Print side | Luk vindue

Blu-ray regioner

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=95981
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 15:57

Emne: Blu-ray regioner
Skrevet af: svenlind
Emne: Blu-ray regioner
Skrevet den: 11-April-2011 kl. 15:41
Hej,

Jeg har anskaffet mig en Oppo bdp 93eu, som jo er en Region B/Region 2 maskine.
KT radio var så flinke at gøre den regionsfri for DVD'er. Som det måske er bekendt kan den også gøre regionsfri for Blu-ray skiver. Dette kræver dog en lidt større indsats.

Medens det var vigtigt for mig, at maskinen er regionsfri på DVD'er, var det mindre vigtigt for Blu-rays, fordi alle mine Blu-ray film er enten regionsfri eller Region B.

Jeg har kigget lidt rundt, især på http://www.planetaxel.com/index.php og fundet ud af, at det er uhyre få film, som kun kan fås som Region A. Dette sammenholdt med, at det vist generelt ikke er så nemt at få regionsfri blu-ray afspillere gør, at min lyst til at gøre Oppo'en blu-ray regionsfri er meget lille. Jeg vil jo nødig engang i fremtiden stå med blu-ray film, som jeg ikke kan afspille.

Det er ofte sådan at "fremmede" dvd'er har særlige egenskaber især på lydsiden.

Er der noget jeg har overset angående Blu-ray film? Er det vigtigt, eller er der nogle gode grunde til at kunne afspille region A blu-rays?

Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 11-April-2011 kl. 16:07
Tja, til gengæld ærgre det dig så meget mere, når du så endelige finder en BD i Region A, som du bare må eje. Det oplevede jeg i går, da jeg fandt ud af, at Billy Joel har udgivet en koncert BD i region ACryCry

Så nu overvejer jeg da kraftigt at gøre min Oppo regionsfriTongue

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.

Skrevet af: Jens Thomsen
Skrevet den: 11-April-2011 kl. 16:09
Næ, ikke hvis du synes, at du kan købe de film, du gerne vil have i region B - så er det bedøvende lige meget.

Jeg skal have en regionsfri Oppo. Men det skyldes udelukkende, at der er en del region A-udgivelser, som jeg gerne vil have fat på. Det gælder især alt, der er udgivet af selskabet Criterion, plus noget fra nogle af de mindre udgivere som Blue Underground m.m. 

Det er mest kunstfilm og gamle B-horror-film, jeg går efter, og som ikke kan fås i samme kvalitet i region B. Hvis du ser mere mainstream, så er der vist ikke den store grund til at ofre pengene på at gøre din afspiller kodefri

Skrevet af: svenlind
Skrevet den: 11-April-2011 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Tja, til gengæld ærgre det dig så meget mere, når du så endelige finder en BD i Region A, som du bare må eje. Det oplevede jeg i går, da jeg fandt ud af, at Billy Joel har udgivet en koncert BD i region ACryCry

Jamen, hvis jeg finder den eneste ene, så må jeg jo gøre min afspiller regionsfri Smile.
Det er mit indtryk at visse film kan fås før i region A end i Region B. Jeg var egentlig mere ude efter, om der kunne være særlige kvalitetsforskelle mellem region A og region B udgivelser.

Nu ved jeg ikke hvilken Billy Joel (som jeg ikke kender), du er ude efter, men her kan der fås en regionsfri udgave: http://www.planetaxel.com/productDetails/886978459596

Print side | Luk vindue