Print side | Luk vindue

Apple iPad 2

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Apple udstyr
Forumbeskrivelse: Apple grej baseret på iOS som iPhones, iPads og iPod Touch
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94166
Udskrevet den: 16-Maj-2024 kl. 23:21


Emne: Apple iPad 2
Skrevet af: Lars
Emne: Apple iPad 2
Skrevet den: 02-Marts-2011 kl. 20:19
 
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=4836">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=4836 - Her er iPad 2
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=4836 - Apple har præsenteret iPad 2, og den nye tablet byder på flere nyheder.


Hvad syntes i ? 
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=4880">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=4880 - Den første weekend med iPad 2
De amerikanske anmeldere har allerede fældet dom over den nye iPad i USA, og langt størstedelen er vilde med iPad 2.

Vi kigger på den...


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk



Svar:
Skrevet af: Thomaszulu
Skrevet den: 02-Marts-2011 kl. 20:25
gik lige på dba..for satan der er mange der har sat deres ipad 1'ere til salg i aften.. ha ha super fed nyhed..


-------------



Skrevet af: Nikodk
Skrevet den: 02-Marts-2011 kl. 20:27
jeg må finde på en undskyldning for at udskifte min ipad1



Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 02-Marts-2011 kl. 20:28
Der er ikke umiddelbart noget ved 2'eren der får MIG til at sætte min iPad 1 til salg. Jeg har ikke oplevet af processoren har været underdimensioneret endnu, så ud over et mere slim design, ville den ikke give mig noget nyt. Måske spil-folket vil få mere ud af den.

-------------
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet


Skrevet af: Kief
Skrevet den: 02-Marts-2011 kl. 20:31
Vil give Yakken ret. Der er ikke noget som direkte taler for at skifte sin Ipad 1 ud, hvis man allerede har den. Naturligvis er et slimmere design ganske rart, men ikke noget der er revolutionerende. Jeg er glad for min Ipad og nu når der ikke engang kom Retina display i den nye kan jeg nu ikke se hvorfor man skal skifte.

-------------
Mvh.

Casper


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 02-Marts-2011 kl. 20:43
Sådan en napper jeg med hjem i påsken sammen med en dock med hdmiTongue

-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin


Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 02-Marts-2011 kl. 20:52
Synes det nye smart cover er fedt lavet (se videoen på Apple.com), en skam det ikke dur til iPad 1


Skrevet af: senned
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 00:11
Super fedt med 2 kameraer. Men ikke noget der får mig tll at købe den. Men glæder mig vildt til iOS 4.3. Streame musik og video fra itunes på computeren, det bliver da vildt cool.


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 00:36
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

 

Hvad syntes i ? 


Det er måske nu, man skal købe Apple aktier


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 00:41
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Det er måske nu, man skal købe Apple aktier


Jeg så et sted, at en analytiker regnede med at Apple ville sælge 40 mio. af disse iPad 2 i 2011.

Til sammenligning solgte de 15 mio. iPad 1 i 2010, og det var samlet set mere end alle øvrige tablets (slades) til dato havde solgt.

Så hvis den forudsigelse holder stik, så bare køb Smile

  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 00:43
40 mio. - det er da helt vanvittigt ...


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 00:43
Den har fået en opdatering der gør at jeg stadig hælder meget imod iPad når/hvis jeg skal købe en tablet (afhængigt af om Android i 3.0 virkeligt kommer med noget killer feature som kan opveje de ting jeg ikke synes om ved Android), men havde jeg haft en iPad 1 ville jeg ikke lige kunne se hvorfor jeg skulle udskifte den.
Der er ikke rigtigt kommet noget nyt, som ikke var forventet som værende en selvfølgeligt - altså lidt tyndere design, hurtigere processor (ikke fordi den har behov efter hvad jeg hører, men bare fordi at "sådan gør man nu en gang" når man lancerer noget nyt hardware) og facetime kamera.
Jeg savner en overraskende killer-feature, så på den måde er jeg lidt skuffet over præsentationen.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 00:51
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

40 mio. - det er da helt vanvittigt ...


Det skal nok ses i lyset af, at man forventer at 2011 bliver tablet år med mere end 100 konkurrenter.

Det burde måske få salget til at dale, men det bliver nok mere tale om at Apple snupper en pæn portion, og så deles de øvrige om en anden portion.

Hvorfor man mener Apple stadig vil sælge bedst, selvom de øvrige "kan det samme" skal nok ses i lyset af at de netop ikke kan det samme endnu.

På papiret jo, men eksempelvis nærmer antallet af iPad Apps sig nu 65.000 mens Android tablets Apps har rundet de 100. Så hele økosystemet omkring iPad har et forspring, som ikke lige indhentes blot fordi konkurrenterne er blevet klar med deres hardware.

En tablet er jo ikke kun hardware, men måske i højere grad hvad man kan med den. Altså hvilke opgaver den kan løse for en.

  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 01:01
Ja, jeg tror også at Apple sætter sig på det meste af tablet salget. Før iPad var tabletterne alt for klodsede. Det var den her vi ventede på. Apple talte jo også om Post-pc tiden, og at computere nu skulle være lettere at bruge. Så det skifter måske fra bærbare pc'er til iPad mere end man havde regnet med.

Skrevet på en iPad


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 01:11
40 millioner iPad2 i 2011? Det vil jeg se før jeg tror det.. :P Det tog dem alligevel fra 2007 og til nu at runde 100 mil iPhones.. :)


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 01:14
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Jeg savner en overraskende killer-feature, så på den måde er jeg lidt skuffet over præsentationen.


Det synes jeg allerede var i den første version. det nye i ver. 2 er bare lidt ekstra oveni.
Og killer-featuren er at den er gennemført lækker, og intuitiv at bruge.


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 01:16
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

40 millioner iPad2 i 2011? Det vil jeg se før jeg tror det.. :P Det tog dem alligevel fra 2007 og til nu at runde 100 mil iPhones.. :)


Tjo, men det er et andet marked.

Med iPhone skulle de erobre andele fra mobil markedet. Med iPad skabte de et "nyt" marked.

Godt nok var slade computere ikke ukendte før iPad, men siden iPad 1 kom frem har Apple solgt mere end der samlet set er solgt indenfor den kategori over alle årene.

Så i år hvor tablet markedet ventes at eksplodere, og sikkert samlet set sælge over 100 mio. enheder, der står Apple til at snuppe en pæn del.

  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: petrucci
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 08:10
Er ligesom Jonas også skuffet over den nye iPad2. Synes allerede iPad'en er acceptabel tynd nok til at være portable. En 7" version havde nok været bedre sådan rent transportabelt. Jeg mener at når man bruger over halvdelen af præsentationen til at fremhæve 2 apps og et cover...så er der altså ikke noget "magical" eller "revolutionary" overhovedet.

Var faktisk ved at brække mig flere gange over Apples selvhøjtidelighed, deres "angreb" på konkurrenterne og forvridningen af data. Ja hurra Honeycomb har kun 100 apps men den er også kun lige udkommet på en tablet i sidste uge. Og så fejlciterer Steve Jobs samsung direkte på scenen, det var sgu flovt.

Generelt...en fesen præsentation med de sædvanlige blærerøvstatistikker og skuffende specs IMO.


Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Jeg savner en overraskende killer-feature, så på den måde er jeg lidt skuffet over præsentationen.


Det synes jeg allerede var i den første version. det nye i ver. 2 er bare lidt ekstra oveni.
Og killer-featuren er at den er gennemført lækker, og intuitiv at bruge.
Det er jeg helt med og jeg behøver da heller ikke yderligere argumenter for at skulle købe en - jeg skal have en iPad på et tidspunkt.
Jeg mente i forhold til opdateringen fra iPad -> iPad 2 så synes jeg der mangler lige en lille smule, før jeg ville være blevet overrasket eller havde sagt: "okay, den er godtnok fed i forhold til 1'eren!".
Jeg har haft alle iPhones fra 3G'eren blev lanceret i Danmark - og hvert år er jeg "blevet nødt til" at opdatere til den nyeste fordi jeg syntes at der var tilføjet nogle nye ting som jeg "bare måtte have" (kombineret med at brugtpriserne gjorde det særdeles attraktivt og ikke særligt dyrt).
Sådan tror jeg ikke jeg ville have det, hvis jeg havde en iPad 1 i dag og så præsentationen af 2'eren.


