Print side | Luk vindue

MacBook Pro hakker i grafik?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=95440
Udskrevet den: 07-Februar-2025 kl. 08:19

Emne: MacBook Pro hakker i grafik?
Skrevet af: ladiesman217
Emne: MacBook Pro hakker i grafik?
Skrevet den: 29-Marts-2011 kl. 23:50
Hey!

Jeg købte mig i sommeren 2010 en MacBook Pro 13" 2,4 GHz Core2Duo, som jeg er rigtig glad for. Der er bare en ting jeg er begyndt at undre mig over...

Når jeg går ind på Ekstrabladet eller BT's hjemmeside, eller bare generelt "tunge" grafiske sider med mange billeder, og scroller ned af siderne, så hakker den nærmest sådan i det, altså den kører ikke flydende...
Det er som om at når jeg kører to fingre op eller ned på min mousepad, for at scroll op og ned af siderne, så er den lidt forsinket i det, og det er selvom siden er loadet færdig.

Jeg bruger Firefox 4.0, men den gør det også i Safari.

Kan det skyldes et eller andet? Jeg har opdateret og lavet en ny søgning på opdateringer.

Den er også blevet en _anelse_ langsommere om at starte op. Den loader min Dock hurtigt nok, samt ikonerne derpå, men der går lige lidt ekstra tid inden den viser menulinien i toppen helt færdig.

En der kan have en idé, eller sker det også for andre?

-------------
          

Svar:
Skrevet af: Palleraa
Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 00:27
Opdater din Flash til den nyeste (mener det er 10.2). Det hjælper gevaldigt. Ellers overvej click2flash som er en intilligent flash-blocker til Safari. Der må findes noget tilsvarende til Firefox. Jeg bruger desuden add blocker til Safari. Så fylder BT kun ca det halve :)

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 09:57
Jeg har godt nok opdateret min Flash, men dvs. jeg skal finde et program til Firefox der blokere Flash osv.? Da Mac ikke arbejder så godt sammen med Flash?

-------------
          

Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 10:24
det er vist mere et spørgsmål om at visse ting der efterhånden præsenteres via flash ikke fungere særligt godt.. generelt.. jeg har på min næste nye pc med win7 oplevet at flashreklamer nærmest lavede min computer til hakkebrædt sålænge jeg var på den side...

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 10:28
Det er fandme sørgeligt :/

Men måske det var værd at prøve det click2flash osv.. Men ja, Flash er noget underligt noget!

-------------
          

Skrevet af: mufcdk1974
Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 12:16
Før jeg opdaterede Flash her for et par dage siden, havde jeg også stor problemer med især Ekstra Bladet. Den side er simpelthen et Flash helvede.

FYI: Jeg bruger Win 7.

-------------
http://www.invelos.com/DVDCollection.aspx/martin1974 - Film samling (Opdateret den 26/11-09)

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 30-Marts-2011 kl. 12:26
Du kan også lige se efter om du har installeret mange programmer, der kører i starten.

Æblemenuen / Systemindstillinger / Konti / Fanebladet Log ind-emner
Der kan du se om der er kommet for mange programmer. Men der er måske nogle der ikke er nødvendige mere.

Ellers som andre skriver, så er det flashreklamer på især bt og ekstrabladet, der er slemme.

Du finder udvidelser til Safari i Safari menuen: Safari / Galleri med Safari-udvidelser
De ligger under Produktivity. Enten AdBlock eller Click to Flash. Begge vil give hurtigere hjemmesider.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 13:57
Det lyder til at I alle MacBook brugere anvender Safari fremfor Firefox? Er det bedre at bruge Safari på en MacBook Pro da?

-------------
          

Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 14:10
Jeg synes Safari er hurtigere og lettere at få til at vise skrifttyper pænt på skærmen, men har da også indtryk, at mange bruger og er glade for Firefox.

- og efter at der kom AdBlock i Safari loader selv aviserne hurtigt

Skrevet af: Ophørt
Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Det lyder til at I alle MacBook brugere anvender Safari fremfor Firefox? Er det bedre at bruge Safari på en MacBook Pro da?

Jamen er der nogen forskel på den alm. windows bruger, der kører med IE, og den alm ubuntu bruger, der kører Firefox?. Tror det er stadig meget med, at man bruger det der er pre-installeret på

Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Vanderlay Vanderlay skrev:

Jeg synes Safari er hurtigere og lettere at få til at vise skrifttyper pænt på skærmen, men har da også indtryk, at mange bruger og er glade for Firefox.

Nu har jeg ikke prøvet firefox på mac. Men safari på windows køre sløvt som bare en i H.....

Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 14:13
Har søgt lidt efter tilføjelser til Firefox, men kan ikke finde de der Click to Flash og AdBlock, så måske jeg skal overveje Safari. Det der bare irriterer mig grænseløst, er at jeg ikke kan få Safaris browser vindue til at fylde hele skærmen ved at trykke på det grønne +, men jeg skal til at trække i vinduet for at det fylder hele skærmen. Kan man ændre på det?

