Print side | Luk vindue

Forskel på Printable & Photo Printable

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Medier
Forumbeskrivelse: Blu-ray, DVD og memory kort, erfaringer og anbefalinger
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=9326
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 20:09

Emne: Forskel på Printable & Photo Printable
Skrevet af: newbie 2004
Emne: Forskel på Printable & Photo Printable
Skrevet den: 31-Januar-2006 kl. 18:59

hvad er den store forskel på disse 2 måder at skrive på en DVD/CD, det er tit ved Verbatim's medier at de skriver en af disse??

hvad ser flottest ud hvis det skal være en halvblank overflade....

Svar:
Skrevet af: folp
Skrevet den: 31-Januar-2006 kl. 19:45
Jeg tror ikke der er forskel, ellers skulle der være  ligthshribe, som også kræver en speciel dvd,når jeg bruger photoprintable, bliver DVDen mat, hvis du skal have halvblank skal du vist investerei en speciel spray , det har jeg ikke prøvet, de bliver rigtig flotte alligevel.

-------------
MVH Frank Pedersen

Skrevet den: 31-Januar-2006 kl. 20:40
bare mærkeligt at samme mærke bruger 2 forskellige betegnelser for det samme så??

Skrevet af: Hapsdog
Skrevet den: 31-Januar-2006 kl. 21:03

Hej

Forskellen er, at på dem som er Photo Printable, kan man printe (næsten) helt ind til midten.

Dvs 20-23 mm mod 36-40 mm hul. Tallene her er taget fra mine egne plader.

mvh

Skrevet den: 08-Februar-2006 kl. 13:54

hvordan finder manså frem til dem hvor mankan printe helt ind til hullet, for de fleste er vel kun 36-40mm mod hul hvis der ikk står noget andet??

hvilke mærker er generalt gode og hvad skal man holde sig fra hvis det skal Photoprint/fullface-print.......

Skrevet af: Hapsdog
Skrevet den: 08-Februar-2006 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af newbie 2004 newbie 2004 skrev:

hvordan finder manså frem til dem hvor mankan printe helt ind til hullet, for de fleste er vel kun 36-40mm mod hul hvis der ikk står noget andet??
Ja

Oprindeligt skrevet af newbie 2004 newbie 2004 skrev:

hvilke mærker er generalt gode og hvad skal man holde sig fra hvis det skal Photoprint/fullface-print.......

De generelt gode er de dyre; men det kommer osse an på brænderen og brændehastigheden af pladerne osv. Prøv med en lille pakke.

mvh

Skrevet af: Zorro
Skrevet den: 11-Februar-2006 kl. 03:02
Jeg har prøvet 3 forskellige printbare medier og er selv på jagt efter en DVD med glat og "glossy" side i god kvalitet. Dvs. det giver mere glans i det færdige print (ligesom glossy fotopapir).

Verbatim og Fujifilm har ru overflade og giver samme resultat i print.
Ritek har en glat overflade og giver en lidt flottere finish. Dog er det stadig ikke "glossy".
De tre forskellige medier er allesammen med hvid side og fullface printable. Jeg har ikke prøvet med sølv-side.
Jeg benytter altid en Colour Protection Spray (som kan anbefales), da det udover at beskytte printet også giver en glattere og blankere overflade.

Verbatim 16X Fullface Photo Printable har desværre (for mit vedkommende) deres logo (Verbatim DVD-R 16X) trykt inderst på skiven i form af manglende hvid. Jeg skal bruge det til professionelt brug, så jeg synes ikke, det ser så godt ud, at man kan se logoet. Man opdager det godt nok ikke ved første øjekast, men jeg er lidt kræsen på det punkt.

Fujifilm har ikke noget logo trykt. Til gengæld er den sidste inderste del af skiven ikke lige så hvid som resten, så det giver en nuanceforskel i det færdige print (igen ses det heller ikke i første øjekast).
Der står uden på pakken (og på hjemmesiden) "Photo Quality inkjet printable", men det er nøjagtigt det samme som "Inkjet printable". Jeg ærgede mig meget, da jeg kun købte dem pga. jeg troede at det ville give et bedre print. Og så købte jeg oven i købet 100 stk.

Ritek har jeg kun haft Printable og ikke Fullface Printable, så med deres fullface ved jeg ikke med logo og nuance. Men deres fullface er også glat, er jeg blevet orienteret om af wesellcd.dk, som i øvrigt svarede tilbage på min mail dagen efter  (skrev mailen om natten).

For at slutte dette her af, har jeg nu endelig fundet en Fullface Printable med "glossy" glat side. Det er TDK (1-8x) Photo Quality Inkjet Printable DVD-R (findes også i DVD+R)
http://svp.co.uk/products-solo.php?pid=782 - http://svp.co.uk/products-solo.php?pid=782  og her er det virkelig foto kvalitet (og ikke som Fujifilm). De er så også lidt dyrere, men i mit tilfælde gør det ikke noget, da det skal bruges professionelt.
Jeg har kun fundet dem på to forskellige sider og jeg har virkelig prøvet mange sider.
svp.co.uk er det billigeste indtil videre. Jeg har ikke købt dem endnu, da jeg stadig prøver at se, om jeg kan finde dem endnu billigere.

Hvis nogen finder dem billigere end 5,77 kr. stykket, må I meget gerne sige til.

Skrevet af: Vendel
Skrevet den: 11-Februar-2006 kl. 10:55

Oprindeligt skrevet af Zoro Zoro skrev:

Verbatim 16X Fullface Photo Printable har desværre (for mit vedkommende) deres logo (Verbatim DVD-R 16X) trykt inderst på skiven i form af manglende hvid. Jeg skal bruge det til professionelt brug, så jeg synes ikke, det ser så godt ud, at man kan se logoet. Man opdager det godt nok ikke ved første øjekast, men jeg er lidt kræsen på det punkt.

Hej Zorro.

Hvis du gerne vil have Verbatim uden deres logo kan ses, kan det godt fåes. Dem  http://www.mediecentralen.com/index.php?page=products&product_id=312 - her (50stk) har det ikke, mens dem  http://www.mediecentralen.com/index.php?page=products&product_id=337 - her (25 stk)har.

-------------
PV

Skrevet af: Zorro
Skrevet den: 13-Februar-2006 kl. 15:37
Tak for oplysningen, Vendel

Skrevet den: 15-Februar-2006 kl. 15:08

kan man ikk få dem i nogle danske butikker herhjemme hvis man kun skal ha den en ColourProtectionSpray, at man ikke skal til at betale den dyre fragt??? eller noget som hedder noget andet men er det samme.....

og lige lidt andet, nogle som ved hvor man kan købe "klistermærker" man selv kan printe på - ligesom cd-label, fotopapir og medier.

har nemlig lige købt en canon ip5200 og så skal der nemlig trykkes.....

Print side | Luk vindue