Print side | Luk vindue

Håndbold VM sendes på DRHD juhu! og TV2 buh!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=91769
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 21:10

Emne: Håndbold VM sendes på DRHD juhu! og TV2 buh!
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Emne: Håndbold VM sendes på DRHD juhu! og TV2 buh!
Skrevet den: 13-Januar-2011 kl. 20:02
http://www.dr.dk/Sporten/Haandbold/Landshold_maend/2011/01/13/071014.htm - http://www.dr.dk/Sporten/Haandbold/Landshold_maend/2011/01/13/071014.htm

Svar:
Skrevet af: CARS10
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 16:18
Ja desværre.Håndbold fylder alt for meget på Dr og TV2,iforhold til hvor lille en sportsgren det er.Thumbs Down
    carsten

Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 16:26
Hvor lille den er???Confused

Skrevet af: Guests
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Ja desværre.Håndbold fylder alt for meget på Dr og TV2,iforhold til hvor lille en sportsgren det er.Thumbs Down
    carsten

Vil da nu mene håndbold er en stor sport i Danmark.
Kan godt være det ikke er en stor sport, hvis man ser world wide, men i Danmark er det vel kun fodbold der er større.
Ser du i forhold til udøvere i Danmark så får en sportsgren som amerikansk fodbold da meget mere airtime end både håndbold og fodbold.
Desuden er så håndbold en god tv sport, da der hele tiden sker noget.

Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 17:09
DHF. ca. 146.000 medlemmer,ikke udøvere.! For lille til at lægge beslag på 3 landsdækkende kanaler.
    Just my opinion.
      carsten

Skrevet af: Chubbi
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 17:38
Men dog med næsten 2 millioner seer :-)

-------------
LG 42PC1RR
Bose Lifestyle 28
PS3
PSP
Pace satbox

Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 17:46
Det tror jeg næppe og da slet ikke herre håndbold.
     carsten

Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 19:23
Det er faktisk korrekt! Kvinde EM trak over 2 mill seere Tongue Og jeg er sikker på at mænnerne sagtens kan gøre dem kunsten efter Clap
http://www.dr.dk/Sporten/Haandbold/Landshold_kvinder/2010/12/15/134747.htm - http://www.dr.dk/Sporten/Haandbold/Landshold_kvinder/2010/12/15/134747.htm

Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 20:57

DHF. ca. 146.000 medlemmer,ikke udøvere.! For lille til at lægge beslag på 3 landsdækkende kanaler.
    Just my opinion.

og min.

Skrevet af: lbjensen
Skrevet den: 14-Januar-2011 kl. 21:34
Det er da fantastisk med al den håndbold. Det er sgu da top underholdning i forhold til Vild med dans , x factor, talent, varm på is, robinson, paradise osv.....

Nød også VM i sydafrika, bortset fra de tossede sendetidspunkter.

Just my mening.

-------------
Music Fidelity M6PRX, M6PRE, M1DAC; Sony VPL-HW55ES Panasonic TX-P50VT30; Monitor Audio PL-300, PLC150, PLW-15; OPPO 103D; Anthem MRX 500.

Skrevet af: henrikbp
Skrevet den: 15-Januar-2011 kl. 00:38
Oprindeligt skrevet af lbjensen lbjensen skrev:

Det er da fantastisk med al den håndbold. Det er sgu da top underholdning i forhold til Vild med dans , x factor, talent, varm på is, robinson, paradise osv.....

Nød også VM i sydafrika, bortset fra de tossede sendetidspunkter.

Just my mening.

Helt enig!!

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 15-Januar-2011 kl. 06:57
Fik det desvære ikke set :-(

Hvordan var billed kvaliteten ?

Skrevet af: lbjensen
Skrevet den: 15-Januar-2011 kl. 11:16
Den var god. Jeg checkede lige tv2 norge for at se Norges kamp. Det var ufattelig stor forskel.

