Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94120 Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 07:55
Emne: Signalstyrke 6ern HD YouSeeSkrevet af: Pade2204
Emne: Signalstyrke 6ern HD YouSee
Skrevet den: 01-Marts-2011 kl. 22:34
Hej Folkens
Jeg oplever ekstrem hakkeri/pixeleringer på 6ern HD via YouSee på Frederiksberg nettet.
Er jeg den eneste - mine kabler er gode, og koblet direkte til indgangen.
Signal styrke
Tuner 1 = 3,5 BER = 0 ja ja Tuner 2 = -5,2 BER = 0 ja ja
Hvordan ser det ud hos jer på denne kanal (da signalstyrken ændrer sig meget fra kanal til kanal - 6ern HD er faktisk "værst") Burde mit signal ikke være OK for denne kan uden pixeleringer og hakken ?
Eller er det simpelthen YouSee's signal fra 6ern og/eller signalet fra england ?
Takker
Svar: Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 01-Marts-2011 kl. 22:55
glemte at sige, at jeg for det meste ser fodbold på denne kanal, og det er der det opstår :)
Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 01-Marts-2011 kl. 23:43
Pade2204 skrev:
Hej Folkens
Jeg oplever ekstrem hakkeri/pixeleringer på 6ern HD via YouSee på Frederiksberg nettet.
Er jeg den eneste - mine kabler er gode, og koblet direkte til indgangen.
Signal styrke
Tuner 1 = 3,5 BER = 0 ja ja Tuner 2 = -5,2 BER = 0 ja ja
Hvordan ser det ud hos jer på denne kanal (da signalstyrken ændrer sig meget fra kanal til kanal - 6ern HD er faktisk "værst") Burde mit signal ikke være OK for denne kan uden pixeleringer og hakken ?
Eller er det simpelthen YouSee's signal fra 6ern og/eller signalet fra england ?
Takker
Der er intet galt med din signalstyrke, men nedenstående er hentet fra YouSee.dk/driftsinformation:
Kunder kan desværre i øjeblikket opleve periodiske forstyrrelser i form af "frys og hak" på de analoge og digitale kanaler, det drejer sig om få forstyrelser pr udsendelse. Vi forventer at fejl er udbedret senest d. 4/3 2011. DR1 , DR2 og Tv 2 er dog ikke berørt af denne fejl.
Vi beklager de gener det medfører, vores teknikere arbejder på at udbedre fejlen hurtigst muligt.