Print side | Luk vindue

Beslag til lærred som skal længere ned

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=93416
Udskrevet den: 07-Januar-2025 kl. 22:44

Emne: Beslag til lærred som skal længere ned
Skrevet af: Iron Man
Emne: Beslag til lærred som skal længere ned
Skrevet den: 14-Februar-2011 kl. 22:42

Mit surround anlæg skal stilles lidt anderledes op, blandt andet skal centeren fremover stå på den rigtige FS-HTM stander, som gør at lærredet kan komme helt ned i 60cm.

Findes der nogle smarte beslag som man kan montere lærredet i, eller skal der hjemmefuskes?

Svar:
Skrevet af: scantek
Skrevet den: 15-Februar-2011 kl. 09:46

Har du noget bag lærredet ? Ellers kan du vel bare hænge det på væggen ?

-------------
https://forum.recordere.dk/wall-of-sound-and-picture-atmos-bio_topic103912_page39.html" rel="nofollow - Wall of Sound Atmos Bio

Skrevet den: 15-Februar-2011 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af scantek scantek skrev:

Har du noget bag lærredet ? Ellers kan du vel bare hænge det på væggen ?

En skærm.

Men efter nærmere overvejelse dropper jeg nok tv'et og køber et fastramme lærred og så bliver bagvæggen malet sort Tongue

Skrevet af: larsen_mgeic
Skrevet den: 15-Februar-2011 kl. 15:42
Qualityscreen har blandt andet sådan nogen vægbeslag, så kan det monteres ud fra væggen. Så er det kun et par gode plugs og skruer (som passer til væggen), så er du godt kørende. Sådan har jeg haft mit siddende, og der var også en skærm inde bag ved.

Husk nu på at der ikke er UANET levetid på pæren i projektoren, så det kan hurtigt blive omkostningsfuldt at bruge den som tv. Desuden er der jo heller ikke uanet levetid på komponenter i højtalerne, så med mindre du ikke ser ret meget tv skal man jo lige tænke over tingene. Dog ser det ikke ud til at budgettet er stramt, men bare en tanke :) 

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=125565&title=ombygning-af-tv-stue-part-1-diy-mbel - Stuen

Skrevet den: 15-Februar-2011 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af larsen_mgeic larsen_mgeic skrev:

Qualityscreen har blandt andet sådan nogen vægbeslag, så kan det monteres ud fra væggen. Så er det kun et par gode plugs og skruer (som passer til væggen), så er du godt kørende. Sådan har jeg haft mit siddende, og der var også en skærm inde bag ved.

Husk nu på at der ikke er UANET levetid på pæren i projektoren, så det kan hurtigt blive omkostningsfuldt at bruge den som tv. Desuden er der jo heller ikke uanet levetid på komponenter i højtalerne, så med mindre du ikke ser ret meget tv skal man jo lige tænke over tingene. Dog ser det ikke ud til at budgettet er stramt, men bare en tanke :) 

Jeg har bestilt et 108" ISF fastramme i dag :) nu skal jeg bare beslutte om bagvæggen skal være sort eller forblive hvid.

Jeg har haft min projektor i 4 år nu, og brugt 600 timer og jeg synes at jeg bruger den meget Smile Så holder længe endnu.

Mht. højttalere, så skal du vist ikke være bekymret for levetiden på en højttaler fordi de skal stå og lave lidt tv lyd, så er det eddermane en skod højttaler.

Skrevet af: TommyBoy
Skrevet den: 16-Februar-2011 kl. 11:02
mal sort, eller gråt
billedet fremstår kraftigere, samt lys genskinner ikke så meget i hele lokalet
hvis du har mørke vægge

-------------
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)

Print side | Luk vindue