Print side | Luk vindue

Min nye onkyo TX-NR 609 Mums

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=96067
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 10:58


Emne: Min nye onkyo TX-NR 609 Mums
Skrevet af: Flemming Larsen
Emne: Min nye onkyo TX-NR 609 Mums
Skrevet den: 13-April-2011 kl. 20:56
Nu har jeg sat min iphone 4 til til på min nye onkyo. Det er så meningen at man skulle kunne se coverne fra musikken på tvskærmen. Men jeg får kun blå skærm, og på tastaturet skriver den ipod (std)
Og nede under kører teksten. Push “mode” button to switch to extended mode.
Jeg kan godt styre den med fjernbetjeningen. Men der er en mode knap, jeg bare ikke kan finde. Jeg ved fra en anden, at på hans, står der hans navn og så iphone. Men min skriver kun ipod.
 
Hvad sker der?


-------------
Mvh
Flemming Larsen



Svar:
Skrevet af: Blu-ben
Skrevet den: 14-April-2011 kl. 09:03
Prøv at kigge denne tråd, i det indlæg fra 25-02-2011 er der en der har beskrevet fremgangmåden
  http://www.avforums.com/forums/ipod-family/1021422-help-onkyo-upa1-ipod-dock.html - http://www.avforums.com/forums/ipod-family/1021422-help-onkyo-upa1-ipod-dock.html
 
Måske det kan hjælpe


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 14-April-2011 kl. 09:52
Mange tak for forsøget Blu-ben.Big smile
Jeg fik lige løsningen her til morgen fra en ven. Den mode knap jeg skulle trykke på, den syntes jeg at jeg havde kigget overalt. Men den havde lige gemt sig. Det er ikke sådan når man ikke er vågen.
Det mest underlige, er at han satte bare sin til, og så virkede det.
Men hvis der nu skulle være andre som får samme problem, så er knappen her.
Det virker faktisk rigtig godt. Man kan se alle sine spillelister, og styre det med fjernbetjeningen.
 
 


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 14-April-2011 kl. 16:43
Ja, jeg havde lige en enkelt problem, med at få denne til at køre med min iphone. Men det var, mest et problem med øjnene.Embarrassed
Nu har jeg så kørt med den et par dage, og jeg må sige at det er den jeg har haft, som har den bedste lyd på. Det er en sammenligning, med en onkyo 508 og en pioneer 920.
Jeg har kørt en kalibrering, med den medfølgende mikrofon, og det giver en rigtig fed lyd. Men der mangler måske lige det sidste pift. Så nu har jeg lavet en aftale med Christian, fra CSN-teknik om at få den fuldt kalibreret. Så derefter, regner jeg med at kunne høre engle synge.
 


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 14-April-2011 kl. 17:08
Altså jeg må sige, at det nye Onkyo design og lay-out bare er smukt. Og et stort illyke med den Flemming - og så en lydkalibrering på vej - stortTongueClap

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: SoundWave
Skrevet den: 14-April-2011 kl. 17:10
Hvad koster sådan en lydkalibrering?


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 14-April-2011 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Altså jeg må sige, at det nye Onkyo design og lay-out bare er smukt. Og et stort tillykke med den Flemming - og så en lydkalibrering på vej - stortTongueClap
Tak tak.
Det bliver bare stort, med en kalibrering. Det bliver sølle 2500kr. Hvor meget det er incl. Det ved jeg ikke endnu.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 14-April-2011 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

Hvad koster sådan en lydkalibrering?
Det bliver sølle 2500kr. Hvor meget det er incl. Det ved jeg ikke endnu. Men det finder jeg ud af.
 


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Mikkel A
Skrevet den: 14-April-2011 kl. 17:47
Hej Flemming, og tillykke med din nye forstærker.

Jeg har selv overvejet at opgradere min snart 4 år gamle 605 til en 609, men har et spørgsmål som du måske kan svare på, nu du har den stående.

Jeg har efterhånden kun digitale kilder, og vil gerne kunne sende dem ud som et analogt line-out signal på zone 2. Ved du om det er muligt på 609'eren, for det kan man desværre ikke på 605'eren?