Skrevet af: tyros1
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 09:18
Ser allerede mig selv filme ved poolen  i 1080 i ferie i Tyrkiet:) til sommer og grine af dårlig vidio om aftenene på restauranten:)
hovsa det var vist en drøm -jeg vågner vist lige her med dumme Ipad 1:)
Er man helt i skoven hvis man tror man kan sælge sin brugte Ipad 1 til kr. 1500 under købspris? eller hedder den kr. 2500 av min arm såWink


-------------
Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50
Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III
Squeezebox duet/Radio og IPAD
NAS Synology 211


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af tyros1 tyros1 skrev:

Ser allerede mig selv filme ved poolen  i 1080 i ferie i Tyrkiet:) til sommer og grine af dårlig vidio om aftenene på restauranten:)
hovsa det var vist en drøm -jeg vågner vist lige her med dumme Ipad 1:)
Er man helt i skoven hvis man tror man kan sælge sin brugte Ipad 1 til kr. 1500 under købspris? eller hedder den kr. 2500 av min arm såWink
Nyprisen på den første iPad er i dag:

16GB 32GB 64GB
3099 3799 4499
3899 4599 5299
Nederste linje med 3G.

Er prisen ikke sat ned? jeg kan ikke helt huske hvad de kostede før.




-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 10:21
jo, den billigeste 16gb Ipad1 kostede før 3799,-
Der er skåret mellem 700-1000,- af prisen fra igår til idag
Det er dog slet ikke nok efter min mening, når Ipad2 vil blive solgt til samme pris som Ipad1 før prisdumpet. 700,- i forskel mellem Ipad1 og 2 - så vil ingen da købe en Ipad1 længere.

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 10:30
Jo de er sat ned med 700 kr for hver model mener jeg~~

Jeg købte en iPad 1 16gb wifi kort før jul, velvidende at der højst sandsynligt ville komme en ny i marts/april. Alligevel ærger jeg mig lidt over jeg ikke kunne vente de måneder (troede at danmark ville være en af de senere lande den blev lanceret i, igen). Men hvis jeg beslutter mig for at købe en 2'er så har jeg allerede en køber @ et familie medlem, så mit tab vil nok ligge på ca. en tusse ~_~

Men som andre siger; hvad har 2'eren egentlig som kan retfærdigøre en upgrade? Lidt anderledes formfaktor/vægt, hurtigere (vil gerne se sammenligning af hvor reelt langsommere 1eren er vs 2 i brug), kameraer (har allerede en mobil til dette behov), man kan pimpe hvid, ??

Det skulle da lige være at hdmi adapteren kun virker til 2'eren så.. fråder altså lidt om munden med tanken om at kunne streame veetle eller game multiplayer via emulators på min ipad også at kunne se det på min fladskærm igennem det kabel. 


PS for dem som ikke har hørt det: apple giver iphone 4 support til at dele 3g forbindelse som wifi hotspot (ligesom JB app mywi) i ios 4.3 = umiddelbart ingen grund til at købe en 3g ipad hvis man har en iphone 4 




Skrevet af: petrucci
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 10:39
Der går umiddelbart rygter om at iPad2 kun har 256mb ram (Xoom har 1gb). Der er dermed lagt i ovnen til endnu en kommende "Iphone 3G like" sløvhed om et stykke tid.

Som jeg umiddelbart opsummerer specs, så er iPad2 underlegen Tegra2 tablets mht. grafik, underlegen CPU mæssigt (findes 1.2ghz dual-core) og væsentlig underlegen i RAM. Ikke specielt "magisk" i mine øjne. Og så kan de vise en halv times Apps alt det de vil..tvivler på de fleste køber iPad2 pga. iMovie og Garageband :)


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 10:49

petrucci: glæd dig nu over at du nu endelig kan få side9 pigen på eb app Wink



-------------
Mvh

René


Skrevet af: petrucci
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 11:07
rhsin, det har jeg ingen interesse i :) det er kun sønnike der bruger ipad'en pt til spil og youtube.


Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Der går umiddelbart rygter om at iPad2 kun har 256mb ram (Xoom har 1gb). Der er dermed lagt i ovnen til endnu en kommende "Iphone 3G like" sløvhed om et stykke tid.

Som jeg umiddelbart opsummerer specs, så er iPad2 underlegen Tegra2 tablets mht. grafik, underlegen CPU mæssigt (findes 1.2ghz dual-core) og væsentlig underlegen i RAM. Ikke specielt "magisk" i mine øjne. Og så kan de vise en halv times Apps alt det de vil..tvivler på de fleste køber iPad2 pga. iMovie og Garageband :)


Men hvor meget forskel gør det mon lige, iPad 1 er jo ikke ligefrem en skildpadde på trods af 256mb ram, og man kunne forestille sig at det var "nødvendigt" for iphone 4 at have mere ram pga den høje opløsning (siges uden at have videre forstand på ram LOL)

Ved ikke om det er et dårligt eksempel, men PS3 har jo også kun 256mb ram, og den klarer sig jo rimelig fint?


Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Der går umiddelbart rygter om at iPad2 kun har 256mb ram (Xoom har 1gb). Der er dermed lagt i ovnen til endnu en kommende "Iphone 3G like" sløvhed om et stykke tid.

Som jeg umiddelbart opsummerer specs, så er iPad2 underlegen Tegra2 tablets mht. grafik, underlegen CPU mæssigt (findes 1.2ghz dual-core) og væsentlig underlegen i RAM. Ikke specielt "magisk" i mine øjne. Og så kan de vise en halv times Apps alt det de vil..tvivler på de fleste køber iPad2 pga. iMovie og Garageband :)


Om det er 1Ghz eller 1.2 er nok ikke lige det, der afgør noget... Du hænger dig som så mange andre for meget i specs, som ikke har den store relevans hvis softwaren ikke er optimeret til platformen. Og nej, de fleste vil nok ikke købe iPad2 pga de to programmer men pga. alt det andet den også kan Wink


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Der går umiddelbart rygter om at iPad2 kun har 256mb ram (Xoom har 1gb). Der er dermed lagt i ovnen til endnu en kommende "Iphone 3G like" sløvhed om et stykke tid.
 
For det første: De rygter er baseret på én ting, nemlig at Apple ikke har meldt noget ud om hvor meget der er. Folk troede også at iPhone 4 havde 256 mb ram, indtil nogen skilte den ad.
 
Jeg vil påstå at alle der skriger op om mængden af ram, og fuldstændigt negligerer udmeldingen om op til 9x hurtigere grafik, er trolls. Det væsentlige er ikke hvilken hardware der ligger i, men hvilken performance den leverer. Så HVIS den viser sig kun at have 256 mb ram, så er det kun væsentligt hvis det REELT resulterer i lavere ydelse. Jeg ser allerede folk pive over at det vil betyde langsom safari browsing, på trods af at iOS 4.3 giver hurtigere safari, på SAMME hardware. Første anmeldelser af Motorola Xoom (som endnu ikke kan afspille flash, på trods af at det er markedsført som den primære forskel til iPad) fortæller om lettere quirky og buggy brugerflade. Så kan man sige at det er et tidligt produkt, det skal nok blive optimeret, og det er bedre end tidligere versioner - fint nok, men iPad virkede flydende og stabilt fra dag ét. Når Motorola er færdige med at optimere og stabilisere Xoom, så den rent faktisk virker på linie med iPad 1, så står de formentligt overfor iPad 3, og ligner en dinosaur.
 
Man skal i det hele taget huske at det kun er 11 måneder siden iPad 1 kom på gaden. At forvente kæmpe revolutioner i forhold til dén, det er ret naivt. Mit gæt er at forskellen på Motorola Xoom 2 om et år, og dén Motorola Xoom der netop er lanceret, vil være mindre.
 
En anden ting: Mange af de ting jeg ser folk kritisere ved iPad 2, ser for mig (som heller ikke har ejet en tablet) at se ud til at være skrevet af folk der aldrig har prøvet at bruge én. Eksempelvis, så griner Android fans af at iPad har en 4:3 skærm, mens Android tab's har "widescreen" (man glemmer så lige at påpege at det er 16:10 og ikke 16:9, så hvad er gevinsten reelt?). Det er vældigt fint med widescreen skærm - på et tv eller en computer, hvor skærmen altid er placeret i samme retning. På en tablet, som man vender og drejer efter behov, virker widescreen simpelthen unaturligt. Placeret lodret, føles det bare ikke "rigtigt". Derfor er 4:3 efter min mening det helt rigtige format til en tablet. Tilsvarende når folk kritiserer at "rammen" ikke er blevet tyndere: Der skal jo være noget at holde ved, det er en misforståelse at ønske sig at rammen er så tynd som muligt, på lige præcist en tablet. En telefon er noget andet, den ligger i din hånd. Et tv er noget andet, den hænger på din væg. Men hvordan ville du holde på en tablet med én hånd uden at røre ved skærmen, hvis skærmen gik næsten til kant?
 
