EBay-køb: CineVERSUM Blackwing One
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=92990
Udskrevet den: 07-Januar-2025 kl. 22:37
Emne: EBay-køb: CineVERSUM Blackwing One
Skrevet af: Sejrsen
Emne: EBay-køb: CineVERSUM Blackwing One
Skrevet den: 07-Februar-2011 kl. 15:08
Hejsa
Igår aftes da jeg surfede lidt på EBays engelske side, faldt jeg over "CineVERSUM Blackwing One" projektor, og inden jeg forlod siden, havde jeg kastet et bud på projektoren. Idag ser jeg så at jeg har vundet den for 632 £ (ca. 5600 dkr). Inkl. fragt.
Jeg har før handlet ved butikken og ved at den er ok. Har bl.a. købt M&K subwoofer der.
Problemet er bare at jeg intet kender til projektoren, det så bare billigt ud fordi den er full hd. Lampen har kørt 825 timer, hvilket jo også er en del.
Det er jo for sent at fortryde købet, men jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er nogle af jer der kender projektoren? Er det forældet teknologi?
vh
Sejrsen
|
Svar:
Skrevet af: Tsunde
Skrevet den: 07-Februar-2011 kl. 15:15
I den test jeg fandt af den, står der at den kostede £ 4.000,- da den kom på market. Testen er fra 17/9/2009:
For
Natural picture reproduction with stunning detail and colour fidelity
Flexible configuration
Eye-catching design
Against
Default settings favour brightness over realistic black levels>
Så det lyder da som et udmærket køb, håber du bliver glad for den.
Edit:
http://www.ktradio.dk/product_detail.asp?id=2179 - http://www.ktradio.dk/product_detail.asp?id=2179
Fandt den lige til kr. 42.000,- hos en dansk forhandler, så det må da betyde at der er nogen der mener den er penge værd, glæder mig til at høre din vurdering af den.
------------- Stue: Viasat, Samsung65-7505, Sony Str 1040, Focal Dome 5.1 - Biograf: MK 7.1 system K5 & K4, Pioneer VSX-920, Optoma HD25e, Projecta ProCinema 16:9 høj-kontrast dug 104"
|
Skrevet af: BowieCool
Skrevet den: 07-Februar-2011 kl. 15:27
Det er da mega billigt, mener den kom ca samme tid som JVC HD1. Kan huske, at jeg så den i Århus til det 1080P projektor-arrangement, som bla Otto var med til....
------------- Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub) Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
|
Skrevet af: Jonas Bojer
Skrevet den: 07-Februar-2011 kl. 15:39
Hej
Har set den nogle gange og det er en fin projektor godt køb vil jeg mene
Hilsen Jonas Bojer
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 6
Skrevet den: 07-Februar-2011 kl. 15:41
Hej
Jeg har en kammerat der har haft den. Det er en tweaket JVC HD1. Prisen er rimelig, pæren har gået lidt mange timer. Designet er sindssyg fedt til gengæld.
Det er jo D-ILA paneler der ligger indeni. Mener den kostede 60k for ny, men en HD350 kører den midt over nu.
|
Skrevet den: 07-Februar-2011 kl. 16:26
Tak for input
Måske ok alligevel så. Jeg kan se at en ny lampe koster 12K??? Det lyder voldsomt.
Jeg får den ikke sat op før til næste vinter desværre. Skal lige først flytte i nyt hus.
vh
Sejrsen
|
Skrevet den: 07-Februar-2011 kl. 16:33
12k. Det kan vist ikke passe. Prøv at ring til HTP, det er ham der har distributionen af Cineversum.
|
Skrevet af: Jens Thomsen
Skrevet den: 07-Februar-2011 kl. 19:37
Det ser ud til, at en erstatningslampe kan købes for knap €800 her: http://www.projectorlamps24.com/de/hersteller/cineversum-4007/ersatzlampe/cineversum-blackwing-original-ersatzlampe-mit-kaefig-131408 - http://www.projectorlamps24.com/de/hersteller/cineversum-4007/ersatzlampe/cineversum-blackwing-original-ersatzlampe-mit-kaefig-131408
Lyder som en fin pris, du har fået den til.
|
Skrevet den: 07-Februar-2011 kl. 19:48
Jens Thomsen skrev:
Det ser ud til, at en erstatningslampe kan købes for knap €800 her:
http://www.projectorlamps24.com/de/hersteller/cineversum-4007/ersatzlampe/cineversum-blackwing-original-ersatzlampe-mit-kaefig-131408 - http://www.projectorlamps24.com/de/hersteller/cineversum-4007/ersatzlampe/cineversum-blackwing-original-ersatzlampe-mit-kaefig-131408
|
Jeg synes bare ikke lige at jeg kan se at det er til Blackwing One! Der står bare blackwing!