-------------
Music Fidelity M6PRX, M6PRE, M1DAC; Sony VPL-HW55ES Panasonic TX-P50VT30; Monitor Audio PL-300, PLC150, PLW-15; OPPO 103D; Anthem MRX 500.

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 15-Januar-2011 kl. 11:33

DBU har til sammenligning 300.000 medlemmer. Jeg vil ikke kalde håndbold en lille sportsgren. Om man så mener sport _generelt_ skal lægge beslag på sendefladen, er en helt anden diskussion.

Iøvrigt er det ikke antallet af udøvere, men antallet af seere, der er det væsentlige. Og seertallene viser at håndbold er af almen interesse. Hvis man er en del af det mindretal der ønsker at se noget andet, så kan man vel bare tænde for mindretals-kanalerne.

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: slate
Skrevet den: 15-Januar-2011 kl. 11:47
Dansk Golf Union er af samme størrelse som DHF men tror næppe at en golf turnering kan samle mere end 10.000 seere. Jeg spiller selv golf men bortset fra Ryder Cup vil jeg hellere selv se håndbold. At Viasat har en dedikeret golf kanal kørende skyldes sikkert at de bruger samme signal til alle lande og "bare" tilsætter kommentatorlyd.... gad vide hvor mange der rent faktisk ser den kanal

-------------
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107

Skrevet den: 16-Januar-2011 kl. 20:13
Nu vi er ved emnet - og da noget tyder på at Bears allerede har afgjort deres kamp - ville jeg da lige tjekke DK's kamp. Der kan skrives tykke, meget tykke bøger om alt det jeg ikke forstår og nu kan så tilføjes: hvorfor fanden sender TV2 Sport HD en totalt ligegyldig kamp og så må man se Danmarks kamp i ussel sd på TV2 DeadAngry Censored.  Hvorfor samsendes der ikke? Jeg græmmes Confused

Der er helt sikkert en eller anden rigtig "god" forklaring fra TV2's side men jeg vil ærligt talt hellere se Bears fortsætte med at smadre Seahawks i hd på 3+ end se en måske spændende håndboldkamp i sd.

Skrevet af: nybym
Skrevet den: 16-Januar-2011 kl. 20:34
tv2 og tv2sport HD er jo slet ikke samme virksomhed...

-------------
Panasonic 42PX80
Panasonic DMP-BD100
Samsung SMT-H3126
Integra DTR-50.2

Skrevet den: 16-Januar-2011 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af nybym nybym skrev:

tv2 og tv2sport HD er jo slet ikke samme virksomhed...

Jeg gentager lige mig selv:
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Der er helt sikkert en eller anden rigtig "god" forklaring fra TV2's side 

Og hvis det ikke er samme virksomhed ville jeg - hvis jeg var TV2 - saftsusme sagsøge TV2 Sport HD for at misbruge TV2's logo.

Skrevet af: nybym
Skrevet den: 16-Januar-2011 kl. 20:58
tv2sport er en virksomhed med egen direktør, ledelse mv... dog er de ejet af Tv2 og Viasat...

de har ALDRIG sammensendt noget endnu...

-------------
Panasonic 42PX80
Panasonic DMP-BD100
Samsung SMT-H3126
Integra DTR-50.2

Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 15:50

tv2sport er en virksomhed med egen direktør, ledelse mv... dog er de ejet af Tv2 og Viasat...

Lige for at uddybe.

Konstellationen med TV2 og Viasat som medejere af TV2 Sport, blev udelukkende godkendt hvis der var vandtætte skodder mellem TV2 Sport og TV2, dvs at som nybym er inde på, så er det helt udelukket at TV2 Sport og TV2 kan samsende elller Viasat og TV2 Sport for den sags skyld.

At TV2 Sport kan se sende fra den samme begivenhed, i dette tilfælde håndbold VM, skyldes at TV2 Sport har købt rettighederne fra TV2.

