Boxer TV Navigator
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=93250
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 23:23
Emne: Boxer TV Navigator
Skrevet af: Hornbek
Emne: Boxer TV Navigator
Skrevet den: 12-Februar-2011 kl. 16:18
Hej
Har lige anskaffet en Sagem HD optager og ville i den forbindelse gerne bruge Boxer TV Navigator i forbindelse med mit Boxer abonnement, men hvordan får jeg denne Navigator frem på skærmen.
Når jeg trykker på guide-knappen får jeg den normale EPG fra Sagem boksen frem. Er der nogen der kan hjælpe med at give et hint om dette.
Jeg har prøvet at ringe til Boxer, men de ved intet om det. Jeg har talt med to forskellige med det fik jeg intet ud af.
Kan det skyldes at softwaren i boksen skal opdateres? Jeg har ikke kunnet finde noget sted at gøre det og er der så kun den mulighed tilbage at vente på en automatisk opdatering. I givet fald hvor ofte sker det?
Håber der er en der kan hjælpe mig lidt på vej.
------------- Hilsen
JOhn
|
Svar:
Skrevet af: Solkongen
Skrevet den: 12-Februar-2011 kl. 20:22
Den almindelige EPG er det de kalder Boxer Navigator, den kan bare 'lidt' mere. Ringede også til Boxers "kundeservice" og det eneste de kunne hjælpe mig med var et telefonnummer til sagem support......
Se evt. mere her http://www.boxertv.dk/Roberts-Verden/Navigator/ - http://www.boxertv.dk/Roberts-Verden/Navigator/
------------- LG LM760T LG HR925N Sony STR-DA2400ES Dali Blue 6006, R1000 & C1000 Open Hour Chameleon Synology DS415+ iPad Air 2 128Gb Wifi + 4G Apple TV2 med Kodi Nintendo Wii
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 12-Februar-2011 kl. 20:35
Ja, det er en standard funktion der findes på enhver PVR modtager, man kalder det for det som det er, Guide og EPG, nogen kan så også lidt mere end det de viser den kan.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet den: 12-Februar-2011 kl. 22:34
Jeg er helt enig i at det er en normal EPG funktion, men det er ikke det de skriver på Boxers hjemmeside vedrørende deres TV-Navigator. Med den skal du kunne sætte en udsendelse på pause, spole frem og tilbage, optage serier m.v..
Derfor burde man kunne få en anden funktion frem end blot den normale EPG funktion/Guide. Det er jo det de selv skriver på hjemmesiden:
http://www.boxertv.dk/Roberts-Verden/Navigator/ - http://www.boxertv.dk/Roberts-Verden/Navigator/
Der står også et andet sted vedrørende Sagem HD-optager:
Konstrueret til softwarepakker og Boxers TV Navigator, som giver dig mulighed for at søge programmer og optage serier over lang tid.
Så må det da også kunne findes frem - ellers kan man da ikke tro på noget som helst mere.
------------- Hilsen
JOhn
|
Skrevet af: Dotman
Skrevet den: 13-Februar-2011 kl. 08:24
Det er bare den normale EPG på din Boks, det du ser er på Boxer hjemmeside er bare et eksempel, den grafisk menu findes ikke og er jo forskellig fra PVR Boks til PVR Boks.
Du kan da også optage og sætte på pause med din SAGEM.
|
Skrevet den: 13-Februar-2011 kl. 08:44
Dotman skrev:
Det er bare den normale EPG på din Boks, det du ser er på Boxer hjemmeside er bare et eksempel, den grafisk menu findes ikke og er jo forskellig fra PVR Boks til PVR Boks.
Du kan da også optage og sætte på pause med din SAGEM. |
Jeg er helt med på, at jeg kan pause og spole frem og tilbage i en optaget udsendelse, men det er ikke det de fortæller om i forbindelse med Boxer Tv Navigator. Der drejer det sig om en direkte udsendelse.
Jeg kan heller ikke se at jeg kan søge noget sted i EPG eller guide oversigten - eks. på "La Liga" som de selv nævner. Der er heller ingen steder jeg kan lave serie optagelse. Så der er da et eller andet der slet ikke stemmer.
