Print side | Luk vindue

Manglende moral ved handel med film

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=91702
Udskrevet den: 17-Februar-2025 kl. 13:28

Emne: Manglende moral ved handel med film
Skrevet af: jake51
Emne: Manglende moral ved handel med film
Skrevet den: 12-Januar-2011 kl. 14:16
Jeg har i dag modtaget to BD-film, som jeg har byttet mig til, fra to brugere fra recordere/dahf
Jeg forventede IKKE at modtage følgende:
En film, som er købt brugt i Blocbbuster (inkl. mærkat)
En 2 Disc Special Edition med kun filmen, dvs. én disk
Jeg er vred, fordi jeg ikke blev underrettet på forhånd om disse omstændigheder
De er modtaget, de virker, og så er det done
Men det pisser mig af Angry

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson

Svar:
Skrevet af: Ullum
Skrevet den: 12-Januar-2011 kl. 14:20
Hmm - hvis du ikke nævner hvem du har handlet med kan vi andre jo ikke rigtig bruge dit indlæg til noget ??

Skrevet af: MaXer
Skrevet den: 12-Januar-2011 kl. 14:27
Forståeligt du er sur over det med 2-disc versionen. Hvad skrev han om den? Skrev han det var special edition? Eller viste coveret?

Mht. BB filmen. Hvis han har skrevet at den er brugt, gør det så en forskel om den er "alm" brugt eller BB brugt? Typisk er udlejnings-disks bedre kvalitet som kan holde til mere. Men hvis der er masser af ridser eller noget på den skulle han naturligvis have skrevet det.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41328" rel="nofollow - Bio á la MaX

Tæller nu film i K!

Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 12-Januar-2011 kl. 14:30

Vi er nok til at se hvilken oplysninger du fik om de film.

Uden dem vil jeg ikke udtale mig.

-------------
.....

Skrevet den: 12-Januar-2011 kl. 14:30
Ingen af dem skrev noget

-------------
Mikael Simpson

Skrevet den: 12-Januar-2011 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Ingen af dem skrev noget
Hmm, så er der ikke så meget at sige om BB versionen.

Men den hvor der er fjernet en disk... Hvis indholdet ikke passer til indpakningen skal det nævnes, andet ville være fusk.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=41328" rel="nofollow - Bio á la MaX

Tæller nu film i K!

Skrevet af: Bruger udmeldt 10
Skrevet den: 12-Januar-2011 kl. 14:35
1) Den med BB kan jeg ikke se problemet i?, men kender selvfølgelig ikke detaljerne i bytteaftalen.

2) Hvis du har købt en 2-disc udgave, så er det jo bare at skreve til "sælger" at der mangler en dics, og du forventer den bliver sendt U/B

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 12-Januar-2011 kl. 14:37
Vi har jo en tråd til offentliggørelse af både gode og dårlige sælgere her
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80035&title=ny-kbere-og-slgere-trd-recorderedk - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80035&title=ny-kbere-og-slgere-trd-recorderedk

Det for at advare andre mod at handle med dem..

Skrevet den: 12-Januar-2011 kl. 14:44
OK, kan da se at stefthom allerede er på listen...

-------------
Mikael Simpson

Skrevet den: 12-Januar-2011 kl. 15:05

Ingen af dem skrev noget
Hvordan har i så kunne aftale noget som helst?

-------------
.....

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 12-Januar-2011 kl. 15:08

Ja ham har jeg selv handlet med, og er yderst tilfreds

Skrevet den: 12-Januar-2011 kl. 15:11

Jeg syntes at du er hurtig ude.
Denne tråd forklar ikke noget som helst andet end at du er utilfreds!

Du har handlet med 2 forskellige personer, og du har problemer med begge 2.
Fællesnævneren er dig - og fællesnævneren er ofte den virkelig problem (jeg lever af at finde fejl).

I denne tråd skriver du ikke engang om forløbet, eller hvordan i er noget frem til at skulle bytte og hvad i skal bytte og i hvilken stand.
Vi ved heller ikke hvad de 2 andre har skrevet om deres film.

Måske er dette bare en misforståelse og fejl kommunikation eller forskellige forventinger til brugte film?
Du har nogle forventninger, men hvad har du gjort for at sikkere dig at de blev opfyldt?

-------------
.....

Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 12-Januar-2011 kl. 15:47

Pyt med hvad du "forventer" - hvad har du AFTALT at modtage?

