Print side | Luk vindue

Apple vs Andre elektronik/software firmaer

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=95369
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 03:36

Emne: Apple vs Andre elektronik/software firmaer
Skrevet af: Ophørt
Emne: Apple vs Andre elektronik/software firmaer
Skrevet den: 28-Marts-2011 kl. 19:00
Nu synes jeg der mangler en tråd, så vi kan blande ipod med imac, og sony walkman, med fx hp computere.

I kender alle mit synspunkt på mac. Men med min ipod nano, blev jeg skuffet over at lyden er lige så dårlig som no name mp3 afspillere.

Og nu er der nogen der vil skrive, har du hørt ipod touch, så ja. arbejde med det, med min stammegruppe. Men min nano har jeg skrottet, for den ringe lyd gad jeg ikke mere. men nu bruger jeg min gamle sonyeerikson som mp3 afspille med bedre lyd, og lige så nem at finde ud af. Så apple og kvalitet hænger sammen. NEJ det gør det ikke. langt fra.

Denne tråd er for at aflaste mac vs win-pc

Svar:
Skrevet af: Fnulder
Skrevet den: 28-Marts-2011 kl. 19:04
Well, når alt kommer til alt så kommer det an på behov. Ingen platforme kan opfylde 100%....EOD

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 28-Marts-2011 kl. 19:11
God ide med denne tråd, så slipper vi forhåbeligt for en masse bøvl i de øvrige tråde. Så en rigtig god ide, hvor i kan få jeres vrede ud Wink

Skrevet den: 28-Marts-2011 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

God ide med denne tråd, så slipper vi forhåbeligt for en masse bøvl i de øvrige tråde. Så en rigtig god ide, hvor i kan få jeres vrede ud Wink

Man skal også tænke på at apple fan kan ytrer sig her

Skrevet af: renenielsen
Skrevet den: 28-Marts-2011 kl. 19:52
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Nu synes jeg der mangler en tråd, så vi kan blande ipod med imac, og sony walkman, med fx hp computere.

I kender alle mit synspunkt på mac. Men med min ipod nano, blev jeg skuffet over at lyden er lige så dårlig som no name mp3 afspillere.

Og nu er der nogen der vil skrive, har du hørt ipod touch, så ja. arbejde med det, med min stammegruppe. Men min nano har jeg skrottet, for den ringe lyd gad jeg ikke mere. men nu bruger jeg min gamle sonyeerikson som mp3 afspille med bedre lyd, og lige så nem at finde ud af. Så apple og kvalitet hænger sammen. NEJ det gør det ikke. langt fra.

Det virker efterhånden mere som om, du bare skal klandre Apple for hvad som helst (den anden tråd taget i betragtning) - dine betragtninger er lidt enkelte - grænsende til det prædikende..

Du har selvfølgelig prøvet at have nogle ordentlige høretelefoner i dine afspillere... men ja, som en anden klog person i tråden skrev, alle har forskellige behov, dine er nok mere Android og deslige..

Og ja, jeg har Apple, af den simple årsag - det er lækkert og let.. andre mp3 spillere virke alt for bøvlet - og iTunes - det er så det hele spiller let og sammen..

(Mac Mini, iPad, iPhone og Apple TV)

-------------
LG 55LA860W (DIGI-TV)
Sony BDP-S580
Sony STR-DH520
Humax iCord Mini (HD+/Fransat)
Apple TV3 (Rental)

Skrevet den: 28-Marts-2011 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af renenielsen renenielsen skrev:

Det virker efterhånden mere som om, du bare skal klandre Apple for hvad som helst (den anden tråd taget i betragtning) - dine betragtninger er lidt enkelte - grænsende til det prædikende..

Du har selvfølgelig prøvet at have nogle ordentlige høretelefoner i dine afspillere... men ja, som en anden klog person i tråden skrev, alle har forskellige behov, dine er nok mere Android og deslige..

Og ja, jeg har Apple, af den simple årsag - det er lækkert og let.. andre mp3 spillere virke alt for bøvlet - og iTunes - det er så det hele spiller let og sammen..

(Mac Mini, iPad, iPhone og Apple TV)
JO tak har prøvet med mine bøffer fra min computer. der er det stadig min SE der er bedst

Skrevet af: Simon, TC
Skrevet den: 29-Marts-2011 kl. 17:08

JO tak har prøvet med mine bøffer fra min computer. der er det stadig min SE der er bedst

Hvad er referencen? - Hvilke hovedtelefoner benyttes?

Jeg tror ikke jeg har haft bedre bærbar musikafspiller end iPhone og iPod Classic. Kombiner et af de to produkter med et sæt gode hovedtelefoner, så kommer du nok ikke tættere på reelt bærbar hi-fi.

Jeg synes jeg med ca. 90 forskellige mobiltelefoner og omkring 25 MP3 afspillere gennem de sidste 10 år, har mine reference i orden og har et grundlag at vurdere det på.

-------------
Tape Connection MKII

Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 29-Marts-2011 kl. 23:33
Jeg er fint tilfreds med min Sandisk Sansa Clip+ med et par Sennheiser hørebøffer - gider slet ikke bøvle med min iPod Touch i dén retning - Apple er lidt for bøvlet til at det er godt.

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 07:24
Nu læse jeg en om en macbook pro der er 1.5 år som hakker når den kører flash på nettet. Jamen, det oplever man ikke ved win7 og ubuntu

Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 07:49

Nu læse jeg en om en macbook pro der er 1.5 år som hakker når den kører flash på nettet. Jamen, det oplever man ikke ved win7 og ubuntu

http://www.dailyrush.dk/hardware/boards/1460/topics/49910/ - http://www.dailyrush.dk/hardware/boards/1460/topics/49910/

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 07:53

Og samme problem med Ubuntu:

http://www.eksperten.dk/spm/848262 - http://www.eksperten.dk/spm/848262

Så jo, det "hører man om".

Hvornår begynder du at bygge din argumentation på andet end "jeg har hørt engang at..."

?

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 07:54
Øhh otto? Hvad har en 3 gammel tråd med det her at hører?

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 07:58
Otto nu taler vi om ubuntu 10.04 og op efter. Mac snowleopard og win 7. Og ikke de ældre os'er. Hvis du læser mit indlæg rigtig

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 08:13

Øhh otto? Hvad har en 3 gammel tråd med det her at hører?

Ikke en pind. Det var bare for at påvise hvor tåbeligt det er at bakke sine argumenter op med "jeg har læst engang".

Uanset hvad, så er det lodret forkert at sige at man aldrig oplever flash problemer på Win7 og Ubuntu. Du kan selv google videre, jeg fik masser af hits og tog et par tilfældige links. Men essensen er at du leverer en komplet diffus, udefineret kilde for at en Apple engang har fejlet. Du har læst om det engang, ja det er flot. Ingen har sagt at Apple er fejlfri, så hvor du vil hen med dét argument ved jeg ikke. Men nu leverer DU, modsat Apple "Fanboys", en direkte påstand om at man aldrig vil opleve at flash hakker på Win7 eller Ubuntu. Dét er godt nok en temmeligt modig påstand.

At én oplever det på sin Mac, betyder vel ikke at alle oplever det, vel? Jeg har jo heller ikke sagt at ALLE der installerer Ubuntu, får problemer med det, jeg har sagt at det ikke er problemfrit for alle. Det er ikke det samme.

Hvis du vil kritisere Apple for noget, så er det helt fint, men kan du så ikke kritisere dem for noget du VED noget om, i stedet for noget du har "læst om engang".

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 08:14

Otto nu taler vi om ubuntu 10.04 og op efter. Mac snowleopard og win 7. Og ikke de ældre os'er. Hvis du læser mit indlæg rigtig

Youtube hakker i win7:

http://www.baboom.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=122638 - http://www.baboom.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=122638

-------------
Mvh Otto

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 08:17

Og Youtube hakker i Ubuntu 10.04:

http://www.ubuntu.linuxin.dk/node/16876 - http://www.ubuntu.linuxin.dk/node/16876

Var der mere?

