Print side | Luk vindue

Philips 42PF5320 til 9899 kr.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=9283
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 17:59

Emne: Philips 42PF5320 til 9899 kr.
Skrevet af: clausjen
Emne: Philips 42PF5320 til 9899 kr.
Skrevet den: 30-Januar-2006 kl. 00:55
Bilka søger fra i morgen et Philips 42PF5320 til 9899 kr (ekstra sat ned i forhold til tilbudsavisen). De skriver, at det er HD-ready. Det lyder som en billig pris, men er det virkelig HD-ready, og hvad er jeres erfaringer med dette fjernsyn?

Svar:
Skrevet den: 30-Januar-2006 kl. 00:56
Søger = sælger.

Skrevet af: TheCelt
Skrevet den: 30-Januar-2006 kl. 04:22
Vil ige sige, at det ikke er et 42", men et 32" LCD. Der er en lille forskel :-)

Skrevet den: 30-Januar-2006 kl. 08:44
Siden hvornår har et 42PF5320 været et 32" LCD?

Det er rigtigt, at de også har et Phillips HD Ready LCD på tilbud, men her taler jeg om et 42" plasma!!! Kig selv i kataloget. Der står det til over 12.000 kroner, men de har indrykket annonce med ny pris: 9899 kr. i de fleste aviser.

Skrevet af: Prepsi
Skrevet den: 30-Januar-2006 kl. 08:51

Det omtalte 42" Plasma-tv fra Bilka kan ikke være HD-Ready med en skærmopløsning på 852x480. (Opløsningen fremgår også af annoncen). Nogle gange bliver HD-Ready mærket vist "klattet" lidt tilfældigt på...

Mvh

Prepsi

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 30-Januar-2006 kl. 08:59

Bemærk at 852x480 ikke engang kan vise et PAL signal i fuld opløsning, så dette TV er faktisk ikke engang Europa-Ready...

Dette tv er egentligt beregnet til det amerikanske marked, hvor de kører i en lidt lavere opløsning end i Europa.

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 30-Januar-2006 kl. 10:10

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Bemærk at 852x480 ikke engang kan vise et PAL signal i fuld opløsning, så dette TV er faktisk ikke engang Europa-Ready...

Det er en myte. 480 linier er nok til at vise PAL i fuld opløsning.

PAL er godt nok opbygget af 576 linier, men da PAL består af 2 del-billeder med hver 288 linier der fletter ind i hinanden ved visningen, så er den maksimale opløsning noget lavere. Det skyldes at et objekt ikke kan optræde i et del-billede alene, så vil det flimre (i det ene øjeblik være der, det næste ikke, og så er det der igen, det næste ikke).

Den reelle maximale opløsning ved PAL regnes for ca. 0,7 * 576 = 403 linier.

Så 480 linier er nok til visning af PAL (interlacet).

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 30-Januar-2006 kl. 10:47

Ok

Men det kan næppe være i stand til at vise ægte HD i fuld opløsning selvom det er HD-Ready.

Skrevet af: Lars
Skrevet den: 30-Januar-2006 kl. 11:08

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Men det kan næppe være i stand til at vise ægte HD i fuld opløsning selvom det er HD-Ready.

Nej, det kan man sige. Det er dog et krav at de kan vise HDTV med min. 720 linier, for at kunne mærkes HD-Ready.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk

Skrevet af: Dulciana
Skrevet den: 30-Januar-2006 kl. 11:57

Er tilfældigvis ejer af omtalte tv - det er dog købt for nogen tid siden, men det er helt sikkert ikke HD-ready.

Tilgengæld er der ikke noget i vejen med opløsningen - og der er ingen problemer med PAL-signalet.

Jeg synes at det er lækkert tv. Billedet er skarpt og det er  let at sætte op og bruge - dog det, at der er en brugsanvisning til udpakningen har udløst en del latter herhjemme.

Der er 2 ting, som jeg vil nævne, som ikke er helt så gode. Hvis du skal tilslutte S-video eller RGB, så foregår det  i siden af tv'et, og så kan kablerne altså ikke skjules. De andre tilslutninger er omme bagpå. Vi har dog lidt problemer med at få scartstikkene til at sidde fast - men det kan skyldes stikkene. Og så har tv'et en lille sjovt fejl...det er ikke altid man kan tænde det. Eller at fjernbetjeningen kan styre det. Så er det op af sofaen og betjene manuelt; det kan også klares med en "reboot"

Men alt i alt en godt tv - vi har netop her til mogen overvejet at købe et til, for når det er så billigt, så er det næsten syndt at lade være.

Skrevet af: Jever
Skrevet den: 04-Februar-2006 kl. 17:11

Har også købt denne model, i Bilka til super lavpris, syntes jeg.

Er også super tilfreds med kvaliteten, der er dog ikke mange tilslutningsmuligheder på den, men der er hvad der behøves.

Ang. RGB så kan EXT.1 anvendes til dette.

Har ikke haft problemer med at tænde på fjernbetjeningen.

Ang. HD-Ready så er dette sakset fra brugsvejledningen.

DVI giver muligheder for følgende tv- og skærmfunktione:

EDTV 640 x 480i

HD SDTV 640 x 480p

720 x 576p

HDTV    1920 x 1080i

1280 x 720p

Der skal tilsluttes en HD-set top box, til DVI indgangen, og så kan følgende opløsninger åbenbart vises, men om det er "ægte" tror jeg ikke, men det kan da vises.

Har ikke den vilde indsigt i HD-TV, endnu.

Men er da glad for mit nye fjernsyn, mangler dog et vægbeslag, men er rystet over priserne på 3 stykker bukket jern, med huller i.

Så indtil vidre nøjes jeg med bordstanderen der fulgte med.

Skrevet af: TheCelt
Skrevet den: 05-Februar-2006 kl. 08:25

Jeg fik af vide i Elgiganten at når DR1 og TV2 sender fra April, så var det eneste man skulle anskaffe sig,  den omtalte set-up boks og så skulle man kunne se det. Modellen nyere, 42 PF5520D har denne boks indbygget til 12.000. Men iføge sælgeren skulle det kunne lade sig gøre med denne boks.

Og så du siger, Jever: så er jeg også rystet over priserne på det jern, så har også midlertidigt valgt at nøjes med bordstanderen. Kan dog med fordel henvise til enten, http://www.ebay.de - www.ebay.de , http://www.ebay.com - www.ebay.com eller http://www.ebay.co.uk - www.ebay.co.uk

Her kan man faktisk finde nogen billige nogen. Så skal de jo bare passe til 5320, men de fleste er Universale og kan justeres efter hullerne :_)

Print side | Luk vindue