Onkyo TX-SR608 upscale WOW
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=93591
Udskrevet den: 07-Januar-2025 kl. 22:49
Emne: Onkyo TX-SR608 upscale WOW
Skrevet af: TommyBoy
Emne: Onkyo TX-SR608 upscale WOW
Skrevet den: 18-Februar-2011 kl. 13:13
oplevede noget sejt i går !!
har for kort tid siden opgraderet til Onkyo TX-SR608
dvs HDMI signalet fra min BlueRay afspiller går nu igennem TX-SR608
og ikke direkte som det var i gamle dage.
Jeg plejer jo at se bluerays, og har derfor ikke studset over ændringer i billede kvaliteten
jeg tror at TX-SR608 levere samme ud som der kommer ind, når billedet er i fuld HD
MEN, i går skulle vi lige se den nye avatar extended version,
og da de var første gang jeg pakkede denne ud, og lyset var lidt svagt,
fik jeg ikke set grundigt nok på skiven, dvs jeg kom DVD versionen i og ikke BD skiven !!
sjovt nok gik der 5-7 minuter før jeg opdagede det, og det var faktisk ret svært at se..
kun fordi jeg kender original versionen rigtigt godt og ved lige hvad man skal lede efter
kunne jeg opdage at kvaliteten var ganske lidt grynet i nogle kanter,
ufatteligt, det må være TX-SR608 som upskalere DVD opløsningen til full HD
og når original materialet er rigtigt godt, så bliver HD resultatet også super godt.
ved direkte tilslutning fra afspiller til projektor har det altid været let at se om det var DVD
eller BD, disse forsøg har vi lavet mange gange.
en anden lille detalje:
når nu billedet går igennem TX-SR608 kommer der ligesom et micro delay en sjælden gang i mellem,
jeg tror det er ca 1 frame der står stille, ca hvert 4-8 minut
Det er ikke kun mig der kan se dette (så jeg er ikke syg)
Har andre også set noget lign ?
Eller er det måske min afspiller der er syg ?
jeg prøver i weekenden at koble det om til at køre direkte igen,
for at se om dette så holder op.
Jeg har ikke set det før jeg fik TX-SR608 sat ind i billedet.
og jeg har ikke ændret på projektor indstillinger eller på BD indstillinger.
------------- AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4 Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
|
Svar:
Skrevet den: 23-Februar-2011 kl. 11:50
sidste nyt : det er sku den TX-SR608 der laver ganske små video breaks,
når projektor kablet sidder direkte i BD afspilleren, køre video perfekt glidene,
så jeg må leve med gammeldags optisk lyd, hellere det en små hak i videoen..
------------- AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4 Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
|
Skrevet af: zeryus
Skrevet den: 23-Februar-2011 kl. 11:54
Sker de små breaks kun når du bruger 608's scaler?
|
Skrevet af: FNørd
Skrevet den: 23-Februar-2011 kl. 11:58
Øhh - din receiver burde ikke lave den slags fejl! Funktionen med at skalere er jo ikke begrænset til at virke med fejl ;) Det er ikke let at få sat et system op så det bare virker; men denne fejl lyder temmelig uacceptabel. Mvh FNørd
|
Skrevet den: 23-Februar-2011 kl. 12:04
disse breaks sker uanset hvilken opløsning input materiale, æv..
|
Skrevet den: 23-Februar-2011 kl. 12:24
Kan det være noget HDMI handshake, kan kablerne være en faktor?
|
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 23-Februar-2011 kl. 13:59
Din Onkyo skal ikke gøre dette.
HAr du evt. prøvet at sætte din Onkyo til PassThrue i HDMI?
Ellers retur til rep. eller lige tage kontakt til Onkyo support (det er godt nok kun på engelsk via mail)
|
Skrevet den: 23-Februar-2011 kl. 14:09
jeps, den er i pass tru mode
jeg har jo 10m hdmi kabel til projektoren, min teori går på at jeg er tæt på at dette er forlangt
at drive for onkyo'en men åbenbart ikke for min LG afspiller,
derfor beholder jeg det bare som det er nu, der er rigeligt med god lyd i den optiske metode
jeg har ikke kunne konstatere nogen ændring i lyden om denne er hdmi eller optisk
|
Skrevet af: pilehave
Skrevet den: 23-Februar-2011 kl. 15:00
TommyBoy skrev:
jeps, den er i pass tru mode
jeg har jo 10m hdmi kabel til projektoren, min teori går på at jeg er tæt på at dette er forlangt
at drive for onkyo'en men åbenbart ikke for min LG afspiller,
derfor beholder jeg det bare som det er nu, der er rigeligt med god lyd i den optiske metode
jeg har ikke kunne konstatere nogen ændring i lyden om denne er hdmi eller optisk |
Nøh, men så får du jo kun DD eller DTS ud...for at bitstreame de gode formater Dolby TrueHD og DTS-HD Master Audio skal du jo bruge HDMI.
