Print side | Luk vindue

WAOO - Profiber DVB-C

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=94885
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 07:13

Emne: WAOO - Profiber DVB-C
Skrevet af: cykleren
Emne: WAOO - Profiber DVB-C
Skrevet den: 18-Marts-2011 kl. 09:36
Hey. Jeg har et sony med dvb-c modtager og kan via waoo(profiber) se digitalt tv da jeg både har deres iptv box og almindeligt coaxial kabel tv.
Jeg har også en Clint dc1 modtager til en anden skærm, og kunne indtil engang i februar også se alle kanalerne via den. Men så rodede waoo(profiber) med signalet, og nu kan jeg kun se et begrænset antal kanaler på clint dc1. Har andre oplevet det samme og har i en løsning. Jeg har talt med profiber, men de kan/vil ikke hjælpe.OuchOuchOuch

Svar:
Skrevet af: Ozzy
Skrevet den: 18-Marts-2011 kl. 11:27
Har du prøvet at lave en ny søgning efter kanalerne? jeg ved at Waoo lagde deres DVB-C kanaler om for noget tid siden. 

-------------
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |

Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 18-Marts-2011 kl. 13:53

En god idé er at starte med factory reset og den nyeste firmware kan også være en fordel. Her er en anden med samme problem

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=93901&KW=&title=manglende-kanaler-p-profiber-dbc-blue-tinium - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=93901&KW=&title=manglende-kanaler-p-profiber-dbc-blue-tinium

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=82182&title=bluetinum-dvbc-erfaringer - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=82182&title=bluetinum-dvbc-erfaringer
(omkring d. 11/3)

Clint'en har samme firmware (pånær navnet) som BlueTinum og min Ennovia, derfor henvisningen Wink

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro

Skrevet den: 20-Marts-2011 kl. 19:33
tak for svarene. Mit problem er løst, kanske det var min egen fejl, men før waoo rettede diverse fejl lå alle kanalerne på 143mhz, nu ligger de på mange forskellige frekvenser. Det der forvirrede mig var, at søgte jeg alle kanaler på 143mhz kunne jeg se epg'en på samtlige kanaler, men kun se 1/4 af kanalerne. Resten havde et rødt dollartegn og blev angivet som kodede. Og da jeg søgte kanaler i menuen fuld frekvenssøgning gav det ikke noget godt resultat.

Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 20-Marts-2011 kl. 22:48

Alle programmer ligger ikke på den første frekvens, men der ligger en oversigt på den første frekvens på hvor alle programmer ligger henne Wink

Problemet burde iøvrigt være løst med BlueTinum FW 1.03.03.

-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro

Skrevet af: janbau
Skrevet den: 20-Marts-2011 kl. 23:41
Ja de lavede om på signalet så jeg nu faktisk har fået fuld epg på næsten alle kanaler på mit Sony Tv det kræver bare at jeg lige stiller mig på DR-HD hvor epg tilsyneladende hentes fra ellers er der kun nu og næste epg . Jeg havde lige fået en Triax 207cx og opdagede med stor tilfredshed at jeg nu havde fået fuld epg på mange af de danske kanaler det havde jeg ikke på Tvet før ej heler på Blutinum boksen .
Men så rodede de jo med signalet og det resulterede så i at jeg nu kun har fuld epg på Dr-Hd og kun nu og næste på min nye Triax 207cx .
Lidt træls at  waoo(profiber) ikke snart bliver lidt mere prof og begynder og lever lidt op til de nu går ud og reklamerer med i Tv reklamer .
Det DVB-C signal de sender ud opfylder ikke de krav som stilles til DVB-C det har jeg fået oplyst af en som har været i kontakt  med Triax og vedkomende har også snaket med Profiber da flere af hans kunder også har haft problemer med de bokse som de har solgt fra deres foretning af og Profiber er ikke nemme at få noget ud af .
Nu har jeg også Iptv fra  Waoo(profiber) og de fungerer da meget godt med en super Billedkvalitet og især meget godt internet 30/30 Begge veje .
Men jeg synes stadig at deres suport og mangel på viden kan ligge på et meget lille sted da det stadig bærer præg af at det er et elselskab der står bag .
Nå man prøver at få noget at vide ved de ikke meget eller også bliver man bedt om at de enten kan ringe tilbage eller også man kan bruge deres suport linie .

