Print side | Luk vindue

PlayTv redigering/Overførsel af filer til Eks. HD

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Spillekonsoller
Forumbeskrivelse: PlayStation, Xbox, Wii m.fl.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=92858
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 14:38

Emne: PlayTv redigering/Overførsel af filer til Eks. HD
Skrevet af: jan160674
Emne: PlayTv redigering/Overførsel af filer til Eks. HD
Skrevet den: 04-Februar-2011 kl. 11:57
Jeg kan ikke finde noget redigerings værktøj idenfor PlayTV. Kan det virkeligt passe?

Jeg forsøgte mig så med video redigering toolet i hovedmenuen. Efter jeg læste optagelserne ud af PlayTV. De ligger så som filer i Video menuen.
Men når jeg åbner redigerings værktøjet og tilføjer fil, siger den noget i stil med: du kan ikke redigere indhold som er fra tidligere version end 3.40 eller som er spærret mod redigering. Jeg har selvfølgelig opdateret til nyeste firmware, så det er nok fordi playTv optagelser er spærret. Kan man omgå denne spærring?

Så forsøgte jeg at ligge disse filer ud på min ektern HD, for at kunne redigere dem på min PC.
Men når jeg vælger "trekant" (muligheder) på filen, kan jeg kun vælge kopiere. Derefter skriver den indsæt lagringsmedie!!  Kan det passe at en std. eks. HD ikke er kombatibel med PS3.

Nogen der har en god ide til at løse ovenstående?

Svar:
Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 04-Februar-2011 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af jan160674 jan160674 skrev:

Jeg kan ikke finde noget redigerings værktøj idenfor PlayTV. Kan det virkeligt passe?

Ja! Optagelser fra PlayTV kan ikke redigeres denne vej. - Ligesom du ikke kan høre lyden på PlayTV optagelser når de først er flyttet til XMB. (Lydsporet er ikke fjernet, blot ikke understøttet)

Jeg ved ikke om SONY har fjernet muligheden for at kopiere optagelser fra XMB til ekstern harddisk. Det er flere opdateringer siden jeg har benyttet muligheden. MAn kunne tidligere såfremt filerne ikke var større end 4 GB (grænsen for FAT32 - som den eksterne disk skal være formatteret med)

Omvendt vil det i givet fald ikke være første gang SONY fjerner funktionalitet fra et produkt som er sendt på markedet. Det skete med muligheden for at installere andre OS på PS3 og det er sket for PlayTV i nogle regioner. (commercial skip - 1 minut)

Nu er det ikke emnet for denne tråd, men det er en yderst kritisabel udvikling, og blacklister i mine øjne SONY som leverandør fremad.

/B

Skrevet af: jan160674
Skrevet den: 04-Februar-2011 kl. 13:50
Lyden er faktisk ikke forsvundet fra filerne, de kan fint afspilles fra XMB.

Og min HD er ikke FAT32 for jeg har en del filer der på lige over 4 GB. Så det forklarer den fejl.

Så er spg. bare om jeg kan finde noget software der kan afspille/konvertere disse til et brugbart filformat på PCen.

Skrevet af: B-CLG
Skrevet den: 04-Februar-2011 kl. 15:35
Hmm, det er nok kun optagelserne i MPEG4, som du ikke kan høre lyden på, da der fra XMB ikke er mulighed for afvikling af HE-AAC lydcodec.

Jeg kan ikke hjælpe dig med at vælge program til behandling af filerne på PC. Men VLC kan direkte afspille de .m2ts filer som overføres.

/B

Print side | Luk vindue