Sejrsen
|
Skrevet af: hjernemadsen
Skrevet den: 07-Februar-2011 kl. 21:38
Der er vel en chance for at man kan bruge lampen fra en HD1 i projektoren.
Hvis man skal vurdere om det er et godt køb skal man vel sammenligne med prisen på en brugt HD1. Hvis lampen er væsentligt dyrere kan det dog trække ned i vurderingen.
|
Skrevet af: Aim
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 14:10
Sejrsen skrev:
Hejsa
Igår aftes da jeg surfede lidt på EBays engelske side, faldt jeg over "CineVERSUM Blackwing One" projektor, og inden jeg forlod siden, havde jeg kastet et bud på projektoren. Idag ser jeg så at jeg har vundet den for 632 £ (ca. 5600 dkr). Inkl. fragt.
Jeg har før handlet ved butikken og ved at den er ok. Har bl.a. købt M&K subwoofer der.
Problemet er bare at jeg intet kender til projektoren, det så bare billigt ud fordi den er full hd. Lampen har kørt 825 timer, hvilket jo også er en del.
Det er jo for sent at fortryde købet, men jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er nogle af jer der kender projektoren? Er det forældet teknologi?
vh
Sejrsen |
Som du selv skriver er det for sent at fortryde. Som udgangspunkt er det vel billigt nok, men lampe prisen er også voldsom. Der burde dog være massere af timer tilbage på lampen hvis ellers projektoren har være behandlet ordenligt. Men du burde vel kunne komme af med den igen uden vidre tab, og i så fald må du jo bare se det som lærerpenge. Det lyder da i mine ører også lidt tosset at byde på noget man overhovede ikke kender til ;)
|
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 17:50
Det trækker meget ned i pris ja, plus at den nok er svær at komme af med igen. Jeg vil gå så langt som at sige, at hvis lampeprisen er 8-12k, så er det ikke længere et godt køb. Alle de "gode" timer i lampen er væk, og alle de "kedelige" er tilbage. Der er ikke for meget knald i lampen efter 800 timer, og projektoren er jo ikke for lysstærk i forvejen.
Noget svineri at sådan en lampe koster så meget. Det er jo trods alt kun en alm. lampe der sidder i.
Jeg vil nok ikke eksperimentere med at sætte en HD1 lampe i, hvis den ikke passer. Den koster trods alt også 2500,-
|
Skrevet af: FNørd
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 17:55
Kan sådan en lampe ikke køre ihvertfald et par tusinde timer?
Det er da en billig projektor, sammenlignet med det du kan få til samme pris som nyt.
Husk lige at afprøve den, det vil være lidt trist at opdage om et år at den ikke virker.
God fornøjelse - det mener jeg der er mulighed for.
Mvh FNørd
|
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 19:06
Det siger man. Jeg kørte min gamle Sony VW50 3636 timer. Tror jeg havde omkring 2fl. tilbage i billedet til sidst Det var ikke værd at kigge på - det var som at få ny projektor da jeg satte den nye pære i (den gamle sprang ved et ordentlig brag) Der opdagede jeg så, at panelerne var slidte, og de mørke scener blev underlige at se på.
Det er nok stadig et okay køb, specielt med det design - det kunne jeg sgu godt tænke mig andre efterlignede.
|
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 19:27
Lexicon forever skrev:
Der er ikke for meget knald i lampen efter 800 timer, og projektoren er jo ikke for lysstærk i forvejen.
|
Hejsa
Hvad baserer du det på, har ellers læst i anmeldelse, at den skulle kunne blæse et stort lærred op.
Projektoren kom med DHL-pakkepost i dag, betalte den i går eftermiddag. Det er da imponerende at den kan komme fra England så hurtigt.
Et par spørgsmål til de kloge:
Sidder panelerne i pæren? Dvs. bliver projektoren som ny, hvis man skifter pæren?
Hvordan kan man se, om pæren trænger til at blive skiftet? Springer den af sig selv, når den er helt done?