|
Skrevet den: 24-Februar-2011 kl. 10:42
ja, men hvor mange skiver har rent faktisk så gode lydspor ?
og hvor meget kan man rent faktisk høre denne forbedring ?
og er det værd at have små hak i billedet for denne lyd forbedring ?
alternativt kunne jeg måske købe en hdmi spiltter ??
og så forbinde den ene udgang til lyd og den anden til billedet ?
så kan onkyoen jo ikke smadre mit billede ?
men jeg er lidt træt af at hele tiden købe nye sager som så giver mig nye problemer,
som jeg så skal bruge en masse tid på at bøvle med, hvorfor kan jeg ikke bare bruge tiden på at se film.
|
Skrevet den: 24-Februar-2011 kl. 10:52
kender nogen denne ?
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_splitter/hdmi_13_aktiv_forstaerker_splitter_1_til_2_4422_da.html - http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_splitter/hdmi_13_aktiv_forstaerker_splitter_1_til_2_4422_da.html
dur den ?
|
Skrevet af: rainboy
Skrevet den: 24-Februar-2011 kl. 11:03
Hey, er der ikke noget med at selvom man har sat den til passthrough mode, ryger inputtet stadig gennem noget billedbehandling hvis man har OSD slået til ?
|
Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 24-Februar-2011 kl. 11:10
rainboy skrev:
Hey, er der ikke noget med at selvom man har sat den til passthrough mode, ryger inputtet stadig gennem noget billedbehandling hvis man har OSD slået til ? |
OSD skal slåes fra. SLUT!
|
Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 24-Februar-2011 kl. 11:22
TommyBoy skrev:
kender nogen denne ?
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_splitter/hdmi_13_aktiv_forstaerker_splitter_1_til_2_4422_da.html - http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_splitter/hdmi_13_aktiv_forstaerker_splitter_1_til_2_4422_da.html
dur den ? |
Det ser da ud til at det lige er det, du har brug for til rimelig penge, men vær opmærksom på at 3D ikke understøttes, hvis du har de ambitioner.
------------- LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 24-Februar-2011 kl. 12:05
TommyBoy skrev:
og så forbinde den ene udgang til lyd og den anden til billedet ?
så kan onkyoen jo ikke smadre mit billede ?
men jeg er lidt træt af at hele tiden købe nye sager som så giver mig nye problemer,
som jeg så skal bruge en masse tid på at bøvle med, hvorfor kan jeg ikke bare bruge tiden på at se film. |
>>Formentlig de fleste nyere/bedre blu-ray film
>>Afhænger jo nok af dit udstyr, men der er pænt stor forskel på DD/DTS og DTS-HD MA/TrueHD. Det er tydeligt at høre i en direkte sammenligning.
>>Selvfølgelig ikke, men det er vel en ide at få løst problemet?
>>Jeg har dårlig erfaring med elektroniske splittere, da de ofte ikke har EDID på alle udgange.
|
Skrevet den: 24-Februar-2011 kl. 12:07
aha.. jeg kan jo lige prøve at slå OSD fra først :-)
Er der ikke nogen der har en aktisk HDMI splitter i nærheden af ballerup jeg kan låne 1-2 time
for at se om dette kan fikse problemet ?
|
Skrevet den: 24-Februar-2011 kl. 12:08
>>Jeg har dårlig erfaring med elektroniske splittere, da de ofte ikke har EDID på alle udgange.
hvad er det og hvad betyder det ?
|
Skrevet den: 24-Februar-2011 kl. 13:12
Hans j skrev:
rainboy skrev:
Hey, er der ikke noget med at selvom man har sat den til passthrough mode, ryger inputtet stadig gennem noget billedbehandling hvis man har OSD slået til ? |
OSD skal slåes fra. SLUT!
|
http://winstonsreviews.com/?p=363
Lige et link vedr. OSD off.
|
Skrevet den: 24-Februar-2011 kl. 14:19
great FNØRD !! jeg ved fanme at jeg ikke var syg, godt at mange andre også har set
denne skipped frame, jeg ser nemlig alt :-)
sjovt at ingen andre recorder gutter har set det ??
er i blinde ?
|
Skrevet den: 24-Februar-2011 kl. 14:27
TommyBoy skrev:
hvad er det og hvad betyder det ? |
Det betyder at dit TV eller din projektor ikke kan fortælle din afspiller, hvilke opløsninger der er understøttet.
Det er ikke sikkert det giver problemer, men hvis det gør, så kan du få nogle "sjove" forvrængede billeder.
