Print side | Luk vindue

Langsom internet og YOUSEE/FULLRATE

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=95084
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 14:16

Emne: Langsom internet og YOUSEE/FULLRATE
Skrevet af: peranni
Emne: Langsom internet og YOUSEE/FULLRATE
Skrevet den: 22-Marts-2011 kl. 16:14
Jeg fik nedgravet en 10 MB netforbindelse sidste år, troede jeg.
Det endte med at levering kun blev en 512 KB og højeste downloadshastighed er 0,6 MB.
Min tro er nu at TV (YOUSEE) ikke kan beyttes på linien eller har de 2 ting ikke noget med hinanden at gøre ??

Svar:
Skrevet af: db89
Skrevet den: 22-Marts-2011 kl. 16:38
Øhm hvad mener du lige? Yousee og Fullrate har da fysisk intet at gøre med hinanden, Fullrate bruger telefonkablerne og YouSee bruger coax/antennekabler. 

Skrevet den: 22-Marts-2011 kl. 16:44
Det er nedgravet TDC kabel til internettet og jeg tror det samme kabel skal bruges til YOUEE  -- eller  ???

Skrevet den: 22-Marts-2011 kl. 16:47
På mit kabel fulgte der også en telefonforbindelse men den har jeg brug for.

Skrevet den: 22-Marts-2011 kl. 16:48
der smuttede et " ikke"   ---  ikke brug for  --

Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 22-Marts-2011 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af peranni peranni skrev:

Det er nedgravet TDC kabel til internettet og jeg tror det samme kabel skal bruges til YOUEE  -- eller  ???
YouSee bruger deres kabler til kabel-TV til internettet.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.

Skrevet den: 22-Marts-2011 kl. 16:59
Jamen !! Når forbindelsen er så langsom kan den vel ikke levere både TV og NET.
Jeg tror jeg lige har læst et sted at TV skal bruge ca. 4 mb eller har det ikke noget med hinanden at gøre ???

Skrevet den: 22-Marts-2011 kl. 17:03

Jeg tror jeg lige har læst et sted at TV skal bruge ca. 4 mb eller har det ikke noget med hinanden at gøre ???

Jeg prøver igen. Fullrate og YouSee bruger 2 FORSKELLIGE slags kabler.

Det med mindst 4Mb er hvis man skal have IP-TV fra Fullrate.

Skrevet den: 22-Marts-2011 kl. 17:06

Man kan ikke få internet via YouSee uden kabel-TV. Antennestikke i huset/lejligheden bruges til både TV og internet. Langsom? Jeg har 30/3 og det kan jeg opnå så godt og vel.

-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000

Skrevet den: 22-Marts-2011 kl. 17:09
Ja jeg er tung at danse med inden for det her.
Jeg bor lidt langt ude iflg TDC på linien.
Det vil sige at hvis jeg køber en FULLRATE graver de et nyt kabel ned fra TDC skabet og op til huset.

Skrevet den: 22-Marts-2011 kl. 17:16

Det vil sige at hvis jeg køber en FULLRATE graver de et nyt kabel ned fra TDC skabet og op til huset.

De graver kun et kabel ned hvis der ikke er et i forvejen, og så kommer du sikkert til at betale ekstra for det. Men med alle de spredte oplysninger du kommer med så er det lidt svært at finde ud af hvad du mener.

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-Marts-2011 kl. 17:18

Hvis du er langt fra Centralen, så kan det være at der ikke er kapacitet i kablet til både TV og Internet.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 22-Marts-2011 kl. 17:18

Nej jeg tror ikke du er tung i det, men det virker som om, du kører rundt i YouSee, TDC og FULLRATE i en smøre. Det er ikke det samme.
YouSee lever TV og internet via kabel-TV.
TDC leverer telefoni og IP-TV via telefonnettet.
Jeg går ud fra, at FULLRATE leverer internet via telefonkablet. Har også hørt, at FULLRATE skal til at levere IP-TV.
Hvad har du egentlig nu - sådan helt præcist?

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet den: 22-Marts-2011 kl. 17:29
Ja jeg er nok skyld i at spørgsmål og svar blandes sammen.
Jeg prøver igen.
Kan den langsomme forbindelse ( TDC teknikeren måtte konstatere at linien ikke kunne levere bestilte 10 mb, men endte med en 512 max. o,6 mb downloads ) bære  et TV signal også.