Under deres Sagem boks skriver de:
Digital modtagerboks med en harddisk på 160 GB, der svarer til omkring 80 timers tv-programmer. Du kan optage to programmer samtidigt, spole tilbage i et igangværende program eller pause programmet. Konstrueret til softwarepakker og Boxers TV Navigator, som giver dig mulighed for at søge programmer og optage serier over lang tid.
http://www.boxertv.dk/Roberts-Verden/Navigator/ - Se hvordan Boxer TV-Navigator virker
------------- Hilsen
JOhn
|
Skrevet den: 13-Februar-2011 kl. 11:02
Jeg må jo nok give Dotman ret. Via guiden/Epg på Sagem boksen kan jeg også søge o.s.v.. Jeg kan også sætte en igangværende udsendelse på pause.
Det eneste som Boxer også skriver er at man kan optage serier over lang tid - som anført ovenfor fra deres hjemmeside. Hvordan gør man så det?
------------- Hilsen
JOhn
|
Skrevet af: mlangballe
Skrevet den: 14-Februar-2011 kl. 13:43
Hej hej.
Med hensyn til TV Navigator så virker serieindspilning på alle kanaler - dog ikke Public Service kanaler endnu. Men hvis du f.eks vil optage House på Kanal 5 vil Sagem DTR94xxxGB se dette er en serie og vil derefter spørge om man vil "indspille denne serie". Den vil optage House på alle de kanaler der er i ens pakke, men ikke optage samme episode flere gange.
|
Skrevet den: 14-Februar-2011 kl. 13:59
mlangballe skrev:
Hej hej.
Med hensyn til TV Navigator så virker serieindspilning på alle kanaler - dog ikke Public Service kanaler endnu. Men hvis du f.eks vil optage House på Kanal 5 vil Sagem DTR94xxxGB se dette er en serie og vil derefter spørge om man vil "indspille denne serie". Den vil optage House på alle de kanaler der er i ens pakke, men ikke optage samme episode flere gange.
|
tak for det - lyder godt.
Ved du om der er planer for at det kommer til at virke på alle kanaler?
------------- Hilsen
JOhn
|
Skrevet den: 14-Februar-2011 kl. 14:25
Hornbek skrev:
mlangballe skrev:
Hej hej.
|
tak for det - lyder godt.
Ved du om der er planer for at det kommer til at virke på alle kanaler? |
Ja - men kan ikke sige hvornår ;-(
|
Skrevet af: Metfan
Skrevet den: 15-Februar-2011 kl. 14:25
Nu skriver du DTR94XXXGB... men spørges der ikke til DTR94XXXHD ? Denne skulle i følge Boxer netop også kunne 'indspille' en serie. Men det er aldrig lykkedes mig at få den til det.
|
Skrevet den: 16-Februar-2011 kl. 16:25
Det er samme model jeg snakker om. Serie indspilning virker på alle kanaler undtagen Public Service kanaler og TV2 kanaler.
|
Skrevet den: 20-Februar-2011 kl. 14:42
mlangballe skrev:
Det er samme model jeg snakker om. Serie indspilning virker på alle kanaler undtagen Public Service kanaler og TV2 kanaler.
|
Kan du evt sige noget om der er nogle specielle indstillinger der skal slåes til ? Jeg har en Sagem DTR94250HD TA, og hvis jeg f.eks. går ind i guiden og trykker optag på House på Kanal 5, bliver den bare markeret til optagelse. Der kommer intet om hvorvidt jeg ønsker at indspille hele serien.
|
Skrevet den: 25-Februar-2011 kl. 10:01
Metfan skrev:
mlangballe skrev:
|
Kan du evt sige noget om der er nogle specielle indstillinger der skal slåes til ? Jeg har en Sagem DTR94250HD TA, og hvis jeg f.eks. går ind i guiden og trykker optag på House på Kanal 5, bliver den bare markeret til optagelse. Der kommer intet om hvorvidt jeg ønsker at indspille hele serien. |
Jeg kan fortsat heller ikke få den til at optage en serie - ville også meget gerne høre om der skal gøres noget inden det virker. Hos mig bliver et program også blot markeret til optagelse og mere sker der ikke.
Er der ikke en der har opskriften på hvordan man får optaget en serie?
