Print side | Luk vindue

PVR til Boxer i Aldi?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=95551
Udskrevet den: 12-Februar-2025 kl. 19:28

Emne: PVR til Boxer i Aldi?
Skrevet af: fltk
Emne: PVR til Boxer i Aldi?
Skrevet den: 02-April-2011 kl. 10:25
http://www.aldi.dk/OFFER_DK_SA/OFFER_14/OFF03.SHTML - http://www.aldi.dk/OFFER_DK_SA/OFFER_14/OFF03.SHTML
Denne boks kan sandsynligvis bruges til Boxer, da den har CI interface. Og optagelserne  bliver sandsynligvis foretaget ukodet. Begge dele lader sig let konstatere for dem der i forvejen har et Boxer abonnement og da der jo er 30 dages returret i Aldi.

Flemming 

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Svar:
Skrevet af: Marconi
Skrevet den: 02-April-2011 kl. 17:53
Fint. Synd att den bara har en tuner. Vill inte alla ha två tuner?

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 02-April-2011 kl. 18:12

På en måde, for dem som ikke har T-Tuner i TVet, er den ikke meget værd. Nyere TVer har det dog.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Marconi
Skrevet den: 02-April-2011 kl. 19:41
Även om man har en tuner i TV:n, så är twin-tuner mycket värt. Framförallt för att man bara har ett ställe att hantera program på, och dels för att dubbla kort kostar extra.

Skrevet af: Bitnissen
Skrevet den: 04-April-2011 kl. 20:58
Kan den optage ét program samtid med den afspiller et andet? Det kan AGK fra Føtex ikke.

/Bitnissen

Skrevet af: digitalt.tv
Skrevet den: 06-April-2011 kl. 13:11
Jeg får den til anmeldelse på http://www.digitalt.tv - www.digitalt.tv . Den ankommer formentlig i morgen. Har fået oplyst, at den endnu kun kan optage ukodede kanaler. Der er dog en opdatering på trapperne, der skal gøre det muligt også at optage Boxer kanaler.

-------------
Bo http://digitalt.tv" rel="nofollow - http://digitalt.tv

Skrevet af: andersp2
Skrevet den: 08-April-2011 kl. 11:31
Har selv kigget på alternative modtagere til boxer der ikke koder optagelser,så de kan afspilles alle mulige steder.

Her kan aldi boksen være en mulighed, men vil den opdatering der skulle så den optage fra boxer også kryptere optagelserne eller vil de være ukodet
Hvis der kommer et liggende tilbud til efteråret kunne jeg godt finde på at købe den, forudsat at den ikke kryptere optagelserne
Ellers tror jeg mit tv kan gøre det

Bor jeg det samme sted som jeg gør nu skal jeg til at investere i noget udstyr for kunne se tv2 fra nytår
satser dog primært på at modtage boxer på min bærbare.

Skrevet den: 08-April-2011 kl. 17:01
Jeg har fået oplyst at Boxer optagelser kun vil kunne afspilles på den boks de er optaget på, når der kommer ny software.

Og til Bitnissen den kan godt optage og afspille et andet.

-------------

Skrevet af: Ham_Der
Skrevet den: 09-April-2011 kl. 11:22
Jeg har købt en til erstatning for en mpeg2 boks.
Jeg kan bekræfte at den virker med et Boxer kort og modul. Det er godt nok et allerede aktivt kort, om den kan opdatere kortet, vides ikke endnu.

Jeg har ikke prøvet at optage med den eller prøvet epg'en. Selve opsætningen gik rigtig nemt, man skal bare vælge sprog og land, så søger den kanaler.
Opsætning af billedindstillinger kommer bagefter.
Den har en favoritliste funktion, som jeg dog ikke har prøvet endnu.
Fjernbetjeningen er som forventet til prisen, men det er første gang jeg har oplevet, at der ingen batterier var med til den, godt jeg havde nogen liggende. Der var heller ingen kabler udover strøm med i pakken.

Skrevet af: Kuli
Skrevet den: 09-April-2011 kl. 13:49
Har også indkøbt og testet dyret. Og lad mig med det samme sige: Den er hamrende ustabil. Boksen er gået ned fire gange på en time, så jeg skulle hen og slukke på on/off-knappen bagpå og tænde igen.

Der er synd, for ellers får man meget for pengene. Det hele virker, inkl. programmering af optagelser fra EPG'en - selv om det ikke just er logisk, hvordan man indstiller skidtet.

Skrevet den: 09-April-2011 kl. 13:53
Så har jeg lagt min anmeldelse online på  http://digitalt.tv/zolid-mpeg-4-hd-ci-dvb-t - http://digitalt.tv/zolid-mpeg-4-hd-ci-dvb-t

Jeg har oplevet lidt knas med optagelser indtil videre, i forhold til at den virker til at tabe forbindelsen til visse USB enheder, jeg har prøvet.

Må sige at jeg ikke har oplevet at den er meget ustabil. Kun en enkelt gang har jeg skulle slukke på bagsiden. Er det noget bestemt der kan fremprovokere det mon?

