JVC DLA-HD350 vs. JVC DLA-X3
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=92555
Udskrevet den: 01-Januar-2025 kl. 18:14
Emne: JVC DLA-HD350 vs. JVC DLA-X3
Skrevet af: Aim
Emne: JVC DLA-HD350 vs. JVC DLA-X3
Skrevet den: 28-Januar-2011 kl. 15:48
Overvejer at skifte til en af de overnævnte projektorer.
På papiret har JVC DLA-X3 30% mere lys hvilket jo på papiret må siges at være en del, men den koster jo også ca. +- 10.000 mere. Er der nogen der har set de to projektorer LIVE og hvordan oplever man lysniveau forskellen på dem, og er der ellers andre bemærkelseværdige forskelle der udgøre prisforskellen.
Der er naturligvis 3D i JVC DLA-X3, men det er ikke så vigtigt for mit valg.
|
Svar:
Skrevet af: L'er
Skrevet den: 28-Januar-2011 kl. 16:00
Jeg har set begge i praksis, da min far skulle have lavet hjemmebio. Først var valget taget på HD-350, men da vi hørte om X3 skulle vi da også lige se den for at se om den var det mere værd (egentlig mest pga. 3D) Men det var dog ikke kun 3D der var forskellen. Ved 2D er den også klart bedre. Man kan godt se at den har ekstra lys i billedet, men også sortniveauet er en del bedre. Jeg ved ikke om vi ville bruge de ekstra 10k. på den hvis ikke vi også gik efter 3D. Det er vel mest en smagssag om man gider at give så meget for ekstra lys og bedre sortniveau
------------- Pioneer PDP-LX5090 PS3 60GB og PS5 Onkyo TX-NR656 HarboSAT10 HarboSUB10 Nintendo Wii U
|
Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 28-Januar-2011 kl. 16:04
Aim skrev:
Overvejer at skifte til en af de overnævnte projektorer.
På papiret har JVC DLA-X3 30% mere lys hvilket jo på papiret må siges at være en del, men den koster jo også ca. +- 10.000 mere. Er der nogen der har set de to projektorer LIVE og hvordan oplever man lysniveau forskellen på dem, og er der ellers andre bemærkelseværdige forskelle der udgøre prisforskellen.
Der er naturligvis 3D i JVC DLA-X3, men det er ikke så vigtigt for mit valg. |
Udover det nævnte, så er der også en væsentlig forskel i farveægtheden på de to, X3 kan ret nemt indstilles til meget korrekte, præcise farver, hvor HD350 ikke helt kan slippe af med lidt overmættede farver. Derudover er optikken lidt skarpere.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 28-Januar-2011 kl. 16:08
L'er skrev:
Jeg ved ikke om vi ville bruge de ekstra 10k. på den hvis ikke vi også gik efter 3D. Det er vel mest en smagssag om man gider at give så meget for ekstra lys og bedre sortniveau |
Ja det er lige det der er sagens kerne, men det er naturligvis en individuel vudering om man vil bruge de ekstra penge på mere lys.
Men fint at hører at man let kan se der er mere knald på lyset og samtidigt bedre sortniveau.
|
Skrevet den: 28-Januar-2011 kl. 16:12
Otto J skrev:
Udover det nævnte, så er der også en væsentlig forskel i farveægtheden på de to, X3 kan ret nemt indstilles til meget korrekte, præcise farver, hvor HD350 ikke helt kan slippe af med lidt overmættede farver. Derudover er optikken lidt skarpere. |
Så hvis jeg læser dig korrekt mellem og på linjerne, så kan en mer pris på de ca. 10.000,- let forsvares til JVC DLA-X3 fordel.
|
Skrevet den: 28-Januar-2011 kl. 16:19
Aim skrev:
Så hvis jeg læser dig korrekt mellem og på linjerne, så kan en mer pris på de ca. 10.000,- let forsvares til JVC DLA-X3 fordel. |
Det mener jeg sagtens det kan, men det skal bare ikke læses som at HD350 pludselig er dårlig. Jeg synes prisforskellen er lige præcist som den skal være, hverken mere eller mindre.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 28-Januar-2011 kl. 16:23
Nu hvor vi er i gang, hvad så med hoppet til X7 og fra X7 til X9
Merpris i forhold til ydelse.
Og når vi er oppe i X9, hvad er så den næste bedre dlp 3 chicp.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 28-Januar-2011 kl. 17:44
Som med alt andet, så bliver forskellene i ydelse mindre og forskellene i pris større, efterhånden som vi bevæger os opad.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 28-Januar-2011 kl. 18:55
Otto J skrev:
Som med alt andet, så bliver forskellene i ydelse mindre og forskellene i pris større, efterhånden som vi bevæger os opad. |
Men om alt andet så går jeg ud fra at det må være et kvantespring fra min nuværende Sanyo Z5 til en JVC X3 ?
|
Skrevet den: 28-Januar-2011 kl. 19:08
Aim skrev:
Otto J skrev:
Som med alt andet, så bliver forskellene i ydelse mindre og forskellene i pris større, efterhånden som vi bevæger os opad. |
Men om alt andet så går jeg ud fra at det må være et kvantespring fra min nuværende Sanyo Z5 til en JVC X3 ? | Det kan man vist godt sige,
vel som at gå fra en Fiat 127 til en Ferrari 458
------------- SVP03
|
Skrevet den: 28-Januar-2011 kl. 21:21
Aim skrev:
Men om alt andet så går jeg ud fra at det må være et kvantespring fra min nuværende Sanyo Z5 til en JVC X3 ? |
Jow deeet... Der er _langt_ større forskel på Z5 og X3, end på X3 og X9 - bare for at sætte det lidt i relief.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet af: Nick_S
Skrevet den: 03-Februar-2011 kl. 23:04
Jeg går selv i samme overvejelser omkring HD350 vs X3 faktisk. Så her følger lidt spørgsmål jeg håber at få besvaret. Håber også det er iorden med OP at jeg lige låner tråden
Nogen der ved hvor i storkøbenhavn man kan se X3 live?
Jeg har læst mig frem til at X3 ikke har menu muligheder for ISF kalibrering. Men kan man stadig (igennem prof kalibrering) få et naturligt og korrekt billede i stil med det man er blevet vant til på sin Pioneer TV skærm evt?
Ville X3 have nok lys til at blive brugt på et 120" lærred på omtrent 4 meters afstand?