En manuel splitter har ikke disse problemer.
|
Skrevet den: 24-Februar-2011 kl. 14:28
TommyBoy skrev:
great FNØRD !! jeg ved fanme at jeg ikke var syg, godt at mange andre også har set
denne skipped frame, jeg ser nemlig alt :-)
sjovt at ingen andre recorder gutter har set det ??
er i blinde ? |
Det er fordi vi har nogle ordentlige receivere der ikke giver problemet
|
Skrevet af: rapsacdk
Skrevet den: 24-Februar-2011 kl. 14:37
nu du siger det har jeg det også på min 708´er. Det er kun ved almindelig BD og ikke ved dvd eller 3D BD at hakket i filmen kommer.
|
Skrevet den: 24-Februar-2011 kl. 14:45
>Det er fordi vi har nogle ordentlige receivere der ikke giver problemet
hehe hvorfor læser du så denne tråd :-) hvis du ikke har en 608 ?
det er godt nok noget ildelugtne gult vand med den 608,
ÆV siger jeg bare..
|
Skrevet den: 24-Februar-2011 kl. 14:49
Jeg kan fortælle at jeg læser tråden fordi den ligger under "projektor". Og en WOW oplevelse på opscaling fra en Onkyo 608 så interessant ud. Tråden har vist bare skiftet indhold (måske kun lidt) og så burde den måske ligge under receivere! Hvis en eller anden er på vej ud for at handle en receiver er det ikke sikkert vedkommende ser denne tråd - og det er efter min mening lidt ærgerligt.
|
Skrevet af: pr
Skrevet den: 24-Februar-2011 kl. 15:03
Jeg må også melde mig blandt dem, der har set "hakket".
Følgende er observeret hos mig:
Det forekommer på film, der vises som 23,976 Hz - men ikke på film i ren 24 Hz.
I begge tilfælde viser displayet på min receiver 1080/24 1080/24.
Info på PJ viser 12 bit deep colour 24 Hz.
Udstyr:
Oppo BDP-83
Onkyo TX-SR707 (HDMI through - OSD off)
Sanyo PLV-Z3000
Kan det være et problem med at der ikke kan synkroniseres korrekt med receiver/projektor ved 23,976 Hz ?
Jeg må give ret i, at det kan være svært at se, da "hakkene" kommer ret sjældent.
De 4 - 8 minutter er nok rigtigt, og hvis man spoler tilbage og ser samme sekvens igen er "hakket" der ikke (det kommer nu blot et andet sted) . . .
Mange hilsener
pr
|
Skrevet den: 24-Februar-2011 kl. 15:16
jeg skal nok prøve det fix som er beskrevet på den link du har skrevet om,
så må vi se om det hjælper,
men så er alt video processing også off, og dens upscaler var jo fantastisk !
selv om den også skippede de omtalte frames.
Det er jo ikke en direkte DEFEKT, og ikke bare en BUG..
gad vide om man så kan kræve sine penge tilbage inden for garanti perioden ?
vi bør sku alle gøre dette, så kan de nok lære at fikse dette..
|
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 24-Februar-2011 kl. 17:00
Igen prøv evt. at tage fat i deres support. Hvis det ikke bliver gjort opmærksom på problemet er det lidt svært at rette. På den anden side, kan det være at der er en ny FW der retter fejlen.
Jeg havde problemer med mit Netkort i receiveren og den måtte 2 gange afsted til reparation for at fejlen blev rettet. Første gang var den til rep. her i DK hos Servicecenter Syd. Anden gang sendte EG den til repation i Køln i Tyskland og de kunne finde fejlen. Så ja man skal gøre opmærksom på fejl.
|
Skrevet af: rainboy
Skrevet den: 24-Februar-2011 kl. 17:05
Jeg er sikker på Onkyo kender problemet og er fuldstændig ligeglade.
|
Skrevet af: Bschmidt
Skrevet den: 24-Februar-2011 kl. 17:36
rainboy skrev:
Jeg er ret sikker på Onkyo kender problemet, og jeg er også ret sikker på de er fuldstændig ligeglade. | "ret sikker" ~ "tror" ..... Tror gør man i kirken om søndagen. :-|
Skriv da til Onkyo som foreslået, det hjælper som regel.
BS
------------- http://tinyurl.com/2vwl5jc - BS - AV udstyr O.A. | http://tinyurl.com/6xv6rcn - N-Oof | http://tinyurl.com/2wz9raw - "Vis mig dit HTPC setup"
|
Skrevet den: 24-Februar-2011 kl. 22:05
TommyBoy skrev:
jeg skal nok prøve det fix som er beskrevet på den link du har skrevet om,
så må vi se om det hjælper,
men så er alt video processing også off, og dens upscaler var jo fantastisk !
selv om den også skippede de omtalte frames.
