Print side | Luk vindue

Data traffik fra iPhone til Mac

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=92149
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 17:27

Emne: Data traffik fra iPhone til Mac
Skrevet af: ladiesman217
Emne: Data traffik fra iPhone til Mac
Skrevet den: 21-Januar-2011 kl. 12:35
Hey!

Jeg har forbundet min Mac til min iPhone og brugt telefonen som modem. Jeg har 10GB om måneden, så vil gerne holde lidt øje med mit forbrug.

Efter 30 min. med lidt surf på nettet, så kan jeg se på min iPhone, under Brug (Indstillinger > Generelt > Brug) at jeg har sendt 4 MB i dag, og det jo ikke ret meget.. Men jeg har så hentet iStat Pro til min Mac, og under Network, der står der følgende:

In: (110 MB)
Out: (4 MB)

Hvad skal jeg så regne med? Går da virkelig ikke ud fra at jeg har brugt 110 MB? Eller det er måske noget andet den viser der i iStat?

-------------
          

Svar:
Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 21-Januar-2011 kl. 12:55
Nu ved jeg ikke hvor du har abonnement henne, men hos 3, kan man via selvbetjening - både på nettet og telefonen - se hvor meget forbrug man bliver opgjort for, og det er dét som tæller.

For man betaler også for mistede pakker, så derfor kan disse senere være lidt svære at regne med.

Skrevet den: 21-Januar-2011 kl. 13:30
Jeg har hos Telia, og tror ikke man kan se det på deres selvbetjenings side, men du siger altså det telefonen viser ikke passer 100%?

-------------
          

Skrevet af: mkirkelund
Skrevet den: 21-Januar-2011 kl. 14:27

At det ikke passer er så meget sagt, men det er ikke 100% nøjagtigt. Må min HTC Desire HD måler den faktisk for meget.

Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 21-Januar-2011 kl. 15:00
Det er helt korrekt mht til visning. De står begge under Indstillinger > Generelt > Brug, som du selv skriver. Både hentet og modtaget. Du betaler summen for begge.

Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 21-Januar-2011 kl. 18:34
og istat summerer al den trafik der ryger gennem netværksporten, så den er nok også god nok. en tur på ekstrabladet uden noscript eller adblock installeret kan lynhurtigt koste en 4-8mb! Vil klart anbefale du installerer firefox eller chrome og anvender tilføjelserne adblock og noscript. adblock blokerer for en hulens masse reklamesites og det sparer umiddelbart en 30-40% af trafikken ved alm surf. (afhængig af hvad det er du surfer selvf!) og noscript er en tilføjelse som er lidt for de paranoide, idet den lukker fuldkommen af for alle javascripts og dermed ofte skjulte dataoverførsler for alle de websites man besøger. er der "reklamesites" fra andre steder indlejret på en side så kan man give de specifikke sites tilladelse på domæneniveau men lukke af for andre. Prøv et par sider med og uden af dine normale sites - så vil du ret hurtigt kunne se hvor meget du egentlig vil kunne spare. Alternativet er selvfølgelig slet ikke at bruge mobilen til det! :-)

Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 21:16
Okay, så det der i iStat der står Out: 4MB det svarer til de sendt 4 MB jeg kan se på telefonen? Og så har jeg altså downloadet 110 MB via. hjemmesider? Så de følges altså OK ad?

-------------
          

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 21:59

På din Iphone kan du se hvor meget du har sendt (out) og hvor meget du har modtaget (in).

Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 22:33
Yes, det er jeg helt med på, hvis du læser tråden igennem!
Men det jeg ikke forstår er at iStat viser noget fuldstændig anderledes?

-------------
          

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 23:03
iStat har diverse problemer med iPhone 4 (viser bl.a. også 0 ud for batterilevetid). Det er ikke opdateret i over et år.

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 24-Januar-2011 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Yes, det er jeg helt med på, hvis du læser tråden igennem!
Men det jeg ikke forstår er at iStat viser noget fuldstændig anderledes?
Du har intet sted skrvet hvad forskellen er????

Skrevet den: 03-Februar-2011 kl. 23:06
Ehhh jo? Læs?

-------------
          

Skrevet den: 03-Februar-2011 kl. 23:30
Ehhh nej!

Du skriver at du under Indstillinger kan se at du har sendt 4MB og at iStat siger at du har sendt 4MB - altså ingen forskel.

Du skriver så også at iStat siger at du har modtaget 110MB, men du skriver ingen steder hvad der står under Indstillinger.

Skrevet den: 04-Februar-2011 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Ehhh nej!

