Pisse frustrerende problem med Dilog DT-455HD
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94600
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 22:29
Emne: Pisse frustrerende problem med Dilog DT-455HD
Skrevet af: jacobe
Emne: Pisse frustrerende problem med Dilog DT-455HD
Skrevet den: 11-Marts-2011 kl. 23:44
For to uger siden hoppede jeg endelig på HD-vognen. Købte en Dilog DT-455HD og satte den til min ca. 5 år gamle Thomson-plasmaskærm 42PB120S5, som godt nok ikke er Full-HD. Satte udgangen til 720p og TV-billedet lignede pludselig en million. Lækkert! Og så begyndte balladen...
Fandt ud af, at for at se DR HD skulle jeg slå "HDCP" til. Fair nok. Virkede fint de første par dage, men så begyndte der konstant at komme en fejlmeddelelse på skærmen: "Denne kanal kan ikke vises på skærmen". Også på alle de andre kanaler! Eneste måde at se noget som helst på er ved at slå HDCP fra.... og så kan jeg jo IKKE se DR HD!!!
Umiddelbart lyder det jo som en konflikt mellem mit gamle TV og HD-boksen, men det HAR jo virket! Hvad kan skyldes at skærmen pludselig ikke virker med HDCP??
|
Svar:
Skrevet af: mlangballe
Skrevet den: 12-Marts-2011 kl. 09:54
Tyder på at du ikke har en HDMI indgang i dit TV? Hvis ikke, vil du ikke kunne se HD da den er HDCP beskyttet. Så kræver det en HDMI ingang i dit TV.
|
Skrevet den: 12-Marts-2011 kl. 10:48
Okay, tænkte jeg ikke på at oplyse, men jeg har DVI-indgang i skærmen, ikke HDMI, så jeg kører altså HDMI->DVI.
Det som er vigtigt for mig at understrege er, at det HAR virket, med HDCP slået til. Jeg HAR kunnet se DR HD uden problemer. Men nu vil lortet bare ikke.
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 12-Marts-2011 kl. 11:00
Du kan sandsynligvis kun se DRHD i SD kvalitet, og via scart. HD kræver HDMI til HDMI forbindelse med understøttelse af HDCP
|
Skrevet den: 12-Marts-2011 kl. 11:12
Kampus, tak - det kan jeg for så vidt godt acceptere som forklaring. Men, det forklarer stadig ikke, hvorfor det HAR virket på et tidspunkt...!! Jeg HAR kunnet se DR HD med DVI, og med HDCP slået til. Jeg sammenligner mit problem lidt med, at jeg har haft en "prøveperiode" på DR HD, som nu er udløbet og kanalen er kodet. Jeg forstår det ganske simpelt ikke??!
|
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 12-Marts-2011 kl. 11:22
Kampus skrev:
Du kan sandsynligvis kun se DRHD i SD kvalitet, og via scart. HD kræver HDMI til HDMI forbindelse med understøttelse af HDCP ![Wink Wink](http://forum.recordere.dk/smileys/smiley2.gif) |
på min 500M har jeg kørt med HDMI og dvi
det virkede da fint det var en maximum T-541v havde problemer med min onkyo 806, som heldigvis er løst
|
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 12-Marts-2011 kl. 11:23
Mystisk ja, men du løser næppe problemet med det nuværende setup, så nyt TV eller lev med det som det er. Kan du se HD fra andre enheder, f.eks BD.?
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 12-Marts-2011 kl. 11:39
Radiomanden skrev:
Mystisk ja, men du løser næppe problemet med det nuværende setup, så nyt TV eller lev med det som det er. Kan du se HD fra andre enheder, f.eks BD.? |
Jeg synes ikke i lytter til hvad han skriver. Det har jo virket, så kan det vel komme til at virke igen. Det lader til at der er et eller andet der er blevet ændret. Jeg kender desværre ikke hverken TV eller boksen, men har du gennemtrevlet dokumentationen for at se om der er noget kan forhindre fjernsynet i at vise det? Prøv eventuelt at resette boxen: Fabriksindstilling 1. Tryk på Menu på fjernbetjeningen. 2. Vælg Installation & Indstillinger med pileknapperne. Tryk på OK på fjernbetjeningen. 3. Vælg Vedligeholdelse. Tryk på OK på fjernbetjeningen. 4. Vælg Fabriksindstillinger. Tryk på OK på fjernbetjeningen. 5. Vælg ”Ja”. Tryk på OK på fjernbetjeningen Du kunne også kontakte Dilog.se. Det ser ud som om at den eneste måde at komme i kontakt med dem er at oprette en RMA, så det kunne du jo prøve Du kunne også prøve at kontakte TV importøren
------------- DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
Skrevet den: 12-Marts-2011 kl. 12:26
Skrevet af: MCenterFreak
Skrevet den: 12-Marts-2011 kl. 12:33
Prøvede du med fabriksindstilling?
------------- DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
|
Skrevet den: 12-Marts-2011 kl. 12:42
MCenterFreak skrev:
Prøvede du med fabriksindstilling? |
Ja, det var det jeg mente med "genstart" ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet den: 14-Marts-2011 kl. 11:15
Nå, en lille status update: Med en simpel genstart af TV'et lader det til at problemet er kureret indtil videre. Kunne tyde på en lille konflikt. Må se om det holder i længden.
|
|