Print side | Luk vindue

Anmeldelse af Oppo 3D Blu-ray

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Anmeldelser
Forumbeskrivelse: Debat om anmeldelserne på recordere.dk
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=92220
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 01:02


Emne: Anmeldelse af Oppo 3D Blu-ray
Skrevet af: Lars
Emne: Anmeldelse af Oppo 3D Blu-ray
Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 20:16
 

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=4678">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=4678 - Anmeldelse af Oppos nye 3D blu-ray
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=4678 - Så kom den endelig, Oppo BDP-93EU. Den nye blu-ray og DVD afspiller fra Oppo der også klarer 3D blu-ray. Vi kigger nærmere på den her.

 
Spørgsmål herunder >>>


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk



Svar:
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 21:18
Super flot anmeldelse Hother , som altid en fornøjelse at læseClap....
MVH


-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K


Skrevet af: Henrik Nygaard
Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 22:00
Den ser godtnok lækker ud! Smile


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 22:08
Thumbs Up Hother, en rigtig rigtig flot test du har lavet, tror ikke at "Hometheaterhifi" kunne ikke ha gjort det bedre. 


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Thumbs Up Hother, en rigtig rigtig flot test du har lavet, tror ikke at "Hometheaterhifi" kunne ikke ha gjort det bedre. 
Embarrassed


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Thumbs Up Hother, en rigtig rigtig flot test du har lavet, tror ikke at "Hometheaterhifi" kunne ikke ha gjort det bedre. 
Embarrassed


En ting, som jeg synes der er værd at bemærke i din test, er som du beskriver, at Oppo lydhøre overfor deres kunder og er klar til at rette fejl og andet. Det kunne andre producenter, godt tage ved lære af.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Thumbs Up Hother, en rigtig rigtig flot test du har lavet, tror ikke at "Hometheaterhifi" kunne ikke ha gjort det bedre. 
Embarrassed


En ting, som jeg synes der er værd at bemærke i din test, er som du beskriver, at Oppo lydhøre overfor deres kunder og er klar til at rette fejl og andet. Det kunne andre producenter, godt tage ved lære af.
Det er jeg helt enig i Kenneth, for mig virker Oppo som et helt andet type af firma end de noget større producenter, hvor det er ligesom at slå i en dyne - de udbad sig skam også vores anmeldelse af afspillerenSmile 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Thumbs Up Hother, en rigtig rigtig flot test du har lavet, tror ikke at "Hometheaterhifi" kunne ikke ha gjort det bedre. 
Embarrassed


En ting, som jeg synes der er værd at bemærke i din test, er som du beskriver, at Oppo lydhøre overfor deres kunder og er klar til at rette fejl og andet. Det kunne andre producenter, godt tage ved lære af.
Det er jeg helt enig i Kenneth, for mig virker Oppo som et helt andet type af firma end de noget større producenter, hvor det er ligesom at slå i en dyne - de udbad sig skam også vores anmeldelse af afspillerenSmile 


Har du så skulle oversætte din test?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Thumbs Up Hother, en rigtig rigtig flot test du har lavet, tror ikke at "Hometheaterhifi" kunne ikke ha gjort det bedre. 
Embarrassed


En ting, som jeg synes der er værd at bemærke i din test, er som du beskriver, at Oppo lydhøre overfor deres kunder og er klar til at rette fejl og andet. Det kunne andre producenter, godt tage ved lære af.
Det er jeg helt enig i Kenneth, for mig virker Oppo som et helt andet type af firma end de noget større producenter, hvor det er ligesom at slå i en dyne - de udbad sig skam også vores anmeldelse af afspillerenSmile 


Har du så skulle oversætte din test?
Nej, men der er et link på siden til et google translate, og den giver en "rimelig" oversættelse. Derud over har jeg skrevet at hvis der er noget som de vil have "Clarified", så vender de bare tilbage til migSmile 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 22:55
Kanon anmeldelse.

Jeg har selv Pioneer AV-Reciever, så jeg venter lige med at købe den. Hvornår er det nu at der kommer et REGIONFREE kit til den?


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 22-Januar-2011 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Kanon anmeldelse.

Jeg har selv Pioneer AV-Reciever, så jeg venter lige med at købe den. Hvornår er det nu at der kommer et REGIONFREE kit til den?
Takker Humle - der er et Bluraychip kit klar den 25. ds.

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 01:09
Ang. den kodefri-kit, skal man så lodde eller er det bare plug-n-play?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 02:04
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Ang. den kodefri-kit, skal man så lodde eller er det bare plug-n-play?
 Hvis du ved hvorledes at du håndtere elektronik, så er det nemt nok, ingen lodningerSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 07:39
Rigtig god og velskrevet anmeldelse .

Du har lavet en rigtig fin gennemgang afspilleren..



Skrevet af: jugglerq
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 08:44
Hej Hother
 
tillykke med en rigtig god anmeldelse.Thumbs Upjeg gad vide om der er blæser i den eller om den er helt
uden ? og er det en afspiller der kunne afløse min selvom jeg ikke skal have 3D forløbig.
jeg glæder mig til at høre hvad den kan med musik cdèr.
 
PS: jeg vil lige sige at jeg læser rigtig mange anmeldelser på nettet og dine er klart de mest
fatbare for en almindelig hifi freak som mig, Smileså lad dig ikke provokere til at stoppe med det.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Tak for din anmeldelse. Jeg savner dog en gennemgang af streaming funktionen fra eget netværk. Finder det lidt besynderligt at du ikke så meget som nævner det, selvom du ikke har testet det. Det er jo netop en af de store nyheder sammen med muligheden for at streame film fra Netflix og Bluckbuster (dog kun i USA og Canada). Men nævnes skal det da. At skrive at en del af disse funktioner ikke er implementeret i denne firmware version er en sandhed med modifikationer. Det du ikke kan lige pt er filmstreaming fra de to førnævnte firmare. Resten fungere.

Ellers en fin gennemgang af afspilleren. Glæder min til at få bestilt et eksemplar her til den 1.
Jeg tager udgangspunkt i den firmwareversion der er tilgængelig. Og iflg. min oplysninger fra Oppo, er streamning funktiontion disabled pt., afventende en snarlig firwarmwarerelease. Og jeg nævner faktisk det forhold i anmeldesens indledning.

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

Hej Hother
 
tillykke med en rigtig god anmeldelse.Thumbs Upjeg gad vide om der er blæser i den eller om den er helt
uden ? og er det en afspiller der kunne afløse min selvom jeg ikke skal have 3D forløbig.
jeg glæder mig til at høre hvad den kan med musik cdèr.
 
PS: jeg vil lige sige at jeg læser rigtig mange anmeldelser på nettet og dine er klart de mest
fatbare for en almindelig hifi freak som mig, Smileså lad dig ikke provokere til at stoppe med det.
Dav, som nævnt i anmeldelsen, ingen blæser, ellers kommer du jo bare selv og kigger efter den 10. febSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 09:55
@Chrisjj

Jeg læser følgende i anmeldelsen:

Jeg skal lige bemærke, at den anmeldte afspiller er i en firmware version, hvor en del af de annoncerede funktioner endnu ikke er implementeret. Og manglerne omfatter bl.a. streaming, og adgang til visse internettjenester. Jeg har flere gange kommunikeret med de venlige og i mødekommende gutter hos Oppo-bluray.co.uk, og her fortalte de mig, at den i skrivende stund implementerede firmware, i bund og grund skal betragtes som en Beta-version.