På forhånd tak
|
Skrevet den: 04-Februar-2011 kl. 06:41
Kigger også på om min skal skiftes med en x7. Så hvor meget mere lys er der i de nye i forhold til de gamle.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 04-Februar-2011 kl. 08:08
Nick_S skrev:
Ville X3 have nok lys til at blive brugt på et 120" lærred på omtrent 4 meters afstand?
|
Alt efter hvilket lærred vi taler om, ja.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 04-Februar-2011 kl. 08:46
Otto:
Er det rigtigt opfattet at hvis man skal have et lydtransperent lærres, skal man hellere gå efter SR end Steward ??
Hvis det bliver et 280 cm eller 305 cm bredt lærred, kan X7 klare det tilfredsstillende.
Så et SR C-Mask ClearPix er det man skal have hvis det er SR ?
Når det bliver så bredt og rummet er 440 cm bredt før akustikregulering. Ville du så placere alle de 3 fronter bag lærred ?
De er MK 150 THX.
------------- SVP03
|
Skrevet af: Nick_S
Skrevet den: 04-Februar-2011 kl. 09:43
Otto; Jeg havde tænkt mig at bruge et QualityScreen tab-tension lærred til formålet. Vil det være i for ringe kvalitet?
Jeg er ikke meget for at betale for Stewart motoriseret tab-tension, da pengepungen ganske enkelt ikke er til det.
|
Skrevet den: 25-Februar-2011 kl. 18:32
Efter at jeg har haft set begge maskiner i action faldt valget på en hd-350. Jeg synes ikke mer prisen kunne forsvares 100% på X3éren, der skal man nok have et mere projektortrænet øje for at se den store forskel, og desuden har jeg absolut intet at bruge 3D til.
Men jeg er også super glad for mit nye køb, det er en fantastisk projektor til prisen, ifht min gamle sanyo z5 er det ikke bare som at gå fra en Fiat 127 til en Ferrari 458, virker nærmere som at gå fra en Trebant til en Bugatti verom
|
Skrevet den: 25-Februar-2011 kl. 18:56
Aim skrev:
Efter at jeg har haft set begge maskiner i action faldt valget på en hd-350. Jeg synes ikke mer prisen kunne forsvares 100% på X3éren, der skal man nok have et mere projektortrænet øje for at se den store forskel, og desuden har jeg absolut intet at bruge 3D til.
Men jeg er også super glad for mit nye køb, det er en fantastisk projektor til prisen, ifht min gamle sanyo z5 er det ikke bare som at gå fra en Fiat 127 til en Ferrari 458, virker nærmere som at gå fra en Trebant til en Bugatti verom |
------------- SVP03
|
Skrevet af: wadia
Skrevet den: 25-Februar-2011 kl. 18:58
Jeg har også set den nye X3'er...... og vil ikke bytte med min JVC HD750 !!
------------- JVC DLA-HD750, NAD T787, Mac Mini 2011, Lissau 16:9 Tab-Tension ISF True color , Dali Mentor 6 og Mentor center og Mentor 1 baghter, DaliP-10 DSS subwoofer ,OPPO BDP-83
|
Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 25-Februar-2011 kl. 21:24
Det er så også en unfair sammenligning..
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 6
Skrevet den: 25-Februar-2011 kl. 22:11
Anima skrev:
Det er så også en unfair sammenligning.. |
Hvorfor er det en unfair sammenligning? Det eneste punkt 750 er bedre end X3, er farvegengivelse. Alle andre punkter er X3 bedre end 750. Så forstår ikke folk ikke ville bytte ligeover hvis de fik chancen Otto sagde prisforskellen på 350 & X3 var som den skulle være. Jeg ville mene de 10k er givet temmelig godt ud. Du får 30% mere lys, bedre farver, 3D. Det synes jeg som minimum er de 10k mere værd. Jeg synes prisforskellen på X3 og X7 er mindre godt givet ud, end de var med de gamle modeller hhv. 350 og 950. Den farvegengivelse betyder altså bare en del. Dog er 350 en fremragende projektor, og jeg ender nok selv med at købe enten en 350 eller X3, da økonomien måske ikke rækker til mere.
|
Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 25-Februar-2011 kl. 23:21
Lexicon forever skrev:
Anima skrev:
Hvorfor er det en unfair sammenligning? Det eneste punkt 750 er bedre end X3, er farvegengivelse. Alle andre punkter er X3 bedre end 750. |
Hvor ved du det fra? - fra specifikationerne?
X3 er den mindste model, HD750 var mellemmodellen, hvilket svarer til X7. Alt andet lige burde 750 være foran på 2D siden.
Jeg ville nu også gerne have fingrene i en X3. Jeg er bare lidt trist over at alt skal have 3D. Jeg ville meget hellere se en opdateret HD350. Der er slet ikke nok 3D materiale til jeg kan se fidusen - dertil bliver man tvunget til at sidde med solbriller indenfor.. ak..
|
Skrevet den: 26-Februar-2011 kl. 00:32
Lexicon forever skrev:
Otto sagde prisforskellen på 350 & X3 var som den skulle være. Jeg ville mene de 10k er givet temmelig godt ud. Du får 30% mere lys, bedre farver, 3D. Det synes jeg som minimum er de 10k mere værd. Jeg synes prisforskellen på X3 og X7 er mindre godt givet ud, end de var med de gamle modeller hhv. 350 og 950. Den farvegengivelse betyder altså bare en del. Dog er 350 en fremragende projektor, og jeg ender nok selv med at købe enten en 350 eller X3, da økonomien måske ikke rækker til mere. |
Med al respekt for Otto så må vi ikke glemme at hans mening lige præcis i denne sammenhæng muligvis kunne være lidt farvet af at han også lever af at sælge disse vare og der unægtligt må være noget mere avance på en X3 end en HD-350 som allerede er langt nede i pris. Manden skal jo også have brød på bordet. Derudover er han vel også lidt af en feinsmecker som ligger mærke til alle detaljer i billede, ting som jeg personligt nok aldrig ville lægge mærke til medmindre der en der påpegede det hvis jeg stod og så dem head to head.
Personligt synes jeg som sagt at det var meget svært at se forskel på de to projektor out of the box, der er muligvis en størrere forskel efter en kalibering og på længere sigt vil x3´eren have mere korrekt lys i takt med lampetimerne æder lumens. Men for den mer pris på 10.000,- kan man jo fx. få 4 stk. pærer til hd 350 hvis man går meget op i at opretholde et højt lysniveau og vil skifte pærer tit.