Skrevet den: 22-Marts-2011 kl. 17:34

Hvis du kun kan få et Download på Max 512Kb, så siger det jo sig selv at der ikke kan fås TV, 512 Kb er hvad vi andre som minimum har til Upload.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 22-Marts-2011 kl. 17:44

Ja jeg er nok skyld i at spørgsmål og svar blandes sammen.
Jeg prøver igen.
Kan den langsomme forbindelse ( TDC teknikeren måtte konstatere at linien ikke kunne levere bestilte 10 mb, men endte med en 512 max. o,6 mb downloads ) bære  et TV signal også.
Næppe. Gå ind på TDC.dk - der kan du se, om du kan få TV via TDC.

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet den: 22-Marts-2011 kl. 19:01
Radiomand Når jeg downloader ligger hastigheden mellem 20 og 45 kb/sec, sjældent på 60 kb/sec. og så forestiller jeg mig at der ikke er "plads" til effektive TV også  - - - er jeg på sporet ???
joern I TDC salgsmateriale kan alt jo lade sig gøre og jeg har desværre bitter erfaring på at få prisen på netforbindelses  på rimelig leje for den vare , de i virkeligheden kunne levere i stedet for den bestilte 10mb.

Skrevet den: 22-Marts-2011 kl. 19:07

Radiomand Når jeg downloader ligger hastigheden mellem 20 og 45 kb/sec, sjældent på 60 kb/sec. og så forestiller jeg mig at der ikke er "plads" til effektive TV også  - - - er jeg på sporet ???
joern I TDC salgsmateriale kan alt jo lade sig gøre og jeg har desværre bitter erfaring på at få prisen på netforbindelses  på rimelig leje for den vare , de i virkeligheden kunne levere i stedet for den bestilte 10mb.
Ved at prøve at bestille, kommer du på et tidspunkt til, hvor TDC oplyser om det overhovedet er muligt at etablere TV hos dig.
TDC er underlagt normale handelsbetingelser. Det betyder, at hvis du bestiller en forbindelse med en bestemt hastighed, skal de gøre opmærksom på, at det kan de ikke. Hvis de først fortæller det efter leveringen, må du ha' dine penge rettur - alternative ikke betale en krone.

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet den: 22-Marts-2011 kl. 19:13

Din hastighed er jo så lav at man skal ud og skubbe, den er stort set ikke brugbar til noget som helst. Det er som at bruge et gammelt 56K opkalds modem som der før i tiden var i Laptops.

-------------

Skrevet den: 22-Marts-2011 kl. 19:19
Joern  Efter lange møjsommelig forhandlinger kostede nedgravning/etablering ikke noget og mdl. betaling for deres mindste forbindelse.
Beliggenheden har så dårlig i forhold til mobilforbindelse er desværre så dårlig at en dårlig fast forbindelse trods alt er det bedste (har prøvet adskillige mobilselskaber)

Skrevet den: 22-Marts-2011 kl. 19:26

Hvis ikke du kan få noget der er hurtigere, så kan en sådan forbindelse ikke bruges til meget, og slet ikke til TV, samt at den kræver en meget tålmodig Internet bruger.

-------------

Skrevet den: 22-Marts-2011 kl. 19:26

Joern  Efter lange møjsommelig forhandlinger kostede nedgravning/etablering ikke noget og mdl. betaling for deres mindste forbindelse.
Beliggenheden har så dårlig i forhold til mobilforbindelse er desværre så dårlig at en dårlig fast forbindelse trods alt er det bedste (har prøvet adskillige mobilselskaber)
Et råd: Flyt. Wink

-------------
Mvh.
Jørn

Skrevet den: 22-Marts-2011 kl. 19:44
Tak til jer alle for at gøre mig lidt klogere på det her nymodens, det ender vel med at jeg bliver lige så klog, som jeg selv tror jeg er.

Skrevet af: Dorf
Skrevet den: 22-Marts-2011 kl. 20:15

Nu bliver jeg nysgerrig, hvor bor du hen i dk?

