Print side | Luk vindue

DVB-T/C USB Tuner fra Bilka/Føtex

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Microsoft Media Center, MCE og HTPC
Forumbeskrivelse: Media Center (MCE) og Home Theatre PC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=93044
Udskrevet den: 11-Februar-2025 kl. 09:53

Emne: DVB-T/C USB Tuner fra Bilka/Føtex
Skrevet af: gigabyte
Emne: DVB-T/C USB Tuner fra Bilka/Føtex
Skrevet den: 08-Februar-2011 kl. 18:31
Jeg har Købt en MyGear USB DVB-T/C Tuner i Føtex til 349,-.

Den virker umidelbart perfekt med DVBLink, Windows 7 X64 fandt automatisk en driver til en USB 2885 baseret enhed, har kun testet den med DVB-C, tester DVB-T lidt senere.

OPDATERET:
DVB-T virker også glimrende.
Wake from S3, virker fint
Relativt lavt strømforbrug, 350mA/1,75Watt.
Har ikke set nogen pixeleringer eller ligende.

Testet med:

Nvidia nForce 9400 Baseret bundkort.
Intel Core2 9400S CPU
4GB RAM
Windows 7 X64
DVBLogic
Windows 7 MCE

Mvh
Gigabyte

-------------
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK

Svar:
Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 08:52
Super godt med en tilbage melding !

-------------
.....

Skrevet af: Slettet_120331
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 09:41
Nice. Tror ikke jeg har set så billig en dvb-c tuner andre steder.

Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 13:09
Denne tuner ser ud til at bruge eMPIA 2885 chipset.

Der har været store problemer med at bruge de chipset i MediaPortal.
Problemmet ser ud til at være løst med en nyere driver som denne http://home.eeti.com.tw/web20/drivers/IC_drivers/2010VIDEO/BDA_UAC_WHQL_082010_Setup.rar - http://home.eeti.com.tw/web20/drivers/IC_drivers/2010VIDEO/BDA_UAC_WHQL_082010_Setup.rar

-------------
.....

Skrevet af: Benu
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 14:46
Nogen som ved om den kan bruges til Mac?

-------------
Den Ben

Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 22:15
Hmm lorte kort eller nok mere dens driver.
Den fuckede med 2 stk af mine HVR-930c, og så virkede den ikke i computeren (driver fejl).
På min bærbar uden andre tv tuner virker den fint.

-------------
.....

Skrevet af: mikaelhm
Skrevet den: 10-Februar-2011 kl. 10:20
Jeg har lige prøvet at få den til at virke på linux (ubuntu) men det er ikke lykkedes endnu...

Jeg kan se der står Epia 2884 på chippen men, en lsusb viser den som Epia 2285.

Men det er som sagt ikke lykkedes mig at få den til at virke, men har ikke givet helt op.

Skrevet af: mikaelhm
Skrevet den: 10-Februar-2011 kl. 11:14
Efter lidt research, så er det tilsyneladene chippen der håndtere det "hybride" dvb-t/dvb-c der er problemet, der er ingen der kender specs på den, så de kan ikke lave en driver til den...

Skrevet den: 10-Februar-2011 kl. 12:46
Jeg vil rode lidt med at få tuneren til at virke (og uden at smadre det for mine andre tuner).
Den er billig billig, så kan den komme til at være stabil - så er den best buy, hvertfald til dvb-c.

-------------
.....

Skrevet af: STCHR
Skrevet den: 21-Februar-2011 kl. 21:49
Hvordan sætter man det op i MCE?
Får en WDM og BDA driver for 2885 enheden , men ingen kan finde programmer som jeg kan se i MCE.
og er sygeligt langtid om at scanne efter kanaler.

Tooled der følger med kortet virker ok...

Skrevet den: 22-Februar-2011 kl. 15:07
Er det DVB-C eller DVB-T du vil se (Kabel eller Antenne TV) du vil scanne efter??

Microsoft Mediecenter understøtter ikke direkte DVB-C (kabel tv), der skal du bruge DVBLogic's TV Source, der derfter laver en virtuel DVB-S tuner, der er inderstøttet i Mediecenter.

Mvh
Gigabyte

-------------
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK

Skrevet den: 22-Februar-2011 kl. 22:59
Hej Gigabyte

Tak for tippet med DVBLOGIC, meget brugbart....meget......
Men F..... det er ikke for hvide mennesker og få det til at køre med STOFA.
har lavet en .ini hvis nogen mangler......!:0)

Så mangler jeg bare UPNP til ps3én så det fandme i orden det her for en 320kr.- usb DVB-C tuner.

