Print side | Luk vindue

MUX4 - dårlig signalkvalitet

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94363
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 23:23

Emne: MUX4 - dårlig signalkvalitet
Skrevet af: JimmyS
Emne: MUX4 - dårlig signalkvalitet
Skrevet den: 06-Marts-2011 kl. 19:33

Jeg har problemer med signalerne fra MUX4 (kanal5, tv2 charlie m.m.)

Signalkvaliteten er dårlig, svinger 35-40, signalstyken er omkring 78.

MUX1 og MUX2 kanaler er ok, der er signalkvaliteten ca. 80.

Jeg har haft en antennemand ude og sætte nyt anlæg op for et års tid siden, og alt har været fint, indtil jeg nu har fået boxer, og skal bruge MUX4.

Jeg har checket stik og kabler.
Den indbyggede "strømforsyning" til antennen i sagem boksen har jeg slået fra, da der er strømforsyning ved antennen - ingen filter.

Antenner er de nye "gitre".

Jeg må jo ringe efter antenne manden igen, men er der generelt problem med MUX4 ?
Mvh Jimmy

Svar:
Skrevet den: 06-Marts-2011 kl. 19:34
Jeg bor lidt uden for helsingør, og tager hove/jyderup senderen

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-Marts-2011 kl. 20:33
Der hvor du bor, medmindre at det er hvor der er høje bygninger, eller du bor i et lavtliggende område, så skulle du have et kraftigt signal fra Hove, som er en Hovedsender på 50Kw. Er din antenne opsat til modtagelse fra den sender, og er den placeret tilstrækkelig højt, så den har så frit sigte som det er muligt. Jeg vil, når det er proffesionelt opsat gå ud fra at det er i orden. Det er svært at komme med gode råd, når der ikke er givet flere oplysninger, som f.eks afstand til sender, samt hvilke antenne der anvendes. Det undrer mig dog, at da det blev installeret, at man ikke sikrede sig at alt var i orden, da nogle MUX er lidt vanskeligere at modtage end andre. Det skal så også dertil siges, at Tuneren i Sagem modtagerne ikke er de mest følsomme.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 06-Marts-2011 kl. 21:15

Jeg bor ca. 30 km fra Hove, og MUX1 og MUX2 er fine.

Jeg tager fat i antennemanden igen. Da jeg fik sat det op var det p.g.a. de frie kanaler og sverige. Jeg regnede ikke med at jeg specifikt skulle gøre opmærksom på MUX4, det er vel heller ikke normalt at "lægmand" skal gøre opmærksom på dette...

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 06-Marts-2011 kl. 21:21

Når det er en professionel person der har opsat det, må man gå ud fra at det er undersøgt at det der bør kunne modtages også kan modtages, og i tilstrækkelig kvalitet og styrke. så at det eneste du skal gøre er at tilslutte udstyret, og så virker det.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Lytro
Skrevet den: 06-Marts-2011 kl. 22:46
Nu ligger der en lille lokal sender i Helsingør Stern Smile

Lynge Smile

Hvorfor skriver brugerne ikke, hvilken lands del, de bor i, på deres PROFILQuestion

Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 07-Marts-2011 kl. 02:36
Uden at skulle kloge mig for meget i boxertv, men hvis du har splitter på (fx triax). Så kan det meget vel være den/disse.

Jeg har her i eftermiddags installeret boxer på en gammel antenne der lå på loftet med tilsluttet VHF og det hele. Men fik pillet denne fra og trak kabel fra triax splitter boksen. Jeg kunne ikke hive signal kvalitet højere hjem end ca 40-49 på mux 4 så dette var meget pixeleret og med udfald.

Havde noget trykkere kvalitets kabel som jeg trak op på loftet, uden om splitteren som jeg pillede fra og direkte op i antennen. Dette gjorde min signal kvalitet steg med det samme til 90-98%.

Min signal styrke ligger på omkring 60%, men vi bor også nede i et virkelig hul med dårlige signal forhold til det meste. Det gælder også for mobile netværk.

-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.

Print side | Luk vindue