-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 15:59
Sig mig lige - kommer der ikke flere kampe på DRHD? De sidste to har jo været på TV2 Ouch

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Sig mig lige - kommer der ikke flere kampe på DRHD? De sidste to har jo været på TV2 Ouch

DR og TV2 har delt Danmarks kampe imellem sig. DR's næste kamp er mod Kroatien på Torsdag.

-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)

Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

DR og TV2 har delt Danmarks kampe imellem sig. DR's næste kamp er mod Kroatien på Torsdag.
Nå ok! Selv om kampene er så vanvittigt spændende at man helt glemmer alt om billedkvalitet, så ville det være rart nok med noget HD alligevel LOL

Skrevet af: mikkelfrost
Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 16:46
ohhh det ville være fedt at de slutter af med en sejre i HD :)

Skrevet den: 20-Januar-2011 kl. 21:49
Og det gjorde de!

Hold da ferie en kamp imod Kroatien Clap

Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 20-Januar-2011 kl. 22:03
Helt vildtClap , det bliver rigtig spændende med kampene i weekenden...
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet den: 20-Januar-2011 kl. 22:06
Jeg har aldrig før set et dansk herrelandshold spille så varieret og flotApprove

Skrevet af: tommykjensen
Skrevet den: 21-Januar-2011 kl. 11:16
Jeg har sådan set ikke noget imod håndbold, fodbold osv på kanalerne (jeg ser det bare ikke).

Men jeg synes det er direkte tåbeligt når det samme sendes på flere kanaler samtidigt! Hvis 2 kanaler absolut skal sende det samme så send det dog forskudt. Og det er så ligegyldigt om det er sport eller kongelig røgelse.....

Bare min mening Wink

-------------
Tommy Jensen

Skrevet af: bird
Skrevet den: 21-Januar-2011 kl. 11:33
Sikker da en gang piveri. Sæt en DVD i maskinen/skift kanal/læs en bog/ tag opvasken eller whatever.

Bare min mening.

Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 21-Januar-2011 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af bird bird skrev:

Sikker da en gang piveri. Sæt en DVD i maskinen/skift kanal/læs en bog/ tag opvasken eller whatever.

Bare min mening.

Ja-ja, men er ER skisme da tosset at de to landsdækkende kanaler ikke kan blive enige om, hvem der skal sende hvornår og så sender det begge to...

-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams

Skrevet den: 21-Januar-2011 kl. 12:36
Nej de to landsdækkende kanaler DR og TV2 sender ikke kampene samtidigt. De skiftes faktisk til det. At DR så samsender kampene på både DR1 og DRHD, skyldes at ikke alle har mpeg4 og kan tage HD, og så skal de jo kunne se kampene på DR1. Og alle vi andre synes det er lækkert at se håndbold i HD Smile

Skrevet af: Thorslund
Skrevet den: 21-Januar-2011 kl. 14:12

Og alle vi andre synes det er lækkert at se håndbold i HD Smile

Jeg har på ingen måde lyst til at se håndbold men kan alligevel kun være enig Smile

Når der nu er en HD-kanal til rådighed, så skal begivenheder som håndbold naturligvis samsendes på den kanal, når muligheden er der.

Jeg undrer mig så over, at TV 2 ikke også viser deres del af de danske kampe på TV2 Sport HD.

Skrevet den: 21-Januar-2011 kl. 14:22

Se tidligere indlæg Wink

Skrevet af: Maria
Skrevet den: 21-Januar-2011 kl. 14:57

. Og alle vi andre synes det er lækkert at se håndbold i HD Smile

Så fantastisk!!

-------------
Mvh Maria

Skrevet af: Ning
Skrevet den: 21-Januar-2011 kl. 21:15
Jeg syntes nu ikke det så specielt meget HD-agtigt ud.....
Bedre end DR1 men alligevel lidt skuffende Geek

-------------
Ning

Skrevet den: 21-Januar-2011 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Så har du dårligt udstyr. Der er himmelvid forskel i skarphed og detaljerigdom Smile

Skrevet den: 21-Januar-2011 kl. 21:25
Så siger vi det.....................