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: ashdk
Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 09:15
Jeg har engang hørt at månen er en grøn ost. LOL

Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af ashdk ashdk skrev:

Skulle kun være et problem med den gamle version - den nye er vist teflon.

Skrevet af: petrucci
Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 09:35
Microsoft skal designe deres Windows til at fungere med tusindvis/titusindvis af hardware-kombinationer. Apple skal designe deres OSX til hva...en snes (eller to?) forskellige maskiner?   Med det i tankerne, skulle man mene at alt (inkl. flash) skulle køre mere problemfrit i OSX end i Windows. Og om ikke andet, så skulle det være nemt at optimere systemet til at kunne køre tingene mere flydende.

Pointen? Man forstår bedre hvis visse Windows maskiner (found by random on google) kunne have problemer med flydende video, da folk selv kan ha samlet maskinen og gjort en masse forkert (dårlig noname-hardware, forkert samlet, manglende hardware kompatibiliteter osv.). Derimod er det IMO lidt mere pudsigt når Macs får problemer med lignende ting. Det samme med de mange grafiske bugs der har været de seneste år.

Når det så er sagt...så synes jeg at denne tråd ikke er andet end en flamebait-tråd, da den uundgåeligt vil komme til at omhandle den sædvanlige Mac vs. PC krig hvor begge parter vil forsvare det system de foretrækker. Jeg vil kun konkludere at jeg personligt er LANGT mere imponeret over Windows 7 end både OSX og Ubuntu, specielt når man tager i betragtning alle de hardware-kombinationer der findes og hvor godt Win7 generelt håndterer det.

Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 09:36

Hold da op hvor er det et godt fundament at starte endnu en korstogs-tråd på LOL Men held og lykke - mindreværd viser sig på mange måder Wink

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Skulle kun være et problem med den gamle version - den nye er vist teflon.
Jeg synes bare ikke rigtig farven ligner teflon, jeg tror stadig det er en grøn ost.

Skrevet af: bird
Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 10:25
Jeg begriber ikke hvorfor 2 tapeconnection personer som jeg har generel respekt for, ser som sin mission at nedgøre og udstille T-duck med alt hvad han siger.

T-Duck fik solgt sin sag dårligt med ubuntu, og jeres formål i denne tråd er illustrere mangler ved hans udsagn. Det kan godt være at i griner lidt af ham, ryster på hovedet over middags-sandwichen, men så lad det da blive ved det (og hold det internt i frokoststuen).

Denne tråd er generel uinteressant og er en holdningsdiskussion.

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Microsoft skal designe deres Windows til at fungere med tusindvis/titusindvis af hardware-kombinationer. Apple skal designe deres OSX til hva...en snes (eller to?) forskellige maskiner?   Med det i tankerne, skulle man mene at alt (inkl. flash) skulle køre mere problemfrit i OSX end i Windows. Og om ikke andet, så skulle det være nemt at optimere systemet til at kunne køre tingene mere flydende.

Det er så Adobes opgave og ikke Apples, men det har du jo overordentligt svært ved at forstå.

Du laver gang på gang den fejl (på samme måde som T-Duck) at fordi du har læst en eller anden Adobe-mand en eller anden gang har udtalt sig om manglende GPU acceleration i en eller anden Mac OS X version, så overfører du det til at være et problem for Flash generelt og tilsyneladende også til Mac OS X generelt - uanset version.

For det første omhandler GPU acceleration KUN afspilning af h.264, hvilket slet ikke performer ordentligt på nogen som helst platform i Flash, hvorfor Adobe også er begyndt med Stage Video, der forbedrer ydelsen markant. (Summa summarum: Der ER GPU acceleration af h.264 video indkapslet i Flash i Mac OS X, og Stage Video kom med Flash Player 10.2.152.26 til alle platforme i starten af februar.)

For det andet, så er det T-Duck hentyder til sikkert http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=95440&PID=968027&title=macbook-pro-hakker-i-grafik#968027 - denne tråd , og det er netop "god" gammeldags Flash grafik i bannerannoncer, der er problemet. Bemærk at der også meldes om problemer på en Windows 7 pc.

Men det er nu engang Adobes opgave at få Flash til at køre godt, og med "en snes (eller to?) forskellige maskiner" burde det da være en nem opgave, ik'?

En lille tidbit: Adobes kode er så vidt mulig altid krydsplatform, hvilket gør det nemmere for Adobe, men desværre gør oplevelsen dårligere på diverse platforme, da intet er optimeret ordentligt.

Adobe har i CS programmerne også deres egen renderingteknologi i stedet for at benytte henholdsvis Aero/DirectX og Quartz.

Pointen? Man forstår bedre hvis visse Windows maskiner (found by random on google) kunne have problemer med flydende video, da folk selv kan ha samlet maskinen og gjort en masse forkert (dårlig noname-hardware, forkert samlet, manglende hardware kompatibiliteter osv.). Derimod er det IMO lidt mere pudsigt når Macs får problemer med lignende ting.

Ja, for det burde jo være nemt for Adobe at levere noget ordentligt.

Men derudover mener du ikke at folk kan gøre en masse forkert på en Mac, såsom at installere en masse skrammel?

Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 10:46

øhh jo.. det har jeg ved flere websites oplevet.. på en næsten ny win7pro med 4gb ram i5 3,33mhz
Men det er indholdsafhængigt.. noget kører fint.. og nogle reklamer er noget møj der gør scroll træls og hakkende (HP Compaq 8100 elite minitower)

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 10:56

Pointen? Man forstår bedre hvis visse Windows maskiner (found by random on google) kunne have problemer med flydende video, da folk selv kan ha samlet maskinen og gjort en masse forkert (dårlig noname-hardware, forkert samlet, manglende hardware kompatibiliteter osv.). Derimod er det IMO lidt mere pudsigt når Macs får problemer med lignende ting. Det samme med de mange grafiske bugs der har været de seneste år.

Når det så er sagt...så synes jeg at denne tråd ikke er andet end en flamebait-tråd, da den uundgåeligt vil komme til at omhandle den sædvanlige Mac vs. PC krig hvor begge parter vil forsvare det system de foretrækker. Jeg vil kun konkludere at jeg personligt er LANGT mere imponeret over Windows 7 end både OSX og Ubuntu, specielt når man tager i betragtning alle de hardware-kombinationer der findes og hvor godt Win7 generelt håndterer det.
tror du ikke ligeså meget der er alt for mange muligheder for problemer i flash.. man kan ALT for meget.. og grænserne er ikke ordentligt afgrænset.. dvs dem som sidder og laver flash måske nogle gange glemmer de computere der sidder ude i den anden ende måske ikke er lige så godt gearet til at køre ALT... hvor skal man sætte niveauet.. efter ham med den bedste computer.. eller ham med den dårligste.. eller midt imellem... og hvordan defineres det lige så alle inklusiv kineserflashprogrammøren som får stukket en opgave i hånden af det danske reklamefirma også lige husker at få det med...

alle de problemer der opstår med flash kan man ikke bagudrettet klandre computerproducenterne for.. men vi kan klandre nu og fremtidsprogrammørerne af flash for at lave noget der ikke kører ordentligt på VORES computer

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 11:36
rhsin, jeg er da enig. Man kan meget i Flash og det kan både være en fordel og en ulempe. Men man kan aldrig gardere sig mod dårligere programmører der laver tunge ting. De findes sandelig også i øvrige webteknologier (javascript, php, asp, .net) og kan sagtens kreere røvlangsomme sider uden brug af flash. Med det argument mener jeg ikke man kan beskylde Adobe for de tunge flashsider.

lunddal, så er vi her igen :)   Der er ingen der rigtig ved hvad der er sket bag gardinerne mellem Adobe og Apple. De påstår hver især noget forskelligt og det er så op til folk at vælge hvad de tror på. Efter at have set Apples generelle modstand mod Flash i offentligt skue (iOS, keynotes osv.) så hælder JEG mest til at de nok ikke har brugt kræfter nok for at få det til at spille ordentligt på OSX. Du kan så mene noget andet og det er helt fair. Der er bare ingen af os der har 100% facts :)

Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 11:48

rhsin, jeg er da enig. Man kan meget i Flash og det kan både være en fordel og en ulempe. Men man kan aldrig gardere sig mod dårligere programmører der laver tunge ting. De findes sandelig også i øvrige webteknologier (javascript, php, asp, .net) og kan sagtens kreere røvlangsomme sider uden brug af flash. Med det argument mener jeg ikke man kan beskylde Adobe for de tunge flashsider.

lunddal, så er vi her igen :)   Der er ingen der rigtig ved hvad der er sket bag gardinerne mellem Adobe og Apple. De påstår hver især noget forskelligt og det er så op til folk at vælge hvad de tror på. Efter at have set Apples generelle modstand mod Flash i offentligt skue (iOS, keynotes osv.) så hælder JEG mest til at de nok ikke har brugt kræfter nok for at få det til at spille ordentligt på OSX. Du kan så mene noget andet og det er helt fair. Der er bare ingen af os der har 100% facts :)

Du misser så stadig pointen i at det er Adobes opgave at få Flash til at virke ordentlig på en MAC, og det burde jo ikke være så forfærdelig svært, når nu der ikke er så mange konfigurationer som med Windows............vel? Wink

-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af bird bird skrev:

Jeg begriber ikke hvorfor 2 tapeconnection personer som jeg har generel respekt for, ser som sin mission at nedgøre og udstille T-duck med alt hvad han siger.

T-Duck fik solgt sin sag dårligt med ubuntu, og jeres formål i denne tråd er illustrere mangler ved hans udsagn. Det kan godt være at i griner lidt af ham, ryster på hovedet over middags-sandwichen, men så lad det da blive ved det (og hold det internt i frokoststuen).

Denne tråd er generel uinteressant og er en holdningsdiskussion.

Hvis ikke T-duck argumentation i den grad haltede, så var der heller ikke noget at komme efter, og jeg kan ved gud heller ikke se hvorfor de 2 fra TC ikke kan deltage i en debat som denne, de har jo også lov til at være her som privat personer.
Folk burde squ kunne se forskel på hvornår de diskutere som privat personer og hvornår de har TC hatten på.

-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 11:56
petrucci: jeg mente nu også at det var programmørerne af reklamerne i flash (eller andre teknologier) der bør få r*ven på komedie.. for det er i sandhed dem der laver lort i den.. på godt og ondt.. mulighederne er bare så vidtrækkende i flash at det nok er et problem som adobe bliver nødt til at få styr på uanset platform (og det kan man hverken klandre apple eller windows for.. det er adobes hovedpine.. da flash er deres projekt).. da folk uden ordentlig indsigt.. og ikke mindst folk med onde hensigter kan gøre noget ved vores computere via normale og tilforladelige sites som eks netaviser og andet.. som i den grad kan påvirke computerens performance.. og worst case måske inficere den med skidt... og den risiko var jeg egentligt helst foruden.. og var prisen at så brugte man ikke flash (eller andet med samme muligheder) so be it... så måtte man udviklerne imellem finde frem til en sikrere standard som også tog hensyn til den computer der blev brugt.... nok besværligt.. så det nemmeste var blot at man droppede dem LOL

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Du misser så stadig pointen i at det er Adobes opgave at få Flash til at virke ordentlig på en MAC, og det burde jo ikke være så forfærdelig svært, når nu der ikke er så mange konfigurationer som med Windows............vel? Wink

Jo, men det er nu engang svært HVIS Apple er modvillige overfor flash og de ikke kan samarbejde ordentligt med Adobe om at få det til at spille max.

På trods af det (eller pga. samarbejdet? noone knows) har Adobe jo netop været igang de sidste par år med nye optimerede versioner der også gælder OSX. :)

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 12:09
petrucci: jamen nu har apple jo netop været ude og meddele at de finder at det er adobe som er særdeles træge med at få rettet de ting der volder problemer.. så de peger pilen tilbage på adobe

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 12:10
rhsin, jeg er ikke helt enig. Vil du så også klandre Apple, MS, Google, Mozilla for ikke at dæmme op for de laaaaangsomme javascript/asp/php websites?   Et par linjers loop-kode kan få en browser til at gå amok. Fordelen ved Flash er her, at man kan vælge at installere en ad-blocker eller helt lade være med at installere Flash. I de andre eksempler er man sgu tvunget til at browse siderne :)

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

petrucci: jamen nu har apple jo netop været ude og meddele at de finder at det er adobe som er særdeles træge med at få rettet de ting der volder problemer.. så de peger pilen tilbage på adobe

Netop. Og Adobe peger pilen den anden vej. Hvem taler sandt? Nobody knows, ergo TYDER det hele på at de ikke kan få et ordentlig samarbejde op at køre.

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 12:13
Men kunne det være en top programmør fra adobe som er var blevet udlånt til MS for at få styr på win7 i sin tid. Så æblet er bare surt

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 12:19

Men kunne det være en top programmør fra adobe som er var blevet udlånt til MS for at få styr på win7 i sin tid. Så æblet er bare surt

Ja nemlig fordi Adobe har super meget erfaring i et kode OS. Det kan du virkelig ikke selv mene det her vel?

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 12:21

T-Duck et spot on indblik i din argumentationsform... Wink (=rene, ukvalificerede gætterier).

Desuden kører Flash da fint på Mac, jeg har ingen problemer. Men at det nogle gange gør tingene mere langsommelige kommer vi vist ikke udenom, uanset platform. Og jeg har set Flash køre på en HTC Incredible, og jeg forstår godt hvorfor Apple har fravalgt det på iPhone. De har jo ikke fravalgt det på Mac, for en computer har en del mere CPU+GPU at gøre godt med end en telefon, og så er der også plads til noget større batteri på en laptop end i en telefon... Wink

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 12:24
Simon, når det er sagt så bør iPad da have nok hestekræfter til at køre en simpel Flash-video fra et nyhedssite? :)

Skrevet af: SLETTET_20120103
Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af Simon, TC Simon, TC skrev:

Hvad er referencen? - Hvilke hovedtelefoner benyttes?

Jeg tror ikke jeg har haft bedre bærbar musikafspiller end iPhone og iPod Classic. Kombiner et af de to produkter med et sæt gode hovedtelefoner, så kommer du nok ikke tættere på reelt bærbar hi-fi.

Jeg har prøvet med nogle Ultimate Ears Tripple.fi 10 Pro. Sammenlignet med min Cowon 9 lyder iPod bare trist. Der er testet med loss-less format.

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 12:31

Simon, når det er sagt så bør iPad da have nok hestekræfter til at køre en simpel Flash-video fra et nyhedssite? :)

Nu er der jo som regel MANGE Flash anims på de sites... Men jo, som nævnt tidligere synes jeg også Apple skulle have givet en MULIGHEDEN for at vise Flash - i det mindste på iPad, hvis oplevelsen ville være tålelig - DET mener jeg ikke den er på telefoner (endnu i hvert fald). Så hvis man bare er NØDT til at have Flash, jamen så køb da et produkt, der kan vise Flash i stedet for at brokke sig over at Apple har fravalgt det på deres mobile produkter. Det har de gjort ud fra et brugeroplevelses-synspunkt (et område mange andre producenter kunne lære meget af), og muligvis fordi de har et horn i siden på Adobe, hvem ved.

Så jeg kan godt se pointen i Apples valg, selvom jeg måske personligt godt ville have muligheden for at vise Flash. Men det er ikke en dealbreaker for mig - der er langt mere vægtige argumenter for, at jeg har valgt de Apple-produkter jeg har.

Men alt det her er jo OT, selvom trådstarteren selv bragte sin egen diskussion OT som den første... LOL

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 13:21
Simon, ct. Jeg har prøvet med mine bøffer til computer, og den der fulgte med ipoden, og den til SE'en. Hver i sær på de to enheder. Der er lyden bedst på SE. og mest fylder og der kan alle instrumenter høres selv bassen. Det kan ipoden ikke som jeg har

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

Nu er der jo som regel MANGE Flash anims på de sites... Men jo, som nævnt tidligere synes jeg også Apple skulle have givet en MULIGHEDEN for at vise Flash - i det mindste på iPad, hvis oplevelsen ville være tålelig - (...)

