Når Ludwig van B. også har været testet på højttalerne; - jamen, så er jeg straks mere rolig.
Nej, jeg er da godt klar over, at hvis man mere er til Metallica og Guns'n Roses, så har man vel nogen andre krav til højttalerens lydgengivelse, end hvis man primært lytter til Vivaldi og Mozart dagen lang. Men hvis er man ude efter en all-round højttaler-enhed, så synes jeg at det er ret vigtigt, hvis der også lige har været et par "klassisk'ere" med ind over. Netop af hensyn til de finere nuancer, som Hother også er inde på. Og det har der jo så åbenbart også været.
Jeg husker stadig, da jeg for efterhånden mange år siden gik ind i en Hifi-butik, pegede på et Scandyna højttalersæt i vinduet, og spurgte ekspedienten: "Er disse højttalere nu også velegnede til klassisk musik?". Ekspedienten anede tydeligvis ikke hvad i himlens navn kunden dog fablede om, for han kiggede på mig som om jeg var lettere retarderet, og sagde: "Ja, naturligvis - de spiller da sandelig al slags musik". (Men lyden af høje sopranstemmer fik nu alligevel altid diskant-enhederne til at skratte en smule .)
------------- LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X
2x Denon DVD-2930
2x Toshiba HD-XE1,
Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500
Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800
2x DVDO Edge
|