-------------

Skrevet af: Kuli
Skrevet den: 09-April-2011 kl. 14:20
Min boks har mest "frosset", når jeg har navigeret rundt i EPG'en.

Nu er det spørgsmålet vel, om den reelt understøtter USB-harddiske uden egen strømforsyning...

Skrevet den: 09-April-2011 kl. 14:31
Min kan ikke helt finde ud af billedformater. Den er sat til et gammelt 4:3 billedrør tv, og så er billedformatet skiftende.
Da jeg satte den op valgte jeg 4:3 LB (læs: Letterbox), men det er af en eller anden grund væk fra menuen. Måske forsvinder det under udsendelser i bredformat.
På Disney viste den også det billedformat, der er en firkant midt på skærmen.
Den synes nu at virke godt nok til prisen.

I stedet for favoritliste prøvede jeg den funktion, der gør, at man kan springe over bestemte kanaler. Det virker når man bruger P+/- knappen, men trykker man OK så vises alle kanaler i listen.

Skrevet den: 09-April-2011 kl. 14:34

Det rigtige format ved tilslutning til et 4:3 TV er 4:3 indstillingen.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 09-April-2011 kl. 16:47
Jeg vil forsøge med en harddisk med egen strømforsyning i morgen. Den driller også med den anden USB nøgle fik kun 16 min. af Zorro på DR HD.

-------------

Skrevet den: 09-April-2011 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det rigtige format ved tilslutning til et 4:3 TV er 4:3 indstillingen.

Jo tak.

Jeg har også fundet ud af at få det tilbage igen. Den skal bare stå på RGB og ikke cvbs.

Skrevet den: 11-April-2011 kl. 14:01
Jeg har som nævnt fundet ud af billedformatet, men jeg har en anden lille anke.
Den kan ikke få tv'et til at skifte til/fra scart automatisk, når den bliver tændt/slukket med fjernbetjeningen. Jeg skal selv skifte tv'et.
For en god ordens skyld, det er samme scart kabel som den gamle boks var sat til med, og på den virkede det. Jeg har taget det ud af den gamle og ind i den nye.
Jeg har et par gange været nødt til at slukke boksen på hovedafbryderen, så kan den få tv'et til at skifte.
Det lidt underlige er så, at jeg også har oplevet at tv'et tændte med sort skærm, altså allerede stod på scart, selvom boksen var i stand by. Det tv skal normalt tændes først og så boks bagefter, ellers skifter det ikke automatisk. Sådan opfører det sig normalt, det plejer også at tænde med sne på skærmen.
Det kan selvfølgelig være det gamle tv der driller.

Skrevet af: Frederiksberg
Skrevet den: 12-April-2011 kl. 10:39
Jeg har også købt en Zolid fra Aldi og har følgende oplevelser:
1) Boksen får ikke tv'et til at skifte til den rigtige kanal, når man tilslutter via scart. Løsningen er at vælge AV-kanalen på tv'et.
2) Boksen låser ofte, så det kræver, at den slukkes og tændes for at få den igang igen.
3) Det værste problem er dog, at den kræver et meget stærkt signal for at kunne modtage signalerne i forhold til vores eksisterende MPEG2 boks fra Philips (DTR220). Det gælder både for MPEG4 og MPEG2 kanalerne.

Er der nogen, der kan henvise til en stærk stueantenne eller en diskret udendørs antenne, som kan monteres på fx. en vinduesramme? Jeg bor på Frederiksberg på 3.sal og kører pt. med en stueantenne fra Bluetinum. 

Skrevet af: ThomasP
Skrevet den: 12-April-2011 kl. 21:01
Jeg synes, at tv-billedet fra Aldi-boksen virker lidt uldent/pløret i forhold til fx Denver 105 og de andre bokse jeg har prøvet. Det er især galt når jeg ser SD-tv på mit TH-42PX80 tv.

Hvad synes I andre?

Skrevet den: 16-April-2011 kl. 15:39
Jeg synes billedet er okay, jeg ser det så også på et gammelt 28" 4:3 billedrør.
Det er ret tydeligt at softwaren er maskinoversat. Jeg har købt en usb stick og sat i for at prøve at optage med boksen. Det virker, men jeg ved godt der ikke kan være ret meget på den.
Prøv at se hvad der står, når man trykker på Info knappen under afspilning af en optagelse

undskyld spejlbilledet af vinduer (og mig) i baggrunden.

Jeg er ret sikker på, der oprindeligt stod "resolution", det er blevet til "beslutning" Big smile
Jeg er ikke helt sikker på, hvad "gentag:mappe" betyder.

PS det er en genudsendelse/sammendrag fra i formiddag, det er ikke optaget på selve dagen Wink

Skrevet den: 16-April-2011 kl. 16:00
Til maskinoversættelsens forsvar skal siges, at resolution jo også kan betyde beslutning, når man taler politik, men her giver det ikke meget mening.