Jeg synes at Flash-ydelsen på f.eks. Samsung Galaxy Taberen viser, at det ikke er godt nok.

Skrevet af: Letten
Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 14:06
Derfor har jeg (stadig) ingen Apple produkter:

Det er ikke fordi jeg hader Apple, men der har altid været et eller andet der generede mig, som gjorde at jeg valgte anderledes. 

Den store Apple-bølge startede nok med iPod-serien, jeg købte ikke nogen fordi: 
-jeg ikke brød mig om at være bundet til deres propriætere lyd-formater
-jeg brød mig ikke om deres iTunes/DRM-politik (Ved godt den er ændret nu)

Jeg endte med en Sansa Clip fordi:
-den også understøtter FLAC og WMA
-har en bedre lyd end tilsvarende iPod (Shuffle).
-havde skærm (ingen på Shuffle)
-var billigere (end  Shuffle)

Siden kom iPhone bølgen. Jeg købte ikke nogen fordi:
-jeg synes de var sindsyg dyre (6.000kr, helt ærgligt Shocked)
-jeg allerede havde en (knap så smart)  windows smartphone fra mit arbejde
-telefonen er et arbejdsredskab, kunne godt have købt en iPhone selv, men mente egentlig 
at min arbejdsgiver måtte udstyre mig med bedre telefon med tiden.

Jeg har nu en HTC Legend, fordi:
-jeg har fået den stillet til rådighed af min arbejdsgiver og er godt tilfreds med deres valg.

Mac's har jo fået en opblomstring på ryggen af iPod og iPhones og jeg har købt 3 laptops de seneste år, men altså stadig ingen Macbook, fordi:
-jeg ikke gider bruge mange penge på laptops mere (der findes ikke billige MacBooks)
-windows er blevet et fint OS med windows 7.
-jeg ikke gider at lære et nyt operativ system.

iPad er tilsyneladende den næste "must have" gadget, jeg har ikke nogen, fordi:
-jeg pt. ikke kan se behovet for en tablet
-fint tilfreds med Smartphone kombineret med 13" laptop

Jeg indrømmer gerne, der skal meget til før jeg køber et Apple-produkt i dag, og det skyldes:
-at deres "øko-system" giver mindre frihed til at købe indhold hvor man vil og hvordan man vil
-at jeg ikke bryder mig om deres "big brother" og "we know what's best for you" mentalitet
-at rækker man dem lillefingeren er jeg bange for at de rykker hele armen af (den med pengepungen selvfølgelig LOL). 

Generelt værdsætter jeg friheden ved at stå udenfor Apples økosystem (pengemaskine) og lever med ulemperne (når noget en gang imellem ikke spiller 100% sammen). Det sidste opleves ikke slemt for tiden.

Til sidst vil jeg godt sige tak til Apple, fordi
-i har løftet niveauet for brugervenlighed og design generelt.

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Det er ikke fordi jeg hader Apple, men der har altid været et eller andet der generede mig, som gjorde at jeg valgte anderledes. 

-telefonen er et arbejdsredskab, kunne godt have købt en iPhone selv, men mente egentlig 

-jeg har fået den stillet til rådighed af min arbejdsgiver og er godt tilfreds med deres valg.

Mac's har jo fået en opblomstring på ryggen af iPod og iPhones og jeg har købt 3 laptops de seneste år, men altså stadig ingen Macbook, fordi:
-jeg ikke gider bruge mange penge på laptops mere (der findes ikke billige MacBooks)

Jeg indrømmer gerne, der skal meget til før jeg køber et Apple-produkt i dag, og det skyldes:
-at deres "øko-system" giver mindre frihed til at købe indhold hvor man vil og hvordan man vil
-at jeg ikke bryder mig om deres "big brother" og "we know what's best for you" mentalitet
-at rækker man dem lillefingeren er jeg bange for at de rykker hele armen af (den med pengepungen selvfølgelig LOL). 

Generelt værdsætter jeg friheden ved at stå udenfor Apples økosystem (pengemaskine) og lever med ulemperne (når noget en gang imellem ikke spiller 100% sammen). Det sidste opleves ikke slemt for tiden.

Hvem siger også du skal købe nogle?
Hvorfor have så ondt i røven over de tjener penge?

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 14:40

Pointen? Man forstår bedre hvis visse Windows maskiner (found by random on google) kunne have problemer med flydende video, da folk selv kan ha samlet maskinen og gjort en masse forkert (dårlig noname-hardware, forkert samlet, manglende hardware kompatibiliteter osv.).

Bestemt, men nu var påstanden ikke at det er forståeligt at det fejler, påstanden var at det aldrig fejler.

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: Treated
Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 14:44

Kan sagtens følge dig Letten, har det på helt samme måde.

Skrevet af: Treated
Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 14:46

Hvem siger også du skal købe nogle?

Tror da egentlig bare manden udtrykker sig hvorfor han ikke ejer et apple produkt :) 

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 15:08

Pænt sprogbrug du har dér Confused

Var det virkelig det eneste du fik ud af at læse mine mange overvejelser?

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 15:10

Efter at have set Apples generelle modstand mod Flash i offentligt skue (iOS, keynotes osv.) så hælder JEG mest til at de nok ikke har brugt kræfter nok for at få det til at spille ordentligt på OSX.

Så Adobe bliver tøsefornærmede og gider ingenting?

Adobe har et produkt de skal tjene penge på (ja, Flash Player er så indirekte indtjening), og det er ikke ligefrem god forretning at gøre noget dårligere - det rammer dem selv.

Tværtimod burde de gøre alt hvad de kan for st få det til at spille, for på den måde at overbevise Apple, men det er jo endnu ikke lykkedes på nogen som helst platform.

10.3 bliver bedre siger de, men det sagde de også om 10.2. Og sådan kan de blive ved.

Derudover holder din teori jo heller ikke, når nu Flash's performance altid har haltet.

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 15:11

Et rigtigt godt indlæg og kan sagtens sætte mig ind i dine valg.
Jeg benytter selv HTC Legend og Windows7, som virkeligt er gode produkter og opfylder de fleste behov.
Forstår også godt hvorfor du er tilfreds med disse, jeg synes dog lige der mangler lidt i forhold til iPhone og OSX.
Det er lidt synd du ikke gider lære et nyt OS(Det er ikke så svært), da man derved ikke kan vurdere om det man realt benytter er meget godt, godt eller skidt. f.x. integrationen mellem iLife programmerne, er milevidt forskellig fra windows.
Det samme gælder den anden vej, hvis man er OSX bruger og stadig tror at Windows opfører sig som windows XP.
Ja Apple er selvfølgeligt lidt dyrere, men køber man en high-end PC, så er forskellen nu ikke så stor.

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 15:12

Jo, men det er nu engang svært HVIS Apple er modvillige overfor flash og de ikke kan samarbejde ordentligt med Adobe om at få det til at spille max.

Al udviklerdokumentation er frit tilgængelig.

Og igen, det spiller heller ikke max på hverken Windows eller Android (har ikke prøvet på Linux).

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 15:14

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Netop. Og Adobe peger pilen den anden vej. Hvem taler sandt? Nobody knows, ergo TYDER det hele på at de ikke kan få et ordentlig samarbejde op at køre.

Det gjorde de omkring GPU acceleration af h.264.

Det ER løst for længst, så kan du ikke snart komme videre? Adobe og Apple er.

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 15:20

AAC er et propriætert format?

Den skal du lige tjekke op på igen.

Politikken var da ikke anderledes end andre steder, da det jo var branchens krav.

Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 15:22
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Så Adobe bliver tøsefornærmede og gider ingenting?

Adobe har et produkt de skal tjene penge på (ja, Flash Player er så indirekte indtjening), og det er ikke ligefrem god forretning at gøre noget dårligere - det rammer dem selv.