Det er vist tydeligt nok, at streaming ikke er med.


-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 10:26
Dog har en bruger herinde bekræftet at streaming virker via DLNA, så det burde være undersøgt, da det er en vigtig feature.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Dog har en bruger herinde bekræftet at streaming virker via DLNA, så det burde være undersøgt, da det er en vigtig feature.
Ja, det er muligt, men den oplysning kom frem i går, og anmeldelsen blev afleveret fredag, hvor jeg intet andet kendskab havdeSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 10:33
Det jeg mente med "Streaming ikke er med", var "streaming ikke er med i anmeldelsen" Smile



-------------
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

@Chrisjj


Jeg læser følgende i anmeldelsen:
<span ="apple-style-span"="" style="font-family: arial, sans-serif; font-size: 13px; line-height: normal; "></span>
<span ="apple-style-span"="" style="font-size: 13px; line-height: normal; "><font ="apple-style-span"="" face="'Times New Roman', Times, serif" color="#990000">Jeg skal lige bemærke, at den anmeldte afspiller er i en firmware version, hvor en del af de annoncerede funktioner endnu ikke er implementeret. Og manglerne omfatter bl.a. streaming, og adgang til visse internettjenester. Jeg har flere gange kommunikeret med de venlige og i mødekommende gutter hos Oppo-bluray.co.uk, og her fortalte de mig, at den i skrivende stund implementerede firmware, i bund og grund skal betragtes som en Beta-version.</span>
<span ="apple-style-span"="" style="font-size: 13px; line-height: normal; "><font ="apple-style-span"="" face="Arial, Helvetica, sans-serif"></span>
<font ="apple-style-span"="" size="2" face="Arial, Helvetica, sans-serif"><span ="apple-style-span"="" style="line-height: normal; ">Det er vist tydeligt nok, at streaming ikke er med.</span>



Det er jo ikke korrekt. Ander brugere i dette forum fortalte Hother hvordan han kom ind i meuen for at sætte streaming af musik over eget netværk op. Denne funktionalitet findes i nævnte beta firmware. Har fået dette bekræftet af Oppos glimrende support.

At Hother så ikke har udstyret til at teste dette er en anden snak (han mangler vist en NAS/ DLNA kompatibel mediaserver).

Hvorfor så ikke skrive at man ikke har kunne teste det, men trods alt nævne muligheden for streaming over eget netværk. Jeg er udemærket klar over at streamingtjenester som Netflix og Bluckbuster ikke er tilgængeligt i den firmware der er på den europæiske BDP-93.

Vi taler her om to helt forskellige ting. Streaming over eget netværk, som KAN lade sig gøre med den firmware der er i dag og streaming af film over Internettet via diverse tjenester som IKKE kan lade sig gøre i Europa som det er nu.

Så fordi Hother skriver som han gør i det du har fremhævet, er det altså ikke ensbetydende med at det er korrekt, beklager.
Som udgangspunkt kan jeg ved udarbejdelsen af en anmeldelse som tidligere nævnt, alene forholde mig til de oplysninger som jeg får fra officielt hold, i dette tilfælde fra Oppo.
 
Havde streaming officielt været tilgængelig, havde jeg naturligvis skrevet, at jeg ikke havde mulighed for at teste denne funktion. Jeg har tidligere i andre anmeldelser beskrevet noget tilsvarende, når jeg ikke havde mulighed for at teste dette eller hint. Smile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Dog har en bruger herinde bekræftet at streaming virker via DLNA, så det burde være undersøgt, da det er en vigtig feature.

Ja, det er muligt, men den oplysning kom frem i går, og anmeldelsen blev afleveret fredag, hvor jeg intet andet kendskab havdeSmile


Fint nok, men kan man ikke redigerer i din ellers udemærkede anmeldelse og tilføje at denne mulighed eksisterer og hvilke filformater der understøttes?


Det kunne være oplagt, at få bruger: LeBlodia, til at teste streaming når han nu siger, at det virker hos ham, så kunne man evt. tilføje det til testen, hvis man finder det vigtigt.




Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Dog har en bruger herinde bekræftet at streaming virker via DLNA, så det burde være undersøgt, da det er en vigtig feature.
Ja, det er muligt, men den oplysning kom frem i går, og anmeldelsen blev afleveret fredag, hvor jeg intet andet kendskab havdeSmile

Anmeldelsen er vel ikke hugget i granit, uden mulighed for efterfølgende editering...Wink


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Dog har en bruger herinde bekræftet at streaming virker via DLNA, så det burde være undersøgt, da det er en vigtig feature.
Ja, det er muligt, men den oplysning kom frem i går, og anmeldelsen blev afleveret fredag, hvor jeg intet andet kendskab havdeSmile

Anmeldelsen er vel ikke hugget i granit, uden mulighed for efterfølgende editering...Wink
Jeg har det nok sådan, at hvis Oppo fortæller mig, at "streamning for the time being has been disabled", så er det mit udgangspunkt. Oppo er formentlig klar over at funktionen virker, men kan måske ikke stå fuldt inde for funktionen. Måske virker funktionen på visse servere, men ikke på andre.
 
Havde jeg nu tilføjet i min anmeldelse, at der er forlydender om, at streaming funktionen virker, men at det så efterfølgende bliver konstateret, at funktionen kun virker hos nogle brugere, så havde pokker været løs, bare med omvendt fortegn.Wink
 
 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: wcc1
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 11:27
super god anmeldelse. kunne være sjovt at se hvordan den performer mod philips bdp9600 3d. lyd og billed.no så den var lidt bedre på billed siden end pioneer bdp-lx91, og det er da godt klaret af en afspiller til ca.5000 kr. så om det skal være oppo eller philips ved jeg ikke inu.Smile

-------------






Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af wcc1 wcc1 skrev:

super god anmeldelse. kunne være sjovt at se hvordan den performer mod philips bdp9600 3d. lyd og billed.no så den var lidt bedre på billed siden end pioneer bdp-lx91, og det er da godt klaret af en afspiller til ca.5000 kr. så om det skal være oppo eller philips ved jeg ikke inu.Smile
Nu er jeg jo godt bekendt med BDP-LX91, jeg har jo selv haft enEmbarrassed Men hvis du ikke går efter 3D, og de yderligere funktioner der ligger i de nævnte afspillere, så mener jeg egentlig ikke at du har nogen grund til at skifteSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har det nok sådan, at hvis Oppo fortæller mig, at "streamning for the time being has been disabled", så er det mit udgangspunkt. Oppo er formentlig klar over at funktionen virker, men kan måske ikke stå fuldt inde for funktionen. Måske virker funktionen på visse servere, men ikke på andre.  
 
Eftersom DLNA virker, så kan det jo ikke være "disabled", ergo har du misforstået Oppo: Internet-streaming er disabled, men DLNA virker fint.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 11:51
Kan den egentlig streame Blu-Ray ISO via DLNA som Popcorn Hour og Dune? 

