Print side | Luk vindue

Hvor mange af film i jeres samling har i set?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=95496
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 16:42

Emne: Hvor mange af film i jeres samling har i set?
Skrevet af: Sylvest
Emne: Hvor mange af film i jeres samling har i set?
Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 19:15
Under den seneste afstøvning af filmsamlingen kom jeg til at tænke over, at der er mange film i min samling, som jeg aldrig har fået set efter de er blevet købt. Nogle er købt fordi jeg så filmen i biografen og syntes de var værd at investere i, og andre er set på TV etc. og endelig så er en stor del købt efter anbefaling fra venner, men af forskellige årsager så har filmene endnu ikke fundet vej til min DVD/BD afspiller og jeg tvivler da også på at allesammen nogensinde når det, da jeg nok ikke stopper med at købe film.

Jeg talte lige op og har pt. 435 film i min samling (derudover er der en del serier). Af filmene ved jeg med sikkerhed at jeg har set omkring 200 titler, mens omkring 90 af titlerne har jeg overhovedet ikke set noget sted og resten er så resultatet af inspiration fra en biograftur eller lignende.

Please fortæl mig at jeg ikke er alene :-)

Svar:
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 19:18
Jeg tror, jeg har set ca. 90% af mine film, og kæmper da, for at få set resten. Det er bare svært at følge med, når der kommer så mange film.

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: Allan Olesen
Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 19:31
Jeg har som regel 2-10 film liggende i ubrudt folie. Ligeledes et par bøger, jeg ikke har fået læst.

Jeg synes, det er en rar fornemmelse, at man til enhver tid og uden at forlade huset vil kunne dykke ned i en film eller bog, man aldrig har set.

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 19:52
Har set alle mine! Men er også mere eller mindre gået i stå med indkøb. Har en tanke om at alle de film aldrig blir' set igen, så det er for vildt at anskaffe dem allesammen. Så hellere leje eller låne på Biblioteket Tongue

Skrevet af: Hother
Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 19:54
Mon ikke at det er omkring 98%, er lige ved at se resten af den sidste, nemlig en koncertoptagelse med The PoliceTongueLOL

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: Darknezs
Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 20:02
Har en mappe på min WDTV LiveHub der heder " nye film" (jeg ripper alle mine DVDer BDer) der er vel en 3 -4 stykker jeg ikke har set endnu, har ca. 600 stk så det er promiller Wink

Skrevet af: Jens Thomsen
Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 20:50
Jeg har omkring 1000 dvd'er og mangler at se et sted mellem 50-100 af dem. 

Skrevet af: BigRaj
Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 20:52
U are not alone my friend. Jeg var i Blockbuster og sælge alle mine dvd'ere sidste weekend. Der var ca 60 titler jeg ikke havde set og 4 titler jeg var kommet til at købe ordi jeg ikke vidste at jeg allerede havde dem. :-) På min wdtv live har jeg vel omkring 100 titler jeg endnu mangler at se. God athave lidt til de lange sommer afteneer der forhåbentlig er på vejWink

-------------
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 20:57
Tror jeg har set ca 60% af mine film.

Men har ca 700 film på lager

Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 21:13
Sylvest , du er ikke aleneSmile , jeg har ca 350 Blu-ray film , og mangler at se ca en 30-40 stykker . Jeg køber vel omkring 10-15 BDèr om måneden , så jeg er altid " bagud " , for det er svært med alle de nye film der udkommerEmbarrassed....
MVH

-------------
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K

Skrevet af: musicus
Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 22:29
Jeg prøver hele tiden at holde trit med film-indkøbene, så godt det nu er muligt. Smile

Men må alligevel konstatere, at der fortsat ligger ca. 15-20 film på Blu-ray og HD-DVD, som jeg endnu ikke har kunnet ta' mig sammen til at gå i gang med. Deriblandt også "Gone With the Wind" (stadig i folie), som - med en samlet spilletid på 233 minutter - af én eller underlig årsag altid ryger nederst i bunken, når der skal udvælges en film til lidt kigning. Wink

"Borte med blæsten" er nemlig slet ikke nogen helaftens-film. Det er en fleraftens-film.  LOL

-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge

Skrevet af: Bruger udmeldt 31
Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 23:15
Har set 1484 af mine 3037 film.

Har for længe siden indset at jeg aldrig får set dem alle, men det er rart at have mange at vælge imellem Smile

Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 23:27
En rimeligt fast del af min morgenrutine består i at se hvad der bliver sendt af film i løbet af dagen og sætte mit mediecenter til at nappe en kopi af dem der ser interessante ud. Jeg ligger og roder rundt omkring 600 film lige pt., hvoraf jeg vil skyde på jeg har set ca. halvdelen.

Skrevet af: Muffeh
Skrevet den: 31-Marts-2011 kl. 23:35
Jeg vil skyde på jeg har et sted mellem 500 & 800 (500-600 var sidste optælling, og der er sket lidt siden, men det ligger flere steder så det lidt svært at holde styr på lige pt.) og har vel set et sted mellem 80-90% af dem, og dette er så kun film (blandet blu-ray og dvd) og så der serier ved siden af, der er vel en 10-12 stk. og så det over et helt års WWE.