Du vidste at filmen var brugt så at få en film købt i BB er vel fuldstændigt underordnet.  Hvis jeg bytter/sælger film følger jeg mig ikke forpligtiget til at oplyse hvor jeg har købt den. Jeg svarer gerne hvis jeg bliver spurgt men i langt de fleste tilfælde vil jeg ikke kende svaret, da jeg køber film mange forskellige steder.

Skrevet af: vasif
Skrevet den: 12-Januar-2011 kl. 16:23
Mærkatet fra Blockbuster kan som regel godt fjernes. Med hensyn til Special Edition, bør man kunne forvente, og gå ud fra, at begge disc medfølger, medmindre andet er aftalt.

Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 12-Januar-2011 kl. 17:39
Nu fremgår det jo ikke om OP har købt en 2-disc udgave af den nævnte film eller om han blot har købt en almindelig udgave.
Har sælger oplyst at han sælger en alm. udgave af filmen, er der vel i bund og grund ikke nogen forskel på om man modtager 1 disk fra en 1-disk udgave eller 1 disk fra en 2-disk udgave.

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 12-Januar-2011 kl. 18:39
Det ville være simpelt med et link til salgtråde, så kunne man selv se.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: vasif
Skrevet den: 12-Januar-2011 kl. 19:13
Jeg går ud fra, efter hvad jeg kan læse fra TS beskeder, at der er tale om en Special Edition, som indeholder 2 disc (Hvilket fremgår af første besked), men han har kun har modtaget én disc indeholdende filmen, men ikke den anden disc, som sikkert bør indeholde ekstramateriale.
Hvis det forholder sig således, er det da mærkeligt, kun at modtage filmen, men ikke ekstramaterialet. Jeg tror de fleste i samme situation ville forvente begge disc, medmindre andet aftalt.
Sælger har vel ikke behov for en disc med ekstramateriale, slet ikke når filmen er solgt.

Skrevet af: Prospect
Skrevet den: 12-Januar-2011 kl. 20:19

Jeg har i dag modtaget to BD-film, som jeg har byttet mig til, fra to brugere fra recordere/dahf
En film, som er købt brugt i Blocbbuster (inkl. mærkat)
En 2 Disc Special Edition med kun filmen, dvs. én disk
Jeg er vred, fordi jeg ikke blev underrettet på forhånd om disse omstændigheder
Men det pisser mig af Angry

Du skriver indlægget ca. kl. 14 og du har modtaget filmene idag. Så jeg tør godt satse på at du ingen kontakt har haft til sælger (mht. special edition filmen) endnu. Hvad med at prøve at spørge pænt først, det kunne være det var en forglemelse eller fejl at du ikke fik den sidste disc med, inden du hidser dig op. Det gør kun din egen sag værre ved at svine dem til online. Nægter han nu at sende den sidste eller på anden måde handler i ond tro, ja så er der for mit vedkommende ingen alarm i at du giver den hele armen herinde Wink

Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 10:45
Kan heller ikke se problemet med Blockbuster filmen... Brugt er brugt, uanset hvor det kommer fra.

Mht. 2 disc SE-udgaven afhænger det helt af hvad der er aftalt... Hvis i har aftalt at du skal modtage en 2 disc SE-udgave har du selvfølgelig ret til at være utilfreds. Men omvendt så er du på ingen måde blevet snydt hvis den tidligere ejer ikke har nævnt at det var en 2 disc SE-udgave. For i 99% af alle tilfælde så er disc 1 (filmen), i en 2 disc SE-udgave nøjagtig samme skive som filmen i standard-udgaven, ergo er coveret den eneste forskel, og det kan du vist ikke tillade dig at blive sur over...

Og hvis det forholder sig som du siger, at i ikke aftalte noget som helst, hvordan kunne du så forvente at du ville få en 2 disc SE-udgave???

Men lad os da høre om du vitterligt er blevet lovet en 2 disc SE-udgave med begge disc?
Kunne være rart at høre fra begge afsenderne også, dels om de har lovet dig noget de ikke har holdt, men også om de film du har afsendt er som de skal være...

Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 12:01

Og problemet er? Er BB mindre værd end andre?

Medmindre du er blevet lovet at det er en special edition med to diske, forstår jeg heller ikke lige problemet. Men links til salgstråde eller specifikt hvad der ellers er aftalt ville måske hjælpe.

Derudover: såfremt du ikke har talt med sælgerne og undersøgt sagen inden du poster her (hvilket tilsyneladende ikke er tilfældet), er du efter min mening helt galt afmarcheret...

Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 14:24
Jeg synes under alle omstændigheder at det ikke er i orden at der mangler en disk. Køber har fået et u-fuldstændigt produkt, uden at være blevet gjort opmærksom på det. Ja, indholdet er det samme som ved en 1-disk version, men nu står der på produktet at det er en 2-disc special edition, og så skal det også være det.

-------------

Tæller nu film i K!

Skrevet af: Toebs
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Jeg synes under alle omstændigheder at det ikke er i orden at der mangler en disk. Køber har fået et u-fuldstændigt produkt, uden at være blevet gjort opmærksom på det. Ja, indholdet er det samme som ved en 1-disk version, men nu står der på produktet at det er en 2-disc special edition, og så skal det også være det.

Vi ved jo ikke om det er blevet solgt som en 2-disc special edition, eller bare som 1stk brugt BluRay Gladiator (eller hvad det nu er for en film), gør vi? 

Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Toebs Toebs skrev:

Vi ved jo ikke om det er blevet solgt som en 2-disc special edition, eller bare som 1stk brugt BluRay Gladiator (eller hvad det nu er for en film), gør vi? 
Det er det jeg mener er ligegyldigt. Det er et u-fuldstændigt produkt fordi det, i den tilstand det sælges i, ikke indeholder hvad indpakningen lover.

-------------

Tæller nu film i K!

Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 14:57

Så du anerkender at der ikke er forskel på skiven, men at du synes det er "noget svineri" at der er plads til 2 skiver i plasticcoveret istedet for 1 skive??? Jeg kan helt ærligt ikke se hvordan det forringer produktet, men lad os høre hvordan du kan...

Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 15:07

Det er det jeg mener er ligegyldigt. Det er et u-fuldstændigt produkt fordi det, i den tilstand det sælges i, ikke indeholder hvad indpakningen lover.

Ok, så hvis jeg sælger dig et 1 stk af et produkt og når du så modtager varen, kan du se at der har været to produkter i kassen ved køb, så er du pludselig blevet snydt?

Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Så du anerkender at der ikke er forskel på skiven, men at du synes det er "noget svineri" at der er plads til 2 skiver i plasticcoveret istedet for 1 skive??? Jeg kan helt ærligt ikke se hvordan det forringer produktet, men lad os høre hvordan du kan...
Sælger oplyser at han sælger en film. Vi antager at der findes to versioner af filmen; en almindelig, og en SE hvor det eneste anderledes er cover og en ekstra disk.

Dvs. køber ved, at når han køber filmen af sælger, så får han en af de to ting som begge er et fuldstændigt produkt, hver for sig.

I stedet får køber en hybrid der hverken er det ene eller det andet, altså et produkt der slet ikke "findes" på markedet, og derfor ikke noget han på nogen måde ville kunne regne med at ville modtage.

Ville du være tilfreds hvis du havde købt en film hos en forhandler, i almindelig udgave, og så havde modtaget en udgave hvorpå der står at der er 2 disks, men når du så åbner den er der kun éen disk og en tom plads? Det ville jeg i hvert fald ikke.

Edit:
Lidt kortere, måske: Hvis det solgte produkt afviger fra dets originale tilstand synes jeg at sælger skal gøre opmærksom på det.

Sælger kunne nærmest lige så snildt have sendt filmen uden papir-omslaget. Eller værre, helt uden plastic-cover. Det er jo stadig samme indhold som 1-disc versionen, ikke?

-------------

Tæller nu film i K!

Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Ok, så hvis jeg sælger dig et 1 stk af et produkt og når du så modtager varen, kan du se at der har været to produkter i kassen ved køb, så er du pludselig blevet snydt?
Du bliver nødt til at komme med et mere konkret eksempel. Med det info du giver der ved jeg det ikke.

Hvis du bare mener at det f.eks. var to ens produkter i kassen, og jeg bare har fået den ene, som i sig selv er et fuldstændigt produkt, så nej, så ville jeg ikke føle mig snydt.

-------------

Tæller nu film i K!

Skrevet af: Darknezs
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 15:46
jeg køber en brugt bil, ser på den, handler.
Da jeg kommer tilbage, er der 4 lorte hjul på, og bagsæder mangler, surt show men der stod jo ingen steder at de var med?

Wink

Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 16:15
^
Nej. Det er en dårlig analogi. 

Det svarer til at du køber en bil, og så brokker dig over at, gdt nok virker det hele, men der er ikke tågelygter og aircondition i den.