-------------
Ning

Skrevet af: Blu-ben
Skrevet den: 21-Januar-2011 kl. 21:32
jeg synes nu heller ikke det er specielt imponerende på DR HD sammenlignet med fodbold VM feks

Skrevet af: Exxtreme
Skrevet den: 21-Januar-2011 kl. 21:37

Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Så har du dårligt udstyr. Der er himmelvid forskel i skarphed og detaljerigdom Smile
Det var ellers noget af en antagelse... Ved du hvilken udbyder Ning har og hvilken bitrate de sender DR HD ud med?

Skrevet den: 21-Januar-2011 kl. 21:38
Lige præcisClap specielt under pausen så det ikke særligt godt ud.

-------------
Ning

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 21-Januar-2011 kl. 23:35
Det jeg så af Danmark - Kroatien virkede som om der var skruet godt op for sharpness - godt med edge enhancement.

Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 11:31
Jeg genkender slet ikke den dårlige beskrivelse af håndbold transmissionerne i HD kvalitet. Bevares, der er da bedre billede på studieoptagelser. Men sammenlignet med DR1 og TV2's billeder, så står DRHD altså betydeligt bedreApprove

Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 12:47
Tjaaa.... Nu skrev jeg jo også at det var bedre på HD-kanalen, men ikke noget at falde i svime over.
Men det må jo så være fordi jeg har dårligt udstyr som du skriver....Ouch

-------------
Ning

Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 12:56
Måske også lige lovlig barsk at sige det sådan, men jeg tror bare at du ser forskellen bedre, jo bedre TV, tuner og signal du har Wink

Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 16:17

Jeg genkender slet ikke den dårlige beskrivelse af håndbold transmissionerne i HD kvalitet. Bevares, der er da bedre billede på studieoptagelser. Men sammenlignet med DR1 og TV2's billeder, så står DRHD altså betydeligt bedreApprove
Igen... Der er stor forskel på hvor høj bitrate de forskellige udbydere sender samme kanal ud med... Så din udtalelse er en kende arrogant, da du intet ved om disse forhold...

Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 16:22

Måske også lige lovlig barsk at sige det sådan, men jeg tror bare at du ser forskellen bedre, jo bedre TV, tuner og signal du har Wink
Det er faktisk oftest lige det modsatte... Jo bedre et tv er, jo bedre viser det SD-transmissioner, og dermed formindskes forskellen mellem SD og HD... Der er oftest mindre forskel på HD på en billig og en dyr skærm end der er på SD på en billig og en dyr skærm. (her er der taget udgangspunkt i samme signaludbyder).

Tilføjelse: Jo bedre signalet er (bitrate), jo mere skal der til for at fucke det op (med et billigt tv eller afspiller)... Det er lidt ligesom med BD, de helt billige afspillere til under en tusse viser BD lige så flot som en Lexicon (Oppo) til 30.000,- og det er delvist fordi materialet leveres i en så høj bitrate...

Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 16:43
Jamen jeg har bare videregivet mine oplevelser mht billedkvaliteten på håndbold transmissionerne. Det kan jeg ikke se nogen arrogance i. Confused

Skrevet af: Darknezs
Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 16:45
Med DVB-T er der meget forskel, markant bedre billed på DRHD, og jeg har ikke udstyr til toppen af poppen (LG50PS3000 TV) mit antenne signal er middel (Gammel UHF ) Hvordan billedet var til VM i fodbold, aner jeg ikke, da fodbold er noget af det kedligsteWink

Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af Darknezs Darknezs skrev:

Med DVB-T er der meget forskel, markant bedre billed på DRHD, og jeg har ikke udstyr til toppen af poppen (LG50PS3000 TV) mit antenne signal er middel (Gammel UHF ) Hvordan billedet var til VM i fodbold, aner jeg ikke, da fodbold er noget af det kedligsteWink

