Print side | Luk vindue

Erfaringer med LG’s 3xLP1R serie

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=9470
Udskrevet den: 17-Maj-2024 kl. 20:22


Emne: Erfaringer med LG’s 3xLP1R serie
Skrevet af: PeterRS
Emne: Erfaringer med LG’s 3xLP1R serie
Skrevet den: 06-Februar-2006 kl. 13:26
Jeg Er lidt i tvivl om hvad jeg skal anskaffe mig af nyt fjernsyn. Har dog set mig varm på LG's serie, om det så skal være 32 eller 37" ved jeg ikke helt endnu, men kunne godt tænke miog at høre nogen erfaringer. Den superpositive side ved disse LG fjernsyn er, at de har 1:1 pixelmapping, så jeg kan slutte dem til PC'en og fx surfe derfra, og iogmed fjernsynet har 2 tunere, samtidigt burde kunne se en givenkanal.

http://www.justbuyit.dk/shop/productinfo.asp?id=LG+37LP1R
http://www.justbuyit.dk/shop/productinfo.asp?id=LG+32LP1R

Hvis nogen har erfaringer med plusser/minusser ved disse fjernsyn, ville jeg meget gerne høre herom, anbefalinger af andre fjernsyn er også helt ok, pixelmapping skal ikke være den altafgørende faktor. Var nede og kigge lidt på et LG fjernsyn i elgiganten, husker ikke produktnavnet, men husker at den var ubehageligt lang tid om at skifte kanal, er det det samme på de ovenstående TV'er, så skal det ikke være et af dem.

Håber der er nogen der har nogen erfaringer, eller links til anmeldelser :)

På forhånd tak


-------------
Det kan godt være jeg spørger dumt, men til gengæld har jeg absolut ingen anelse om noget :p



Svar:
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 07-Februar-2006 kl. 00:55

Hej PeterRS

Det med lang tid om at skifte kanal må du tage med. Sådan er de allesammen. Jeg kan ikke bedømme om det ene er lidt hurtigere end det andet, men langsomme er de (sammenlignet med et billedrørs-TV).

Ja, pixelmapping 1:1 er en klar fordel hvis der skal surfes fra skærmen også. Er det kun mediacenter betyder det mindre, men alm. Windows, Internet-browser og mail mm. bør være fra en skærm med 1:1. Du skal have et grafikkort på PC'en som kan lave et billede med opløsningen 1360x768.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: PeterRS
Skrevet den: 07-Februar-2006 kl. 11:24
Tak skal du have for svaret. Og ja, jeg er klar over at det tager væsentlig længere tid på visse fladskærmsTV at skifte kanal ifht billedrørs TV, men det LG jeg oplevede, var simpelhten dobbelt så lang tid som de fleste andre LCD'ere der var i butikken, tror jeg talte det til at være 2-3 sec om at skifte kanal, og der var selv de sløve noname TV'er væsentlig hurtigere.

Tænkte forresten også henad spil, hvordan vil et hurtigt FPS spil virke på en skærm med 1:1 pixelmapping ifht en "normal" LCD uden?

Og tak for det med grafikkortet, hadve jeg egentlig ikke tænkt over, men det kan det heldigvis godt :)


-------------
Det kan godt være jeg spørger dumt, men til gengæld har jeg absolut ingen anelse om noget :p


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 08-Februar-2006 kl. 00:03

Oprindeligt skrevet af PeterRS PeterRS skrev:

Tænkte forresten også henad spil, hvordan vil et hurtigt FPS spil virke på en skærm med 1:1 pixelmapping ifht en "normal" LCD uden?

Hvis det skal bruges til kraftige spil, så ville jeg overveje 2 gange inden jeg investerede i et LCD TV. Godt nok er skærmenes refresh rate blevet bedre over de seneste år, men godt nok til spil? 

(åbent spørgsmål - men jeg har mine tvivl)

Gå ihvertfald efter skærme med meget lav refresh rate, det laveste for tiden er vel en 6-8ms

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Tazman
Skrevet den: 08-Februar-2006 kl. 16:16
Hejsa

Jeg har netop bestilt LG's 37LP1R som jeg håber at modtage sidst i næste uge. Jeg har et mediecenter stående i stuen som det skal tilsluttes.

Jeg var meget i tvivl om at det skulle være 32" eller 37" modellen men da beslutningen skulle tages blev det de 5000,- ekstra.

Jeg skal nok poste nogle erfaringer med dette når det kommer op.

/Tazman


Skrevet af: PeterRS
Skrevet den: 08-Februar-2006 kl. 20:22
lyder super tazman.
Lars: jeg ved godt, at LCD tv's langtfra er optimale til nogen spilgenrer overhovedet, har en udemærket CRT skræm, jeg er ovenud tilfreds med. Men spekulerede bare i, om et fjernsyn der har 1:1 pixelmapping featuren, vil være et TV uden, overlegent i spil, eller om det ville være det samme mere eller mindre :)

mener også at LP1 serien har 8ms paneler, så det skulle være "oK" om end ikke til quake 3, så ihvetfald til at sidde og hygge sig lidt i fx age of empires.. AOE på en 32/37 tommer skærm..namnam 8]~~


-------------
Det kan godt være jeg spørger dumt, men til gengæld har jeg absolut ingen anelse om noget :p


Skrevet af: btrader
Skrevet den: 20-Februar-2006 kl. 17:25
jeg er også meget interesseret i lg 37 lp1r, og glæder mig meget til en lille anmeldelse!!!!.


Skrevet af: PeterRS
Skrevet den: 21-Februar-2006 kl. 20:57
Har hørt rygter om, at forskellen mellem LP1R og LP1D, skulle være, at D'en har  digital tuner. Har søgt lidt på google, og har kun kunne finde 1 enkelt her i danmark, nemlig

http://www.easyshopping.dk/default.asp?mode=andrevare_info &id=2010&menu=Multi&menuid=249&catid=250
som er et 32" LP1D til DKK 17.498,00

Til sammenligning, koster  et 32" LP1R  14k:
http://www.godpris.dk/shop/default.asp?setlng=1&produc tid=RZ32LP1R

virker dog lidt mystisk at betale 3,5k mere for at få en tuner, som efter sigende skulle kunne fås til omkring en tusse, når der er egentlig brug for den. Nogen der kan af- eller bekræfte at eneste forskel mellem LP1R og LP1D modellen er tilstedeværelsen af tuner i D modellen? :)



-------------
Det kan godt være jeg spørger dumt, men til gengæld har jeg absolut ingen anelse om noget :p


Skrevet af: btrader
Skrevet den: 21-Februar-2006 kl. 21:34

her er en meget lang tråd om lp1 på et norsk forum!!

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=93608 - http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=93608



Skrevet af: PeterRS
Skrevet den: 21-Februar-2006 kl. 21:54
tusind tak btrader, har kigget lidt på tråden, og virker til, at alle er glade og tilfredse med købet. Nogen har åbenbart endda gået såvidt som til at lade den afløse PC skærmen, hvilket jeg ikke selv helt har planer om at gøre, men det ville sgu egentlig være lidt cool at sidde og spille lidt på et 32/37" TV, istedet for en gnalling af en 19" CRT :))

igen, tak for linket, tror næsten det var det der skulle til, for at overbevise mig om at mit nye TV med 90% sikkerhed hedder LG LP1R, om det så bliver et 32 eller 37, kommer an på hvor meget pengepungen bitcher :)


-------------
Det kan godt være jeg spørger dumt, men til gengæld har jeg absolut ingen anelse om noget :p


Skrevet af: btrader
Skrevet den: 21-Februar-2006 kl. 22:04

Oprindeligt skrevet af PeterRS PeterRS skrev:

tusind tak btrader, har kigget lidt på tråden, og virker til, at alle er glade og tilfredse med købet. Nogen har åbenbart endda gået såvidt som til at lade den afløse PC skærmen, hvilket jeg ikke selv helt har planer om at gøre, men det ville sgu egentlig være lidt cool at sidde og spille lidt på et 32/37" TV, istedet for en gnalling af en 19" CRT :))

igen, tak for linket, tror næsten det var det der skulle til, for at overbevise mig om at mit nye TV med 90% sikkerhed hedder LG LP1R, om det så bliver et 32 eller 37, kommer an på hvor meget pengepungen bitcher :)

jeg er også sikker på, at pl1r snart bliver min, hvis du bor i århus kan du besøge midt data`s nye butik.de har den nemlig stående fremme til udstilling!!,



Skrevet af: PeterRS
Skrevet den: 21-Februar-2006 kl. 22:31
bor desværre i albertslund, så der er en lille tur til århus for at se den. har tjekket rundt i det ganske land heromkring, og der er indtil videre ikke bonus mht at se den i aktion..

har du besluttet dig for et sted at købe den, eller tager du den bare hos midtdata? Alt andet lige, må det vel være at foretrække at købe skidtet i en "virkelig" butik, fremfor at bestille en over nettet, da det gør det hele så meget nemmere, når du jo (antager jeg) bor tæt på den "fysiske" butik :)

http://dk.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/tv/36713 4/prices

regner med selv at købe det hos godpris.dk, og så få et vægbeslag med for halv pris, men samtidigt mindes jeg at have set et eller andet factsheet, hvor der stod det fulgte med... kan dog også have været en af mine feberdrømme.