-------------
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray

Skrevet af: zczc
Skrevet den: 21-Marts-2011 kl. 00:02
Oprindeligt skrevet af cykleren cykleren skrev:

tak for svarene. Mit problem er løst, kanske det var min egen fejl, men før waoo rettede diverse fejl lå alle kanalerne på 143mhz, nu ligger de på mange forskellige frekvenser. Det der forvirrede mig var, at søgte jeg alle kanaler på 143mhz kunne jeg se epg'en på samtlige kanaler, men kun se 1/4 af kanalerne. Resten havde et rødt dollartegn og blev angivet som kodede. Og da jeg søgte kanaler i menuen fuld frekvenssøgning gav det ikke noget godt resultat.

Kan du også se HD på DVB-C?
Jeg spørger, fordi Waoo var forbi forleden med pølsevogn og demo, og én herre 'mente' ikke, HD kanaler var med på DVB-C, en anden herre mente det modsatte...

Skrevet den: 21-Marts-2011 kl. 08:26
jeg kan se dr-hd, men er ikke helt sikker på at det er i hd - omend jeg kan se forskel på dr1 og dr-hd når de samsender.

Skrevet den: 21-Marts-2011 kl. 08:28
yeps, det fandt jeg ud af via den epg der lå på 143mhz, under info!EmbarrassedEmbarrassed

Skrevet den: 21-Marts-2011 kl. 12:01
Hej zczc det er netop en af de ting jeg mener med at Waoo mangel på viden da det er meget forskeligt hvad Waoo kunder får for deres abonnement ang DVB-C delen . Nogle steder får de de kanaler som findes i Waoo store pakke minus en del Hd kanaler hos mig har jeg Profibers tidligere kabel Tv pakke . Jeg er en del utilfreds med at jeg som Waoo kunde ikke får de kanaler jeg har i den store pakke når nu andre Waoo kunder kan få det . Det skyldes nok noget Teknisk da Waoo jo er en sammenlægning af mange elslskaberes fibertv . Men aligevel synes jeg at de snart burde leve lidt op til at de gerne vil være det bedste inden for Tv udbydere . De har jo som grundlag den bedste platform i Danmark vil jeg mene . Jeg synes dog at man generalt får for lidt at vide når man spørger deres suport ang hvad der vil komme til at ske den kommende tid ang DVB-C og Også deres IPTV del som jeg jo også har .
Jeg har ikke endnu haft mod til at købe eller leje deres Iptv Hartdiskoptager da jeg ikke ved om den virker ordenligt og hvilke kanaler man kan optage da jeg også her får forskellige svar når jeg spørger support da man ført lige pt skulle kunne bestille en boks i vores område .

-------------
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Aktiv Sub
4 K Blu-ray

Skrevet den: 27-Marts-2011 kl. 16:05
Hej igår eftermidags forsvandt signalet til DVB-C fulstædigt og det analoge signal er meget dårligt med meget sne .
Skal dog siges at jeg har rodet med kabler mens fiber boksen var tændt kan der være sket noget . Er der en sikring i fiberboksen ?

Jeg hører under Horsens området er der andre som det også er sket for .

Fandt dette på Trefors Hjemmeside

-------------
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Aktiv Sub
4 K Blu-ray

Skrevet den: 28-Marts-2011 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af janbau janbau skrev:

Hej igår eftermidags forsvandt signalet til DVB-C fulstædigt og det analoge signal er meget dårligt med meget sne .
Skal dog siges at jeg har rodet med kabler mens fiber boksen var tændt kan der være sket noget . Er der en sikring i fiberboksen ?

Jeg hører under Horsens området er der andre som det også er sket for .

Fandt dette på Trefors Hjemmeside

Signal tilbage men stadig svagt så det skyldes nok at de arbejder med signalet .

-------------
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Aktiv Sub
4 K Blu-ray

Skrevet af: Ozzy
Skrevet den: 28-Marts-2011 kl. 19:01
Janbau, nu er det jo forskelligt hvem som har rettigheder til at sælge hvad.

Fx har Tre-For, NRGi og Østjysk Energi ret til at kunne sælge Viasat pakkerne, det er der fx andre som ikke har mulighed for.

Nogen har mulighed for at kunne tilbyde andre kanaler via DVB-C og andre har slet ikke Analog / DVB-C

Ergo som det er lige nu er det meget forskelligt hvad de har lov og ret til at sælge, og hvad deres net er udbygget til.

Men mon ikke der med tiden kommer en fælles pakke til både Analog / DVB-C mv. om hvad man kan tilbyde igennem Waoo.

De skal jo lige have lov til at få startet ordenligt op, og får styr på alle rettigheder mv. :)

Ozzy

-------------
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |

Print side | Luk vindue