Print side | Luk vindue

ridderdk stue bio

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Min hjemmebiograf
Forumbeskrivelse: Vis dit udstyr frem for andre brugere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=93685
Udskrevet den: 25-April-2024 kl. 07:06


Emne: ridderdk stue bio
Skrevet af: ridderdk
Emne: ridderdk stue bio
Skrevet den: 20-Februar-2011 kl. 12:50

Så blev jeg færdig med mit kunstig væg projekt og vil gerne vise hvad jeg har lavet hvis det kan bruges til inspiration. Jeg var træt af synlige kabler og manglede et par net tilslutninger til fjernsyn og av receiver. Så det blev til en ny væg hvor alle kabler er skjult og et stort hul i denne bag reolen til al "kabelrodet", en 10 huls stikdåse og en 8 ports giga switch.

Udover lægter, gipsplader, maling, tapet, spartelmasse, skruer m.m, skulle jeg også bruge nogle indbygningshøjttalere. Jeg besluttede mig for 3 http://www.canton.de/en/prohouse/inwall_inceiling/produkt/inwall800.htm - Canton inwall 800  , 2 http://www.jbl.com/resources/Brands/jbl/Products/ProductRelatedDocuments/en-US/OwnersManual/Owners%20Manual%20-%20HTi88%20%20%28Danish%29.pdf - JBL HTI88 indbygnings subwoofers. Til at styre Subwoofer'ne har jeg købt en  http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/nad_c275bee-_effektforstarker_standard.htm - NAD C275BEE effektforstærker.
 
Her kommer så billeder, til at starte med kan ses hvordan det så ud før jeg gik igang
 
Så er væggen "skrællet", med undtagelse af fjernsynet.
Lægter og lidt rør til kabler er forberedt
Er der plads til fjernsynet ?
Og så igang med isolering
2 lag gipsplader og spartelmasse
Malet og tapetseret
Så er huller til højttalerne skåret, og højttalerne males
Mit "teknikrum" bag reol
Højttalere skruet fast
Så begynder det at ligne noget
Og endelig færdig :-)
 
Billede af overgang fra vinklet væg, som man kan se skal der nu males overalt ;-( ! 
 
Spørgsmål og kommentarer velkomne..
 



Svar:
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 20-Februar-2011 kl. 12:53
Flot udført projekt. Og et rigtigt fint resultat Clap
 
Eneste minus kan være. Hvad hvis du skal ha' nyt TV? Så passer målene vel ikke. Eller har du lavet mulighed for at tilpasse hullet?Confused


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 20-Februar-2011 kl. 12:56
Rigtig flot løsning

Fine billeder af bygge fasen.

Men jeg syntes tv er monteret for højt efter min smag.


Skrevet af: MMJ,75
Skrevet den: 20-Februar-2011 kl. 13:02
coolThumbs Up.


Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 20-Februar-2011 kl. 13:23
kampus du har ret, jeg har ikke checket om der kan være plads til et 63", der er nu 5 cm luft hele vejen rundt.
hansie, jeg blev nødt til at sætte det så højt for at give plads til støvsuger, reol og højttaler men ville også gerne have haft det lidt lavere.


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 20-Februar-2011 kl. 13:55
Hi hi, så ikke lige du er oppe i en 58 tommerLOL
 
Hvad laver støvsugeren i et AV setup?Confused


Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 20-Februar-2011 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hi hi, så ikke lige du er oppe i en 58 tommerLOL
 
Hvad laver støvsugeren i et AV setup?Confused
LOL
Støvsugeren skal gerne kunne være under reolen når der skal støvsuges (har jeg fået at vide......)


Skrevet af: hamse
Skrevet den: 20-Februar-2011 kl. 14:23
Rigtig flot lavet! Clap

Hvor lang tid har dette projekt taget?

Hvor dyb har du lavet den kunstige væg

Hvordan er lyden ellers med in-wall højtalere?