Den anden disc med ekstramateriale er et plus, ekstraudstyr, ikke en del af det vigtige produkt. 

Når det så er sagt, så mener jeg at sælger burde oplyse at det var en 2 disc opgave med en manglende disc. Folk er jo forskellige, mange er samlere - og i en samling er det vel rart at have det "rigtige" cover? Personligt havde jeg været ligeglad, filmen er der, det er alligevel meget begrænset hvad jeg nogensinde ser af ekstramateriale. Men folk er jo forskellige.

OP i den her tråd burde så lige tage en slapper, og snakke med sælger af produkterne først...

Det første klagepunkt med at det er en brugt disc fra BB, den synes jeg er lige sart nok. Hvis produktet virker og er fin stand, så er der intet at komme efter.

Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 16:25

Sælger oplyser at han sælger en film. Vi antager at der findes to versioner af filmen; en almindelig, og en SE hvor det eneste anderledes er cover og en ekstra disk.

Dvs. køber ved, at når han køber filmen af sælger, så får han en af de to ting som begge er et fuldstændigt produkt, hver for sig.

I stedet får køber en hybrid der hverken er det ene eller det andet, altså et produkt der slet ikke "findes" på markedet, og derfor ikke noget han på nogen måde ville kunne regne med at ville modtage.

Ville du være tilfreds hvis du havde købt en film hos en forhandler, i almindelig udgave, og så havde modtaget en udgave hvorpå der står at der er 2 disks, men når du så åbner den er der kun éen disk og en tom plads? Det ville jeg i hvert fald ikke.

Edit:
Lidt kortere, måske: Hvis det solgte produkt afviger fra dets originale tilstand synes jeg at sælger skal gøre opmærksom på det.

Sælger kunne nærmest lige så snildt have sendt filmen uden papir-omslaget. Eller værre, helt uden plastic-cover. Det er jo stadig samme indhold som 1-disc versionen, ikke?
Argh det er jo flueknepperi... Selvfølgelig skal et cover medfølge, men jeg ville da være ligeglad med om der står special edition på coveret selvom det var standard udgaven... Det er stadig ikke et dårligere produkt end standard udgaven i mine øjne, men her bliver vi st ikke enige...

Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 16:28

Argh det er jo flueknepperi... Selvfølgelig skal et cover medfølge, men jeg ville da være ligeglad med om der står special edition på coveret selvom det var standard udgaven... Det er stadig ikke et dårligere produkt end standard udgaven i mine øjne, men her bliver vi st ikke enige...
Det er lige på grænsen til at være flueknepperi, det vil jeg give dig. Jeg siger bare at sådan noget som det burde sælger have oplyst om. Jeg ville bestemt ikke være tilfreds. Jeg fik faktisk en sådan udgave i BB, og der spurgte jeg om de ikke havde den anden disk. Det havde de ikke...

-------------

Tæller nu film i K!

Skrevet af: Pejsen
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 18:10

Det er lige på grænsen til at være flueknepperi, det vil jeg give dig. Jeg siger bare at sådan noget som det burde sælger have oplyst om. Jeg ville bestemt ikke være tilfreds. Jeg fik faktisk en sådan udgave i BB, og der spurgte jeg om de ikke havde den anden disk. Det havde de ikke...

Jeg må sige jeg er helt enig med MaXer.

Det er ligesom at modtage FIFA11 til Playstation pakket ind i FIFA11 PC-cover...

Ikke fedt

-------------
;-)

Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af Pejsen Pejsen skrev:

Jeg må sige jeg er helt enig med MaXer.

Det er ligesom at modtage FIFA11 til Playstation pakket ind i FIFA11 PC-cover...

Ikke fedt
Nej, for coveret der er med er det cover der høre til disc'en.

-------------
.....

Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 20:32
Jeg er som udgangspunkt enig i at sælger bør oplyse såfremt der er forhold ved varen, der afviger fra "standard", men om et cover er en SE eller normal version er i mine øjne en detalje.
Når køber så pisker en stemning op over dette og en tidligere lejefilm, uden at have talt med sælger, synes jeg det grænser til hysteri, hvorfor min forståelse for vedkommende nok er temmelig lille...

Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 20:58

Jeg er som udgangspunkt enig i at sælger bør oplyse såfremt der er forhold ved varen,  der afviger fra "standard", ...
Super

... men om et cover er en SE eller normal version er i mine øjne en detalje.
Det er jo så op til den enkelte hvor meget de vil gå op i det, jeg synes personligt ikke det er okay, når det ikke længere er en "standard" vare. Tingene skal passe sammen i min verden.