-------------
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Kan den egentlig streame Blu-Ray ISO via DLNA som Popcorn Hour og Dune? 
Oppo BDP-93 håndtere ikke ISO-filer, som jeg læser det på denne uofficielle side:
 
http://watershade.net/wmcclain/BDP-93-faq.html#are-iso-files-or-blu-ray-or-dvd-directory-structures-supported-on-external-media - http://watershade.net/wmcclain/BDP-93-faq.html#are-iso-files-or-blu-ray-or-dvd-directory-structures-supported-on-external-media


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Blu-ben
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 13:08
Det er mig altså lidt en gåde hvorfor man ikke gør mere ud af fjernbetjeningen.
 
Når nu man laver et i mine øjne et meget flot stilrent produkt i et lækkert materiale, og så medfølger der en fjernbetjening som lige så godt kunne følge med en denver dvd afspiller til 200 kr.

Dog et plus at den har lys i knapperne Smile


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Det er mig altså lidt en gåde hvorfor man ikke gør mere ud af fjernbetjeningen.
 
Når nu man laver et i mine øjne et meget flot stilrent produkt i et lækkert materiale, og så medfølger der en fjernbetjening som lige så godt kunne følge med en denver dvd afspiller til 200 kr.
 
Det ville du næppe sige hvis du havde haft den i fingrene. Designmæssigt, måske jo, men kvalitetsmæssigt er det absolut ikke en discount-fjernbetjening.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Blu-ben
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Det er mig altså lidt en gåde hvorfor man ikke gør mere ud af fjernbetjeningen.
 
Når nu man laver et i mine øjne et meget flot stilrent produkt i et lækkert materiale, og så medfølger der en fjernbetjening som lige så godt kunne følge med en denver dvd afspiller til 200 kr.
 
Det ville du næppe sige hvis du havde haft den i fingrene. Designmæssigt, måske jo, men kvalitetsmæssigt er det absolut ikke en discount-fjernbetjening.
Det var nu også mest designet jeg tænkte på Smile og min sammenligning var måske også lidt overdrevet, man kunne da godt bruge noget lækkert materiale af noget børste aluminium eller måske en form for touch, synes det ville klæde oppo (og mange andre producenter) at få lidt nytæning med ind over designet.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Det var nu også mest designet jeg tænkte på Smile og min sammenligning var måske også lidt overdrevet, man kunne da godt bruge noget lækkert materiale af noget børste aluminium eller måske en form for touch, synes det ville klæde oppo (og mange andre producenter) at få lidt nytæning med ind over designet.
 
Jamen så er vi enige Smile


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Energyzhig
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af jugglerq jugglerq skrev:

Hej Hother
 
tillykke med en rigtig god anmeldelse.Thumbs Upjeg gad vide om der er blæser i den eller om den er helt
uden ? og er det en afspiller der kunne afløse min selvom jeg ikke skal have 3D forløbig.
jeg glæder mig til at høre hvad den kan med musik cdèr.
 
PS: jeg vil lige sige at jeg læser rigtig mange anmeldelser på nettet og dine er klart de mest
fatbare for en almindelig hifi freak som mig, Smileså lad dig ikke provokere til at stoppe med det.
Læser du alle anmeldelser lige så grundigt som Hothers ?

-------------
Pioneer 5090H m. PDP-S63 · Marantz SR7005 · AZbox Premium+ HD 2x DVB-C · Oppo BDP-83 · Scandyna Minipod 4 stk. · Scandyna Cinepod · Scandyna MiniBass · Logitech Harmony 900 ·


Skrevet af: LeBlodia
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Det er mig altså lidt en gåde hvorfor man ikke gør mere ud af fjernbetjeningen.
 
Når nu man laver et i mine øjne et meget flot stilrent produkt i et lækkert materiale, og så medfølger der en fjernbetjening som lige så godt kunne følge med en denver dvd afspiller til 200 kr.
 
Det ville du næppe sige hvis du havde haft den i fingrene. Designmæssigt, måske jo, men kvalitetsmæssigt er det absolut ikke en discount-fjernbetjening.
Det er jo så ikke helt enig i, netop kvaliteten synes jeg godt kunne være bedre. Det jeg er utilfreds med er knapperne. Hvis man rammer bare en smule skævt på knappen så den ikke bliver trykket helt lige ned giver den en klik/pop lyd og har relativt  nemt ved at blive sidende.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af LeBlodia LeBlodia skrev:

Det er jo så ikke helt enig i, netop kvaliteten synes jeg godt kunne være bedre.
 
Nu forholdt jeg mig til "kunne lige så godt have været en Denver". Prøv at kigge på en Denver med samme kritiske blik...


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 15:27
Ang fjernbetjenning. Til den pris er der hvis ikke plads til mere. Men vi kan jo bruge en evt primare multi Remote i stål som eksempel......1700,- oven i prisen??? Nej vel.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Blu-ben
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Ang fjernbetjenning. Til den pris er der hvis ikke plads til mere. Men vi kan jo bruge en evt primare multi Remote i stål som eksempel......1700,- oven i prisen??? Nej vel.
 
Jeg synes bare ofte det springer i øjnene at der er "sparet" på fjernbetjening ved et eller pænt designet produkt, og hvis man er villig til at give 5000 for en blu-ray afspiller så tror jeg også man er villig til at betale 500-1000 kr mere for en lækker remote Smile bare min mening...


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Kan den egentlig streame Blu-Ray ISO via DLNA som Popcorn Hour og Dune? 
Oppo BDP-93 håndtere ikke ISO-filer, som jeg læser det på denne uofficielle side:
 
http://watershade.net/wmcclain/BDP-93-faq.html#are-iso-files-or-blu-ray-or-dvd-directory-structures-supported-on-external-media - http://watershade.net/wmcclain/BDP-93-faq.html#are-iso-files-or-blu-ray-or-dvd-directory-structures-supported-on-external-media
Kan den så afspille mapper med bd film i fuld kvalitet som min Dune hd max. Rippet i dvdfab.

-------------
SVP03


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

 
Jeg synes bare ofte det springer i øjnene at der er "sparet" på fjernbetjening ved et eller pænt designet produkt, og hvis man er villig til at give 5000 for en blu-ray afspiller så tror jeg også man er villig til at betale 500-1000 kr mere for en lækker remote Smile bare min mening...
 
Jeg tror de fleste producenter prioriterer sådan, at hvis du er typen der gerne vil betale ekstra for en lækker fjernbetjening, så betaler du ekstra for en lækker universal-fjernbetjening alligevel. Og hvis du skulle betale 1000,- mere for en lækker fjernbetjening både til tv, BD-afspiller, forstærker og TV-modtager, så kan du altså få meget universal-fjernbetjening for de penge.
 
At flertallet af uni'erne så heller ikke er specielt lækre, er så noget helt andet... Men jeg er ikke enig i din vurdering i at flertallet ville være villige til at betale 500-1000,- ekstra for en lækker remote. Langt størstedelen opdager først remoten når de har købt varen.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Ang fjernbetjenning. Til den pris er der hvis ikke plads til mere. Men vi kan jo bruge en evt primare multi Remote i stål som eksempel......1700,- oven i prisen??? Nej vel.



 

Jeg synes bare ofte det springer i øjnene at der er "sparet" på fjernbetjening ved et eller pænt designet produkt, og hvis man er villig til at give 5000 for en blu-ray afspiller så tror jeg også man er villig til at betale 500-1000 kr mere for en lækker remote Smile bare min mening...

