Print side | Luk vindue

Antenne i Sagem

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94076
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 22:47

Emne: Antenne i Sagem
Skrevet af: Haspalm
Emne: Antenne i Sagem
Skrevet den: 01-Marts-2011 kl. 11:36
Hejsa folkens,
vi anskaffede os en sagem hd boks til vores boxer abb.

Historen skal fortælle at vi de første to måneder har kørt uden, med antennen direkte i vores tv der også har dvb-t understøttelse. Vi har ALDRIG haft udfald på antennesignalet i tv'et.. den viser 10/10 i kvalitet og styrke på antennen så ville mene at vores stue antenne stod ok.

Så satte jeg boksen til da vi egentlig også ville se lidt kanal 5, antenne blev sat i sagem boksen og antennekabel herfra og til tv'et.

Jeg har stadig 10/10 på tv'ets antenne signal, men boksen har noget ringere modtagelse ??
Faktisk så ringe at dr falder ud meget tit og kanal 5 ligeledes udfald og billede der fryser.

Kan det virkelig passe at antennen i sagem boksene er af så ringe kvalitet ???

Svar:
Skrevet af: Ham_Der
Skrevet den: 01-Marts-2011 kl. 12:35
Beklageligvis ja. Den er temmelig krævende med hensyn til signalet, det har jeg også oplevet.

Er dit tv en model, der kun understøtter mpeg2, ellers kan du jo bruge det, du skal bruge et Boxer CA modul.
Hvis du har købt boxen, fordi dit tv ikke understøtter mpeg4, ser jeg to løsninger. Køb en kraftigere stueantenne eller en tagantenne, hvis du har mulighed for det.
En tredje løsning er en anden boks, eksempelvis Maximum t-541 VA.

Skrevet den: 01-Marts-2011 kl. 13:00
tv'et understøtter mpeg4 og CA moduler, men har ingen optage funktion.. dertil skal jeg bruge boxen.

Skrevet af: Ham_Der
Skrevet den: 01-Marts-2011 kl. 13:41
OK.
Det er den med optager, du har købt.
Så ville jeg finde en større/kraftigere antenne. Sagem er krævende med signalet.
Jeg har også oplevet en Sagem boks, der ikke kunne vise ordentligt billede tilsluttet samme antenne, som en Digiality virkede fint med.

Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 01-Marts-2011 kl. 14:08
Check lige signalet på din Sagem boks. Signalet kan nemlig også være for kraftig hvilket også kan give udfald/frysninger via Sagem boksen !

Skrevet den: 01-Marts-2011 kl. 15:20
og hvordan ser jeg det... går skalaen højere end 100 % ?

Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 01-Marts-2011 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af Haspalm Haspalm skrev:

og hvordan ser jeg det... går skalaen højere end 100 % ?

Der skulle meget gerne være en skala for både signalstyrke og signalkvalitet på Sagem boks (menu)

Signalkvalitet bør ligge på 98% mens signalstyrken bør ligge mellem 70-85%

Hvis styrken ryger over 90% viser boksen 'dårlig signal' !

Skrevet den: 01-Marts-2011 kl. 22:19
Jeg har fundet menu-punktet.. det svinger dog helt vildt med disse niveauer.. fra at ligge i god til at være dårligt...

Skrevet den: 10-Marts-2011 kl. 19:19
Nu blev vi så træt af den Sagem boks at vi købte et ca-modul... nu har vi ingen problemer med kanal4/5 - vi må så leve med ikke at kunne optage.. men på den anden side.. heller ikke noget ved at optagelsen hakker så det ikke er til at se alligevel..

Print side | Luk vindue