Det er dét der er forskellen på ingeniør-tankegang og bruger-tankegang. Android er designet af ingeniører (til brugere), iPad er designet til brugere (af ingeniører).


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Blu-ben
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 11:31
Har allerede set den første næsten nye ipad 16 gb wifi model solgt til 2000 kr
(ikke til mig desværre var for langsom he he)
Så nu kommer de ned i en pris hvor de pludselig kan blive meget udbredte når de kommer ned i en pris hvor de fleste kan være med.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Har allerede set den første næsten nye ipad 16 gb wifi model solgt til 2000 kr
(ikke til mig desværre var for langsom he he)
Så nu kommer de ned i en pris hvor de pludselig kan blive meget udbredte når de kommer ned i en pris hvor de fleste kan være med.
 
Eh, nu kan et produkt jo ikke blive mere udbredt end det er i forvejen, ved at blive handlet brugt.
 
Der er solgt 15 millioner iPads på 11 måneder. Det synes jeg godt man kan kalde "udbredt".


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Blu-ben
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Har allerede set den første næsten nye ipad 16 gb wifi model solgt til 2000 kr
(ikke til mig desværre var for langsom he he)
Så nu kommer de ned i en pris hvor de pludselig kan blive meget udbredte når de kommer ned i en pris hvor de fleste kan være med.
 
Eh, nu kan et produkt jo ikke blive mere udbredt end det er i forvejen, ved at blive handlet brugt.
 
Der er solgt 15 millioner iPads på 11 måneder. Det synes jeg godt man kan kalde "udbredt".
Det kan det da i den grad, netop fordi der er mange der vil have det nye, og så sælge den gamle. Så kan en brugt pludselig købes 1-1500 billigere, så hvis en brugt ipad pludselig kan købes til 2000 kr så henvender den sig da pludselig til et større marked, og dermed udbredelse.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Det kan det da i den grad, netop fordi der er mange der vil have det nye, og så sælge den gamle. Så kan en brugt pludselig købes 1-1500 billigere, så hvis en brugt ipad pludselig kan købes til 2000 kr så henvender den sig da pludselig til et større marked, og dermed udbredelse.
 
Hvis alternativet er at de smider den gamle i havnen, så ja. Men firkantet set, om de sælger den gamle for 1000 eller for 3500,-, eller forærer den væk, det ændrer ikke på udbredelsen. Der er lige mange i omløb af dén grund.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Blu-ben
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Det kan det da i den grad, netop fordi der er mange der vil have det nye, og så sælge den gamle. Så kan en brugt pludselig købes 1-1500 billigere, så hvis en brugt ipad pludselig kan købes til 2000 kr så henvender den sig da pludselig til et større marked, og dermed udbredelse.
 
Hvis alternativet er at de smider den gamle i havnen, så ja. Men firkantet set, om de sælger den gamle for 1000 eller for 3500,-, eller forærer den væk, det ændrer ikke på udbredelsen. Der er lige mange i omløb af dén grund.
Næh synes jeg ikke, jeg kunne personligt ikke finde at give 4-5000 for en ipad, men hvis jeg kan få den til 2000 ville jeg overveje det, og derfor synes jeg at den nye model er med til at flere får en ipad netop fordi der altid er nogen/mange der vil have det nyeste.
Nøjagtig det samme der skete da iphone 4 kom eller som der sker hver år når der feks komme en ny panasonic plasma model. Ny model sænker prisen på gammel model og henvender sig derfor til et større marked.


Skrevet af: Blu-ben
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 12:42
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Android er designet af ingeniører (til brugere), iPad er designet til brugere (af ingeniører).
Kan godt følge dig lang hen af vejen, men synes dog også at android tænker på brugerne, det er da feks planlagt at den nye Motorola Xoom skal understøtte Java og Flash, den har indbygget kameraer så der matcher den allerede Ipad 2, den har HDMI output, og meget væsentlig synes jeg den har mulighed for udvidelse af hukommelsen via SD kort - så alt ikke skal ind igennem itunes, den kan fungere som hotspot (ved jeg ikke om ipad kan).
 
Er helt enig i at apple og dermed også ipad er mere klar til brug når de bliver sat på markedet, men synes dog at det tegner til at Android bliver en værdig konkurrent, som også tænker på hvad forbrugerne vil have. 


Skrevet af: petrucci
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 12:48
Hold da op, så kom Apple folket da lige på banen her :)

Hvis det er noget Apple har fokuseret på...så er det da spec-sammenligning med konkurrenterne. De har sammenlignet størrelse, batterilevetid, app-antal, skærmopløsning osv. osv. de sidste mange gange de har lanceret et produkt. Og når man så påpeger at der er specs på iPad2 der er dårligere end konkurrenterne...så er man en troll?   Sorry men det er sgu for useriøst, Otto.

Er ganske udmærket klar over at specs ikke er alt. Og det er da også kun et GÆT at man ved heftig multitasking osv. måske ka komme til kort med 256mb ram. Jeg ved fra egen erfaring at det allerede er tilfældet med iPad1 (ja, han HAR sørme produktet) og husker i ikke hele Iphone 3G farcen med den nyeste iOS opdatering?

Det er iøvrigt ikke Motorola men nærmere Google der lige mangler at fintune Honeycomb, men der har du allerede konkluderet at DET når de skisme ikke før iPad3 udkommer?    Kom nu Otto...du laver nogen rigtig gode og ofte også rigtig seriøse, informative og objektive indlæg...men lige her synes jeg godt nok du virker forblændet og forudindtaget.

Men KAN folk svare på hvorfor Apple ikke afslører RAM og Grafik? Det gør alle andre.

(Hvis Apple bruger den grafikchip som folk spår...så er den iøvrigt ikke hurtigere end Tegra2 - hence min teori om at RAM og grafik specs er udeladt da de jo ikke kan matche konkurrenternes)


Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 13:06
Det skal jeg sige dig. Fordi iOS stiller helt andre krav til hardwaren end Android gør. 

iPhone4 kører sandsynligvis med en 800mhz A4 chip. Det lyder jo ikke af meget i forhold til mange af de samtidige konkurrenter, som rimeligt standard kører 1 ghz. Men sammenligner du dem, så tror jeg nok du finder at iPhone4 overhovedet ikke er bagefter når det kommer til ren hastighed i brugeroplevelsen. Jeg har et par venner med HTC Desire mobiler (som kører 1 ghz), og de har da også været imponerede over hvor hurtig iPhone4 egentlig er.

Omkring ram, så er det jo dårlige gæt fra din side. Så hut jeg hvisker så udgav de aldrig iMovie til iPad1 eller iPhone3GS.. Men de gjorde til iPhone4. Hvad var det liige der sandsynligvis var grunden til det? Det kan ikke være CPU'en, iPad'en var hurtigere på den front.. Nå jo, 3GS og iPad kørte begge med 256mb ram, mens iPhone4 kører 512. Så er det nok en rimeligt god antagelse at de rent faktisk HAR øget mængden, nu når de udgiver iMovie til iPad2.

Ram er heller ikke i nær samme grad vigtigt på en iOS platform, som det er på Android. iOS (og Mac generelt) er meget aggressiv i forhold til at frigøre ram til de opgaver der er vigtigst - og specielt med iOS multitasking som suspenderer apps i baggrunden, så skal du dælme ud i nogle heftige ting for at komme i ram mangel. 

Det er derfor en tåbelig måde at sammenligne iPad og konkurrenterne på, kun at kigge på specs, fordi de netop har helt forskellige tilgange til hvordan de udnytter hardwaren.

Man kan da i hvert fald bare konstatere at kalder iPad 2 for sløv.. Det kan man sq ikke :b


Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 13:13
Nej det kan vi ikke da vi kun kan spekulere? Men alle andre (android tabs) bliver nød til at gøre det, da specs virker til at være en af de få måder de kan få opmærksomhed (især blandt de mange andre android konkurrenter)

Men tror nødvendigvis ikke apple holder det "hemmeligt" fordi deres hardware er langsommere -- var iphone 4's 512mb ram ikke højt, markedet taget i betragtning? det fortalte de vidst ikke noget om da den blev præsenteret (kan godt være jeg husker forkert)

Jeg syntes under alle omstændigheder at man skal se på tablet striden holistisk, og ikke kun hardwaremæssigt. Hvis en honeycomb tablet fylder dine behov bedst, jamen så det jo godt for dig. Men for nogen af os kan det jo være at der er nogle ting som en ipad/2 opfylder på trods af den er (lidt?) langsommere. Det kan fx være appstoren som (indtil videre) har et større udvalg og stadig ser ud til at være foretrukken af developers når de skal vælge platform. Eller det kan være at man allerede har nogle apple ting i hjemmet (økosystem?) og det derfor giver mening at vælge en ipad. Nu ved jeg ikke hvor integreret en android tablet kan blive med andet elektronik, men jeg finder i hvert fald apples måde at integrere iOS devices (ipad, iphone, atv) med hinanden og andre ting (mac, pc, airport express) over fx air play meget interessant. Min point er at man ikke nødvendigvis bør sammenligne disse tablets udelukkende på hardware specs..