Det er jo ikke en direkte DEFEKT, og ikke bare en BUG..
gad vide om man så kan kræve sine penge tilbage inden for garanti perioden ?
vi bør sku alle gøre dette, så kan de nok lære at fikse dette.. |
Du har jo ikke brug for upscaling når du ser BD, og det kan vel også slås til igen, når du smider en dvd i. Irriterende; men det er da et work-around.
|
Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 24-Februar-2011 kl. 22:28
FNørd skrev:
Du har jo ikke brug for upscaling når du ser BD, og det kan vel også slås til igen, når du smider en dvd i. Irriterende; men det er da et work-around. |
BD afspiller har vel generelt en god upscaler (min har da i hvert fald), så BD indstilles til pass-through og så bruge upscaler på de andre input.
Jeg har aldrig lagt mærke til billed problemer på min 608'er, men vil da alligevel ind og slå OSD fra. Jeg synes også at den har en god upscale og min analoge harddisk recorder med HDMI output ligner næsten HD
------------- LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
|
Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 24-Februar-2011 kl. 22:34
TommyBoy skrev:
aha.. jeg kan jo lige prøve at slå OSD fra først :-)
Er der ikke nogen der har en aktisk HDMI splitter i nærheden af ballerup jeg kan låne 1-2 time
for at se om dette kan fikse problemet ? | Jeg har en gefen hvis det er.
------------- SVP03
|
Skrevet den: 24-Februar-2011 kl. 22:44
Steen6400 skrev:
FNørd skrev:
Du har jo ikke brug for upscaling når du ser BD, og det kan vel også slås til igen, når du smider en dvd i. Irriterende; men det er da et work-around. |
BD afspiller har vel generelt en god upscaler (min har da i hvert fald), så BD indstilles til pass-through og så bruge upscaler på de andre input.
Jeg har aldrig lagt mærke til billed problemer på min 608'er, men vil da alligevel ind og slå OSD fra. Jeg synes også at den har en god upscale og min analoge harddisk recorder med HDMI output ligner næsten HD
|
Humlen er at BD skal afspilles råt - der skal ikke bruges skalering på BD!
Hvad der så er indbygget af skalere til dvd oa brug i receiver eller afspiller er ligegyldigt - sålænge det er BD der afspilles!
|
Skrevet den: 24-Februar-2011 kl. 23:33
tricket som er beskrevet her:
http://winstonsreviews.com/?p=363 - http://winstonsreviews.com/?p=363 ser sku ud til at hjælpe..
men jeg skal lige se et par film mere før jeg kan være helt sikker på at det hak er helt væk,
i mellemtidem er min projektor begyndt at rasle lidt i blæseren...
åh !! hvad bliver det næste.. kan næsten ikke klare mere
SVP, hvis det hak stadig er et problem, kontakter jeg dig for en lille test,
på forhånd tak.
>Humlen er at BD skal afspilles råt - der skal ikke bruges skalering på BD!
NETOP !
|
Skrevet af: henningdalgaard
Skrevet den: 25-Februar-2011 kl. 14:39
Man skal kun upscale ét sted i kæden, hvis man overhovedet skal gøre det. Ved HD film bør du ikke gøre det, så hvad er problemet egentlig? Den hakker jo netop ikke ved SD film? Eller har jeg misforstået noget?
Scaleren i din projektor burde også være bedre end onkyo's. Mener kun det er deres store modeller der har god HQV Reon hvorimod de billige modeller bruger en mindre god (sammenlignet med Reon) Faroudja chip.
|
Skrevet den: 25-Februar-2011 kl. 16:03
OSD har altid været OFF
og scaleren har åbenbart altid været ON
opløsnings up-scaleren i AE4000 er ikke helt lige så god som onkyo receiveren !
og det har altid hakket på alle typer medier og opløsninger mv
efter jeg fik den onkyo...
men det er svært at se, hakket skal komme når store ting panorere glidene
ellers opdager du det ikke,
der går mange minutter mellem et hak, et gæt er 4-8 min, men jeg ved det ikke med sikkerhed,
jeg blinker jo også med mine øjne, samt opdager heller ikke hak hvis billedet står rimeligt stille
eller ved scene skift mv
|
Skrevet af: MagDaddy
Skrevet den: 10-Marts-2011 kl. 13:19
Når jeg slår video processer fra,som beskrevet i linket http://winstonsreviews.com/?p=363 - http://winstonsreviews.com/?p=363 ryge lyden som køre optisk fra pc ?? virker fint med hdmi fra ps3.. LØST !!!
|
|