Print side | Luk vindue

Yousee boks+kort påkrævet hvis tv ikke har mpeg4?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: YouSee digital modtagere
Forumbeskrivelse: For brugere af digitale TV modtagere til brug på YouSee
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=92772
Udskrevet den: 03-Maj-2025 kl. 20:34

Emne: Yousee boks+kort påkrævet hvis tv ikke har mpeg4?
Skrevet af: matv88
Emne: Yousee boks+kort påkrævet hvis tv ikke har mpeg4?
Skrevet den: 02-Februar-2011 kl. 15:02
Hej Recordere

Mine forældre er flyttet til et sted hvor yousee regerer men deres tv har kun mpeg2. Jeg har haft snakket med antenneforneringen og de siger at der skal lejes en boks hos yousee inkl kort for at kunne tage de digitale kanaler, nu hvor tv'et ikke har mpeg4. Dette koster 89kr månedligt hvilket er dybt godnat, og jeg tænkte på om en boks med mpeg4 vil kunne bruges istedet for denne yousee boks+kort, til modtagelse af de digitale kanaler?

Antenneforegningen skriver følgende: 

Kanaler der er anført

med ”Clear” modtages 
kun digitalt men uden brug 
af kort og boks til TV som 
kan modtage digital TV i 
DVB-C (MPEG4) format. 
Alle kanaler kan ses

digitalt uden beregning.

-------------
Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-Februar-2011 kl. 15:08

For at se det Digitale spejl i SD kan TVet fint bruges, hvis det har Kabeltuner ønskes der HD, så skal der bruges en STB, en sådan kan fås fra f.eks You See, eller der er en del billige at få fat på i diverse supermarkeder. Der er er tråde om dem her i forummet.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 02-Februar-2011 kl. 15:10
Normalt er sådan ved Yousee, at udsendelser i HD udsendes i mpeg4-formatet, mens digitale SD-udsendelser udsendes i mpeg2.  Begge typer signaler kræver en DVB-C tuner.
Du kan godt købe en anden boks end yousee's boks, fx i Føtex og Bilka har de somme tider nogle til en 500 kr seddel. De skal være af type DVB-C og med modtagelse af mpeg4´, hvis I vil se HD-signaler også.

-------------
mvh Christian

Skrevet af: matv88
Skrevet den: 02-Februar-2011 kl. 15:17
Tusind tak til jer beggeSmile Jeg forstår bare ikke hvorfor der kræves et kort til en yousee boks (sagde damen i telefonen hos antenneforeningen), hvis kanalerne alligevel er frie og kan fanges med en DVB-C boks?

-------------
Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-Februar-2011 kl. 15:20

Der skal ikke bruges kort til det Digitale spejl, kun når man vil have tilkøbs kanaler, eller ønsker start forfra, Arkiv og PPV. Dertil kan kun 3126 modtageren anvendes.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: moho
Skrevet den: 02-Februar-2011 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af matv88 matv88 skrev:

Tusind tak til jer beggeSmile Jeg forstår bare ikke hvorfor der kræves et kort til en yousee boks (sagde damen i telefonen hos antenneforeningen), hvis kanalerne alligevel er frie og kan fanges med en DVB-C boks?
Det er fordi det er noget de Skal sige!  Wink

Men kunne YouSee blot tage nogle analoge frekvenser i brug, og så fastholde man absolut vill sende Kodet?  Angry det tror jeg næppe.

Citeret:   Alle kanaler (anført med Clear) kan ses digitalt uden beregning, hvilket betyder når ens Tv er med DVB-T/C Tuner

-------------
Har Stofa, Basispakke! Forvirrelsesfreak og andre Århushistorier. Den korrekte opløsning i det vandrette plan for HD er lige netop ___?

Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 02-Februar-2011 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Det er fordi det er noget de Skal sige!  Wink Her i Århus skrev et medlem af en afdelingsbestyrelse, at fordi man gerne ville have en basispakke . . . .   behøvede man næsten også skulle skifte leverandør for undgå sort skærm.