Til de penge kan man købe en programerbar . Jeg tror du vil blive overrasket over hvad det koster ay lave en speciel Remote med god finnish. Og helt ærligt...et produkt til de penge ,vil det i mine øjne være en fejlpriortering , at smide så mange penge i en Remote. Specielt med tanke på at rigtig mange har en programmerbar Remote . Det skal ikke forståes sådan at jeg syntes at oppoen er et billigt produkt....syntes faktisk at det er den bedste bd afspiller der kan købes........man for bare RIGTIGT meget for sine penge

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Ang fjernbetjenning. Til den pris er der hvis ikke plads til mere. Men vi kan jo bruge en evt primare multi Remote i stål som eksempel......1700,- oven i prisen??? Nej vel.



 

Jeg synes bare ofte det springer i øjnene at der er "sparet" på fjernbetjening ved et eller pænt designet produkt, og hvis man er villig til at give 5000 for en blu-ray afspiller så tror jeg også man er villig til at betale 500-1000 kr mere for en lækker remote Smile bare min mening...

Til de penge kan man købe en programerbar . Jeg tror du vil blive overrasket over hvad det koster ay lave en speciel Remote med god finnish. Og helt ærligt...et produkt til de penge ,vil det i mine øjne være en fejlpriortering , at smide så mange penge i en Remote. Specielt med tanke på at rigtig mange har en programmerbar Remote . Det skal ikke forståes sådan at jeg syntes at oppoen er et billigt produkt....syntes faktisk at det er den bedste bd afspiller der kan købes........man for bare RIGTIGT meget for sine penge
Helt enig p.las., koderne fra min egen Oppo smutter da over på min Pronto i løbet af ugenSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Blu-ben
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Ang fjernbetjenning. Til den pris er der hvis ikke plads til mere. Men vi kan jo bruge en evt primare multi Remote i stål som eksempel......1700,- oven i prisen??? Nej vel.


Jeg synes bare ofte det springer i øjnene at der er "sparet" på fjernbetjening ved et eller pænt designet produkt, og hvis man er villig til at give 5000 for en blu-ray afspiller så tror jeg også man er villig til at betale 500-1000 kr mere for en lækker remote Smile bare min mening...

Til de penge kan man købe en programerbar . Jeg tror du vil blive overrasket over hvad det koster ay lave en speciel Remote med god finnish. Og helt ærligt...et produkt til de penge ,vil det i mine øjne være en fejlpriortering , at smide så mange penge i en Remote. Specielt med tanke på at rigtig mange har en programmerbar Remote . Det skal ikke forståes sådan at jeg syntes at oppoen er et billigt produkt....syntes faktisk at det er den bedste bd afspiller der kan købes........man for bare RIGTIGT meget for sine penge


Næh jeg ved ikke hvad det koster at designe en remote, og ved jeg heller ikke om du gør, men feks en Samsung Touch Screen Remote sælges da for 1500 kr som har både pænt design og moderne i mine øjne. 
Og jeg synes bare en at en mere lækker remote ville klæde et produkt som i jo netop selv siger er noget af det bedste man kan få. Man kunne jo også vende det om at sige hvor levere Oppo ikke en fjernbetjening med som kan betjene de andre produkter man har ? Hvis nu de levere en fjernbetjening med til feks 6500 så den kunne styre alt, så behøvede man ikke at gå ud og købe en philips remote til 5000Smile




Skrevet af: p.las
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:


Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Ang fjernbetjenning. Til den pris er der hvis ikke plads til mere. Men vi kan jo bruge en evt primare multi Remote i stål som eksempel......1700,- oven i prisen??? Nej vel.



Jeg synes bare ofte det springer i øjnene at der er "sparet" på fjernbetjening ved et eller pænt designet produkt, og hvis man er villig til at give 5000 for en blu-ray afspiller så tror jeg også man er villig til at betale 500-1000 kr mere for en lækker remote Smile bare min mening...

Til de penge kan man købe en programerbar . Jeg tror du vil blive overrasket over hvad det koster ay lave en speciel Remote med god finnish. Og helt ærligt...et produkt til de penge ,vil det i mine øjne være en fejlpriortering , at smide så mange penge i en Remote. Specielt med tanke på at rigtig mange har en programmerbar Remote . Det skal ikke forståes sådan at jeg syntes at oppoen er et billigt produkt....syntes faktisk at det er den bedste bd afspiller der kan købes........man for bare RIGTIGT meget for sine penge

<font ="Apple-style-span" face="Arial, Helvetica, sans-serif">Næh jeg ved ikke hvad det koster at designe en remote, og ved jeg heller ikke om du gør, men feks en <span ="Apple-style-span" style="line-height: normal; font-size: 13px; border-collapse: collapse; color: rgb102, 102, 102; ">Samsung Touch Screen Remote sælges da for 1500 kr som har både pænt design og moderne i mine øjne. </span>
<span ="Apple-style-span" style="line-height: normal; font-size: 13px; border-collapse: collapse; color: rgb102, 102, 102; "><font ="Apple-style-span" face="Arial, Helvetica, sans-serif">Og jeg synes bare en at en mere lækker remote ville klæde et produkt som i jo netop selv siger er noget af det bedste man kan få. Man kunne jo også vende det om at sige hvor levere Oppo ikke en fjernbetjening med som kan betjene de andre produkter man har ? Hvis nu de levere en fjernbetjening med til feks 6500 så den kunne styre alt, så behøvede man ikke at gå ud og købe en philips remote til 5000Smile</span>


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:


Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Ang fjernbetjenning. Til den pris er der hvis ikke plads til mere. Men vi kan jo bruge en evt primare multi Remote i stål som eksempel......1700,- oven i prisen??? Nej vel.



Jeg synes bare ofte det springer i øjnene at der er "sparet" på fjernbetjening ved et eller pænt designet produkt, og hvis man er villig til at give 5000 for en blu-ray afspiller så tror jeg også man er villig til at betale 500-1000 kr mere for en lækker remote Smile bare min mening...

Til de penge kan man købe en programerbar . Jeg tror du vil blive overrasket over hvad det koster ay lave en speciel Remote med god finnish. Og helt ærligt...et produkt til de penge ,vil det i mine øjne være en fejlpriortering , at smide så mange penge i en Remote. Specielt med tanke på at rigtig mange har en programmerbar Remote . Det skal ikke forståes sådan at jeg syntes at oppoen er et billigt produkt....syntes faktisk at det er den bedste bd afspiller der kan købes........man for bare RIGTIGT meget for sine penge

<font ="Apple-style-span" face="Arial, Helvetica, sans-serif">Næh jeg ved ikke hvad det koster at designe en remote, og ved jeg heller ikke om du gør, men feks en <span ="Apple-style-span" style="line-height: normal; font-size: 13px; border-collapse: collapse; color: rgb102, 102, 102; ">Samsung Touch Screen Remote sælges da for 1500 kr som har både pænt design og moderne i mine øjne. </span>
<span ="Apple-style-span" style="line-height: normal; font-size: 13px; border-collapse: collapse; color: rgb102, 102, 102; "><font ="Apple-style-span" face="Arial, Helvetica, sans-serif">Og jeg synes bare en at en mere lækker remote ville klæde et produkt som i jo netop selv siger er noget af det bedste man kan få. Man kunne jo også vende det om at sige hvor levere Oppo ikke en fjernbetjening med som kan betjene de andre produkter man har ? Hvis nu de levere en fjernbetjening med til feks 6500 så den kunne styre alt, så behøvede man ikke at gå ud og købe en philips remote til 5000Smile</span>