Tak! Det var dejligt. Så er jeg ikke den enesteApprove

Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 21:19
PYHA , det er godt nok for spændende...
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet af: mikkelfrost
Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 22:24
jep men det skal det jo også være  ... nogen der ved om det er dr eller tv2 der viser finalen mellem frankrig og danmark ?   Clap

Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af hopgreve hopgreve skrev:

PYHA , det er godt nok for spændende...
MVH
Ja det var lige ved at blive FOR spændende. Men jeg synes alligevel at vi var polakkerne overlegne i hele kampen. Og det lover virkelig godt for en semifinale plads Clap

Skrevet af: Auri
Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 23:17
Det kan godt være billedet er bedre, men lyden er forfærdelig!!!
De 2 kommentatore på DR ulidelige at høre på, intet konkret i forhold til den kamp de speaker.
Så hellere Bent Nyegaard og knap så skarp billede.

Auri

Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 23:47
Ah, det skrigeri de leverer på TV2 kan jeg nu godt undvære. Men svensk TV skal ha' en næse for at vise slowmotion mens der scores mål. Og så hele to gange Angry

Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 02:40
Oprindeligt skrevet af Auri Auri skrev:

De 2 kommentatore på DR ulidelige at høre på, intet konkret i forhold til den kamp de speaker.

Amen!

Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 04:07

Jamen jeg har bare videregivet mine oplevelser mht billedkvaliteten på håndbold transmissionerne. Det kan jeg ikke se nogen arrogance i. Confused
Nej det har du ikke... Du har konkluderet at Ning har dårligt udstyr til trods for at du intet ved om omstændighederne...

Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af Exxtreme Exxtreme skrev:

Nej det har du ikke... Du har konkluderet at Ning har dårligt udstyr til trods for at du intet ved om omstændighederne...
Ja og!

Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 12:34

Ja og!
Og det finder du ikke arrogant?!?!? Dead

EDIT: Selvom det skyldes manglende teknisk viden, så er det stadig tåbeligt bare at fyre den der af med at "dit udstyr er for dårligt" når han sagtens kunne have samme udstyr som dig...

Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 12:55

Ja og!

EDIT: Selvom det skyldes manglende teknisk viden, så er det stadig tåbeligt bare at fyre den der af med at "dit udstyr er for dårligt" når han sagtens kunne have samme udstyr som dig...
Jeg kan stadig væk ikke se noget forkert og arrogant i den udmelding Tongue

Skrevet af: pjoska
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 13:01
synes også dr burde afskaffe de to tosser til speakere de fandme dårlige! Bent Nygaard er meget bedre og hvis de virkelig gjorde noget ud af det hentede de trine jensen ind ogsåWink

Skrevet af: urup
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 19:41
tja, hvis vi ikke kan brokke os over kvaliteten kan vi jo brokke os over speakerne. Smile

Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 19:47
Vi kan ihvertfald ikke brokke os over spillerne. Nu er de på vej til semifinalerne. Ellers skal de da falde syge om i aftenLOL

Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 21:00
Hmm , gu ved om den ender med at blive lige så spændende som i gårOuch...
MVH

-------------

Skrevet af: snadepind
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 21:16
Oprindeligt skrevet af Auri Auri skrev:

Auri

Leif Mikkelsen + Jan Harkamp = fiasko. De er helt væk.

Angående HD, så vil jeg også gerne byde ind med, at TV2's kvalitet er ringe. DR HD er en del bedre.

Jeg er dog enig i tidligere kommentarer, at jeg til hver en tid hellere vil se en Youtube stream med TV2 kommentatorer end at høre på DR1's. 

Derudover er det bestemt ikke en normal standard HD, der ender på DR HD. Som andre også har nævnt, så er vi altså langt fra VM i fodbold, Golf og NFL og de andre top kvalitets udsendelser, der ender på vores HD kanaler. 