-------------
Samsung M86

Anthem MRX-500

XTZ 99.36

XTZ 99.25

Jamo E6 Sur

XTZ 99W12.16

Yousee Hd-box


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 20-Februar-2011 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hi hi, så ikke lige du er oppe i en 58 tommerLOL
 
Hvad laver støvsugeren i et AV setup?Confused
LOL
Støvsugeren skal gerne kunne være under reolen når der skal støvsuges (har jeg fået at vide......)
Altså her i huset er det kun sugesmundstykket der skal være plads til. I må godt nok ha' en speciel støvsugerLOL


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 20-Februar-2011 kl. 14:57
Kan kun sige en ting.. For satan det er lækkert lavet. misundelig hele vejen igennem kroppen


Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 20-Februar-2011 kl. 15:15
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hi hi, så ikke lige du er oppe i en 58 tommerLOL
 
Hvad laver støvsugeren i et AV setup?Confused
LOL
Støvsugeren skal gerne kunne være under reolen når der skal støvsuges (har jeg fået at vide......)
Altså her i huset er det kun sugesmundstykket der skal være plads til. I må godt nok ha' en speciel støvsugerLOL

Robotstøvsuger?


Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 20-Februar-2011 kl. 15:20
Hamse,
Væggen er 12cm dyb, lægter 95mm og gipspladerne er 13mm
Det har taget 3 uger at lave, aften og weekender.
Jeg er meget tilfreds med lyden, jeg er ikke nørd og kan ikke høre nogen forskel i forhold til mine radius 225.
Til gengæld lyder bassen helt klart bedre, mere fast og ikke så meget bulderbas som min xtz, det kan dog godt skyldes jeg har været heldigere med auto setup :-)


Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 20-Februar-2011 kl. 15:21
Ja, vi har en robot støvsuger, men lad nu bare det ligge ;-)


Skrevet af: pmalm
Skrevet den: 20-Februar-2011 kl. 15:43
Meget flot og stilrent..Tillykke med det Clap

-------------
Mvh Peter

LG-55EC930, NAD-M3, XBOX-ONE S, B&W CM8, SONOS.


Skrevet af: karula
Skrevet den: 20-Februar-2011 kl. 15:49
Hvordan var du tilfreds med dine Monitor audio højtalere, påtænker at købe,
godtnok Radius 270


-------------
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 20-Februar-2011 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Ja, vi har en robot støvsuger, men lad nu bare det ligge ;-)
Sæføli' har I da det LOL


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 20-Februar-2011 kl. 16:27
Det ser sgu rigtigt godt ud...

Men er du ikke nervøs for at din skærm skal få hedeslag når den er lukket inde på den måde?


Skrevet af: due78
Skrevet den: 20-Februar-2011 kl. 17:01
Ser mega godt udBig smile
 
Den stikkontakt der er inde i væggen er ulovlig, bare lige for info, hvis du ikke er klar over det.


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/Due1978


Skrevet af: binne
Skrevet den: 20-Februar-2011 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af due78 due78 skrev:

Ser mega godt udBig smile
 

Den stikkontakt der er inde i væggen er ulovlig, bare lige for info, hvis du ikke er klar over det.


Da ikke hvis han kan komme til den uden brug af værktøj, ved måske at pille en højtaler ud? :o)


Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 20-Februar-2011 kl. 17:38
Due78
Stikkontakten er ikke i brug mere som du måske kan se på et af billederne.
Jeg har trukket kablet op på loftet samlet det ned et nyt og ført til ny stikkontakt bag reolen.


Skrevet af: due78
Skrevet den: 20-Februar-2011 kl. 17:43
Ok super godt tænkt.
 
Bare træls hvis man senere kan komme i klemme med det, evt med hus salg.


-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/Due1978


Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 20-Februar-2011 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Det ser sgu rigtigt godt ud...

Men er du ikke nervøs for at din skærm skal få hedeslag når den er lukket inde på den måde?
Egentlig ikke, jeg har sat et par skiver på skruerne til ophæng både for at få lidt ekstra luft men også for at få fjernsynet til at flugte med udskæring. Normalt hænger det 10cm ud fra væggen, efter skiverne 12cm så det har givet ekstra 2cm, derudover er 5 cm hele vejen rundt. 


Skrevet af: RuneH
Skrevet den: 20-Februar-2011 kl. 18:48
Det ser rigtig godt ud :)

-------------
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!


Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 20-Februar-2011 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af karula karula skrev:

Hvordan var du tilfreds med dine Monitor audio højtalere, påtænker at købe,
godtnok Radius 270
Meget tilfreds, fin klar lyd men kræver en subwoofer, også til musik


Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 20-Februar-2011 kl. 18:51
Og tak for de mange pæne ord til alle iøvrigt, rart andre end en selv kan påskønne det slid det alligevel har været


Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 20-Februar-2011 kl. 18:58
Det ser rigtig godt ud. Har du gjort det alene og har du erfaring indenfor branchen?

Er det bare billedet som snyder, eller har din "tilbygning" gjort at væggen stikker lidt ud i bredden? - jeg synes det virker som om der er kommet en kant der hvor de 2 rum mødes..


Skrevet af: Rolf Lemmike
Skrevet den: 20-Februar-2011 kl. 19:37
Damn, det ser lækkert ud... Hvad med et billede af hvor surround-højttalerne sidder? Eller er det på tegnebrædtet?


Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 20-Februar-2011 kl. 19:41
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Det ser rigtig godt ud. Har du gjort det alene og har du erfaring indenfor branchen?

Er det bare billedet som snyder, eller har din "tilbygning" gjort at væggen stikker lidt ud i bredden? - jeg synes det virker som om der er kommet en kant der hvor de 2 rum mødes..
Tak, ude til højre er der en vinklet væg. Jeg tænkte i lang på tid at lade væggen følge den vinklede væg men bestemte mig for at det ville blive for svært at få det til at passe. Så fik jeg også svaret på om jeg laver sådan noget til dagligt ;-).
Istedet har jeg lavet væggen helt ud til vinklen og afsluttet vinkelret, det har så også givet længden ekstra 12-14 cm Smile, og det ser faktisk ok ud med den overgang. Måske man også kan se jeg mangler at få skåret fodlisten til og monteret de 12 cm liste der så mangler ved afslutningen.
Jeg har lavet det hele selv og jeg skulle hilse og sige gipsplader på 120 cm i bredden er halvtunge, heldigvis skulle jeg kun bruge 2 af dem til det yderste lag, de inderste er alle 90cm. 


Skrevet af: Flot
Skrevet den: 20-Februar-2011 kl. 20:07
Godt gået - glæder mig til at se og høre det næste gang, vi kommer forbi. Til venlig info troede din søster altså ikke, at du kunne sådan noget!
 
 


Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 21-Februar-2011 kl. 01:37
Oprindeligt skrevet af Flot Flot skrev:

Godt gået - glæder mig til at se og høre det næste gang, vi kommer forbi. Til venlig info troede din søster altså ikke, at du kunne sådan noget!
 
 
Hej Flotte
Det lyder squ også godt, og du ved jo godt min søster kan have nogle sjove ideer.  


Skrevet af: BigRaj
Skrevet den: 21-Februar-2011 kl. 12:50
FLOT FLOT FLOT FLOT: Great inspiration til os andre. Gode billeder og flot når du ikke arbejder med den slags til hverdag. Får lyst til at gå igang med det samme selv.

-------------
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul


Skrevet af: meltofte
Skrevet den: 21-Februar-2011 kl. 12:55
Ja, rigtig flot og meget inspirerende. Hvis jeg viser konen de billeder, så ved jeg godt, hvad jeg skal lave i min næste ferie LOL


Skrevet af: Maggerholm
Skrevet den: 21-Februar-2011 kl. 16:05
Kan du poste nogle billeder af, hvordan "enden" af væggen går over i den skrå væg?
Som en anden har nævnt ser det lidt "pudsigt" ud fra den vinkel billederne er taget.

Hvad med det hulrum, omkring tv'et, bliver det tilgængeligt i forhold til, at fjerne støv mm (det kunne se ud til, at være et sted støv kunne ophobe sig).

Og den billedramme der står på møblet, kan du give noget mere Info om det?

Ellers ser det lækkert ud, og sådan noget man kunne ønske sig, man bare lige selv kunne kaste sig ud i.

