Forbyd reklamer !!!
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=93287
Udskrevet den: 23-November-2024 kl. 23:40
Emne: Forbyd reklamer !!!
Skrevet af: hummelmose
Emne: Forbyd reklamer !!!
Skrevet den: 13-Februar-2011 kl. 00:03
donlon skrev:
Jeg er begyndt at bruge en Adblocker til min browser, det er godt nok skøøøønt at slippe for alle de larmende og blinkede p*s reklamebannere og en sidegevinst er min browsing er blevet væsenlig hurtigere. |
Jeg vil da personligt gerne takke dig for at nasse gratis indhold på recordere.dk. Lad os endeligt få alle til at blokere for de reklamer, der gør at du har et site at brokke dig på
Det er de blinkende reklamer, der betaler for driften af recordere.dk, og jo flere der fjerner dem med adblocker, jo større sandsynlighed er der for at vi ikke kan betale for driften.
Så herfra skal lyde et stort tak til dig.
** Sarkasme kan forekomme **
------------- Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 20
Skrevet den: 13-Februar-2011 kl. 00:15
hummelmose skrev:
donlon skrev:
Jeg er begyndt at bruge en Adblocker til min browser, det er godt nok skøøøønt at slippe for alle de larmende og blinkede p*s reklamebannere og en sidegevinst er min browsing er blevet væsenlig hurtigere. |
Jeg vil da personligt gerne takke dig for at nasse gratis indhold på recordere.dk. Lad os endeligt få alle til at blokere for de reklamer, der gør at du har et site at brokke dig på
Det er de blinkende reklamer, der betaler for driften af recordere.dk, og jo flere der fjerner dem med adblocker, jo større sandsynlighed er der for at vi ikke kan betale for driften.
Så herfra skal lyde et stort tak til dig. |
Selv tak, nu er det ikke mig der påtvinger JER noget... tværtimod, så hvis du/I vil give mig valget mellem brugerbetaling eller reklamer for jeres site, så skal jeg love jeg vil foretage et valg !!! Det er muligt reklamer er med til at finanserer mange sites, men det er sgu også med til at forpeste internettet .. og ikke nok med det gør dét, det er også med til at stjæle min båndbredde !!!
[/QUOTE]
|
Skrevet den: 13-Februar-2011 kl. 00:28
donlon skrev:
|
Sørgeligt.
Men hvorfor ikke vælge at fravælge de sites der har reklamer ?
------------- Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
Skrevet den: 13-Februar-2011 kl. 00:36
hummelmose skrev:
donlon skrev:
|
Sørgeligt.
Men hvorfor ikke vælge at fravælge de sites der har reklamer ? |
He-he ...I har valgt at tvinge os til at se reklamer, jeg har så valgt at vælge dem fra, hvis ikke du/I bryder jer om dét er det vel ikke mit problem, du skal da ihvertfald ikke forvente jeg ydmygt sidder og glor på dem fordi I skal lave nogle kroner !! Men bevares, hvis du mener det er uetisk ikke at gide at se jeres reklamer, så sig da til, så sletter jeg min profil ...
|
Skrevet den: 13-Februar-2011 kl. 00:43
donlon skrev:
Men bevares, hvis du mener det er uetisk ikke at gide at se jeres reklamer, så sig da til, så sletter jeg min profil ... |
Jeg syntes da ikke det er uetiskt. Jeg har forklaret dig hvad de penge vi går glip af bliver brugt til, og hvis alle gør det, så er der ikke noget recordere.dk
Så bevares, hvis du mener at recordere.dk ikke er noget for dig, så slet da din profil.
Men tænk på, at recordere.dk koster mange penge at drive, og det er altså til trods for at der er 0 lønudgifter, og så sidder du og opfordrer folk til at fjerne det eneste indtægtsgrundlag der er. Det syntes jeg da er lidt asocialt, men det må du jo om.
Du skrev jo selv i dit indlæg, at du jo gerne ville vælge, hvis der var en betalingsmulighed.