For mig personlig handlet det også om jeg egenligt heller ville gemme de 10.000,- her og nu, og smide dem i fremtidsprojektor puljen til måske om 3-4 år. Til den tid er der muligvis LED pærer projektorer i et fornuftigt prisleje med høj lumens, kontrast mv. som holder lysstyrken i tusindvis af timer.
|
Skrevet af: FNørd
Skrevet den: 26-Februar-2011 kl. 10:52
Aim skrev:
Lexicon forever skrev:
Otto sagde prisforskellen på 350 & X3 var som den skulle være. Jeg ville mene de 10k er givet temmelig godt ud. Du får 30% mere lys, bedre farver, 3D. Det synes jeg som minimum er de 10k mere værd. Jeg synes prisforskellen på X3 og X7 er mindre godt givet ud, end de var med de gamle modeller hhv. 350 og 950. Den farvegengivelse betyder altså bare en del. Dog er 350 en fremragende projektor, og jeg ender nok selv med at købe enten en 350 eller X3, da økonomien måske ikke rækker til mere. | Med al respekt for Otto så må vi ikke glemme at hans mening lige præcis i denne sammenhæng muligvis kunne være lidt farvet af at han også lever af at sælge disse vare og der unægtligt må være noget mere avance på en X3 end en HD-350 som allerede er langt nede i pris. Manden skal jo også have brød på bordet. Derudover er han vel også lidt af en feinsmecker som ligger mærke til alle detaljer i billede, ting som jeg personligt nok aldrig ville lægge mærke til medmindre der en der påpegede det hvis jeg stod og så dem head to head.
Personligt synes jeg som sagt at det var meget svært at se forskel på de to projektor out of the box, der er muligvis en størrere forskel efter en kalibering og på længere sigt vil x3´eren have mere korrekt lys i takt med lampetimerne æder lumens. Men for den mer pris på 10.000,- kan man jo fx. få 4 stk. pærer til hd 350 hvis man går meget op i at opretholde et højt lysniveau og vil skifte pærer tit.
For mig personlig handlet det også om jeg egenligt heller ville gemme de 10.000,- her og nu, og smide dem i fremtidsprojektor puljen til måske om 3-4 år. Til den tid er der muligvis LED pærer projektorer i et fornuftigt prisleje med høj lumens, kontrast mv. som holder lysstyrken i tusindvis af timer.
|
Med al respekt for dig, så er min tillid til Otto nærmest ubegrænset. Har handlet flere ting ved ham og på mig virker det som om han er lidt ligeglad med at sælge her og nu. Hans force er de næste mange salg og hans integritet ser jeg som enestående. Jeg kan heller ikke se de helt fine forskelle på tingene, så jeg spørger bare Otto. Mht. fremtidens projektorer er jeg helt enig med dig, og jeg glæder mig til det kommer indenfor rækkevidde.
Mvh FNørd
|
Skrevet den: 26-Februar-2011 kl. 12:38
Aim skrev:
Personligt synes jeg som sagt at det var meget svært at se forskel på de to projektor out of the box, der er muligvis en størrere forskel efter en kalibering |
Dette er jeg som sådan ikke uenig med dig i - før kalibrering er forskellen væsentligt mindre end efter kalibrering, da en af de væsentligste forskelle netop er hvor præcise farverne er efter kalibrering. Men jeg har flere ting at sige til dét: For det første, så er det direkte tåbeligt at investere 20k i en projektor uden at investere i en kalibrering. Jeg interesserer mig derfor slet ikke for hvordan en projektor opfører sig uden kalibrering, det er irrelevant hvis man er interesseret i optimal billedkvalitet. Derudover, ja, jeg er sælger, og derfor udtaler jeg mig ud fra dét man får hvis man køber udstyret af mig - hvilket per definition indebærer en kalibrering, medmindre man selv decideret fravælger den. Hvordan resultatet bliver hvis man køber den et andet sted, eller lader andre end mig sætte den op, det kan jeg i sagens natur ikke udtale mig om. Så hvis man bruger mine udtalelser til guideline for hvad man får hvis man køber udstyret et andet sted, og ikke lader mig sætte det op, så er det éns eget valg, og ens egen risiko. Hvis det gør at mine udtalelser er ugyldige for dem der ikke har tænkt sig at handle hos mig, så kan de springe dem over.
Dog vil jeg sige at "kalibrering" i dette tilfælde ikke nødvendigvis gælder en fuldbyrdet pro-kalibrering, det er meget få ændringer i indstillingerne der skal til, for at få glæde af X3'erens mere korrekte farverum. Så igen, jeg mener at forskellen out-of-box er komplet irrelevant i en diskussion om hvorvidt en X3 er de ekstra penge værd, uanset hvor man køber den. INGEN projektor er pengene værd, hvis man bare tilslutter den som den er out-of-box.
Aim skrev:
og på længere sigt vil x3´eren have mere korrekt lys i takt med lampetimerne æder lumens. |
Det afhænger jo fuldstændigt af hvor du starter, om mere lys bare er et spørgsmål om at have nok på længere sigt, eller om det drejer sig om at have nok fra starten. Det er reelt meget få der har nok lys, derfor vil stort set alle have glæde af den ekstra lysstyrke, fra dag ét.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 26-Februar-2011 kl. 15:26
Anima skrev:
Lexicon forever skrev:
Anima skrev:
Hvorfor er det en unfair sammenligning? Det eneste punkt 750 er bedre end X3, er farvegengivelse. Alle andre punkter er X3 bedre end 750. |
Hvor ved du det fra? - fra specifikationerne?
X3 er den mindste model, HD750 var mellemmodellen, hvilket svarer til X7. Alt andet lige burde 750 være foran på 2D siden.
Jeg ville nu også gerne have fingrene i en X3. Jeg er bare lidt trist over at alt skal have 3D. Jeg ville meget hellere se en opdateret HD350. Der er slet ikke nok 3D materiale til jeg kan se fidusen - dertil bliver man tvunget til at sidde med solbriller indenfor.. ak.. |
Nej ikke udfra specifikationer. Jeg har set 350 - 750 - 950 - X3 - X7 live X3 og X7 så jeg oppe i TC til deres arrangement, og der synes jeg godt nok ikke forskellen var 20k mere værd. Måske man skal sidde og nørde lidt med det, før man opdager de ting X7 har ift. X3. Jeg kunne ikke umiddelbart se nogen forskel hos TC. DEN kæmpe fordel jeg synes der var ved at vælge hhv. 750 og 950 dengang ift. 350 og 550, var for mig farvegengivelsen. Den er på plads nu, og så mener jeg X3 er et fremragende køb. Du skal jo op i 3 chips DLP for at få et sortniveau der er bedre (hvis sort sort overhovedet er bedre.? Med mindre du selvfølgelig vælger X7/X9). Jeg synes bare JVC´s projektorer imponerer en ufattelig meget pga. sortniveau og kontrast.
|
Skrevet den: 26-Februar-2011 kl. 17:13
Otto vi kommer jo også fra to helt forskellige verdener ang. billedekvalitet, ikke at jeg ikke ønsker et godt billede men jeg har jo på ingen vis samme kompetence som dig til at spotte de "små" (i min øjne) forskelligheder i billede. Om den ene lidt mere korrekte farver end den anden osv. For mig ser billede på både 350 og x3 jo helt fantastisk ud også out of the box. Jeg har da tænkt mig at kalibere projektoren med min spydertv og HCRF Colorimeter, og jeg ved da godt at det langtfra er det samme som en prof alibrering, men igen om gråskalaen lige er lidt ved siden af og de andre ting heller ikke lige rammer 100% så tror jeg ærligtalt ikke jeg lægger mærke til det., og jeg synes faktisk også jeg fik et rimligt hæderligt resultalt ud af det da jeg kalibreret min Sanyo z5.