Skrevet af: musiklab
Skrevet den: 01-Maj-2011 kl. 10:50
Jeg købte en Zolid fra Aldi som erstatning for en Digiality med harrdisk recorder -  der kun kan Meg2-  men ellers et flot billede. den kan jeg så smide ud pga mpeg2. ærgerligt at det forældes så hurtigt, eller er det mon meningen ? 
Zolid´en finder automatisk , og modtager imponerende mange kanaler fra DK og Sverige i "rimelig" kvalitet med en tag antenne - jeg har et ret svagt signal fra Sverige, men denne virker meget mere stabilt end den gamle der kun virkede ind i mellem , og Gladsaxe er fin. 
 jeg har haft to ex  af denne Zolid,  og den første kunne fryse , pudsigt nok kun når den kom på k22 (folketinget) - og skulle så gennem sluk+tænd før den var modtagelig for videre brug.  Aldi byttede uden vrøvl, og  eksemplar nr. 2 virker bedre indtil videre.   Billedkvaliteten  kunne nok være bedre men jeg har pt. kun en gammel 14" billedrørs skærm at se på via scart. 
Softwaren er noget sjusk, EPG er svær at se , men det virker da. 
Optagelse : Med en extern USB stick skal denne kunne følge med - det kunne min ikke, men en oldgammel extern 40GB HD i USB2 (sandberg)  kabinet med egen strømforsyning virkede med det samme. jeg har ikke tjekket optage formatet , så jeg ved ikke om det kan ses på PC: 
Den gamle digiality havde en fremragende gennemarbejdet software, der virker intuitivt - som man ville forvente  -og meget nemt at sætte sig ind i.  det kostede så også... 
Man får vel  hvad man betaler for, og i det lys får man ret meget for pengene i denne Aldi dims. 
Det er en billig løsning og passer næppe til super fladskærmen - men vil du bare se lidt flimmer og få de mange gratis mpeg4 kanaler med, er der  få konkurrenter til prisen. 
Og det gør kun 1/4 så ondt hvis denne også skal skiftes inden for få år.
Dette er langt fra en udtømmende gennemgang, og jeg hører gerne om flere erfaringer med den 
mvh mik

Skrevet af: b.breum
Skrevet den: 05-Maj-2011 kl. 09:38
Jeg har skam også købt den her og længtes lige tilbage til de gode gamle Denver 105 dage. Aldi får den retur i dag. 14 dage uden svar fra "kundeservice" Den nægter nemlig at optage på min harddisk uden at jeg fortæller den at med den røde knap, sæt partition .  Held instille partition (ja det skriver den på skærmen)
Nå men den kan optage fint fra usb stik - også afspille det meste jeg har forsøgt med.
MEN Kvaliteten af billedet er godt nok dårligt!!
Nu har jeg denver 105, abeo-t1110 til sammenligning og den her er så absolut den dårligste! Det er utroligt så sløret det billede er i forhold til. Jeg prøvede endda at sætte abeo til scart og zolid til hdmi så den kunne udnytte alle pixels den nu kunne finde og ja abeo vandt. 
Jeg vil anbefale denver frem for den her, til hver en tid!

edit, glemte da helt at sige at hvis man som jeg har sat det op i strømbesparende system. Så skal den søge alle kanaler hjem, igen efter der har været slukket for strømmen, OG så skal jeg tilslutte via scart fordi den automatisk starter op i 1080p og det understøtter min skærm ikke via hdmi. Igen - aldrig et problem for hverken abeo eller denver som jo også begge kunne optage "uden bøvl" 

Skrevet af: hbjensen
Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 09:39
Jeg har også haft en træls oplevelse med denne boks. Eller måske rettere Med Aldi

Jeg købte boksen, satte den til mit tv med hdmi stik og tændte. Intet billede. Hmpf. Nogle dage senere var jeg tilbage i butikken for at aflevere den. Den blev sendt til raparation og ca 3 uger senereer fik jeg et opkald fra aldi. De spurgte om ikke jeg tidligere var blevet informeret om at jeg skulle hente den.

Jeg fik udleveret en ny boks som skulle vise sig at have samme fejl. Den skulle være ombyttet. Jeg er dog meget i tvivl om det passer. Jeg kunne se at tapeen på remote plastic posen havde været åbnet tidligere.

Nå, tilbage til butikken. Selvom jeg egenligt gerne ville have dette produkt, valgte jeg at bede om at få mine penge retur. Det kunne jeg ikke få. Det var nu mere end 30 dage siden at jeg havde købt den. Selvom jeg ikke selv havde haft den i 30 dage var de ikke til at rokke med. Så jeg forlod butikken med den defekte tuner... De ville ringe tilbage til mig for at finde en løsning.

Dagen efter ringede de. Nu ville de have mig til at ringe til en support hotline for at hjælpe mig til at få den til at fungere. Man antog altså at fejlen lå på min side :). Jeg fik oplyst et telefonnummer og ringede. Men på det pågældende support sted havde man intet med zolid produkter at gøre.

Jeg ringede tilbage til aldi butikken som nu indvilligede i at give mig pengene tilbage. Dem har jeg nu været tilbage i butikken og hente. Men jeg var nødt til at lægge øre til deres fornærmelser om at fejlen var min fordi jeg ikke kunne finde ud af det. Så nu har de sikkert tænkt sig at sælge det defekte produkt videre til an anden.