- Problemet for mig er, at jeg kan med næsten SAMTLIGE af de film jeg har set huske ca 75% af hele filmens handling bare ved at læse titlen, så er konstant på jagt efter nye, ret så sur røv hvis du spørg mig! :P

-------------
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4

Skrevet af: jake51
Skrevet den: 01-April-2011 kl. 07:51
Jeg har da set dem alle... og mange af dem et par gange
Det der med at købe film og de ender med at samle støv på hylden: Det er fandeme da for svagt!
Hvorfor købe dem hvis du ved, at du ikke får dem set Confused

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson

Skrevet af: ***7***
Skrevet den: 01-April-2011 kl. 08:12
Har vel en 15-30 stks jeg ikke har set (af ca 800-900 DVD) og hver gang jeg er på hylden for at finde film, ender jeg altid med at se en af mine favoritter, fremfor en af de usete Geek

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 01-April-2011 kl. 08:19
Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

Please fortæl mig at jeg ikke er alene :-)

Du er ikke alene.

Ud af cirka 60 film, har jeg stadig en 4-5 stykker i folie.
Ja, i læste rigtigt, cirka 60 film ikke flere, jeg køber sjældent nye, fordi jeg alligevel ikke får dem set.

Meeen finder jeg noget spændende til "næsten gratis" sker det dog at der kommer noget med hjem. Seneste var komplet samling Blackadder....som jeg ikek har fået taget hul på, til trods for at det var før jul jeg købte den.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet af: ekelund
Skrevet den: 01-April-2011 kl. 08:37
vil tro jeg har set ca halvdelen af mine ca 500 film

-------------
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K

Skrevet af: ghost-the-man
Skrevet den: 01-April-2011 kl. 08:54
Har ikke så mange film,for når jeg har set en film en gang eller to,bliver det for kedeligt,er faktisk næsten holdt helt op med at købe film,for jeg skal ha Star Wars når den kommer,men til gengæl er jeg begyndt at købe en del koncerter,dem kan man høre og se igen og igen,desværre kommer der ikke så mange udgivelserConfused,så man skal være glad,hvis man kan købe en koncert om måneden.

Film på blå  41
Musik på blå  26
Demo Disk på blå  9
Musik dvder  28

-------------
M.V.H Jan

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=33699&PN=1&title=ghostthemans-hjemmebio - welcome to Ghost-The-Man`s Hjemmebio/HiFi

Skrevet af: BlackAce
Skrevet den: 01-April-2011 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jeg tror, jeg har set ca. 90% af mine film, og kæmper da, for at få set resten. Det er bare svært at følge med, når der kommer så mange film.
Hæ hæ, man kan nu også holde en pause i bestillingerne. LOL LOL LOL

-------------
655 Blu-Ray film
36 PS3 spil
7   PS4 spil
Samsung UE-55D8005
Samsung LE-40F86BD (sovevær.)
Samsung DVD-HR750 160GB
Sony PS3 Slim 120GB
Sony PS4 1TB
OnePlace tvbox
HDTV-BOX C9000 serien C

Skrevet af: BlackAce
Skrevet den: 01-April-2011 kl. 09:10
Ud fra mine beskedne 345 film har jeg set omkring 85%, ser altid en eller 2 om ugen sammen med en af mine unger. Smile

-------------
655 Blu-Ray film
36 PS3 spil
7   PS4 spil
Samsung UE-55D8005
Samsung LE-40F86BD (sovevær.)
Samsung DVD-HR750 160GB
Sony PS3 Slim 120GB
Sony PS4 1TB
OnePlace tvbox
HDTV-BOX C9000 serien C

Skrevet af: ashdk
Skrevet den: 01-April-2011 kl. 09:16
Har omkring 300 BD, har set dem alle.

Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 01-April-2011 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af BlackAce BlackAce skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Hæ hæ, man kan nu også holde en pause i bestillingerne. LOL LOL LOL
Så får jeg da bare abstinenser.EmbarrassedLOL

-------------
Mvh
Flemming Larsen

Skrevet af: Krjstoff
Skrevet den: 01-April-2011 kl. 12:06
Jeg har set dem alle ... gider ikke købe flere film end jeg kan nå at se Smile

-------------
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |

Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 01-April-2011 kl. 12:30
Jeg har vel 250 titler som alle er set.
Jeg gider dog bare ikke se dem igen og igen, så sidste år købte jeg faktisk ikke en eneste film, da jeg ikke gider smide penge ud på noget, som jeg kun ser én gang. 

Jeg har sågar lige smidt min Toshiba HD-XE1 og 20 HDDVD'er på lossepladsen, da jeg ikke har haft den tændt i 1½ år.

