Print side | Luk vindue

Synology ds411j købt men er den langsom!?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=92041
Udskrevet den: 25-November-2024 kl. 05:18

Emne: Synology ds411j købt men er den langsom!?
Skrevet af: Mr. Anderson
Emne: Synology ds411j købt men er den langsom!?
Skrevet den: 18-Januar-2011 kl. 18:31
Ja jeg er kommet lidt i tvivl her.

Jeg har besluttet at jeg ikke vil gå op i de større modeller hvor jeg tænkte synology ds411+, men det er simplethed for mange penge!

Jeg skal primært bruge nassen til at streame blu-ray film i både udpakket og iso format. altså rå film imellem 20-40gb.

50-60mbit som er maks bearbejdning med bd som er i rå tal 10mb/sek, de smider jo snildt 25mb/sek ud som jeg ser det. Skal jeg bruge mere så? og nogen erfaringer med dem?

Jeg vil købe en HDI Dune smart D1 afspiller.

Jeg ville gerne bruge funktionen NZB download direkte til nassen som synology understøtter. Gør Qnap ikke også det? kan ikke se det ud fra hjemmesiden men kunne jo godt være. 

Bund og grund kender jeg ikke for meget til nas og ikke performance forskellen imellem dem to. Håber nogen kan belyse sagen lidt.

Tak på forhånd.

-------------
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos

Svar:
Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 19-Januar-2011 kl. 08:49
udfra en vurdering alene på brugervenlighed i systemet, hælder jeg mere på synology end Qnap (jeg har begge mærker)
og en ds411j vil fint kunne streame blu ray, bare du har en ethernetledning mellem NAS og afspiller, trådløst er der en risiko for at den hakker afhængig af lokale forhold

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 09:40
Så fik jeg købt mig en Synology DS411j. Sku nem at arbejde med, var hurtig op at køre men jøsses den tog land tid om at klargøre sig til et samlet drev (Raid 5) som hed partitskonsistent.

Nu jeg har fået den op at køre skulle jeg jo flytte godt 1,5TB data fra min pc til NAS'en og hold da kæft det tager lang tid... den køre kun med 10,5MB/sek. gennemsnit!!??

Jeg har en Cisco E2000 Gigabit router kablet til alt.

Er det hastigheden eller har jeg glemt at sidde den korrekt op?

-------------
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos

Skrevet af: Theilo
Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 09:50

Har du gigabit netkort i din pc?

Theilo

Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 09:50
Jeg er ked af, at nogen har anbefalet dig en j model. Den er ekstrem langtsom. Hvis du stadig har mulighed for at returnere og opgradere til en + omdel, så ville jeg gøre det. 

Svaret er ja til dit spg. 10.5 - 15 MB/SEK er hvad du med held kan forvente i performance. Og det er slet ikke nok til at streame HD 

De gamle Synology modeller er absolut ikke performere. De nye + modeller er rigtigt gode.

-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk

Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 10:07
Det er rigtigt at j versionen fra synology er langsommere men ikke så langsom, kig her:
http://www.synology.com/enu/products/4-5bay_perf.php - http://www.synology.com/enu/products/4-5bay_perf.php

Jeg har en ds109j som har de hastigheder som hummelmose angiver og i følge skema skulle du ligge ca 3 gange så højt i performance.

Til Hummelmose: min ds109j streamer uden problemer HD filer også dem i størrelsen 35GB+

Theilo

Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 10:10
Humlen er at selvom der er gigabit netkort i, så kan CPU ikke følge med, og give den gigabit performance.

Og selvom man slår jumbo frames til, og har udstyr der kan sende/modtage det, så er performance bare ikke godt nok.

-------------

Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 10:15

Nej ikke hvis man vil udnytte gigabitnetværket fuldt ud, der vil jeg give dig ret.

Jeg har også gigabit i min, men har ikke en chance for at udnytte det med min cpu i ds109j.

Theilo

Skrevet af: 2ben
Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 10:54
Mr. Anderson - hvilke diske har du købt til din NAS ?

Mvh. Torben

Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 11:07
Efter flere anbefaldninger skulle den være rigelig hurtig i download til at levere Blu-ray fillm til media enhed. Men lidt langsom i upload fra pc til nas. Dog havde jeg ikke regnet med cirka 1/4 del af hastigheden den er opgivet til i upload! Cry

Jeg har et gigabit netkort i pc'en. Det sjove er dog at jeg køre langsommere på gigabit end 100mbit netværk. Jeg opnår de 10,5mb/sek. igennem sonos enhed og videre til pc. Hvis jeg tilslutter pc direkte til router så falder hastigheden til 9mb/sek. What!? Shocked

Jeg køre med Samsungs nye 2TB diske som køre Sata2 med 54-5900 RPM og har 32MB cache.  http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=4300975 - http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=4300975

-------------

Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 11:10
Netperformance hænger TÆT sammen med netudstyr.

