FTA modtager HD
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Satellit TV
Forumbeskrivelse: Canal Digital, Viasat, Astra m.fl. (DVB-S)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=92020
Udskrevet den: 09-Januar-2025 kl. 19:26
Emne: FTA modtager HD
Skrevet af: pinoh
Emne: FTA modtager HD
Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 12:34
Nogen der har et bud på eller erfaring med en god modtager til sattelit tv, skal bruges til 28 grader øst BBC osv.
Kigget på en Maximum S 2000
|
Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 14:18
Den skulle fint kunne bruges til det. Der er kun 3 FTA HD kanaler du kan få fra den Position, BBC1 HD, BBC HD og ITV HD, de er på Astra 2D. Størrelse af Parabol til den Sattelit kommer an på hvor i landet du bor, er det på Sjælland er det fra 1,8-2M.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: pinoh
Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 16:34
Har billede fra sattelitten , anvender en triax 110 parabol, købt brugt til 500 kr, som modtager anvender jeg en ældre force 1155, har eksperimenteret lidt med lnb hoveder, der kan hentes en ganske lille smule, ved at vælge en god lnb, lnb-en skal drejes en lille bitte smule om sin egen akse. Det var forholdsvis nemt at få et godt billede. Bor i Århus og nød sidste sæson i formel 1 uden reklamer meget og så tilmed gratis. Nu vil jeg så gerne ofre det forholdsvis beskedne beløb en HD modtager koster, for at kunne se formel 1 i HD den kommende sæson.
|
Skrevet af: ZackGem
Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 16:54
pinoh skrev:
Har billede fra sattelitten , anvender en triax 110 parabol, købt brugt til 500 kr, som modtager anvender jeg en ældre force 1155, har eksperimenteret lidt med lnb hoveder, der kan hentes en ganske lille smule, ved at vælge en god lnb, lnb-en skal drejes en lille bitte smule om sin egen akse. Det var forholdsvis nemt at få et godt billede. Bor i Århus og nød sidste sæson i formel 1 uden reklamer meget og så tilmed gratis. Nu vil jeg så gerne ofre det forholdsvis beskedne beløb en HD modtager koster, for at kunne se formel 1 i HD den kommende sæson. |
Jeg overvejer det samme.
Er træt af afbrydelser konstant på Tv3Puls! Kunne de aldrig finde på i fodboldt.
Desuden så har Viasat ingen planer om at sende det i HD, jvf. det svar jeg fik da jeg skrev til dem i sidste uge.
Men de skulle også nødig levere noget der var kvalitetsmæssigt værd at se på. Ikke lige frem det de er mest kendt for.
Har i et link til en komplet pakke. Dvs. både skål, hoved og modtager. Samt hvad der ellers skal bruges?
|
Skrevet af: petrucci
Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 17:25
Mener de har anmeldt en del FTA HD-modtagere inde på digitalt.tv siden. Også et par stykker i 5-800kr klassen og de skulle være ganske udmærket til prisen. De har ligeledes anmeldt en god quad-lnb til 300kr ca. som skulle give lidt ekstra god billedekvalitet også. Kan ikke lige huske hvad den hed.
|
Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 20:40
ZackGem skrev:
Har i et link til en komplet pakke. Dvs. både skål, hoved og modtager. Samt hvad der ellers skal bruges? |
Ikke nødvendigvis en komplet pakke, men en tråd til inspiration:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=45329&title=satellit-modtag-engelsk-fta-i-danmark - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=45329&title=satellit-modtag-engelsk-fta-i-danmark
Mvh JørgenT
|
Skrevet af: BigRaj
Skrevet den: 29-Juli-2011 kl. 18:31
Radiomanden skrev:
Den skulle fint kunne bruges til det. Der er kun 3 FTA HD kanaler du kan få fra den Position, BBC1 HD, BBC HD og ITV HD, de er på Astra 2D. Størrelse af Parabol til den Sattelit kommer an på hvor i landet du bor, er det på Sjælland er det fra 1,8-2M. |
Og hvis man bor i Malmø?? Kan det så lade sig gøre med ITV kanalerne og BBC Kanalernè?