Har forhørt mig ved projectorlamps24 og det lader til at en ny pære kan fås for 800 Euro, Men jeg har bedt ham om at dobbelttjekke, da jeg kan se, at den andre steder står til 1100-1200 Euro.
Et par billeder:
Original kasse...ellers havde den også været svær at sende.
WTF: Den er jo gigantisk...og ligner Starship Enterprise. Og nej Kasmir cd'en fulgte ikke med.
To fjernbetjeninger? og Denon hdmi-kabel...nice.
Et par billeder af billedet på en glasvævsvæg. ca 80"
Ét til
Sejrsen
|
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 19:52
Nice. Skynd dig at få de screenshots væk, inden folk brokker sig Det ligner crap!!
Det baserer jeg på viden simplethen. Med en ny pære på et Stewart Snowmat 1,0gain lærred præsterer Blackwing 11fl. kalibreret (THX forlanger min. 12 for at være acceptabelt) Dvs. du skal ikke ramme 12fl. med ny pære kalibreret - så skulle du gerne ende på ca. 15+. så der er lidt at gi af, efterhånden som pæren taber lys. Du skal tænke på, at en projektor taber halvdelen af lysstyrken på de første 400 timer.
Panelerne sidder ikke i lampen (det kunne man ellers godt tro til den pris) Lampen kan formentlig selv skifte, og panelerne skal aldrig skiftes, med mindre de går itu.
|
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 20:10
Lexicon forever skrev:
Nice. Skynd dig at få de screenshots væk, inden folk brokker sig Det ligner crap!! |
Det var såmænd bare for at vise at der er liv i den
Nu er den puttet i kassen igen og gemt væk til den skal i brug, så har jeg lidt tid til at finde en ny pære til den, hvis det da er nødvendigt. Mon ikke jeg kan trække ca. 100 film og et par fodboldkampe ud af den?
Tak for hjælpen!
Sejrsen
|
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 20:15
Ja det kan du da helt sikkert. Som regel springer de ikke i luften som min VW50 gjorde, men dør på den ene eller anden måde. Nogle gange kan projektoren bare ikke tænde igen.
Det skal lige siges at med ny pære, så har du okay smæk med lys i billedet, afhængig af hvor stort billede du har. De 11fl. jeg har set, var netop på ca. 80".
Tilllykke med svinet
|
Skrevet af: wadia
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 20:53
Hva fann er 11 fl. Eller 12 fl. .??
------------- JVC DLA-HD750, NAD T787, Mac Mini 2011, Lissau 16:9 Tab-Tension ISF True color , Dali Mentor 6 og Mentor center og Mentor 1 baghter, DaliP-10 DSS subwoofer ,OPPO BDP-83
|
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 21:24
Det står for footlamberts. Det er et udtryk man bruger indenfor branchen, for hvor meget lysoutput der kan leveres. Hvordan de måler skal du ikke spørge mig om.. Men når man får kalibreret sit apparat, kan du altid få oplyst hvor mange fl. du har i billedet F.eks. havde jeg 8-9fl. i min Sony med ny pære kalibreret (det stjæler altid lidt lys når man kalibrerer) I min BenQ havde jeg 15 med ny pære kalibreret, hvilket rent faktisk er tilpas, og alle andre ligeså billige, jeg lige kan nævne, kan ikke præstere et så lysstærkt et billede. Godt gået af BenQ, og jeg kan varmt anbefale den til andre.
|
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 22:31
Der går vel mange år endnu inden vi slipper af med de amerikanske måleenheder. Hvorfor måles projektorens lysstyrke i lumen og lysstyrken på lærredet i footlamberts?
|
Skrevet af: henningdalgaard
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 08:39
Lyder som et godt køb. Lidt træls at pæren skal være så dyr. Kan man altid regne med at panelerne ikke slides og at en ny pære er lig en ny projektor?
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 09:34
henningdalgaard skrev:
Lyder som et godt køb. Lidt træls at pæren skal være så dyr. Kan man altid regne med at panelerne ikke slides og at en ny pære er lig en ny projektor?
|
Nej og nej
Panelerne slides i større eller mindre grad, det er en funktion af teknologien, modsat dlp der ikke slides.
En pære skifter man da bare, prisen varierer så efter hvad det er for en.
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 09:37
ok, troede dette var en dlp projektor, så det var derfor jeg undrede mig. Men det er så en helt treide teknologi antager jeg.
