Sonos hos Bilka...
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=93018
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 09:08
Emne: Sonos hos Bilka...
Skrevet af: joeblach
Emne: Sonos hos Bilka...
Skrevet den: 07-Februar-2011 kl. 23:25
Så er der sku kommet Sonos hos bilka...;)
------------- Samsung 46 D7005,Samsung, Samsung 40 LE 40M, Samsung LE32m61, Logitech Harmony ONE remote, Onkyo TX-SR608B, KEF Q series, WD TV LIVE, SONOS
|
Svar:
Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 07-Februar-2011 kl. 23:58
- og man sparer i skrivende stund 0,72% i forhold til hifi-klubben! :-)
|
Skrevet af: Sschmidt
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 00:16
tipsen skrev:
- og man sparer i skrivende stund 0,72% i forhold til hifi-klubben! :-) |
Hold k*** det skulle jeg have vidst for 14 dage siden. Havde glædeligt betalt 50% mere end i HFK.
Jeg hader at handle ved Hifiklubben grundet deres utroligt arrogante holdning til kunder. Jeg bliver så negativ hver gang jeg har talt med én dernedefra. Handler der kun når jeg er tvunget til det (hvilket der heldigvis går år imellem, og kun fordi de har eneforhandling af enkelte produkter) - i dette tilfælde ville jeg have Sonos, og havde desværre ikke mulighed for at handle i udlandet ![Ouch Ouch](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley18.gif) .
Mvh
Steen
|
Skrevet af: Blank
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 00:46
hmm.. troede hifi klubben havde eneret på sonos i danmark.. men det vil da være fint hvis der bliver åbnet op for sonos i danmark, så kan det være internet butikkerne kan komme med nogle ordentlige priser.. må indrømme at jeg bryder mig mindre og mindre om hifi klubben og deres faste pris, ligegyldigt hvor meget man køber ind, og udover det, som også er nævnt så er de utroligt arrogante, og guider ikke kunderne til det bedste for kunderne, men nærmere diktere hvad kunderne skal købe.. tilgengæld synes jeg at det kan virke negativt for Sonos, da det så pludselig er blevet til et Bilka Produkt..
|
Skrevet af: Skyum
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 01:34
Sonos i Bilka er sansynligvis et udtryk for parallel-import.
------------- Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 06:31
Er det kun S5 til 2775, for HFK har slået igen med 2699.
------------- SVP03
|
Skrevet af: Jonas Bojer
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 07:41
Blank skrev:
hmm.. troede hifi klubben havde eneret på sonos i danmark..
men det vil da være fint hvis der bliver åbnet op for sonos i danmark,
så kan det være internet butikkerne kan komme med nogle ordentlige priser..
må indrømme at jeg bryder mig mindre og mindre om hifi klubben og deres faste pris, ligegyldigt hvor meget man køber ind, og udover det, som også er nævnt så er de utroligt arrogante, og guider ikke kunderne til det bedste for kunderne, men nærmere diktere hvad kunderne skal købe..
tilgengæld synes jeg at det kan virke negativt for Sonos, da det så pludselig er blevet til et Bilka Produkt.. |
Ikke for at genere nogle men Sonos er et Bilkaprodukt. Efter min mening er produktet ubrugeligt rent lydmessigt, men oki MP3 lydfiler er også blevet vildt udbredt. Mange er tilbøjelig til at give afkast på lydkvaliteten hvis bare produktet har nogle sjove features ![LOL LOL](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley36.gif)
Hilsen Jonas Bojer
|
Skrevet af: justrace
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 07:44
Uha, det her bliver stort..... :)
2. Verdenskrig var et lille skænderi mellem 2 kvinder i sammenligning. :) :) :)
------------- MVH justrace http://nikonforum.dk/ - "I AM Nikon"
|
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 08:08
Jonas Bojer skrev:
Blank skrev:
må indrømme at jeg bryder mig mindre og mindre om hifi klubben og deres faste pris, ligegyldigt hvor meget man køber ind, og udover det, som også er nævnt så er de utroligt arrogante, og guider ikke kunderne til det bedste for kunderne, men nærmere diktere hvad kunderne skal købe..
tilgengæld synes jeg at det kan virke negativt for Sonos, da det så pludselig er blevet til et Bilka Produkt.. |
Ikke for at genere nogle men Sonos er et Bilkaprodukt. Efter min mening er produktet ubrugeligt rent lydmessigt, men oki MP3 lydfiler er også blevet vildt udbredt. Mange er tilbøjelig til at give afkast på lydkvaliteten hvis bare produktet har nogle sjove features ![LOL LOL](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley36.gif)
Hilsen Jonas Bojer |
Det kan du have ret i, men det hindre os jo ikke i at smide en CD i afspilleren i stuen og nyde det når vi har tid.
Til gengæld er Sonos genialt i køkken, værelser til ungerne, in wall/seiling installationer. Nu når man har rippet hele svineriet over på NASen alligevel.