Skrevet den: 22-Marts-2011 kl. 20:45
Lundø, en lille halvø ud mellem Skive Fjord og Louns Brejning, hvor jeg og min rullestol tilbringer 10 mdr. om året. 

Skrevet den: 22-Marts-2011 kl. 20:52

Har du på TV siden overvejet Boxer.? Det løser så ikke dit Internet problem, som vitterligt er et problem, for med den hastighed kan du slet ikke bruge det til nogen form for Streaming. D.vs. ingen You Tube eller stream fra f.eks DR´s arliv eller andet Web TV.

-------------

Skrevet den: 22-Marts-2011 kl. 21:17
Jeg har de danske DVB-T og naturen er så skøn her, at jeg kører tur hver dag på min el-scooter, så jeg nøjes med de igen igen genudsendelser, de sender.
Jeg bruger PC `en til at tale med omverdenen, idet talens brug også er forsvundet sammen med førligheden.
Men jeg kan stadig drikke en pure malt whisky uden at spilde, så det er ikke så ringe endda.

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 22-Marts-2011 kl. 22:00

Lundø, en lille halvø ud mellem Skive Fjord og Louns Brejning, hvor jeg og min rullestol tilbringer 10 mdr. om året. 

Måske kan Skyline levere en hurtigere forbindelse ud til dig. Det er trådløst, og skulle være ret hurtigt.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 22-Marts-2011 kl. 22:46
De har været her.
De havde så fin forretningsmoral, at de sendte en tekniker for at måle modtagestyrke, inden de ville sælge.
Beskeden var at selv med en 10 m mast, ville de ikke garantere for godt resultat.
Fin service..

Skrevet af: Peter49
Skrevet den: 23-Marts-2011 kl. 09:35

Jeg har de danske DVB-T og naturen er så skøn her, at jeg kører tur hver dag på min el-scooter, så jeg nøjes med de igen igen genudsendelser, de sender.
Jeg bruger PC `en til at tale med omverdenen, idet talens brug også er forsvundet sammen med førligheden.
Men jeg kan stadig drikke en pure malt whisky uden at spilde, så det er ikke så ringe endda.

Godt at høre du nyder naturen, og har overskud til humor i din situation. Du er for sej - SKÅL Thumbs Up

Skrevet af: Letten
Skrevet den: 23-Marts-2011 kl. 14:38

Så skal du prøve danske whisky fra dine "naboer" (ved Ringkøbing fjord)  http://www.stauningwhisky.dk/ - http://www.stauningwhisky.dk/  

De har lige frigivet deres første (en Rug whisky), i går den 22. marts kl. 12.00 Big smile

http://shop.stauningwhisky.dk/product.asp?product=16 - http://shop.stauningwhisky.dk/product.asp?product=16

Skrevet den: 23-Marts-2011 kl. 15:05
Og jeg kan huske hvor flasken står, så jeg glædes da over at nogle celler stadig fungerer ( konen har desværre stillet den så højt at jeg ikke kan nå den fra kørestolen).
Ang den danske whisky : den skal da prøves selv om jeg sværger til malten røget på Dufftown tørv.

Skrevet af: Letten
Skrevet den: 23-Marts-2011 kl. 15:34
Jeg kan iøvrigt fortælle at jeg har besøgt whisky drengene i Stauning og set hvordan de laver det hele selv. Meget imponerende, de har fat i noget rigtigt. Vi fik dog ikke mulighed for at smage, de var ikke klar på det tidspunkt Cry  men det duftede herligt.

Citat fra deres hjemmeside:

Allerede for et års tid siden var vi klar over, at vi havde ramt rigtigt med en dansk maltet rug. Til smagningen, der blev holdt på destilleriet i marts 2010, var Jim Murray ( http://www.whiskybible.com/ - http://www.whiskybible.com/ )  klar med smagsdommen:

”This is going to an absolute classic of its own time”.

Han var imponeret over, hvor moden den allerede var – og han advarede faktisk mod at lade den ligge på små fade i tre år, fordi man risikerer overmodning. 

Den advarsel har vi taget til os. Vi har løbende fulgt udviklingen, og vi er slet ikke i tvivl om, at Stauning Rye – First impression fortjener at blive sluppet løs nu. 

Print side | Luk vindue