Mvh.
Steen

Skrevet den: 23-Februar-2011 kl. 00:06
Oprindeligt skrevet af STCHR STCHR skrev:

Hej Gigabyte

Tak for tippet med DVBLOGIC, meget brugbart....meget......
Men F..... det er ikke for hvide mennesker og få det til at køre med STOFA.
har lavet en .ini hvis nogen mangler......!:0)

Så mangler jeg bare UPNP til ps3én så det fandme i orden det her for en 320kr.- usb DVB-C tuner.

Mvh.
Steen

Du behøver ikke en .ini.
Søg via homing channel i stedet.

-------------
.....

Skrevet af: jbulow
Skrevet den: 25-Februar-2011 kl. 00:35
jeg købte også mygear i Føtex. Fandt ikke driver i win7 64 af sig selv. brugte den medfølgende diver, for så at kæmpe i flere timer for at få det til at spille med dvblink. skiftede diveren ud med den der ligger i win7 som epia2885 8/2010. Så spillede det bare max med yousee dvb-c. kanon billede  kvalitet til prisen.

Skrevet af: Akhen
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 14:33
Jeg var også en af de heldige der fik købt denne tuner, dog ikke i Føtex da de sagde tilbuddet var udløbet men, i Bilka Hundige lykkedes det mig. Jeg håber nogen kan hjælpe her, jeg har omsider fået DVBlogic til at fungere med tunerne, men ikke med Mediecenter. Når Mediecenter opstartes kommer der en besked "Programmet DVBLink svarer ikke længere, og du kommer tilbage til Windows Media Center" men programmet kører?? jeg kan ligeledes ikke finde nogen DVBlogic tunere inde i opsætningen af TV når jeg iflg. guiden af dvblogic vælger Satelit. Det eneste der kommer frem er "angiv kanal" "S-video 1" "S-video2" "Composite video 1" "Composite video2" "Ovenstående har ikke noget tv-signal"

Jeg har prøvet at klikke i DVBlogic server "MC Guide Services" og vente der osv.

Håber nogen har et forslag, for jeg syntes godt nok man er ved at være tom fra ideer...

Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 14:59
Hvis du i TV opsætningen i MCE, har svaret "JA" i "Har du en set top doks", så får du mulighed for at vælge Video Svideo in.
Du skal:
Vælg Sattelit, vælg IKKE at du har set top boks, vælg en eller anden transponder (ABS f.eks.), vælg universal oscilliator.
Gå in i EXTRA i MCE, vælg DVBLogic, sæt dediecenter til standard recorder, vælg synkroniser.

Nu skulle du have alle kanalerne fra DvbLogic. Husk at du med VLC player kan checke dine kanaler i DVBlogic, se evt hjælpen i TVSource. fjern evt de kanaler der er krypterede fra TVSource, inden du syncrosisere med MCE.

Mvh
Gigabyte

-------------

Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 15:23
Men hvis denne besked kommer kort efter opstart af MCE "Programmet DVBLink svarer ikke længere, og du kommer tilbage til Windows Media Center" så må det jo være fordi der ikke er nogen kontakt mellem DVBlogic og MCE, og hvorfor er der ikke der? begge software er installaret på samme PC.

Skrevet af: Patriarken
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af Akhen Akhen skrev:

Men hvis denne besked kommer kort efter opstart af MCE "Programmet DVBLink svarer ikke længere, og du kommer tilbage til Windows Media Center" så må det jo være fordi der ikke er nogen kontakt mellem DVBlogic og MCE, og hvorfor er der ikke der? begge software er installaret på samme PC.

Der køres vel en firewall eller lignende...

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=88114&title=mit-system-opdateret - Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!

Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 15:33
Har prøvet at slå firewall fra, men igen det er jo også internt så skulle være mærkeligt hvis der blev blokeret i mellem 2stk software på samme pc af en Firewall... men igen man ved aldrig.

Ellers tak for budet Patriarken, alt hjælp modtages meget gerne.

Boksen med beskrivelsen af at programmet ikke svarer, kommer små 5sek efter opstart af mce nede i venstre hjørne med overskrift "Programmet Svarer Ikke"

Jeg får slet ikke lov til at vælge noget ang. Set Top Boks, jeg får generelt kun lov at vælge Satelit, hvis jeg har aktiveret mit tidligere interne PCI haupauge TV tuner kort, hvis jeg deativere dette og går i tv setup i MCE vælger den altid som standard "Antenne" :( uden jeg får lov at ændre noget.

Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 15:42
Har du prøvet at previewe med VLC plaer i TV Source?? bare for at se om der er forbindelse til tuneren.

-------------

Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 15:56
Jeg har testet med det medfølgende software og der fungere i hvertfald 1 af tunerne, jeg har købt to og tilsluttet begge to. Der fungere det som det skal, og begge er installeret, og har også fået løst DVBlogic installation af dem i går. Men jeg må lige prøve at finde den VLC player du siger der er i DVBlogic til at teste.

Skrevet den: 04-Marts-2011 kl. 17:21
Oprindeligt skrevet af Akhen Akhen skrev:

Jeg har testet med det medfølgende software og der fungere i hvertfald 1 af tunerne, jeg har købt to og tilsluttet begge to. Der fungere det som det skal, og begge er installeret, og har også fået løst DVBlogic installation af dem i går. Men jeg må lige prøve at finde den VLC player du siger der er i DVBlogic til at teste.

Det lyder til at du har brugt medfølgende driver fra mygear.
Den kan du ikke bruge sammen med dvblogic, du skla bruge den der ligger i win7 empia2885

Skrevet den: 04-Marts-2011 kl. 23:04
Det er også den fil jeg benytter, jeg har lige forsøgt at ominstallere det hele igen så må vi se...

Skrevet den: 04-Marts-2011 kl. 23:31
Så langt så godt, begge tunere er installeret og de fungere begge i dvblogic med VLC player, dog lidt hakkende i udsendelserne i forhold til det medfølgende program og driver til tuneren. Så er mit problem kun "eller kun :( " at det lader til der ingen kontakt med dvblogic og mediecenter er, lige så snart MCE opstartes går der omkring 5sek så kommer fejlen "programmet svarer ikke, programmet dvblink svarer ikke længere, du kommer tilbage til windows mediecenter" det er formodentligt derfor jeg ikke kan vælge satelit men at den bare antager det er antenne ved TV signal installation. Når jeg kigger i joblisten så kører dvblogic mediecenter launcher. Er der nogen der har nogen ideer?

Skrevet den: 06-Marts-2011 kl. 13:09
Syntes nu jeg har udsendelser til at fungere flydene som de skal i VLC player, og det er begge tunere, mit problem er så Windows Mediecenter, er jeg virkelig den eneste der har problemer med at få DVBlogic til at fungere med Windows Mediecenter?

Skrevet den: 06-Marts-2011 kl. 17:50
Jeg har nu kigget i loggen fra Vista, jeg får følgende nedstående fejl fra mediecenter loggen, en fra hver tuner dvblogic tuner dvs. #1,#2,#3 og #4 samt to stk WDM2885 tunere. Jeg har haft gendannet Windows tilbage til hvor jeg startede, og den starter med at skrive at den har fundet en ny tuner når jeg starter windows, samt at den skriver at DVB Link er holdt op med at svare :(

Beskrivelsen af hændelses-id'et 4 fra kilden ehRecvr blev ikke fundet. Enten er den komponent, der fremkalder denne hændelse, ikke installeret på den lokale computer, eller også er installationen beskadiget. Du kan installere eller reparere komponenten på den lokale computer.

Hvis hændelsen stammer fra en anden computer, skulle visningsoplysningerne være gemt samme med hændelsen.

Hændelsen indeholdt følgende oplysninger:

WDM 2885 TVTuner

80070057

Meddelelsesressourcen er til stede, men meddelelsen kan ikke findes i streng- eller meddelelsestabellen

Skrevet den: 12-Marts-2011 kl. 19:27
Så lykkedes det omsider.... købte win7 ultimate og afinstallerede alt, rodede så lidt med det og så virker det. Benytter Ontv til EPG syntes jeg fungere ganske ok, der er dog nogen kanaler som man stadig ikke får EPG fra. Tak for hjælpen til dem der svarede.

Skrevet den: 20-Marts-2011 kl. 21:18
[/QUOTE]

Du behøver ikke en .ini.
Søg via homing channel i stedet.

I DVBlogic?

[/QUOTE]

Skrevet af: HackerJoe
Skrevet den: 21-Marts-2011 kl. 19:39
Har også lige købt så'n een i Bilka.

Men er der en, der lige gider at lave en step-by-step guide for, hvor'n de har installeret den i WMC7 med DVB-C ??