Tværtimod burde de gøre alt hvad de kan for st få det til at spille, for på den måde at overbevise Apple, men det er jo endnu ikke lykkedes på nogen som helst platform.

10.3 bliver bedre siger de, men det sagde de også om 10.2. Og sådan kan de blive ved.

Derudover holder din teori jo heller ikke, når nu Flash's performance altid har haltet.
nu ved jeg ikke hvor vidt alle kender facebook spillene, og hvordan de afvikles på pc, og hvor resource tunge de er.. men jeg kan tilføje at på mine tegra2 tabs med Flash 10.2 support, der kører facebook spillene ok, dog ikke perfekt idet de jo ikke er optimeret til tablet's.. men det går da fremad med optimeringen for flash , når en pc af nyere til skal sammenlignes.

men må ærligt indrømme at selve browser delen, ikke er så optimeret, den lagger en del når flere flash objecter kommer igang på siden, men dr.dk/nu virker perfekt :-) (bedre end 10.1)

Jeg er sikker på at apple produkter kunne nyde godt af en flash support der virker, og lidt mere åbenhed.. eller kan alternativerne og cloud(WebOS) løsninger hurtigt vinde over deres eksistenende løsning.

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Jeg er sikker på at apple produkter kunne nyde godt af en flash support der virker

Der er ingen der siger at det ikke virker. Det er ressourcekrævende, og det er det også på andre platforme.

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 15:37

Nemlig det er sådan mit sprogbrug er, og du svare jo ikke på hvorfor det så genere dig at apple tjener penge???

Synes du ikke miscrosoft er dyre med deres windows licenser???? De tjener da også penge.

Ipod, sjovt den kan afspille mp3, hvor dit argument falder til jorden.

Ikke lære nyt system, det gør du en del hver gang du får ny version af windows, ja startknappen er samme sted, men de flytter rundt på det meste andet, eller ligger lidt flere lag af "usability" på. Det for synes jeg det er lidt svagt bruge det som argument.

Prisen kan altid diskuteres. Men hvis du nu kunne have haft en apple maskine i den tid du havde haft 2 eller 3 andre pc'ere, hvad regnestykket så?

Skrevet af: Notfast
Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Fnulder Fnulder skrev:

Well, når alt kommer til alt så kommer det an på behov. Ingen platforme kan opfylde 100%....EOD
Det kommer jo an på kravene ! Wink

-------------
.....

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Bestemt, men nu var påstanden ikke at det er forståeligt at det fejler, påstanden var at det aldrig fejler.

Og den påstand mener jeg også er forkert men overdrivelse fremmer jo forståelsen :)

Lunddal, jeg undrer mig lidt over din iver til at forsvare Apple og dit andet mål som tilsyneladende er at "få mig og andre kritikere ned med nakken". Og så undrer det mig at du påstår Flash ikke spiller max på Windows...det kører altså perfekt på min Win7 maskine her.

Og så er det da klart hvis Adobe fokuserer på Flash til Windows platformen når man ser på markedsandele. Omvendt kan jeg så spørge..hvorfor fokuserer Apple ikke i at lave Quicktime (og iTunes for den sags skyld) bedre til Windows? For det er da så langsomt og buggy så det halve kunne være nok.

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 16:11
Ashdk. Nu er det ikke alle der køber en pc hvert andet år

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 16:29

Lunddal, jeg undrer mig lidt over din iver til at forsvare Apple og dit andet mål som tilsyneladende er at "få mig og andre kritikere ned med nakken".

Jeg mener ikke at jeg forsvarer Apple som sådan - jeg reagerer på dine indlæg, fordi jeg mener at dine holdninger baserer sig på gamle udtalelser, halve sandheder og en begrænset historisk indsigt i Flash på Mac.

Det er lidt for nemt at spille "du kan bare ikke tåle kritik af Apple" kortet, for det er slet ikke det det drejer sig om.

Og så undrer det mig at du påstår Flash ikke spiller max på Windows...det kører altså perfekt på min Win7 maskine her.

Så siger vi det. Jeg tror vi har forskellig opfattelse af perfekt.

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 16:37
Lundal, alle jer apple fan, siger at alle Negative ting er løgn og halve sandheder

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 16:38
Det virker bare som om at bare man har lidt kritik der omhandler Apple (ikke kun flash) så er du der med det samme :)

Mine holdninger baserer sig sandelig også på praktisk brug og på min omgangskreds erfaringer med Apple produkter. Og så konkluderer jeg ikke bare sådan som du gør, men fred være med det. Vi er off-topic.

On-topic, så kan jeg nikke genkendende til den "dårlige" lyd på iPods/iPhones ift. andre mp3-afspillere. Har ligeledes en gammel SE-mobil som spiller meget bedre samt en gammel Creative Zen som også lyder bedre.

Skrevet af: Jonas_h
Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 16:38

Nemlig det er sådan mit sprogbrug er, og du svare jo ikke på hvorfor det så genere dig at apple tjener penge???

Han har da på intet tidspunkt skrevet, at det generer ham at Apple tjener penge? Beskriver blot hvorfor han ikke selv har valgt et Apple produkt.

Forstår simpelthen ikke folk er så fanatiske omkring Apple vs Microsoft... Begge har svagheder og begge har styrker - det er op til den enkelte hvad de helst vil bruge. Der er ikke noget rigtigt eller forkert. 

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 17:08

Lundal, alle jer apple fan, siger at alle Negative ting er løgn og halve sandheder

Øh, nej!

For det første bør du undlade at skære alle der er uenige med dig over én kam.

For det andet, så er der primært én person, der har det meget svært ved at andre bedre kan lide andre OS'er end vedkommendes foretrukne. Ja, det er dig!

Du har forsøgt at forsvare Ubuntu med næb og kløer, og som forsvar for Ubuntu er du kommet med det ene (oftest misforståede) Apple-angreb efter det andet i nu fire tråde.

Er det virkelig så slemt at vi ikke alle elsker Ubuntu? Bliver din oplevelse af Ubuntu dårligere på grund af det?

Kan vi ikke bare få lov til at bruge det OS vi nu synes bedst om, i stedet for at andre parter bare skal nedgøres?

Jeg synes at det er lidt spøjst, at Applebrugere straks skal kaldes fanboys m.m., når vi gang på gang ser tråde og nyhedskommentarer fra Linux/Android brugere der kritiserer alt Apple.

Hvem er det lige der opfører sig mest fanboy-agtig?

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 17:16

Det virker bare som om at bare man har lidt kritik der omhandler Apple (ikke kun flash) så er du der med det samme :)

Prøv at genlæse de sidste mange Appletråde, jeg deltager i, og se hvad jeg reagerer på. Oftest når der er fejlagtige oplysninger, som jeg så forsøger at rette op på.

Om du kan lide en iPad eller ej, kommer ikke mig ved - jeg har i øvrigt ikke selv en iPad.

Flash er jo også det eneste jeg har diskuteret med dig om så vidt jeg husker, og primært fordi du fortsat hænger dig i udtalelser om manglende GPU acceleration af h.264, hvilket er et issue der er long gone.

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 17:35

Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Og den påstand mener jeg også er forkert men overdrivelse fremmer jo forståelsen :)

Lunddal, jeg undrer mig lidt over din iver til at forsvare Apple og dit andet mål som tilsyneladende er at "få mig og andre kritikere ned med nakken". Og så undrer det mig at du påstår Flash ikke spiller max på Windows...det kører altså perfekt på min Win7 maskine her.

Og så er det da klart hvis Adobe fokuserer på Flash til Windows platformen når man ser på markedsandele. Omvendt kan jeg så spørge..hvorfor fokuserer Apple ikke i at lave Quicktime (og iTunes for den sags skyld) bedre til Windows? For det er da så langsomt og buggy så det halve kunne være nok.

Jeg har haft Win 7 siden udgivelsesdagen og at sige Flash kører perfekt, er godt nok ikke anelse overdrevet. Ja det er blevet bedre med den sidste opdatering, men jeg oplever nu stadig ustabilitet fra tid til anden.