Ang. lysstyrken ja så ville jeg da også gerne have det bedst her og nu, og også på længere sigt, men 10.000,- er jo også en slags penge. Desuden i mit tilfælde bruger jeg også projektoren i et rum på ca. 13 m2 så lærrede er kun 82" , så på den led har jeg måske heller ikke brug for de ekstra lumens.
Jeg tror da også på dig når du skriver at du synes prisforskellen på de to projektorer er på sin plads, men det er jo også dit trænet øje som ser. Min tilbagemelding var blot at jeg synes 10.000,- var lidt i overkanten, og her synes det er vigtigt at følge sin egen vudering når man umildbart ikke kan se den store forskel.
Måske lader jeg mig også rive lidt med af 3D funktionen, som jeg nægter at tro de bare har proppet gratis i. Alt ting koster og jeg gider ikke betale for noget jeg ikke vil ha, og hvis jeg så havde købt x3eren, så kunne jeg sikkert i et svagt øjeblik godt komme til også at investere i briller og sender hvilket jo ville være en udskrivning på ca. 4000,- for 2 sæt briller og sender, og så er prisforskellen oppe på 14.000,-
Selv om jeg bruger mig projektor dagligt og som udgangs punkt har penge nok til også at kunne købe en x3 uden skulle spise harvegrød i 2 måneder, så synes jeg aligevel 30.000,- er mange penge for en projektor hvor man ved at om 3-4 år så den nærmest håbløs forældet, lidt sat på spidsen for jeg kan jo ikke spå om fremtiden.
|
Skrevet af: p.las
Skrevet den: 28-Februar-2011 kl. 11:50
hmmm...jeg forstår ikke hvorfor du vil betale 20K for en projektor, men fravælger en kalibrering til 2800,-. Selv om du ikke går så meget op i billede kvaliteten som du antyder , så har du alligevel valgt en relativt dyr projektor. Så helt ligeglad er du jo ikke. Hvorfor vil du ikke have det optimale ud af projektoren?
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio
|
Skrevet den: 28-Februar-2011 kl. 12:24
Aim skrev:
Otto vi kommer jo også fra to helt forskellige verdener ang. billedekvalitet, ikke at jeg ikke ønsker et godt billede men jeg har jo på ingen vis samme kompetence som dig til at spotte de "små" (i min øjne) forskelligheder i billede. |
Det skal vi ikke fluekneppe om. Det er din egen vurdering om du vil betale 10k ekstra for forskellen eller ej, det falder mig bare lidt for brystet at du i én eller anden udstrækning stiller spørgsmålstegn ved min vurdering, samtidig med at du erkender at din egen vurdering sker på et marginalt grundlag. Jeg siger ikke at dit valg har været forkert - jeg har jo netop argumenteret for at HD350 er et godt køb, selvom X3 er bedre - prisforskellen er jo væsentlig. Men som dit indlæg fremstår, så stiller du spørgsmålstegn ved min vurdering, og fremlægger din egen, i en tråd hvor folk vil høre hvor stor forskellen er.
Aim skrev:
Måske lader jeg mig også rive lidt med af 3D funktionen, som jeg nægter at tro de bare har proppet gratis i. |
Det har de så heller ikke, den koster ekstra... (udover en intro-kampagne som er udløbet). Emitter og briller er ikke med i kassen. Resten er groft sagt software. Så de 10k går ikke til 3D, hvis du vil sammenligne HD250 med 2D med X3 med 3D, så er prisforskellen omkring 14k (med to par briller).
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 28-Februar-2011 kl. 14:17
p.las skrev:
hmmm...jeg forstår ikke hvorfor du vil betale 20K for en projektor, men fravælger en kalibrering til 2800,-. Selv om du ikke går så meget op i billede kvaliteten som du antyder , så har du alligevel valgt en relativt dyr projektor. Så helt ligeglad er du jo ikke. Hvorfor vil du ikke have det optimale ud af projektoren? |
Jeg har heller ikke sagt jeg fravælger kalibering, blot at jeg i første omgang selv vil prøve at se hvad jeg kan få ud af dem med min spydertv. Dels synes jeg det er sjovt selv at gøre og med min gamle sanyo fik jeg faktisk et rimlig godt billede ud af den ifht hvordan den stod out of the box. Og jeg kan da heller ikke afvise jeg smider en prof kalibering efter den hvis jeg ikke synes jeg magter opgaven eller resultatet ikke bliver tilfredsstillende.
|
Skrevet den: 28-Februar-2011 kl. 14:38
Otto J skrev:
Det skal vi ikke fluekneppe om. Det er din egen vurdering om du vil betale 10k ekstra for forskellen eller ej, det falder mig bare lidt for brystet at du i én eller anden udstrækning stiller spørgsmålstegn ved min vurdering, samtidig med at du erkender at din egen vurdering sker på et marginalt grundlag. Jeg siger ikke at dit valg har været forkert - jeg har jo netop argumenteret for at HD350 er et godt køb, selvom X3 er bedre - prisforskellen er jo væsentlig. Men som dit indlæg fremstår, så stiller du spørgsmålstegn ved min vurdering, og fremlægger din egen, i en tråd hvor folk vil høre hvor stor forskellen er. |
Jo men jeg synes også bare jeg ville melde tilbage hvad min oplevelse var af de to projektorer, og spørgsmålstegnet var blot en lille påmindelse om at jo du er vel en af de mest erfarende i DK på billedesiden, men desværre er du jo heller ikke helt uvildig om du vil det eller ej hvilket jo ikke er nogen beskyldning, det er bare sådan det er, og derfor er vel også fint nok der både er din og min udlægning af forskellende, lægmand og menigmand. Man kan jo som sådan heller ikke diskutere hvad der er bedst, for det er jo op til hver enkelt at vudere. Men synes også vi har diskuteret dette nok nu, det korte og det lange er at jeg synes ikke X3eren er 10.000,- mere værd, måske 5.000,- havde været mere korrekt i mine øje. Du synes noget andet og så er den ikke længere.
