HJÆÆÆÆÆÆLLLPPPP...Panasonic PTAE 4000
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=92367
Udskrevet den: 07-Januar-2025 kl. 22:48
Emne: HJÆÆÆÆÆÆLLLPPPP...Panasonic PTAE 4000
Skrevet af: Claus Hvass
Emne: HJÆÆÆÆÆÆLLLPPPP...Panasonic PTAE 4000
Skrevet den: 25-Januar-2011 kl. 12:08
Hjæææællpppp!!
Håber at en i dette forum kan forklare mig dette:
Har for 14 dage siden installeret en sprit ny PTAE 4000 i min kære hjemmebio, og derefter fået den kallibreret af en proff.
så ser jeg til min store ærgelse/forundring iaftes at der pludslig ( har ihvetfald ikke bemærket det før!! ) er dukket en blå "plet" op midtfor på lærredet yderst til venstre. den er kun at se ved de mørke scener eller når screen saveren fra min oppo 93 kører!!!
Hvad er det der er galt?
prøvede at zoome billedet ind på minimum og den var der stadig, dog selvfølgelig bare i et mindre format....
Irriterer mig når man lige har fået skidtet installeret...
Håber på hurtigt svar fra en af jer kloge derude....
MVH Claus Hvass
|
Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 25-Januar-2011 kl. 12:14
Lyder som en støvklat på et af LCD panelerne. Det kan som regel blæses væk, men kræver lettere adskillelse af projektoren.
|
Skrevet den: 25-Januar-2011 kl. 12:18
OK....Skal den så sendes tilbage til leverandøren, eller kan jeg selv foretage dette uden at garantien forsvinder?
Tak For hurtigt svar.....
MVH Claus
|
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 25-Januar-2011 kl. 12:22
Pallec skrev:
Lyder som en støvklat på et af LCD panelerne. |
Det er det nok.
Jeg synes efterhånden man har hørt om det problem flere gange med den model. Trist at det ikke er bedre. Det er trods alt ikke den billigste projektor på markedet.
|
Skrevet den: 25-Januar-2011 kl. 12:25
Ok...Er I bekendt med det "herinde" ? Siden at Du - Kaizer kan nikke genkendende til det?
MVH Claus
|
Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 25-Januar-2011 kl. 13:08
http://myhometheater.homestead.com/files/dust_2.jpg - http://myhometheater.homestead.com/files/dust_2.jpg
Eksempel på en Dust Blob..
der er projektorer der har større sandssynlighed for at der kommer Dust Blobs..
Jeg har læst et par stykker med AE4000 problemer.. om det er fordi den projektor direkte har issues ved jeg ikke..
har drevet min Z3000 uden nogensinde at have set en dustblob, og har utallige venner med diverse projektorer uden at opleve det, har dog en mate der har fået et hår ind i hans... det er godt nok frustrerende.
men det er da træls efter en kalibrering, for den kommer jo nok tilbage totalt nulstillet.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio
|
Skrevet den: 25-Januar-2011 kl. 13:17
Claus Hvass skrev:
Ok...Er I bekendt med det "herinde" ? Siden at Du - Kaizer kan nikke genkendende til det?
MVH Claus |
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=90075&title=fjernelse-af-dust-blobs - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=90075&title=fjernelse-af-dust-blobs
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80225&title=rengring-af-panasonic-ptae4000 - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=80225&title=rengring-af-panasonic-ptae4000
|
Skrevet af: TommyBoy
Skrevet den: 25-Januar-2011 kl. 13:20
du kan skrive alle indstillinger grundigt ned på papir,
eller måske downloade via pc kablet, det har jeg ikke selv prøvet.
min AE4000 har kørt over 200 timer, og er stadig helt perfekt
men jeg er også meget ops på at fjerne støv tit fra filteret
og gøre rent, og udlufte mod støv, inden den bruges.
min forrige projektor skulle tit skilles total ad og renses, men det kan man faktik godt gøre selv,
ved dog ikke hvor let det er på AE4000 modellen ??
nogen der har turde åbne den ?
------------- AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4 Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
|
Skrevet den: 25-Januar-2011 kl. 13:32
Har heller ikke selv haft problemer med min tidligere projektor, en ptae 700 om det så var fordi at den havde så ringe opløsning, at det halve af dens pixel rent faktisk var " dust blobs" er jeg ikke klar over ;-)....Tak for jeres hjælp alle sammen - er pt så frustreret....så det første jeg vil gøre når jeg kommer hjem, er at blæse ind i den med en giga kompressor!!
|
Skrevet af: db89
Skrevet den: 25-Januar-2011 kl. 13:56
Pas nu på du ikke går en masse olie, beskidt vand osv blæst med derind ellers kunne det måske være en ide at forsigtigt skille den ad og derved lokalisere fejlen og få gjort den lidt forsigtigt rent.
|
Skrevet den: 25-Januar-2011 kl. 14:10
Har lige haft fat i Panasonic......der er vist hjælp forude....HÅBER!!