Min plan er at installere den på en Win7X64 WMC med Yousee DVB-C.

på forhånd tak !!Clap

Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 08-August-2011 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af jbulow jbulow skrev:

jeg købte også mygear i Føtex. Fandt ikke driver i win7 64 af sig selv. brugte den medfølgende diver, for så at kæmpe i flere timer for at få det til at spille med dvblink. skiftede diveren ud med den der ligger i win7 som epia2885 8/2010. Så spillede det bare max med yousee dvb-c. kanon billede  kvalitet til prisen.
Kan den finde alle kanalerne på YouSee? Jeg mangler Eurosport (har samme i HD), Eurosport2 (har samme i HD), SVTV HD, CNN, BBC L og 24Nordjyske. Allr sndre kanaler i Fuldpakken finder den fint.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.

Skrevet den: 09-August-2011 kl. 00:43
Bruger du dvblink til at søge kanalerne for mce eller hvordan ?. Har ikke selv haft problemer med at finde kanaler.

Skrevet den: 09-August-2011 kl. 08:25

Bruger du dvblink til at søge kanalerne for mce eller hvordan ?. Har ikke selv haft problemer med at finde kanaler.
Jeg bruger det medfølgende program TotalMedia 3.5. Det er en nyre version, som er til brug ved YouSee - hentet på netten.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000

Skrevet den: 09-August-2011 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Jeg bruger det medfølgende program TotalMedia 3.5. Det er en nyre version, som er til brug ved YouSee - hentet på netten.
Problemet er løst. Regionen sættes til Norge og ikke Danmark. Underligt, men ALLE kanalerne er der.

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet af: DrRetina
Skrevet den: 09-August-2011 kl. 15:03
Har de stadig disse billigere tunere i Bilka/Føtex ? Jeg kunne godt bruge en billig DVB-C tuner og gider ikke lege med en 930C'er efter dårlige erfaringer sidst.

-------------
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=16151432&query_hl=1&itool=pubmed_docsum"> Rygning ødelægger dit syn. Nu er du advaret

Skrevet den: 09-August-2011 kl. 15:07
Oprindeligt skrevet af DrRetina DrRetina skrev:

Har de stadig disse billigere tunere i Bilka/Føtex ? Jeg kunne godt bruge en billig DVB-C tuner og gider ikke lege med en 930C'er efter dårlige erfaringer sidst.
Bilka i denne uge til 299 kr.

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet af: DrRetina
Skrevet den: 09-August-2011 kl. 15:10

ok, tak for det.. kan de bruges med DVB logic ? og i så fald kan man brug 2 på samme en tid ?

-------------
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=16151432&query_hl=1&itool=pubmed_docsum"> Rygning ødelægger dit syn. Nu er du advaret

Skrevet den: 09-August-2011 kl. 15:36

ok, tak for det.. kan de bruges med DVB logic ? og i så fald kan man brug 2 på samme en tid ?
Aner det ikke, men det medfølgende program TotalMedia 3.5 kan anvendes med to tunere på samme tid.

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet af: Fjeder
Skrevet den: 13-August-2011 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af mikaelhm mikaelhm skrev:

Jeg har lige prøvet at få den til at virke på linux (ubuntu) men det er ikke lykkedes endnu...

Jeg kan se der står Epia 2884 på chippen men, en lsusb viser den som Epia 2285.

Men det er som sagt ikke lykkedes mig at få den til at virke, men har ikke givet helt op.

Genopliver lige den her tråd lidt, for at hjælpe bl.a. michaelhm og andre, der måtte have problemer med denne tv tuner og linux.

Jeg har kigget lidt rundt på nettet, og det er tilsyneladende samme produkt som Aldi sælger under navnet AGK. Men der er jo mange produkter, der hedder noget forskelligt alt efter hvor de sælges ;) haha...

Dog var jeg så heldig at falde over en tråd på et andet forum, som omhandler netop denne type usb dongle, og der var en guide, så den kunne komme til at virke under linux :) Håber der er nogen der kan bruge den:

http://www.linuxin.dk/node/17651#comment-55850 - http://www.linuxin.dk/node/17651#comment-55850

-------------
Jeg er stadig noob - bær over med mig :)

Skrevet den: 13-August-2011 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af Fjeder Fjeder skrev:

Jeg har kigget lidt rundt på nettet, og det er tilsyneladende samme produkt som Aldi sælger under navnet AGK. Men der er jo mange produkter, der hedder noget forskelligt alt efter hvor de sælges ;) haha...