EDIT: også er der vidst også noget med at den billigste ipad 2 koster $500 og xoom kommer til at koste $800? Så bør den vel også have bedre hardware


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 13:27
sjovt, for det har egentligt altid været et meget stort issue at apples produkter har været væsentligt dyrere end konkurenternes.. på dette område er tingene blevet vendt lidt på hovedet.

-------------
Mvh

René


Skrevet af: petrucci
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 13:34
Tobias, Apple har ingen problemer med at forholde sig til specs på papiret når de skal vise at deres konkurrenter har dårligere hardware. Ingen har indtil videre prøvet at forholde sig til om de andre tablets måske også kunne have optimeret hardwaren til deres produkt (og stadig have bedre specs). :)

Nu er det også kun et rygte jeg har hørt så bevares da. Tænker bare på de nye apps som Apple introducerede med video- og musikredigering...det kan da om noget bruge en del RAM - og specielt hvis man multitasker på samme tid.


Skrevet af: petrucci
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 13:35
rhsin, mon ikke det har noget med produktionsapparatet og størrelsen at gøre?


Skrevet af: Blu-ben
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 13:49

Med hensyn til pris så kommer der jo altså 6 modeller af ipad 2 og kun 1 af motorola xoom.

Så den pris man må sammeligne må være xoom - 800 $ og Ipad 2, 3g 32 GB - 729 $
( og så er priserne vel egentlig ikke interresant før vi har salgspriserne i Danmark)

Og generelt synes jeg godt nok det er dyrt at 3G koster 130$ ekstra


Skrevet af: Jacob_Hesse
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 13:52
Bliver sku nød til lige at give petrucci ret. Man skulle næsten tro at Otto har spist Apple
reklamer her til frokostSmile
 
Syntes det må være i orden at man forholder sig kritisk overfor deres produkter, hvis man føler for det, uden man enten er Android fan eller Windows fan. Og da RAM mængden har noget at skulle sige, hvad angår bruger oplevelsen, så syntes jeg da det er en relevant information. Eller hvilken gpu det er i den andet end bare den er 9x hurtigere. Men sådan er Apple jo. take it or live it:)


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 13:55
Det er ikke kun 3G som er forskel, men også GPS og så vidt jeg husker gyroscope.

/Lars

-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Blu-ben
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Det er ikke kun 3G som er forskel, men også GPS og så vidt jeg husker gyroscope.

/Lars
De to ting har Motorola Xoom altså også Smile


Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Det er ikke kun 3G som er forskel, men også GPS og så vidt jeg husker gyroscope.

/Lars
De to ting har Motorola Xoom altså også Smile

Lars mener at forskellen på Wifi og 3G versionen hos iPads = 3G og GPS


Skrevet af: Blu-ben
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:

Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Det er ikke kun 3G som er forskel, men også GPS og så vidt jeg husker gyroscope.

/Lars
De to ting har Motorola Xoom altså også Smile

Lars mener at forskellen på Wifi og 3G versionen hos iPads = 3G og GPS
ok fangede jeg ikke lige LOL


Skrevet af: Skalle06
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Med hensyn til pris så kommer der jo altså 6 modeller af ipad 2 og kun 1 af motorola xoom.

Så den pris man må sammeligne må være xoom - 800 $ og Ipad 2, 3g 32 GB - 729 $
( og så er priserne vel egentlig ikke interresant før vi har salgspriserne i Danmark)

Og generelt synes jeg godt nok det er dyrt at 3G koster 130$ ekstra

Der er faktisk 12 modeller. 6 i sort og 6 i hvid Wink


-------------
Go outside, the graphics are amazing!


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 14:34
Oprindeligt skrevet af Skalle06 Skalle06 skrev:

Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Med hensyn til pris så kommer der jo altså 6 modeller af ipad 2 og kun 1 af motorola xoom.

Så den pris man må sammeligne må være xoom - 800 $ og Ipad 2, 3g 32 GB - 729 $
( og så er priserne vel egentlig ikke interresant før vi har salgspriserne i Danmark)

Og generelt synes jeg godt nok det er dyrt at 3G koster 130$ ekstra

Der er faktisk 12 modeller. 6 i sort og 6 i hvid Wink
Har du også husket de fåes med forskellig farve cover Wink

-------------
Mvh

René


Skrevet af: wigant
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 14:41
Sjovt at se hvor få indlæg Xoom har genereret her på forummet. En hurtig søgning viser 3 tråde med sammenlagt 3 indlægShocked (ret mig endelig hvis jeg tager fejl) - hvorimod en Ipad 2 tråd straks kan få folk til tasterne.....
Interessant at dem som åbenbart er Apple faboys ikke føler det nødvendigt, at nedgøre nye android produkter som det, efter min egen uforbeholdne mening, gør sig gældende omvendt.
 
For en gangs skyld holder denne tråd sig i et sobert niveau (hvilket ellers ikke er normal kotume i Apple-tråde her på siden) - og tak for detThumbs Up.
 
Fortsat god debat.


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 14:56
og det er endda selvom at Xoom pt ikke understøtter flash, og den hukommelsesport der er i den pt heller ikke virker.. men ja.. jeg har selv tænkt tanken.. og finder det pudsigt at der tilsyneladende findes 2 målestokke afhængig af producent Wink 

-------------
Mvh

René


Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 15:08
Ja, sådan er det jo altid. Apple må sq være glade for det, det her må virkelig være et tifælde af "Jeg er ligeglad med hvad i siger om mig, så længe i staver mit navn rigtigt" :P

Og Petrucci, jeg synes det er imponerende hvor meget det generer dig at Apple forsøger at få deres produkter til at fremstå som de bedste. Jeg ved ikke virkelig ikke hvad andet du havde forventet :P


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Næh synes jeg ikke, jeg kunne personligt ikke finde at give 4-5000 for en ipad, men hvis jeg kan få den til 2000 ville jeg overveje det, og derfor synes jeg at den nye model er med til at flere får en ipad netop fordi der altid er nogen/mange der vil have det nyeste.
 
Det er ligegyldigt ordkløveri, men det er IKKE med til at flere får en iPad. Det er med til at nogle ANDRE får en iPad.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af Jacob_Hesse Jacob_Hesse skrev:

Bliver sku nød til lige at give petrucci ret. Man skulle næsten tro at Otto har spist Apple
reklamer her til frokostSmile
 
Syntes det må være i orden at man forholder sig kritisk overfor deres produkter, hvis man føler for det, uden man enten er Android fan eller Windows fan. Og da RAM mængden har noget at skulle sige, hvad angår bruger oplevelsen, så syntes jeg da det er en relevant information.
 
Ville det så ikke være fair at debattere den, dén dag vi ved hvor meget den rent faktisk har?


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Blu-ben
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Næh synes jeg ikke, jeg kunne personligt ikke finde at give 4-5000 for en ipad, men hvis jeg kan få den til 2000 ville jeg overveje det, og derfor synes jeg at den nye model er med til at flere får en ipad netop fordi der altid er nogen/mange der vil have det nyeste.
 
Det er ligegyldigt ordkløveri, men det er IKKE med til at flere får en iPad. Det er med til at nogle ANDRE får en iPad.
Kan godt være du kalder mig ordkløver men hvad er forskellen på flere og andre ?


Skrevet af: nekolas
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

 
men det er IKKE med til at flere får en iPad. Det er med til at nogle ANDRE får en iPad.

Det er vel med til at flere får en iPad hvis at den oprindelige ejer står imellem valget enten at beholde sin iPad 1 eller at sælge sin iPad 1 og købe en iPad 2. På den ene måde er der kun 1 iPad i omløb, på den anden vil der være 2 iPads i omløb ?_?