-------------
Det kan godt være jeg spørger dumt, men til gengæld har jeg absolut ingen anelse om noget :p


Skrevet af: Tazman
Skrevet den: 02-Marts-2006 kl. 20:31
Så kom skærmen endelig i hus. HOLD DA OP!!! Det er en fed skærm... 
Jeg havde egentlig bestilt 32" men den var i restordre. Og så fik jeg sgu overtalt konen til at springe på 37" i stedet.

Jeg fik den i går så det er stadig på et lidt tyndt grundlag jeg skriver om mine oplevelser med skærmen.

Design: Jeg synes at den er rigtig flot. Pianolakeringen giver den et B&O agtigt look. På denne model er der er børstet alu skinne i bunden. Display er lagt ind bag den sorte plade så det flyder i med fjernsynet. Det ser godt ud. LG logoet er belyst. Jeg synes det er pænt men det kan slukkes. Det bliver leveret på en solid drejesokkel som jeg dog skal ha pillet af når det skal op og hænge.

Betjening: Menuen en nem og overskuelig at gå til. Meget brugervenlig. Kanalskift går hurtigt nok synes jeg. Jeg savner dog en mulighed for at går direkte til DVI indgangen. Her skal man ind i input for derefter at vælge kilde. PIP og PAP fungere fint. En fin detalje er at man selv kan definere størrelsen på billederne. Med swap kanppen er det nemt at skifte mellem de forskellige signaler.

Fjernebetjening: Den er ligeledes holdt i pianolakering, med lys i nogle af knapperne. Jeg synes den er pænere end de fleste jeg har set men det er jo bare min mening. Det er jo en multiremote, men den understøtter ikke specielt mange ting. Jeg kunne godt tænke mig at den kunne programeres ala MCE Remoten.

Kvalitet: Selve tv'et og remoten oser af kvalitet. Det er også skide tungt!!! Glæder mig ikke til at hænde det op. Jeg har koblet mit mediecenter til og så Star Wars 3 i går. Det er sgu i orden!! Kanon billede. Alm. desktop er som den skal være. Flot og rolig. Tv via min parabol er der heller ikke noget at sætte noget på. Så er der bare TV2 tilbage som jeg ikke har digitalt endnu. Det er ikke helt optimalt. Fodbolden i går kunne godt blive lidt gnidret når der blev filmet på afstand. Og her til aften så jeg DR1 nyheder på analog antenne, og de rulletekster der kører til sidst kunne jeg slet ikke læse. Det gled sammen. Skal prøve at lægger mærke til om det er det samme på parabolen.

Alt i alt er jeg rigtig glad for mi nye tv. Nu skal det bare op og hænge sammen med mit nye reolsystem så det rigtig kan pryde stuen.

Det er første gang jeg skriver om et produkt så hvis der er flere ting i vil vide så fyr løs. Så prøver jeg at svare efter bedste evne.

/Brian


Skrevet af: PeterRS
Skrevet den: 03-Marts-2006 kl. 00:12
tak for din udemærkede anmeldelse, den nu må jeg se om jeg får taget mig sammen og får købt det fjernsyn! Syntes det var en udemærket anmeldelse, hvor du kom omkrign en masse (for ikke at sige det hele) af hvad jeg ville vide. Du siger det er lidt ringe mht norm analog, men vil det sige det er værre end dit gamle fjernsyn på normalt antennestik? Skal hovedsageligt bruge fjernsynet til normalt TV brug, og noget DVD, men kommer helt sikkert også til at slutte den til putteren, og teste 1:1 pixelmapping, så lyder godt at det virker som det skal :)

Hvis jeg beslutter mig for at anskaffe mig et LP1, bliver det nok et LP1DA fra tyskland - og ikke godpris som jeg skrev tidligere - så er jeg også ude over alt humlen med at skulle anskaffe mig en DVB-T tuner når de dage oprinder hvor en sådan skal bruges.. om det så skal være et 37" til omkring 17k, eller et 32" til 14-15, ved jeg ikke helt endnu :)


-------------
Det kan godt være jeg spørger dumt, men til gengæld har jeg absolut ingen anelse om noget :p


Skrevet af: moller
Skrevet den: 03-Marts-2006 kl. 14:51

Til jer og mig selv inklusive der overvejer et LG LCD så er der en ny model på vej 3xLB1r ser slet ikke så tosset ud.

http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetail.do?actType=search&page=1&modelCategoryId=0102&categoryId=0102&parentId=01&modelCodeDisplay=LB1&model=NOTHING - http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetail.do?actType=search&a mp;page=1&modelCategoryId=0102&categoryId=0102&p arentId=01&modelCodeDisplay=LB1&model=NOTHING



Skrevet af: PeterRS
Skrevet den: 03-Marts-2006 kl. 16:02
jeg ved godt jeg burde sige tak moller, men har mere lyst til at forbande dig langt ud i universet! nu havde jeg næsten besluttet mig, og så kommer der sådan en der fra sidelinjen :(

Men jeg må give dig ret i, at det ikke ser dumt ud, ved du om det er en nyere generation end lp1'erne? Kan umiddelbart ikke se nogen markante forskelle, udover at kontrasten er blevet skruet en del op, hvilket aldrig er en dårlig ting ;)

Har du nogen anelse om hvornår monsteret kan købes, og om prisen kommer til at svare nogenlunde til hvad LP1 serien er på? Er det samme pris, ville det jo være dumt at købe en LP1 nu, hvis LB1 kommer inden for et overskuelig tidsrum...

Jeg skal indrømme, at jeg kun har skimmet det factsheet der, så hvis nogen af de oplysninger jeg efterlyser er beskrevet der, må du undskylde..

Men tak for linket, og endnu et TV at overveje før jeg kaster penge i grams til en sælger der står og skal af med et LCD TV :)


-------------
Det kan godt være jeg spørger dumt, men til gengæld har jeg absolut ingen anelse om noget :p


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 03-Marts-2006 kl. 16:16

Oprindeligt skrevet af moller moller skrev:

Til jer og mig selv inklusive der overvejer et LG LCD så er der en ny model på vej 3xLB1r ser slet ikke så tosset ud.

Halløjsa, den ser da spændende ud. Og så 2 tunere i en LCD...

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: moller
Skrevet den: 03-Marts-2006 kl. 17:30

Hej PeterRs  hvis du vidste hvor mange gange jeg selv har udskudt købet fordi der lige kom en ny model osv. osv.!! Det er kun lykkedes mig at finde priser i nabolandene Sverige og Norge

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=318057 - http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=318057

25000 sv.kr tja vel 20.000 dkr for 37"

32" koster 16.000 sv.kr.

Jeg tror ikke de leverer til DK, men det giver vel i fingerpej om prisniveauet

Det bliver spændende med priserne i DK

Der er skruet op for kontrasten, og så synes jeg også designet er fantastisk, men det afhænger jo af hvilke øje der ser. 

har lige set at 3xlb1r ikke har DVI



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 03-Marts-2006 kl. 18:29

Hej Alle

Det er faktisk muligt at lave et fælleskøb på den splinter nye http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetail.do?actType=search&page=1&modelCategoryId=0102&categoryId=0102&parentId=01&modelCodeDisplay=LB1&model=NOTHING - LG 3xLB1  og jeg kan få priserne senere denne weekend. Vi kan sætte os på den første portion af denne model til levering meget snart, hvis der har interesse.

Selvfølgelig afhænger det af priserne....

Er der størst interesse om 32" eller 37" ?

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 03-Marts-2006 kl. 18:31

Oprindeligt skrevet af moller moller skrev:

hvis du vidste hvor mange gange jeg selv har udskudt købet fordi der lige kom en ny model osv. osv.!! Det er kun lykkedes mig at finde priser i nabolandene Sverige og Norge

Men denne model er på vej ud på markedet herhjemme. Den er gået på lager hos LG Nordic i Sverige.

Så ingen yderligere ventetid... hvis vi laver et fælleskøb

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Tazman
Skrevet den: 03-Marts-2006 kl. 18:34
Jeg vil da meget gerne vide om der er væsentlig forskel på disse 2. Har jo stadig mulighed for at levere tilbage og bytte hvis det er...

Prisen er natuligvis e faktor...


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 03-Marts-2006 kl. 18:44

Oprindeligt skrevet af Tazman Tazman skrev:

Jeg vil da meget gerne vide om der er væsentlig forskel på disse 2. Har jo stadig mulighed for at levere tilbage og bytte hvis det er...

Prisen er natuligvis e faktor...

LB1 er en generation nyere. Bedre kontrast og bedre billedeteknik. Og et meget pænere design, syntes jeg.