------------- SVP03
|
Skrevet af: Jonas Bojer
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 08:20
SVP03 skrev:
Jonas Bojer skrev:
Blank skrev:
Hilsen Jonas Bojer | Det kan du have ret i, men det hindre os jo ikke i at smide en CD i afspilleren i stuen og nyde det når vi har tid. Til gengæld er Sonos genialt i køkken, værelser til ungerne, in wall/seiling installationer. Nu når man har rippet hele svineriet over på NASen alligevel. |
yep enig ![LOL LOL](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley36.gif)
Hilsen Jonas Bojer
|
Skrevet af: Sschmidt
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 10:48
Jonas Bojer skrev:
Ikke for at genere nogle men Sonos er et Bilkaprodukt. Efter min mening er produktet ubrugeligt rent lydmessigt, men oki MP3 lydfiler er også blevet vildt udbredt. Mange er tilbøjelig til at give afkast på lydkvaliteten hvis bare produktet har nogle sjove features
Hilsen Jonas Bojer |
Nu kan man jo bruge andet end MP3. Vi bruger FLAC, som fungerer rigtigt godt. Det Sonos giver mulighed for, for os, er at have al vores musik og en trilliard radiostationer med i haven (her har vi ingen Hifi alligevel), i køkkenet (her havde vi overhovedet ikke musik før, alternativet havde her været en DAB- eller FM-radio), samt i stuen, hvor vi og ungerne nu hører musik ca. 100 gange oftere end tidligere.
Og som nævnt smider jeg bare en CD på Marantz'en når jeg vil nærlytte (hvilket med 3 små børn desværre bliver lige så sjældent som jeg ser en hel film).
Fleksibiliteten er nøgleordet, lydkvaliteten er sekundær. men faktisk er den ikke så ringe på ZP90 koblet til stuens anlæg. S5, derimod, er ikke fantastisk (men til gengæld mindst lige så god som andre "transistorradioer", og meget mere fleksibel).
Mvh
Steen
|
Skrevet af: Fromme
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 10:48
Er nu ret glad for mit Sonos... Har rippet mine cd'er i FLAC format og bruger digital overførsel til en Onkyo TX-SR876. OG DET LYDER FREMRAGENDE...
|
Skrevet af: pointwood
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 15:40
Jonas Bojer skrev:
Hilsen Jonas Bojer |
Jeg forventer ikke samme lyd i Sonos S5 til 3000 som i et anlæg til 40.000...
Har du bud på produkter i stil med Sonos, der tilbyder langt bedre lydkvalitet?
Efter min mening får du svært ved at finde noget der er bedre til køkkenet osv.
|
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 16:31
Bilka er nede på 2500 nu..
|
Skrevet af: Jakabov
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 16:33
Debatten deler da godt nok vandene, kunne personligt aldrig nogensinde drømme om at købe elektronik i Bilka. Jeg hader at komme der i forvejen, så gear skal købes hos entusiaster. :-)
|
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 16:46
Jonas Bojer skrev:
Blank skrev:
Hilsen Jonas Bojer |
Jonas, jeg vil til dels give dig ret.. Sonos kan nok ikke konkurrere i lydkvalitet med f.eks olive.. men med bilka produkt mener jeg nu logitech's squeezebox..
Sonos S5 spiller udmærket for sådan en lille dåse (Sådan en har jeg i mit køkken), Zoneplayer 120 (den med indbygget forstærker, den har jeg i soveværelset) og den spiller mine dali højttalere udmærket op.. der er masser af god lyd i det lille sæt.. og til sidst min ZP90 i stuen, sat via optisk op til min forstærker.. det spiller som det skal.. Sonos kan afspille andet en mp3.. de kan også spille lossless formatter som flac og apple's lossless format.. (det er de formatter jeg selv bruger, da jeg ikke synes om lyden ved mp3) eneste er at den ikke kan klarer FLAC i 96KHz, men det er vel også kun dvdaudio som kommer derop, og det bruger jeg ikke alligevel..
det er bestemt ikke et typisk bilka produkt, og jeg mener at Sonos bør ligge på samme højde af prestige som B&O for kvaliteten er fremragende, brugervenligheden er i top og i min verden er Sonos bare fedt...
og som en anden også skriver.. så er det bare blevet meget lettere at have musik i køkkenet, badeværelset, terresen osv.. den flexibilitet har jeg ikke fundet tilsvarende hos andre producenter..
|
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 16:48
Jakabov skrev:
Debatten deler da godt nok vandene, kunne personligt aldrig nogensinde drømme om at købe elektronik i Bilka. Jeg hader at komme der i forvejen, så gear skal købes hos entusiaster. :-) |
Ja.. derfor mangler vi en ny forhandler af Sonos i Danmark.. for HFiklubben har snart et dårligere ry en Bilka.. men ellers vil jeg give dig ret.. men her er det kun online de sælger den, så man må formode at dem der køber, ved hvad sonos er, for ellers tror jeg at der er mange hr og fru jensen som bliver skuffede over at bilka ikke sælger en fjernbetjening, eller kan give gode råd om sonos..