-------------
          

Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Jamen er der nogen forskel på den alm. windows bruger, der kører med IE, og den alm ubuntu bruger, der kører Firefox?. Tror det er stadig meget med, at man bruger det der er pre-installeret på

Nej umiddelbart ikke Smile men dem der bruger IE på Windows burde kraftigt overveje en anden browser IMO!

-------------
          

Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 14:17

Har søgt lidt efter tilføjelser til Firefox, men kan ikke finde de der Click to Flash og AdBlock, så måske jeg skal overveje Safari. Det der bare irriterer mig grænseløst, er at jeg ikke kan få Safaris browser vindue til at fylde hele skærmen ved at trykke på det grønne +, men jeg skal til at trække i vinduet for at det fylder hele skærmen. Kan man ændre på det?

I firefox går du ind i tilføjelser og i plugin, og deaktiver shockwave flash. så er flash slået fra

Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 14:18

Nej umiddelbart ikke Smile men dem der bruger IE på Windows burde kraftigt overveje en anden browser IMO!
Helt enig. Men den nye IE 9 kører rimelig godt nu

Skrevet af: Vanderlay
Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 14:21

Nu har jeg ikke prøvet firefox på mac. Men safari på windows køre sløvt som bare en i H.....

Ja, Safari til windows er vist ikke specielt godt, men nu har manden jo en mac. Firefox til OSX er ikke specielt langsom, men ikke så hurtig som Safari (til OSX)

Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 14:23
Jamen det var bare en ren Windows vane jeg havde og installerede Firefox på min Mac, men kan da begynde at anvende Safari så :) Takker for tips'ne!

-------------
          

Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 14:31
Nogle der har en løsning til det med Safaris vindue ikke tilpasser sig skærmen når man trykker på det grønne kryds oppe i venstre hjørne?

Satme godt nok sygt så meget det hjælper på EB.dk ved at deaktivere Flash i Firefox.. Hold da op! Nice Smile

-------------
          

Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 14:57
Det må jeg prøve på min ubuntu.

Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 15:49

Det er en iMac, jeg har, og den er kraftig nok til flash. Men jeg bruger Safari mere og mere i stedet for Firefox. Efter jeg har vænnet mig til Safari, kan jeg bedre lide den.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 15:57

Nogle der har en løsning til det med Safaris vindue ikke tilpasser sig skærmen når man trykker på det grønne kryds oppe i venstre hjørne?

Jeg tror ikke det kan ændres. Det fungerer anderledes end på Windows. Når man klikker på det grønne +, bliver vinduet tilpasset til det man ser på. Dvs. det bliver ikke bredere end det er nødvendigt.

Det bliver måske ændret i næste version af OS X (Lion). Der kommer flere programmer, der kan køre i fuldskærm.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 16:42
Alt efter hvor meget skærmplads man har, så er det da også spild at køre browser i fuld skærm.. :D På min 15" kører jeg med browser i lidt over halvdelen af skærmen, så har jeg plads til andre ting på resten - messenger programmer for mit vedkommende det meste af tiden :)

Man skal lige vænne sig til det, men efter lidt tid bliver det sq meget rart :) Jeg bliver i hvert fald irriteret når folk trækker mit browser vindue ud i fuld skærm størrelse nu... LOL Men selvfølgelig, hvis man sidderpå 13" eller derunder så er det selvfølgelig noget andet :)

Omkring browser tingen, så bruger jeg overvejende Safari. Jeg kan godt lide layoutet, simpelt og pænt. Men med det sagt, så føles det langt fra som den hurtigste browser - både Chrome og Firefox er hurtigere i mine øjne (men det er selvfølgelig totalt uvidenskabeligt). Mit issue med både Chrome og Firefox er så til gengæld at de sætter mit discrete grafikkort igang, hvilket går ud over både varme og batteritid. Og så kan jeg trods alt godt leve med at det tager 0,1 sekund længere at loade en side :)

En skam ellers, jeg kan rigtig godt lide det nye Firefox4. Det er sq en lækker browser!

Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Alt efter hvor meget skærmplads man har, så er det da også spild at køre browser i fuld skærm.. :D På min 15" kører jeg med browser i lidt over halvdelen af skærmen, så har jeg plads til andre ting på resten - messenger programmer for mit vedkommende det meste af tiden :)

Man skal lige vænne sig til det, men efter lidt tid bliver det sq meget rart :) Jeg bliver i hvert fald irriteret når folk trækker mit browser vindue ud i fuld skærm størrelse nu... LOL Men selvfølgelig, hvis man sidderpå 13" eller derunder så er det selvfølgelig noget andet :)

Omkring browser tingen, så bruger jeg overvejende Safari. Jeg kan godt lide layoutet, simpelt og pænt. Men med det sagt, så føles det langt fra som den hurtigste browser - både Chrome og Firefox er hurtigere i mine øjne (men det er selvfølgelig totalt uvidenskabeligt). Mit issue med både Chrome og Firefox er så til gengæld at de sætter mit discrete grafikkort igang, hvilket går ud over både varme og batteritid. Og så kan jeg trods alt godt leve med at det tager 0,1 sekund længere at loade en side :)

En skam ellers, jeg kan rigtig godt lide det nye Firefox4. Det er sq en lækker browser!
Man kan vist nok slå hardware accelrationen fra på både chrome og Firefox.