Prisen på fælleskøb kender jeg ikke endnu. Men det forlyder at den bliver lidt dyrere end LX1-modellen og lidt billigere end LP1-modellen.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Tazman
Skrevet den: 03-Marts-2006 kl. 20:07
hmmm. billigere end  min model og så bedre....


Skrevet af: PeterRS
Skrevet den: 04-Marts-2006 kl. 00:03
Jeg ville være VIRKELIG interesseret i et eventuelt fælleskøb, om det er 32 eller 37 gør mig ikke meget, men spørgsmålet er, om man ikke bare skulle gå linen ud og tage et 37", det holder jo nogen år :)

At det ikke har dvi, betyder det noget? Jeg havde planer om at smække det til pc'en, via et dvi->hdmi kabel, så alt andet lige, betyder manglen på et DVI stik vel ikke alverdens? (for mig altså, egoister længe leve)

Btw lars, LP1 har også 2 tunere ;)


-------------
Det kan godt være jeg spørger dumt, men til gengæld har jeg absolut ingen anelse om noget :p


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 04-Marts-2006 kl. 00:08

Oprindeligt skrevet af PeterRS PeterRS skrev:

At det ikke har dvi, betyder det noget? Jeg havde planer om at smække det til pc'en, via et dvi->hdmi kabel, så alt andet lige, betyder manglen på et DVI stik vel ikke alverdens? (for mig altså, egoister længe leve)

Nej, DVI er på vej ud af fladskærmene. Afløst af HDMI, som er bagud kompatibel med DVI. 

Oprindeligt skrevet af PeterRS PeterRS skrev:

Btw lars, LP1 har også 2 tunere ;)

Sørme så

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: btrader
Skrevet den: 04-Marts-2006 kl. 21:53

synes nu , at det er ærgerligt, at den kun har en digital indgang.!!

hvis den skal forbindes til media center. er der ligesom kun analog stik tilbage til dvd.spillemaskine.ect



Skrevet af: Tazman
Skrevet den: 05-Marts-2006 kl. 09:04
Jeg er stødt på 2 ting der irritere mig ved min 37lp1:

1. Når man vægmontere tv'et skal man bruge de længste afstandsstykker, da jeg ellers ikke kan komme op til stikkene med kablerne. Det er sgu da utroligt upraktisk. Havde monteret det, men måtte pille det ned igen for at få kabler på!!!

2. Når man piller foden af for at vægmontere det, kan man ikke få den sidste sorte "klods" af der sidder lige under aluskinnen! Det skæmmer når det hænger... Poster lige et billede senere..


Skrevet af: Badsted
Skrevet den: 05-Marts-2006 kl. 17:27

Kan den model ikke fås med DVB-T tuner?

Så ville jeg da også være frisk på en 32"

Med venlig hilsen

Henrik Badsted



Skrevet af: PeterRS
Skrevet den: 05-Marts-2006 kl. 19:44
jeg ved, at LP1 serien kunne fås med indbygget DVB-T tuner , de modeller havde suffixet D/DA istedet for R, så alt andet lige gætter jeg på, at man også vil kunne finde LB1 serien med indbygget DVB-T tuner, men tror det er lidt sværere at opdrive, ihvertfald her i danmark, end den digital tuner løse R model :)


-------------
Det kan godt være jeg spørger dumt, men til gengæld har jeg absolut ingen anelse om noget :p


Skrevet af: Munke
Skrevet den: 05-Marts-2006 kl. 23:03
Hej Lars

Noget nyt om fælleskøb? (Pris?)

Jeg er muligvis med på en 32".

Kan man mon se en live, eller er de ikke kommet i butikkerne? Jeg bor i
Århus...


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 06-Marts-2006 kl. 11:41

Oprindeligt skrevet af Munke Munke skrev:

Noget nyt om fælleskøb? (Pris?)

Jeg har fået en foreløbig pris, som ikke er endeligt bekræftet:

De nye LCD skærme fra LG:

LG 32LB1:  Fælleskøb kr. 14.999,-  (vejledende kr. 16.999,-)

LG 37LB1:  Fælleskøb kr. 15.999,-  (vejledende kr. 17.999,-)

Ja, der er ikke nogen stor prisforskel imellem en 32" og en 37" i dag

Oprindeligt skrevet af Munke Munke skrev:

Kan man mon se en live, eller er de ikke kommet i butikkerne? Jeg bor i Århus...

De er ikke på markedet endnu. Men hvis du kan finde en LG LP1, så er de nogenlunde som dem - blot en smule bedre i kontrast og billedebehandling. Men på features ligner LP1 og den nye LB1 hinanden ret meget. De har begge 2 tunere, ventefrit tekst-tv osv.

http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetail.do?actType=search&page=1&modelCategoryId=0102&categoryId=0102&parentId=01&modelCodeDisplay=LB1&model=Select+a+model# - Link til specifikationerne på LG 3xLB1

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Tazman
Skrevet den: 06-Marts-2006 kl. 21:04


Hvordan kan det være at vejl. på 37" er 17.999,-? på fx. godpris.dk står lp1R til 18.999,- på tilbud. Jeg har givet 18.600 for mit i sidste uge.

Jeg er da blevet snydt eller hvad?


Skrevet af: Weiglin
Skrevet den: 06-Marts-2006 kl. 22:16

Hejsa

Det lyder rigtigt godt.

Jeg kunne godt være interesseret i en 37"

Mvh. Weiglin



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 06-Marts-2006 kl. 23:44

Oprindeligt skrevet af Tazman Tazman skrev:

Hvordan kan det være at vejl. på 37" er 17.999,-? på fx. godpris.dk står lp1R til 18.999,- på tilbud. Jeg har givet 18.600 for mit i sidste uge.

Jeg er da blevet snydt eller hvad?

Det er den nye LB1 der har en vejledende pris på 17.999,-

Sådan går det ofte. Skærmene bliver jo ikke dyrere og dyrere, tværtimod. Når en ny model kommer på markedet, vil den ofte være billigere end den model som den "erstatter".

LB1 er billigere end LP1, selvom specifikationerne er meget ens og de små forskelle der er mere er til den ny LB1's fordel.

  /Lars

 



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: PeterRS
Skrevet den: 07-Marts-2006 kl. 01:35
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Munke Munke skrev:

Noget nyt om fælleskøb? (Pris?)

Jeg har fået en foreløbig pris, som ikke er endeligt bekræftet:

De nye LCD skærme fra LG:

LG 32LB1:  Fælleskøb kr. 14.999,-  (vejledende kr. 16.999,-)

LG 37LB1:  Fælleskøb kr. 15.999,-  (vejledende kr. 17.999,-)

Ja, der er ikke nogen stor prisforskel imellem en 32" og en 37" i dag


Hehe det kommer skam an på hvor henne i verden man køber dem ;)

Lige ovre på den anden side af sundet, ligger priserne for en 32 tommer på lige godt 16000SEK, dvs omtrent 12650dkr, hvorfor en betydelig besparelse kan hentes ved at få den derfra.

Dog slår Lars de lyshårede med flere længder på prisen på 37 tommers modellen, som jeg kun har kunnet finde til 25000 SEK, altså oppe omkring 19700dkr

Da jeg selv regner med at det skulle blive til den større model, er jeg dog godt tilfreds med hvad det ser ud til Lars har kunnet få prisen ned på so far ;)



-------------
Det kan godt være jeg spørger dumt, men til gengæld har jeg absolut ingen anelse om noget :p


Skrevet af: diskone
Skrevet den: 07-Marts-2006 kl. 08:59
Jeg er også med på fælles køb på dette TV! Nogen der ved hvornår og til hvad pris endnu?


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 07-Marts-2006 kl. 11:32

Oprindeligt skrevet af diskone diskone skrev:

Jeg er også med på fælles køb på dette TV! Nogen der ved hvornår og til hvad pris endnu?

Jeg har besluttet at vi dropper 32" udgaven på fælleskøb. Vi kan ikke få en bedre pris end den i forvejen sælges til nu hvor forhandlerne tager den hjem.

Men vi holder fast i den nye  http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetail.do?actType=search&page=1&modelCategoryId=0102&categoryId=0102&parentId=01&modelCodeDisplay=LB1&model=Select+a+model# - LG 37LB1R  - som vi har fået en ret skarp pris på:

  • LG 37" LB1 :  kr. 15.999,-   leveret til døren!

Vægbeslag kan købes ved siden af for kr. 500,-  (normalpris 900,-)

Jeg regner med at oprette fælleskøbet senere i dag.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: diskone
Skrevet den: 07-Marts-2006 kl. 11:45

Jammen det er jo intet mindre end fantastisk! Jeg glæder mig allerede :)

Godt arbejde!

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af diskone diskone skrev:

Jeg er også med på fælles køb på dette TV! Nogen der ved hvornår og til hvad pris endnu?