|
Skrevet af: Leviathan
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 16:54
Det er noget vrøvl at sige Sonos = "den lydkvalitet" eller Squeezebox = "den lydkvalitet" og navnlig at det skulle være ringere end andet, da det hele kommer an på opsætningen. Klart at hvis man bruger Sonos/Logitechs produkter med indbygget forstærker og/eller højttalere, så er det ikke nødvendigvis super HiFi. Men bruger man blot enhederne til at sende musiksignalet (som naturligvis er i et tabsfrit format) digitalt videre til en ekstern DAC eller forstærker med en god digital behandling så kan man få rigtig god HiFi og nemt udkonkurrere enormt dyre CD-afspillere. Det er jo sammen med bekvemmelighed netop en af de store fordele ved streaming. De integrerede produkter kan man så bruge steder hvor man alligevel ikke har HiFi-udstyr stående, så som køkken, altan mv.
|
Skrevet af: Leviathan
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 17:08
pointwood skrev:
Jonas Bojer skrev:
Hilsen Jonas Bojer |
Efter min mening får du svært ved at finde noget der er bedre til køkkenet osv. |
Som sagt kan få ligeså god HiFi ud af sin Sonos/Squeezeboks som man har midler til at købe forstærker/højttalere/kabler for, men ja til de ikke HiFi-gængse steder er de integrerede produkter glimrende.
Hvis du er ude efter andre streaming-løsninger som i sig selv tilbyder bedre lydkvalitet, så kig på Linn der gør sig meget i streaming HiFi http://www.linn.co.uk/ - http://www.linn.co.uk/
|
Skrevet af: meta
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 17:20
Det er kanon at prisen kommer lidt ned. Men det holder nok kun kort tid altså til Bilka har solgt deres indkøbte enheder. Og mon så ikke Hifiklubben får stoppet det hul igen, ligesom de fik stoppet et bruger fælleskøb herinde......
------------- + 70 positive handler!
|
Skrevet af: Ukke
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 17:45
meta skrev:
Det er kanon at prisen kommer lidt ned. Men det holder nok kun kort tid altså til Bilka har solgt deres indkøbte enheder. Og mon så ikke Hifiklubben får stoppet det hul igen, ligesom de fik stoppet et bruger fælleskøb herinde...... |
Interessant. Hvilket fælleskøb forhindrede de?
|
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 18:19
Søg og du skal finde.... Kan hjælpe dig så meget at du skal kigge i Fælleskøb sektionen på side 2 og tråden hedder Nyt Sonos fælleskøb
|
Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 19:17
Jeg forstår ikke alle de negative omtaler af HFK. Min lokale afdeling er vildt flinke og meget opmærksom på mine preferencer. Og er flere gange talt ned i model... og dermed pris. Selvfølgelig kan der være uheldige ansatte og man kan også gå helt skævt af hinanden... og nogen går nok også derind med dårlig attitude. Men jeg kan kun anbefale dem :) Og jeg får aldrig rabat og acceptere det. Priserne er ok og sjældent fåes det betydeligt billigere i udlandet. Og jeg gider ikke bøvlet når det ikke virker osv. med udlandskøb. Men det er jo individuelt.
|
Skrevet af: cjoscar
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 19:41
ja jeg er heller ikke begejstret for HFK, så noget konkurrence til dem er fint, håber at bilka får de øvrige sonos produkter og at de vil føre lidt "krig" mod HFK
|
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 19:44
HFK har altid behandlet mig ordentligt, er det ikke især på TV købssiden det halter efter hvad jeg hører. Det havde de jo aldrig i gamle dage.
------------- SVP03
|
Skrevet af: rktdi
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 20:27
pointwood skrev:
Jonas Bojer skrev:
Hilsen Jonas Bojer | Jeg forventer ikke samme lyd i Sonos S5 til 3000 som i et anlæg til 40.000...
Efter min mening får du svært ved at finde noget der er bedre til køkkenet osv. |
bruger Squeezebox Boom i køkkenet - syns den spiller imponerende i forh. til størrelsen.
i stuen står en Touch og streamer al min musik, både på anlægget, til min Boom i køkkenet - og til sommer når Boom skal med på terrassen...
- og så har jeg hverken Nas eller PC til at stå og køre :-)
------------- Sony KD-65XE8505/Sony STR-DN1060/Panasonic PMB-BD60/Nvidia Shield M&K K7+K5 / Velodyne SPL800i
|
Skrevet af: Thomaszulu
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 20:54
jeg synes vi burde henvise til trustpilot eller andre internet sider, hvis folk har en dårlig opfattelse af vores kære branche medlemmer. Hvis man har haft en personlig dårlig oplevelse i en butik så fair nok hvis man er utilfreds. Men jeg synes ikke det høre hjemme i disse forums at snakke dårligt om bestemte butikker. Hi-fi klubben såvel som andre.