Du skriver at du under Indstillinger kan se at du har sendt 4MB og at iStat siger at du har sendt 4MB - altså ingen forskel.

Du skriver så også at iStat siger at du har modtaget 110MB, men du skriver ingen steder hvad der står under Indstillinger.

+1

Skrevet den: 07-Februar-2011 kl. 20:47
Ehhh læs mit spørgsmål ordentligt før I slynger rundt med ubrugelige +1 kommentarer, tak!

Ellers bare lad helt være, kan ikke rigtig bruge din ubrugelige kommentar til noget... EOD!

-------------
          

Skrevet den: 07-Februar-2011 kl. 21:35

Ehhh læs mit spørgsmål ordentligt før I slynger rundt med ubrugelige +1 kommentarer, tak!Ellers bare lad helt være, kan ikke rigtig bruge din ubrugelige kommentar til noget... EOD!

Det var da en underlig måde at opføre sig på.

På intet tidspunkt i tråden har du skrevet hvad det andet tal for indgående er.

Så koncentrer dig om at svare på folks spørgsmål, hvis du vil have hjælp, i stedet for blive sur på en anden bruger.

Hvad skrev Indstillinger mht. indgående trafik?

Skrevet den: 07-Februar-2011 kl. 21:38
Underlig måde at opføre sig på? Hvad kan jeg bruge en "+1" kommentar på fra en fuldstændig random person?

Som nævnt tidligere så skriver Indstillingerne et helt andet tal, den var omkring 52 mb mindre end det iStat siger.

Jeg formoder at In i iStat er download?

-------------
          

Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 08:07

Underlig måde at opføre sig på? Hvad kan jeg bruge en "+1" kommentar på fra en fuldstændig random person?

Som nævnt tidligere så skriver Indstillingerne et helt andet tal, den var omkring 52 mb mindre end det iStat siger.

Jeg formoder at In i iStat er download?

Nå, så er man blevet "en random person" Hvis jeg ikke tager fejl, har jeg med nye spørgsmål interesseret mig for dit problem og vil hjælpe, men hvis det er takken, er du så blevet blacklistet fra min side. Dead

Det er enormt utaknemmeligt at bringe folks intelligens på banen, når vi alle har hjulpet så godt som det er muligt med de forhåndværende oplysninger.Angry

Du har på INTET tidspunkt oplyst hvor meget iPhone oplyser om data forbruget under Indstillinger>generelt>brug>modtaget+hentet.

Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 08:38
@Ladiesman:
Prøv lige at tage et par dybe indåndinger og læs dine egne indlæg igennem igen.
Du har intet sted skrevet, hvor meget din tlf. skriver du har downloadet (før for to indlæg siden (hvor du i øvrigt skriver som tidligere nævnt, uden at det er nævnt tidligere))!!

Er det her du mener at have nævnt det:

Efter 30 min. med lidt surf på nettet, så kan jeg se på min iPhone, under Brug (Indstillinger > Generelt > Brug) at jeg har sendt 4 MB i dag, og det jo ikke ret meget.. Men jeg har så hentet iStat Pro til min Mac, og under Network, der står der følgende:

In: (110 MB)
Out: (4 MB)

Hvad skal jeg så regne med? Går da virkelig ikke ud fra at jeg har brugt 110 MB? Eller det er måske noget andet den viser der i iStat?

Så vidt jeg kan se nævner du kun Istat In/download eller kan jeg ikke se det der er skevet med usynligt blækWink?
Så mon ikke pulsen lige skulle en anelse ned....

Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 09:43

.Jeg formoder at In i iStat er download?

Men er det kun for 3G eller også for WiFi?

Som jeg også har nævnt tidligere, så er iStat ikke opdateret i en evighed, og iPhone 4 eksisterede ikke ved sidste opdatering, så det kan tænkes at programmet ikke virker korrekt.

Skrevet den: 10-Februar-2011 kl. 18:59
Beklager hvis jeg skrev med en forkert tone, og en undskyldning er på plads fra min side, men blev bare så irriteret over den skide "+1" kommentar, da den efter min mening ingen steder hørte hjemme.

Men jeg må jo bare prøve at clear begge ting (telefon + iStat) og teste igen, for de tal den kommer frem med på begge apparater stemmer i hvert fald ikke overens.

Tak for jeres interesse og hjælp, ALLE! Jeg lukker tråden nu, og vender tilbage når jeg har fået testet det. Tror ikke der kommer ret meget mere konstruktivt ud af det her.

-------------
          

Print side | Luk vindue