Jeg har besluttet at vi dropper 32" udgaven på fælleskøb. Vi kan ikke få en bedre pris end den i forvejen sælges til nu hvor forhandlerne tager den hjem.

Men vi holder fast i den nye  http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetail.do?actType=search&page=1&modelCategoryId=0102&categoryId=0102&parentId=01&modelCodeDisplay=LB1&model=Select+a+model# - LG 37LB1R  - som vi har fået en ret skarp pris på:

  • LG 37" LB1 :  kr. 15.999,-   leveret til døren!

Vægbeslag kan købes ved siden af for kr. 500,-  (normalpris 900,-)

Jeg regner med at oprette fælleskøbet senere i dag.

  /Lars



Skrevet af: diskone
Skrevet den: 07-Marts-2006 kl. 11:47

btw er det med den smarte drejefod? Der står i manualen at den ikke er tilgængelig på alle modeller men ikke hvilke :)

Oprindeligt skrevet af diskone diskone skrev:

Jammen det er jo intet mindre end fantastisk! Jeg glæder mig allerede :)

Godt arbejde!

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af diskone diskone skrev:

Jeg er også med på fælles køb på dette TV! Nogen der ved hvornår og til hvad pris endnu?

Jeg har besluttet at vi dropper 32" udgaven på fælleskøb. Vi kan ikke få en bedre pris end den i forvejen sælges til nu hvor forhandlerne tager den hjem.

Men vi holder fast i den nye  http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetail.do?actType=search&page=1&modelCategoryId=0102&categoryId=0102&parentId=01&modelCodeDisplay=LB1&model=Select+a+model# - LG 37LB1R  - som vi har fået en ret skarp pris på:

  • LG 37" LB1 :  kr. 15.999,-   leveret til døren!

Vægbeslag kan købes ved siden af for kr. 500,-  (normalpris 900,-)

Jeg regner med at oprette fælleskøbet senere i dag.

  /Lars



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 07-Marts-2006 kl. 12:00

Oprindeligt skrevet af diskone diskone skrev:

btw er det med den smarte drejefod? Der står i manualen at den ikke er tilgængelig på alle modeller men ikke hvilke :)

På LG's nordiske sider står "Swivel stand included" og swivel stand kan oversættes til "fod med drejeled".

Så det lyder som om den fod er med på de nordiske modeller.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: PeterRS
Skrevet den: 07-Marts-2006 kl. 23:03
Er LB1 serien egentlig udstyret med 1:1 pixelmapping over hdmi? Det havde jeg antaget at den var, grundet LX1/2 samt LP1, men bjtrader på hifi4all forummet, gjorde mig lidt nervøs, ved at sige, at han ikke mente 1:1 pixelmapping var muligt med LB1R'en. Nogen der kan be- eller afkræfte at 1:1 PM er muligt med LB1 serien? 

-------------
Det kan godt være jeg spørger dumt, men til gengæld har jeg absolut ingen anelse om noget :p


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 07-Marts-2006 kl. 23:06

Oprindeligt skrevet af PeterRS PeterRS skrev:

Er LB1 serien egentlig udstyret med 1:1 pixelmapping over hdmi? Det havde jeg antaget at den var, grundet LX1/2 samt LP1, men bjtrader på hifi4all forummet, gjorde mig lidt nervøs, ved at sige, at han ikke mente 1:1 pixelmapping var muligt med LB1R'en. Nogen der kan be- eller afkræfte at 1:1 PM er muligt med LB1 serien? 

Svært at sige med sikkerhed, da den ikke er på markedet endnu. Men alle LG's LCD skærmen til dato har haft pixelmapping 1:1 så jeg kan ikke se hvorfor denne ikke også skulle have det.

Jeg kan dog ikke undersøge det i denne uge. Så hvis jeg glemmer at checke op på det, så spørg lige igen

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 07-Marts-2006 kl. 23:10

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Jeg regner med at oprette fælleskøbet senere i dag.

Tiden løb desværre fra mig

Jeg kommer tidligst til at oprette fælleskøbet i weekenden. Det betyder ingenting for leveringen, det er blot selve tilmeldingsrunden der bliver lidt kortere.

Det er planen at fælleskøbet af LG 37LB1 skal løbe næste uge med, og derefter leveres skærmene til jer.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: btrader
Skrevet den: 08-Marts-2006 kl. 02:32

Oprindeligt skrevet af PeterRS PeterRS skrev:

Er LB1 serien egentlig udstyret med 1:1 pixelmapping over hdmi? Det havde jeg antaget at den var, grundet LX1/2 samt LP1, men bjtrader på hifi4all forummet, gjorde mig lidt nervøs, ved at sige, at han ikke mente 1:1 pixelmapping var muligt med LB1R'en. Nogen der kan be- eller afkræfte at 1:1 PM er muligt med LB1 serien? 

en fyr på et norsk forum påstår, at lp1 og lb1 ikke understøtter 1:1 pm over hdmi uden, at man går ind og retter i service menuen!!.om det er rigtigt ved jeg ikke.pl1 understøtter 1:1 over dvi.men da der skal køres dvi over hdmi stikket på lb1 er det et godt spørgsmål om den understøtter det!!!

her er et link til tråden om lb1

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=117347 - http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=117347

Til top javascript openWin'pop_up_profile.asp?PF=9432&FID=9','profile','toolbar=0,location=0,status=0,menubar=0,scrollbars=1,resizable=1,width=590,height=425' -   http://www.hifi4all.dk/forum/search_form.asp?KW=btrader&SI=AR&FM=9&FID=9&TID=36797&PN=1&TPN=1 -   http://www.hifi4all.dk/forum/pm_new_message_form.asp?name=btrader -   http://www.hifi4all.dk/forum/pm_buddy_list.asp?name=btrader -   http://www.hifi4all.dk/forum/edit_post.asp?PID=1323810&PN=1&TPN=1 -   http://www.hifi4all.dk/forum/delete_post.asp?PID=1323810&PN=1&TPN=1" target=_blank onclick="return confirm'Vil du slette indlægget permanent?' -



Skrevet af: btrader
Skrevet den: 08-Marts-2006 kl. 02:43
kontrasten der er opgivet til 1:1600, er den dynamisk, eller hvad????


Skrevet af: diskone
Skrevet den: 08-Marts-2006 kl. 08:54
hmm Jeg håber den understøtter 1:1 PM da det er det vigtigste parameter for mig...


Skrevet af: btrader
Skrevet den: 08-Marts-2006 kl. 09:25

Oprindeligt skrevet af diskone diskone skrev:

hmm Jeg håber den understøtter 1:1 PM da det er det vigtigste parameter for mig...

ja me2!!, jeg krydser også fingre!!!



Skrevet af: Tazman
Skrevet den: 08-Marts-2006 kl. 10:21

Hejsa

Er det sikkert at det bliver til noget? Jeg har lige købt et 37lp1r som jeg vil levere retur. Men vil bare være sikker på at jeg kan få dette i stedet...

Mvh

Brian


Skrevet af: Jodder
Skrevet den: 08-Marts-2006 kl. 17:28
Hey Tazman/Brian

Hvad siger dine erfaringer med din LG mht til:

Rundt om skærmen er der ligesom en skinnende ramme, generer den meget mht. til dagslys, lamper & vinduer ?

Er det muligt at skifte ml. 16:9, 4:3 & zoom direkte med en knap på fjernbetjeningen, eller skal man igennem en længere menustruktur ?

Kan man gemme specifikke sider på hver knap på TTV, på individuelle kanaler ?
Mvh

Kim


Skrevet af: diskone
Skrevet den: 09-Marts-2006 kl. 09:15

Idag har godpris.dk fået LG RZ-37LB1R til 16.999,- INCL. vægbeslag og fragt....

Er der noget jeg har overset? Ellers spare vi kun 500,- ved fælles køb?

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Munke Munke skrev:

Noget nyt om fælleskøb? (Pris?)

Jeg har fået en foreløbig pris, som ikke er endeligt bekræftet:

De nye LCD skærme fra LG:

LG 32LB1:  Fælleskøb kr. 14.999,-  (vejledende kr. 16.999,-)

LG 37LB1:  Fælleskøb kr. 15.999,-  (vejledende kr. 17.999,-)

Ja, der er ikke nogen stor prisforskel imellem en 32" og en 37" i dag

Oprindeligt skrevet af Munke Munke skrev:

Kan man mon se en live, eller er de ikke kommet i butikkerne? Jeg bor i Århus...

De er ikke på markedet endnu. Men hvis du kan finde en LG LP1, så er de nogenlunde som dem - blot en smule bedre i kontrast og billedebehandling. Men på features ligner LP1 og den nye LB1 hinanden ret meget. De har begge 2 tunere, ventefrit tekst-tv osv.

http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetail.do?actType=search&page=1&modelCategoryId=0102&categoryId=0102&parentId=01&modelCodeDisplay=LB1&model=Select+a+model# - Link til specifikationerne på LG 3xLB1

  /Lars



Skrevet af: PeterRS
Skrevet den: 09-Marts-2006 kl. 10:09
Er der ingen der har fundet ud af om LB1 serien understøtter 1:1 PM endnu? Har selv siddet og kigget lidt i manualen, men ikke fundet alverdens, hvilket jeg dog heller ikke har ved at kigge på LP1 manualen...