-------------
Pioneer LX5090H (Bumtious)
Pioneer VSX-919-ASK, XTZ 99.36, XTZ 99.26 Shielded
PS3 + Popcorn Hour A-200 Movieka Alu Edition + Samsung Yousee Box
Sonos CR200+ZP90+ZP120, B&W DM 602 S3, Verbatim NAS.

Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 23:07
Jeg slog over på DR1 i pausen for at se TV Avisen. Og så starten af 2nd halvleg inden jeg slog tilbage på DRHD. Der var altså en ret slående forskel på billedet. Stregerne på banen, spillerne, bolden,tilskuerne, ja alt står bare mere skarpt og rent i HD Smile

Og kampen blev da vist lige mere spændende end beregnet. Argentinerne var lige ved at rende os over ende i 2nd halvleg. Men Landin og Mikkel reddede skærene Tongue

Skrevet af: snadepind
Skrevet den: 24-Januar-2011 kl. 00:11
Nogen der lagde mærke til at DR's kommentatorer blev ved med at påstå, at vi vandt puljen med en sejr over Argentina. Det er altså sløjt, at de ikke engang kan overskue, at nederlag til Sverige sender os á point med svensken og at de så vil være bedre indbyrdes. Suk. 

Bonus Info - Harkamps fanside på facebook har 46 medlemmer. Leif Mikkelsen har vidst ikke nogen. 

-------------
Pioneer LX5090H (Bumtious)
Pioneer VSX-919-ASK, XTZ 99.36, XTZ 99.26 Shielded
PS3 + Popcorn Hour A-200 Movieka Alu Edition + Samsung Yousee Box
Sonos CR200+ZP90+ZP120, B&W DM 602 S3, Verbatim NAS.

Skrevet af: Blu-ben
Skrevet den: 24-Januar-2011 kl. 00:19
Oprindeligt skrevet af snadepind snadepind skrev:

Nogen der lagde mærke til at DR's kommentatorer blev ved med at påstå, at vi vandt puljen med en sejr over Argentina. Det er altså sløjt, at de ikke engang kan overskue, at nederlag til Sverige sender os á point med svensken og at de så vil være bedre indbyrdes. Suk. 

Bonus Info - Harkamps fanside på facebook har 46 medlemmer. Leif Mikkelsen har vidst ikke nogen. 

Hørt Smile de må sgu godt stramme lidt op.

Skrevet den: 24-Januar-2011 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af snadepind snadepind skrev:

Nogen der lagde mærke til at DR's kommentatorer blev ved med at påstå, at vi vandt puljen med en sejr over Argentina.

TV2 gjorde da det samme i deres VM studie efter kampen.

-------------

Skrevet af: Mr. Pioneer
Skrevet den: 25-Januar-2011 kl. 16:43

Det er IKKE rigtigt, det første år tv2 sport HD var i luften, sammensendte de tour de france med tv2 

Vil også sige at jeg ikke er imponeret over HD kvaliteten på DR HD, især når man sammenligner med ZDF HD og tv2 sport HD som er langt bedre. 

Skrevet af: Darknezs
Skrevet den: 25-Januar-2011 kl. 19:59
Hvis man bedre kan lide Thomas Kristensen og Bent Nyegaard, kan man se kampen forskudt på TV2 sport. Nu lader jeg spillerne bestemme om jeg syntes kampene er gode eller ej, ikke nogle tilfældige kommentatorer, men vi har nok alle vores præferencer, jeg kan feks, bedre lide Eva Mendez end Angila Jolie Wink 

Skrevet af: urup
Skrevet den: 25-Januar-2011 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af Mr. Pioneer Mr. Pioneer skrev:

Det er IKKE rigtigt, det første år tv2 sport HD var i luften, sammensendte de tour de france med tv2 

Vil også sige at jeg ikke er imponeret over HD kvaliteten på DR HD, især når man sammenligner med ZDF HD og tv2 sport HD som er langt bedre. 

