Print side | Luk vindue

Hvor stor er forskellen på g20 og x20

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=92579
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 17:01


Emne: Hvor stor er forskellen på g20 og x20
Skrevet af: aerik
Emne: Hvor stor er forskellen på g20 og x20
Skrevet den: 29-Januar-2011 kl. 13:36
Nogen der kan sige hvor stor en forskel det er at have et g20 istedet for x 20. står og tipper lidt imellem de to.

er ligeglad med om det er hd-ready eller fullhd. Tænker billedkvalitet og ikke stempler.



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 29-Januar-2011 kl. 13:39
 
 Sammenlign her: http://www.ppradio.dk/panasonic/billed/plasma-2010/full-hd-1080p.html - http://www.ppradio.dk/panasonic/billed/plasma-2010/full-hd-1080p.html


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 29-Januar-2011 kl. 13:46
kan sagtens læse det.. men hvad betyder det:)


Skrevet af: Rasmusdc
Skrevet den: 29-Januar-2011 kl. 14:43
må indrømme forskellen er enorm, den elendige opløsning på et X20 straffer den hårdt.

Derudover er X20 farvemæssigt ikke i nærheden af G20, det virker til tider som om der ligger en eller anden film over hele billedet. du mister også alt flexibilitet i billed indstillinger..

Jeg vil næste sige forskellen på X20 til G20 er lige så stort som fra et nogenlunde LCD til et godt plasma.

X20 til prisen er slet ikke et dårligt tv, men det er kun hvis man virkelig VIL have et tv, og virkelig kun har de penge, man skal købe det.


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=73079&PID=735791&title=work-in-progress-hjemmebio#735791 - Min Hjemmebio


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 29-Januar-2011 kl. 15:12
Super info.. takker


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 29-Januar-2011 kl. 22:17
X20 er en udmærket skærm og medmindre du sidder meget tæt på vil du ikke kunne se forskel på opløsningen.
Mne G20 er selvfølgelig bedre, men koster jo så også ca. 70% ekstra. Personligt ville jeg ikke have noget problem med at vælge X20, men det er jo et spørgsmål om prioritering..... 


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 30-Januar-2011 kl. 08:03
jamen skal sidde omkring 2,5 meter væk... er de begge for store her?


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 30-Januar-2011 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

jamen skal sidde omkring 2,5 meter væk... er de begge for store her?
50" X20 er for stor på den afstand. 42" kan gå. 
Hvor meget vægter du blu-ray film? Der vil en 50" G20 være fin på 2,5 m.

Dvs. på 2,5 m afstand vil jeg foreslå 37 eller 42" X20 eller op til 50" G20. Jeg synes det kommer an på hvor stor skærm du vil have, om det skal være X20 eller G20.



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 30-Januar-2011 kl. 11:33
tjah må indrømme jeg endnu har min første bluray til gode... har faktisk kun dvd film.


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 30-Januar-2011 kl. 12:36
Hvor stor skærm vil du så have?
G20 kan du bruge i alle størrelser, men X20 synes jeg ikke du skal over 42" på 2,5 m afstand.

X20 kan jo fint udnytte det bedre billede på HD tv-kanaler, men det kan ikke udnytte blu-ray fuldt ud.


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 30-Januar-2011 kl. 13:34
jamen havde egentligt regnet med at 42" skulle kunne gøre det.


Skrevet af: taalmod
Skrevet den: 30-Januar-2011 kl. 14:03
Vi har en X10 i 42" derhjemme på ca 4m afstand, og vi synes den efterhånden godt må være lidt større, selvom det virkede stort i starten (kom fra 32" CRT).
 
Skulle vi vælge igen, ville vi vælge mindst G20 (eller 30, som jo snart kommer), idet jeg er begyndt at interessere mig mere for billedkvaliteten end jeg gjorde dengang, og engang imellem bliver jeg lidt frustreret over X10, især i forbindelse med signaler fra PC.
At jeg så også har en plan om engang at styre mit setup via RS232, gør at jeg sandsynligvis vil se på VT-30, og så må budgettet afgøre skærmens størrelse... Smile


-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=63629 - Mit 7.1 setup med RF fjernbetjening


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 30-Januar-2011 kl. 21:18
Det er jo lidt svært. har godt overvejet om man skulle vente på at de nye modeller kommer og så se hvad de render op i prismæssigt.

Sys umiddelbart ud fra test at der skulle være den store forskel på x10 og x20.

Var i den lokale fona hvor de havde en g20 til 5.999 og sys faktisk der var et rigtig rigtig fornuftigt billede, men de havde ikke x10, og det er jo svært at sammenligne billeder når man ikke har begge foran sig samtidig.

Det hele startede med at jeg bare skulle have et billigt fjernsyn til soveværelset, så stødte jeg ind i x20 som kunne overtage pladsen i stuen, og så kom g20, Gad vide hvad det ender med.