Det er IKKE det samme produkt og ser i øvrigt heller ikke ens ud. Jeg har en af hver. Først købte jeg en AGK i Aldi. Den har det problem på YouSee, at der er en del kanaler, den ikke kan finde. Har løbende kontakt med support hos AGK, men deres tilbagemeldinger går på, at de endnu - efter mere end to måneder - ikke har løst problemet. Købte så for nylig en MyGear i Bilka. Som start kunne den ikke finde alle kanaler, men deres support foreslog så, at landet skulle sættes til Norge. Alt virker nu perfekt.

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet den: 13-August-2011 kl. 15:48

Det er IKKE det samme produkt og ser i øvrigt heller ikke ens ud. Jeg har en af hver. Først købte jeg en AGK i Aldi. Den har det problem på YouSee, at der er en del kanaler, den ikke kan finde. Har løbende kontakt med support hos AGK, men deres tilbagemeldinger går på, at de endnu - efter mere end to måneder - ikke har løst problemet. Købte så for nylig en MyGear i Bilka. Som start kunne den ikke finde alle kanaler, men deres support foreslog så, at landet skulle sættes til Norge. Alt virker nu perfekt.

ok?? spændende.. Må lige se om jeg kan finde kildematerialet, der påstår de er ens igen... Kan dog ikke huske om det var pga opbygningen eller chippen der var nogen der mente de var ens...
Men takker for info, altid rart at få af-/bekræftet ny viden :)

-------------

Skrevet den: 13-August-2011 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af Fjeder Fjeder skrev:

ok?? spændende.. Må lige se om jeg kan finde kildematerialet, der påstår de er ens igen... Kan dog ikke huske om det var pga opbygningen eller chippen der var nogen der mente de var ens...
Men takker for info, altid rart at få af-/bekræftet ny viden :)
De bruger begge TotalMedia 3.5 til TV, optag m.m. Programmerne er dog tilrettet det enkelte produkt. Begge produkter kan godt bruge samme udgave af TotalMedia 3.5, men resultatet for AGK'en er stadig de manglende kanaler.

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet den: 13-August-2011 kl. 20:42

]
De bruger begge TotalMedia 3.5 til TV, optag m.m. Programmerne er dog tilrettet det enkelte produkt. Begge produkter kan godt bruge samme udgave af TotalMedia 3.5, men resultatet for AGK'en er stadig de manglende kanaler.

aha.. det er nok derfor, der er nogen, der mener, det er samme produkt? ;) .. men mener jeg læste de skulle have samme indbyggede chip, og det er derfor det kaldes samme produkt?
Kan se at AGK skulle have en rtl-2832 chip, er det ikke den samme som Mygear har? :)
Det er i al fald en ok chip til linux :)

-------------

Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 13-August-2011 kl. 20:52

Har nogen haft held til at bruge den som DVB-C tuner med DVBViewer under Win7 (min er Win7-64 HP)?

Jeg har bedt Win 7 finde den bedste driver og den kommer op med USB 2885 Device fra eMPIA Tech. (date 03-04-2008, ver. 5.8.403.0) men DVBViewer kan kun se DVB-T.

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music

Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 14-August-2011 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Har nogen haft held til at bruge den som DVB-C tuner med DVBViewer under Win7 (min er Win7-64 HP)?

Jeg har bedt Win 7 finde den bedste driver og den kommer op med USB 2885 Device fra eMPIA Tech. (date 03-04-2008, ver. 5.8.403.0) men DVBViewer kan kun se DVB-T.

Prøv med driver som henvist til på side 1:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Problemmet ser ud til at være løst med en nyere driver som denne http://home.eeti.com.tw/web20/drivers/IC_drivers/2010VIDEO/BDA_UAC_WHQL_082010_Setup.rar - http://home.eeti.com.tw/web20/drivers/IC_drivers/2010VIDEO/BDA_UAC_WHQL_082010_Setup.rar

Den virker i DVBViewer på Win7 - 32 bit

Mvh JørgenT

Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 14-August-2011 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Prøv med driver som henvist til på side 1:

Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Den virker i DVBViewer på Win7 - 32 bit

Mvh JørgenT

Jeg havde nok set den og også tilsvarende på nettet, men var ikke meget for at fyre en 26MB setup fil af bare for en enkelt driver. Jeg tænkte at der kunne komme en masse andet med, som jeg ikke ønskede, men nu er det gjort og wupti, dvb-c er nu synlig i DVBViewer. Tik-tak Big smile

Jeg har så iøvrigt købt 2, og den anden vises også korrekt.