Tak allesammen....
det er vist ikke sidste gang jeg " dukker " op herinde...
MVH Claus Hvass
|
Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 25-Januar-2011 kl. 14:20
personligt ville jeg gøre som med mine DSLR cams, hvis jeg skilte den ad, man kan få nogle specielle værktøjer der kan fjerne støv fra "overflader" som spejle og selve "scanner" delen i kameraet, plus små tryklufts beholder, som er specielt til at rense sådan udstyr da luften er renset for olie partikler og andet..
det er nok bedste måde at gøre det på, men det er ikke billigt, garanti vejen er nok den bedste at gå.
Dog ved jeg ikke om dustblob er dækket.
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio
|
Skrevet af: albertsen
Skrevet den: 25-Januar-2011 kl. 14:41
Hej
Jeg har den tidligere model PT-AE 3000, har også 2 blå prikker på skærmen især ved sort baggrund, mine er ikke så tydelige men dog stadig et irritations moment da man ved de er der :/ hvad havde Panasonic og sige?? jeg fik nemlig og vide at det var støv bag linsen og garantien ikke dækkede rensning og slitage :( ...
/MVh
Martin Albertsen
------------- Sony KDL-46NX723 PS3 320 Gb-slim Symology DS 1511+ Rega + Supra kabler
|
Skrevet den: 25-Januar-2011 kl. 15:23
>så det første jeg vil gøre når jeg kommer hjem, er at blæse ind i den med en giga kompressor!!
det må du ALDRIG gøre !! det bliver med garanti meget værre..
har nemlig prøvet det !
------------- AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4 Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
|
Skrevet den: 25-Januar-2011 kl. 15:51
Ha Ha ha...TommyBoy....så nøjes jeg med at hælde vand i den....
ses.
MVH Claus
|
Skrevet den: 25-Januar-2011 kl. 16:00
http://tcsln.com/blob.jpg - http://tcsln.com/blob.jpg
Det ser faktisk sådan her ud!!
|
Skrevet den: 25-Januar-2011 kl. 16:07
puha, den var slem !
|
Skrevet af: albertsen
Skrevet den: 25-Januar-2011 kl. 16:17
jeps det er det samme hos mig, har bare to af dem, lige midt i billedet!!!! forresten jeg har en ny pære til og ligge til sådan en pt-3000-4000, men vil ikke ødelægge tråden PM til mig hvis det har interesse
------------- Sony KDL-46NX723 PS3 320 Gb-slim Symology DS 1511+ Rega + Supra kabler
|
Skrevet den: 25-Januar-2011 kl. 19:32
Det er ikke svært at fjerne støvklatter, men kræver en rolig hånd og lettere adskillelse (fjernelse af det øverste main board så man kan komme til panelerne). Jeg har gjort det et par gange på en AE3000.
Hvis man aldrig har prøvet at åbne et elektronikprodukt, skal man dog holde fingerne væk.
Det er VIGTIGT at bruge trykluft på dåse og holde dåsen opret når man blæser.
Men, hvis der stadig er garanti på projektoren, så er det bare at kontakte forhandleren. De bør ordne det under garantien.
|
Skrevet den: 17-Februar-2011 kl. 00:31
Claus Hvass skrev:
Tak allesammen....
MVH Claus Hvass |
SÅ sker der noget.....
Nu er der endelig en ny projektor på vej til mig....regner med at få den idag....Panasonic ville vist ikke ta' imod reklamationen, men som min sælger sagde, så var det noget de måtte ta' med Panasonic, da projektoren kun var 14 dage gammel....
------------- Yamaha RXV 567 reciever.
Oppo bdp 93 EU Blu ray.
Scandyna Mini pod 4 stk.
Scandyna cinepod.
Scandyna Bass station.
Panasonic PTAE 4000 ISF Kal.
Frame vision light 104".
|
Skrevet den: 17-Februar-2011 kl. 00:48
Claus Hvass skrev:
Claus Hvass skrev:
Tak allesammen....
MVH Claus Hvass |
SÅ sker der noget.....
