Print side | Luk vindue

Konvertere slideshow til jpg-billeder

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Medier
Forumbeskrivelse: Blu-ray, DVD og memory kort, erfaringer og anbefalinger
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=92538
Udskrevet den: 01-Februar-2025 kl. 11:00

Emne: Konvertere slideshow til jpg-billeder
Skrevet af: den_nye
Emne: Konvertere slideshow til jpg-billeder
Skrevet den: 28-Januar-2011 kl. 10:35
Hej
Jeg har en lille udfordring. Svigerfar har nogle Slideshow (vcd), hvor har desværre på et tidspunkt har fået slettet original billederne (- ret uheldigt!).

Da vcd 2.0 ikke lige frem er noget, de flere nye maskiner understøtter vil jeg spørge, om det nogen som ved hvordan man kan konvertere billederne på vcd´en til jpg-billeder?

Mappestruktur på vcd´en er det lidt er finde billederne. De ligger som dat-filer, men hvordan kan jeg få dem konverteret til jpg?

Hvis man ikke kan konvertere dat til jpg, kan man så lave et nyt slideshow på dvd?

Svar:
Skrevet af: Zulu
Skrevet den: 28-Januar-2011 kl. 20:13
Du kan bruge fx Media Player Classic til at"dumpe" frames fra videoen, men da opløsningen på VCD er meget lav, så skal I nok ikke forvente at billederne bliver i specielt god kvalitet.

Skrevet den: 29-Januar-2011 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af Zulu Zulu skrev:

Du kan bruge fx Media Player Classic til at"dumpe" frames fra videoen, men da opløsningen på VCD er meget lav, så skal I nok ikke forvente at billederne bliver i specielt god kvalitet.
Nu sidder jeg ikke lige med svigerfars vcd, men hvordan laver man et dump i Media Player Classic. Ja, jeg er godt klar over, at billedekvaliteten ikke bliver bedre end den er på vcd´en. Det er også ok, da det i højere grad drejer sig om, at få lagt billederne over på et format som kan læses nu og i fremtiden. 

Skrevet den: 29-Januar-2011 kl. 10:14
Det var mig, der huskede forkert, det var ikke i selve MPC, men i http://ffdshow-tryout.sourceforge.net/ - FFDShow , man kan sætte den til at "grabbe" frames.

Skrevet den: 29-Januar-2011 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Zulu Zulu skrev:

Det var mig, der huskede forkert, det var ikke i selve MPC, men i http://ffdshow-tryout.sourceforge.net/ - FFDShow , man kan sætte den til at "grabbe" frames.
OK. Hvordan grabber jeg så alle billederne på slideshowet?

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-Januar-2011 kl. 12:00

Hvis du kører Win7, så kan du bruge klippe værktøjet. Så kan de gemmes i diverse formater.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 29-Januar-2011 kl. 12:05
I FFDSHow kan du sætte den til at grabbe et billede hver 'x' frame, så hvis du ved at hvert billede står på skærmen i fx 5 sek og VCD'en kører med 25 frames i sekundet, kan du sætte den til at grabbe hver 5 x 25 frame = 125. frame.

Skrevet den: 29-Januar-2011 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hvis du kører Win7, så kan du bruge klippe værktøjet. Så kan de gemmes i diverse formater.
Nej, jeg har ikke win7, men det har vist svigerfar. Hvordan bruger man klippeværktøjet til at "klippe" billederne ud af et slideshow?

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-Januar-2011 kl. 15:29

Den funktion er helt selvforklarende.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 29-Januar-2011 kl. 20:52
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Den funktion er helt selvforklarende.
OK. Har ikke selv Win7

Print side | Luk vindue