Print side | Luk vindue

iOS og jailbreak

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=92857
Udskrevet den: 21-Maj-2025 kl. 09:55

Emne: iOS og jailbreak
Skrevet af: Casper
Emne: iOS og jailbreak
Skrevet den: 04-Februar-2011 kl. 11:22
Selvom jeg snart har haft min første iPhone i snart 6 mdr., har jeg stadig ikke helt fundet ud af hvad jailbreak rigtig går ud på..

På iphoneguide.dk er der en artikel om Greenpois0n untethred er frigivet.. - Men hvad går det helt præcist ud på? Hvad får man af "ekstra ting" fra jailbreaket? Er det noget der kan anbefales?

På forhånd tak Wink

-------------
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.

Svar:
Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 04-Februar-2011 kl. 13:27
Du får lov til at installere App's udenom App Store. Enten ved at downloaded dem via Cydia eller programmer (IPA filer) du "finder" på nettet.

-------------

Skrevet af: FNørd
Skrevet den: 04-Februar-2011 kl. 16:49
Og så åbner du for programmer der ikke er godkendt af Apple, og det er jo godt nok sålænge programmer ikke gør "noget grimt".
Jeg har ikke jailbreaket, da jeg ikke føler mig sikker på at der ikke kan laves en app der lige ringer til nogle dyre sms-tjenester e.lign.
Mvh FNørd

Skrevet den: 04-Februar-2011 kl. 17:29
Okay tak for svarene Wink

FNørd: Ja, det kan jeg godt se.. Man kan så tænke lidt over hvorfor app'sne ikke er godkendt af Apple...

-------------

Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 04-Februar-2011 kl. 22:58
Jeg jailbreakede min første iphone ligeså snart det var muligt (få dage efter jeg modtog den, iphone 4), og det er sådan lidt forskelligt hvad det bringer af muligheder .. fx har jeg 5 ikoner i min dock, et sms program der gør jeg kan se og svare på beskeder på min lock screen eller imens jeg er igang med en app, et wifi-tethering program så jeg kan dele min 3g forbindelse med fx min non-3g ipad/bærbar/etc, forskellige emulators til fx psx/snes/nes/gba/osv, 3g unrestrictor så wifi-only apps også kan bruges på 3g forbindelsen, et program hvis navn jeg ikke kan huske som gør at man kan slide fingeren horisontalt i toppen af skærmen og få en menu til at tænde/slukke for 3g, edge, wifi, bluetooth, styre brightness, mm. Jeg har også fået fjernet en del fra min lockscreen så man faktisk kan se baggrundsbilledet.. men der findes også apps/packages til at customize lockscreen med fx vejret, kaldender events, nyheder, etc.

Om apple siden har gjort så man kan gøre ovenstående ting med deres iOS opdateringer ved jeg ikke..

Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 05-Februar-2011 kl. 09:03
Grunden til at mange jailbreaker er netop, at Apple begrænser hvad en app må i ret stor udstrækning. Netop dét at kunne have en hurtig genvej til at tænde WIFI mv., ændre sin lockscreen eller omgå en af de mange andre begrænsninger der ligger i telefonen, er en af hovedårsagerne til, at man ikke blot lader telefonen være som Jobs udtænkte den.

Alle disse modifikationer koster dog noget i sidste ende. Du kan ikke have alverdens nye dimser kørende uden at det enten sløver eller forringer batteritiden på telefonen. Men så igen: mange af Apples egne opdateringer har jo netop gjort det samme...

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet

Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 05-Februar-2011 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Grunden til at mange jailbreaker er netop, at Apple begrænser hvad en app må i ret stor udstrækning. Netop dét at kunne have en hurtig genvej til at tænde WIFI mv., ændre sin lockscreen eller omgå en af de mange andre begrænsninger der ligger i telefonen, er en af hovedårsagerne til, at man ikke blot lader telefonen være som Jobs udtænkte den.

Alle disse modifikationer koster dog noget i sidste ende. Du kan ikke have alverdens nye dimser kørende uden at det enten sløver eller forringer batteritiden på telefonen. Men så igen: mange af Apples egne opdateringer har jo netop gjort det samme...

Hvorfor i det hele taget slukke? det slukker jo selv i standby og tænder ved wake-up. Min kører fint over 2 dage med 25% strøm tilbage. Både med wi-fi og Bluetooth tændt(slukker for 3G, da jeg ikke har behovet)

Skrevet den: 05-Februar-2011 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Hvorfor i det hele taget slukke? det slukker jo selv i standby og tænder ved wake-up. Min kører fint over 2 dage med 25% strøm tilbage. Både med wi-fi og Bluetooth tændt(slukker for 3G, da jeg ikke har behovet)

WIFI hjemme hos mig er kun ca. 4-5 mbit som bliver fordelt på 6-7 apparater. Nogle gange giver det mening at slukke for WIFI'en da der kan være mere speed på 3g, eller den anden vej rundt at man slukker for WIFI pga man fx gamer online på PC'en og ikke vil have ens iphone suger på forbindelsen

Skrevet den: 16-Februar-2011 kl. 10:54
Hej igen..

Dem af Jer, som har jailbreaket - kan det anbefales?? Jeg overvejer lidt, men har aldrig prøvet det før, så..