Nu er der endelig en ny projektor på vej til mig....regner med at få den idag....Panasonic ville vist ikke ta' imod reklamationen, men som min sælger sagde, så var det noget de måtte ta' med Panasonic, da projektoren kun var 14 dage gammel.... |
God stil af sælger; pinligt af producenten.
|
Skrevet af: Aim
Skrevet den: 17-Februar-2011 kl. 11:53
Já det lyder som en god service fra sælger. Hvis jeg var dig ville jeg dog hører om han ikke bare vil ta projektoren retur. Så snub en JVC hd350 til 19.995,- ,den får ikke de samme problemer og generalt bedre byggekvalitet og billedekvalitet, eller den er ihvertfald ikke dårligere på billedefronten (gider ikke lige en større diskussion om hvilken der er bedst).
Panasonic projektorere er kendt for at have meget let ved at få dust bulb, lidt pussigt at de ikke snart har fået rettet op på de problemer endnu, for det har efterhånden stået på i mange år med flere forskellige modeller.
|
Skrevet den: 18-Februar-2011 kl. 10:07
øh !!
HD350 ikke har Clear Motion Drive, dvs. den processor der får billedet til at køre mere flydende i panoreringer
Det har PT AE4000 og det er efter min smag MEGET vigtigt,
billedet bliver ultra live, ikke mere blink eller flimmer, samt meget skarpere
når ting bevæger sig.
man kan derfor se lige så mange film i træk som man har lyst til uden at blive træt
eller få epileptiske anfald.
|
Skrevet den: 18-Februar-2011 kl. 10:48
Det er jo smag og behag
I min verden er 'Clear Motion Drive' noget fanden har skabt, som giver filmen et kunstigt billede.
|
Skrevet den: 18-Februar-2011 kl. 12:06
kunstigt ?
eller mener du at blinkene og hakkende er realistisk ?
sådan ser verden ikke ud gennem mine øjne :-)
Tror du at man også optager film i 24 billeder pr sek om 10 år ?
jeg vil godt væde på at frame raten også kommer op, så hak og blink forsvinder,
foremålet med lyd og billede oplevelse er vel at det skal være så realistisk som muligt..
Hvorfor vente på fremtiden, når det er tilgængeligt allerede nu..
Hvis du kun har prøvet de dårlige/billige systemer ?
så er det måske derfor at du syndtes det er noget møj.
Men ja, det kan altid slås til og fra.. i nogle år endnu..
Alle jeg har vist det til, sidder med åben mund og siger WOW
kan det virkeligt passe at projektoren kan fikse dette ??
av mand er den ikke dyr ?
|
Skrevet den: 18-Februar-2011 kl. 14:42
Som jeg indledte med at skrive "Det er jo smag og behag". Hverken din eller min mening, kan ophøjes til den endelige sandhed... da det er subjektivt hvad man kan lide.
Og ja, jeg har set mange film på en AE4000. Overvejede på et tidspunkt at erstatte min AE3000, men synes ikke merprisen kunne retfærdigøre det. 'Clear Motion Drive' kunne ihvertfald - efter min mening - slet ikke retfærdiggøre en udskiftning.
|
Skrevet af: moho
Skrevet den: 18-Februar-2011 kl. 15:30
TommyBoy
Om man optager film i 24 om 10 år?
Digitale biografudstyr skal vel behandle hvad der svarer til 24 billeder per sekund, og lige hvormange MegaByte hvert billede fylder i båndbredde og hvor hurtig man kan få oplysninger ud fra Harddiskene? Lidt perverst skrevet, når man endnu ikke har valgt optage med 25 eller 30 billeder pr/s (Europa eller USA). Det skal jeg ikke gøre mig klog på.
Noget andet som slår mig, er at dette med Fremtiden, her kan Kampus have nogle kvalificerede meninger, som jeg vil lade tale for sig selv. Garantrissed!
------------- Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?
|
Skrevet den: 18-Februar-2011 kl. 21:11
nu har man jo de sidste mange år fordoblet på opløsningen,
og båndbredde har man masser af, så rent teknisk kunne vi snildt optage i 2-4 gange så mange billeder pr sek,
man kunne endda sagtens udgive biograf film på en rigtig fed harddisk
hvis det var det man skulle ønske,
nu er jeg ikke fremtids forsker :-) men det viser sig at udviklingen går den vej hvor der er flest kr ..
hvis kravet bliver at billederne skal opfattes mere naturtro, rolige og uden hakke og blinke
når noget bevæger sig hurtigt, så skal der flere original billeder til pr sek,
selv om efterbehandlingen i dag er blevet ufatteligt smart, så kommer det aldrig til at regne rigtigt
hvergang på alle typer input.
Det er jo et trade off, hvad kommer filen til at fylde, og hvilke afspillere skal der til at håndtere den.
Jeg har flere gange siddet for tæt på lærredet i det store biografer
og det er slet ikke til at holde ud at følge med ting der bevæger sig,
man ender tit med at sidde og glæde sig til at dette pinsomme snart er slut.
|
|