-------------
Det kan godt være jeg spørger dumt, men til gengæld har jeg absolut ingen anelse om noget :p


Skrevet af: diskone
Skrevet den: 09-Marts-2006 kl. 10:16

Oprindeligt skrevet af PeterRS PeterRS skrev:

Er der ingen der har fundet ud af om LB1 serien understøtter 1:1 PM endnu? Har selv siddet og kigget lidt i manualen, men ikke fundet alverdens, hvilket jeg dog heller ikke har ved at kigge på LP1 manualen...

Citat fra manualen (det samme står i alle andre LG LCD modellers manual): "Du opnår den bedste billedkvalitet ved at bruge en
standard WXGA1360x768-computerudgang ved en
billedgendannelsesfrekvens på 60 Hz."
- Så det vil jeg kalde 1:1 PM.



Skrevet af: Ronster
Skrevet den: 09-Marts-2006 kl. 12:59
Hejsa

Først... Fed hjemmeside - har været meget behjælpelig da jeg købte HD
Recorder! (Sony 710 - selvfølgelig...)

Hvis fælleskøbet på LG 37LB1 bliver til noget og til en god pris, så
kunne jeg godt være interesseret i 2 stk. (også en til en Buddy...)


Skrevet af: Tazman
Skrevet den: 10-Marts-2006 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af Jodder Jodder skrev:

Hey Tazman/Brian

Hvad siger dine erfaringer med din LG mht til:

Rundt om skærmen er der ligesom en skinnende ramme, generer den meget mht. til dagslys, lamper & vinduer ?

Er det muligt at skifte ml. 16:9, 4:3 & zoom direkte med en knap på fjernbetjeningen, eller skal man igennem en længere menustruktur ?

Kan man gemme specifikke sider på hver knap på TTV, på individuelle kanaler ?
Mvh

Kim


Hejsa

Jeg synes ikke at lakeringen er generende. jeg har dog heller ikke nogen lampe ved siden af.
De forskellige billed indstillinger skiftes med en knap på remoten. ingen menu her.

Mht. til tekst tv: tror det ikke. har ikke prøvet men er heller ikke stødt på noget i manualen omkring det.

Er rigtig glad for mit nye tv...

/Tazman


Skrevet af: Jodder
Skrevet den: 10-Marts-2006 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af Tazman Tazman skrev:


Jeg synes ikke at lakeringen er generende. jeg har dog heller ikke nogen lampe ved siden af. /Tazman


Ok, sagen er jeg har et vindue lige overfor hvor skærmen skal hænge, og lige nu står der et 32" Sony LCD, hvor rammen er mat, og det fungerer godt, vil dog gerne have et lidt større, og et nyt i soveværelset

Oprindeligt skrevet af Tazman Tazman skrev:

Mht. til tekst tv: tror det ikke. har ikke prøvet men er heller ikke stødt på noget i manualen omkring det. /Tazman


Har lige kigget i manualen, og til sidst står der noget om man kan kode farverne til egne favoritter.

Oprindeligt skrevet af Tazman Tazman skrev:

Er rigtig glad for mit nye tv... /Tazman



Det ser også fedt ud.

Mvh

Kim


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 11-Marts-2006 kl. 21:41

Hej Alle

Så har jeg set det - altså det nye LG LB1. Det var udstillet på CeBIT messen, hvor LG havde en stor stand (mere om det senere).

Jeg tog et billede med mobiltelefonen. Det yder ikke designet retfærdighed, for det nye LG design syntes jeg er ganske pænt (samme bruges også på andre af deres skærme).

Billederne stod skarpt og flot.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Ronster
Skrevet den: 12-Marts-2006 kl. 20:46

Hej Lars (webmaster)

Fedt at se et bedre (og større) billede af LG 37LB1 end det der ligger på LG's webside.

Jeg har lige et par spørgsmål vedr. fælleskøbet på LG 37LB1!

  1. Er fælleskøbet det tilbud som er allerede er oprettet på justbuyit.dk under "tilbud via rec.dk"?
  2. Er der standardgaranti (24 mdr.) på fælleskøb og er det justbuyit.dk der står for den?
  3. Hvordan foregår selve betalingen ved "fælleskøb"?

- ser frem til at høre fra dig


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 12-Marts-2006 kl. 21:14

Hej Ronster

Ja, det er tilbudet på Justbuyit's hjemmeside, og de leverer til fælleskøbet.

Der er 2 års garanti, med afhentning hos jer i tilfælde af fejl.

Betalingen er enten online betaling med Dankort, eller betaling per efterkrav hos fragtmanden.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: diskone
Skrevet den: 13-Marts-2006 kl. 09:40

 

Hvornår slutter det her fælleskøb så? Syntes ikke jeg kan se om det er incl. vægbeslag inde på siden, var det ikke det?

 

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Ronster

Ja, det er tilbudet på Justbuyit's hjemmeside, og de leverer til fælleskøbet.

Der er 2 års garanti, med afhentning hos jer i tilfælde af fejl.

Betalingen er enten online betaling med Dankort, eller betaling per efterkrav hos fragtmanden.

  /Lars



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 13-Marts-2006 kl. 09:52

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Jo, prisen er incl. vægbeslag og levering til adresser i stueplan.

Kontra besked:

Jeg har vist været væk for mange dage

Prisen var excl. vægbeslag, men det kan købes til kr. 500,- i forbindelse med fælleskøbet (normalpris ca. 900)

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 13-Marts-2006 kl. 09:57

Hej Alle

Må hellere gentage betingelserne for fælleskøbet.

Det drejer sig om den nye 37" LCD fra LG:

  • Model:   http://nordic.lge.com/sv/prodmodeldetail.do?actType=search&page=1&modelCategoryId=0102&categoryId=0102&parentId=01&modelCodeDisplay=LB1&model=NOTHING - LG 37LB1
  • Fælleskøbspris kr. 15.999,-
  • Prisen er incl. levering til adresser i gadeplan
  • Levering til adresser i etageegendomme koster kr. 395,-
  • Vægbeslag kan købes for kr. 500,-  (normalpris ca. kr. 900)

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Ronster
Skrevet den: 13-Marts-2006 kl. 10:05

Hej Lars

Kan du oplyse hvilket ophæng (mærke og model evt. link) der er tale om til
de kr. 500,- ekstra?

Jeg kan lige tilføje at jeg forespurgte LG 37LB1 hos midtdata.dk, som
promoverer sig selv som "LG Concept Store" og de kan (underligt nok) ikke
skaffe modellen???



Skrevet af: diskone
Skrevet den: 13-Marts-2006 kl. 10:11

Skulle lige til at spørge om det samme, kan ikke lige se det beslag hos justbuyit.dk

Oprindeligt skrevet af Ronster Ronster skrev:


Hej Lars

Kan du oplyse hvilket ophæng (mærke og model evt. link) der er tale om til
de kr. 500,- ekstra?

Jeg kan lige tilføje at jeg forespurgte LG 37LB1 hos midtdata.dk, som
promoverer sig selv som "LG Concept Store" og de kan (underligt nok) ikke
skaffe modellen???



Skrevet af: Ronster
Skrevet den: 13-Marts-2006 kl. 10:19

Hej igen!

Kan det tænkes at det er dette beslag til kr. 899,- ???



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 13-Marts-2006 kl. 10:42

Oprindeligt skrevet af diskone diskone skrev:

Kan du oplyse hvilket ophæng (mærke og model evt. link) der er tale om til
de kr. 500,- ekstra?

Det hedder "Universielt vægbeslag 32-50 tommer" på deres side, og kan bl.a. ses under "LCD tilbehør" - "Vægbeslag" nederst.

Bruger det selv til plasma-skærmen, og det er fint til skærme der skal hænge på en lige væg. Der medfølger alt i skruer og afstandsstykker, til at variere f.eks. afstand til væg.

Man skal dog i byggemarkedet, og købe nogle passende bolte til væggen (afhængig af væg type)

Oprindeligt skrevet af diskone diskone skrev:

Jeg kan lige tilføje at jeg forespurgte LG 37LB1 hos midtdata.dk, som promoverer sig selv som "LG Concept Store" og de kan (underligt nok) ikke skaffe modellen???

LG har forskellige salgskanaler, og det er ikke alle modeller der er tilgængelige for de enkelte distributører.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: diskone
Skrevet den: 13-Marts-2006 kl. 16:22

Undskyld men nu har jeg ikke lige prøvet et fælleskøb før, men hvordan bestiller man så inden fra justbyit.dk, har prøvet men prisen for væg beslaget er 899,- når man er ved at bestille. Skal man ikke oplyse noget se de kan se jeg er fra recordere.dk eller?