Skrevet af: Fuzhi
Skrevet den: 01-April-2011 kl. 13:25
Jeg vil tro jeg har ca 300 film på blu-ray og dvd jeg mangler at få set ud af ca. 1200. Hertil kommer så ca. 150 film som jeg har optaget fra tv, så jeg kunne roligt holde pause med at købe film i et par år uden at mangle nye film at se.

Skrevet af: ekelund
Skrevet den: 01-April-2011 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

.

Jeg har sågar lige smidt min Toshiba HD-XE1 og 20 HDDVD'er på lossepladsen, da jeg ikke har haft den tændt i 1½ år.
Håber jeg er en 1 april Angry

-------------
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K

Skrevet af: musicus
Skrevet den: 01-April-2011 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Det der med at købe film og de ender med at samle støv på hylden: Det er fandeme da for svagt!
Helt enig. Men endnu er der ikke vedtaget en lov imod at besidde en svag karaktér. Wink

Oprindeligt skrevet af jale51 jale51 skrev:

Hvorfor købe dem hvis du ved, at du ikke får dem set Confused
Jeg tror, at der findes et ord for sådan nogen som os (andre): Shopaholic! LOL

-------------
LG 50PK250N (ISF-kalibreret), Optoma HD200X

2x Denon DVD-2930

2x Toshiba HD-XE1,

Panasonic DMP-BD45, Philips BDP-9500

Strong SRT 8410, Sony HT-DDWG800

2x DVDO Edge

Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 01-April-2011 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af ekelund ekelund skrev:

.

Bare rolig, selvfølgelig er det en aprilsnar. Toshiba'en er kun blevet stillet ud i redskabsskuret, da vi ikke skal på lossepladsen før i morgen.
Mit Panasonic 42PX80E (kun brugt fra marts '08 til juni '09) ryger ved samme lejlighed også ud.

Edit: Så er lortet på lossepladsen. TV'et fik lige et hug med en økse, og HD-XE1'eren havde forinden fået en sjat tændvæske og en tændstik ude i kuglegrillen.
Egentlig sjovt som det giver en feel good-oplevelse at ødelægge ting, man er blevet træt af. Jeg glæder mig allerede til næste år, hvor det gælder mit P42V10 og måske min iMac.

Skrevet af: Sylvest
Skrevet den: 01-April-2011 kl. 17:50
Det er rart at se at jeg ikke er den eneste som bruger penge på film som jeg (muligvis) aldrig får set.

Måske skulle man prøve at se 2 film ad gangen, altså på 2 skærme. Lidt ligesom ham autisten der inspirerede Dustin Hoffmann til Rain Main. Han kunne læse 2 sider i en bog ad gangen....

Skrevet af: Rolf Lemmike
Skrevet den: 01-April-2011 kl. 19:46

Oprindeligt skrevet af ekelund ekelund skrev:

.

Bare rolig, selvfølgelig er det en aprilsnar. Toshiba'en er kun blevet stillet ud i redskabsskuret, da vi ikke skal på lossepladsen før i morgen.
Mit Panasonic 42PX80E (kun brugt fra marts '08 til juni '09) ryger ved samme lejlighed også ud.

Jamen hvis det virker skal jeg da nok komme og hjælpe dig af med begge ting... Kan da oven i købet være jeg stiller en kasse pils når jeg kører Wink

Skrevet af: CARS10
Skrevet den: 01-April-2011 kl. 21:42
I er alle syge,og har brug for medicin LOL (købe film og ikke se dem,meget mystisk)
     carsten

Skrevet af: JordanDK
Skrevet den: 01-April-2011 kl. 23:34
Fantastisk tråd.

Ifølge mit mediecenter, siger den jeg mangler at se 138 film (Både Blu-ray og dvd). Samlet spilletid på 340 timer plus minus et par timer hvis jeg ikke husker galt. Databasen holder dog ikke helt stik, da jeg har set nogle af dem før. Men ikke fået dem set siden de blev rippet til mediecentret.

Det siger også jeg mangler at se 3,5 serier endnu.

Så der er nok at tage fat på. Fik da indhentet lidt af det forsømte i onsdags, hvor jeg alligevel fik set 6 film. LOL Har omkring 1500 film i min samling. Hvor de 300 ca er blå.

-------------
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.

Skrevet af: aerik
Skrevet den: 02-April-2011 kl. 08:06
har omkring 500 film, og mangler at se omkring 200. Men nu har konen banket i bordet og sagt der ikke skal flere film til, før de andre er set.. At der så er kommet et par stykker til siden hun har sagt det, er så en anden side af sagen.

Skrevet af: Slettet_120331
Skrevet den: 02-April-2011 kl. 11:39
For nyligt da jeg sad og kedede mig begyndte jeg at markere alle film på trakt.tv som jeg havde set. Stoppede da jeg kom til ca 700. Ved jeg har glemt utroligt mange, bare svært lige at komme i tanke om det. 

Har da brugt de første 80-100 dage af mit liv på tv serier og film :D 

Print side | Luk vindue