2 muligheder:
enten prøvede tv2 at lave noget de ikke måtte..
eller solgte tv2 hd rettighederne videre til TV2 Sport Viasat.
men af en eller anden grund hælder jeg til den første grund.

Skrevet af: moho
Skrevet den: 31-Januar-2011 kl. 13:20
Her er et, som sædvanlig, absolut ikke kvalificeret bud.
Det virker for mig som om det handler om "Layers" GIMP og andre billedbehandslingssystemer, at man er i stand til styre tingene på flere måder. Og hvad samme gør ved billederne vil jeg skrive, det må blive op til hvad man nu oplever, de udsendelser man nu engang ser, altså i HD.

-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?

Skrevet den: 31-Januar-2011 kl. 21:05

Ja og!

Ja okay... Nogen kan eller vil bare ikke nåes Confused

Skrevet den: 31-Januar-2011 kl. 21:09

Ja og!

Nej! Fordi det er noget pjat at gå så højt op i. Men du får ret og jeg får fred Big smile

Skrevet den: 31-Januar-2011 kl. 21:23

Ja og!

Nej! Fordi det er noget pjat at gå så højt op i. Men du får ret og jeg får fred Big smile
Whatever... LOL

Skrevet af: JENC
Skrevet den: 31-Januar-2011 kl. 22:18
DRHD's transmission af håndbold VM var desværre ikke HD værdigt. Jo, selvfølgelig var DRHD bedre end DR1 og TV2, men for en HD udsendelse at være, manglede der meget.

Når man i de samme dage så Australian Open i HD på Eurosport, kunne man se hvor stor forskel der kan være.

Men nu er DRHD jo også kun Low-D og Eurosport heldigvis Full HD. Det gør en stor positiv forskel.

Jeg tror dog "fejlen" under VM i håndbold for det dårlige HD billede kan ligge mange andre steder. Optageudstyret, behandlingen undervejs, m.fl.

Ser via YouSee på Samsung LE46B755 (uden boks).

Skrevet af: SMERSH
Skrevet den: 01-Februar-2011 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

DRHD's transmission af håndbold VM var desværre ikke HD værdigt. Jo, selvfølgelig var DRHD bedre end DR1 og TV2, men for en HD udsendelse at være, manglede der meget.

Jeg var ganske godt tilfreds med HD-dækningen af en upåagtet begivenhed som VM-håndbold.

Når man i de samme dage så Australian Open i HD på Eurosport, kunne man se hvor stor forskel der kan være.
Men nu er DRHD jo også kun Low-D og Eurosport heldigvis Full HD. Det gør en stor positiv forskel.

Kvaliteten af 1080i i forhold til 720p er marginalt, da alt bevægelse i billedet ofte bliver ødelagt (opløsningen halveret) i deinterlacingen.
1080i ligner nærmest 800p i opløsning.

Skrevet den: 01-Februar-2011 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af SMERSH SMERSH skrev:

Kvaliteten af 1080i i forhold til 720p er marginalt, da alt bevægelse i billedet ofte bliver ødelagt (opløsningen halveret) i deinterlacingen.
1080i ligner nærmest 800p i opløsning.

Den højere opløsning giver en markant bedre oplevet billedkvalitet. Nye gode fjernsyn har i dag så gode de-interlacere og frame-interpolation systemer at 1080i står langt bedre end 720p (jo, jeg ved frame-interpolation får skældud, men de nyere gør det godt).

Husk også, at der stort set ikke bliver produceret noget som helst i ægte progressivt format. Langt langt det meste der vises på DR HD og de andre low-D kanaler er optaget i 1080i.
Og når det så vises på DR HD anvender mit og dit og andres fjernsyn ikke deres udemærkede de-interlacer. Hvorfor skulle de det - fjernsynet tror jo berettiget at det er et progressivt signal. Det er det bare ikke, og på nye gode fjernsyn ser panoreringer på 720p kanaler værre ud end på 1080i kanaler. Som f.eks. på mit LE46B755.