-------------
|
Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 21:12
Thomaszulu skrev:
jeg synes vi burde henvise til trustpilot eller andre internet sider, hvis folk har en dårlig opfattelse af vores kære branche medlemmer. Hvis man har haft en personlig dårlig oplevelse i en butik så fair nok hvis man er utilfreds. Men jeg synes ikke det høre hjemme i disse forums at snakke dårligt om bestemte butikker. Hi-fi klubben såvel som andre.
|
Pjat, skulle det så også være forbudt at sige man synes noget er et dårligt produkt?
|
Skrevet af: Thomaszulu
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 21:31
nej netop ikke. Produkterne er netop det der er i fokus. Men det er jo igen bare min mening.
-------------
|
Skrevet af: cjoscar
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 21:48
Thomaszulu skrev:
|
Pjat, selvfølgeligt skal der debatteres om både forhandlere og produkter.
|
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 22:24
Selvfølgelig skal der debatteres forhandlere men man har også godt af at drage sine erfaringer. Trustpilot burde efter min mening hedde Trollcountry istedet, sjældent har man set så meget galde på et sted.
|
Skrevet af: BowieCool
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 00:23
Mr. Claude skrev:
Jeg forstår ikke alle de negative omtaler af HFK. Min lokale afdeling er vildt flinke og meget opmærksom på mine preferencer. Og er flere gange talt ned i model... og dermed pris. Selvfølgelig kan der være uheldige ansatte og man kan også gå helt skævt af hinanden... og nogen går nok også derind med dårlig attitude. Men jeg kan kun anbefale dem :) Og jeg får aldrig rabat og acceptere det. Priserne er ok og sjældent fåes det betydeligt billigere i udlandet. Og jeg gider ikke bøvlet når det ikke virker osv. med udlandskøb. Men det er jo individuelt. |
Kan kun gi dig ret Jeg vil sku da 1000 gange hellere støtte min lokale Hifiklub end at handle i Bilka. Det ender sku da med, at vi kun har Elgiganten, Bilka osv at handle Hifi i fremtiden. Fatter i ikke det ?
------------- Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub) Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
|
Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 01:01
har læst den omtalte tråd. kan ikke se hvad du mener. beskriv venligst.
------------- endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 01:14
slumbert skrev:
har læst den omtalte tråd. kan ikke se hvad du mener. beskriv venligst. |
Hvis folk folk hellere vil støtte Bilka, Elgiganten osv end RIGTIGE hifi-forretninger som Hifiklubben, TapeConnection, så ender det med, at de må dreje nøglen om....
------------- Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub) Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 01:36
Bowie og andre.. jeg vil gerne støtte den lokale hifi forretning, men min sidste erfaring var at jeg kontaktede hifi klubben per mail, at jeg var interesseret i at hører netop S5'eren, og jeg beskrev min musik smag med mere, så de havde en idé om hvad jeg gerne ville hører når jeg kom forbi for at hører den.. da jeg fik et svar (inden for rimelig tid, den ros skal de ha') der skrev de at det hele var klar, og at jeg bare kunne komme forbi.. da jeg så kom forbi dagen efter, så kunne jeg få lov at høre noget musik som lå på deres demo ting, hvor at lydkvaliteten var under acceptabel MP3 lyd, og overhovedet ikke noget som det jeg beskrev at jeg var interesseret i (tror vidst det var noget opera eller lignende) hvor at han undskyldte, men deres NAS var gået i stykker.. (Det var ikke sket i mellemtiden, men det gad han åbenbart ikke belemre mig med på email) så sagde jeg at jeg godt ville købe en, men om jeg så kunne komme retur med den hvis jeg ikke var tilfreds.. det kunne jeg så ikke.. selv hos Bilka kan jeg levere tilbage hvis jeg ikke er tilfreds, og service hos bilka havde nok ikke været bedre, men den havde nok heller ikke været ringere..
så fortæl mig hvorfor jeg skulle vælge at handle hos HiFi klubben, når deres service er så ringe alligevel..?
bevares, jeg har i en anden af deres butikker fået udmærket kundeservice, og deres Carsound butikker fungere også rigtig godt, men fælles for dem alle er at den eneste rabat man får, det er bolcher, og helt ærligt, det synes jeg ikke er iorden, når selv at elgiganten kan give rabat hvis man køber flere ting.. så kan hifi klubben vel også.. de siger bare hver gang at nej, de tjener ikke særlig meget på produkterne, så de kan ikke give rabat.. men de kan godt kører priskrig med Bilka.. og lur mig om begge forretninger stadig tjener penge på den her reklame kampagne.. som det vel nærmest er blevet til...
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 02:21
Blank skrev:
så fortæl mig hvorfor jeg skulle vælge at handle hos HiFi klubben, når deres service er så ringe alligevel..?
|
Jeg kan godt forstå dig. Det er bestemt ikke en god behandling du har fået (sådan er det HELDIGVIS ikke i alle deres butikker) Du kunne jo også vælge, at købe på Hifiklubben onlinesite, der vil du jo så kunne levere dit produkt tilbage, hvis du ikke vil ha det alligevel.