Otto J skrev:
Det har de så heller ikke, den koster ekstra... (udover en intro-kampagne som er udløbet). Emitter og briller er ikke med i kassen. Resten er groft sagt software. Så de 10k går ikke til 3D, hvis du vil sammenligne HD250 med 2D med X3 med 3D, så er prisforskellen omkring 14k (med to par briller). |
Jeg er bange for jeg ikke helt køber din påstand, alt har en pris også uden briller og sender. JVC har da et regnskab hvor der står "Udvikling af 3D til vores nye projektorer, pris xxxxxx kr" de penge skal da hjem igen. Men din påstand er så at den udgift skal dækkes af dem der køber brillerne mv og de andre en også reelt for fået noget af kagen men dog ikke bruger den, de får det bare gratis. Tjo det er en kær tanke og et fint markedsføring argument.
|
Skrevet den: 28-Februar-2011 kl. 14:52
Aim skrev:
Otto J skrev:
Det skal vi ikke fluekneppe om. Det er din egen vurdering om du vil betale 10k ekstra for forskellen eller ej, det falder mig bare lidt for brystet at du i én eller anden udstrækning stiller spørgsmålstegn ved min vurdering, samtidig med at du erkender at din egen vurdering sker på et marginalt grundlag. Jeg siger ikke at dit valg har været forkert - jeg har jo netop argumenteret for at HD350 er et godt køb, selvom X3 er bedre - prisforskellen er jo væsentlig. Men som dit indlæg fremstår, så stiller du spørgsmålstegn ved min vurdering, og fremlægger din egen, i en tråd hvor folk vil høre hvor stor forskellen er. |
Jo men jeg synes også bare jeg ville melde tilbage hvad min oplevelse var af de to projektorer, og spørgsmålstegnet var blot en lille påmindelse om at jo du er vel en af de mest erfarende i DK på billedesiden, men desværre er du jo heller ikke helt uvildig om du vil det eller ej hvilket jo ikke er nogen beskyldning, det er bare sådan det er, og derfor er vel også fint nok der både er din og min udlægning af forskellende, lægmand og menigmand. Man kan jo som sådan heller ikke diskutere hvad der er bedst, for det er jo op til hver enkelt at vudere. Men synes også vi har diskuteret dette nok nu, det korte og det lange er at jeg synes ikke X3eren er 10.000,- mere værd, måske 5.000,- havde været mere korrekt i mine øje. Du synes noget andet og så er den ikke længere. hvordan kan du vurdere om den er mer prisen vær eller ej. du har jo ikke vurderet dem under optimale forhold.....altså kalibreret
Otto J skrev:
Det har de så heller ikke, den koster ekstra... (udover en intro-kampagne som er udløbet). Emitter og briller er ikke med i kassen. Resten er groft sagt software. Så de 10k går ikke til 3D, hvis du vil sammenligne HD250 med 2D med X3 med 3D, så er prisforskellen omkring 14k (med to par briller). | Jeg er bange for jeg ikke helt køber din påstand, alt har en pris også uden briller og sender. JVC har da et regnskab hvor der står "Udvikling af 3D til vores nye projektorer, pris xxxxxx kr" de penge skal da hjem igen. Men din påstand er så at den udgift skal dækkes af dem der køber brillerne mv og de andre en også reelt for fået noget af kagen men dog ikke bruger den, de får det bare gratis. Tjo det er en kær tanke og et fint markedsføring argument. |
------------- http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio
|
Skrevet den: 28-Februar-2011 kl. 15:02
Skrevet den: 28-Februar-2011 kl. 15:17
Aim skrev:
Jeg er bange for jeg ikke helt køber din påstand, alt har en pris også uden briller og sender. JVC har da et regnskab hvor der står "Udvikling af 3D til vores nye projektorer, pris xxxxxx kr" de penge skal da hjem igen. Men din påstand er så at den udgift skal dækkes af dem der køber brillerne mv og de andre en også reelt for fået noget af kagen men dog ikke bruger den, de får det bare gratis. Tjo det er en kær tanke og et fint markedsføring argument. |
Udviklingskroner og software koster dét man beslutter det skal koste, baseret på hvor meget man regner med at sælge. Hvis det flytter væsentligt på mængden, så kan udviklingskroner sagtens være "gratis".
Jeg har for nyligt stiftet bekendtskab med et stykke software, der kostede 200.000 dollars, som skiftede ejer og dermed distributionsform, og derefter blev solgt for 1000 dollars.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet af: FNørd
Skrevet den: 28-Februar-2011 kl. 15:19
Nu er det godt nok noget tid siden jeg fik min projektor kalibreret; MEN det der sker (for mig), er at jeg ikke roder med indstillinger OVERHOVEDET. Projektoren er kalibreret, så der er ikke mere at komme efter, så kan man se film i fred og ro, UDEN at skænke det en tanke, hvorvidt farverne nu også står helt rigtigt, eller om græsset er FOR grønt i en fodboldkamp. Derved frigøres man til at se hvad der foregår på billedet.
|
Skrevet den: 28-Februar-2011 kl. 15:23
FNørd skrev:
Nu er det godt nok noget tid siden jeg fik min projektor kalibreret; MEN det der sker (for mig), er at jeg ikke roder med indstillinger OVERHOVEDET. Projektoren er kalibreret, så der er ikke mere at komme efter, så kan man se film i fred og ro, UDEN at skænke det en tanke, hvorvidt farverne nu også står helt rigtigt, eller om græsset er FOR grønt i en fodboldkamp. Derved frigøres man til at se hvad der foregår på billedet. | Præcis!...det var også udelukkende derfor at jeg valgte en kalibrering på min gamle sanyo z5.
|
Skrevet den: 28-Februar-2011 kl. 17:15
Og nu får man kalibreringen helt gratis med, uanset hvilken projektor man vælger at købe, hvis man køber den i TC. Så er det med kalibrering hvis uddebateret. Hvis man så alligevel vælger at sige nej til det, fordi man gerne selv vil prøve sig frem, jamen så er man sgu lidt et fjols efter min mening.
|
Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 28-Februar-2011 kl. 17:21
Lexicon forever skrev:
Og nu får man kalibreringen helt gratis med, uanset hvilken projektor man vælger at købe, hvis man køber den i TC. Så er det med kalibrering hvis uddebateret. Hvis man så alligevel vælger at sige nej til det, fordi man gerne selv vil prøve sig frem, jamen så er man sgu lidt et fjols efter min mening. |
Hvis man handler i TC får man så en kalibrering med oven i hatten, udenset hvor i landet man bor?
