Erfaringer med Google TV (Logitech Revue)
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=93745
Udskrevet den: 01-November-2024 kl. 02:33
Emne: Erfaringer med Google TV (Logitech Revue)
Skrevet af: eskehagen
Emne: Erfaringer med Google TV (Logitech Revue)
Skrevet den: 21-Februar-2011 kl. 20:31
Jeg er lige kommet hjem fra USA og har købt en Logitech Revue box, med Google TV, med hjem.. Jeg har sat mig ind i det meste boksen kan - men da jeg nu har tilsluttet den mit eget tv her hjemme, er der nogle funktioner jeg ikke rigtig kan benytte fordi jeg ikke er i USA. - Kan man omsætte min internetbox, så det ser ud som om jeg er i USA, og kan benytte disse Amerikanske-services ?
Her ud over vil jeg meget gerne i kontakt med andre DANSKERE, som har investeret sig i dette nye Google TV !! . . . Jeg vil nemlig gerne have nogle ideer til hvordan man kan få mest muligt ud af det på nuværende tidspunkt, hvor den jo egentlig kun hører til USA. Og hvordan opfatter I denne teknologi - er den fremtidssikker og vil vi overhovedet få det her til DK en gang - så vi danskere også kan få fuld glæde af det og få nogle danske ting til boxen?
Håber her findes nogen Google TV-fans , som jeg kan snakke lidt med omkring denne nye skønne teknologi (efter min mening) :) ...
|
Svar:
Skrevet af: Jwin
Skrevet den: 21-Februar-2011 kl. 22:25
Hvad kan man overhovedet med den i Danmark? Den har jo ikke en tuner og den kan ikke styre Danske Sat-Boxe eller DVB tunere. Så kan den ikke optage noget. Så er der jo kun Web surfing tilbage.....
Jeg har svært ved at se Google TV blive til noget i Danmark, med mindre det kommer med passende tunere, CI slot og recording. I USA er den jo ikke rigtigt blevet noget hit. Spændende perspektiver, men version 1.0 kom nok for tidligt ud af laboratoriet.
J
|
Skrevet den: 21-Februar-2011 kl. 22:54
hvad? vil det sige at den ikke vil paase med min viasat parabol boks hvis jeg faar en satboks med hdmi udgang ?
|
Skrevet den: 21-Februar-2011 kl. 23:13
Det må jo komme an på en prøve ! Men lav en Google søgning på "enhanced dvr integration". Det skal set top boxen åbenbart understytte. Selv om den gør det, er det vist ikke uden problemer. Men spændende projekt du har gang i....
J
|
Skrevet den: 22-Februar-2011 kl. 11:39
Jamen "enhanced dvr integration" - er det ikke kun noget, som din DVR-recorder skal understøtte , hvis du skal kunne tilslut din DVR til Logitech Revue og optage TV igennem den?
Jeg spørger jo her i tråden om, om man kan tilslut fx din Viasat set-top box til Revue og se TV derigennem ?? :)
|
Skrevet den: 22-Februar-2011 kl. 17:31
Jo, men skal du ikke kunne optage Viasat? Hvis man bare skal se sat programmer igennem Revue'en, så kunne man jo lige så godt tilslutte satbox'en direkte til tv'et.
|
Skrevet den: 22-Februar-2011 kl. 17:48
Ja men ved at tilslut sat box til revue kan du jo styre tv programmerne derigennem og vel ogsa bruge revues til guide?? saa det er vel federe at ku styre sat programmer over revue, hvis det ellers nemt kan lade sig gore ?
|
Skrevet den: 22-Februar-2011 kl. 21:08
eskehagen skrev:
Ja men ved at tilslut sat box til revue kan du jo styre tv programmerne derigennem og vel ogsa bruge revues til guide??saa det er vel federe at ku styre sat programmer over revue, hvis det ellers nemt kan lade sig gore ? | Ja, hvis man er i USA. Men virker det sammen med en Viasat sat box? Har du prøvet? Jeg ved kun hvad jeg har kunnet læse mig til på nettet og har ikke haft fat i Revue'en. Glæder mig til at høre om dine erfaringer.
J
|
Skrevet den: 23-Februar-2011 kl. 00:54
nej det har jeg selvfolgelig ikke.. men har hort viasat om det kan lade sig gore at faa fat i sadan en box.. sa ma se hva de siger :)
|
Skrevet af: awesome
Skrevet den: 11-Marts-2011 kl. 04:54
Jeg er også lige kommet hjem fra USA med en Revue i bagagen. Den er endnu ikke kommet ud af kufferten, men mht amerikanske services, har jeg også indkøbt en router-løsning.