Den oplevede kvalitet afhænger jo af hvad man ser det på, og hvilken udbyder man ser det med (DVB-T, YouSee, andet).

Men synd at DR og andre kanaler vælger 720p. Det følger af, at EBU til for ganske nyligt anbefalede at optage i 1080i og broadcaste i 720p. For de regnede med at forbrugerene vil sidde med ikke over 40" skærme og at skærme vil have en opløsning på ikke over 1366x768.
At anbefale interlaced til den ene del og progressivt til den anden del, så progressivt ikke reelt anvendes, og skyde så forbi med hvad markedet endte med af skærme. Goddaw mand økseskaft.

Nu anbefaler de dog 1080p50 optagelser og på sigt 1080p50 broadcastning. Det kan vi så nok begge blive enige om at se frem til :-)

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 01-Februar-2011 kl. 12:53

Husk også, at der stort set ikke bliver produceret noget som helst i ægte progressivt format. Langt langt det meste der vises på DR HD og de andre low-D kanaler er optaget i 1080i.

Og når det så vises på DR HD anvender mit og dit og andres fjernsyn ikke deres udemærkede de-interlacer. Hvorfor skulle de det - fjernsynet tror jo berettiget at det er et progressivt signal. Det er det bare ikke, og på nye gode fjernsyn ser panoreringer på 720p kanaler værre ud end på 1080i kanaler. Som f.eks. på mit LE46B755.

Så LG's deinterlacer er bedre end de deinterlacere der benyttes til tv-produktion?

Derudover var problemet med håndbold VM IMHO ikke at det var i 720p, for andre sportsudsendelser i 720p har set bedre ud.

Som jeg skrev tidligere så det til gengæld ud til at der var skruet lidt på sharpness, for der var tegn på edge enhancement,

Skrevet den: 01-Februar-2011 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Så LG's deinterlacer er bedre end de deinterlacere der benyttes til tv-produktion?
Jeg er mere bange for at det går galt, fordi de feeder det interlacede signal direkte ud i 720p kanalvejen som de vil sende det ud i en 1080i signal vej. Men ved det dog ikke.

Jeg kan dog konstatere, at alt, også sport med panoreringer, ser bedre ud på Eurosport, 6HD, Canal+SportHD, Eurosport2HD, TV3+HD.

Jeg er enig i, at et progressivt signal er bedre end et interlaced - selvfølgelig.

Men den højere opløsning (cirka dobbelt så høj) vinder klart over den lavere opløsning, særligt når der sender interlacede optagelser i en 720p kanal.

Og da jeg ikke har problemer, i det hele taget, med panoreringer på mine 1080i sportsudsendelser, foretrækker jeg generelt 1080i.

Men det er alt efter hvad man ser det på, og jo større skærm, jo større glæde af den dobbelt så høje opløsning. Hvilken skærm ser du selv på, og fra hvilken udbyder får du signalet?

Citér
Derudover var problemet med håndbold VM IMHO ikke at det var i 720p, for andre sportsudsendelser i 720p har set bedre ud.

Som jeg skrev tidligere så det til gengæld ud til at der var skruet lidt på sharpness, for der var tegn på edge enhancement,

Enig. Det var også min start-pointe. Netop denne HD transmission var en dårlig HD kvalitet (bedre end SD, men ikke god). Og der må vi jo sige, at HD udsendelserne generelt svinger meget i kvalitet. Forhåbentlig bliver det bedre og bedre, i takt med at tv-stationer mv. køber nyt udstyr. Her kan det dog være lidt bekymrende at SVT (var det dem der producerede?) ikke havde bedre udstyr til VM-håndbold :-(

Print side | Luk vindue