------------- JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
|
Skrevet den: 28-Februar-2011 kl. 17:27
.FTH' skrev:
Lexicon forever skrev:
Og nu får man kalibreringen helt gratis med, uanset hvilken projektor man vælger at købe, hvis man køber den i TC. Så er det med kalibrering hvis uddebateret. Hvis man så alligevel vælger at sige nej til det, fordi man gerne selv vil prøve sig frem, jamen så er man sgu lidt et fjols efter min mening. |
Hvis man handler i TC får man så en kalibrering med oven i hatten, udenset hvor i landet man bor? |
Ja jeg går ikke ud fra det afhænger af om du bor i Randers eller København. Det kræver måske bare lidt planlægning i stedet for så.
|
Skrevet den: 28-Februar-2011 kl. 17:38
.FTH' skrev:
Hvis man handler i TC får man så en kalibrering med oven i hatten, udenset hvor i landet man bor? |
Det er ikke helt ligegyldigt hvor man bor, nej - men det er noget der forhandles på plads i det enkelte tilfælde, hvordan det håndteres og hvad der kan lade sig gøre, derfor har vi heller ikke officielt lanceret det som med i prisen. Det ændrer ikke på at jeg i sagens natur udtaler mig ud fra hvad jeg kan få ud af en projektor, ikke ud fra hvad andre kan få ud af den. Men der er også andre end mig der kan kalibrere en projektor.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 28-Februar-2011 kl. 17:39
Lexicon forever skrev:
Ja jeg går ikke ud fra det afhænger af om du bor i Randers eller København. Det kræver måske bare lidt planlægning i stedet for så. |
Tak for svaret. Det er jo bare at ringe nærmere og hører dem ad.
------------- JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
|
Skrevet den: 28-Februar-2011 kl. 18:44
p.las skrev:
vi er nok bare forskellige. jeg vil ikke have et godt billede....jeg vil have et korrekt billede , hvis du forstår mit problem er at jeg ved ikke hvad et korrekt billede er. før jeg ser det. og ved det korrekte billede for jeg også det bedste |
Og for at være lidt fræk, så vil jeg næsten væde min gamle hat på du ikke ville kunne vælge den rigtige projektor hvis vi nu fx. hvade fem af den samme projektorer alle med lidt forskellige indstillinger og kun en der er 100% korrekt.
|
Skrevet den: 28-Februar-2011 kl. 20:42
Måske ....måske ikke. Det tror jeg Otto kan svare på. Han kender mine øjne og øre temmeligt godt efterhånden. Jeg er pænt svært at gøre tilfreds. Jeg havde en Benq w5000 som Otto kalibrere inden den fik justering af CMS. Der var jeg ikke tilfreds med farverne. Så da CMS opdateringen kom måtte jeg have den omkalibreret......hvor efter jeg blev tilfreds. Det jeg oplever med en korrekt kalibreret projektor, er at det bare virker rigtigt.......svært at forklare
|
Skrevet den: 28-Februar-2011 kl. 22:31
Så snart jeg har lidt penge igen, skal min JVC HD750 også kalibres Jeg er meget spænt på hva det giver på en HD750.......
M.vh
------------- JVC DLA-HD750, NAD T787, Mac Mini 2011, Lissau 16:9 Tab-Tension ISF True color , Dali Mentor 6 og Mentor center og Mentor 1 baghter, DaliP-10 DSS subwoofer ,OPPO BDP-83
|
Skrevet den: 28-Februar-2011 kl. 22:41
wadia skrev:
Så snart jeg har lidt penge igen, skal min JVC HD750 også kalibres Jeg er meget spænt på hva det giver på en HD750.......
M.vh |
Det giver så godt som ingenting. Du bruger vel THX nu?, og den er MEGET præcis, afhængig af hvad lærred du har selvfølgelig.
|
Skrevet den: 28-Februar-2011 kl. 22:45
Lexicon forever skrev:
wadia skrev:
M.vh | Det giver så godt som ingenting. Du bruger vel THX nu?, og den er MEGET præcis, afhængig af hvad lærred du har selvfølgelig. |
Jeg køre med et Lissau 16:9 LS Frame fastramme True Color... Og på min HD750 bruger jeg THX instilingen..
|
Skrevet den: 28-Februar-2011 kl. 22:48
Personligt vil jeg ikke kalibrere den. Det du henter er så lidt, så du dårligt nok vil kunne se det. Så vidt jeg ved er dit lærred ikke helt farveneutralt.
|
Skrevet den: 28-Februar-2011 kl. 22:53
Nå...Det er lige derfor jeg købte det " True coler " lærred med en gain på 1,0 Det var Otto der sage at det lærred kører kanon på den JVC HD750....
|
Skrevet den: 01-Marts-2011 kl. 09:36
Lexicon forever skrev:
Personligt vil jeg ikke kalibrere den. Det du henter er så lidt, så du dårligt nok vil kunne se det. Så vidt jeg ved er dit lærred ikke helt farveneutralt. |
Så ved du forkert.
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 01-Marts-2011 kl. 09:46
Aim skrev:
Og for at være lidt fræk, så vil jeg næsten væde min gamle hat på du ikke ville kunne vælge den rigtige projektor hvis vi nu fx. hvade fem af den samme projektorer alle med lidt forskellige indstillinger og kun en der er 100% korrekt. |
For det første, så vil sådan en test jo være ret afhængig af hvor forskellige indstillingerne er - naturligvis er der en grænse for hvor små forskelle vi kan se. Når det er sagt, så vil en sådan test efter min mening ikke være specielt retvisende overfor hvad tankegangen i at gengive billedet korrekt, er. Målsætningen er ikke at levere dét der ser "bedst" ud, eller at kunne genkende billedkvaliteten som "korrekt". Målsætningen er at levere indholdet så troværdigt som muligt. Hvis ham der har lavet filmen synes farverne i en scene skal være blålige, så skal projektoren vise farverne som blålige, ikke "naturlige". Så uden kendt materiale, vil sådan en test definitivt aldrig kunne lade sig gøre. Det er slet ikke pointen at du skal sidde og kigge på billedkvalitet, eller udpege om det ser "korrekt" ud. Det KAN du ikke i dagligdagen alligevel, fordi du i sagens natur ikke ved hvordan en film skal se ud, før du har set den gengivet korrekt. Essensen i at få kalibreret sit udstyr, er så netop at sørge for at du VED at dét du ser er korrekt (eller rettere, så korrekt som muligt), sådan at hvis billedet ser blåligt ud, så VED du at det er filmen der er blålig, og ikke projektoren. Pointen er at gøre dig i stand til at forholde dig til filmens udseende, ikke projektorens eller fladskærmens udseende. Projektorens billedkvalitet er som sådan ikke målsætningen, det er bare et redskab der skal gøre dig i stand til at se filmen, for dét den er.