Nåede ikke at kigge så meget på den derovre, men nåede at prøve Netflix. Fik 1. måned gratis. Blev lidt skuffet over at se at de nyeste film kun er til rådighed på DVD.
Som sagt har jeg ikke fået grejet ud af tasken endnu, men det sker vil i morgen...
Ville være fint med lidt "videnudveksling". Er du kommet længere med TV?
|
Skrevet den: 11-Marts-2011 kl. 10:38
#awesome Ja jeg har skam lært det ret godt at kende med tiden..Jeg har samtidig også fået fat i Viasat, og købt en HD-satelit-box ved dem, så jeg nu kan tilslutte min parabolpakke igennem Revue-boksen (via HDMI-kabel). Denne skulle jeg dog give 499,- kr. for, men så fik jeg også en gratis prøveperiode på 3 måneder på viasats HD-kanaler, som jeg bare kan afmelde efter 3 måneder.
Og det virker rigtig godt med TV-delen i Revue.. Jeg kan se alle mine kanaler igennem den, jeg kan benytte TV-Guide, Planner og hvis jeg havde en harddiskoptager kunne jeg også optage, via Revue keyboardet.. Dog kan du endnu ikke benytte søgefunktionen i Revue - på at søge hvad der kommer i TV direkte, da man ikke kan registrere danske sat-boxe, så du bliver nød til at registrere en amerikansk box (og dermed tror den du ser amerikanske kanaler i søgefunktionen)
"Awesome" - du er velkommen til at komme med flere spørgsmål hvis dette opstår :)
|
Skrevet af: KristianP
Skrevet den: 16-Marts-2011 kl. 02:58
Hvis du vil have noget ud af de amerikanske muligheder der er i den, bliver du nød til at have et amerikansk IP.
En mulig løsning på det er at sætte en VPN op før Logitech boksen. Det kan f.eks. gøre med en cisco router og så firmware update den med dd-wrt ( http://www.dd-wrt.com/site/index - http://www.dd-wrt.com/site/index )
Så har du mulighed for at lave en VPN løsning med overplay.
Skal lige siges jge har ikke selv prøvet det endnu, men jeg ser ingen problemer i det.
------------- http://primarc.dk - Primarc.dk - Guides til Online TV
|
Skrevet af: KristianP
Skrevet den: 16-Marts-2011 kl. 03:29
Jeg sad lige og kiggede lidt mere på hvordan man kan sætte en router op, og det er egentlig ganske simpelt, routeren skal bare understøtte PPTP, og så skulle det kunne lade sig gøre.
Dernæst har du selvfølgelig brug for en server at connecte til. Jeg bruger selv overplay og det kører rigtig godt.
------------- http://primarc.dk - Primarc.dk - Guides til Online TV
|
Skrevet af: awesome
Skrevet den: 17-Marts-2011 kl. 05:05
Min Revue er koblet op på StrongVPN. Har købt en løsning lig den KristianP omtaler. Har 2 routere. Den ene kører med dansk net, og den anden kører via StrongVPN med amerikansk IP. Netflix kører problemfrit.
|
Skrevet af: bphhm
Skrevet den: 06-April-2011 kl. 13:45
Følger spændt jeres erfaringer. Jeg abbonnerer på NBA TV og kører via mit media center op på fladskærmen, men brugergrænsefladen er ikke videre god.
|
Skrevet af: Colmorten
Skrevet den: 25-April-2011 kl. 16:15
Det hvor problemet er er følgende, HDCP er en beskyttelse af indhold, der er anvendt i HDMI til at hjælpe kryptere produktion af high definition enheder og da logitech revue ikke understøtter dette, kan den ikke bruge på de fleste enhedder her i landet, jeg har selv købt en logitech revue, den er virkelig god især det med den kan gå på nettet, så den kan bruges til fks. youtube og meget andet samt se film fra andre enheder du har film på. jeg høre også gerne fra jer eller andre med nyt herom
|
Skrevet af: lunapark
Skrevet den: 22-September-2011 kl. 22:40
Jeg overvejer at købe en. Men kan man selv tilføje kilder til sine tvkanaler ? Jeg har nemlig nogle IP-TV kanaler som jeg gerne vil have til at køre på Google TV. På den måde slipper jeg for bokse og IRblasters mv.