Jeg vil gætte på at Oppo bruger en underleverandør, for at holde prisen nede.......altså en hyllevare. Samsung er jo en helt anden produktions apperat, som sandsynligvis laver tingenes in the house, til langt flere apperater. Så de laver jo bare en enkelt eller tre modeller som så kan bruges til alle deres tv bd afspiller etc.
Men det du efterspørger er en Remote ala harmony one ( ca 1300,-) som kun kan sælges så billigt på grund af masseproduktion. Samtidig skal den have en finnish som en evt Primare multi Remote som koster ca 1600,-.
Sådan en fjernbetjening vil efter min overbevisning være ca dobbelt så dyr at udvikle og producere, i forhold til deres bd afspillere........måske mindre.......jeg gætter
Men med det antal af afspillere de sælger, vil den blive Remote du efterspørger blive meget pebret.

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: urup
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Thumbs Up Hother, en rigtig rigtig flot test du har lavet, tror ikke at "Hometheaterhifi" kunne ikke ha gjort det bedre. 
Embarrassed


En ting, som jeg synes der er værd at bemærke i din test, er som du beskriver, at Oppo lydhøre overfor deres kunder og er klar til at rette fejl og andet. Det kunne andre producenter, godt tage ved lære af.
Det er jeg helt enig i Kenneth, for mig virker Oppo som et helt andet type af firma end de noget større producenter, hvor det er ligesom at slå i en dyne - de udbad sig skam også vores anmeldelse af afspillerenSmile 


Har du så skulle oversætte din test?
Nej, men der er et link på siden til et google translate, og den giver en "rimelig" oversættelse. Derud over har jeg skrevet at hvis der er noget som de vil have "Clarified", så vender de bare tilbage til migSmile 


Rigtig fin anmeldelse. Smile Jeg bliver bare meget overrasket over at du foreslår at bruge google translate. Ouch Google Translate kan ikke bruges til at oversætte en tekst. Se f.eks. denne sætning for din anmeldelse.: ... when such expectations screws up the launch of the player... Sætningen er jo fuldstændig forkert i forhold til den danske version Wink Og jeg tør slet ikke fortælle hvad den fransk sætning ender med ! Cry


Skrevet af: Leviathan.jk
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Kan den egentlig streame Blu-Ray ISO via DLNA som Popcorn Hour og Dune? 
Oppo BDP-93 håndtere ikke ISO-filer, som jeg læser det på denne uofficielle side:
 
http://watershade.net/wmcclain/BDP-93-faq.html#are-iso-files-or-blu-ray-or-dvd-directory-structures-supported-on-external-media - http://watershade.net/wmcclain/BDP-93-faq.html#are-iso-files-or-blu-ray-or-dvd-directory-structures-supported-on-external-media
Kan den så afspille mapper med bd film i fuld kvalitet som min Dune hd max. Rippet i dvdfab.
Ja, det gad jeg også godt vide. Det er altafgørende for mig, om den reelt kan erstatte både en medie- og BDafspiller


-------------
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:


Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Ang fjernbetjenning. Til den pris er der hvis ikke plads til mere. Men vi kan jo bruge en evt primare multi Remote i stål som eksempel......1700,- oven i prisen??? Nej vel.



Jeg synes bare ofte det springer i øjnene at der er "sparet" på fjernbetjening ved et eller pænt designet produkt, og hvis man er villig til at give 5000 for en blu-ray afspiller så tror jeg også man er villig til at betale 500-1000 kr mere for en lækker remote Smile bare min mening...

Til de penge kan man købe en programerbar . Jeg tror du vil blive overrasket over hvad det koster ay lave en speciel Remote med god finnish. Og helt ærligt...et produkt til de penge ,vil det i mine øjne være en fejlpriortering , at smide så mange penge i en Remote. Specielt med tanke på at rigtig mange har en programmerbar Remote . Det skal ikke forståes sådan at jeg syntes at oppoen er et billigt produkt....syntes faktisk at det er den bedste bd afspiller der kan købes........man for bare RIGTIGT meget for sine penge

Næh jeg ved ikke hvad det koster at designe en remote, og ved jeg heller ikke om du gør, men feks en Samsung Touch Screen Remote sælges da for 1500 kr som har både pænt design og moderne i mine øjne.
Og jeg synes bare en at en mere lækker remote ville klæde et produkt som i jo netop selv siger er noget af det bedste man kan få. Man kunne jo også vende det om at sige hvor levere Oppo ikke en fjernbetjening med som kan betjene de andre produkter man har ? Hvis nu de levere en fjernbetjening med til feks 6500 så den kunne styre alt, så behøvede man ikke at gå ud og købe en philips remote til 5000Smile


Og hvis de så også lige smed en BMW med for 10.000 ekstra, så er vi ved at være der.

Du argumenterer vel ikke seriøst for at Oppo kan lave en remote for 1.500 i samme kvalitet som remotes til 5-6.000?


Skrevet af: Blu-ben
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 22:49
Nej det mener jeg slet ikke, min pointe er ganske simpelt at jeg synes fjernbetjeningen lader meget tilbage for selve maskinen. Og så skrev jeg blot at Samsung da i min øjne til 1500 kr kan levere en fjernbetjening der er flot i design og nytænkende med touchoverflade, og er da udemærket klar over at Oppo slet ikke har det samme produktions apparat som samsung, men når nu maskine i udseende, design og kvalitet er virkelig i toppen, så kunne det næste de måske udviklede lidt på være fjernbetjeningen. Og for mig er 5000 en latterlig høj pris for en fjernbetjening, som kun kan opretholdes fordi der er meget lidt konkurrence på det område.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Nej det mener jeg slet ikke, min pointe er ganske simpelt at jeg synes fjernbetjeningen lader meget tilbage for selve maskinen. Og så skrev jeg blot at Samsung da i min øjne til 1500 kr kan levere en fjernbetjening der er flot i design og nytænkende med touchoverflade, og er da udemærket klar over at Oppo slet ikke har det samme produktions apparat som samsung, men når nu maskine i udseende, design og kvalitet er virkelig i toppen, så kunne det næste de måske udviklede lidt på være fjernbetjeningen. Og for mig er 5000 en latterlig høj pris for en fjernbetjening, som kun kan opretholdes fordi der er meget lidt konkurrence på det område.
 
Det sidste synes jeg kort og kontant er noget vrøvl. Det vælter med universal-fjernbetjeninger på markedet, og priskonkurrencen på mange af dem - eksempelvis Logitech - er ganske hård. Du kan få universal-fjernbetjeninger fra 100 kroner til 100.000 kroner, i varierende kvalitet. De bedste til 5000,- leverer nogle ting som du ikke får i en 1500,-s remote, heller ikke Samsung's. Hvis du ikke kan se det, så har du nok bare ikke lige sat dig ind i hvad det er man får - måske fordi du ikke har brug for det.
 