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 13-Marts-2006 kl. 20:55

Hej diskone

Det var en forglemmelse. Bestilling til vægbeslaget oprettes nu.

Fælleskøbet er iøvrigt blevet forlænget. Vi har 10 dage fra det annonceres rigtigt.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Ronster
Skrevet den: 14-Marts-2006 kl. 08:20
Hej igen

Har lige et par spørgsmål vedr. fælleskøbet på 37LB1:

1) Er der nogen der har set en anmeldelse af 37LB1, som evt. kunne vise
et link her på siden - eller er skærmen for ny endnu???

2) Er det muligt at få et lidt federe vægbeslag til en god pris, f.eks. et
Vogels EFW 6225 (som kan drejes på væggen)?


3) ifølge specifikationerne på LG's website så har LB1 14 bit/4 trillion
Color reproduction, men hvis man læser på justbuyit's website, så har den
"kun" 10 bit - Hvad er det rigtige? - og er 14 meget bedre end 10 bit???


4) LARS: Du har set 37LB1 skærmen på CeBit 06 - hvis du skal
sammenligne den lidt med f.eks. LP1 - hvad er så den direkte forskel på
de 2???

Det var vist alt (for nu)


Skrevet af: Ronster
Skrevet den: 14-Marts-2006 kl. 22:39
Hej rec.dk (Lars)

Jeg vil lige høre hvornår fælleskøbet "annonceres rigtigt"???

I (Lars) skrev at "Der er 2 års garanti, med afhentning hos jer i tilfælde af fejl." - ifølge justbuyit's "Salgs- og leveringsbetingelser", så skal man selv sende et defekt produkt til dem, eller aflevere det hos en af deres servicecentre (5 steder)
Hvad er det rigtige???

Er der nogen der ved hvordan LG's politik er vedr. pixelfejl på LCD skærme - og er pixelfejl noget man skal være bekymret for på de nyeste LCD skærme???
- justbuyit.dk skriver nemlig:
"Antallet af pixelfejl, du skal acceptere er i værste fald op til 4 hele pixels eller 12 subpixels. Som køber skal du tage stilling til denne denne ”risiko”. Sandsynligheden for at opleve dette er dog minimal og yderst sjælden."





Skrevet af: Lars
Skrevet den: 14-Marts-2006 kl. 22:58

Oprindeligt skrevet af Ronster Ronster skrev:

1) Er der nogen der har set en anmeldelse af 37LB1, som evt. kunne vise et link her på siden - eller er skærmen for ny endnu???

Jeg vil tro den er for ny.

Oprindeligt skrevet af Ronster Ronster skrev:

2) Er det muligt at få et lidt federe vægbeslag til en god pris, f.eks. et Vogels EFW 6225 (som kan drejes på væggen)?

Desværre ikke. For mange variationer giver for meget administration, og ideen med fælleskøb er at flere går sammen om at købe den samme vare = lidt billigere pris.

Oprindeligt skrevet af Ronster Ronster skrev:

3) ifølge specifikationerne på LG's website så har LB1 14 bit/4 trillion Color reproduction, men hvis man læser på justbuyit's website, så har den "kun" 10 bit - Hvad er det rigtige? - og er 14 meget bedre end 10 bit??? 

Det er LG's sider der er gældende.

Oprindeligt skrevet af Ronster Ronster skrev:

4) LARS: Du har set 37LB1 skærmen på CeBit 06 - hvis du skal sammenligne den lidt med f.eks. LP1 - hvad er så den direkte forskel på de 2???

Desværre ikke. På udstilling ser alle skærme godt ud.

De viser bløde langsomme billeder, som sansynligvis fødes via HDMI / DVI. Det har ikke noget med virkeligheden at gøre, og derfor umuligt at sammenligne.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 14-Marts-2006 kl. 23:09

Oprindeligt skrevet af Ronster Ronster skrev:

Jeg vil lige høre hvornår fælleskøbet "annonceres rigtigt"???

Når den nye webserver kører godt. Måske imorgen, måske i overmorgen, tør ikke sige det.

Oprindeligt skrevet af Ronster Ronster skrev:

I (Lars) skrev at "Der er 2 års garanti, med afhentning hos jer i tilfælde af fejl." - ifølge justbuyit's "Salgs- og leveringsbetingelser", så skal man selv sende et defekt produkt til dem, eller aflevere det hos en af deres servicecentre (5 steder)
Hvad er det rigtige???

Store ting skal man aldrig sende selv i tilfælde af garanti-reparationer. Det er ligemeget om det er vaskemaskinen, køleskabet, fladskærmen eller toilettet. Her har man altid krav på udbedring eller afhentning i hjemmet.

Og det yder LG da selvfølgelig også på alle de store skærme.

Oprindeligt skrevet af Ronster Ronster skrev:

Er der nogen der ved hvordan LG's politik er vedr. pixelfejl på LCD skærme - og er pixelfejl noget man skal være bekymret for på de nyeste LCD skærme???

Pixelfejl kan forekomme på alle fladskærme og projektorer. Det sker ikke så tit, men det kan forekomme.

   /Lars

===========================================

LG's regler for pixelfejl

PIXELFEJL for billedskærme, plasmaskærme, LCD-TV og projektorer

Almen information

Visse LCD billedskærme kan have pixelfejl. Disse ses som enten lyse eller
mørke punkter afhængigt af, hvad der vises på skærmen. Uanset producent og
produktionsteknik kan man i dag ikke garantere, at 10% af produktionen er
uden pixelfejl, og der ^ndes i dag en vis tolerance for pixelfejl, hos alle
producenter. En international branchestandard er blevet taget frem for at
ligestille forskellige producenters syn på pixelfejl, ISO 13406-2. Denne
standard deler ^ade skærme i fire forskellige klasser af pixelfejl. Klasse I
tillader ingen pixel, der er i stykker, en klasse, som der i dag ikke er
nogen producent, som bruger. Klasse II tillader op imod 4 forkerte pixels og
5 forkerte subpixel, det vil sige totalt op imod 8 pixelfejl per en million
pixels. Dette modsvarer ca. 0,002% af det totale antal. Klasse II er den
klasse^cering, som i princippet samtlige producenter følger i dag. LG
Electronics følger i dag ISO 13406-2 Klasse II for samtlige LCD skærme, men
er desuden gået et skridt videre med endnu hårdere krav.

LG Electronics kriterier for pixels, der er i stykker

En pixel er defekt, hvis et eller flere punkter ikke kan kontrolleres. Dette
betyder, at punktet sidder fast i en tilstand, hvor den beholder den samme
farve uanset hvilken farve, som er valgt, men den kan desuden være
intermittent. Typisk kan disse fejl ses som lyse punkter på en sort baggrund
og hvis det

er en hvid baggrund, så kan de desuden ses som sorte eller farvede punkter.

For visse modeller tilbyder LG såkaldt "Zero Bright Pixel fault warranty".
Dette betyder, at ingen fejlagtigt lysende pixels må forekomme. Skulle en
sådan findes eller forekomme under garantiperioden, udskiftes skærmen. LGs
generelle betingelser for garantiservice. Denne udvidede garanti gælde fra
og med 2005-01-17, og for følgende skærme: L1730P, L1930P, L2010P, L1910PM,
L1780U, L1980U, L1740B, L1740P, L1940B, L1940P og L2040P.

LG Electronics specikation for pixelfejl, tillader maksimalt 4 stykker
pixelfejl uanset størrelse ifølge følgende specikation:

Lyse Pixels (synlige Pixels ved mørk baggrund)

1 subpixel (Rød, Grøm eller Blå))=4 tilladte

2 sammensatte subpixels= 1 tilladt

3 sammensatte subpixels (helt hvid pixel= Ikke tilladt

Afstand mellem Pixels= Mindst 20 mm

Totale antal lyse Pixels = 4 tilladte

Mørke pixels (mørke pixel ved lys baggrund)

1 subpixel (Rød, Grøm eller Blå))=4 tilladte

2 sammensatte subpixels= 1 tilladt

3 sammensatte subpixels (helt sort pixel= 1 tilladt

Afstand mellem Pixels= Mindst 20 mm

Totale antal mørke Pixels = 4 tilladte

 



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Ronster
Skrevet den: 15-Marts-2006 kl. 07:46

Hej Lars

Tak for svarene - du er en vis mand...

Jeg skal lige forstå dig ret... - det vil sige at hvis der evt. er
pixelfejl
eller anden defekt på LG skærmen, så er det ikke Justbuyit.dk der er skal
hente skærmen hos mig, men derimod producenten LG???
- og hvem er det helt præcist (grossist, firma) man skal henvende sig
til???

Lige til sidst, kunne jeg så ikke lokke dig til at kigge på mine
spørgsmål fra d. 14. marts kl. 8.20 vedr. vægbeslag og 10/14 bit - så er
du en stjerne!