Hvis den oprindelige ejer sælger sin iPad 1 og ikke køber en iPad 2, så har du ret Otto. Så er det bare "andre" som får en iPad



Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Hold da op, så kom Apple folket da lige på banen her :)

Hvis det er noget Apple har fokuseret på...så er det da spec-sammenligning med konkurrenterne. De har sammenlignet størrelse, batterilevetid, app-antal, skærmopløsning osv. osv. de sidste mange gange de har lanceret et produkt. Og når man så påpeger at der er specs på iPad2 der er dårligere end konkurrenterne...så er man en troll?   Sorry men det er sgu for useriøst, Otto.
 
Nej - man er en troll hvis man påstår at ydelsen er dårlig, udelukkende baseret på et RYGTE om mængden af ram, uden at overveje konsekvensen af de øvrige specs.
 
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Men KAN folk svare på hvorfor Apple ikke afslører RAM og Grafik? Det gør alle andre.

 
 
Dét er måske netop et meget godt bud på hvorfor de ikke gør det!
 
Jeg mener ikke det er useriøst. Jeg mener det er på linie med når jeg eksempelvis argumenterer for at man skal kigge på den samlede billedkvalitet af et tv, og ikke på hvad opløsningen, responstiden og on/off kontrasten er. Ligesom at visse tv- og projektor-producenter forsøger at få fokus væk fra intetsigende, enkeltstående specs, så forsøger Apple at få fokus over på reel, samlet ydelse, i stedet for udspecificering af enkeltkomponenter. Jeg forstår ikke helt hvorfor det betyder at jeg har "spist Apple reklamer". Det er lige præcist dén pointe jeg har fremført i 10 år inden for hjemmebio. Jeg synes det siger en del om folks Apple-fobi, at fordi man peger på at dé meninger man hele tiden har haft, tilfældigvis passer godt ind i Apple's måde at gøre det på, så er man en forblændet Apple-fanboy. Dét synes JEG faktisk er useriøst.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Kermode
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 15:41

Skuffende opløsning.


Skrevet af: petrucci
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Ja, sådan er det jo altid. Apple må sq være glade for det, det her må virkelig være et tifælde af "Jeg er ligeglad med hvad i siger om mig, så længe i staver mit navn rigtigt" :P

Og Petrucci, jeg synes det er imponerende hvor meget det generer dig at Apple forsøger at få deres produkter til at fremstå som de bedste. Jeg ved ikke virkelig ikke hvad andet du havde forventet :P


Det er måden de gør det på, jeg ikke kan lide. Den der arrogante-vi-sviner-lige-vores-konkurrenter-til-mens-vi-blærer-os attitude er jeg ikke til :)


Skrevet af: Kermode
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Nej - man er en troll hvis man påstår at ydelsen er dårlig, udelukkende baseret på et RYGTE om mængden af ram, uden at overveje konsekvensen af de øvrige specs.
 

Nej da, man er troll hvis man skriver noget kun for at provokere andre til at slås. At man mener et eller andet som måske er forkert er ikke at trolle.

Men i øvrigt er Steve Jobs jo selv en troll, hand stod jo og rakkede ned på android - men han er måske ved at blive bange ;)



Skrevet af: petrucci
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:


Ville det så ikke være fair at debattere den, dén dag vi ved hvor meget den rent faktisk har?


Man kan da sagtens debattere rygter. Der bliver jo ikke lavet andet når alle de mange tusinde Apple-rygter florerer.


Skrevet af: Kermode
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af wigant wigant skrev:

Sjovt at se hvor få indlæg Xoom har genereret her på forummet. En hurtig søgning viser 3 tråde med sammenlagt 3 indlægShocked (ret mig endelig hvis jeg tager fejl) - hvorimod en Ipad 2 tråd straks kan få folk til tasterne.....
Interessant at dem som åbenbart er Apple faboys ikke føler det nødvendigt, at nedgøre nye android produkter som det, efter min egen uforbeholdne mening, gør sig gældende omvendt.
 

Jeg tror det kommer an på hvilke fora du besøger, min generelle oplevelse er at apple fanboys altid skal komme ned arrogante nedsættende hentydninger og generelt være nogle provokerede fjolser igen og igen.  Men måske er der så mange apple fans her at andre er blevet skræmt væk ? ;)

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

og det er endda selvom at Xoom pt ikke understøtter flash, og den hukommelsesport der er i den pt heller ikke virker.. men ja.. jeg har selv tænkt tanken.. og finder det pudsigt at der tilsyneladende findes 2 målestokke afhængig af producent Wink 


Nu er det jo ikke en beslutning at den ikke skal kunne bruge flash men fordi flash 10.2 programmet åbenbart ikke er klart endnu. Men så vidt jeg har forstået kan man downloade det eksisterende 10.1 som findes på markedet mens man venter på 10.2 som vist skulle komme næste måned.



Skrevet af: petrucci
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 15:56
Citér
Nej - man er en troll hvis man påstår at ydelsen er dårlig, udelukkende baseret på et RYGTE om mængden af ram, uden at overveje konsekvensen af de øvrige specs.


Aaaah Otto den definition har du da vist lige opfundet :)

http://da.wikipedia.org/wiki/Troll

Citér Jeg synes det siger en del om folks Apple-fobi, at fordi man peger på at dé meninger man hele tiden har haft, tilfældigvis passer godt ind i Apple's måde at gøre det på, så er man en forblændet Apple-fanboy. Dét synes JEG faktisk er useriøst.


Det var måden du skrev det på og nogen af de påstande og formuleringer du kom med, som ikke var seriøse IMO og fik dig til at fremstå som lidt af en fanboy. At kalde folk der er en smule kritiske for trolls (dog kaldte du os ikke haters som mange Apple-folk gør), at gå i Apple-forsvarsmode ved at hentyde til en konkurrents problemer og nærmest konkludere at de/Google ikke er kompetente nok, osv.

Du har gode argumenter og gode pointer men det klæder dig ikke at fremstå på ovenstående måde og det var sådan set det jeg reagerede mest på :)


Skrevet af: Jacob_Hesse
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 15:56
Det er så her vi er uenige. Alt det med opløsningen, responstiden og on/off kontrasten, det er jeg helt enig med dig og læst mange af dine indlæg og lært rigtigt med om den slags. 

Men, og det er stor men, så syntes over hoved ikke man kan sammenligne de ting med hinanden. Apple fremhæver jo selv at gpu'en er 9x hurtigere og cpu'en 2x hurtigere. Så de fremhæver da fint enkeltkomponenter. Og desuden syntes jeg det ville være en synd at sammenligne Apples filosofi og din filosofi. 


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af Kermode Kermode skrev:


Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

og det er endda selvom at Xoom pt ikke understøtter flash, og den hukommelsesport der er i den pt heller ikke virker.. men ja.. jeg har selv tænkt tanken.. og finder det pudsigt at der tilsyneladende findes 2 målestokke afhængig af producent Wink 


Nu er det jo ikke en beslutning at den ikke skal kunne bruge flash men fordi flash 10.2 programmet åbenbart ikke er klart endnu. Men så vidt jeg har forstået kan man downloade det eksisterende 10.1 som findes på markedet mens man venter på 10.2 som vist skulle komme næste måned.

jeg kender godt grunden til hvorfor det ikke er der.. men man har tidligere tudet i hornet over apple iPad 1 var halvfærdigt (bla pga manglene flash).. også forbigår man ellers i stilhed det andet fra Xoom, vi håber da det er klar på et tidspunkt.. for det er da også halvfærdigt lige nu... (at man så ikke kan købe den lige nu er en anden historie.. men det kan man jo heller ikke med iPad2) 
 
Det KAN jo også være flash kommer til iPad en dag.. personligt syntes jeg selv det lissåmeget handler om hvad der er og evt skal være standard på nettet.. hvad er sikkert og godt.. og hvad er ikke.. hvis apple besluttede sig for at man ville have flash kunne det nok komme inden det var klar på Xoom.. men det vil man ikke.. af tekniske grunde (og uden tvivl politiske)


-------------
Mvh

René


Skrevet af: petrucci
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 16:01
rhsin, der er som sagt en forskel på at noget ER meldt ud at det KOMMER...og at gøre som Apple/Steve har gjort indtil nu: snakke negativt om flash og indikere at det ALDRIG kommer til iOS fordi det er tungt (selvom han udmærket godt selv ved at det fra 10.1 ikke er tungt mere og at html5 video/canvas er mindst lige så tungt) :)


Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Ja, sådan er det jo altid. Apple må sq være glade for det, det her må virkelig være et tifælde af "Jeg er ligeglad med hvad i siger om mig, så længe i staver mit navn rigtigt" :P

Og Petrucci, jeg synes det er imponerende hvor meget det generer dig at Apple forsøger at få deres produkter til at fremstå som de bedste. Jeg ved ikke virkelig ikke hvad andet du havde forventet :P


Det er måden de gør det på, jeg ikke kan lide. Den der arrogante-vi-sviner-lige-vores-konkurrenter-til-mens-vi-blærer-os attitude er jeg ikke til :)


Det er udelukkende fordi de er bedre til deres PR end alle de andre. Apple er så langt fra de eneste der taler nedgørende om andres produkter, det er bare de eneste du lægger mærke til - og derfor brokker dig over.