Det, der er problemmet i dag, er at folk "jagter" den absolut laveste pris, de kan finde....derfor ender det med, at der ikke er plads til hifibutikker mere. Jeg vil sku da være træt af, at hvis jeg om nogle år skulle ud og ha nogle gode gulvhøjtalere, at der så kun var elgiganten tilbage....
Sådan frygter jeg, at det ender....Desværre
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 05:51
Jeg står faktisk selv og skal bruge 2 stk Sonos S5, og det bliver helt sikkert hos Hifiklubben (Viborg) mine penge bliver lagt !!
|
Skrevet af: aerik
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 06:23
BowieCool skrev:
Blank skrev:
|
Jeg kan godt forstå dig. Det er bestemt ikke en god behandling du har fået (sådan er det HELDIGVIS ikke i alle deres butikker) Du kunne jo også vælge, at købe på Hifiklubben onlinesite, der vil du jo så kunne levere dit produkt tilbage, hvis du ikke vil ha det alligevel.
Det, der er problemmet i dag, er at folk "jagter" den absolut laveste pris, de kan finde....derfor ender det med, at der ikke er plads til hifibutikker mere. Jeg vil sku da være træt af, at hvis jeg om nogle år skulle ud og ha nogle gode gulvhøjtalere, at der så kun var elgiganten tilbage....
Sådan frygter jeg, at det ender....Desværre |
Det tror jeg faktisk ikke du skal være så bange for. I brancher hvor der er entusiaster vil der altid være special butikker, dog måske færre end der er i dag, men de vil aldrig helt forsvinde. Jeg kan sagtens følge folk der har dårlige erfaringer med hfk, det har jeg selv haft. Først solgte de mig nogle produkter, og da jeg så kom 2 år efter og ville have noget bedre, nævnte jeg ikke at jeg havde de produkter jeg havde, men fortalte at jeg godt kunne lide dem, og så svinede ekspedienten ellers produkterne. Har selv været sælger og ved man aldrig må tale dårligt om andre produkter, men man skal nævne hvad man får ekstra ved de dyre. Jeg blev så gal at jeg ikke har handlet ved hfk i 3 år nu. Der ud over har jeg haft en kollega der kender en butikschef ved hfk og han har oplyst at hfk's avance absolut ikke fejler noget. (skal siges jeg ikke kender avancen og kun har hørt det, så kan ikke dokumentere)
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 08:41
Leviathan skrev:
pointwood skrev:
Jonas Bojer skrev:
Hilsen Jonas Bojer |
Som sagt kan få ligeså god HiFi ud af sin Sonos/Squeezeboks som man har midler til at købe forstærker/højttalere/kabler for, men ja til de ikke HiFi-gængse steder er de integrerede produkter glimrende. Hvis du er ude efter andre streaming-løsninger som i sig selv tilbyder bedre lydkvalitet, så kig på Linn der gør sig meget i streaming HiFi http://www.linn.co.uk/ - http://www.linn.co.uk/ |
Nu er Linn jo også i en helt anden prisklasse, så jeg håber da også at man få i det mindste lidt bedre lydkvalitet :-)
Men sagen er jo at langt de fleste er udmærket tilfreds med lyden fra en Sonos S5. Nej, det er ikke fantastisk lyd, men det er ganske OK til køkkenet osv.
------------- Jramskov
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 08:43
rktdi skrev:
pointwood skrev:
Jeg forventer ikke samme lyd i Sonos S5 til 3000 som i et anlæg til 40.000... Har du bud på produkter i stil med Sonos, der tilbyder langt bedre lydkvalitet? Efter min mening får du svært ved at finde noget der er bedre til køkkenet osv. |
bruger Squeezebox Boom i køkkenet - syns den spiller imponerende i forh. til størrelsen.
i stuen står en Touch og streamer al min musik, både på anlægget, til min Boom i køkkenet - og til sommer når Boom skal med på terrassen...
- og så har jeg hverken Nas eller PC til at stå og køre :-) | Squeezebox er så vidt jeg ved en smule billigere end Sonos. Sonos slår til gengæld Squeezebox stort på brugervenlighed.
------------- Jramskov
|
Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 08:53
Så er den da vist helt nede på 2.399 i Bilka. De burde begynde at sælge dem alle.
2.599 i Hifiklubben.
------------- Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
Skrevet af: bulk
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 09:16
hifiklubben har så svaret igen .. og deres er nede i 2299,-
|
Skrevet af: Kief
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 09:25
Det er lige som aktiemarkedet, hvornår skal man købe? :)
------------- Mvh.
Casper
|
Skrevet af: hummelmose
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 09:29
Jeg er sprunget på HFK's 2299,-
Men jeg købte en til 2.799 i HFK i lørdags, har de egentlig prisgaranti ?