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 12:48
D-ILA google er din ven ;)
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 21:29
Hej igen
Har kigget lidt på nettet og det billigste jeg kan finde en ny lampe til denne model er i underkanten af 10k...lidt vildt
Jeg prøvede forsigtigt at pille lampen ud af projektoren og kan se nummeret på Osram-pæren
På pæren står der P-VIP 250/1.3 P22.
Den kan købes i løs vægt til en helt anden pris, og så vidt jeg kan se, vil det ikke være det store problem at udskifte pæren alene. Den sidder med 4 clips i kasetten.
Prisen bliver ikke mere end godt en tusindelap pr. stk, hvis man køber en 3 stykker.
Er der nogle der har erfaringer, men selv at udskifte pæren fremfor hele modulet? Det lyder jo næsten for godt til at være sandt.
Er der noget jeg skal være opmærksom på???
På forhånd tak
Sejrsen
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 23:07
Der burde ikke være noget i vejen for at skifte selve lampen, hvis du kan få fat i en af præcis samme type. Du skal selvfølgelig nulstille timeren efter udskiftning.
Hvor kan man købe disse lamper?
Jeg ville nok nøjes med 1 stk. selv om det bliver lidt dyrere per stk. Eller regner du med at få brug for alle 3 lamper?
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 23:18
Man siger jo at når noget lyder for godt til at være sandt, så er det som regel heller ikke sandt.
Jeg tror ikke man bare lige kan skifte pærer for sig selv på den måde, men man ved jo aldrig. Tror du bliver nød til at forhører dig med nogen der har meget erfaring indenfor område, kan være Otto fra Tapeconnection kan hjælpe dig med et svar.
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 23:32
Det er farlige at begynde at gamble med et dyrt apparat. Men alt har jo en mening, med mindre det er meningsløst Det kan højst koste dig en ødelagt projektor.
|
Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 23:34
Tja, jeg vil bare sige: go for it.
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 23:38
Jeg tvivler på at Otto vil hjælpe. Han skal trods alt leve af at sælge disse ting. Kalibrering af en projektor er jo også gratis at udføre hvis man gør det selv. Der er bare ikke så mange der kan finde ud af det.
Men at udskifte en lampe er ikke den store videnskab. Man skal bare huske at bruge handsker så man ikke sætter fingeraftryk. (Og det er ikke fordi politiet kan komme efter dig )
|
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 10-Februar-2011 kl. 05:44
hjernemadsen skrev:
Du skal selvfølgelig nulstille timeren efter udskiftning.
|
Hvorfor er det en selvfølge?!
Jeg undrer mig nogen gange over at man overhovedet har mulighed for at nulstille timeren. Når man køber/sælger brugte projektorer er der ofte stor fokus på hvor mange timer den har kørt. Hvor meget kan man stole på de oplysninger hvis man bare kan få tælleren i 0?!
Med det i mente husker jeg dog en dataprojektor, jeg havde adgang til for lang tid siden. Har var der en lampe der blinkede (og tilhørende advarsel på skærmen) der gik i gang når filteret skulle renses. Det holdt ikke op før man havde nulstillet tælleren. Det kunne nemt klares ved at have to tællere: En der holder styr på det totale antal timer den har kørt, og en "trip"-tæller som kunne nulstilles.
|
Skrevet den: 10-Februar-2011 kl. 08:40
hjernemadsen skrev:
Jeg tvivler på at Otto vil hjælpe. Han skal trods alt leve af at sælge disse ting. Kalibrering af en projektor er jo også gratis at udføre hvis man gør det selv. Der er bare ikke så mange der kan finde ud af det.
Men at udskifte en lampe er ikke den store videnskab. Man skal bare huske at bruge handsker så man ikke sætter fingeraftryk. (Og det er ikke fordi politiet kan komme efter dig ) |
Jeg er nu ikke i trivl om han gerne vil hjælpe dig, jeg tror bare ikke det bare lige er så nemt igen hvis det overhovede er muligt. Kan ikke rigtig få det til at passe i mit hoved at man bare lige skulle kunne købe en pærer løst til 1000,- og så lige pim pam skifte den når en "rigtig" pærer koster ca. 10.000,-, synes ikke rigtig det giver nogen mening. For de 9000,- kan man godt nok betale mange teknikker timer til at få skiftet bare pæreren hvis det var så simpelt og tror da at det ville være en bedre fidus for et firma og få 3000- 4000 i teknikker løn fremfor at sælge en pærer til 10.000,- som sikkert også er temlig dyr i indkøb for firmaet.
|
Skrevet den: 10-Februar-2011 kl. 08:54
Hmm ser ud til jeg muligvis tager fejl. Det kan vidst fint lade sig gøre at skifte kun pæreren og genbruge huset. http://www.relampit.com/ - http://www.relampit.com/ http://www.ehow.com/how_7469910_cheaply-replace-projector-bulb.html - http://www.ehow.com/how_7469910_cheaply-replace-projector-bulb.html
Tja der er vidst bare at go for it, synes godt nok det er frækt de skal have så meget for lampen med hus når pæreren kun koster 1/10 del. Gad vide hvor mange projektorer man ikke kan lave det trick på.