Forstår ikke helt pointen i at tage så meget på vej over PR. Det er jo alt hvad det er. Og det fungerer jo tydeligtvis.

Apple, med Steve Jobs i spidsen, har altid været arrogante, du kan gå på youtube og se deres konference fra lang tid siden, det er samme historie. Så kan man så sige at man kommer ikke så langt som de har, uden at have noget at ha' det i. 


Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

rhsin, der er som sagt en forskel på at noget ER meldt ud at det KOMMER...og at gøre som Apple/Steve har gjort indtil nu: snakke negativt om flash og indikere at det ALDRIG kommer til iOS fordi det er tungt (selvom han udmærket godt selv ved at det fra 10.1 ikke er tungt mere og at html5 video/canvas er mindst lige så tungt) :)

Flash er ikke tungt mere?

Det er dælme en nyhed for mig :P

De har forbedret sig, men der er stadig lang vej.. Flash er jo ikke bare flash, tro mig, Mac versionen sutter behårede boller. 90% af de fejlmeddelelser jeg får på min computer er "Flash quit unexpectedly", hvortil jeg altid tænker "nah, det var nu ikke så uventet" :P


Skrevet af: petrucci
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 16:07
Tobias, det har altså også en negativ effekt på en del, der efter at have opnået kendskab til den arrogance og væremåde, simpelthen boycotter Apple produkter (jeg kender selv ret mange). Men jo, PR'en lader jo til at virke men derfor behøver jeg ikke at kunne lide den og synes de er sympatiske seriøse mennesker :)

Tobias, Adobe har da lavet væsentlige forbedringer med 10.1 og snart 10.2 som begge er optimeret til mobil/tablet brug og netop ikke slider så hårdt på CPU som de tidligere versioner har gjort. Og så kan vi jo tage den der "apple gider ik åbne for hardware-acceleration" diskussion igen-igen men det gider jeg ærlig talt ikke :)


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 16:08
http://www.bt.dk - www.bt.dk med deres reklame for "go energi" i flash er ihvertfald er ret godt eksempel på hvorfor flash er noget rigtigt skidt (når hele baggrunden er loadet ind)... det kan sløve ens computer ned så browsning scroll bliver langsomt.. og det er meget invasivt efter min mening... det er fint nok hvis computeren kan trække det.. men noget l*rt hvis den ikke kan.. og det ved de jo lissom ikke når de koder reklamen hvad brugeren har i den anden ende... og her syntes jeg egentligt man skulle tage notits af det som apple gør.. de forsøger at dimensionere tingene sådan helhedsoplevelsen hænger sammen hele vejen.. ellers er det et nogo... det er vel bedre at have noget der funger en noget der funger sådan da.. eller måske.. eller det afhænger af telefonen.. eller computeren... det giver alt for mange variabler for dem der så gerne vil lave en fed reklame.. for den ender faktisk med at sende kunden ud af butikken.. uden de er opmærksom på det.. og det er vel noget skidt

-------------
Mvh

René


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Næh synes jeg ikke, jeg kunne personligt ikke finde at give 4-5000 for en ipad, men hvis jeg kan få den til 2000 ville jeg overveje det, og derfor synes jeg at den nye model er med til at flere får en ipad netop fordi der altid er nogen/mange der vil have det nyeste.

 

Det er ligegyldigt ordkløveri, men det er IKKE med til at flere får en iPad. Det er med til at nogle ANDRE får en iPad.


Nej, det er med til at flere får en Ipad hvis salget af de brugte Ipad1 til nye brugere skyldes at de gamle brugere nu vil udskifte til nye Ipad2 - noget de muligvis ikke alle ville gøre hvis de gamle ikke kunne sælges.

Det er korrekt at antallet af Ipad1 på denne måde ikke udvides men blot rokeres rundt, men det samlede antal af Ipads øges ved det mersalg af Ipad2 som genereres af muligheden for at sælge sin brugte Ipad1 til en ny bruger.

Blu-ben taler om Ipad som et generelt produkt dækkende både over Ipad1 og Ipad2, ikke blot Ipad1


-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: petrucci
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 16:11
rhsin, jamen helhedsoplevelsen for mange er jo netop at de kan gå ind på et nyhedsmedie og starte et videoklip (oftest flash) a la youtube. Kan man ikke det, så fungerer det jo ikke. Og som debatteret uendeligt antal gange før...indfør da en off/on switch eller en adblocker app så folk har VALGET.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af nekolas nekolas skrev:


Det er vel med til at flere får en iPad hvis at den oprindelige ejer står imellem valget enten at beholde sin iPad 1 eller at sælge sin iPad 1 og købe en iPad 2. På den ene måde er der kun 1 iPad i omløb, på den anden vil der være 2 iPads i omløb ?_?
 
 
Ja - men om dén iPad bliver solgt til 3500,- eller til 2000,-, det ændrer ikke på hvor mange af dem der er i omløb. Om noget, så vil en højere brugtpris få FLERE til at skifte til den nye, hvis vi endelig skal dérhen, og dermed få flere i omløb. Så lavere brugtpris giver ikke flere i omløb.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

rhsin, jamen helhedsoplevelsen for mange er jo netop at de kan gå ind på et nyhedsmedie og starte et videoklip (oftest flash) a la youtube. Kan man ikke det, så fungerer det jo ikke. Og som debatteret uendeligt antal gange før...indfør da en off/on switch eller en adblocker app så folk har VALGET.
jamen nu HAR youtube jo fundet vej til såvel iPhone som iPad, så monikke også andre finder den samme vej uden flash?
 
Desuden syntes jeg jo heller ikke det er fair at tage brødet ud af munden på de sites der laver noget input jeg iøvrigt gerne vil læse, men gør det da på en ordentlig måde. (edit adblocker fjerner jo en indtægtskilde for det site)


-------------
Mvh

René


Skrevet af: Sylvest
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 16:14
ja jeg skal da have en.

Vi har pt. åbent for bestillinger til årets bruttolønsordning for mobile enheder på min arbejdsplads og Atea har lige opgraderet alle iPads til iPad2 til samme priser, så det bliver da nice :-)   


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af Jacob_Hesse Jacob_Hesse skrev:

De

Men, og det er stor men, så syntes over hoved ikke man kan sammenligne de ting med hinanden. Apple fremhæver jo selv at gpu'en er 9x hurtigere og cpu'en 2x hurtigere. Så de fremhæver da fint enkeltkomponenter. Og desuden syntes jeg det ville være en synd at sammenligne Apples filosofi og din filosofi. 
 
Det er jeg så ikke enig i. Der er meget stor forskel på at sige at CPU'en har 1 gHz mod tidligere 500 mHz (eller whatever), og at sige at CPU performance er 2x hurtigere. 2x hurtigere CPU performance kunne jo komme fra andet end clock-frekvensen, og dobbelt op på clock-frekvensen giver ikke i sig selv nødvendigvis dobbelt op på CPU performance, hvis flaskehalsen ligger et andet sted. Så kan man altid diskutere præcist hvor grænsen skal gå.
 


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:


Du har gode argumenter og gode pointer men det klæder dig ikke at fremstå på ovenstående måde og det var sådan set det jeg reagerede mest på :)
 
Fair nok, det var en småprovokerende udtalelse, og nogle lægger mere i betegnelsen "troll" end jeg gør. Så beklager hvis du følte dig provokeret af betegnelsen. Pointen er stadig den samme, man leder efter de punkter der er "dårlige", og negligerer de punkter der er gode. Dét synes jeg er useriøst. Det gælder iøvrigt fuldstændigt i samme grad når Apple fans gør det samme overfor Android.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Jacob_Hesse Jacob_Hesse skrev:

De

Men, og det er stor men, så syntes over hoved ikke man kan sammenligne de ting med hinanden. Apple fremhæver jo selv at gpu'en er 9x hurtigere og cpu'en 2x hurtigere. Så de fremhæver da fint enkeltkomponenter. Og desuden syntes jeg det ville være en synd at sammenligne Apples filosofi og din filosofi. 
 
