Print side | Luk vindue

Trådløse net kan ikke række!!

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Netværk
Forumbeskrivelse: Netværk i hjemmet og på farten
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=93086
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 20:24


Emne: Trådløse net kan ikke række!!
Skrevet af: FilmSalgFreak
Emne: Trådløse net kan ikke række!!
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 17:38
Jeg har trådløst netværk hos YouSee. Altså den hvide trådløse router.
 
Jeg har en PS3 på mit kontor, ca. 10 meter fra routeren. Den er der ingen problemer med. Alt kører perfekt trådløst.
 
I stuen har jeg endnu en PS3, ca. 20 meter væk. Den har meget svagt signal og er ikke meget for at gå online.
 
Min bærbare kan gå på nettet overalt i huset, undtagen fra sofaen og omkring min PS3 i stuen. Stedet er det længste man kan komme fra yousee routeren i huset desværre. Altså ca. 20 meter.
 
Nu overvejer jeg så hvad jeg skal gøre. Bedst og billigst.
 
Skal jeg købe et sæt Powerline og virker det?
Kan jeg på nogen måde koble min Linksys router på yousee routeren for at styrke signalet?
Jeg har koblet den til min yousee router og min bærbare (og PS3) finder også Linksys netværk, men vil ikke logge på. Det er vel samme indstillinger som YouSee routeren?
 
Please hjælp.



Svar:
Skrevet af: db89
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 17:48
Er det udelukkende det at din PS3 har dårlig forbindelse at du vil løse? Den bedste løsning vil helt klart være at trække et netværkskabel ind i stuen til den (dog måske heller ikke den letteste løsning).

Hvis du vil bruge din Linksys router sammen med YouSee routeren så skal du ind i dens indstillinger og slå "DHCP-server" fra, og derefter forbinde en lan-port på yousee routeren med en lan port på Linksys routeren. Derefter skal du bruge linksys'ens indstillinger til at logge på det trådløse.


Skrevet af: FilmSalgFreak
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 19:54
Kabeltræk vil jeg helst undgå.
 
Skal jeg ind i YouSee routeren og slå DHCP fra?
 
Lan til Lan - er du sikker på at den ikke skal ind i "internet" porten på min Linksys router?
 
Er IP adressen den samme på Yousee og Linksys routeren? Har ikke pillet ved standard indstillingerne og ved ærligt talt ikke ret meget om routere og opsætning osv. :-(


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 20:05
 
 Home Plug og hvad de forskellige hedder, vil virke sålænge at det er samme Fase de er tilsluttet, så er det den samme ved din Router, og hvor du har PC og PS3, så vil det virke.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: db89
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 20:06
Er på din Linksys router at du skal slå DHCP-server fra. Angående IP-adresse så skal du kun bruge IP-adressen på din Linksys router hvis du skal ind og ændre indstillinger eller lign i den.

Her er lige en guide fra fullrate, kan dog bruges alle andre steder:
Det gør du ved at at:

1.
Koble et kabel mellem din computer og din egen Router.

2.
Logge ind på din egen router (se dennes manuel for yderligere information) og dernæst ændre dennes LAN IP-adresse til 192.168.1.2.

3.
Slå DHCP-server funktionen fra i den, så din egen router ikke længere uddeler IP-adresser mv. men overlader denne funktion til vores router. Det gøres typisk under LAN-indstillingerne.

4.
Opsætte hvad du måtte ønske af sikkerheds features. (WPA, WEP, MAC-filtrering mv.)

5.
Derefter kobler du din router sammen med vores via det medfølgende gule netværkskabel. Kablet skal kobles fra LAN-porten på vores router til LAN-porten på din egen router. (IKKE LAN til WAN).




Skrevet af: Tonedøv
Skrevet den: 09-Februar-2011 kl. 22:36

Eller:

1) Sæt en Airport Express i en stikkontakt i nærheden af stue-PS3'eren
(så kan du også streame musik via den)

2) Sæt evt. et ethernetkabel fra den og til PS3, hvis det skal være rigtig bøvlet...Wink
(den kan jo også køre "baglæns" fra trådløst til kabel)


Skrevet af: FilmSalgFreak
Skrevet den: 10-Februar-2011 kl. 13:04
Ved godt det lyder underligt, men efter jeg har ført et netkabel fra Yousee router til min Linksys router, er signalet blevet bedre på min PS3 i stuen.
 
En tilfældig udgang på Yousee routeren (1 af de 4) og ind i "internet" indgangen på min Linksys.
 
Jeg har slet ikke rørt ved indstillinger og jeg kan ikke få forbindelse direkte til Linksys routeren fra min PS3 i stuen. Alligevel er signalet steget fra 50 til 70%.
 
Lyder det helt sort?
 



Print side | Luk vindue