-------------

Skrevet af: Jens Thomsen
Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 18:03
Jeg kan nu sagtens forstå, at Apple helt fravalgte Flash til deres mobile enheder. Jeg ville nok selv foretrække at have valget, men når det er sagt, så er det også et ufravigeligt faktum, at Flash *altid* har kørt elendigt på Apples produkter (og på mange andre produkter for den sags skyld). Adobe har haft årevis til at få det til at køre mere stabilt - og meget, meget lidt er der sket. 

Jeg har nok sammenlagt haft ca. 10-15 browsernedbrud, hvor browseren lukker helt ned pga. en fejl, i de fem år jeg har haft Mac. Og hver eneste gang har det været pga. Flash, kan jeg se ud af fejlmeddelelsen. Jeg gentager: HVER. ENESTE. GANG. Jeg har altså til dags dato ikke oplevet et eneste nedbrud på min Mac, der ikke har været Flash-relateret. Så bliver man naturligvis nok en smule træt af Adobe.

Adobes Flash er i mine øjne noget hø, der ikke hører nogen steder hjemme, hvis de ikke kan få det til at spille bedre. Det trækker alt for mange ressourcer, og det har mig bekendt aldrig været klippestabilt på noget system.

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 18:07
Jens Thomsen. I de 13 år jeg har kørt med windows har jeg aldrig oplevet vrøvl med flash. Ubuntu havde lidt problemer med ubuntu v. 8 og 9. Men jeg har ikke oplevet det med ubuntu 10.04 og opefter

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 18:27
Jeg synes det er synd for kvinden. Men det er utroligt, at man ikke må pille batteriet ud af sin nye macbook pro, så man kan rede den
http://www.mobildebat.dk/showthread.php?t=193769%20 - http://www.mobildebat.dk/showthread.php?t=193769

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 18:46

Jeg synes det er synd for kvinden. Men det er utroligt, at man ikke må pille batteriet ud af sin nye macbook pro, så man kan rede den
http://www.mobildebat.dk/showthread.php?t=193769%20 - http://www.mobildebat.dk/showthread.php?t=193769

Man kan da slet ikke tage dig det mindste seriøst mere... fra nu af vil jeg ignorere ethvert indlæg eller debat skabt af dig, da du nu endegyldigt har bevist din agenda og dit niveau.

Der findes et ord for folk, der opfører sig som dig i debatter på nettet. Det begynder med "t" og ender på "roll".

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 18:46

Det er lidt samme problem man har i England. Afløbet fra køkkenvasken er udvendig på huset, så man kan komme til at tø det op, når det fryser om vinteren.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 18:51

Øh og hvor er det lige adobe tjener penge på din flash afspiller???? Den holder da ikke, for at få flash vist betaler du intet, dem som betaler er dem som laver ting i flash, og lur om nogen af os ved hvem der sidder på flest macs eller win7'ere, jeg gør ikke. Adobe vil bare have flash på så mange maskiner som muligt, være det windows, mac eller linux, og så tror jeg de er halvt ligeglade med det, de er i hvert fald en krig om at rette deres sikkerhedshuller. Så langsomme at google var hurtigere end de var til at lukket et hul i flash.

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 18:56
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Han har da på intet tidspunkt skrevet, at det generer ham at Apple tjener penge? Beskriver blot hvorfor han ikke selv har valgt et Apple produkt.

Forstår simpelthen ikke folk er så fanatiske omkring Apple vs Microsoft... Begge har svagheder og begge har styrker - det er op til den enkelte hvad de helst vil bruge. Der er ikke noget rigtigt eller forkert. 

At skrive de flår armen med pungen af, så tager jeg det som det genere ham at de tjener penge på deres produkter.

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 19:00

Jens Thomsen. I de 13 år jeg har kørt med windows har jeg aldrig oplevet vrøvl med flash. Ubuntu havde lidt problemer med ubuntu v. 8 og 9. Men jeg har ikke oplevet det med ubuntu 10.04 og opefter

Enten lyver du bevist eller også har du ikke tjekket om det har været flash der har skabt problemer for dig, for at påstå du i 13 år aldrig har haft problemer med Flash på en windows baseret PC, er simpelthen ikke noget jeg kan tage seriøst.

-------------

Skrevet af: Hvedstrup
Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 19:29
Jeg har indtil for 2 år siden da jeg købte mit første Apple produkt (Iphone 3G) været stor modstander af Apple produkter da jeg syntes at de var alt for dyre i forhold til hvad men reelt fik. Min telefon er nu en Iphone 4, og dette indlæg skrives på min 6 måneder gamle MB Pro, mens jeg ser en film via min Apple TV2 (som er Streamet fra min windows maskine). 

Jeg er kommet til den konklusion at Apple laver nogle rigtig fede produkter som i kraft af deres properitære tilgang bare virker. Ulemper er der mange af, men for den "gennemsnitlige" bruger mener jeg at Apple er svære at slå. Som det er nu bruger jeg min MB Pro til alle de daglige tjanser, såsom musik, billeder, surfing osv. Til spil, udvikling mm. har jeg en stærk stationær Win7 pc som klarer disse opgaver glimrende. Derfor kan jeg kun konkludere at begge lejre har sine forcer, og ingen af dem er uden fejl.

Macs fejler, Windåser fejler og Linux fejler og OP's række af indlæg er uden substans eller for den sags skyld nogen former for beviser.

Køb det der virker for Jer, længere er den vel ikke.

-------------
Mvh

Hvedstrup

Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 19:32
Bare fordi man ikke anerkender jeres kritikpunkter af Apple behøver det jo ikke betyde, at man er ukritisk. Jeg kan sagtens finde nogle ting, jeg ville ønske anderledes, fx synes jeg ikke iTunes fungerer ligeså smooth som man kan forvente af et Apple-program, det er bare nogle kritikpunkter og kvalitetskriterier, der er helt på den anden side af jorden i forhold til ønsker om hurtigere specs, individuelle muligheder for drivers, flash osv.

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 19:36

Enten lyver du bevist eller også har du ikke tjekket om det har været flash der har skabt problemer for dig, for at påstå du i 13 år aldrig har haft problemer med Flash på en windows baseret PC, er simpelthen ikke noget jeg kan tage seriøst.

Jeg havder folk der lyver. Så jeg kunne aldrig finde på at lyve. Der har aldrig sket noget, når jeg har brugt et flash plugin. Kun med ubuntu 8-9 men ellers har jeg aldrig oplevet der skete noget.

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 19:39

Man kan da slet ikke tage dig det mindste seriøst mere... fra nu af vil jeg ignorere ethvert indlæg eller debat skabt af dig, da du nu endegyldigt har bevist din agenda og dit niveau.

Der findes et ord for folk, der opfører sig som dig i debatter på nettet. Det begynder med "t" og ender på "roll".

Hvorfor er det lige at opfører dig på denne måde. For jeg synes da det er synd for den kvinde. At hvis hun skal rede sin mac, mister hun garantien. Det er da synd for hende. Du opfører dig som et barnagtig fjols som ikke tåle kritik af ting du også har.

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 19:44
mufcdk1974, tja hvad skal jeg sige? Jeg var med på Win7 lige fra den første betaversion og som jeg har oplevet Flash siden dengang, har der ikke været nogen problemer overhovedet på min maskine. Det er rigtigt at som de nyere versioner er blevet released så har det minimeret cpu-forbruget en smule, men det har nu aldrig været et problem på min maskine. RAM er jo til for at blive brugt til noget.

Øh og hvor er det lige adobe tjener penge på din flash afspiller???? Den holder da ikke, for at få flash vist betaler du intet, dem som betaler er dem som laver ting i flash, og lur om nogen af os ved hvem der sidder på flest macs eller win7'ere, jeg gør ikke. Adobe vil bare have flash på så mange maskiner som muligt, være det windows, mac eller linux, og så tror jeg de er halvt ligeglade med det, de er i hvert fald en krig om at rette deres sikkerhedshuller. Så langsomme at google var hurtigere end de var til at lukket et hul i flash.

