Print side | Luk vindue

Manglende synk.- DR HD

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=92634
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 22:01

Emne: Manglende synk.- DR HD
Skrevet af: zczc
Emne: Manglende synk.- DR HD
Skrevet den: 30-Januar-2011 kl. 19:58

VM-håndbold søndag: Er der andre end mig, der har bemærket manglende synkronisering mellem billede og lyd på DR HD på den danske del af udsendelsen?

Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 30-Januar-2011 kl. 19:59
Den danske del? Jeg bemærkede ingen problemer...

Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 30-Januar-2011 kl. 20:09
Der var heller ikke nogle problemer her hos mig. 

-------------
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3

Skrevet af: Infinity
Skrevet den: 30-Januar-2011 kl. 20:29
Har du Stofa - så er det et kendt problem. Det er ikke hos YouSee (som jeg fx har).
Hos Flatpanels.dk anbefales det at skifte fra Surround 5.1 til Stereo 2.0, så skulle problemet forsvinde.

-------------
mvh Infinity

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 30-Januar-2011 kl. 21:06
Det er postet under Forum'et: Det digitale sendenet. Og det er ikke YS

Skrevet af: AarhusBruger
Skrevet den: 30-Januar-2011 kl. 23:26
Det sker konstant for mig, på et Samsung LE26C455.

Det gør til tider DR-HD kanalen ubrugelig.

Det passer perfekt i sync når jeg skifter over på kanalen, men hvis der er udfald i signallet blot et halvt sekund, så passer lyd og billede ikke mere. Jeg kan så skifte over på en anden kanal, og tilbage til DR-HD, og så passer det igen.

Jeg kan ikke finde ud af om det er mit fjernsyn den er gal med, eller DVB-T udsendelsen af DR-HD.

Pænt frustrerende er det i hvert fald.

Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 31-Januar-2011 kl. 00:25
Oprindeligt skrevet af zczc zczc skrev:

VM-håndbold søndag: Er der andre end mig, der har bemærket manglende synkronisering mellem billede og lyd på DR HD på den danske del af udsendelsen?

Nok en god ide at oplyse kilde: kabel, antenne eller parabol, og udbyder
Kan oplyse at der intet problem var med parabol med Canal Digital

-------------
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)

Skrevet af: sodaha
Skrevet den: 31-Januar-2011 kl. 07:57
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Har du Stofa - så er det et kendt problem. Det er ikke hos YouSee (som jeg fx har).
Hos Flatpanels.dk anbefales det at skifte fra Surround 5.1 til Stereo 2.0, så skulle problemet forsvinde.
Ovenstående virker på mit Panasonic. Jeg har Stofa og skifter lyden til Stereo 2.0 når jeg ser denne kanal.

-------------
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)

Skrevet af: Simba
Skrevet den: 31-Januar-2011 kl. 08:18
Jeg kan bekræfte Infinity's bud. Hos Stofa sejler lyd & billed i 5.1 indstillingen, så hvis det skal være til at holde ud, så er det stereo 2.0 indstillingen der dur. Via kabel, hos Stofa!

-------------
Bedste hilsner fra
Steen
Loewe Individual 55 ISF kalibreret
Loewe SoundProjector SL
Loewe Highline Subwoofer
Digital Signal by Stofa (Zaptorfri)
Antenneforeningen Helsingør
Apple all the way

Skrevet af: danji
Skrevet den: 31-Januar-2011 kl. 11:31
På DVB-T var TV-2 audio i min stue, et split sekund foran billedet. Bemærkede det udelukkende under straffekast, hvor tilskuere og kommentatorer jublede i det øjeblik bolden passerede målmanden, og dermed et halv sekund inden jeg selv nåede at se den var inde.

Brugte Win7 MC til at se kampen. Testede ikke om samme problem var til stede med TV'ets tuner.

-------------
Mvh dan.

Skrevet af: AarhusBruger
Skrevet den: 31-Januar-2011 kl. 11:34
På DVB-T er det, på mit Samsung, et problem uanset om jeg vælger 5.1 eller 2.0 lydkilden.

Skrevet af: tbp3
Skrevet den: 31-Januar-2011 kl. 11:53
Jeg havde ikke problemer med synkroniseringen men derimod pixelsfejl hver 5 minut fra ca halvvejs i kampenCry 
Set på DRHD i 5,1, stofa, Horsens syd

Print side | Luk vindue