Når det er sagt: Med kendt kildemateriale vil jeg påstå at hvis afvigelserne er f.eks. i omegnen af 3-5 dE, så vil både jeg og p.las (der er skarpere end de fleste på dét punkt) gætte rigtigt. Hvis man ikke ved hvad man skal kigge efter, så kan man naturligvis ikke gætte rigtigt. Om man så kan leve lykkeligt i uvidenhed, det er så en individuel ting - jeg synes ikke lykkelig uvidenhed går i spænd med konceptet i at være billed- eller lyd-entusiast. Hele tanken er at opnå så høj kvalitet som muligt, inden for nogle givne rammer, også selv om mindre i princippet kunne gøre det. Hvis ikke dét er målet, hvorfor diskuterer vi det så?
------------- Mvh Otto
|
Skrevet den: 01-Marts-2011 kl. 10:10
Otto J skrev:
Hele tanken er at opnå så høj kvalitet som muligt, inden for nogle givne rammer, også selv om mindre i princippet kunne gøre det. Hvis ikke dét er målet, hvorfor diskuterer vi det så? |
Fordi jeg sidder og ærger mig over jeg ikke var klar over jeg kunne have fået en gratis kalibering med i købet hvis jeg havde handlet hos TC mkII
|
Skrevet af: Jens Thomsen
Skrevet den: 24-Marts-2011 kl. 17:56
Jeg låner lige tråden her. Jeg er begyndt at overveje at spare sammen til en JVC-projektor i stedet for den billigere model, jeg først havde tænkt mig at anskaffe. Jeg kigger lidt på en X3, men jeg synes, jeg læser en del have problemer med lys-output'et rundt omkring - at den ikke tilnærmelsesvis er så lysstærk som lovet, og at den taber forholdsvis mere lysstyrke end tidligere JVC-modeller. Det skulle i øvrigt også gælde X7 og X9. Desuden er der nogle, der oplevet problemer med HDMI-handshake, og at projektoren "fryser" helt.
Jeg skal bruge den i en almindelig stue med hvidmalede vægge og loft, så hvis lysstyrken kun er halvt af, hvad JVC lover, så har det naturligvis en del indflydelse på valget.
Er der nogle danske ejere, der har oplevet problemer med deres?
|
Skrevet af: Bruce
Skrevet den: 24-Marts-2011 kl. 19:16
Jens Thomsen skrev:
Er der nogle danske ejere, der har oplevet problemer med deres?
|
Som jeg skrev andetsteds, så ER der uden tvivl problemer med JVC's nye modeller og JVC har ikke været så gode til at komme med udmeldinger på kritikken. Hvilke modeller og hvor konsistente problemerne er, er dog ikke så nemt at konkludere på.
Art fra Projectorreviews har haft problemer med sin RS60'er (X9) lånemodel:
http://www.projectorreviews.com/jvc/dla-rs60/index.php - http://www.projectorreviews.com/jvc/dla-rs60/index.php
AVForums har anmeldt X3 og X7 med kæmpe tilfredshed
http://www.avforums.com/review/JVC-X3-DLA-X3B-DILA-3D-Projector-Review.html - http://www.avforums.com/review/JVC-X3-DLA-X3B-DILA-3D-Projector-Review.html http://www.avforums.com/review/JVC-DLA-X7-X9-X3-DILA-3D-Projector-Review.html - http://www.avforums.com/review/JVC-DLA-X7-X9-X3-DILA-3D-Projector-Review.html
og kommer snart med en X9 anmeldelse.
Jeg er nærmest lykkelig for min X9 model, som jeg føler er en revolution siden HD1'eren. Utrolig skarp og med så meget lysstyrke, at jeg i normal mode har min blænde (aperture) på mellem -15 og -11. Har ikke haft problemer med handshake og frys. Det var vist et firmware problem, som der er styr på nu.
|
Skrevet af: Mads Nørskov
Skrevet den: 29-Marts-2011 kl. 09:25
Til info er der kommet ny software til X7 & X9. Har du en af disse modeller skal du kontakte din forhandler for info om opdatering.
Og så til tråden egentlige overskrift: JVC DLA-HD350 vs. JVC DLA-X3
Hvis du ønsker at se disse 2 projektorer i en sammenligning, vil det være muligt tirsdag den 5. april hvor vi afholder demoaften i København. I pausen mellem de 2 demoer sætter vi HD350/550 op så man kan se den op imod X3.
Se mere om arrangementet her: http://mim.io/6a96f
------------- Mads Nørskov
www.imagosonas.dk
|
Skrevet den: 29-Marts-2011 kl. 09:41
Tak for info Mads Jeg har fulgt med
på AVSForum siden projektoren udkom og kan se, at der er dårlig stemning blandt X7 og X9 købere. Det drejer sig om, at disse modeller åbenbart har 30% mindre lys end X3’eren, nårde bruges i THX
mode eller bruger projektorens color profiler. Ligeså snart color profiler
slåes til, så ender man op med under 500 lumens kalibreret og der
er lang vej op til de 1300, som JVC snakker om. Det er faktisk mindre end
tidligere modeller. Art fra Projectorreviews måtte sende en X9 tilbage til JVC for erstatning, fordi han betragtede den som fejlagtig, pga. den lave lumens, JVC sendte aldrig en tilbage, så han måtte lave sin anmeldelse på baggrund af den oprindelige. Vedrører den ny opdatering dette forhold?
|
Skrevet af: Mads Nørskov
Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 14:23
Min bedste vurdering er at Projectorreview måske har fået fat i en maskine som ikke har været helt i orden. De har formentlig modtaget en sample, og det er ikke altid de er 100% i orden. Man kan så undre sig over at JVC US ikke vender tilbage. Jeg kender ikke den konkrete sag, så jeg har svært ved at udtale mig. Bemærk dog at de giver projektor "Hot Product Award"
Jeg har ikke selv oplevet at der skulle være problemer med lyset i X7 & X9. En perfekt kalibreret projektor har ofte omkring 500 ansilumen. Det skal derfor ikke anses som forkert når JVC oplyser at den har 1300 Ansilumen. Så betyder det bare at projektoren kan levere 1300 Ansilumen. Der skues op for lysets, så man f.eks kan bruge projektoren i et lokale hvor der ikke kontrollerede lysforhold.