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 15-Marts-2006 kl. 09:19

Oprindeligt skrevet af Ronster Ronster skrev:

Jeg skal lige forstå dig ret... - det vil sige at hvis der evt. er pixelfejl eller anden defekt på LG skærmen, så er det ikke Justbuyit.dk der er skal hente skærmen hos mig, men derimod producenten LG??? - og hvem er det helt præcist (grossist, firma) man skal henvende sig til???

Du skal altid henvende dig hvor produktet er købt, med mindre der er lavet andre aftaler. I dette tilfælde henvender man sig hos Justbuyit.

Men det vil så rent praktisk være et LG Service-center som afhenter skærmen, men det behøver du ikke tænke på

Oprindeligt skrevet af Ronster Ronster skrev:

Lige til sidst, kunne jeg så ikke lokke dig til at kigge på mine spørgsmål fra d. 14. marts kl. 8.20 vedr. vægbeslag og 10/14 bit - så er du en stjerne!

Det er ved at blive rettet på Justbuyits hjemmeside til 14 bit.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 15-Marts-2006 kl. 09:50

Hej Alle

Importøren siger at der går endnu ca. 3 uger, inden den nye 37" LG LCD (LB1) kommer til landet.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Ronster
Skrevet den: 15-Marts-2006 kl. 09:59


Fuuuuuuuuuck.... Det er da godt nok dagens absolut dårligste
nyhed...


- Hvad skyldtes denne triste kovending i sagen...???
og bliver fælleskøbet så trukket tilbage eller???


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 15-Marts-2006 kl. 10:10

Oprindeligt skrevet af Ronster Ronster skrev:

- Hvad skyldtes denne triste kovending i sagen...???
og bliver fælleskøbet så trukket tilbage eller???

Kovending er vel så meget sagt

32" modellen er lige ankommet, mens 37" modellen kommer om 3 uger.

Det er meget normalt at der er usikkerhed om leveringerne, hvilket ofte skyldes at efterspørgslen varierer fra dag-dag.

Men fælleskøbet skulle nok aligevel have kørt i 10 dage fra start-dato, og det bliver der jo så tid til nu kan man sige.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: diskone
Skrevet den: 15-Marts-2006 kl. 17:42

Godpris.dk siger de får dem sidst i næste uge, men det holder nok heller ikke så

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af Ronster Ronster skrev:

- Hvad skyldtes denne triste kovending i sagen...???
og bliver fælleskøbet så trukket tilbage eller???

Kovending er vel så meget sagt

32" modellen er lige ankommet, mens 37" modellen kommer om 3 uger.

Det er meget normalt at der er usikkerhed om leveringerne, hvilket ofte skyldes at efterspørgslen varierer fra dag-dag.

Men fælleskøbet skulle nok aligevel have kørt i 10 dage fra start-dato, og det bliver der jo så tid til nu kan man sige.

  /Lars



Skrevet af: diskone
Skrevet den: 17-Marts-2006 kl. 08:23

Damn... knap 3 uger er lang tid :)

Vi laver stadig fælleskøb selvom leveringen er udskudt lidt?



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 17-Marts-2006 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af diskone diskone skrev:

Damn... knap 3 uger er lang tid :)

Vi laver stadig fælleskøb selvom leveringen er udskudt lidt?

Ja, men nu er det ikke længere så kritisk lige hvornår fælleskøbet starter

Jeg regner med at sætte det igang i weekenden. Så kører det i 10 dage med bestillinger, og så passer det med at de allerførste modeller er lige på trapperne.

Vi får de første der officielt kommer til landet fra LG. Hvis nogen har dem før, så er det parallel-import.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Ronster
Skrevet den: 17-Marts-2006 kl. 08:51

Hej Lars

Er der egentlig nogen "ulempe" ved parallel-import og hvis ja, hvad???

Kan det passe at jeg har hørt at det såkaldte "LG Danmark" kun leverer til
Fona og Electric City???
- Og hvor kommer fælleskøbet's skærme så fra???


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 17-Marts-2006 kl. 09:03

Oprindeligt skrevet af Ronster Ronster skrev:

Er der egentlig nogen "ulempe" ved parallel-import og hvis ja, hvad???

Du har de samme lovmæssige rettigheder, men må nok forvente længere reparationstider. I de tilfælde af producenterne yder ekstra garantier på det skandinaviske marked, vil disse naturligvis mangle på det parallel-importerede.

Oprindeligt skrevet af Ronster Ronster skrev:

Kan det passe at jeg har hørt at det såkaldte "LG Danmark" kun leverer til Fona og Electric City??? - Og hvor kommer fælleskøbet's skærme så fra???

Der er flere importører. F-Group (Fona / Electric City) importerer selv, og så er der en "almindelig" uafhængig importør der dækker resten af markedet. Det er ikke nødvendigvis alle LG modellerne der er tilgængelige hos begge importører, det kan være koordineret.

De sælger også LG i El-Gigangen (udvalgte modeller). Det er muligvis en tredie import kanal, da El-Giganten er Norsk og sikkert får varene fra eget central-lager.

LG er iøvrigt ved at være et stort brand i Europa. De havde en stor flot stand på CeBIT, og nøj hvor var der mange lækre modeller at vælge imellem. Man må sige at koreanerne virkelig har fået godt fat (Samsung er også koreansk).

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Ronster
Skrevet den: 17-Marts-2006 kl. 18:26

Hej igen

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål vedr. LG 37LB1

Er der nogen der ved om der er flere udgaver af skærmen, da jeg har set at der også figurerer en LG RZ-37LB1R nogle steder???

Hvis ja hvad er der så forskel på de 2 udgaver???


Skrevet af: diskone
Skrevet den: 17-Marts-2006 kl. 18:28
hmm har du link det sådan et sted hvor du har set den? Jeg vil også gerne vide hvad forskellen er :)


Skrevet af: TWA1
Skrevet den: 17-Marts-2006 kl. 23:48

Spørgsmål? til Lars (admin).

 

Jeg synes det er rigtigt godt med sådanne fælleskøb.

 

Jeg mener bare vi stadig mangler at få besvaret et vigtigt spørgsmål omkring understøttelse af 1:1 PM ved tilslutning af PC.

 

Et fælleskøb af denne her art indebærer at man med kort varsel skal tage stilling til om man vil lægge 16.000,- kr. på bordet for et så nyt produkt man endnu ikke kan læse review’s af eller finde i nogen form for butikker…o.s.v.

 

Jeg mener at du (Lars admin) må have mulighed for endeligt at afklare dette spørgsmål omkring 1:1 PM evt. via. direkte kontakt til LG.

 

En sikker afklaring på dette spørgsmål vil nok gøre det lettere for mange at tage beslutningen og det vil samtidig mindske en efterfølgende bitterhed.

 

Emnet er tidligere diskuteret i denne tråd men ikke 100% afklaret.

 

/TWA

 



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 18-Marts-2006 kl. 00:00

Hej TWA

Oprindeligt skrevet af TWA1 TWA1 skrev:

Jeg mener bare vi stadig mangler at få besvaret et vigtigt spørgsmål omkring understøttelse af 1:1 PM ved tilslutning af PC.

Alle andre LG LCD modeller på markedet før denne har 1:1 pixelmapping. Denne model *MÅ* derfor også have det.

Oprindeligt skrevet af TWA1 TWA1 skrev:

Et fælleskøb af denne her art indebærer at man med kort varsel skal tage stilling til om man vil lægge 16.000,- kr. på bordet for et så nyt produkt man endnu ikke kan læse review’s af eller finde i nogen form for butikker…o.s.v.

Ja, men det er ofte fælleskøbenes lod. For venter vi 4-6 måneder, til modellerne er anmeldt, testet osv. så har priserne samtidig stabiliseret sig på et niveau hvor det ikke længere er muligt at opnå en fornuftig rabat.

Så fælleskøbene opererer ofte i denne zone, hvor der er en lille usikkerhed om hvad man køber. Til gengæld får man så de nyeste modeller hurtigt, og til en god pris i forhold til introduktionsprisen.

Men det er klart, at det ikke er alle som ønsker den slags indkøb, og mit bedste råd i den situation er: Lad være. Vent en 3-6 måneder, og køb samme model på tilbud i Elgiganten eller hvor den nu dukker op.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: TWA1
Skrevet den: 18-Marts-2006 kl. 00:36

Lars Jeg forstår godt dine argumenter vedrørende risikoen ved fælleskøb og det ville sådan set også være OK for mig.

 

Vi må ikke glemme at mange tidligere LG modeller samtidig havde en alternativ mulighed for tilslutning via. DVI indgang denne kunne bruges hvis PC tilslutning via HDMI ikke var optimal.

 

Jeg forstår ikke hvorfor vi/du ikke kan få dette afklaret 100% hos LG inden en så stor handel! Jeg har selv forsøgt i diverse forum + google uden resultat.

 

Jeg har set rigtig mange High End LCD TV tilsluttet PC via. HDMI med meget dårligt resultat det gør at Jeg kunne frygte det samme med denne nye LG-Model her har man så bare ikke muligheden for en alternativ DVI tilslutning.