-------------

Tæller nu film i K!

Skrevet af: Pejsen
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Nej, for coveret der er med er det cover der høre til disc'en.

I begge tilfælde står der 'næsten' det rigtige indhold uden på. Det er bare ikke helt det samme.
Jeg kunne ikke komme med et bedre eksempel men du siger altså at du kun ville føle dig "snydt" i FIFA-eksemplet?

-------------
;-)

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 22:01

hmm, er enig med Jake51, sælger bør nævne at det er en hhv tidl lejebd, og ikke en alm. brugt, og bør vel også gøre opmærksom på hvis der mangler en disk i forhold til coveret/udgaven.

Man kan vel godt argumentere for at filmene er leveret, og lever op til det lovede, men det vil i mine øjne være god opførsel at gøre opmærksom på disse forhold.

-------------
mvh Christian

Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 22:34
Der er vel ikke rigtigt nogen grund til at koge mere suppe på dette her emne lige nu, eftersom at OP åbenbart fandt ud af at der ikke var voldsomt mange der var enige med ham, og så forlod tråden.

Det kan selvfølgeligt også skyldes at han har haft andet at se til...

Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 08:46
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Der er vel ikke rigtigt nogen grund til at koge mere suppe på dette her emne lige nu, eftersom at OP åbenbart fandt ud af at der ikke var voldsomt mange der var enige med ham, og så forlod tråden.

Mon ikke det er det sidste. Hvis man kan hidse sig så meget op over "manglende moral" pga en lejeskive/forkert cover må der være mange ting man er nødt til at gå op iSmile 

Huskeliste: Klage over: overboens trampen i gulvet, for høj musik, cykel parkeret uatoriseret uden for stativ, cyklist uden lys, bil der holdt for tæt på parkeringsbås, for langsom betjening i supermarkedet etc. etc.

Jo det må være et stresset livWink  

Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 10:04

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Mon ikke det er det sidste. Hvis man kan hidse sig så meget op over "manglende moral" pga en lejeskive/forkert cover må der være mange ting man er nødt til at gå op iSmile 

Huskeliste: Klage over: overboens trampen i gulvet, for høj musik, cykel parkeret uatoriseret uden for stativ, cyklist uden lys, bil der holdt for tæt på parkeringsbås, for langsom betjening i supermarkedet etc. etc.

Jo det må være et stresset livWink  
LOL

Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 11:17
I lyset af denne tråd har jeg et par spørgsmål :

Hvis jeg vil sælge en dvd, og jeg har haft den lånt ud til mine forældre - Skal jeg så huske at oplyse dette ved salg?
Hvad så hvis den også har været forbi svigerforældre og måske Nabo?

Jeg er i tvivl hvor grænsen går Confused

-------------
.....

Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

I lyset af denne tråd har jeg et par spørgsmål :

Hvis jeg vil sælge en dvd, og jeg har haft den lånt ud til mine forældre - Skal jeg så huske at oplyse dette ved salg?
Hvad så hvis den også har været forbi svigerforældre og måske Nabo?

Jeg er i tvivl hvor grænsen går Confused
Hvis den har været i mere en 74 forskellige maskiner, så skal det oplyses. LOL

-------------

Tæller nu film i K!

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 11:39
Man kan jo spørge alle der synes at en brugt fra Blockbuster ikke er noget problem, om de ville give det samme for en brugt film som har været en tidl. BB, som for en film som ikke har været købt brugt hos BB?

Skrevet af: Bruger udmeldt 10
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 12:45
hvis den virker som den skal, hvad er så problemet?

Skrevet den: 15-Januar-2011 kl. 01:17
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Man kan jo spørge alle der synes at en brugt fra Blockbuster ikke er noget problem, om de ville give det samme for en brugt film som har været en tidl. BB, som for en film som ikke har været købt brugt hos BB?

Hvis discene er i samme stand og indholdet er det samme.. Så vil jeg da mene at en BB disc er præcis lige så meget værd som en der ikke har været BB disc.

Du køber brugt i forvejen, så længe standen er i orden, så er tidligere brug jo fuldstændig ligegyldig.