------------- Hilsen
JOhn
|
Skrevet af: kanvas
Skrevet den: 27-Februar-2011 kl. 14:27
Hornbek skrev:
Metfan skrev:
mlangballe skrev:
Det er samme model jeg snakker om. Serie indspilning virker på alle kanaler undtagen Public Service kanaler og TV2 kanaler. |
Kan du evt sige noget om der er nogle specielle indstillinger der skal slåes til ? Jeg har en Sagem DTR94250HD TA, og hvis jeg f.eks. går ind i guiden og trykker optag på House på Kanal 5, bliver den bare markeret til optagelse. Der kommer intet om hvorvidt jeg ønsker at indspille hele serien. |
Jeg kan fortsat heller ikke få den til at optage en serie - ville også meget gerne høre om der skal gøres noget inden det virker. Hos mig bliver et program også blot markeret til optagelse og mere sker der ikke.
Er der ikke en der har opskriften på hvordan man får optaget en serie? |
Det virker på de svenske kanaler ( SVT1 +SVT2)
------------- Yamaha CX-A5100/MX-A5000, Accuphase P-500L, JBL S4700, JBL LS Center, JBL Control X, Velodyne SPL 1200 ultra, Oppo UDP-203 + Denon 3910 SDI, DVDO VP50, JVCDLA-X7900, Lissau 96" Tab-Tension.
|
Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 27-Februar-2011 kl. 16:31
Hornbek skrev:
Metfan skrev:
mlangballe skrev:
Det er samme model jeg snakker om. Serie indspilning virker på alle kanaler undtagen Public Service kanaler og TV2 kanaler. |
Mon ikke det afhænger af om man i opsætningen har valgt optagelse-type: 'Timer-tilstand' eller 'program-tilstand' ?
|
Skrevet den: 27-Februar-2011 kl. 18:17
filmfreak skrev:
Hornbek skrev:
Metfan skrev:
mlangballe skrev:
Mon ikke det afhænger af om man i opsætningen har valgt optagelse-type: 'Timer-tilstand' eller 'program-tilstand' ? |
Det gør det.... Det virker kun hvis optagelsestype er indstillet til " Program"
Men som sagt... Jeg har kun fået det til at virke med de svenske kanaler, så noget tyder på at det sendes med EPG om det er en serie eller ej, og det gør man altså ikke på de danske kanaler via DVB-T.
------------- Yamaha CX-A5100/MX-A5000, Accuphase P-500L, JBL S4700, JBL LS Center, JBL Control X, Velodyne SPL 1200 ultra, Oppo UDP-203 + Denon 3910 SDI, DVDO VP50, JVCDLA-X7900, Lissau 96" Tab-Tension.
|
Skrevet den: 28-Februar-2011 kl. 15:44
Hej
Uanset hvad jeg har forsøgt, så er det heller ikke lykkedes for mig at få mine Sagembokse til at optage serier.
------------- Hilsen
JOhn
|
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 13:13
Nu fik jeg det til at virke på Kanal 5, ved at sætte 'Type optagelse' til 'Program'. Udmærket.
Men hvad er jeres erfaringer med at have den til at stå på Program ? Jeg skiftede nemlig over til 'Timer' for at kunne sætte nogle minutter i hver ende af en optagelse for at være sikker på at få det hele med.
|
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 13:31
Metfan skrev:
Nu fik jeg det til at virke på Kanal 5, ved at sætte 'Type optagelse' til 'Program'. Udmærket.
Men hvad er jeres erfaringer med at have den til at stå på Program ? Jeg skiftede nemlig over til 'Timer' for at kunne sætte nogle minutter i hver ende af en optagelse for at være sikker på at få det hele med. |
Hvis du har den stående på program går optageren i standby ca 10min. før og venter på at udsendelsen starter og slutter når den er forbi. ( Der bliver sendt en kode som starter og stopper programmet ) Det virker på DR1 + DR2 og på DRHD hvis altså de husker at sende koden. ![Wink Wink](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley2.gif)
Jeg har oplevet, at selv om udsendelsen før er forsinket 45min. så bliver programmet optaget korrekt alligevel. Så min står altid på program. Hvis den pågældende kanal ikke sender disse "stop/ koder"er det ikke muligt at vælge program i menuen. Det kan du også læse i manualen.
|
|