------------- Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 09:35
pointwood skrev:
Squeezebox er så vidt jeg ved en smule billigere end Sonos. Sonos slår til gengæld Squeezebox stort på brugervenlighed. | - og Squeezebox slår Sonos stort på fleksibilitet ;-)
Bliver forøvrigt spændende at se, hvor langt ned prisen bliver presset på Sonos-boksene - kunne være man skulle skrive til Bilka og se om de ikke kunne overveje at føre lidt Squeezebox. Kunne da være rart med lidt priskrig på Touch'en :-)
|
Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 09:39
hummelmose skrev:
Men jeg købte en til 2.799 i HFK i lørdags, har de egentlig prisgaranti ? |
Tja, det ved jeg ikke, men hvis nu du havde købt i Bilka, så havde du fået prisforskellen tilbage. Evt. kan du vel bruge det som et argument...
------------- mvh Christian
|
Skrevet af: ingatellent
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 09:54
hummelmose skrev:
Hvis du er medlem af "kundeklubben":
Prisgaranti
Hvis du har handlet i Hi-Fi Klubben, og vi efterfølgende inden for 1 måned nedsætter prisen på det købte produkt, får du prisforskellen refunderet i form af et gavekort til Hi-Fi Klubben. Du skal bare henvende dig i den butik, hvor du handlede.
Vi giver dog ikke prisgaranti på tv og projektorer. Disse produktgrupper falder konstant i pris på grund af den tekniske udvikling, og her vil du altid opleve, at varen inden for kort tid kan købes billigere – uanset hvor du har handlet.
|
Edit: Link: http://www.hifiklubben.dk/kundeklub/medlemsfordele/
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 09:54
hummelmose skrev:
Ej hvor surt. Den ville jeg gå ned med. Bestemt jeg ville.
Ned og brok dig - mon ikke de kan være lidt large lige nu når Bilka er efter dem?
|
Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 09:55
hehe.... opera på S5... er det ikke lidt overambitiøst! S5 er jo ikke "Hi-Fi" men en ok køkken/alrum højtt.
|
Skrevet af: Steen
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 10:13
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 10:16
Haha - Daamn..
Hummelmose - Få så afbestilt det i Hifiklubben! ;)
|
Skrevet af: baekgaard
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 10:22
haha den bliver ved med at falde, kom så bilka!
-------------
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 10:25
Så er den 2.099 hos Hifiklubben.
|
Skrevet af: Maxipug
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 10:50
Så er det en besparelse på 700,- i løbet af et par dage, man kan jo håbe på at Bilka indkøber nogle af de andre Sonos produkter, så der også kommer lidt krig der
|
Skrevet af: TvNewb
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 10:59
Når man er Sonos ejer kan man godt sidde og bliver lidt bitter over de avancer der må være på de produkter siden prisen kan dumpes så meget. Men det viser da med alt tydelighed hvad der sker på et marked uden tilstrækkelig konkurrence.
|
Skrevet af: aerik
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 11:02
TvNewb skrev:
Når man er Sonos ejer kan man godt sidde og bliver lidt bitter over de avancer der må være på de produkter siden prisen kan dumpes så meget. Men det viser da med alt tydelighed hvad der sker på et marked uden tilstrækkelig konkurrence. |
Kan også uden at jeg kender avancen på sonos være, for bilkas side, hvad vi taber på gyngerne vinder vi på karrusellerne. læs evt. følgende artikel om en lignende sag med bilka og elgiganten http://www.computerworld.dk/art/16001/elgiganten-opgav-i-ps2-krig
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 11:04
TvNewb, det må man give dig ret i. Det godt nok vildt de kan presse prisen så meget.
|
Skrevet af: kfkv
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 11:14
ingatellent skrev:
hummelmose skrev:
Hvis du er medlem af "kundeklubben":
Prisgaranti Hvis du har handlet i Hi-Fi Klubben, og vi efterfølgende inden for 1 måned nedsætter prisen på det købte produkt, får du prisforskellen refunderet i form af et gavekort til Hi-Fi Klubben. Du skal bare henvende dig i den butik, hvor du handlede.
Vi giver dog ikke prisgaranti på tv og projektorer. Disse produktgrupper falder konstant i pris på grund af den tekniske udvikling, og her vil du altid opleve, at varen inden for kort tid kan købes billigere – uanset hvor du har handlet.
|
Edit: Link: http://www.hifiklubben.dk/kundeklub/medlemsfordele/ |
Har også bestilt, og set dem rasle videre ned. Har været i kontakt med HFK, og de skriver"hvis du vender tilbage indenfor 30 dage fra købsdatoen så får du købet til den laveste pris."
------------- ------
Mvh Kasper
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 12:24
Så drenge!
Så er den under 2.000 kr i Bilka!
1.999 kr lige ud.