Skrevet af: Simon R.
Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 18:57

... men Firefox er langsommere. Og både Chrome og IE er fx langsommere til Flash. Altså: Endnu et af dine udokumenterede postulater Wink

Tjek de enkelte tests....

http://www.tomshardware.com/reviews/internet-explorer-9-chrome-10-opera-11,2897-14.html

Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af Simon R. Simon R. skrev:

... men Firefox er langsommere. Og både Chrome og IE er fx langsommere til Flash. Altså: Endnu et af dine udokumenterede postulater Wink

http://www.tomshardware.com/reviews/internet-explorer-9-chrome-10-opera-11,2897-14.html

Undskyld hvad snakker du om, jeg har kun sagt at safari kører sløvt på windows ikke andet.

Hvad er dit problem med mig i denne tråd?

Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 19:13

Undskyld hvad snakker du om, jeg har kun sagt at safari kører sløvt på windows ikke andet.

Hvad er dit problem med mig i denne tråd?

Det sædvanlige: Dine løgne...:) Check selv de benchmarks jeg linkede til. Hvorfor fremhæve at Safari er specielt langsomt (det er jo et Apple produkt, måsker derfor...), når mange andre af de gængse browsere faktisk er langsommere til det hele? Selv Chrome er langsommere end Safari til nogle ting, men ellers absolut en af de hurtigste. Så grunden til at vedkommende i tråden oplevede noget som langsomt var nok ikke Safaris skyld, som du ellers kraftigt antyder.

Og så tror jeg i øvrigt Vanderlay bruger Safari på Mac, så hvad har Safari på Windows med sagen at gøre? Hvad har Windows i det hele taget med Macbook Pro (som jo kører OS X, det ved du godt) at gøre?

Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 19:22
Læs hele tråden Først. Og for det andet safari er ikke i den test du har linket til. Og jeg snakker om når man bruger browserne. Jeg har brugt safari indtil chrome blev til. man at ff og chrome er hurtigere i bruger Oplevelsen til windows på min maskine

Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 19:26

Læs hele tråden Først. Og for det andet safari er ikke i den test du har linket til. Og jeg snakker om når man bruger browserne. Jeg har brugt safari indtil chrome blev til. man at ff og chrome er hurtigere i bruger Oplevelsen til windows på min maskine

Nå, hvis Safari ikke er med i testen må det være fordi siden ikke vises ordentligt under Ubuntu Wink

Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 19:37

Nå, hvis Safari ikke er med i testen må det være fordi siden ikke vises ordentligt under Ubuntu Wink

sidder ved min kones win 7

åh har lagt mærke til de tre test som den viser. men ikke posetivt til win

Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 20:11
Tre test? Der er 5-10 sider med mange tests pr. side. Win7 fungerer åbenbart heller ikke rigtigt LOL

Skrevet af: Sionic
Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 20:13

Satme godt nok sygt så meget det hjælper på EB.dk ved at deaktivere Flash i Firefox.. Hold da op! Nice Smile

Glims...
http://www.machangout.com/

Alternativt ka' du trykke Alt+Cmd+D der gemmer dock'en. Dernæst ka' du trække Safari ud til "fuldskæm". For at få dock'en tilbage igen trykker du Alt+Cmd+D og (+) ikonet vil nu tilpasse Safari med eller uden dock'en.

Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af Sionic Sionic skrev:

Glims...
http://www.machangout.com/

Alternativt ka' du trykke Alt+Cmd+D der gemmer dock'en. Dernæst ka' du trække Safari ud til "fuldskæm". For at få dock'en tilbage igen trykker du Alt+Cmd+D og (+) ikonet vil nu tilpasse Safari med eller uden dock'en.

Glims skal prøves - tak for tippet.
Jeg synes heller ikke Safari bliver bred nok, når jeg læser avis i epaper.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: JayKay
Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 20:49
Jeg har en macbook fra 2008 og jeg bruger chrome og har ingen hakker whatsoever....

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 23:33

Læs hele tråden Først. Og for det andet safari er ikke i den test du har linket til.

Så tror jeg du skal læse lidt mere af testen.....

Du kunne starte med at kigge på dette billede:
http://media.bestofmicro.com/9/3/285447/original/wbgp3singletab.jpg

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet den: 01-April-2011 kl. 07:25
tilbage knappen var ikke til at få øje på. men det lover ikke så godt i de test, kan jeg se få safari på windows.

Men skal stadig tænke på der er forskel på computere

Skrevet den: 01-April-2011 kl. 10:18
*zip*

Skrevet af: TobiasKM
Skrevet den: 01-April-2011 kl. 21:58

Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Man kan vist nok slå hardware accelrationen fra på både chrome og Firefox.

For længst afprøvet, no good.

Print side | Luk vindue