Jeg kan slutte af med at sige at jeg naturligvis har læst manualen. Og at Aldi har mistet en kunde for life.

Edit: Typos

Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 10:04
Nå, det endte med at jeg beholdt en bytter fra Aldi for dog at kunne se noget ukodet flimmer .
billedkvaliteten er ringe,  den går ned en gang imellem, så der skal slukkes og tændes- jeg har ikke prøvet HDMI endnu,  og regner egentlig nu med at den skal smides ud når jeg ser et bedre mpeg4 alternativ. 
softwarens skærm meddelelser  er så dårligt oversat at de er umulige at forstå, 
og tids forskydning i og  optagefunktion er heller ikke god.  jeg foreslår at glemme denne model hvis der findes andet der er til at betale. Det er bare for dårligt at Aldi vil sælge det her bras.
hvis nogen har forslag til en hæderlig mpeg4 boks , med enkle funktioner og ordentlig software hører jeg gerne om dem mht   model navn, pris , forhandler . 

Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af musiklab musiklab skrev:

hvis nogen har forslag til en hæderlig mpeg4 boks , med enkle funktioner og ordentlig software hører jeg gerne om dem mht   model navn, pris , forhandler . 

Triax'en her er meget pålidelig og leverer kvalitets billede og lyd (incl ægte surround fra DRHD)Smile
http://www.netto-sat.dk/triax_t_hd405va_m_boxer_programpakke_-p-903.html - http://www.netto-sat.dk/triax_t_hd405va_m_boxer_programpakke_-p-903.html
Sidst set i Føtex til under 500 kr

Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 20:57
Hej sikke en oplevelse hbjensen
Boksen kører fint med HDMI men sikkert med en eller anden opløsning som din fladskærm ikke kunne genkende, lige som min. Scart stik i boks og til fjernsyn, find en opløsning som dit fjernsyn kan med og så virker det ... indtil du slukker for strømmen og kan starte forfra.
Med hensyn til support så står der i brugervejledningen hvem der yder support, en hjemmeside og på hjemmesiden står telefon nummer.

Jeg har ikke oplevet problemer nogensinde ved aldi med tilbagelevering så ærgeligt at du har måtte høre på fornærmelser.

Boksen jeg kører med er fra aldi. Abeo t1110 og den kører upåklageligt efter firmware opdatering. Den fejl jeg rapporterede på dette forum om den var nok lige så meget min harddisk. Ellers har jeg ikke en finger at sætte på den. Desværre sælger aldi i stedet for denne, noget ufærdigt l.o.r.t.
Jeg har også haft denver 105 HD og den virkede som en fantastisk maskine i forhold til denne zolid fra aldi.

Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 21:00
Kampus
den triax - set i føtex, var det så med 6 måneders boxer abb.? eller? For 2.000 kr. er noget en forskel fra 400 kr.
Og ja forresten billedkvaliteten på zolid var elendig! Denver 105 dårligt. abeo t1110 helt OK!.
Kan dog ikke sige noget mht lyd da jeg kører på fjernsyns højtalere og med den kvalitet de kan levere kan det være lige meget for mig :)

Skrevet den: 21-Maj-2011 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af b.breum b.breum skrev:

Kampus
den triax - set i føtex, var det så med 6 måneders boxer abb.? eller? For 2.000 kr. er noget en forskel fra 400 kr.
Og ja forresten billedkvaliteten på zolid var elendig! Denver 105 dårligt. abeo t1110 helt OK!.
Kan dog ikke sige noget mht lyd da jeg kører på fjernsyns højtalere og med den kvalitet de kan levere kan det være lige meget for mig :)

Nej ikke den i Føtex. Men du kan som regel få den gratis ifm et Boxer abbonnement til min 2000 kr/år

Skrevet den: 22-Maj-2011 kl. 10:57
føtex reklame side 48. Triax T-hd405VA til 499.95, inkl 1 måneds prøve boxer, ingen binding.... Så lyder det da umiddelbart som sparet 1500, samt værdi af boxer 1 mdr til 304..

Skrevet den: 23-Maj-2011 kl. 11:01
Har læst lidt op på triax boksen og ser ikke ud til at den kan optage via usb? men at det kun er 409 udgaven der kan det - og så skulle udsendelserne være krypteret så du ikke kan "klippe" reklamer ud på det du har optaget på computeren. Kan du bekræfte det kampus?
Der er flere steder nævnt at boxer godkendte bokse ikke kan bruges til at optage med hvis du vil klippe i optagelserne bagefter. Altså at alle optagelser fra boxer godkendte bokse er krypteret. Nogen andre som har hørt det? Ved godt det er et sidespring men zolid boksen var netop ikke godkendt af boxer men kunne fint tage alle kanaler og jeg har også kunne klippe reklamer væk og lagt dem tilbage, selv om deres support sagde det ikke var muligt.