Venter spændt på modspil fra HK.
|
Skrevet af: Muele
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 12:26
TvNewb skrev:
Når man er Sonos ejer kan man godt sidde og bliver lidt bitter over de avancer der må være på de produkter siden prisen kan dumpes så meget. Men det viser da med alt tydelighed hvad der sker på et marked uden tilstrækkelig konkurrence. |
De er da ligeglade med om de taber lidt på dem under en priskrig. Men til 700 under markedspris, tjener de sikkert stadig lidt på dem.
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 12:37
Citat fra artiklen på forsiden:
"Vi har talt med Hifiklubbens kundeservice, der fortæller at ALLE der har købt på netbutikken under "priskrigen" får den sendt ud til laveste pris som blev vist, og at de ikke sender flere ud før prisen har stabiliseret sig."
Synes den skulle med her i tråden også.
------------- Jramskov
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 12:41
Bilka: 1.999,- HK: 1.899,-
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 12:43
TvNewb skrev:
Tro mig, så meget avance er der ikke. Til normalprisen er det måske 10-20% avance. Det er kun krig nu og vinderen får en belønning i form af øget credibility. Det økonomiske tab må man så hente på anden vis.
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 12:49
Fra Hifiklubben.dk:
Priskrig på Sonos S5 Dansk Supermarked har også fundet ud af hvor fantastisk et produkt Sonos S5 er. Derfor har de fået den super gode ide at købe et mindre parti og sætte det til salg på deres hjemmeside. I første omgang 100 kr. billigere end hos Hi-Fi Klubben. Nu er det faktisk ikke fordi vi tjener specielt meget på Sonos, faktisk er Sonos et område med lav avance som så mange andre IT relaterede produkter. Men vores kunder skal selvfølgelig ikke betale ekstra for at handle i Hi-Fi Klubben, så så længe Bilka gider sælge Sonos S5 med tab (og kan levere) følger Hi-Fi Klubben selvfølgelig med og sætter prisen endnu lavere. Dermed er der næppe grund til at købe den andre steder end der hvor du får den kompetente vejledning og efterfølgende service hvis noget skulle drille. Hvad med prisgaranti? Har du købt en Sonos S5 senere end 1. februar og er medlem af vores kundeklub skal du blot vente med at henvende dig til der er gået en måned efter dit køb. Her kigger vi så på hvad den laveste pris har været i en måned efter dit køb og du vil få refunderet forskellen i form af et gavekort.
|
Skrevet af: TvNewb
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 12:53
Jeg ved godt at forhandlere er villige til at tabe penge i en priskrig men jeg antager alligevel at hfk som eneforhandler har skruet godt op for avancen. Købte selv en S5 før jul til 2999. Det er alligevel en pæn forskel.
Anyway...det må være nu at huset skal fyldes op med S5'ere :)
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 13:04
Skrevet af: Blu-ben
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 13:05
1799 i bilka bliver spændende hvor langt de går ned
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 13:08
TvNewb skrev:
Jeg ved godt at forhandlere er villige til at tabe penge i en priskrig men jeg antager alligevel at hfk som eneforhandler har skruet godt op for avancen |
S5 koster i USA knap 2.200 (2.750 inkl. moms) og ca. 3.000 i England, så HFK's priser virker ikke specielt meget anderledes.
|
Skrevet af: wigant
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 13:10
RuneH skrev:
Fra Hifiklubben.dk:
Hvad med prisgaranti? Har du købt en Sonos S5 senere end 1. februar og er medlem af vores kundeklub skal du blot vente med at henvende dig til der er gået en måned efter dit køb. Her kigger vi så på hvad den laveste pris har været i en måned efter dit køb og du vil få refunderet forskellen i form af et gavekort.
|
Et gavekort......så sikrer de sig da i det mindste at kundens besparelse havner i deres lommer alligevel.
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 13:18
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 13:23
Er der nogen som har været i kontakt med HFK ang. deres meddelse.
Jeg syntes den er lidt kryptisk. Når de nævner laveste pris, mener de så den laveste pris som DE har haft, eller den laveste gennem "priskrigen"??? Og hvordan beviser jeg efter en måned at Bilka solgte den til kr. xxxx..??
|
Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 13:24
For dem af os der er lidt langsomme:
En Sonos S5 kræver et netværkskabel eller en separat trådløs bro for at virke, ikke?
Altså man kan ikke bruge den trådløst alene med en iPad el.lign?
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 13:25
Korrekt. Du skal bruge en BR100 hvis du vil køre den trådløst
|
Skrevet af: baekgaard
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 13:26
og ved bilka, der får man altså diffen kontant
-------------
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 13:32
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 13:39
Så er den sgu bestilt ved hfk
|
Skrevet af: jesper1721
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 13:44
baekgaard skrev:
og ved bilka, der får man altså diffen kontant |
Giver Bilka diffen fra den pris man køber til og den laveste pris den når ned i efterfølgende kontant? Det kan jeg ikke finde nogen steder.
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 13:46
hvor længe tør man mon vente???