Hvaaa...hvorfor begynder du lige pludselig at inddrage penge?   Jeg hentydede til at 80-90% verden over bruger Windows systemer og at det derfor var naturligt nok i mine øjne hvis Adobe brugte flere af deres ressourcer på at optimere Flash til Windows. Penge eller indtjening er slet ikke et emne i den diskussion.

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 20:08

mufcdk1974, tja hvad skal jeg sige? Jeg var med på Win7 lige fra den første betaversion og som jeg har oplevet Flash siden dengang, har der ikke været nogen problemer overhovedet på min maskine. Det er rigtigt at som de nyere versioner er blevet released så har det minimeret cpu-forbruget en smule, men det har nu aldrig været et problem på min maskine. RAM er jo til for at blive brugt til noget.

Hvaaa...hvorfor begynder du lige pludselig at inddrage penge?   Jeg hentydede til at 80-90% verden over bruger Windows systemer og at det derfor var naturligt nok i mine øjne hvis Adobe brugte flere af deres ressourcer på at optimere Flash til Windows. Penge eller indtjening er slet ikke et emne i den diskussion.

jeg tror penge er et issue for adobe. Og jeg er ikke sikker du kan dele optimeringerne op på hver platform på den måde. lad lade det bare ligge, mine pointe gik vist over hovedet på dig.

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 20:11

Hvorfor er det lige at opfører dig på denne måde. For jeg synes da det er synd for den kvinde. At hvis hun skal rede sin mac, mister hun garantien. Det er da synd for hende. Du opfører dig som et barnagtig fjols som ikke tåle kritik af ting du også har.

Du leder virkelig bare efter ting du kan svine apple på hva?
Er vi ude i misundelse er en grim ting eller sådan noget....eller er vi ude i noget t.....roll?

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 20:17

Synes du ikke miscrosoft er dyre med deres windows licenser???? De tjener da også penge.

Ikke lære nyt system, det gør du en del hver gang du får ny version af windows, ja startknappen er samme sted, men de flytter rundt på det meste andet, eller ligger lidt flere lag af "usability" på. Det for synes jeg det er lidt svagt bruge det som argument.

Prisen kan altid diskuteres. Men hvis du nu kunne have haft en apple maskine i den tid du havde haft 2 eller 3 andre pc'ere, hvad regnestykket så?

Mht. til det med pengene, så generer det mig ikke en døjt at Apple tjener penge (hvor skriver jeg det?). Jeg synes deres produkter er dyre, men det er jo noget andet.

Ja, Windows koster også penge, men der tilbydes ikke "billige" muligheder i Apples økosystem. Det er jo fint nok hvis man vil have highend produktet, men skidt hvis man ikke vil betale mere end 2.000 kr for en smartphone f.eks..

Fint at iPod afspiller MP3, hvad hjælper det når min musik ligger i FLAC (Lossless) Ouch - argumentet består

Jeg arbejder med computere dagen lang og arbejder med mest med Windows men også AS/400, Unix, AIX, zOS (IBM mainframe). Jeg har ikke brug for endnu et OS i mit liv og Windows kommer jeg ikke uden om på mit arbejde - argumentet består.

Tja, og mht til dit sidste du skriver så misforstår du mig. Jeg har skam alle tre laptops endnu. Den ældste er 5 år gammel og har kørt original XP indtil for 1 måned siden hvor der blev lagt Windows 7 på (uden problemer), den næst ældste er netop opgradet fra Vista til Windows 7, den nyeste er født med Windows 7. De to opgraderinger har kostet 330kr/stk og har været alle pengene værd.

Tør ikke tænke på hvad det ville have kostet, hvis jeg i samme periode skulle have købt tre tilsvarende MacBooks i hhv. 2006, 2008 og 2010.

Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 20:21

Med al respekt for de stakkels kvinder og kaffedrikkere, så er det indbyggede batteri klart at foretrække, fordi det vejer mindre, holder meget længere og ikke degraderer i samme grad som ellers. At det så er vanskeligere at skifte må man tage med.

Det useriøse ved at hænge sig i disse historier er, at kriteriet for et godt argument pludselig ikke er andet end 'der står noget på internettet om'. Den slags synes jeg vi skal lade EB om.

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 20:26

Du leder virkelig bare efter ting du kan svine apple på hva?
Er vi ude i misundelse er en grim ting eller sådan noget....eller er vi ude i noget t.....roll?
Nej ikke misundelse. Men mere medlidenhed. Jeg synes ikke om apple og deres politik. som jeg har skrevet før. for 4-5 år siden havde pengene til mac, men jeg havde tænkt mig at købe en den gang. men jeg valgte ubuntu, da det tiltalte mig bruger mæssig

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 20:30

Det er lidt synd du ikke gider lære et nyt OS(Det er ikke så svært), da man derved ikke kan vurdere om det man realt benytter er meget godt, godt eller skidt. f.x. integrationen mellem iLife programmerne, er milevidt forskellig fra windows.
Det samme gælder den anden vej, hvis man er OSX bruger og stadig tror at Windows opfører sig som windows XP.

Arbejder som udvikler til daglig og har nok at gøre med at følge med udviklingen i den software jeg repræsenterer. Et OS er i bund og grund bare et program der styrer hardwaren og bruges til at starte og stoppe applikationer.

Når jeg er på arbejde swapper jeg mellem firmaets software, mailprogram og chatclient.
Når jeg er hjemme bruger 98% af tiden i Google Crome (browser) 
Fortæl mig lige hvorfor jeg skal bruge tid på at lære et nyt OS? Big smile

Ja Apple er selvfølgeligt lidt dyrere, men køber man en high-end PC, så er forskellen nu ikke så stor.
Men som jeg skriver, så er jeg færdig med high-end PC'ere, gider ikke bruge penge på det og jeg har gode erfaringer med den billige mellemvare. Men det findes ikke i Apples verden, det er lidt ligesom med Ford T: du kan få den i lige den farve du vil ha - bare den er sort!

Skrevet af: Davidp
Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 20:54

Som System Administrator forstår jeg Lettens argumentation til fulde. Jeg finder det heller ikke specielt spændende eller nyttigt at skulle bestræbe mig på at lære et nyt OSX at kende. Jeg er fuldt bekendt med både XP og Win7, og har aldrig været generet af hvordan de har været skruet sammen. Læg dertil at alle mine administrative programmer ikke kan køre på OSX, og grunden til at skifte er overordentlig svær at se..

Derudover, så er jeg en smule skræmt af at se hvordan folk i min omgangskreds som ejer Apple produkter er blevet særdeles nedladende overfor ikke-Apple enheder (kommentarer som 'Kan man virkelig blive glad for sådan en?' om min Desire og BoxeeBox har jeg hørt et par gange), og flere virker til at være blevet "frelst" efter at have stiftet bekendskab med Iphone og Ipad - og skal nu ALDRIG eje andet. Om det er generelt for Apple ejere skal jeg lade være usagt, men mange lader til at have lagt objektiviteten på hylden når det kommer til Apple kontra andre produkter, hvilket jeg finder en smule skræmmende.

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af Davidp Davidp skrev:

Som System Administrator forstår jeg Lettens argumentation til fulde. Jeg finder det heller ikke specielt spændende eller nyttigt at skulle bestræbe mig på at lære et nyt OSX at kende. Jeg er fuldt bekendt med både XP og Win7, og har aldrig været generet af hvordan de har været skruet sammen. Læg dertil at alle mine administrative programmer ikke kan køre på OSX, og grunden til at skifte er overordentlig svær at se..

Derudover, så er jeg en smule skræmt af at se hvordan folk i min omgangskreds som ejer Apple produkter er blevet særdeles nedladende overfor ikke-Apple enheder (kommentarer som 'Kan man virkelig blive glad for sådan en?' om min Desire og BoxeeBox har jeg hørt et par gange), og flere virker til at være blevet "frelst" efter at have stiftet bekendskab med Iphone og Ipad - og skal nu ALDRIG eje andet. Om det er generelt for Apple ejere skal jeg lade være usagt, men mange lader til at have lagt objektiviteten på hylden når det kommer til Apple kontra andre produkter, hvilket jeg finder en smule skræmmende.