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 23-Maj-2011 kl. 11:10

Der er flere steder nævnt at boxer godkendte bokse ikke kan bruges til at optage med hvis du vil klippe i optagelserne bagefter. Altså at alle optagelser fra boxer godkendte bokse er krypteret. Nogen andre som har hørt det?
Det er korrekt. Optagelser på en Boxer godkendt box kan ikke hentes ud.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet den: 23-Maj-2011 kl. 11:31
øv altså. 
Nu havde jeg lige sat mig for at få en 405 fra Føtex.
 men uden time shift og usb optagelse, ingen interesse,

OG den nu ret gamle 409 kan jo  kun optage på esata,  altså en nyere seriel HD = 3- 500 kr. oven i. øv igen

Skrevet den: 23-Maj-2011 kl. 11:36

Har læst lidt op på triax boksen og ser ikke ud til at den kan optage via usb? men at det kun er 409 udgaven der kan det - og så skulle udsendelserne være krypteret så du ikke kan "klippe" reklamer ud på det du har optaget på computeren. Kan du bekræfte det kampus?
Der er flere steder nævnt at boxer godkendte bokse ikke kan bruges til at optage med hvis du vil klippe i optagelserne bagefter. Altså at alle optagelser fra boxer godkendte bokse er krypteret. Nogen andre som har hørt det? Ved godt det er et sidespring men zolid boksen var netop ikke godkendt af boxer men kunne fint tage alle kanaler og jeg har også kunne klippe reklamer væk og lagt dem tilbage, selv om deres support sagde det ikke var muligt.

Ja det er desværre rigtigt! Jeg anvender scart til min HDD, og optager programmer til senere kigning på den måde. Og dermed fåes også timeshift mv Big smile

Gider ikke 409'eren, da der har været for meget bøvl. Det samme gælder forøvrigt de fleste andre billig-boxe til ext HD Confused

Skrevet den: 23-Maj-2011 kl. 12:54
tak for opdateringen alle. 
Det vil sige at det vi er på udkig efter er en IKKE boxer godkendt box med pvr mulighed og ci slot. til 500 kr eller derunder :)
Nå der er langt til 2012 endnu og indtil da er jeg glad for aldi's abeo :)

kampus -- går ud fra at du har en harddisk optager som du sender signalet via scart til.

Skrevet den: 23-Maj-2011 kl. 16:57

tak for opdateringen alle. 
Det vil sige at det vi er på udkig efter er en IKKE boxer godkendt box med pvr mulighed og ci slot. til 500 kr eller derunder :)
Nå der er langt til 2012 endnu og indtil da er jeg glad for aldi's abeo :)

kampus -- går ud fra at du har en harddisk optager som du sender signalet via scart til.
Ja det er den der hedder en HDD LOL

Skrevet af: erasmus
Skrevet den: 23-Maj-2011 kl. 19:12
Kvickly har en Ennovia EDT-13R DVB-T med CI og PVR til Kr. 450 i denne uge.
Har ikke prøvet den endnu, men kan se i manualen, at platformen/interface er det samme som i Bluetinum DVB-C boksen/Ennovia EDC-11r/Clint og de fleste Kjærulff/MAXIMUM produkter.
http://www.hotlineservice.dk - www.hotlineservice.dk (virker ikke pt) er ret gode mht. firmware opdateringer på deres bokse, og Bluetinum DVB-C boksen/Ennovia EDC-11r/Clint er blevet en super box til prisen til DVB-C og PVR.

Man kan håbe at det bliver det samme med denne til DVB-T.

Havde ALDI boksen i et par dage, men den fik de hurtigt igen - den var så fyldt med fejl og det så ikke ud til, at firmaet bag Aldi Zolid boksen opdaterede deres produkter med ny firmware.

Skrevet den: 23-Maj-2011 kl. 20:04
link til manual indtil hotline kommer op igen
http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:dEWQkZ0qxkYJ:www.hotlineservice.dk/da/ennovia-media/callelement/dansk-manual-edt-13r/file/download?format%3Draw%26args%255B0%255D%3D858e46e2a4789f3f483d6840cdcc5929+Ennovia+EDT-13R+DVB-T&hl=da&gl=dk&pid=bl&srcid=ADGEESiVZSTDlfd3O-DZaVfERi_8S03CavPQAGuX1GXj_fsW6twj4_TK5WYRhDbZ9xA3WiMUvVTu3VFmtDnVfhqjaeISGHJxhEIMAXFxU-3GweuSqpXbErTB7tBAfE3PYcnHysXydobH&sig=AHIEtbR5agSWS3htywUglRHMXx8YVo5uWw&pli=1 - http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:dEWQkZ0qxkYJ:www.hotlineservice.dk/da/ennovia-media/callelement/dansk-manual-edt-13r/file/download?format%3Draw%26args%255B0%255D%3D858e46e2a4789f3f483d6840cdcc5929+Ennovia+EDT-13R+DVB-T&hl=da&gl=dk&pid=bl&srcid=ADGEESiVZSTDlfd3O-DZaVfERi_8S03CavPQAGuX1GXj_fsW6twj4_TK5WYRhDbZ9xA3WiMUvVTu3VFmtDnVfhqjaeISGHJxhEIMAXFxU-3GweuSqpXbErTB7tBAfE3PYcnHysXydobH&sig=AHIEtbR5agSWS3htywUglRHMXx8YVo5uWw&pli=1