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 13:48
Er der andre end mig der sidder og trykker på F5 på hifiklubben.dk og bilka.dk lige nu ?? ![Big smile Big smile](smileys/smiley4.gif)
|
Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 13:50
Maxipug skrev:
Er der andre end mig der sidder og trykker på F5 på hifiklubben.dk og bilka.dk lige nu ?? ![Big smile Big smile](smileys/smiley4.gif)
|
+1 HAHAHA ![LOL LOL](smileys/smiley36.gif)
------------- JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 13:52
Tror i den ryger ned på 999,- ?
Står der noget om et max antal man må købe? jeg kan ikke se det nogen steder og skal bruge 3 ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 13:53
Bilka har kun fem tilbage, så det er nok nu man skal slå til hvis det er.
|
Skrevet af: Dan the Man
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 14:03
Så er der udsolgt begge steder!
------------- _____________________________ Sony KD-65X8505C Sony STR-DN1080 KEF KHT 3005.2 Playstation 5 Apple TV 4
|
Skrevet af: thxtex
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 14:03
Skrevet af: Wolff
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 14:04
Havde lige lagt i kurven hos bilka, og skulle til at checke ud.. Udsolgt..
Håber de får flere hjem. Syns ikke jeg har lyst til at smide normal prisen hos HK og få et gavekort med diffen..
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 14:08
Den er stadig med positiv lagerstatus hos HFK og de annoncerer stadig med 1.399kr, men de har bare fjernet køb-knappen på deres website :-)
EDIT: Så er den tilbage på 2.999kr hos Hifiklubben :-)
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 14:12
Nej hvor ærgerligt.. tjekkede i morgen til 2299.- og ville vente, men er på arbejde så fik først tjekket nu og så er det for sent :(
Æv bæv... lorte kortvarrig priskrig
------------- Mvh.
Casper
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 14:12
Bada-bing bada-boom. Håber Bilka får Squeezebox Radioer hjem i næste uge
Så kan det være børnenes værelser skal udstyres ordentligt istedet for at dele en duet med ringe pc-speakers tilsluttet.
|
Skrevet af: Blu-ben
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 14:13
Fik den bekræftet 13.59 hos HIFI klubben til 1399,-
Tak for i holdt mig opdateret ![Smile Smile](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley1.gif)
|
Skrevet af: rolighed
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 14:15
Aaaargh. Endelig bestemte jeg mig for at slå til klokken 14:04 - og opdagede så, at Bilka havde udsolgt og HFK lukket for ordre (og nu 2.999). Pis! 2 skide minutter!
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 14:17
Man kan vel stadig melde sig ind i hfk og få den til den billige pris, hvis man kan leve med en refundering med et gavekort på 1600,-
Edit: nogen der vil købe et gavekort til hifiklubben på 1600? Nej, det er bare gas ;)
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 14:17
Nogen der ved om der er nogen tilbage i varehuse? Ingen grund til at ringe rundt i KBH hvis andre allerede har prøvet..
------------- Mvh.
Casper
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 14:18
Muele skrev:
Man kan vel stadig melde sig ind i hfk og få den til den billige pris, hvis man kan leve med en refundering med et gavekort på 1400,- |
Tror ikke den går. Det er jo ikke med tilbagevirkende kraft, men hvis du har købt den dyrt og de efterfølgende nedsætter prisen.
Det er ikke tilfældet mere.
------------- Mvh.
Casper
|
Skrevet af: Wolff
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 14:19
Kief skrev:
Nogen der ved om der er nogen tilbage i varehuse? Ingen grund til at ringe rundt i KBH hvis andre allerede har prøvet..
|
Hvis du kigger efter på bilkas side, så står der at det kun er online. Så nej desværre..
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 14:20
3 stk. til 4197,- kl 13.56 hos HFK, det var sku heldig!
|
Skrevet af: MeLViS
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 14:21
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 14:22
Kief skrev:
Muele skrev:
Man kan vel stadig melde sig ind i hfk og få den til den billige pris, hvis man kan leve med en refundering med et gavekort på 1400,- |
Tror ikke den går. Det er jo ikke med tilbagevirkende kraft, men hvis du har købt den dyrt og de efterfølgende nedsætter prisen.
Det er ikke tilfældet mere.
|
Hvad med prisgaranti? Har du købt en Sonos S5 senere end 1. februar og er medlem af vores kundeklub skal du blot vente med at henvende dig til der er gået en måned efter dit køb. Her kigger vi så på hvad den laveste pris har været i en måned efter dit køb og du vil få refunderet forskellen i form af et gavekort. |
Tjae, du har vist ret.
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 14:22
Ej I hamstrer!! :) .... det er ikke sødt gjort hehe.... sælg en til mig for 1500 kr ;)
------------- Mvh.
Casper
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 14:23
Normalprisen steg da også lige fra 2799,- til 2999,- nu skal de nok have nogle penge ind igen!
|
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 14:23
1 stk. til 1399,-
|
|