Så kan du jo sende 40 kr. til recordere.dk. Adressen står op "om siden", men det glemmer du jo nok
|
Skrevet den: 13-Februar-2011 kl. 01:03
Jeg synes fatisk det er lidt usmageligt du udlægger det som om vi har en forpligtigelse til at glo på reklamerne !!! Det her site var intet uden brugerne, ingen forum, ingen spørgsmål og svar ..I har så valgt at udnytte de mange brugere i reklameøjemed og brugt antallet af hits på siden som argument over for annoncøre for at få X antal kroner i kassen !!! Det kan da aldrig være mit problem, jeg har da aldrig meldt mig frivillig som en "reklame kigger" for at være på jeres site, og I har jo heller aldrig forpligtet jer til at betale for mine og de andre brugeres indlæg og svar der er en alt afgørende faktor for der overhovedet ER et recordere.dk !!! Sidder du også og kigger reklamer på TV2 for at støtte op om kanalen ??? Hvis man indbetaler 40.- får man så et reklamefrit site ...??
|
Skrevet den: 13-Februar-2011 kl. 01:09
donlon skrev:
Jeg synes fatisk det er lidt usmageligt du udlægger det som om vi har en forpligtigelse til at glo på reklamerne !!! Det her site var intet uden brugerne, ingen forum, ingen spørgsmål og svar ..I har så valgt at udnytte de mange brugere i reklameøjemed og brugt antallet af hits på siden som argument over for annoncøre for at få X antal kroner i kassen !!! Det kan da aldrig være mit problem, jeg har da aldrig meldt mig frivillig som en "reklame kigger" for at være på jeres site, og I har jo heller aldrig forpligtet jer til at betale for mine og de andre brugeres indlæg og svar der er en alt afgørende faktor for der overhovedet ER et recordere.dk !!! Sidder du også og kigger reklamer på TV2 for at støtte op om kanalen ??? Hvis man indbetaler 40.- får man så et reklamefrit site ...?? |
Jeg orker faktisk ikke at svare dig igen, for du har endnu ikke forstået, at de penge som recordere.dk omsætter, går til driften. Der er INGEN der tjener penge på recordere.dk. Og jeg vil ikke tvinge dig til at glo, endog klikke på reklamer.
Og hvis der ikke var noget forum, så var der ingen brugere, og på det område kan vi diskutere fra nu af til juleaften 2099. Jeg må blot konstatere at du er en af dem, der ikke ønsker at bidrage til at økonomien hænger sammen.
At drive et site af recordere.dk's størelse er ikke gratis. Det er ikke gratis at købe nye servere til 30.000 kr., ligesom det ikke er gratis at indkøbe software licenser til forum og CMS. Nuvel vi kunne vælge Open Source og kører på en 9 kr's host, men vi har valgt et andet spor.
Men lad den ligge her. Vi forpester åbentbart i din optik internettet.
Vi har ingen brugerbetaling, så betragt de 40 kr. som din gode samvittighed for at bidrage til recordere.dk selvom du har din adblocker på.
De var naturligvis ironisk ment, men det er sørgeligt at nogen tror at alt i verden er gratis. Ufatteligt folk ikke forstår at internettet også bliver truet en dag, fordi folk ikke bidrager til driften. Tænk på et site som ekstrabladet.dk der er plastret til med reklamer ikke engang går med overskud, var det ikke på grund af deres mange sexannoncer.
Man kunne naturligvis også vælge Facebook vejen og så leve af at sælge sine brugere :-)
Ja. Jeg ser faktisk reklamer på TV2. Men ikke fordi jeg gerne vil støtte dem. Men fordi jeg gerne vil se de udsendelser der kommer efter reklamerne. Om jeg sidder og stirer direkte ind i skærmen mens de sender dem. Næ, ikke altid.