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music

Skrevet den: 24-August-2011 kl. 20:46
Genopliver lige den her tråd lidt... Har lidt god info :)

Opdagede tilfældigt de har den omtalte Mygear dvb-t/c tuner i Føtex til 349,- den her uge :)
jeg har købt en, men synes det var værd at dele med jer andre, hvis I også skulle have nogen :)

-------------

Skrevet af: Dammeren
Skrevet den: 06-September-2011 kl. 23:48
Citat: Notfast

_________________________________________________________________________________

Har installeret ovenstående driver på min pc med Win 7 64-bit, da jeg også har anskaffet mig en MyGear USB tuner. Nu kan jeg se alle tunere inkl. DVB-C tuneren inde i den nyeste version af Mediaportal TV Server applikationen. Mit problem er at efter jeg har foretaget en scanning på DVB-C tuneren (YouSee, Global) mangler der både DR1, DR2, TV2 og Hovedstadens tv. Da jeg foretog scaningen benyttede jeg mit skærmet antenne kabel, som normalt sidder i min Samsung YouSee boks. Dvs. jeg benytter ikke nogen antenne splitter, som eventuelt kunne forringe signalet.

Mit spørgsmål er om der er nogle af jer andre, som der har prøvet at benytte MyGear tuneren sammen med MediaPortal TV server delen og om I finder alle kanalerne ved en søgning?

Mvh.
Dammeren

Skrevet den: 07-September-2011 kl. 06:37
Oprindeligt skrevet af Dammeren Dammeren skrev:

Citat: Notfast

_________________________________________________________________________________

Har installeret ovenstående driver på min pc med Win 7 64-bit, da jeg også har anskaffet mig en MyGear USB tuner. Nu kan jeg se alle tunere inkl. DVB-C tuneren inde i den nyeste version af Mediaportal TV Server applikationen. Mit problem er at efter jeg har foretaget en scanning på DVB-C tuneren (YouSee, Global) mangler der både DR1, DR2, TV2 og Hovedstadens tv. Da jeg foretog scaningen benyttede jeg mit skærmet antenne kabel, som normalt sidder i min Samsung YouSee boks. Dvs. jeg benytter ikke nogen antenne splitter, som eventuelt kunne forringe signalet.

Mit spørgsmål er om der er nogle af jer andre, som der har prøvet at benytte MyGear tuneren sammen med MediaPortal TV server delen og om I finder alle kanalerne ved en søgning?

Mvh.
Dammeren
Jeg havde samme problem - ikke alle kanaler blev fundet. Kontaktede MyGear support, som skrev, at jeg skulle sætte landet til Norge. Det hjalp.

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet af: Dammeren
Skrevet den: 07-September-2011 kl. 18:21
Hej Jørn

Tak for dit forsøg på at hjælpe mig. Jeg tror dog i dette tilfælde at du har overset at jeg benytter Mediaportal TV server applikationen og ikke det medfølgende TotalMedia 3.5 softwareSmile

Jeg har i mellemtiden selv løst problemet ved at foretage en ny scanning kun på frekvens 378000 og nu dukkede DR1, TV 2, TV sport m.m. op....så alt virker nuLOL

Hilsen
Dammeren 

Skrevet den: 07-September-2011 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af Dammeren Dammeren skrev:

Hej Jørn

Tak for dit forsøg på at hjælpe mig. Jeg tror dog i dette tilfælde at du har overset at jeg benytter Mediaportal TV server applikationen og ikke det medfølgende TotalMedia 3.5 softwareSmile

Jeg har i mellemtiden selv løst problemet ved at foretage en ny scanning kun på frekvens 378000 og nu dukkede DR1, TV 2, TV sport m.m. op....så alt virker nuLOL

Hilsen
Dammeren 
Ja, det havde jeg overset. Embarrassed

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet af: MLS
Skrevet den: 23-Februar-2012 kl. 19:42
Måske er der læsere af denne gamle tråd, som kan hjælpe mig:

Jeg har smadder med MyGear-USB-tuneren og DVBLink Server hørende til TVSource fra DVBLogic.

Jeg har hul igennem med den medfølgende programmel (ArcSoft Totalmedia 3.5), men den vil ikke tune i DVBLink Server.