Men kan YouSee blot tage nogle analoge frekvenser i brug, og så fastholde man tillige vil sende Kodet?  Angry det tror jeg næppe.
Hos YouSee kan alle med en DVB-C tuner modtage alle kanaler, der hører til den pakke man nu har. Har man ikke en TV med DVB-C m.m. kan man købe en boks. En sådan boks kan også købes hos YouSee og så skal der ikke bruges kort for at se de digitale kanale,r der hører til abonnementet. "Nøjes" man med at leje boksen med HDD hos YouSee koster lejen 59 kr. pr. md. og det tilhørende kort, som man så ikke kan undgå, 30 kr. pr. md.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 02-Februar-2011 kl. 16:15
Såvidt jeg ved, kan man ikke leje uden kort i mindst 6 måneder, begrundelse: man tilbyder det ikke. Man kan dog købe boksen for 2700, også uden kort...

-------------
mvh Christian

Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 02-Februar-2011 kl. 19:04

Hej Recordere

Mine forældre er flyttet til et sted hvor yousee regerer men deres tv har kun mpeg2. Jeg har haft snakket med antenneforneringen og de siger at der skal lejes en boks hos yousee inkl kort for at kunne tage de digitale kanaler, nu hvor tv'et ikke har mpeg4. Dette koster 89kr månedligt hvilket er dybt godnat, og jeg tænkte på om en boks med mpeg4 vil kunne bruges istedet for denne yousee boks+kort, til modtagelse af de digitale kanaler?

Antenneforegningen skriver følgende: 

Kanaler der er anført

med ”Clear” modtages 
kan modtage digital TV i 
DVB-C (MPEG4) format. 
Alle kanaler kan ses

digitalt uden beregning.

Lige en enkelt bemærkning: At dine forældres TV "kun" har mpeg2 gør ikke, at de ikke kan se de digitale kanaler. Det er den manglende DVB-C tuner, der gør, at de ikke kan se de digitale kanaler. Skal man så også kunne se HD kanalerne, så skal man ha' mpeg4.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.

Skrevet af: reslfj
Skrevet den: 02-Februar-2011 kl. 23:39

Kanaler der er anført

med ”Clear” modtages 
kan modtage digital TV i 
DVB-C (MPEG4) format. 
Alle kanaler kan ses

digitalt uden beregning.

De, der har skrevet dette, skulle have 'spank' i et omfang, som ville give livsvarigt i Haag.  

Det kan være nogen synes det er 'bare en skrivefejl' - men det er forkert, det er misvisende og damen i telefonen er en uvidende idiot.  
Personligt synes jeg, der også skal være plads til alle uvidende idoter og alle os andre - men absolut ikke i den telefon tilhørende den kabel-forening

En forening, der køber signalerne hos youSee, har jo alle mulighederne for, at skrive kravene  pedantisk rigtigt. De kan bare bede om teksten fra youSee.  
En helt rigtig tekst hindrer fejl og misforståelser for alle brugerne, når de køber nyt eller som her er tilflyttere.

Det er sjusk - og da det er professionelt sjusk burde det sgu gi en mellemlang tur til Horsens. Ouch
.
DVB-T/C  og MPEG-2/4 her ikke det mindste med hinanden at gøre - ikke det mindste .

Man kan således ikke skrive DVB-C efterfulgt af en forklarende parantes med (MPEG-4). Det er simpelthen forkert.

Den rigtige tekst kunne være.

For tiden er  youSee  signalleverandør.

Digital tuner:  DVB-   (DVB-T virker ikke)
Komprimering:   SD kanaler MPEG-2  og HD kanaler MPEG-4 High Profile Level 4.0
Ukodet:   Alle mærket 'Clear'  kan ses uden kortlæser og kort.
Kodet:     Eksta kanaler kræver kortlæser af type xyz* og et kort fra youSee.

youSee 's hjemmeside  anbefales for mere information. 

Der er (var tidligere) fjernsyn på markedet med DVB-C tuner og  kun MPEG-2 dekomprimering. De fleste af disse kan vise youSee's  digitale SD kanaler, men ikke de digitale HD kanaler.  

Lars   Smile 

*xyz:  Tjek selv hvilken type CAM kortlæser som youSee anvender.

-------------
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.

Print side | Luk vindue