Og ja. jeg er enig om at reklamer der kommer midt i udsendelserne er noget skidt. Og at de skruer op for volumen er også rigtigt irreterende.
|
Skrevet den: 13-Februar-2011 kl. 01:24
Jo jeg forstår godt det koster penge at drive sitet, men driften kommer jo ikke mig eller de andre brugere ved, du fremstiller det jo som om det er et "fælles projekt" vi alle skal løfte i flok, det er det jo ikke !!! Jeg og alle andre bidrager da i høj grad til driften, det er jo som sagt brugerne der er grundlaget for der findes et recordere.dk !! Jeg er på andre fora hvor der er brugerbetaling for feks. reklamefrit miljø, ekstra features og rettigheder, som jeg med glæde betaler til !! Hvis jeg betaler 40.- til recordere, får jeg så et reklamefrit site, eller hvad ?? Nej I forpester ikke min optik, jeres reklamer er faktisk ikke slemme, men jeg forbeholder mig min ret til at filtrere dem fra, på samme måde som i forbeholder jer jeres ret til at tvinge os til at kigge på dem !!!
|
Skrevet den: 13-Februar-2011 kl. 01:26
donlon skrev:
Hvis jeg betaler 40.- til recordere, får jeg så et reklamefrit site, eller hvad ?? |
Læs hvad jeg svarede tidligere.
Du har jo allerede et reklamefrit site. Med din adblocker.
I det hele taget virker det ikke som om du læser mine svar.
Og brugere kommer også på grund af indhold. Og artikler skriver ikke sig selv. Det samme gælder driften. Det er ikke en Android, der gør det
|
Skrevet den: 13-Februar-2011 kl. 01:37
Jo jeg læser faktisk, men du tilføjede en del til dit indlæg før jeg nåede at poste mit !!! Ja jeg har et reklamefrit site pga. min Adblocker, og ikke pga. jeg indbetaler 40.- ...åbenbart !!! Jeg synes det er fint nok i har reklamer på jeres site, men lad være med at fremstille det som om vi har en forpligtigelse til at se på dem, for det har vi sq ikke !!! Det er jeres site og jeres økonomi det er ikke vores, og jeg nægter at lade mig behandle som en reklame-penge malke ko !!!
|
Skrevet den: 13-Februar-2011 kl. 01:41
Jeg har INGEN STEDER skrevet at du er forpligtet til at se på dem, endog klikke på dem.
Faktisk er det sådan at vi får penge selvom du har en blocker på, men hvis alle har en blocker på, så er der jo ingen der klikker på dem, og derved er recordere.dk ikke interessant for annoncører, og derved er det ligemeget med brugerne, for der er ingen penge til at have sitet oppe.
Men som du skriver, så er det jo vores problem. Og der har du ret. Det er jo vores problem, men jeg tror der er mange der ville være ked af det, hvis der ikke var et site :-)
Vi har gjort meget ud af at sørge for at der ikke er pop up på vores site, at der ikke er reklamer i vores nyhedsbreve og at ingen har adgang til vores brugere, så at tro vi behandler jer som reklame kvæg, syntes jeg er meget nedladende.
|
Skrevet den: 13-Februar-2011 kl. 01:58
Naaa ...du har vel ikke skrevet det direkte, men denne sætning kan vist ikke misforståes: "Jeg vil da personligt gerne takke dig for at nasse gratis indhold på recordere.dk" Jeg er enig I at der er mange der vil være kede af at miste sitet og det ser jeg da heller ikke ret gerne, men det forpligter jo ikke os på nogen måder til at bidrage, og da slet ikke med at glo reklamer !!! - Min pointe er, I er her pga. OS ..vi er her ikke pga. JER !!! Ingen OS ingen jer, uden JER stadig OS ...bare på et andet site !! Hmmm ..ja selve ordet "Reklamekvæg" er måske negativt, men reklamerne er jo rettet mod brugerne, og brugerne skal jo helst klikke på annoncerne og meget gerne købe ;-)
|
Skrevet den: 13-Februar-2011 kl. 02:02
Det her bliver mit sidste svar.