Uanset om det koster 1500,- eller 5000,- at lave en god fjernbetjening, så er der ikke nogen logisk grund til at den skal følge med afspilleren, så man tvinges til at investere i den hvis man ikke vil. Jeg mener bestemt ikke det er ligegyldigt om en afspiller koster 6500,- eller 5000,-. SLET ikke hvis det betyder at jeg skal lægge 1500,- oveni hvert eneste apparat. Hvorfor er det lige præcist afspilleren der burde følge en multi-fjernbetjening med til? Det er vel mere reelt at kritisere de fjernbetjeninger der følger med surround-receiverne, det ER jo rent faktisk multi-fjernbetjeninger, bare generelt meget ringe og grimt udført. Jeg er som sådan enig med dig i at udvalget af veludførte fjernbetjeninger er latterligt lavt, jeg er bare uenig i at det er noget man bør forvente at Oppo skal rette op på.
 
Iøvrigt, mht. Samsung's touch-remote, så er det langt fra alle der bryder sig om 100% touchscreen fjernbetjeninger.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Næh jeg ved ikke hvad det koster at designe en remote, og ved jeg heller ikke om du gør, men feks en Samsung Touch Screen Remote sælges da for 1500 kr som har både pænt design og moderne i mine øjne.


Sådan cirka samme pris som en Beo4.

Gæt hvilken der vinder "lækkerhedstesten" herhjemme?


Klaus
(Med pronto - min lintronic box kommer om en uges tid)


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Blu-ben
Skrevet den: 23-Januar-2011 kl. 23:45
Da jeg ikke synes andre skal læse en hel masse indlæg omkring fjernbetjeninger da det kører lidt af sporet i forhold til multifjernbetjeninger, og priser på at udvikle en fjernbetjening som igen af os kender til, vi jeg være dette være mit sidste indlæg her om det.

For mig er der primært logitech og harmony som satser på multifjernbetjeninger, de laver godt nok mange modeller men at sige at markedet ligefrem vælter i dem synes jeg er en overdrivelse.
Men lad os lave en anden tråd til at diskutere fremtiden for betjening af hjemmebioprodukter.
Min pointe var blot " for mig så virker oppo fjernbetjening kedelig og gammeldags af udseende, og ligner noget der kunne have fulgt med et produkt der er 5-6 år gammel.
 
Og kan kun være enig i beo4 er en lækker fjernbetjening Smile


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 24-Januar-2011 kl. 08:26
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:


For mig er der primært logitech og harmony som satser på multifjernbetjeninger, de laver godt nok mange modeller men at sige at markedet ligefrem vælter i dem synes jeg er en overdrivelse.
 
Det DANSKE marked gør ikke, men der er masser af produkter på verdensmarkedet, og mange forskellige i 5000+ klassen. Alene dét at der er flere i 5000+ klassen end der er i 1500,-s klassen, siger vel noget om at det ikke bare lige er noget man gør. Men ja, det hører til i en ny tråd. Dét jeg stadig synes er relevant for dén her tråd, er at det ikke for mig at se er Oppo's opgave at lave en universal-fjernbetjening. Det kan siges at være deres opgave at lave en god fjernbetjening til afspilleren. Det synes jeg sådan set også de har gjort, selvom designet kan diskuteres.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: MF1971
Skrevet den: 24-Januar-2011 kl. 09:47
Rigtig flot anmeldelse !

En ting jeg gerne vil vide er, at da du nu selv har haft Pioneers LX91, hvordan er den så sammenlignet med den ?. Jeg tænker mest på billedsiden på blu ray og dvd.


-------------
Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Januar-2011 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af MF1971 MF1971 skrev:

Rigtig flot anmeldelse !

En ting jeg gerne vil vide er, at da du nu selv har haft Pioneers LX91, hvordan er den så sammenlignet med den ?. Jeg tænker mest på billedsiden på blu ray og dvd.
Altså hvis du ikke går efter 3D, og de trådløse muligheder m.v., så har du ingen grund til at skifte din afspiller - altså efter min bedste overbevisning. Smile
 
Hilsener
John


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: MF1971
Skrevet den: 24-Januar-2011 kl. 10:26
Lyder godt Smile

-------------
Mvh

Michael/MF1971

Pioneer PDP-LX5090H | Pioneer BDP-LX91 | Pioneer SC-LX90 | Denon DCD-2010AE | Dali Helicon 800 MK2 | Dali Helicon C200 MK2 | Dali Helicon W200 | B&W ASW855


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Januar-2011 kl. 15:23
Og så er recordere.dk´s anmeldelse af Oppo´en at finde på Oppo UK´s hjemmeside, og det synes jeg er meget fair af dem, da jeg jo også havde kritikpunkter - eller hvordan man nu skal graduere demEmbarrassed
 
http://www.oppo-bluray.co.uk/reviews/ - http://www.oppo-bluray.co.uk/reviews/


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 24-Januar-2011 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og så er recordere.dk´s anmeldelse af Oppo´en at finde på Oppo UK´s hjemmeside, og det synes jeg er meget fair af dem, da jeg jo også havde kritikpunkter - eller hvordan man nu skal graduere demEmbarrassed
 
http://www.oppo-bluray.co.uk/reviews/ - http://www.oppo-bluray.co.uk/reviews/


Det er så absolut fortjent, at den er at finde der Thumbs Up 



Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Januar-2011 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Og så er recordere.dk´s anmeldelse af Oppo´en at finde på Oppo UK´s hjemmeside, og det synes jeg er meget fair af dem, da jeg jo også havde kritikpunkter - eller hvordan man nu skal graduere demEmbarrassed
 
http://www.oppo-bluray.co.uk/reviews/ - http://www.oppo-bluray.co.uk/reviews/


Det er så absolut fortjent, at den er at finde der Thumbs Up 

Mange tak, og nu er der sørme også kommet recordere.dks logo på deres sideTongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 24-Januar-2011 kl. 19:33
De linker til den danske anmeldelse. Man kan så oversætte via google translate, men det bliver sgu' en sjov gang engelsk LOL


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Januar-2011 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

De linker til den danske anmeldelse. Man kan så oversætte via google translate, men det bliver sgu' en sjov gang engelsk LOL
Det er jeg enig med dig i, der var såmænd også et par småting, som jeg måtte oversætte for dem i dagSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: urup
Skrevet den: 24-Januar-2011 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

De linker til den danske anmeldelse. Man kan så oversætte via google translate, men det bliver sgu' en sjov gang engelsk LOL
Det er jeg enig med dig i, der var såmænd også et par småting, som jeg måtte oversætte for dem i dagSmile


Men hvorfor er det så lige at alle bare ignorerer det jeg skrev omkring oversættelses problematikken??   


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Januar-2011 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af urup urup skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

De linker til den danske anmeldelse. Man kan så oversætte via google translate, men det bliver sgu' en sjov gang engelsk LOL
Det er jeg enig med dig i, der var såmænd også et par småting, som jeg måtte oversætte for dem i dagSmile


Men hvorfor er det så lige at alle bare ignorerer det jeg skrev omkring oversættelses problematikken??   
Jamen jeg tror at du har misforstået hvorledes Oppo benytter f.eks. vores anmeldelse. Hvis du ser på deres hjemmeside, så linker de også til en fransk oversættelse - som altså IKKE er oversat til engelsk.
 
