Dreambox eller lign. erfaringer / YouSee DVB-C
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=95100
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 07:33
Emne: Dreambox eller lign. erfaringer / YouSee DVB-C
Skrevet af: Pade2204
Emne: Dreambox eller lign. erfaringer / YouSee DVB-C
Skrevet den: 22-Marts-2011 kl. 22:53
Hej Alle!
Jeg har længe haft dreambox til parabol og er meget fortrolig med de fine maskiner. (DM600, DM800, DM8000).
Men nu hvor jeg bor i lejlighed og hvor der ikke umiddelbart er plads til en parabol, så er mit spørgsmål:
Hvordan er jeres erfaringer med dreambox eller lignende maskiner på YouSee kabel nettet ?
Alle former for erfaringer og tips er velkommen.
Tak på forhånd!
|
Svar:
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 22-Marts-2011 kl. 23:38
Pade2204 skrev:
Hvordan er jeres erfaringer med dreambox eller lignende maskiner på YouSee kabel nettet ?
|
Det virker incl EPG men ikke de specielle YouSee tjenester. Måske skal du rette lidt i frekvens filen, men det skulle du vel også på sat.
Du kan formentlig nøjes med at købe et DVB-C tunermodul til ca 50 EUR til dine DM600-S og DM800-S maskiner (jeg er ikke helt klar over om DM8000 bruger samme tuner som de to andre?).
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet af: Pade2204
Skrevet den: 23-Marts-2011 kl. 00:02
OK - jeg er egentlig ikke ude efter at have start forfra og alt det. EPG'en er vigtig.
Men kan forstå det som sådan virker out of the box ? Skal self. have kabel tuner i.
Er der images der kører bedre til kabel ? Har førhen brugt PeterPan image til satellit - da den netop var lige ud af æsken til de 2 fortrukne sat-positioner.
|
|