Værtsmaskinen kører Win 7 Pro 32 en, og der er en 2885-Windows-driver ombord fra 2010.

Den skal køre sammen med en TerraTec Cinergy tuner, som har kørt fint alene indtil nu, og som i den nye installation fortsat tuner fint.

MyGear-tuneren kører fint solo i en DVBLogic-opstilling med Win 7 Pro 64 på en anden maskine.

Jeg har været rundt på nettet, men der udbydes - så vidt jeg kan se - ikke en simpel driver. Alle steder skal jeg acceptere noget scanner-programmel og jeg ved ikke hvad.... Og det vil jeg ikke tillade for bare at få én helt specifik driver hjem.

Er der nogen forslag til, hvordan jeg kommer videre? 

/ML 

Skrevet den: 23-Februar-2012 kl. 19:52
Hej ML

http://home.eeti.com.tw/web20/drivers/IC_drivers/2010VIDEO/BDA_UAC_WHQL_082010_Setup.rar - http://home.eeti.com.tw/web20/drivers/IC_drivers/2010VIDEO/BDA_UAC_WHQL_082010_Setup.rar

det var lige adressen til en fungerende driver.

virker på win7 64bit

med venlig hilsen

Jens

Skrevet den: 23-Februar-2012 kl. 20:12
Tak for budet Jens, men.....

dels fører dit link mig frem til en side med orientalske skrifttegn, og dels så er det jo et 32 bit system, som jeg har problemer med.

/ML

Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 23-Februar-2012 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af ML ML skrev:

dels fører dit link mig frem til en side med orientalske skrifttegn, og dels så er det jo et 32 bit system, som jeg har problemer med.

Tror de har ændret, det var den jeg har downloadet fra tidligere.
Ny:
http://home.eeti.com.tw/web20/eg/IC_support.htm - http://home.eeti.com.tw/web20/eg/IC_support.htm
Kig i bunden under EM28XX og BDA_082311_UAC, muligvis en nyere version?

Ellers har jeg den gamle BDA_UAC_WHQL_082010_Setup.rar
liggende, kører på Win7 32 bit med DVBViewer.
Edit: Den fylder ca. 25MB, så kan vist ikke lige sende som vedhæftet i e-mail.  :oP

Mvh JørgenT

Skrevet den: 23-Februar-2012 kl. 23:52
Du må IKKE blande forskellige tunerkort baseret på samme chipset, Mygear, Hauppauge HVR930c, og terratec H5, samt  terratec cinegy htc' et eller andet, er alle baseret på empia usb cipsettet.

Hvis du kan "overtale" mærkevare kortene til at bruge en std empia driver (fra myear kortet) så kan det køre.

DU SKAL MODIFICERE INF FILEN FRA MYGER DRIVEREN TIL AT INDEHOLDE  DEVICE ID FRA DIT ANDET KORT, HAPPPAUGE HVR930 HEDDER  usb\vid_2040&pid_1605.

Lidt nørdet, men burde virke.

jeg har selv en hvr930 liggende, når jeg en dag får lidt computer tid, prøver jeg at blande den ind med  mine mygaer. bruger selv tvsource samt win7 mce.

mvh Gigabyte

-------------

Skrevet den: 24-Februar-2012 kl. 00:26
Hej Gigabyte.
Tuneren, som har virket (- og ser ud til at virke i det nye setup), er Terratec Cinergy C PCI HD. Det var ikke helt nemt at få den til at spille til at begynde med, så jeg tvivler på, at jeg kan få dette kort til at køre med en fremmed "discount-driver".
Og du siger altså, at så er projektet dømt til at mislykkes?

Har du en reference, hvor jeg kan læse om den problemstilling med umulig blanding, som du påpeger her?

Mvh ML

PS: Jeg har faktisk 2 stk af PCI-kortene, men der er ikke plads på bundkortet, fordi grafikkortets køler dækker over en ledig PCI-slot.

Skrevet den: 24-Februar-2012 kl. 08:50
Jeg så ikke at det var pci korttet du havde.
Nej det er kun hvis du har 2 tuner fra forskellige producenter, der er baseret på samme chipset, at der et problemer.
Ang reference, check b.la denn tråd på en af de første sider er der en bruger der prøvede sammen med nogen hvr930c. Det ødelage hans setup.