Skal jeg bruge nedenstående link, altså Greenpois0n untethered jailbreaket, hvis jeg skal prøve at breake?? Er der et break der kan anbefales frem for et andet??

http://iphoneguide.dk/nyheder/kort-nyt-greenpois0n-untethered-jailbreak-frigivet/ - http://iphoneguide.dk/nyheder/kort-nyt-greenpois0n-untethered-jailbreak-frigivet/

Ja, jeg er lidt på bar bund Wink

-------------

Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 16-Februar-2011 kl. 12:36
Lige da det der untethered jailbreak kom ud var det rimeligt meget fyldt med bugs. De har sandsynligvis fået rettet op på det nu, men jeg ville lige tjekke på forums hvad folk har af oplevelser før man begynder at rode med det :)

Tror nok at det på nuværende tidspunkt er det eneste untethered til iPhone4 4.2? Og nu kommer 4.3 jo snart, og så skal de ud med et nyt... Som om de er lidt bagefter for tiden :P

Skrevet den: 16-Februar-2011 kl. 16:28
Ja, det har du nok ret i Wink Men har du jailbreaket din ifon, TobiasKM? Smile
Ja, de siger jo 4.3 er lige om hjørnet, så... Ja, de er sgu ikke altid så hurtige Smile
Men det tager jo sikkert også noget tid at lave det..

-------------

Skrevet den: 16-Februar-2011 kl. 17:34
Jeg havde før, men "kom til" at opdatere til 4.2 før der var kommet et jailbreak :) Har ikke fået det gjort siden da.

Foretrækker helt klart at køre med jailbreak - der er en masse ting man kan modificere på som fungerer rigtig lækker :)

Skrevet den: 17-Februar-2011 kl. 11:09
Okay ja Smile

På 9to5mac.com, har de tidligere skrevet at iOS opdateringen måske først kommer i slutningen af februar, så jeg har muligvis lidt tid endnu til at prøve, hvis det er Wink

Men lige for at være på den sikre side, så kan man vel bare gendanne fra sikkerhedskopien, hvis man ikke vil have breaket på mere eller hvis ifonen begynder at opføre sig underligt?

-------------

Skrevet den: 17-Februar-2011 kl. 20:35
Yep, man kan altid restore telefonen i iTunes :)

Husk at tage en backup før du begynder på noget :)

Skrevet den: 17-Februar-2011 kl. 20:49
Godt så, mente jeg også Smile

Jep, vil jeg huske..

-------------

Skrevet af: TheDulster
Skrevet den: 26-April-2011 kl. 14:42
Jeg må sige, jeg kan varmt anbefale at få jailbreaket sin iPhone. Der er ingen risiko ved det, og det giver så mange fede muligheder.

Besøg evt.  http://jailbreakguiden.dk/ - http://jailbreakguiden.dk/  som er en rigtig god og hjælpsom side - de skriver også om rigtig mange applikationer og tweaks, som gør ens oplevelse det federe... hvis du spørger mig

Skrevet den: 26-April-2011 kl. 21:44
Hvis der så snart bare kom et JB til iPad 2 så ville det være super Embarrassed

Skrevet af: osbech
Skrevet den: 26-April-2011 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:

Hvis der så snart bare kom et JB til iPad 2 så ville det være super Embarrassed

Ja, det ville satme være lækkertSmile

Skrevet den: 27-April-2011 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af TheDulster TheDulster skrev:

Jeg må sige, jeg kan varmt anbefale at få jailbreaket sin iPhone. Der er ingen risiko ved det, og det giver så mange fede muligheder.

Besøg evt.  http://jailbreakguiden.dk/ - http://jailbreakguiden.dk/  som er en rigtig god og hjælpsom side - de skriver også om rigtig mange applikationer og tweaks, som gør ens oplevelse det federe... hvis du spørger mig

Ja, det siger mange Wink Jeg har prøvet én gang at jailbreake, (er helt ny inden for det felt) men kunne ikke finde ud af at få det til at fungere.. Der kom noget der hedder Winterboard og sådan som apps, men intet hjalp.. Jeg må vel prøve igen og samtidig bruge jailbreakguiden.dk

Meeen ... Hvis der er en der vil lave en hurtig 1-2-3 guide, vil jeg da ikke brokke mig :)

-------------

Skrevet den: 29-April-2011 kl. 12:22
Nu har jeg prøvet at jailbrake igen og installere en lockscreen vejr app - jeg kan simpelthen ikke få det til at fungere - samtidig kommer der Winterboard app'en, men det ved jeg heller ikke det store om..

Nogen der kan forklare??

-------------

Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 29-April-2011 kl. 13:06
Winterboard er til at ændre themes (selve udseendet på brugerfladen) - Themes kan hentes fra Cydia, og så kommer de ind i winterboard hvor man så kan slå dem til og fra.

Skrevet den: 29-April-2011 kl. 17:34
Okay tak, det må jeg lige se på når det er..

-------------

Skrevet af: ladiesman217
Skrevet den: 30-April-2011 kl. 23:37
Hvis du har Mac, kan du prøve at bruge Pwnage: http://iphone.vildmedmac.dk/?p=5979 - http://iphone.vildmedmac.dk/?p=5979

Dog skal du være opmærksom på, at det KAN få din iPhone til at "brick", så den er fuldstændig død. Har en kammerat der prøvede at jailbreak sin iPhone, og den døde, og kunne ikke restores overhovedet.. Så det er vel en chance man løber et sted..
Mange skriver der ikke sker noget, og der gør der måske heller ikke, men man kan jo være blandt den lille procentdel der er uheldig..

Held og lykke Smile

-------------
          

Print side | Luk vindue