Mvh Michael

-------------
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 21-Februar-2011 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Kan du poste nogle billeder af, hvordan "enden" af væggen går over i den skrå væg?
Som en anden har nævnt ser det lidt "pudsigt" ud fra den vinkel billederne er taget.

Hvad med det hulrum, omkring tv'et, bliver det tilgængeligt i forhold til, at fjerne støv mm (det kunne se ud til, at være et sted støv kunne ophobe sig).

Og den billedramme der står på møblet, kan du give noget mere Info om det? En Ipad!

Ellers ser det lækkert ud, og sådan noget man kunne ønske sig, man bare lige selv kunne kaste sig ud i.

Mvh Michael


Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 21-Februar-2011 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Kan du poste nogle billeder af, hvordan "enden" af væggen går over i den skrå væg?
Som en anden har nævnt ser det lidt "pudsigt" ud fra den vinkel billederne er taget.

Hvad med det hulrum, omkring tv'et, bliver det tilgængeligt i forhold til, at fjerne støv mm (det kunne se ud til, at være et sted støv kunne ophobe sig).

Og den billedramme der står på møblet, kan du give noget mere Info om det?

Ellers ser det lækkert ud, og sådan noget man kunne ønske sig, man bare lige selv kunne kaste sig ud i.

Mvh Michael
Ja jeg skal forsøge at tage et billede fra en vinkel så den kan ses.
Der er masser af plads til en klud under fjernsynet, ingen problemer med støv der :-)
Kampus var jo hurtig og havde ret, det er såmen en Ipad


Skrevet af: Maggerholm
Skrevet den: 21-Februar-2011 kl. 16:20
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:


Kampus var jo hurtig og havde ret, det er såmen en Ipad


Det er det da også!

Så sig mig fluks, hvad det er for en holder den står på.
Det var egentlig det der fangede mit øje.

Og en holder til en iPad er (forhåbentlig) billigere end en fotoramme.

Mvh Michael

-------------
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite


Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 21-Februar-2011 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:


Kampus var jo hurtig og havde ret, det er såmen en Ipad


Det er det da også!

Så sig mig fluks, hvad det er for en holder den står på.
Det var egentlig det der fangede mit øje.

Og en holder til en iPad er (forhåbentlig) billigere end en fotoramme.

Mvh Michael
Jeg mener jeg fandt den i elgiganten i Glostrup og gav vist 500,- for den.
Den er dog ikke at finde på deres hjemmeside


Skrevet af: Maggerholm
Skrevet den: 21-Februar-2011 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:


Jeg mener jeg fandt den i elgiganten i Glostrup og gav vist 500,- for den.
Den er dog ikke at finde på deres hjemmeside


Til den pris er det lige meget.

Mvh Michael

-------------
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite


Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 22-Februar-2011 kl. 12:16
Et par stykker har spurgt om overgangen fra den vinklede væg, jeg har tilføjet et ekstra billede på side 1 der viser overgangen.
Iøvrigt har jeg nu sat et 3.5mm jack kabel mellem receiver og forstærker i trigger out/in og nu fungerer sluk tænd på forstærker fortrinligt.


Skrevet af: Benton
Skrevet den: 22-Februar-2011 kl. 13:01
Det ser hammer godt ud. Har selv tænkt på at lave noget lignende. Jeg havde dog tænkt at have et lille Click modul til at sidde på væggen til venstre og så lægge tomrør i fra alle højttalere til modulet.
Hvilke overvejelser gjorde du dig inden du valgte højttalere ? Jeg er MEGET på herrens mark hvad dette angår. Jeg vil selvfølgelig have mest mulig lyd til en overkommelig pris.
Ang. dine subs, hvorfor valgte du 2 stk, og er det bevidst at du har sat dem lidt højt ? Er stoffet/gitteret på højttalerne grå eller "hvide".
Har du malet rammer inden eller var de sådan fra fabrikken ?
Har set at de Canton du har købt, kan man købe for ca. 250 euro pr. par i Tyskland. Hvad gav du for dem?
 
Undskyld de mange spørgsmål :-)


-------------
Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.


Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 22-Februar-2011 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af Benton Benton skrev:

Det ser hammer godt ud. Har selv tænkt på at lave noget lignende. Jeg havde dog tænkt at have et lille Click modul til at sidde på væggen til venstre og så lægge tomrør i fra alle højttalere til modulet.
Hvilke overvejelser gjorde du dig inden du valgte højttalere ? Jeg er MEGET på herrens mark hvad dette angår. Jeg vil selvfølgelig have mest mulig lyd til en overkommelig pris.
Ang. dine subs, hvorfor valgte du 2 stk, og er det bevidst at du har sat dem lidt højt ? Er stoffet/gitteret på højttalerne grå eller "hvide".
Har du malet rammer inden eller var de sådan fra fabrikken ?
Har set at de Canton du har købt, kan man købe for ca. 250 euro pr. par i Tyskland. Hvad gav du for dem?
 
Undskyld de mange spørgsmål :-)
Go ide med Click modulet, jeg går ud fra det er et stik så man kan tilslutte højttalere "udefra"?
Jeg har lavet det ud fra tanken at man ikke må kunne se hverken stik eller kabler, og derfor er alt gemt bag reolen og derfra nogle flexrør ud til hullerne i væggen så det er muligt at trække nye/skifte de eksisterende kabler.
Jeg har ledt meget efter indbygningshøjttalere og var meget tæt på at bestille fra outdoorspeakers.com, de har nogle fantastiske specifikationer i forhold til deres priser, men jeg turde alligevel ikke fordi jeg ikke kunne finde nogle reviews eller anbefalinger .
Jeg valgte Canton fordi jeg fandt en hjemmebio på hifi4all med en der var meget tilfreds og havde brugt inwall 600 mener jeg det var. Det er selvfølgelig et sats når man ikke rigtig har mulighed for at høre det først og det er meget få tests man kan finde på nettet. Heldigvis er jeg meget tilfreds med lyden og synes faktisk Canton højttalerne spiller fuldt ud ligeså godt som de radius højttalere jeg havde før.
Subwooferne spiller faktisk bedre efter min mening end den xtz jeg havde før, det er lige som om de er hurtigere og der er ikke den bulrende bas som jeg havde før.
Grunden til jeg valgte to er simpelthen fordi der ikke er plads til en under reolen og det ville se fjollet ud med kun en på den ene eller anden side af reolen Embarrassed. De sidder så højt fordi jeg har et ihc udtag under gipsen i højre side som jeg ikke ville komme i karambolage med.
Jeg gav 109 euro stykket for Canton højttalerne hos hifi-fabrik.de
 


Skrevet af: Benton
Skrevet den: 23-Februar-2011 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Benton Benton skrev:

Det ser hammer godt ud. Har selv tænkt på at lave noget lignende. Jeg havde dog tænkt at have et lille Click modul til at sidde på væggen til venstre og så lægge tomrør i fra alle højttalere til modulet.
Hvilke overvejelser gjorde du dig inden du valgte højttalere ? Jeg er MEGET på herrens mark hvad dette angår. Jeg vil selvfølgelig have mest mulig lyd til en overkommelig pris.
Ang. dine subs, hvorfor valgte du 2 stk, og er det bevidst at du har sat dem lidt højt ? Er stoffet/gitteret på højttalerne grå eller "hvide".
Har du malet rammer inden eller var de sådan fra fabrikken ?
Har set at de Canton du har købt, kan man købe for ca. 250 euro pr. par i Tyskland. Hvad gav du for dem?
 