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 15-Januar-2011 kl. 09:27
Der kan jeg så være i tvivl. Jeg mener ikke jeg ville give det samme for en brugt BB disk som for en der har kun har haft en ejer.
Nogle gange går der ikke lang tid før BB sælger ud. Så når man sælger en BD, så vil jeg mene at brugt prisen afhænger af hvad man har givet for den. Her er det jo væsentlig om man selv har givet 200 eller 100 kr for disken. Men man kan også vende det om og sige da BB sælger filmene for mellem 30 og 130 kr, så bør når man sælger en film ikke få mere end mellem 15 og 70 kr.

Skrevet den: 15-Januar-2011 kl. 10:29

Men man kan også vende det om og sige da BB sælger filmene for mellem 30 og 130 kr, så bør når man sælger en film ikke få mere end mellem 15 og 70 kr.
Slet ikke enig... Hvis du siger at værdiforringelsen er meget mindre ved kun 1 privat ejer, hvorfor skal de så pludselig ikke kunne indbringe mere end halvdelen af hvad den kostede hos Blockbuster? Nu modsiger du jo netop dig selv...

Som tillægsbemærkning vil jeg sige, at hvis jeg stod i Blockbuster og skulle købe en eks. leje-film, så ville jeg se skiven først og se om der var mange ridser...

Skrevet den: 15-Januar-2011 kl. 10:36

Så når man sælger en BD, så vil jeg mene at brugt prisen afhænger af hvad man har givet for den.
Ikke enig. Jeg synes det er ligegyldigt hvad sælger har givet for den, det kommer udelukkende an på hvad man kan få den for andre steder, på det tidspunkt salget finder sted. Udbyd og efterspørgsel.

Den eneste grund jeg kan se til at en BB film skulle være mindre værd end andre, er hvis der er BB klistermærker på der ikke kan komme af.

-------------

Tæller nu film i K!

Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 15-Januar-2011 kl. 12:05
BB disken har i min optik samme værdi som enhver anden disk..

dog mener jeg standen er det der diktere prisen. og det skal oplyses hvis f.eks. Case ikke er original, eller smadret. eller der mangler en ekstra disk på en Special Edition.

Jeg mener dog også man som køber gerne må spørge ind til dette, hvis det ikke står i salgstråden.

personligt køber jeg kun produkter hvor jeg er garanteret de er i "Mint" tilstand. og så mener jeg også jeg kan klage hvis der er fejl mangler og ødelagte kassetter.

Er der personligt lidt træt af min Band of Brothers Tinbox (Dog købt ny hos laserdisken) har en ORDENTLIGT bule ind i bagsiden, fordi de valgte at sende den som Maxibrev, og postdanmark elsker at bruge maxbreve til kaste sortering.

Jeg gad ikke dengang klage, fordi indholdet var perfekt, men i dag irritere det mig HVER gang jeg skal have den disk ud fordi den er umulig at åbne, samt det er en PÆN kassette og den må da gerne stå samme.

det samme vil jeg mene med en BD fra en anden privat person.

og hvad er det næste... Nåh nej kapitel 2 skal du lige skippe over, fordi der er en ridse. er det i orden hvis ridsen går ud over ekstra materialet, fordi det er en special edition hvo der er noget på hoveddisken.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio

Skrevet den: 15-Januar-2011 kl. 12:14

Der kan jeg så være i tvivl. Jeg mener ikke jeg ville give det samme for en brugt BB disk som for en der har kun har haft en ejer.
Nogle gange går der ikke lang tid før BB sælger ud. Så når man sælger en BD, så vil jeg mene at brugt prisen afhænger af hvad man har givet for den. Her er det jo væsentlig om man selv har givet 200 eller 100 kr for disken. Men man kan også vende det om og sige da BB sælger filmene for mellem 30 og 130 kr, så bør når man sælger en film ikke få mere end mellem 15 og 70 kr.
h

Det var dog en mystisk ide! Så du vil vide hvad sælger har givet for varen, inden du kan afgøre hvad du vil give!!!

Udbud og efterspørgsel!! Hvis sælger har købt billigt/fået et godt tilbud, er det jo hans held og ikke noget efterfølgende købere skal regne med at få del i!!

Skrevet den: 15-Januar-2011 kl. 12:55

Der må jeg sige jeg er enig med de andre, udbud og efterspørgsel. 

Som de andre nævner så afhænger brugtprisen af hvad nyprisen er på et givent tidspunkt.

Hvad hvis jeg fik en film af en ven og vil sælge den videre? :) Må jeg så ikke tage penge for den? :D

Print side | Luk vindue