Skrevet den: 23-Maj-2011 kl. 20:11
Umiddelbart en rigtig fin maskine.
Dog synes jeg det er underligt at man er nød til at have klappen slået ned hele tiden for ellers kan man ikke have usb tilsluttet. Ellers ser menuerne gode ud, forståelige og dejligt med billede nedenunder epg. 
Ligner egentlig meget abeo i opbygning, men dejlig udførlig manual på dansk. Jeg bor bare desværre ikke lige i nærheden af en kvickly så at køre efter den for at køre afsted igen hvis ikke den virker som den skal er lidt træls. Samt at jeg ikke bryder mig om at en klap som ellers skal skjule ting skal være åben, eller også skal jeg sætte min harddisk til boksen hver gang jeg vil bruge den.

Skrevet af: grisen
Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 15:47
Er der nogen der kender Kvicklys politiik mht. returnering af varer der ikke er defekte?
Altså hvis man f.eks. bare synes brugerinterfacet er elendigt?

Jeg kunne ikke finde noget på deres hjemmeside.

Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 15:55
På deres kassebon står der: Vi bytter/returnerer inden for 14 dg. Husk bon SKAL medbringes. Varen skal være i original og intakt emballage Smile

Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 15:57
Nice.
Takker

Skrevet den: 25-Maj-2011 kl. 20:21
Hvis du køber den "grisen" kunne det være rart med lidt feedback om bruger oplevelsen :)
Håber da den virker tilfredsstillende så er der da håb endnu for os andre.

Skrevet den: 26-Maj-2011 kl. 11:47
Den er købt.
Håber at få tid til at teste den i aften.
Har dog kun de gratis kanaler, så der bliver ingen test af CI slo.

Kan oplyse af der er udsolgt på Falkoner Alle i Kbh, men i formiddags var der stadig 3 på hylden i Spinderiet i Valby. Der har de også en EDT-11Rtil kabel.

Skrevet den: 27-Maj-2011 kl. 00:43
Så er der testet lidt.
Jeg har som nævnt ikke Boxer eller lignende, så det kan jeg ikke bedømme.
Eneste anden box jeg har prøvet var en rigtig skodbox fra Harald-Nyborg, så den sammenligning er ligegyldig.

Det første jeg ser at at opstarten og menuerne er utroligt nemme at finde rundt i.
Den var ret hurtig til at finde kanalerne og det er nemt at slette dem man ikke gider se.
Væsentligt hurtigere end mit Samsung TV.
Billedet og lyden er fin nok til mig.

I forhold til mit Samsung LE55C655L TV så er de mærkbare forskelle:
Grimmere undertekster
Lidt langsommere skift mellem TV kanaler.
...men det er til at leve med.

Boksen fandt straks min 250 GB 2½" harddisk (Seagate ST925042 1AS) og brugte det eksisterende NTFS filsystem uden problemer.
OTR optagelse og programmeret EPG optagelse og time-shift fungerer fint.

Et lille eksempel kan ses her (data0001.ts 160,320 KB):
http://www.4shared.com/file/nL8tOTor/data0001.html
Det kan afspilles med VLC player og det er endda muligt at vælge undertekster.

Husker den kanalerne selvom jeg slukker helt for strømmen?
Det finder jeg ud af i morgen...

Indtil videre er det en keeper.  :-)

mvh
Jan

Skrevet den: 27-Maj-2011 kl. 08:41
En god hurtig test og hvis billedet er fint nok på din 55" så tror jeg de fleste kan leve med den.
Bliver spændende og kanalerne er gemt når du har slukket helt for strømmen -  den er jeg spændt på!
Der er flere bokse som har haft problemer med at slette optagelser på NTFS harddiske - måske kunne du også teste det.

Med hensyn til at vælge undertekster - så kan du faktisk via VLC player også tage Tekst tv på dine ts optagelser, bare info :)

Skrevet den: 27-Maj-2011 kl. 08:52
klage - klippet var for kort hehe :)
Synes kvaliteten var helt i top!Det undrer mig dog at jeg får at vide at der er 50 frames i sekundet omkring 3mbit er kvaliteten. 
Sammenlignet med abeo er den på højde med.Zolid ja mange niveauer over.

Skrevet den: 27-Maj-2011 kl. 18:09
Efter 8 timer helt uden strøm kan boxen stadig huske kanalerne og deres rækkefølge og den husker også at den skal optage 3 programmer i morgen. Thumbs Up

Der er selvfølgelig kun 1 tuner, så når en forprogrammeret optagelse startes, så skifter boksen automatisk til den relevante kanal.
Der spørges dog først, så man har 5-10 sekunder til at annullere optagelsen.