Undskyld de mange spørgsmål :-)
Go ide med Click modulet, jeg går ud fra det er et stik så man kan tilslutte højttalere "udefra"?
Jeg har lavet det ud fra tanken at man ikke må kunne se hverken stik eller kabler, og derfor er alt gemt bag reolen og derfra nogle flexrør ud til hullerne i væggen så det er muligt at trække nye/skifte de eksisterende kabler.
Jeg har ledt meget efter indbygningshøjttalere og var meget tæt på at bestille fra outdoorspeakers.com, de har nogle fantastiske specifikationer i forhold til deres priser, men jeg turde alligevel ikke fordi jeg ikke kunne finde nogle reviews eller anbefalinger .
Jeg valgte Canton fordi jeg fandt en hjemmebio på hifi4all med en der var meget tilfreds og havde brugt inwall 600 mener jeg det var. Det er selvfølgelig et sats når man ikke rigtig har mulighed for at høre det først og det er meget få tests man kan finde på nettet. Heldigvis er jeg meget tilfreds med lyden og synes faktisk Canton højttalerne spiller fuldt ud ligeså godt som de radius højttalere jeg havde før.
Subwooferne spiller faktisk bedre efter min mening end den xtz jeg havde før, det er lige som om de er hurtigere og der er ikke den bulrende bas som jeg havde før.
Grunden til jeg valgte to er simpelthen fordi der ikke er plads til en under reolen og det ville se fjollet ud med kun en på den ene eller anden side af reolen Embarrassed. De sidder så højt fordi jeg har et ihc udtag under gipsen i højre side som jeg ikke ville komme i karambolage med.
Jeg gav 109 euro stykket for Canton højttalerne hos hifi-fabrik.de
 


Ja, 109 euro stk. er jo ikke det helt vilde. Jeg tror jeg ville nøjes med 1 sub til at stå i hjørnet.          Har vist dine billeder til konen og med den WAF skulle man jo tro at hun sagde "WOW". Nææ nej, hun syntes faktisk ikke det er så pænt:-(. Lige nu har jeg 2 store gulvhøjttalere + 2 mindre reol højttalere ( baghøjttalere ) fra Monitor Audio, og det generer hende ikke ??? Nok fordi jeg har haft dem lige så lang tid jeg har kendt hende.
Hvad mener du når du skriver "jeg går ud fra det er et stik så man kan tilslutte højttalere "udefra"?" ?
Hvordan har du, efter du har målt hvor højttalerne skal sidde, vidst hvor du skulle lave hullerne efter du har smækket gips på ?
Er lidt i tvivl om hvor vidt det er bedst at bruge 2 lag gips eller MDF !!
Jeg tror jeg skal i gang på tegnebrættet :-)


-------------
Pioneer VSX-921, 5.1 Monitor Audio Silver/Radius 90. Samsung PS50C7705, Netgear WNDR3700, Synology DS211,AppleTV 3, WDTV Live.


Skrevet af: ivan.rene
Skrevet den: 23-Februar-2011 kl. 22:36
Har kun et at sige.... Nice

Og så ups, hvordan får jeg lige mine nye gulvhøjtaller presset ind i væggen ;-)


Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 24-Februar-2011 kl. 11:25
Benton,
Gips er mere lydtæt end mdf, er billigere og vejer ikke ikke så meget.
Til gengæld er mdf bedre hvis du skal have noget tungt hængende og går ikke i stykker i ender og sider ( kan ihvertfald holde til noget mere)
Eventuelt kan du jo starte med et lag gips og montere mdf udenpå, under alle omstændigheder bør du bruge 2 lag for stabilitetens skyld.
Udskæring til højttalerne var meget let,jeg har jo fjernynsåbningen at måle udfra, og sørgede selvfølgelig for ved opsætning af lægter at de ikke ville komme i vejen


Skrevet af: Hagman
Skrevet den: 25-Februar-2011 kl. 15:12
Virkelig flot, og veludført arbejde.
Det ser kanon godt ud !
 
Godt gået.


Skrevet af: GGBON
Skrevet den: 06-April-2011 kl. 10:19
Hej ridderdk
 
Det ligner præcis den væg jeg har haft i hovedet i flere år, men skal først være færdig med resten af en stor og langvarig ombygning. Nu kan min kærste se hvad jeg har snakket om så længe - super.
 
Jeg har også et par spørgsmål ang. de HTI88 du bruger for dem har jeg også et par stykker liggende af . Spiller de som .1 sub eller til at hjælpe Canton med de nederste frekvencer? Har du kabinetter bag eller har du mont. dem direkte i vægen? Hvis de spiller uden kabinet er bassen så stram nok?
 
Jeg må snart igang ..... 


Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 06-April-2011 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af GGBON GGBON skrev:

Hej ridderdk
 
Det ligner præcis den væg jeg har haft i hovedet i flere år, men skal først være færdig med resten af en stor og langvarig ombygning. Nu kan min kærste se hvad jeg har snakket om så længe - super.
 
Jeg har også et par spørgsmål ang. de HTI88 du bruger for dem har jeg også et par stykker liggende af . Spiller de som .1 sub eller til at hjælpe Canton med de nederste frekvencer? Har du kabinetter bag eller har du mont. dem direkte i vægen? Hvis de spiller uden kabinet er bassen så stram nok?
 
Jeg må snart igang ..... 
HTI'erne er tilsluttet udelukkende som sub via lfe out og til min NAD forstærker, jeg bruger altså ikke delefiltret til noget. Canton højttalerne bliver drevet udelukkende af min receiver.
De er monteret i gipspladen men med lægter som former et kabinet og med lidt isolering i bunden.
Jeg er meget imponeret over bassen, men har ikke så meget at sammenligne med, de lyder ihvertfald en del bedre end den XTZ sub jeg havde tilsluttet før, en kraftig bas uden det bliver ligeså "buldrende" som XTZ.
 


Skrevet af: GGBON
Skrevet den: 11-April-2011 kl. 08:13

Er der mulighed for et lyt / kik over en kop kaffe ?



Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 11-April-2011 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af GGBON GGBON skrev:

Er der mulighed for et lyt / kik over en kop kaffe ?

Vi er igang med et større flytteprojekt (2 børn på 5 og 7, skal have større værelser og nye møbler) så det vil jeg ikke være bekëndt :-)
At flytte rundt på 2 børneværelser og et kontor, samtidig med at det skal koordineres så der stadig kan leges og der skal males, og når der derudover er købt nye møbler m.m, hold kæft hvor ser der ud!  :-/
 


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 29-April-2011 kl. 10:12
Ser først tråden nu (link fra anden tråd).

Stor respekt for at du har kastet dig ud i og gennemført sådan et stort projekt og resultatet er flot.Clap

Jeg vil dog tilslutte mig kritikken af højden og komme med et forslag som andre kan overveje, hvis de går med lignende tanker:

Man kan placere centerhøjttaleren i reolen under TV'et. Det betyder at både TV og front (højre/venstre) kan komme længere ned og dermed tættere på idealpositionen. Visuelt vil det også få hjemmebioen til at fremstå mindre overvældende.



Skrevet af: Letten
Skrevet den: 29-April-2011 kl. 10:18
Oprindeligt skrevet af Benton Benton skrev:

Har vist dine billeder til konen og med den WAF skulle man jo tro at hun sagde "WOW". Nææ nej, hun syntes faktisk ikke det er så pænt:-(. Lige nu har jeg 2 store gulvhøjttalere + 2 mindre reol højttalere ( baghøjttalere ) fra Monitor Audio, og det generer hende ikke ??? Nok fordi jeg har haft dem lige så lang tid jeg har kendt hende.

-tror faktisk mange kvinder ikke har noget imod "pæne" højttalere og TV.
-blot man sørger for pæn (helst skjult) ledningsføring, det skal ikke se rodet ud og det skal være nemt at holde rent (både for ham og hende Embarrassed)




Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 29-April-2011 kl. 11:26
Burde du ikke have forlænget skråvæggen på det sidste billede, så man undgår det der hak?
 
...men det er godtnok et flot resultat du har fået :-)


-------------
mvh Christian


Skrevet af: Letten
Skrevet den: 29-April-2011 kl. 13:15
Det er besvaret i tråden.


Skrevet af: ridderdk
Skrevet den: 29-April-2011 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Burde du ikke have forlænget skråvæggen på det sidste billede, så man undgår det der hak?
 
...men det er godtnok et flot resultat du har fået :-)
 
Jo det burde jeg, har jeg efterfølgende måtte konstatere. Det ser en anelse "forkert ud", på den anden side er væggen jo 10-12 cm breddere som det er lavet i forhold til hvis jeg havde forlænget skråvæggen.



Print side | Luk vindue