Det er jeg så ikke enig i. Der er meget stor forskel på at sige at CPU'en har 1 gHz mod tidligere 500 mHz (eller whatever), og at sige at CPU performance er 2x hurtigere. 2x hurtigere CPU performance kunne jo komme fra andet end clock-frekvensen, og dobbelt op på clock-frekvensen giver ikke i sig selv nødvendigvis dobbelt op på CPU performance, hvis flaskehalsen ligger et andet sted. Så kan man altid diskutere præcist hvor grænsen skal gå.
 

Helt enig, de bliver jo nødt til at få formidlet at hardwaren er forbedret, og maskinen er hurtigere - det gøres da meget fint ved at sige at Cpu'en er så og så meget hurtigere. Ghz er alligevel efterhånden små meningsløse numre. Ligesom kontrast tal er det på fjernsyn.



Jeg kunne godt tænke mig at runde lidt op på hvad issuet i virkeligheden er her..

Vi har nogen der synes Apple er nogle arrogante idioter, og ikke kan lide dem af den grund. Vi har nogen der hænger sig i at den ikke kan afspille flash. Vi har nogen der ikke kan lide iTunes. Aha, aha, så er det jo godt der er kommet andre produkter som gør det på andre måder :)

Min pointe er bare, at for rigtig, rigtig mange mennesker derude, så er Apple's approach ganske glimrende. De har et lukket system, hvor de tager nogle valg for brugeren, for at optimere oplevelsen. Flash er en ond, ond teknologi (;)) som crasher, besværer CPU'en og smadrer batteritiden. Og effekten af at mangle det er simpelthen ikke så overvældende som nogen gerne vil gøre det. I den tid jeg har haft min iPhone4, og jeg browser meget på den, så har 9 ud af 10 af de video tjenester jeg har støt på, også understøttet iPhone igennem en HTML5 udgave eller whatever. Jeg har aldrig oplevet andet end videoer der ikke fungerede. 
Og hvis man laver sin hjemmeside udelukkende i flash, så er man også bare ude efter at komme i problemer.. LOL
Men det er selvfølgelig en subjektiv vurdering, det kan snildt ske at folk browser andre sider end, der har andre krav. Jeg har bare ikke oplevet det som et problem, og jeg føler heller ikke at de folk jeg kender med iPhone har oplevet problemer. At iPhone og iPad ikke understøtter flash er efterhånden mest af alt standard responsen når "ikke Apple tilhængere" gir sig i kast med at diskutere Apple produkter.

Apple leverer en flydende, brugervenlig oplevelse (bare se på alle de lækre animationer i de videoer, alt er animeret - det virker åndssvagt men det er sq da lækkert at se på), på en platform der søger at optimere forholdende for de ikke-kyndige. 

Har man større krav til at ændre på ting, have større frihed til whatever, så er der andre super produkter der opfylder de krav (eller kommer til at opfylde de krav :P). 

Apple hadet er jo åndssvagt i for sig, havde det ikke været for Apple så havde vi ikke være der hvor vi er i dag. iPhone kickstartede smartphone markedet, iPad gjorde tabletmarkedet relevant. Bare se i starten, der gik diskussionen på om tablets overhovedet var noget vi havde brug for - nu går debatten på hvilken en der er bedst LOL






Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:


Det er måden de gør det på, jeg ikke kan lide. Den der arrogante-vi-sviner-lige-vores-konkurrenter-til-mens-vi-blærer-os attitude er jeg ikke til :)
Oprindeligt skrevet af Kermode Kermode skrev:


Men i øvrigt er Steve Jobs jo selv en troll, hand stod jo og rakkede ned på android - men han er måske ved at blive bange ;)

 
Ja, for Motorola har jo SLET ikke langet ud efter Apple i deres markedsføring... Ermm


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 16:47
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

  Bare se i starten, der gik diskussionen på om tablets overhovedet var noget vi havde brug for - nu går debatten på hvilken en der er bedst LOL
 
Lige præcis! Det er sjovt nok generelt de samme personer der i starten mente at tablets var overflødige, der lige nu har travlt med at sige at Honeycomb er så og så meget bedre end iOS... Det er pludselig ikke overflødige produkter længere, når det ikke er Apple der leverer dem.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: petrucci
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 17:44
Tablets er (IMO) overflødige som computere der kan lave noget produktivt. Det kan jeg sagtens stå ved og samtidig debattere hvilken tablet der er bedst. De 2 ting har intet med hinanden at gøre :)



Skrevet af: cgmand
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

rhsin, der er som sagt en forskel på at noget ER meldt ud at det KOMMER...og at gøre som Apple/Steve har gjort indtil nu: snakke negativt om flash og indikere at det ALDRIG kommer til iOS fordi det er tungt (selvom han udmærket godt selv ved at det fra 10.1 ikke er tungt mere og at html5 video/canvas er mindst lige så tungt) :)

Det var da den værste gang vrøvl.. Kan på ingen måde mærke der er noget der har ændret sig til 10.2..

Og jeg håber virkelig Steve får held med at få bekæmpet flash:) ikke bare for iPad's vedkommende men for alle mobile platforme.. Man får jo aldrig en fornuftig batteritid hvis man skal kæmpe med noget så resourcekrævende!!



-------------
LG G2 65, ATV, HomePod stereo


Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 18:05
Jeg oplevede nu heller ikke så kæmpe store forbedringer på min macbook.. :) CPU temperaturen stiger stadig ti grader og batterietiden cuttet med en time eller to.. :b


Skrevet af: Jacob_Hesse
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 18:25
jo, men man kan ikke bare sige at en computer er 2 x hurtigere fordi den har fået dual core. Det er også svært at bruge det noget i den virkelige verden, for hvordan har de målt det og hvilke midler bruger de til at komme frem til at den netop er 2 x hurtigere. Det er lidt som med watt opgivelserne på billige surround recivers. Er det gennemsnitligt? er det i en ekstrem teoretisk situation at den er 2x hurtigere? er det minimum at den er 2 x hurtigere? 

Syntes også det er meget irreterende at man bliver sat i bås, som en der hadder Apple. Hvis jeg havde flere penge, så ville jeg også ha en mac eller ihvertfald mere af deres udstyr. Syntes det er vildt flot og lækkert. Dog bliver jeg bare ikke forblændet af det på samme måde, som så mange andre gør.

Jeg feks. en ipod touch, som efter en opdatering ofte crasher og hvis jeg ikke lukker det program, som jeg var igang med at bruge ned og derefter slukker skærmen, så holder batteriet ikke med end et 6-7 timer. Og der er mange andre små historier,  som gør jeg ikke har den samme respekt/fasinering af Apple.   


Skrevet af: petrucci
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 18:41
Er vi så ved at være tilbage til den der hardware-acceleration debat som vi har haft så mange gange før? I ved..den hvor Apple ikke har villet arbejde sammen med Adobe om understøttelsen for HW-acceleration på Macs. Jeg spørger egentlig bare af ren nysgerrighed for jeg kan ikke erindre at tingene har ændret sig på den front nemlig.

Jacob, det har jeg faktisk også tænkt lidt over...om den der 2 x hurtigere CPU bare er rent salgstale idet det er dual-core..eller om de rent faktisk har forbedret den der 1ghz så meget at det rent faktisk kører med dobbelt hastighed. Det vil fremtidige benchmarks vel vise...hvis man da kan måle det?


Skrevet af: Beanie
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 18:55
Will It Blend?


Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Er vi så ved at være tilbage til den der hardware-acceleration debat som vi har haft så mange gange før? I ved..den hvor Apple ikke har villet arbejde sammen med Adobe om understøttelsen for HW-acceleration på Macs. Jeg spørger egentlig bare af ren nysgerrighed for jeg kan ikke erindre at tingene har ændret sig på den front nemlig.

Jacob, det har jeg faktisk også tænkt lidt over...om den der 2 x hurtigere CPU bare er rent salgstale idet det er dual-core..eller om de rent faktisk har forbedret den der 1ghz så meget at det rent faktisk kører med dobbelt hastighed. Det vil fremtidige benchmarks vel vise...hvis man da kan måle det?


Der er hardware acceleration i Mac udgaven af flash.. :b




Skrevet af: Blu-ben
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Næh synes jeg ikke, jeg kunne personligt ikke finde at give 4-5000 for en ipad, men hvis jeg kan få den til 2000 ville jeg overveje det, og derfor synes jeg at den nye model er med til at flere får en ipad netop fordi der altid er nogen/mange der vil have det nyeste.

 

Det er ligegyldigt ordkløveri, men det er IKKE med til at flere får en iPad. Det er med til at nogle ANDRE får en iPad.