Hvis du ikke har gode switches og routere, så er det ligemeget med alt det andet. Og derfor kan man godt opleve at performance kører bedre én vej end en anden.

Men det ændrer ikke ved at j modellen er en langtsom NAS, og fra bruger til bruger vil jeg anbefale dig at returnere den, hvis det er muligt og bytte den til en plus model. Du bliver ALDRIG glad for dens performance. 

-------------

Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 11:17
Kan godt være du har ret "hummelmose" det er bare mange penge til forskel uden at få mere plads Cry Jo kan godt retunere den, har kun haft den i 2 dage.

Ang. router er det en af de bedste consumer routere på marked i dag. Køre med Asus gamer bundkort som har dual gigabit netkort hvor jeg har deaktiveret det ene da man jo ikke kan køre med to.

Kan PS3'eren nedsætte hastigheden på netværket?

-------------

Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 11:20
Hey. Der er to faktorer i en NAS

Plads og Performance

Du har kun en af dem. 

Trust me. Du bliver ALDRIG glad for den. Du vil bande og svovle hver gang du skal uploade filer til den.

-------------

Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 11:32
Nej ikke nødvendigvis din ps3 som kan køre giga, men har lige kigget på en sonos zoneplayer og den kan ikke køre giga, prøv at koble den fra

Theilo

Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af Theilo Theilo skrev:

Nej ikke nødvendigvis din ps3 som kan køre giga, men har lige kigget på en sonos zoneplayer og den kan ikke køre giga, prøv at koble den fra

Theilo

Det køre hurtigere igennem Sonos end direkte til router. Forklaret på siden 1 Tongue

-------------

Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Hey. Der er to faktorer i en NAS

Plads og Performance

Du har kun en af dem. 

Trust me. Du bliver ALDRIG glad for den. Du vil bande og svovle hver gang du skal uploade filer til den.

Har du erfaringer med DS411+, prøvet/testet den evt.? Tongue

Hvad med en Qnap TS-419+ som også ser fornuftig ud med ligger imellem i pris klassen?

-------------

Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 12:15

Det har jeg læst, men har du prøvet at fjerne den fra netværket.

Theilo

Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 12:16
Jeg har storebroderen. 511+.

Jeg har haft både j og plain modeller, og der skiftede jeg til QNAP fordi de stank i performance. Men da + serien med Intel Atom cpu'er kom gik jeg tilbage, fordi Synology interface er meget bedre i min verden.

Trust me. Det er dag / nat du vil opleve i performance.

-------------

Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af Theilo Theilo skrev:

Det har jeg læst, men har du prøvet at fjerne den fra netværket.

Theilo

Jep, tog den af netværket og satte cat kabel direkte i pc'en fra router og det samme med Nas. Dog var PS3'eren stadigvæk på netværket, slukket. Det gav langsommere hastighed.

-------------

Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 12:25
511+ modellen - øhhhhhhhhhh kan det nu passe :-) Tror du mener 411+ :-)

Der er iøvrigt en ny software verion på vej til synology maskinerne DSM3.1 :-) Den er i beta pt.

Mvh. Torben

Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 13:00
Sorry. det er 1010+ Jeg har. det er bare fordi der er 5 diske i jeg lige tænkte 511 :-)

-------------

Skrevet af: rasmusvn
Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 13:12
Et eksempel på hastigheden for en 1010+ (WD Enterprise diske) i samspil med en D-Link DIR-825.

Der bliver overført en stor fil.

Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 13:14
Jeg har samme performance som Rasmus. Har næsten også samme setup. Dlink routere og switches.

-------------

Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 13:33
En DS411+ arbejder samme hastighed som 1010+ eller?, routeren skulle ikke fejle noget og køre med cat5e kabler. Nå bum bum.. venter lige til imorgen med at tage en beslutning, så kan jeg sende den retur mandag og hente en ds411+ ved den loka edb biks, han tager 4200,- for den.

-------------

Skrevet af: perkjaer
Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 14:38
En DS410 kan også være en mulighed. M.h.t. pris og performance ligger dem mellem DS411j og DS411+.

Skrevet af: Hogarth
Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 16:01
Jeg har en DS410 (med DSM 3.0) + 4 stk Western Digital Caviar GreenPower, 2 TB (WD20EARS) sat op i Raid5. Jeg har lige købt ny pc som selvfølgelig køre gigabit, dertil har jeg trukket Cat6 netværks kabel hvor det hele er forbundet i en Dlink green power gigabit switch. Min router en en TDC homebox. Min download og upload speed er den samme og den ligger på ca. 33 MBps. Hvilket jeg syntes er langsom, mon TDC homeboxen er skyld i min hastighed? Syndes jeg har gjordt alt, for at jeg skulle kunne køre gigabit. Mistænkter TDC Homeboxen???