Når forprogrammeret optagelse eller OTR optagelse eller time-shift kører, så kan man ikke kigge i EPG'en.
Man kan godt programmere en ny optagelse, men kan så kun vælge kanal og dato/tid.

Stadig en keeper. Wink
Har desværre ikke tid til at lege mere før søndag....

Skrevet den: 27-Maj-2011 kl. 20:42
Det lyder da ind til videre som en keeper _ det lyder som om den fungerer som abeo og sikkert også andre bokse - men dejligt at høre den beholder kanalerne og optagelserne!
Husk at hvis du optager på dr1 kan du se tv2 eller dr2 imens den optager og det samme omvendt - det gælder så for ramasjang drK og drHD, bare info.

edit. når den har lavet en optagelse kan du så læse den lille fil den laver sammen med ts filen? Det kunne man nemlig på denver boksen, men ikke abeo.

Kan du bestemme hvilken farve underteksten skal have hvis du har en film med undertekster på fra din computer?

Hvilke formater kan den afspille. 
Det er godt at du er gået som forgangsmand så vi kan få en ordentlig anmeldelse af et produkt at hjælpe hinanden herinde!
TAK!

Skrevet den: 27-Maj-2011 kl. 23:45
klager kan vi ikke have, så her er et lidt eksempel fra time shift:
http://www.4shared.com/file/XtJxE2UE/Timeshift0001.html

Skrevet den: 28-Maj-2011 kl. 00:28
@b.breum
Du skriver:
 det gælder så for ramasjang drK og drHD, bare info.

Mener du det gælder IKKE for ramasjang drK og drHD,
eller OGSÅ for ramasjang drK og drHD,
???

Resten prøver jeg at få tid til at test søndag.

Skrevet den: 28-Maj-2011 kl. 08:42
min fejl, mente at det gælder også for ramasjang drK og dr HD at hvis du optager en af dem, kan du se en af de andre imens.

Skrevet den: 29-Maj-2011 kl. 12:39
@B.Breum:
Du har ret mht. at optage en kanal og se en anden.
Jeg forstår dog ikke hvordan den kan gøre det - medmindre der er 2 tunere i den?
Jeg forstår heller ikke at f.eks. TV2 og DR HD ikke kan kombineres.
Har du en forklaring på det?

Skrevet den: 29-Maj-2011 kl. 12:57

Det er ikke usædvanligt med kanaler i samme MUX, det er samme Datastream, DRHD og TV2 er ikke i samme MUX.

-------------

Skrevet den: 29-Maj-2011 kl. 13:24
Ok, samme MUX. Synes stadig det er underligt. Big smile

Sidste informationer denne gang (er på vej på ferie):

Store optagelser deles op i filer på 2 Gb pr. stk.

Den kan godt slette sine egne optagelser på NTFS harddisk, men ikke filer/mapper der er lavet på PC'en.

Når den har lavet en optagelse, så ligger der en info.ini på 1.02 Kb sammen med ts filen.
Boksen ser den ikke, så det er kun på PC'en, jeg ser den. Ved ikke hvad den bruges til...

Har testet med nogle få film som virker på mit TViX mediecenter og på VLC Player.
MKV: Prøvede 3 forskellige. De kan afspilles, men 2 har ingen lyd. :-(
ISO: Kan ikke ses af boxen.
DVD folder med VOB filer: Kan godt afspilles, men man skal manuelt vælge VOB filen.
AVI: Kan godt afspilles.
Nogle af filmene har inkluderet undertekster (integreret i filmen), men boxen kan ikke vise dem.
Allerede her, kan boxen slet ikke hamle op med min TViX, så jeg gider ikke teste flere film.

Skrevet den: 29-Maj-2011 kl. 13:25
Som radiomanden skriver så er drHD og tv2 ikke i samme mux 
Dr1 DR2 tv2 og sikkert nogle flere er i samme mux.
DrK DRHD og Ramasjang er i samme mux.
Hvordan det virker skal jeg ikke gå ud i en forklaring.
Men det betyder at når boxer igen engang lukker op for gratis så kan du se eks. discovery og optage science. eller optage disney og se cartoon network, cirka :)
God fornøjelse med boksen og legen!

Skrevet den: 29-Maj-2011 kl. 13:29
Glæder mig allerede til det sker.
Skal optage ALT når de igen slipper kanalerne løs. Smile

Skrevet den: 23-Juni-2011 kl. 14:31
Et par ekstra kommentarer:

Antenne loop-though virker tilsyneladende ikke i stand-by.
Der er ellers en option netop til dette, som jeg har aktiveret.

Hvis man optager, samme program automatisk alle dage, så bliver tilsyneladende kun det nyeste program beholdt på disken.
Fint hvis man optager nyheder.
Mindre fint hvis man optager en tv-serie.

Skrevet den: 23-Juni-2011 kl. 20:28
Hehe tak for kommentarerne - ser ud som om det er en boks med mulighed for udvikling :)
Det med antenneloop og standby var også det jeg oplevede ved den zolid boks at uanset hvad så ville den ikke loope videre.
Allertiders idé med at overskrive automatisk - hvis de da skriver det men nok ikke så godt hvis det er en serie hehe.
Fortsat god fornøjelse og må jeg anbefale dig at kontakte producenten med de 2 ting her - måske er de lydhøre overfor dine oplevelser.