Totalt sejt sporet op Sejrsen
|
Skrevet den: 10-Februar-2011 kl. 09:05
hjernemadsen skrev:
Hvor kan man købe disse lamper?
Jeg ville nok nøjes med 1 stk. selv om det bliver lidt dyrere per stk. Eller regner du med at få brug for alle 3 lamper? |
Det kan man flere steder. fx http://www.projectorlamps24.com/ - http://www.projectorlamps24.com/ . Under producent går du bare ned til Osram, hvor du kan finde de "nøgne" pærer.
Eller ved http://www.hcinema.de/ - http://www.hcinema.de ved "bulb only".
Jeg er på ingen måde bange for at ødelægge projektoren. Jeg kan jo se nøjagtig, hvilken pære der sidder i den.
Jeg kan være uheldig at ødelægge kassetten, den sidder i. Pæren bliver holdt på plads af 2 gummiplader og hvis ikke jeg er forsigtig kan jeg komme til at ødelægge dem. I så fald må jeg ty til læderet og købe mig en komplet pære.
Der er flere ting der irriterer mig, og som jeg ikke forstår helt. På mit arbjede har vi mange dataprojektorer til undervisningsbrug, og når pærerne er slidte, er vi ofte nødt til at kaste en ellers velfungerende projektor ud, fordi det er lige så billigt at købe ny projektor, som at skifte pæren.
Det gør ondt i mit krejlergen, men endnu mere ondt i mit miljøgen, da det trods alt må forurene mere at producere en helt projektor end blot pæren. Jeg er også klar over at producenterne skal tjene på forbruget af pærerne, det forekommer mig bare lidt voldsomt, især når løsningen ofte bliver bare at smide projektoren ud.
Jeg har bestilt ét stk pære, og når operationen er overstået, skal jeg nok melde tilbage, hvad enten patienten er levende eller død...
Sejrsen
|
Skrevet den: 10-Februar-2011 kl. 09:48
kaizer skrev:
Jeg undrer mig nogen gange over at man overhovedet har mulighed for at nulstille timeren. Når man køber/sælger brugte projektorer er der ofte stor fokus på hvor mange timer den har kørt. Hvor meget kan man stole på de oplysninger hvis man bare kan få tælleren i 0?!
Med det i mente husker jeg dog en dataprojektor, jeg havde adgang til for lang tid siden. Har var der en lampe der blinkede (og tilhørende advarsel på skærmen) der gik i gang når filteret skulle renses. Det holdt ikke op før man havde nulstillet tælleren. Det kunne nemt klares ved at have to tællere: En der holder styr på det totale antal timer den har kørt, og en "trip"-tæller som kunne nulstilles. |
Der findes både en lampe-timer og en timer der viser hvor længe projektoren har kørt. Sidstnævnte kan ikke nulstilles!
Hvis ikke lampe-timeren nulstilles kan der komme fejlmeddelelser efter lang tids brug. Det er jo også rart at vide præcis hvor længe lampen har været brugt.
|
Skrevet den: 10-Februar-2011 kl. 09:58
Sejrsen skrev:
Der er flere ting der irriterer mig, og som jeg ikke forstår helt. På mit arbjede har vi mange dataprojektorer til undervisningsbrug, og når pærerne er slidte, er vi ofte nødt til at kaste en ellers velfungerende projektor ud, fordi det er lige så billigt at købe ny projektor, som at skifte pæren.
Det gør ondt i mit krejlergen, men endnu mere ondt i mit miljøgen, da det trods alt må forurene mere at producere en helt projektor end blot pæren. Jeg er også klar over at producenterne skal tjene på forbruget af pærerne, det forekommer mig bare lidt voldsomt, især når løsningen ofte bliver bare at smide projektoren ud.