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af Hogarth Hogarth skrev:

Jeg har en DS410 (med DSM 3.0) + 4 stk Western Digital Caviar GreenPower, 2 TB (WD20EARS) sat op i Raid5. Jeg har lige købt ny pc som selvfølgelig køre gigabit, dertil har jeg trukket Cat6 netværks kabel hvor det hele er forbundet i en Dlink green power gigabit switch. Min router en en TDC homebox. Min download og upload speed er den samme og den ligger på ca. 33 Mbps. Hvilket jeg syntes er langsom, mon TDC homeboxen er skyld i min hastighed? Syndes jeg har gjordt alt, for at jeg skulle kunne køre gigabit. Mistænkter TDC Homeboxen???

Din router er uden betydning, da du ikke kommer længere end gigabit switchen (forudsat at alle forbindelser er kablede).

Er 33 Mbps mega bit, altså ca 4 MB/sec?
Og alle forbindelser er kablet, altså ingen wifi mellem PC og router?

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: perkjaer
Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 16:41

Jeg får omkring 40 MB/second i upload og 80MB/second mellem Windows 7 og DS410. Jeg har samme diske i min DS410 og kører også Raid 5.

Hvis både PC og DS410 er forbundet med din switch burde din router ikke have nogen indflydelse på hastigheden.

Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 16:46
det er måske lige værd at indskyde at hvis man syntes man oplever lav overførsel til NAS på store filer.. og de store filer er kopiering af film fra dvd eller blu ray, er flaskehalsen ikke nødvedigvis skrivehastigheden til NAS, selvom jeg kan skrive til min NAS med hastigheder med ovennævnte, så kopieres dvd typisk med 4-6mb/sek og blu ray kører lidt hurtigere for mig.. med 10-15mb/sek.

Feks film optaget på mit full hd videokamera der kopiere fra bærbar til NAS gøres med 85-90mb/sek.

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 17:52
Ja det er mig som skrev forkert. Der skulle jo have stået 33 MB/second. Pc og NAS er forbundet til switch med kabel. Så jeg burde have en meget højre hastighed.. Fatter det ikke helt. Men hvis jeg overføre fra min pc til en alm. Ekstern harddisk med ESATA ligger jeg på ca 90 MB/second...

Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 18:01
Nå jeg har lavet en returnerings sag på min DS411j og bestilt en ekstra harddisk magen til samt en DS1010+ NAS. Problem solved! Wink

Får lidt mere plads og mulighed for ydeligere 5 diske via DX510 boksen Big smile 

-------------

Skrevet af: db89
Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 20:02
Du kunne også hoppe på en DS1511+, så kunne du købe to DX510 til den og komme op på 15 HarddiskeLOL og hvis 3TB harddiske snart blive mere udbredte så burde der være en chance for at du ikke kommer til at mangle pladsLOL

Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Du kunne også hoppe på en DS1511+, så kunne du købe to DX510 til den og komme op på 15 HarddiskeLOL og hvis 3TB harddiske snart blive mere udbredte så burde der være en chance for at du ikke kommer til at mangle pladsLOL

Hmm måske man skulle gøre det istedet for!?... Arr gas.. LOL Tro hvis det rækker fint end til videre og de næste par år Tongue

Det hele bliver jo også billigere.. Men seriøst, En DX510 med 5 x 3TB i Raid 5 er også 12TB plads oveni de 8TB jeg fåri DS1010+'eren haha.. tro da vidst jeg skal have købt mange blu-ray film før den plads er brugt op.. Det er jo ikke alle film der udkommer der skal købes Embarrassed

-------------

Skrevet af: Bruger udmeldt 38
Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 21:25
Jeg mener at have læst, at overførselshastigheden er højere, hvis man overfører filer via Synology Brugerfladenj, istedet for via Windows.

M.v.h.

Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 00:19
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg mener at have læst, at overførselshastigheden er højere, hvis man overfører filer via Synology Brugerfladenj, istedet for via Windows.
Løber man så ikke ind i browser-begrænsninger ved overførsel af store filer?

Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 00:57
Jeg bruger kun Synology Brugerflade via google crome. Men stadig kun ca. 33 MB/sek

Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 08:15
Syntes ikke synology har dine hd204 diske på deres liste over godkente diske til deres nas.

Mvh. Torben

Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Syntes ikke synology har dine hd204 diske på deres liste over godkente diske til deres nas.
Diskene har tidligere været på listen, men røg af igen - der er dog forventning om at de kommer tilbage på listen snart - se evt http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=26&t=27905 - denne tråd hos Synology . (Omhandler disken samt patch af en fejl på disken!)

Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 16:56
Skal man installere patch for de virker ? Har du et link til patch'en ? Påtænker at installere dem i en Windows 2008 server.

Mvh. Torben

Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 17:46

Skal man installere patch for de virker ? Har du et link til patch'en ? Påtænker at installere dem i en Windows 2008 server.
Læs linket - der finder du svar på dine spørgsmål :-)

Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 19:18
´Her er linket til FW'eren :

http://www.samsung.com/global/business/hdd/faqView.do?b2b_bbs_msg_id=386 - http://www.samsung.com/global/business/hdd/faqView.do?b2b_bbs_msg_id=386

Mvh. Torben

Skrevet den: 24-Januar-2011 kl. 00:41

´Her er linket til FW'eren :

http://www.samsung.com/global/business/hdd/faqView.do?b2b_bbs_msg_id=386 - http://www.samsung.com/global/business/hdd/faqView.do?b2b_bbs_msg_id=386

Mvh. Torben

Jeg havde ikke problemer med at sidde diskene op i ds411j nas'en. Kørte med det samme. Men det hele var general langsomt. Derfor er den på vej retur imorgen. Henter en ds1010+ imorgen og tirsdag modtager jeg endnu en samsung disk til 5 disk raid 5 opsætning.

Så melder jeg tilbage med om det spiller.

Spørgsmål dog, hvordan opdater man fw via nas? kunne jeg ikke læse mig til. Læste godt i tråden på Synology's hjemmeside (highlights Wink) og linktet oven for.

Skulle det være nødvendigt hvis det spiller uden fejlmeldinger?

Tak Tongue

-------------

Skrevet den: 24-Januar-2011 kl. 19:53

Ser frem til dig tilbagemelding med samsung diskene. Tror man kun kan FW opdatere dem når de sidder i en PC og via en boot CD.

Har 2 samsung diske liggende hos SHG til afhentning - men ved ikke om jeg "tør" købe dem. Kan man ikke få disken med den sidste nye firmware ? Normalt skal man ikek FW opdatere sine diske - har aldrig gjort det før. Alternativ er der WD og seagate diske - men dem er der også lidt skriven frem og tilbage om :-( Sidste løsning er Enterprise diskene - mennnnnn 1500 pr disk :-(

Mvh. Torben

Skrevet den: 24-Januar-2011 kl. 21:25
Jeg ville ikke turde lade være med at firmwareopdatere - også fordi fejl kan snige sig ind uden du ved det og når du engang opdager det, så er mange af de data måske smadrede!

Der er én som har skrevet noget om at firmwareopdatere via nas'en - jeg tror nøgleordet var at han havde en atom-baseret nas og dermed kunne lave nogle tricks - skal ikke kunne sige, hvordan det gøres i praksis.

Skrevet den: 29-Januar-2011 kl. 09:37
Så fik jeg afhentet en Synology DS1010+ og indstalleret 5 Samsung EcoGreen 2TB diske i den. Den køre helt fint uden problemer og endenlig den rigtige hastighed!

Så kan projektet forsætte Tongue 

-------------

Skrevet den: 29-Januar-2011 kl. 12:24
Hvordan kan det være du ikke bruger synology software dms 3.0 til at uploaded filer.?

Skrevet den: 29-Januar-2011 kl. 15:58
Nemmere med windows, men nu har jeg ikke rodet så meget med den endnu så kender den ikke for godt. Hvordan laver jeg f.eks. en ny mappe? jeg kan kun lave mapper inde i alleredene eksisterende mapper!?
Den arbejder enda hurtigere end de 88mb/sek. nærmere 96mb/sek eller mere Tongue

-------------

Skrevet den: 29-Januar-2011 kl. 15:58

..

-------------

Skrevet den: 29-Januar-2011 kl. 22:47
du kan lave nye mapper igennnem DSM 3.0. Jeg har en ds410 og overføre med 33MB/s igennem DSM og 50MB/s igennem Windows.. Hvordan kan det være..? Mr Anderson. Hvad er din overførelse hastighed igennem DSM.?

Skrevet den: 30-Januar-2011 kl. 12:23
Jeg uploader med 40 mb/sek. og så arbejder den sig stille op af i hastighed end til overførselen er færdig eller den opnår max hastighed. Så burger windows.

Man kan sku ikke finde ud af at oprette en ny mappe til deling? Fandt selv ud af det, selvfølgelig inde under delt mapper Wink

-------------

Skrevet af: Juleulven
Skrevet den: 20-Juni-2012 kl. 21:54
nogen der har kommentarer til hvor godt en 411'er f.eks performer?
set i forhold til J-serien/+-serien ?

Print side | Luk vindue