Men jeg vil da mene at du er velkommen til at oversætte anmeldelsenSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 24-Januar-2011 kl. 20:31
Nå, men så måtte man gøre det selv Smile
Kan se at man kan flytte placering af undertekster op eller ned. 0 = normal placering, minus 1-5 ned og plus 1-5 op.
Hother: Kunne du ikke tage billede af samme scene still, med alm. placering og +x hvor undertekst er inde i 2.35:1 feltet.


-------------
SVP03


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Januar-2011 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Nå, men så måtte man gøre det selv Smile
Kan se at man kan flytte placering af undertekster op eller ned. 0 = normal placering, minus 1-5 ned og plus 1-5 op.
Hother: Kunne du ikke tage billede af samme scene still, med alm. placering og +x hvor undertekst er inde i 2.35:1 feltet.
Jeg forstår ikke helt hvad du mener, at du måtte gøre det selvConfused
 
Jeg skal gerne tage et foto, men det bliver tidligst i morgenSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 24-Januar-2011 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Nå, men så måtte man gøre det selv Smile
Kan se at man kan flytte placering af undertekster op eller ned. 0 = normal placering, minus 1-5 ned og plus 1-5 op.
Hother: Kunne du ikke tage billede af samme scene still, med alm. placering og +x hvor undertekst er inde i 2.35:1 feltet.
Jeg forstår ikke helt hvad du mener, at du måtte gøre det selvConfused
 
Jeg skal gerne tage et foto, men det bliver tidligst i morgenSmile
Spurgte tidligere om den kunne, men det var kun hvis du vidste det at du skulle svare. Så jeg tjekkede selv vildledningen på dtret.
Stadig underligt man ikke kan justere størrelsen op eller ned i +- 3 eks. vis.
Men kunne være fint med billede af undertekst i selve filmen hvis du har tid til det.


-------------
SVP03


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Januar-2011 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Nå, men så måtte man gøre det selv Smile
Kan se at man kan flytte placering af undertekster op eller ned. 0 = normal placering, minus 1-5 ned og plus 1-5 op.
Hother: Kunne du ikke tage billede af samme scene still, med alm. placering og +x hvor undertekst er inde i 2.35:1 feltet.
Jeg forstår ikke helt hvad du mener, at du måtte gøre det selvConfused
 
Jeg skal gerne tage et foto, men det bliver tidligst i morgenSmile
Spurgte tidligere om den kunne, men det var kun hvis du vidste det at du skulle svare. Så jeg tjekkede selv vildledningen på dtret.
Stadig underligt man ikke kan justere størrelsen op eller ned i +- 3 eks. vis.
Men kunne være fint med billede af undertekst i selve filmen hvis du har tid til det.
Hmm...synes jeg har svaret på det spørgsmål et eller andet sted. Men jeg skal nu nok kigge på det. I morgen kommer CSN-Teknik med min nye Sub, og så ved jeg der skal leges med lyd, men jeg skal nok forsøge at få puttet et par billeder ind, så hurtigt som muligt, glemmer jeg det, så send mig en PMBig smile 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 24-Januar-2011 kl. 20:58
E Velodyne Cool

-------------
SVP03


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Januar-2011 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

E Velodyne Cool
Jep, en SPL-1000 UltraTongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 24-Januar-2011 kl. 21:19
Troede csn anbefalede en 1200.

-------------
SVP03


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 24-Januar-2011 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Troede csn anbefalede en 1200.
Utvivlsomt, men i virkeligheden er min 800i faktisk okay i mit setup, men hørte SPL-1000 Ultra, og vi var enige om, at den kunne give et fornuftigt løft. Og helt ærligt, jeg er ikke den store "Basmand". Jeg vil gerne have, at det lyder rimeligt naturligt i mit setup, og ikke overvældende - og rummet er jo ikke mere end ca. 23m2Tongue 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: thxtex
Skrevet den: 26-Januar-2011 kl. 08:31
Hej

Fin anmeldelse. Har dog lige et spørgsmål. Kan man på OPPO'en justere lydstyrke individuelt på analog out?


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-Januar-2011 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Nå, men så måtte man gøre det selv Smile
Kan se at man kan flytte placering af undertekster op eller ned. 0 = normal placering, minus 1-5 ned og plus 1-5 op.
Hother: Kunne du ikke tage billede af samme scene still, med alm. placering og +x hvor undertekst er inde i 2.35:1 feltet.
Første billede er i position "0", derefter kan subs + flyttes gradvist op ad, og slutter som vist i billede 2.
 
Så kan man tilsvarende flytte fra position "0", og subs - ned ad, til subs er helt ude af mit displaySmile
 
 


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 26-Januar-2011 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Ved ikke om du har skrevet det i din anmeldelse, men hvor langt er det HDMI kabel der følger med Oppo'en?
Ca. 1.5mSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: tommyaxen
Skrevet den: 27-Januar-2011 kl. 22:32
Så har jeg lige bestilt en BDP-95 i USA, Nice....... Early release program ca 8000kr med det hele....Big smileBig smileBig smile


Skrevet af: Jonas Bojer
Skrevet den: 27-Januar-2011 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af tommyaxen tommyaxen skrev:

Så har jeg lige bestilt en BDP-95 i USA, Nice....... Early release program ca 8000kr med det hele....Big smileBig smileBig smile
På hvilken hjemmeside?
 
Hilsen Jonas Bojer


Skrevet af: tommyaxen
Skrevet den: 27-Januar-2011 kl. 22:57
Oppodigital.com men sendt til en US adresse som så bliver sendt til mig efterfølgende....


Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 28-Januar-2011 kl. 14:58
Det er vel igennem ShopUSA


Skrevet af: tommyaxen
Skrevet den: 28-Januar-2011 kl. 15:31
nej det er det ikke, kender en som bor der som har bestilt til mig og sender den, har brugt shopusa før med nogle andre ting og har kun dårlige oplevelser, 2 gange har jeg mistet en pakke gennem dem og en gang havde de smidt en pakke ind over mit hegn til haven så den lå i regnen, dem kan jeg bestemt ikke anbefale desværre.... ideen er ellers god...


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 28-Januar-2011 kl. 16:44
Det er jo ikke ShopUSA der har smidt med din pakke, det er det lokale bud der har klokket i den.


Skrevet af: tommyaxen
Skrevet den: 28-Januar-2011 kl. 17:19
shopusa har mistet to af mine pakker som aldrig er kommet, og ja det er buddet ( bring logistic) som smed den sidste, hvad vil du frem til med det??? resultatet er det samme...

men nu var det ikke det tråden handlede om jo...


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 28-Januar-2011 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af tommyaxen tommyaxen skrev:

shopusa har mistet to af mine pakker som aldrig er kommet, og ja det er buddet ( bring logistic) som smed den sidste, hvad vil du frem til med det??? resultatet er det samme...

men nu var det ikke det tråden handlede om jo...
Fuldstændigt rigtigt, tråden handler specifikt om en anmeldelse af Oppo BDP-93EU. Og jeg går troligt ind og kigger i tråden, når der er nye indlægConfused

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 28-Januar-2011 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af tommyaxen tommyaxen skrev:

shopusa har mistet to af mine pakker som aldrig er kommet, og ja det er buddet ( bring logistic) som smed den sidste, hvad vil du frem til med det??? resultatet er det samme...

men nu var det ikke det tråden handlede om jo...