Nej, det er med til at flere får en Ipad hvis salget af de brugte Ipad1 til nye brugere skyldes at de gamle brugere nu vil udskifte til nye Ipad2 - noget de muligvis ikke alle ville gøre hvis de gamle ikke kunne sælges.

Det er korrekt at antallet af Ipad1 på denne måde ikke udvides men blot rokeres rundt, men det samlede antal af Ipads øges ved det mersalg af Ipad2 som genereres af muligheden for at sælge sin brugte Ipad1 til en ny bruger.

Blu-ben taler om Ipad som et generelt produkt dækkende både over Ipad1 og Ipad2, ikke blot Ipad1

Tak du er bedre til at formulere det end migSmile


Skrevet af: Blu-ben
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Will It Blend?

LOL tjek youtube sidst i martsLOL


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:


Tak du er bedre til at formulere det end migSmile
 
Det er stadig forkert.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Blu-ben
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:


Tak du er bedre til at formulere det end migSmile
 
Det er stadig forkert.
Ja eller også vil du bare ikke forstå!


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

Ja eller også vil du bare ikke forstå!
 
Eller også vil du ikke, og så kan vi skændes om dét til evig tid.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Blu-ben
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 22:13
jamen det kan vi da godt prøve....

Hvis der nu er solgt feks 20.000 ipad 1 i Danmark idag.
Prisen på ipad1 er sat 700-1000 kr ned så bliver ipad 1 mere attraktiv pga en billigere pris fra ny.
Samtidig vælger måske 2000 at sælge deres ipad 1, fordi de vil have en  som brugt, fordi de vil have en ny model, ligeledes endnu billigere pris pga faldende ny pris.
Samtidig kommer ipad 2 til salg til samme pris som de ipad 1 blev da den blev lanceret og ligeledes mere attraktiv fordi den kan mere.

Ja så vil jeg påstå at ipad som helhed bliver mere udbredt i Danmark, da gamle model blive væsentlig billigere og ny model kan mere end den gamle. 



Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 22:24
har ikke nogen
så der ryger nok en  ipad 2 i indkøbskurven
især med hdmi udgang


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

især med hdmi udgang


Den nye HDMI adapter virker dog med alle iOS enheder (iPads, iPhones og iPod Touch) Smile

http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=4839 - Link

  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 22:37
Ja, HDMI er da meget smart, men når man har prøvet at bruge Airplay virker det lidt oldnordisk at bruge sin iPad i stuen med ledning i.

Jeg synes måske det er mindre vigtigt, præcis hvor hurtig den er så længe den er så hurtig, at man ikke lægger mærke til ventetiden, Jeg synes faktisk iPad 1 er meget hurtig, så savner egentlig ikke noget der.

Det nye smartcover, som samtidig tænder/slukker via magneter, synes jeg stadig er det mest blærede ved den nye, samt den lavere vægt som gør operation med én hånd lettere.


Skrevet af: jonaskp
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af Jacob_Hesse Jacob_Hesse skrev:

jo, men man kan ikke bare sige at en computer er 2 x hurtigere fordi den har fået dual core. Det er også svært at bruge det noget i den virkelige verden, for hvordan har de målt det og hvilke midler bruger de til at komme frem til at den netop er 2 x hurtigere. Det er lidt som med watt opgivelserne på billige surround recivers. Er det gennemsnitligt? er det i en ekstrem teoretisk situation at den er 2x hurtigere? er det minimum at den er 2 x hurtigere? 
Men giver det mere mening bare at sige: Nu har processoren fået dual-core, derfor er den bedre!
Apple henvender sig jo - som vi efterhånden har været igennem mange gange - bla. til en målgruppe som ikke er specielt teknisk mindet. De kan ikke bruge Dual-core, 512mb ram, 1920x1080 osv. til noget som helst - de forstår ikke hvad det går ud på. De kan derimod godt bruge "op til 2x hurtigere", "op til 9x hurtigere grafik", "Retina skærm, som er så skarp at dit øje ikke kan opfatte det" osv. Det taler til dem på en måde som de kan forstå.


Oprindeligt skrevet af Jacob_Hesse Jacob_Hesse skrev:

Syntes også det er meget irreterende at man bliver sat i bås, som en der hadder Apple. Hvis jeg havde flere penge, så ville jeg også ha en mac eller ihvertfald mere af deres udstyr. Syntes det er vildt flot og lækkert. Dog bliver jeg bare ikke forblændet af det på samme måde, som så mange andre gør.
Og ligesom du synes det er irriterende at blive sat i bås med Apple-haters, så synes jeg det er irriterende at blive kaldt fanboy - for min skyld kan vi derfor sagtens vedtage at stoppe med at bruge de betegnelser og de argumenter der hovedsageligt går på: "Du kan godt lide x fordi du er fanboy" eller "du kan ikke lide y fordi du er hater".
Otto nævnte det tidligere: Hvorfor er det at man skal kaldes fanboy, fordi de personlige præferencer man har tilfældigvis passer ind i Apples koncept?


Oprindeligt skrevet af Jacob_Hesse Jacob_Hesse skrev:

Jeg feks. en ipod touch, som efter en opdatering ofte crasher og hvis jeg ikke lukker det program, som jeg var igang med at bruge ned og derefter slukker skærmen, så holder batteriet ikke med end et 6-7 timer. Og der er mange andre små historier,  som gør jeg ikke har den samme respekt/fasinering af Apple.
Har du overvejet om det ikke kunne skyldes at din iPod Touch har en fejl og derfor bør reperares/byttes? Hvis den ikke holder batteri i mere end 7 timer, så er der sgu noget galt.
Der forekommer ind imellem fejl på alle produkter og jeg tror ikke der er nogen der har påstået at det er anderledes med Apples produkter.


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af Blu-ben Blu-ben skrev:

jamen det kan vi da godt prøve....

Hvis der nu er solgt feks 20.000 ipad 1 i Danmark idag.
Prisen på ipad1 er sat 700-1000 kr ned så bliver ipad 1 mere attraktiv pga en billigere pris fra ny.
Samtidig vælger måske 2000 at sælge deres ipad 1, fordi de vil have en  som brugt, fordi de vil have en ny model, ligeledes endnu billigere pris pga faldende ny pris.
Samtidig kommer ipad 2 til salg til samme pris som de ipad 1 blev da den blev lanceret og ligeledes mere attraktiv fordi den kan mere.

Ja så vil jeg påstå at ipad som helhed bliver mere udbredt i Danmark, da gamle model blive væsentlig billigere og ny model kan mere end den gamle. 

 
Kan vi blive enige om at uanset om de 2000 der vælger at sælge, tager 3000 eller én krone for den, så er der stadig kun 2000 brugte i omløb? Ergo er brugtprisen ligegyldig for udbredelsen.


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: spawn
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 23:29
# Otto

Du kan altså ikke pille et argument som dette ud af den samlede kontekst.

Der tales ikke udelukkende om det totale antal af eksisterende brugte ipad1 eller omrokeringen af disse, men om den generelle udbredelse af Ipads - uanset om dette er Ipad1 fra et restlager, Ipad1 der omrokeres som brugte eller nye Ipad2.

Salg følger pris, når prisen sættes ned vil restlageret af Ipad1 hos forhandlerne stadig kunne sælges til nye kunder - hvis prisen ikke faldt ville de ikke blive solgt og derved ikke komme i omløb. Alene der vil der ske en stigning af Ipad1 i omløb.

Når prisen falder på brugte Ipad1 sikrer dette ligeledes at disse kan sælges til nye brugere, måske til brugere der ellers ikke ville have købt overhovedet. Evnen til overhovedet at kunne afsætte disse eksisterende brugte Ipad1 til andre kunder er samtidig medvirkende til at øge mersalget af nye Ipad2. Hvis prisen på brugte Ipad1 var for høj så de ikke kunne sælges, ville flere af de nuværende Ipad1 ejere ikke skifte til Ipad2 men beholde deres Ipad1 længere udfra tesen om, at er de nuværende ejere ikke villige til at tage mindre et tab på deres brugte ipad1 til en reduceret pris, så er de heller ikke villige til at tage det fulde tab ved blot at lægge den i skuffen og købe en ny Ipad2.

Prisreduktion, både på nuværende restlager samt brugte Ipad1, er derved direkte medvirkende til at øge den samlede udbredelse af Ipads.

-------------
Philips 65OLED705/12 - ATV4K


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 03-Marts-2011 kl. 23:36

Jeg giver op. Det er åbenbart meget svært.



-------------
Mvh Otto



Print side | Luk vindue