|
Skrevet den: 23-September-2011 kl. 10:05
Jeg ved ikke helt om din løsning kan tilsluttes ? Men jeg har tilsluttet min Viasat HD box via hdmi til google boxen.. Så tror alle tvkanal-kilder med hdmi , kan tilsluttes - også kan du vælge inde i google-tv'ets menu hvilken enhed du vil tilslutte.
|
Skrevet den: 24-September-2011 kl. 10:16
Skide ærgeligt, for jeg ville netop gerne undgå enhver tilsluttet boks, og brug af IR-blasters :-(
Og IP-TV kanalerne er jo i kablet som er tilsluttet boksen.
|
Skrevet den: 07-Oktober-2011 kl. 17:48
Det der Internet er jo fantastisk... :-) Vildt hvad man kan finde...
Man kan smide en beta version af den kommende opdatering af Google TV på sin Revue. PÅ den måde får man Honeycomb på sin Logitech Revue.
Dette giver dig så den nye brugerflade samt adgang til Android Market, og det ser alt sammen meget spændende ud. MEN det er en beta og der er fejl og mangler, og al installation er på eget ansvar, da man kan risikere at ødelægge boksen sin.
Den nye version giver mulighed for at installere denne app, som giver mulighed for IPTV.
Glæder mig... Kilder siger at den officielle opdatering måske kommer i løbet af 3-4 uger...
Honeycomb på Logitech Revue: http://www.youtube.com/watch?v=0AgfLK9Q7ms&NR=1 - http://www.youtube.com/watch?v=0AgfLK9Q7ms&NR=1
IPTV: http://www.youtube.com/watch?v=ZRWCeEpfwXg - http://www.youtube.com/watch?v=ZRWCeEpfwXg
|
Skrevet af: avh
Skrevet den: 07-Oktober-2011 kl. 20:24
På hvad måde kan IPTV anvendes?
Mulighed uden udbyders box?
------------- DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
Skrevet den: 07-Oktober-2011 kl. 23:04
lunapark* Vil det så sige, at alle os der har Google TV / Logitech Revue her hjemme i DK - at vi kan få installeret Honeycomb, når opdateringen kommer ?? Eller er det stadig kun Amerikanerne der får glæde af det sjove?
Og ja - kan vi danskere komme til at benytte det IPTV på en måde en gang? Kender ikke rigtig til det, men ser fedt ud
|
Skrevet den: 08-Oktober-2011 kl. 09:17
Da jeg tilsluttede min boks herhjemme, så opdaterede den da fint første gang. Så jeg regner da også med at den opdaterer til HoneyComb uden problemer. Ellers så er der da måder at omgås dette med VPN, men tror bestemt ikke det bliver noget problem.
Mht. IPTV Så er det jo afhængig af kilden til IPTV. Jeg siger bare at man med denne app kan indtaste en webadresse, som viser en kanal.
|
Skrevet den: 08-Oktober-2011 kl. 09:28
Fedt fedt! Så ser vi da frem til Honeycomb snarrest :b
Så altså du skal have en kilde for at kunne se IPTV? Som fx kunne være?
|
Skrevet af: TRUMF
Skrevet den: 31-Oktober-2011 kl. 13:51
Virker den med DVB-T ?
Og kan den programmeres til at styre resten af anlægget ligesom en Harmony ? har hørt noget om at den kan men at det kræver nogle krumspring...
------------- Samsung PS50C7705 + Onkyo TS SR606 + KEF 2005.2 + WD TV Live + Sonos + Harmony 885
|
Skrevet den: 06-November-2011 kl. 07:46
TRUMF skrev:
Virker den med DVB-T ?
Og kan den programmeres til at styre resten af anlægget ligesom en Harmony ? har hørt noget om at den kan men at det kræver nogle krumspring...
|
Afhænger lidt af hvilken af produkterne vi snakker om. Google TV er brugt af forskellige firmaer og forhåbentlig vil flere komme til, sådan at der bliver en stor fælles standarisering.
Men de eneste rigtig kendte lige nu er Logirechs Revue boks, og Sony TV model NSX32GT1. (fås også i andre tommer)
Logitech Revue boksen tilslutter du ethvert TV via HDMI, og så kører Google TV. Der er dog ingen tuner heri, men derimod en HDMI-IN. Det vil sige du kan tilkoble din parabolreceiver, DVB-T receiver eller lign. og så kan Google TV styre den anden boks. Men da Google TV ikke officielt er i landet, så er der ingen garanti for at det er kompatibel med hinanden. I USA har de en satellit udbyder kaldet "dish" og Google TV fungerer perfekt med deres bokse. Det vil sige den skifter kanal selv, den ser EPG på boksen, den kan sætte boksen til at optage, og Google TV kan søge på det optagede indhold igen, og afspille det.