------------- Mads Nørskov
www.imagosonas.dk
|
Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 10:43
Mads Nørskov skrev:
Min bedste vurdering er at Projectorreview måske har fået fat i en maskine som ikke har været helt i orden. De har formentlig modtaget en sample, og det er ikke altid de er 100% i orden. Man kan så undre sig over at JVC US ikke vender tilbage. Jeg kender ikke den konkrete sag, så jeg har svært ved at udtale mig. Bemærk dog at de giver projektor "Hot Product Award"
Jeg har ikke selv oplevet at der skulle være problemer med lyset i X7 & X9. En perfekt kalibreret projektor har ofte omkring 500 ansilumen. Det skal derfor ikke anses som forkert når JVC oplyser at den har 1300 Ansilumen. Så betyder det bare at projektoren kan levere 1300 Ansilumen. Der skues op for lysets, så man f.eks kan bruge projektoren i et lokale hvor der ikke kontrollerede lysforhold. |
Jeg skal ikke gå så meget mere ind i problematikken. Skuffelsen ser ud til at hidrøre, at de nye topmodeller har lavere lumens efter en D65 kalibrering end tidligere modeller og at X3'eren, ser ud til at kunne levere 30% mere lys.
Min egen erfaring med X9'eren er anderledes. Der er synligt mere lys til rådighed i THX mode end i min ældre JVC HD1 model, endda så meget at jeg uden problemer kan have blænden lukket til mellem -15 (maksimalt lukket) og -11. Det skal også siges, at jeg ikke har nogen form for reflektioner i rummet.
Billedet er fænomenalt godt, til tider uhørt skarpt og der er ikke én af mine venner, som ikke har siddet med kæben af led af at se detaljeniveauet i de mørke sekvenser i Last of the Mohicans, en blu-ray udgivelse, som ellers har fået på puklen, fordi scenerne virkelig kræver noget ekstraordinært.
Selv 3D, som jeg normalt hader, har overrasket mig. Skarpheden af og detaljegraden i A Christmas Carol er længder over, hvad jeg har oplevet i en biograf, med dybde til alle billedets elementer.
|
Skrevet af: Webmonkey
Skrevet den: 06-April-2011 kl. 19:35
Er den nogen som har et bud på, hvordan en X3 ville fungere sammen med et Da-Lite Cinema Vision 1.3gain ISF lærred fra 2004 (lavet og købt til CRT projektor).
------------- In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
Skrevet den: 01-Maj-2011 kl. 15:56
JVC ser endeligt ud til at være at have indhentet puklen af bestilte X3'ere, og det betyder, at forhandlere rundt omkring har den på lager og begynder at konkurrere om prisen. Hvis nogen skulle være på udkig efter en X3, så kan den pt. bestilles fra Tyskland for helt ned til 3131,- Euro eller ca. 23360,- kr (tjek idealo.de). Der er altså noget af en besparelse at hente i forhold til de ca. 30000,- kr., som er standardprisen herhjemme.
|
Skrevet den: 02-Maj-2011 kl. 12:41
Jens Thomsen skrev:
JVC ser endeligt ud til at være at have indhentet puklen af bestilte X3'ere, og det betyder, at forhandlere rundt omkring har den på lager og begynder at konkurrere om prisen. Hvis nogen skulle være på udkig efter en X3, så kan den pt. bestilles fra Tyskland for helt ned til 3131,- Euro eller ca. 23360,- kr (tjek idealo.de). Der er altså noget af en besparelse at hente i forhold til de ca. 30000,- kr., som er standardprisen herhjemme. |
Det må du nok sige! - Men hvordan er servicen her???
|
Skrevet den: 02-Maj-2011 kl. 16:55
No idea. Men de fleste lader til at holde en pris omkring de 3200 euro, så det må da kunne lade sig gøre at finde en forhandler med gode anmeldelser.
Hvis jeg var på udkig efter en X3, så ville jeg måske nok være villig til at lægge op til et par tusinde for at købe den hos en dansk forhandler. Men når vi taler om 6000 kr. +, så er der altså råd til at sende den en del gange frem og tilbage til Tyskland, hvis uheldet skulle være ude.
|
Skrevet den: 15-August-2011 kl. 02:34
Nogen der har købt fra tyskland???
|
Skrevet af: hjernemadsen
Skrevet den: 15-August-2011 kl. 21:56
Prisforskellen er nu indsnævret til ca. 3000 kr. så det kan dårligt betale sig at købe den i Tyskland. Der er dog nogen af de seriøse forhandlere imellem, som leverer projektoren kalibreret.
|
Skrevet den: 15-August-2011 kl. 22:50
hjernemadsen skrev:
Prisforskellen er nu indsnævret til ca. 3000 kr. så det kan dårligt betale sig at købe den i Tyskland. Der er dog nogen af de seriøse forhandlere imellem, som leverer projektoren kalibreret. |
Pga. pris stigningen i Tyskland?
|
Skrevet af: hjernemadsen
Skrevet den: 16-August-2011 kl. 10:19
Ja, X3 er steget til ca. 3600 euro i Tyskland. Du kan få den hos Grobi for denne pris med 1500 timers garanti på lampen og kalibrering af 2 billedmoduser. De har vist nok en butik i nærheden af Hamborg, hvis man selv vil hente den.
Det ser ud til at JVC har så meget styr på forhandlerne at de kan diktere mindsteprisen på projektoren.
|
Skrevet den: 16-August-2011 kl. 10:26
øv :-D
Men så må man jo vente til at næste generation kommer, så man kan score sidste års model billigt :-)
Ellers har jeg kik på Optoma HD87 - eller kommende HD83 med 3D, da de kan fås med 0,77x short throw objektiv.
|
Skrevet den: 16-August-2011 kl. 15:25
Webmonkey skrev:
øv :-D
Men så må man jo vente til at næste generation kommer, så man kan score sidste års model billigt :-)
Ellers har jeg kik på Optoma HD87 - eller kommende HD83 med 3D, da de kan fås med 0,77x short throw objektiv.
|
De kommer nok først i slutningen af næste år. Så det er alligevel lidt tid at vente i
|
Skrevet den: 16-August-2011 kl. 15:44
Jeg forventer i år. HD8300 er allerede annonceret med 3D. Den kommer så nok til at hedder HD83 i Europe.
|
Skrevet den: 16-August-2011 kl. 15:45
Webmonkey skrev:
Jeg forventer i år. HD8300 er allerede annonceret med 3D. Den kommer så nok til at hedder HD83 i Europe.
|
Jeg tænker på JVC X-serien og den kommende.
|
Skrevet den: 16-August-2011 kl. 16:11
Lexicon forever skrev:
Webmonkey skrev:
|
Jeg tænker på JVC X-serien og den kommende. |
ah ok, så fik vi snakket forbi hinanden :-D
|
Skrevet den: 10-Oktober-2011 kl. 16:30
Hd87 kan nu fås til 14990kr hos klubben! :-)
|
|