 

I øvrigt tak for dine hurtige svar.

 

/TWA.



Skrevet af: Lars
Skrevet den: 19-Marts-2006 kl. 23:48

Hej Alle

Så er fælleskøbet af LG 37LB1 oprettet

http://www.recordere.dk/artikler/anmviewer.asp?a=732&z=13 - Tryk her for information om tilmelding

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 19-Marts-2006 kl. 23:49

Oprindeligt skrevet af TWA1 TWA1 skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor vi/du ikke kan få dette afklaret 100% hos LG inden en så stor handel!

Jeg har sendt en forespørgsel afsted.

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 20-Marts-2006 kl. 23:48

Hej Alle

For debat om fælleskøb på LG 37LB1 se:

Fælleskøb af LG 37LB1 - Debat

  /Lars



-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: diskone
Skrevet den: 21-Marts-2006 kl. 08:12

HDMI er = DVI - HDMI har bare lyd med også. Derfor kan man jo købe direkte konvertere fra HDMI til DVI.

Oprindeligt skrevet af TWA1 TWA1 skrev:

Lars Jeg forstår godt dine argumenter vedrørende risikoen ved fælleskøb og det ville sådan set også være OK for mig.

 

Vi må ikke glemme at mange tidligere LG modeller samtidig havde en alternativ mulighed for tilslutning via. DVI indgang denne kunne bruges hvis PC tilslutning via HDMI ikke var optimal.

Jeg forstår ikke hvorfor vi/du ikke kan få dette afklaret 100% hos LG inden en så stor handel! Jeg har selv forsøgt i diverse forum + google uden resultat.

Jeg har set rigtig mange High End LCD TV tilsluttet PC via. HDMI med meget dårligt resultat det gør at Jeg kunne frygte det samme med denne nye LG-Model her har man så bare ikke muligheden for en alternativ DVI tilslutning.

I øvrigt tak for dine hurtige svar.

/TWA.



Skrevet af: btrader
Skrevet den: 26-Marts-2006 kl. 10:33

så kommer bl1 serien også med integreret hd recorder lb1rr

http://www.areadvd.de/hardware/2006/cebit_lg_1.shtml - http://www.areadvd.de/hardware/2006/cebit_lg_1.shtml



Skrevet af: Tja !!
Skrevet den: 28-Marts-2006 kl. 23:10

LG 37LB1R til 12.440,- hos http://www.digitalo.de - www.digitalo.de . Happy shoping !

 

http://www.digitalo.de/deeplink.jsp;jsessionid=9C7948B61F0E71E753516F2AD05AF0C7?PROD=158755&EXT=Idealo - http://www.digitalo.de/deeplink.jsp;jsessionid=9C7948B61F0E7 1E753516F2AD05AF0C7?PROD=158755&EXT=Idealo



Skrevet af: Nicolai123
Skrevet den: 29-Marts-2006 kl. 10:16
Set så billigt på idealo som 1549 euro - det er kr. 11540,00 - Jeg venter til efter sommerferien med at købe fladskærm. Det gamle sanyo klarer nok sommeren over, når vi alligevel skal være i haven og poolen!


Skrevet af: diskone
Skrevet den: 29-Marts-2006 kl. 10:20

Ja det er sørme billigt, meeen personligt fortrækker jeg at købe her i landet og giver gerne det ekstra for lidt mere sikkerhed :)

Oprindeligt skrevet af Tja !! Tja !! skrev:

LG 37LB1R til 12.440,- hos http://www.digitalo.de - www.digitalo.de . Happy shoping !

 

http://www.digitalo.de/deeplink.jsp;jsessionid=9C7948B61F0E71E753516F2AD05AF0C7?PROD=158755&EXT=Idealo - http://www.digitalo.de/deeplink.jsp;jsessionid=9C7948B61F0E7 1E753516F2AD05AF0C7?PROD=158755&EXT=Idealo



Skrevet af: btrader
Skrevet den: 29-Marts-2006 kl. 10:57
Oprindeligt skrevet af diskone diskone skrev:

Ja det er sørme billigt, meeen personligt fortrækker jeg at købe her i landet og giver gerne det ekstra for lidt mere sikkerhed :)

Oprindeligt skrevet af Tja !! Tja !! skrev:

LG 37LB1R til 12.440,- hos http://www.digitalo.de - www.digitalo.de . Happy shoping !

 

http://www.digitalo.de/deeplink.jsp;jsessionid=9C7948B61F0E71E753516F2AD05AF0C7?PROD=158755&EXT=Idealo - http://www.digitalo.de/deeplink.jsp;jsessionid=9C7948B61F0E7 1E753516F2AD05AF0C7?PROD=158755&EXT=Idealo

Helt enig!!.jeg er nu heller ikke ked af at give lidt extra for dk service.Jeg sidder selv og venter spændt på at jeg skal modtage min LB1 idag!!



Skrevet af: diskone
Skrevet den: 29-Marts-2006 kl. 11:03

Oprindeligt skrevet af btrader btrader skrev:

Helt enig!!.jeg er nu heller ikke ked af at give lidt extra for dk service.Jeg sidder selv og venter spændt på at jeg skal modtage min LB1 idag!!

Ohhh tillykke så :) - Jeg er vildt glad for min, super billede og hurtigt ikke mindst. Inden jeg købte kiggede jeg meget på LCD/Plasma i Fone/Elgiganten etc. og der så jeg intet der kunne måle sige med dette TV. Så jeg er en glad mand, og selv min kone er vild med det. Så glæd dig bare!

Jeg var i Bauhaus igår og shoppe bolte til monteringen af vægbeslaget, så det må jeg se at få gjort her i weekenden.



Skrevet af: btrader
Skrevet den: 30-Marts-2006 kl. 20:11

Ja så kom LB1 i hus, og jeg må sige , at jeg er godt tilfreds.

Det gode:

Den leverer et fint billede med analog kabel tv.

Media center kører med 1360x768 også med et fint billede.

Ingen Blålilla skær ,set fra siden.At all!!!!

Jeg skal have den tilsluttet med et dvi>hdmi kabel snarrest

Det Mindre gode:

Den støjer indimellem en smule fra lamperne/strømforsyningen?,når den ikke er indstillet til dynamisk kontrast!!! ved tv,og konstant i pc mode

sort kunne være bedre

Den laver grå i siderne ved 4:3, men kan heldigvis ændres i service menuen



Skrevet af: diskone
Skrevet den: 31-Marts-2006 kl. 08:20
Oprindeligt skrevet af btrader btrader skrev:

Ja så kom LB1 i hus, og jeg må sige , at jeg er godt tilfreds.

Det gode:

Den leverer et fint billede med analog kabel tv.

Media center kører med 1360x768 også med et fint billede.

Ingen Blålilla skær ,set fra siden.At all!!!!

Jeg skal have den tilsluttet med et dvi>hdmi kabel snarrest

Det Mindre gode:

Den støjer indimellem en smule fra lamperne/strømforsyningen?,når den ikke er indstillet til dynamisk kontrast!!! ved tv,og konstant i pc mode

sort kunne være bedre

Den laver grå i siderne ved 4:3, men kan heldigvis ændres i service menuen

Jeg syntes godt nok min viser meget sort, lyden du snakker om har jeg også lagt mærke til, syntes dog det er mest når man skifter tv kanal at der komme et lille klik (lyder som er relæ).

Fortæl mig hvordan man kommer ind i servicen menu!!! Jeg vil meget gerne af med det grå :)



Skrevet af: btrader
Skrevet den: 31-Marts-2006 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af diskone diskone skrev:

[QUOTE=btrader]

Jeg syntes godt nok min viser meget sort, lyden du snakker om har jeg også lagt mærke til, syntes dog det er mest når man skifter tv kanal at der komme et lille klik (lyder som er relæ).

Fortæl mig hvordan man kommer ind i servicen menu!!! Jeg vil meget gerne af med det grå :)

1.For at komme ind i service menuen skal du trykke på menu knappen på  fjernbetjeningen samtidig med menu knappen på fjernsynet.

2 Når menu oversigten fader ud skal du slippe knapperne hurtigt

3.hvis den kommer op med en meddelelse om at indtaste en kode.så har du sluppet knapperne for sent!!!

4. når du kommer ind i menuen skal du navigere dig ned til punktet panel control .der kan du vælge mellem grey.black.sådan.afslut med menu tasten



Skrevet af: btrader
Skrevet den: 31-Marts-2006 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af diskone diskone skrev:

Jeg syntes godt nok min viser meget sort, lyden du snakker om har jeg også lagt mærke til, syntes dog det er mest når man skifter tv kanal at der komme et lille klik (lyder som er relæ).

Undskyld.Jeg vil godt lige trække min udtalelse tilbage, med hensyn til LB1`s evne til at vise sort. Det var mine indstillinger der ikke var ok.

sort er helt ok!!




Print side | Luk vindue