Fjernbetjeningen/keyboardet sætter du op til dit TV under standard opsætningen, på den måde kan du gemme din alm. remote væk for evigt :-) Og ja det er vist rigtig nok at den kan kodes til alle dine anlæg, da jeg vist også har hørt i en youtube video at det er en Harmony i forklædning :-) Men kender desværre ikke mere til det.
SONY TV Denne udgave har tuner. Men den har DVB-T/C
Sony har vist også en bluray afspiller og så har KIna lavet diverse bokse med Google TV også. Men som sagt håber jeg der snart kommer flere til. Google TV er netop lige blevet opdateret og fået en kæmpe overhaling, bla. kan man nu hente Apps fra Android Market.
|
Skrevet af: mogwai
Skrevet den: 09-November-2011 kl. 10:41
Hej :)
Kan du undersøge om den kan virke som slingcatcher? Dvs, er der mulighed for at installere slingplayer via android marked?
|
Skrevet den: 14-November-2011 kl. 07:00
Det ser sådan ud....
http://www.slashgear.com/slingplayer-for-google-tv-beta-opens-video-02156413/ - http://www.slashgear.com/slingplayer-for-google-tv-beta-opens-video-02156413/
|
Skrevet den: 14-November-2011 kl. 16:46
@lunapark Tak for det meget udførlige svar :)
------------- Samsung PS50C7705 + Onkyo TS SR606 + KEF 2005.2 + WD TV Live + Sonos + Harmony 885
|
Skrevet den: 15-November-2011 kl. 20:41
Logitech Revue vil fortsat få opdateringer, og den første (Honeycomb) vil komme i løbet af nogle uger.
Dette udtaler Jurek Foryciarz er product manager hos Google TV.
Han nævner også at Logitech er en vigtig partner for Google, og at folk ikke skal regne med at det er enden på deres samarbejde.
Så det kunne tyde på at Logitechs udmeldinger er misforståede eller ihvertfald overfortolket. Derved kan alle Logitech Revue ejere ånde lettet op :-)
Google TV lanceres udenfor USA's grænser tidligt i det nye år, og der er Storbritannien eftersigende i spil.... Så må vi bare håbe på at Danmark også står i den kø på et tidspunkt.
Google integreret på TVet er genialt. Ens billeder, film, musik og fortrukne hjemmesider lige ved hånden samt Apps, som allerede synkroniseret med ens telefon eller tablet.
Apps kan udvikles af alle og enhver, og man kan håbe på de danske VOD tjenester som DR TV, TV 2 Sputnik, Viaplay, SF-anytime, nutv, YouSee, Waoo, Stofa osv ret hurtigt vil komme med Apps dertil.
Det kan næsten kun blive en success, hvis bare de får fingeren ud, for kapløbet er startet, og jeg fatter ikke hvorfor der ikke angribes hårdere :-)
Det kunne naturligvis også være fedt at hvis vores tv-udbydere tog et kig på Google TV. På den måde kunne deres settop bokse integreres med Google TV, som det f.eks allerede er kendt med den amerikanske satellit udbyder "dish". Men da vi ikke har mange spillere herhjemme som er store så er danmark vel dækket ind med udbydere som Viasat, CanalDigital, Boxer, YouSee, Stofa og Waoo.
|
Skrevet den: 14-Marts-2012 kl. 21:19
Jeg sælger min Logitech Revue da jeg skifter til Sony istedet. Nogen som vil købe en Logitech Revue i org. embalage og i fin standard?
Med Android 3.0 og adgang til AndroidMArket(Play)
|
Skrevet den: 14-Marts-2012 kl. 21:38
Det kunne jeg godt være interesseret i. Hvilket keyboard følger med og hvilken pris snakker vi om ?
Kan man stadig købe det lille keyboard til den ?
Har du evt erfaring med med at bruge det sammen med samsungs smart tv og feks youtube osv.
|
Skrevet af: Prassen
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 11:36
Jeg kunne meget vel også være interesseret i hva prisleje snakker vi om?
|
Skrevet af: rskadk
Skrevet den: 21-Marts-2012 kl. 12:41
Er der opdateringer i sagen angående benyttelse af denne Logitech box? Til eks. brug over DVB-C, ved anden tilsluttet tuner..
|
|