Mvh Gigabyte

-------------

Skrevet den: 24-Februar-2012 kl. 09:00

Hej Gigabyte.
Tuneren, som har virket (- og ser ud til at virke i det nye setup), er Terratec Cinergy C PCI HD. Det var ikke helt nemt at få den til at spille til at begynde med, så jeg tvivler på, at jeg kan få dette kort til at køre med en fremmed "discount-driver".
Og du siger altså, at så er projektet dømt til at mislykkes?

Har du en reference, hvor jeg kan læse om den problemstilling med umulig blanding, som du påpeger her?

Mvh ML

PS: Jeg har faktisk 2 stk af PCI-kortene, men der er ikke plads på bundkortet, fordi grafikkortets køler dækker over en ledig PCI-slot.

Hej Ml

jeg kører med cinergy c pci... og mygear, det spiller hvis du bruger den nyeste driver til mygear  empia 2885. cinergi c kører med den roiginale driver.

Skrevet den: 24-Februar-2012 kl. 10:35
Tak for begge foranstående indlæg.

Til jbulow: Med dine erfaringer ser det ud til, at jeg kan komme i mål.

Lad mig lige præcisere: Jeg har altså en tuner på  PCI-kort, Cinergy og en tuner på USB-stick, MyGear.
Mit system er Win7 Pro 32 bit.
DVBLink Server ser begge tunere. Cinergy giver mig TV-kanaler. MyGear gør ikke.
Du skriver, at den nyeste 2885-driver til MyGear-tuneren kan få den til at fungere.

Mine spørgsmål er da:
1: Hvordan/hvorfra får jeg fat i den nyeste driver?
2: Hvis den nedhentede driver ikke er selvinstallerende, hvordan får jeg den så installeret? - altså hvilke Windows-aktioner skal jeg gennemgå?

Mvh
ML

Skrevet den: 24-Februar-2012 kl. 11:59

Hej Ml

hvis du smider din mail her, skal jeg sende driveren til dig

Skrevet den: 24-Februar-2012 kl. 12:27
Yes!

Jeg tog chancen og downloadede fra JørgenT's reference ovenfor (- et helt straight site, intet kommercielt tilbud om at scanne min computer for alverdens mangler).

Driveren installerer fint, og min MyGear-tuner leverer nu kanaler i samme omfang som Cinergy-tuneren gør.

Så tak til alle, som bidrog til løsningen, teknisk og moralsk.

Mvh
ML

Skrevet den: 24-Februar-2012 kl. 17:28
Hej jbulow.

Jeg skal lige for god ordens skyld bemærke, at jeg var godt i gang med den nedhentede driver, da du lagde dit tilbud frem om at maile din til mig. Det var altså ikke bevidst fra min side, at du kom til at ulejlige dig forgæves.

Mvh
ML 

Skrevet den: 24-Februar-2012 kl. 20:12

Hej jbulow.

Jeg skal lige for god ordens skyld bemærke, at jeg var godt i gang med den nedhentede driver, da du lagde dit tilbud frem om at maile din til mig. Det var altså ikke bevidst fra min side, at du kom til at ulejlige dig forgæves.

Mvh
ML 

No problem

Skrevet af: rasmuskarlsen
Skrevet den: 01-Marts-2012 kl. 10:41
.

Skrevet af: Psymon
Skrevet den: 01-Marts-2012 kl. 10:52
Umiddelbart nej... det er  eMPIA 2885 enhed der sidder i den, men en hurtig google giver ikke positive udsigter til at det virker under linux

Skrevet af: rasmuskarlsen
Skrevet den: 01-Marts-2012 kl. 11:08
.

Skrevet af: - Iver
Skrevet den: 06-Marts-2012 kl. 08:53
@ML vil du opsummere hvilken version du downloadede fra siden og hvilken platform du kører den på?

Skrevet den: 06-Marts-2012 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af - Iver - Iver skrev:

@ML vil du opsummere hvilken version du downloadede fra siden og hvilken platform du kører den på?

Jo, gerne.

Hjemmesiden:
http://home.eeti.com.tw/web20/eg/IC_support.htm - http://home.eeti.com.tw/web20/eg/IC_support.htm

og under EM28xx with UAC:
BDA_082311_UAC

Kører med DVBLink TVSource version 3.2.2 på Windows 7 Pro 32 Bit.

Da jeg har to tunere på det samme kanaludvalg, har jeg ikke fuldt overblik over, hvor stabilt den rent faktisk kører, fordi den anden tuner jo kan have "taget over", uden at jeg bemærker det. Jeg har endnu ikke haft brug for at lave to samtidige optagelser.

/ML

Print side | Luk vindue