Skrevet af: meta
Skrevet den: 31-Januar-2011 kl. 05:26
Jeg har g20 og mine forældre har x20. Jeg vil bestemt anbefale g20 da farverne imo er bedre. Derudover skal du være obs på reflektioner fra vinduer mv. Her vinder g20. Har selv vinduer i stuen, hvor solen rammer skærmen nogle få timer. Og her er det bestemt ikke optimalt at se tv. Men med en x20 ville det have været helt umuligt!

-------------
+ 70 positive handler!


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 31-Januar-2011 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af meta meta skrev:

Jeg har g20 og mine forældre har x20. Jeg vil bestemt anbefale g20 da farverne imo er bedre. Derudover skal du være obs på reflektioner fra vinduer mv. Her vinder g20. Har selv vinduer i stuen, hvor solen rammer skærmen nogle få timer. Og her er det bestemt ikke optimalt at se tv. Men med en x20 ville det have været helt umuligt!


Super info.

Kan du evt fortælle lidt mere om dine oplevelser med g20?

Evt nogen der ved hvordan det er med plasma i lokaler med vinduer mod lcd?


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 31-Januar-2011 kl. 17:50
og hvad så hvos man går på i gt20 koster jo ikke meget mere end g20..  


Skrevet af: Yegermister
Skrevet den: 31-Januar-2011 kl. 19:52

Mine forældre har g20'eren i 42" og det er et rigtig lækkert fjernsyn. THX profilen levere bare et rigtig pænt billede. Nu kunne jeg desværre kun se x20'eren i butikken med de famøse butiksindstillinger, men der var en verden til forskel. Problemet for mig er at hvis du først ser begge to kan det godt være at man lader pungen råde og vælger x20 går der ikke mange dage før man alligevel sidder og tænker på hvordan det KUNNE have set ud med en g20. Man kan næsten ligeså godt vente en måneds tid mere og så købe det rigtige første gang.


Og så må jeg lige sige at i det med at man ikke kan side 2.5m fra en 50 tommer er meget subjektivt. Jeg ved godt at man i butikker gerne siger at man ca. vælger en meter pr. 10". Jeg har dog absolut intet problem ved at sidde godt og vel 2.5m fra mit 50" tv. Det er i hvert fald ikke noget der skal skræmme dig. Et 50" kan godt virke overvældende stort til en start, men efter et par dage kan du slet ikke forstå du nogensinde har overlevet uden :D



Skrevet af: aerik
Skrevet den: 01-Februar-2011 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af Yegermister Yegermister skrev:

Mine forældre har g20'eren i 42" og det er et rigtig lækkert fjernsyn. THX profilen levere bare et rigtig pænt billede. Nu kunne jeg desværre kun se x20'eren i butikken med de famøse butiksindstillinger, men der var en verden til forskel. Problemet for mig er at hvis du først ser begge to kan det godt være at man lader pungen råde og vælger x20 går der ikke mange dage før man alligevel sidder og tænker på hvordan det KUNNE have set ud med en g20. Man kan næsten ligeså godt vente en måneds tid mere og så købe det rigtige første gang.


Tror også jeg er nået til at at det skal være et g20 eller gt 20, så nu må jeg se om jeg kan finde ud af forskellen på dem LOL



Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 01-Februar-2011 kl. 13:52
én af forskellene er jo 3D LOL



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 01-Februar-2011 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

én af forskellene er jo 3D LOL



den var jeg klar over :p
Men 3d er vel ikke et stempel for godt billede?


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 01-Februar-2011 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

én af forskellene er jo 3D LOL



den var jeg klar over :p
Men 3d er vel ikke et stempel for godt billede?
 
Nej ! - og det er fullhd heller ikke .
G20 er åbenbart et synligt bedre TV, -  men det har INTET/meget lidt med den højere opløsning at gøre . Det skyldes nærmere at G20 har bedre panel, bedre billedbehandlingskredsløb osv .
Man skal ved normal siddeafstande op i 60" før fullhd opløsningen reelt batter .


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 01-Februar-2011 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

én af forskellene er jo 3D LOL



den var jeg klar over :p
Men 3d er vel ikke et stempel for godt billede?
 
Nej ! - og det er fullhd heller ikke .
G20 er åbenbart et synligt bedre TV, -  men det har INTET/meget lidt med den højere opløsning at gøre . Det skyldes nærmere at G20 har bedre panel, bedre billedbehandlingskredsløb osv .
Man skal ved normal siddeafstande op i 60" før fullhd opløsningen reelt batter .
Kender du til forskellen på g20 og gt20?
 
Eller om der er et andet tv i samme prisklasse man skal se?


Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 01-Februar-2011 kl. 20:24
Desværre . .
Men G20 er kendt for at være noget af det allerypperste mht billede . Der har dog som nævn været nogle eksemplarer m støjproblemer . Har du et nogenlunde normalt oplyst TV rum tror jeg ikke der findes bedre alternativer mht billede ( - måske en GT20 variant ? ? )


-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 02-Februar-2011 kl. 09:03
kan se expert har gt20 på tilbud i øjeblikket. så må se om jeg kan tage mig sammen og kører derud og se billedet på den



Print side | Luk vindue