Sejrsen |
Der er jeg helt enig. Jeg har også smidt mange printere ud fordi blækpatronerne var dyrere end en ny printer. Prisen på blækpatroner er jo også helt hen i vejret i forhold til hvad de koster at producere. Næste gang I har en projektor der skal smides ud kan du jo overveje at skifte lampen selv. Men med den udvikling der sker på projektorområdet skal den ikke være så gammel for at det kan svare sig at skifte lampen.
|
Skrevet den: 10-Februar-2011 kl. 10:51
det er en god ide med bare at erstatte lampen, men når jeg kigger efter lamper til z4 er forskellen kun ca 10%. Eller også leder jeg ikke de rigtige steder.
|
Skrevet den: 10-Februar-2011 kl. 15:34
Hehe det kunne være fedt hvis man kunne gøre det med bilen
|
Skrevet den: 10-Februar-2011 kl. 15:35
Jeg håber for diig det lykkes. Hvis det er det man kan gøre, så er der da absolut ingen grund til at betale 2, 3 eller 10k for en pære, hvis bare man skal skifte pæren i huset. Der er hvis nogen der skummer fløden der.
|
Skrevet af: Prospect
Skrevet den: 10-Februar-2011 kl. 19:12
Lexicon forever skrev:
Jeg håber for diig det lykkes. Hvis det er det man kan gøre, så er der da absolut ingen grund til at betale 2, 3 eller 10k for en pære, hvis bare man skal skifte pæren i huset. Der er hvis nogen der skummer fløden der. |
og slikker sig om munden bagefter
|
Skrevet den: 14-Februar-2011 kl. 18:48
Hej igen
Lige en lille update på pæreudskiftningen.
Jeg har kontaktet et par forhandlere af pærer til denne projektor (Cineversum Blackwing one). Det billigste jeg kan finde den til i Tyskland er 1200 Euro og herhjemme kan jeg google den til 12000,-, se
http://www.screenstore.dk/lampe_til_cineversum_blackwing_one-p-58887.html - http://www.screenstore.dk/lampe_til_cineversum_blackwing_one-p-58887.html
Claus fra HTP har henvist mig til http://www.roomav.dk - www.roomav.dk , som kan skaffe den til 5200,-, så knap så dramatisk, som først antaget.
I dag kom erstatningspæren fra Osram, som jeg havde bestilt. Den skulle så monteres i modulet, se evt. billeder herunder i tilfældig rækkefølge. Det gik forholdsvist smertefrit, pæren sidder i spænd mellem nogle plasticdimser, og det kan være lidt svært at mengelere den på plads uden at ødelægge dem.
Det lykkedes dog perfekt og projektoren er oppe at køre igen med markant forbedret lysstyrke.
Jeg har stadig kun en glasvævsvæg at se på, men de mørke scener som før var meget udetaljerede står nu ret skarpt. Og generelt er dermere knald på farverne. Om projektoren bryder sammen pga min lille operation, kan jeg jo ikke vide, men det kan kostet mig 166 euro (=1250 dkr) at udskifte pæren.
Sejrsen
|
Skrevet den: 14-Februar-2011 kl. 19:09
Fantastisk. Det tager jeg sgu hatten af for. Den bryder ikke sammen nu, når du har fået den op at køre. Godt gået
Så ved man det til man skal ha ny pære engang.
Har du købt den på ebay?
|
Skrevet af: aerik
Skrevet den: 14-Februar-2011 kl. 19:13
det er fandme smart, du kommer til at spare mange mennesker penge(hvis de tør give sig i kast med det) og miljøet ressourcer.
|
Skrevet den: 14-Februar-2011 kl. 19:28
Lexicon forever skrev:
Fantastisk. Det tager jeg sgu hatten af for. Den bryder ikke sammen nu, når du har fået den op at køre. Godt gået
Har du købt den på ebay? |
Nej...Her: http://www.projectorlamps24.com/de/hersteller/osram-8340 - http://www.projectorlamps24.com/de/hersteller/osram-8340
|
Skrevet den: 14-Februar-2011 kl. 19:37
Sejrsen skrev:
Lexicon forever skrev:
Har du købt den på ebay? |
Nej...Her: http://www.projectorlamps24.com/de/hersteller/osram-8340 - http://www.projectorlamps24.com/de/hersteller/osram-8340 |
Nu er det et super køb du har gjort. Det betyder meget for brugt værdien hvor timer pæren har gået. Håber du bliver glad for den
|
|