Det kunne også bare være de var så glade for at have fået nogle produkter der bare virker, og virker super efter deres behov, og derfor ikke ser nogen grund til at skulle skifte til andet. Dette ser jeg ikke som at være nedladende over for andre produkter, nærmere bare en glæde over det det man har fået og at det virker for en selv.

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 20:58

De to opgraderinger har kostet 330kr/stk og har været alle pengene værd.

Tør ikke tænke på hvad det ville have kostet, hvis jeg i samme periode skulle have købt tre tilsvarende MacBooks i hhv. 2006, 2008 og 2010.

229,- stykket

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 20:59

Det kunne også bare være de var så glade for at have fået nogle produkter der bare virker, og virker super efter deres behov, og derfor ikke ser nogen grund til at skulle skifte til andet. Dette ser jeg ikke som at være nedladende over for andre produkter, nærmere bare en glæde over det det man har fået og at det virker for en selv.

Bestemt. Men det er ikke min opfattelse.

Edit: Eller rettere, jeg er da helt sikker på at de er glade for deres Apple produkter. Men jeg finder stadig mange Apple ejeres holdninger til andre enheder for grænsende til det ignorante og fordomsfulde.

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 21:03

Mht. til det med pengene, så generer det mig ikke en døjt at Apple tjener penge (hvor skriver jeg det?). Jeg synes deres produkter er dyre, men det er jo noget andet.

Ja, Windows koster også penge, men der tilbydes ikke "billige" muligheder i Apples økosystem. Det er jo fint nok hvis man vil have highend produktet, men skidt hvis man ikke vil betale mere end 2.000 kr for en smartphone f.eks..

Fint at iPod afspiller MP3, hvad hjælper det når min musik ligger i FLAC (Lossless) Ouch - argumentet består

Jeg arbejder med computere dagen lang og arbejder med mest med Windows men også AS/400, Unix, AIX, zOS (IBM mainframe). Jeg har ikke brug for endnu et OS i mit liv og Windows kommer jeg ikke uden om på mit arbejde - argumentet består.

Tja, og mht til dit sidste du skriver så misforstår du mig. Jeg har skam alle tre laptops endnu. Den ældste er 5 år gammel og har kørt original XP indtil for 1 måned siden hvor der blev lagt Windows 7 på (uden problemer), den næst ældste er netop opgradet fra Vista til Windows 7, den nyeste er født med Windows 7. De to opgraderinger har kostet 330kr/stk og har været alle pengene værd.

Tjo den består via tilføjelse af yderlige info. Jeg står stadig inde for at du skal vælge de produkt du synes passer til dig, jeg havde bare ikke brug for en længere udredning hvorfor du ikke vil have apple. Fortæl hellere hvorfor du vil have noget andet. Så får det et mere positivt drej i stedet for negativt.

Og ja jeg synes stadig det lyder som om du havde ondt i røven over apple tjener gode penge.

Desuden vil jeg påpege at jeg ikke har skrevet nedladende om nogle af de forskellige systemer, jeg mener at konkurrence at ginialt, og der skal være plads til alle systemerne.

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 21:04

Bestemt. Men det er ikke min opfattelse.

Edit - se det var en nedladene kommentar, og sådan synes jeg ikke er på sin plads, jeg går ikke ind fanboyism.

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 21:09
Citér

Det synes jeg er små sørgeligt.

Læs min edit.

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 21:14

jeg havde bare ikke brug for en længere udredning hvorfor du ikke vil have apple. 

Så skulle du måske undlade at følge denne tråd, der er altså risiko for at der bliver talt for og imod Apple når der står "Apple Vs andre"

Fortæl hellere hvorfor du vil have noget andet. Så får det et mere positivt drej i stedet for negativt.

Jeg beskrev nøgternt mine personlig bevæggrunde for at jeg ikke er havnet med et Appleprodukt - lad nu være med at være så ømskindet -  get over it!

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 21:21

Jeg beskrev nøgternt mine personlig bevæggrunde for at jeg ikke er havnet med et Appleprodukt - lad nu være med at være så ømskindet -  get over it!

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 21:23

jeg havde bare ikke brug for en længere udredning hvorfor du ikke vil have apple. 

Så skulle du måske undlade at følge denne tråd, der er altså risiko for at der bliver talt for og imod Apple når der står "Apple Vs andre"

Fortæl hellere hvorfor du vil have noget andet. Så får det et mere positivt drej i stedet for negativt.

Jeg er skam ikke ømskindet, og så vil jeg lade det ligge ved det, så det ikke går hen og bliver personligt i stedet.

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 21:25

Citér

Det synes jeg er små sørgeligt.

Læs min edit.

Men så læs min edit LOL

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 21:27

229,- stykket

Først tænkte jeg bare, hvad mener du ????? Confused -har du fundet det billigere

Men jeg antager det er fordi du har Mac og der koster det 229kr for en opgradering - korrekt?

I så fald er det måske 229kr pr. styk pr. år Big smile eller hvad? jeg ved ikke hvordan det foregår hos Apple med alle disse kattedyr.

Windows skifter ikke så ofte og der kommer ind imellem Gratis Servicepacks  ligesom der løbende kommer ny browser, mediaplayer, mail og messengerklienter, photosoftware, Moviemaker osv.

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 21:42

229,- stykket

Først tænkte jeg bare, hvad mener du ????? Confused -har du fundet det billigere

Men jeg antager det er fordi du har Mac og der koster det 229kr for en opgradering - korrekt?

I så fald er det måske 229kr pr. styk pr. år Big smile eller hvad? jeg ved ikke hvordan det foregår hos Apple med alle disse kattedyr.

Windows skifter ikke så ofte og der kommer ind imellem Gratis Servicepacks  ligesom der løbende kommer ny browser, mediaplayer, mail og messengerklienter, photosoftware, Moviemaker osv.

Så vidt jeg ved så kommer der også gratis opdateringer, kald det SP's til mac, ud over de store katte opdateringer.
Du kan på ingen måde sammenligne MS's photosoftware og moviemaker, det er noget bras i forhold til ilife pakken fra apple, som følger med gratis. De andre pakker du nævner kommer også gratis for apple brugere.

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 21:49

det er noget bras i forhold til ilife pakken fra apple

Du skal vist læse nogle af dine egne indlæg om ikke at nedgøre "de andre produkter" Confused

og du siger du ikke er ømskindet.

Jeg kender iøvrigt intet til Mac og deres software og opgraderingspolitikker, fortalte bare hvordan det fungerede i Windows og at man ikke nødvendig vis kunne sammeligne 330kr og 229kr for en opgradering.

Vi bliver vist ikke venner - jeg hopper ud af tråden her.

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 21:49

229,- stykket

Så vidt jeg ved så kommer der også gratis opdateringer, kald det SP's til mac, ud over de store katte opdateringer.
Du kan på ingen måde sammenligne MS's photosoftware og moviemaker, det er noget bras i forhold til ilife pakken fra apple, som følger med gratis. De andre pakker du nævner kommer også gratis for apple brugere.

Det ville da også være ganske absurd om Apple tog sig betalt for service pack lignende opdateringer til deres OSX, men det mener jeg nu heller ikke at de gør.

Dog mener jeg, ret mig hvis jeg tager fejl, at der kom en OS opdatering til 3. gen Iphonen som brugerene skulle betale for?

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 21:55

det er noget bras i forhold til ilife pakken fra apple

Du skal vist læse nogle af dine egne indlæg om ikke at nedgøre "de andre produkter" Confused

og du siger du ikke er ømskindet.

Jeg kender iøvrigt intet til Mac og deres software og opgraderingspolitikker, fortalte bare hvordan det fungerede i Windows og at man ikke nødvendig vis kunne sammeligne 330kr og 229kr for en opgradering.

Vi bliver vist ikke venner - jeg hopper ud af tråden her.

Systemer så snakker vi OS, og de pakker fra MS er virkelig noget bras.

Nu er det vist dig der er ømskindet, men du har ret vi bliver ikke venner.

Print side | Luk vindue