Ingen OS ingen jer, uden JER stadig OS ...bare på et andet site !!
Jeg syntes det opsummerer det hele. Du er ligeglad med folkene bag de sites du bruger. For når de ikke er der mere, så er der jo bare et andet sted.
Ærgeligt. Du har altså et helt skævt syn på hvad det kræver at drive et website.
|
Skrevet den: 13-Februar-2011 kl. 02:07
Ja måske, men jeg driver heller ikke et website og har dermed ingen forpligtigelser over for det eller de ansatte, på samme måde som sitet heller ingen forpligtigelser har over for MIG og mine bidrag til det !! Det må jo gå begge veje, hvis vi skal snakke forpligtigelser ;-) Og ja, jeg tror langt de fleste internetbrugere er ret "troløse" når vi snakker dét her ihvertfald.
|
Skrevet af: michael9000
Skrevet den: 13-Februar-2011 kl. 03:27
hummelmose skrev:
Det her bliver mit sidste svar.
Ingen OS ingen jer, uden JER stadig OS ...bare på et andet site !!
Jeg syntes det opsummerer det hele. Du er ligeglad med folkene bag de sites du bruger. For når de ikke er der mere, så er der jo bare et andet sted.
Ærgeligt. Du har altså et helt skævt syn på hvad det kræver at drive et website. |
Her må jeg nok være enig i dunlon, men I er jo nærmest enige for fa'n! For brugere der aldrig læser/klikker på reklamer er det i bund og grund ligegyldigt om de anvender en en ad-blocker eller ej -> resultatet er ingen klik i sidste ende.
Hummelmose, som systemudvikler kan jeg godt følge dig i dine argumenter, men det er jo lige netop brugerne på recordere.dk, som gør at sitet skiller sig ud fra mængden.
Denne tråd omhandler Film og udsendelser, og banner-emnet har været diskutteret flere gange her på recordere.dk, så jeg håber at I vil flytte denne debat over i en anden tråd.
|
Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 13-Februar-2011 kl. 10:14
@donlon
Vælger du så også at undlade at købe billet til toget?
Der er jo også reklarmer som er med til at finasere driften.
Grunden til at internettet er blevet så stort, og visse sider har den gode kvalitet de har - er ene og alene at de har penge til driften.
Måske ville du betale (det er en påstand som ikke er bevist!), men en ting er sikkeret - kun få ville betale, og de helt gode sider ville så være få.
Bare fordi at det er på nettet er ikke = med at det det er gratis som sådan - flere hjemmesider forventer at du laver en ind direkte betaling, så du stadig har en side at sufe på.
------------- .....
|
Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 13-Februar-2011 kl. 12:19
Som en krølle på halen så jeg faktisk http://www.computerworld.dk/art/113956 - denne artikel forleden hvor en jurist faktisk anfører at adblocking er ulovligt (efter hendes mening).
Generelt syntes jeg det er ok, at have reklamer på et site.. og båndbredden er efterhånden så høj at det sjældent volder problemer, det er kun på ældre computere og folk med lavere båndbredde visse reklamer som der bla. dukker op på eb og andre steder godt kan være ret irriterende fordi de begynder at afspille indhold ved mouseover og nogle af dem er ikke særligt godt lavet så de faktisk kan få en selv relativt hurtig computer til at hoste efter vejret... og det syntes jeg er træls... så udviklerne af bannerreklamer skubber nogle gange til grænserne i deres iver.. og alt kører jo godt på deres computere.. men sådan er virkeligheden jo ikke for alle.
Dette input er af mere generel karakter, og har intet med recordere at gøre, og her har jeg nu heller ikke set nogle af de store og voldsomme reklamer... det er noget mere diskret end feks eb og andre steder.
Dog syntes jeg generelt det er iorden med reklamer på anstændig vis, især hvis dette kan give nogle gode sites med gratis adgang
------------- Mvh
René
|
|