------------- Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
|
Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 29-Juli-2011 kl. 19:05
ZackGem skrev:
Jeg overvejer det samme. Er træt af afbrydelser konstant på Tv3Puls! Kunne de aldrig finde på i fodboldt. Desuden så har Viasat ingen planer om at sende det i HD, jvf. det svar jeg fik da jeg skrev til dem i sidste uge. Men de skulle også nødig levere noget der var kvalitetsmæssigt værd at se på. Ikke lige frem det de er mest kendt for.
Har i et link til en komplet pakke. Dvs. både skål, hoved og modtager. Samt hvad der ellers skal bruges? |
ZackGem, har du ikke en VT30? Så mangler du kun parabol og LNB og så kan du endda optage
------------- LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
|
Skrevet den: 29-Juli-2011 kl. 19:57
BigRaj skrev:
Radiomanden skrev:
Den skulle fint kunne bruges til det. Der er kun 3 FTA HD kanaler du kan få fra den Position, BBC1 HD, BBC HD og ITV HD, de er på Astra 2D. Størrelse af Parabol til den Sattelit kommer an på hvor i landet du bor, er det på Sjælland er det fra 1,8-2M. |
Og hvis man bor i Malmø?? Kan det så lade sig gøre med ITV kanalerne og BBC Kanalernè? |
Hvis du der vil have BBC, så skal der i hvertfald bruges en Parabol på minimun 2,5 M. Kan du undvære BBC, så kan ITV kanalerne fås ved at man har et SKY abbonement, da de ligger på anden sattelit og kan modtages med en noget mindre parabol 80-100 Cm i dit område.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: csell
Skrevet den: 30-Juli-2011 kl. 05:48
BigRaj skrev:
Og hvis man bor i Malmø?? Kan det så lade sig gøre med ITV kanalerne og BBC Kanalernè? |
Der har længe verseret rygter om at BBC vil komme med en global iPlayer. På torsdag starter et pilot projekt til 'Spain, Austria, Belgium, France, Germany, Italy, Luxembourg, The Republic of Ireland, The Netherlands, Portugal and Switzerland'.
http://www.roundtownnews.co.uk/index.php?option=com_content&task=view&id=29964&Itemid=31 - http://www.roundtownnews.co.uk/index.php?option=com_content&task=view&id=29964&Itemid=31
Så mon det nu, ikke bare er et spørgsmål om at vente før vi andre også kan få det.
Hilsen Carsten.
|
Skrevet den: 30-Juli-2011 kl. 10:16
Medmindre man har en I-Pad, kan det ikke bruges til noget.
|
Skrevet af: csell
Skrevet den: 30-Juli-2011 kl. 17:47
Hej.
BBC iPlayer er engelsk TV og Radio via internettet. Det kan modtages af alle med engelsk IP adresse eller hvis BBC tror de har en engelsk IP adresse. Man kan alt efter sin internet forbindelse selv vælge enten at downloade eller streame programmer.
Jeg og mange andre har i flere år afspillet dem på computere, spil konsoler og mobile platforme.
Her er en Wiki med flere oplysninger:
http://en.wikipedia.org/wiki/BBC_iPlayer#Game_consoles - http://en.wikipedia.org/wiki/BBC_iPlayer#Game_consoles
Den 28. juli startede De et pilot projekt i 11 europæiske lande. Jeg ved ikke hvorfor de har valgt at starte med iPad, men da man i England gratis kan modtage iPlayer på mange andre platforme forventer jeg at det også bliver muligt de nye steder.
Ellers siger rygterne siger at de hurtigt vil udvide antallet af lande.
Hilsen Carsten.
|
|