Du skrev 'de', som om det var ShopUSA der var skyld i, at der blev smidt med din pakke.


Skrevet af: tommyaxen
Skrevet den: 28-Januar-2011 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af tommyaxen tommyaxen skrev:

shopusa har mistet to af mine pakker som aldrig er kommet, og ja det er buddet ( bring logistic) som smed den sidste, hvad vil du frem til med det??? resultatet er det samme...

men nu var det ikke det tråden handlede om jo...


Du skrev 'de', som om det var ShopUSA der var skyld i, at der blev smidt med din pakke.


det var en levering med shopusa som blev smidt ind I min have ja.... og to leveringer er helt mistet ja det er korrekt, ved ikke om det er et forsøg på at forsvare dem for uanset hvad er det i deres varetægt det er forsvundet og smidt ind det har jeg aldrig oplevet før.... har aldrig mistet pakker før jeg brugte shopusa....

jeg vil ikke bruge denne tråd til at snakke om det men følte jeg måtte besvare dette indlæg...

nu glæder jeg mig til at få min bdp95!!

Tommy


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 29-Januar-2011 kl. 00:31
Oprindeligt skrevet af tommyaxen tommyaxen skrev:

...for uanset hvad er det i deres varetægt det er forsvundet og smidt ind det har jeg aldrig oplevet før....


De er jo så netop ikke i deres varetægt. Hvis pakken blev smidt ind, må du jo tage det op med Bring.

Oprindeligt skrevet af tommyaxen tommyaxen skrev:

har aldrig mistet pakker før jeg brugte shopusa....


Så hvis du havde mistet en pakke fra et dansk firma sendt med Post Danmark, så var det firmaet der var skyld i at pakken blev væk og ikke Post Danmark?


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 29-Januar-2011 kl. 08:37
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af tommyaxen tommyaxen skrev:

...for uanset hvad er det i deres varetægt det er forsvundet og smidt ind det har jeg aldrig oplevet før....


De er jo så netop ikke i deres varetægt. Hvis pakken blev smidt ind, må du jo tage det op med Bring.

 
Jo, juridisk set er det. Pakken er ført købers ansvar når pakken er leveret.

Oprindeligt skrevet af tommyaxen tommyaxen skrev:

har aldrig mistet pakker før jeg brugte shopusa....


Så hvis du havde mistet en pakke fra et dansk firma sendt med Post Danmark, så var det firmaet der var skyld i at pakken blev væk og ikke Post Danmark?[/QUOTE]
 
Der er forskel på skyld og ansvar. Det er ikke køber der har handlet med fragtselskabet, men sælger. Derfor kan køber aldrig have en sag overfor fragtselskabet.
 
I sidste ende, så er det sælgers valg at levere med et givent fragtselskab. Hvis det er et dårligt fragtselskab de har valgt, så er det lig med dårlig service overfor kunden. Om man så vil kritisere sælger for at fragtselskabet begår fejl, det afhænger nok meget af hvordan det bliver håndteret når det sker.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 29-Januar-2011 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

For lige at få denne tråd på sporet igen, så har jeg et spørgsmål som er relateret til Oppo'en. Opskalerer den automatisk dvd film eller er der et sted hvor dette skal indstilles?
Benytter du de indstillinger som du blev foreslået ved afspillerens opstart, benytter HDMI udgang 1 - så går video via afspillerens fine videoprocessor. Har du en receiver med "pass through" videofunktion, så aktiver denSmile

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 29-Januar-2011 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Min reciver har ikke HDMI så lige pt er Oppo'en tilsluttet tv'et via HDMI (HDMI 1) og lyden er via corax til forstærkeren. Senere vil jeg bruge de analog udgange på Oppo'en til de analog indgange på forstærkeren.

Men der er altså ingen steder man skal indstille for at få Oppo'en til at opskalerer dvd materiale?

Det er iøvrigt er fantastisk afspiller. Havde BluRay via mit mediacenter før. Mener klart at kunne se en forbedring. Det bilder jeg mig selv ind
Du bør kigge i din manual side 23 og 33 mener jeg at det er. Men hvis du kører HDMI 1 signal direkte til dit TV bør alt være på plads.Smile
 
Jep, det er en lækker æskeLOL


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Claus Hvass
Skrevet den: 29-Januar-2011 kl. 12:30
Ja, Det ER helt sikkert en fantastisk afspiller...Har haft den godt en uge nu - og sammen med min nye panasonic ptae 4000, er det min bedste invistering i længere tid...
 
MVH Claus Hvass


Skrevet af: tommyaxen
Skrevet den: 29-Januar-2011 kl. 12:36
er der nogen af jer der havde bdp83 til sammenligning???


Skrevet af: Claus Hvass
Skrevet den: 29-Januar-2011 kl. 12:39
Nej, Havde en Yamaha som ikke leverede  varen...så jeg er meget tilfreds....


Skrevet af: tommyaxen
Skrevet den: 29-Januar-2011 kl. 12:50
ok, jeg har netop solgt min 83 for at købe en 95 pga. analog lyd, men har store forventninger fåååårk hvor ser den lækker ud!!


Skrevet af: Jonas Bojer
Skrevet den: 29-Januar-2011 kl. 17:23
og jeg lige bestilt en 93 så bliver jeg oppo-ejer for første gang LOL
 
Hilsen Jonas Bojer


Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 14-Februar-2011 kl. 05:15
Jeg fandt fra anmeldelsen aldrig ud af om den kunne bitstreame DVD-Audio, SACD, CD, og HDCD via HDMI stikket eller om den bare pakker det hele ud til en eller anden relavant samplet PCM stream?

Og [gys] video støjreduktionen, der er da forhåbentlig mulighed til at vælge en i mine øjne så uvelkommen feauture fra, eller ...?


Skrevet af: Panacea73.dk
Skrevet den: 21-Februar-2011 kl. 01:25
Hvordan ser det ud med de enkelte forskelle til 95eren, der efter sigende skulle være tilgængelig omkring april.
Hvad vil denne 93er mangle ift. 95eren? Mere om man bør vente med købet..


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 21-Februar-2011 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Jeg fandt fra anmeldelsen aldrig ud af om den kunne bitstreame DVD-Audio, SACD, CD, og HDCD via HDMI stikket eller om den bare pakker det hele ud til en eller anden relavant samplet PCM stream?
 
Der er frit valg.

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:


Og [gys] video støjreduktionen, der er da forhåbentlig mulighed til at vælge en i mine øjne så uvelkommen feauture fra, eller ...?
 
Det er som det bør være med dette og iøvrigt også edge enhancement: Det er slået fra som standard.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 21-Februar-2011 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af Panacea73.dk Panacea73.dk skrev:

Hvordan ser det ud med de enkelte forskelle til 95eren, der efter sigende skulle være tilgængelig omkring april.
Hvad vil denne 93er mangle ift. 95eren? Mere om man bør vente med købet..
 
Der vil kun være forskel på analog lyd.


-------------
Mvh Otto



Print side | Luk vindue