Skrevet af: HJ
Skrevet den: 30-September-2011 kl. 18:41
Jeg købte denne modtager i Aldi. Men er der nogen der ved hvorfor den kun finder de kodede tv kanaler fra Boxer? Jeg kan ikke se de gratis Dr kanaler og TV2. Hvordan finder jeg dem?

-------------
Henrik J

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 30-September-2011 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af HJ HJ skrev:

Jeg købte denne modtager i Aldi. Men er der nogen der ved hvorfor den kun finder de kodede tv kanaler fra Boxer? Jeg kan ikke se de gratis Dr kanaler og TV2. Hvordan finder jeg dem?

Nåååh, det er de antenner og samlefiltre du har?

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet den: 30-September-2011 kl. 21:14
Jeg ville også checke signalet -den fandt fint mine gratis kanaler

Skrevet den: 01-Oktober-2011 kl. 00:55
Ingen samlefiltre eller noget. Har en Maximum 541 hedder den vist og en Triax VA 405. Maximum modtager de gratis kanaler uden problemer, Triax har sort skærm på DR HD. Jeg bruger en alm stueantenne, en af de flade der får 5 volt fra modtageren. Så forbindelse mellem antenne og modtager er direkte. Derfor undre det mig.

-------------
Henrik J

Skrevet den: 01-Oktober-2011 kl. 09:41

Indendørs antenne. Det er en sansynlig årsag til dårlig modtagelse.

-------------

Skrevet den: 01-Oktober-2011 kl. 11:38
Check i menuen om du har sat strømbesparende tilstand til - og om du har sat loopout til eller noget i den stil, ser ud som om den ikke rigtig sender de 5v til din antenne - kunne forklare hvorfor. Når du nu kan tage dem med en anden boks.
Underligt at din triax har sort skærm ved dr hd. Ville prøve en reset af boksen og så søge dem hjem igen.

Skrevet den: 01-Oktober-2011 kl. 12:59
Jeg har kigget i manualen ang strømbesparende tilstand og om loopout er sat til, og om antennen får 5 volt. Men umiddelbart kan jeg ikke se hvad Zolid kalder de punkter i deres manual. Hvad skal jeg kigge under?

-------------
Henrik J

Skrevet den: 01-Oktober-2011 kl. 14:48
ny firmware til den
her er hvad de skriver om den nye firmware

http://www.unisupport.net/download/50701/Releasenote.July.11.2011.txt - http://www.unisupport.net/download/50701/Releasenote.July.11.2011.txt

Skrevet den: 01-Oktober-2011 kl. 14:53
jeg kan heller ikke finde noget om 5v og loop i manualen - gad vide om den ikke understøtter dette...

Skrevet den: 01-Oktober-2011 kl. 14:56
Release note til firmware pr. 11 juli 2011

Tilføjede og ændrede funktioner:

HDMI opløsning ændret fra 1080p@50hz til 720@50hz ved første opstart for at gøre det muligt at benytte HD-ready TV
direkte med HDMI

Optagelse af kodede kanaler

om ikke andet er det en god idé at opdatere din firmware hvis du har mod på det. 
Mit bedste bud er at den ikke leverer strøm til antennen. 
Prøv med opdatering og derefter gendannelse af fabriksindstillinger og så se hvad der sker.
Alternativt kan du prøve med en hjemmelavet passiv antenne - koster dig kun noget antennekabel og min virker bedre end antennen på taget.

Skrevet den: 01-Oktober-2011 kl. 15:55
Det var åbenbart strømmen til antennen der skulle til. Nu har jeg de kanaler + dr hd. Men kunne også se der kom lidt flere kodede kanaler til. Men med de 250,- som jeg gav for den i Aldi, er jeg nu godt tilfreds, især for det der pvr optagelse. Men boksen har måske allerede den firmware, for jeg kunne godt sætte den til 720/ 50hz. For første gang jeg tændte boksen, skrev mit tv "udenfor område".
Der er jo den mulighed at boksen har været købt af en anden før mig. Og så vedkommende har oplevet det samme som mig og afleveret den igen.
Men den oplysning vedr. antennen og strømmen, burde de nu have nævnt i den manual.

-------------
Henrik J

Skrevet den: 02-Oktober-2011 kl. 08:35
Lyder godt at det hele virker.
Du kan checke om du har den nyeste firmware -

Kontrol af ny software version

for at se om boksen er opdateret korrekt gøres følgende:
tryk Menu
vælg Indstillinger
tryk OK
vælg Version
tryk OK
kontroller feltet Byggedatoen, denne skal være 11/07/2011

Med hensyn til strøm antenne og at de burde have nævnt - ja enig, men til 250 kan man desværre ikke forlange mirakler :) eller gennemskuelige manualer og kundeservice åbenbart :)
Nyd bare at du har fået den til at virke.

Print side | Luk vindue