Mvh
Mikkel


Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 14-April-2011 kl. 17:53
Overvejer meget om jeg skal skifte min 508 ud med en 509, mest pga usb og net, som jeg gerne vil have til MP3 (fra stick) og netradio i stedet for mange af de skod danske kanaler der er på kabeltv nettet.

Er det noget der virker fornuftigt eller er der en del fejl i endnu? Kan du sige lidt om det.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 14-April-2011 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af Mikkel A Mikkel A skrev:

Hej Flemming, og tillykke med din nye forstærker.

Jeg har selv overvejet at opgradere min snart 4 år gamle 605 til en 609, men har et spørgsmål som du måske kan svare på, nu du har den stående.

Jeg har efterhånden kun digitale kilder, og vil gerne kunne sende dem ud som et analogt line-out signal på zone 2. Ved du om det er muligt på 609'eren, for det kan man desværre ikke på 605'eren?

Mvh
Mikkel
Takker.
Ouha, det var et værre spørgsmål. Jeg kender intet til zone 2. Er der en måde, hvorpå jeg kan tjekke det det for dig?


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 14-April-2011 kl. 17:57
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Overvejer meget om jeg skal skifte min 508 ud med en 509, mest pga usb og net, som jeg gerne vil have til MP3 (fra stick) og netradio i stedet for mange af de skod danske kanaler der er på kabeltv nettet.

Er det noget der virker fornuftigt eller er der en del fejl i endnu? Kan du sige lidt om det.
Jeg var inde på netradio kort i går. Og der var rigtig mange at vælge imellem. Man kan søge efter dem på navn. Så det er ret simpelt.
Mp3 fra usb, det vil jeg tro. Når man nu kan sætte en iphone direkte til. Men jeg kan da lige prøve at smide noget musik på en usb stick.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Mikkel A
Skrevet den: 14-April-2011 kl. 18:00
Hmm, tjah, det nemmeste er måske at sætte et par aktive computerhøjttalere til Zone 2 udgangen bagpå, og så se om der kommer lyd ud af dem, hvis du som input har en digital kilde, og har valgt source til at sende ud i Zone 2 :-)


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 14-April-2011 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af Mikkel A Mikkel A skrev:

Hmm, tjah, det nemmeste er måske at sætte et par aktive computerhøjttalere til Zone 2 udgangen bagpå, og så se om der kommer lyd ud af dem, hvis du som input har en digital kilde, og har valgt source til at sende ud i Zone 2 :-)
Det kan jeg ikke klare. Jeg har ingen aktive højtalere i huset. Så det kommer til at knibe.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 14-April-2011 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:


Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Overvejer meget om jeg skal skifte min 508 ud med en 509, mest pga usb og net, som jeg gerne vil have til MP3 (fra stick) og netradio i stedet for mange af de skod danske kanaler der er på kabeltv nettet.

Er det noget der virker fornuftigt eller er der en del fejl i endnu? Kan du sige lidt om det.

Jeg var inde på netradio kort i går. Og der var rigtig mange at vælge imellem. Man kan søge efter dem på navn. Så det er ret simpelt.
Mp3 fra usb, det vil jeg tro. Når man nu kan sætte en iphone direkte til. Men jeg kan da lige prøve at smide noget musik på en usb stick.


Der står i manualen at man kan, så det er jeg ikke i tvivl om, det er mere om det virker ok og er ordentlig lyd derfra. Jeg har afspillet nogle mp3'er på min 508, dog via analog og lyden var mildest talt elendig derfra. Om det så er afspilleren, analog eller mp3 delen der gør det ved jeg ikke.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 14-April-2011 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Overvejer meget om jeg skal skifte min 508 ud med en 509, mest pga usb og net, som jeg gerne vil have til MP3 (fra stick) og netradio i stedet for mange af de skod danske kanaler der er på kabeltv nettet.

Er det noget der virker fornuftigt eller er der en del fejl i endnu? Kan du sige lidt om det.
Jeg var inde på netradio kort i går. Og der var rigtig mange at vælge imellem. Man kan søge efter dem på navn. Så det er ret simpelt.
Mp3 fra usb, det vil jeg tro. Når man nu kan sætte en iphone direkte til. Men jeg kan da lige prøve at smide noget musik på en usb stick.
Så prøvede jeg lige at lægge et nummer i mp3 ind på en usb-stick. Og den blev sat ind i indgangen foran, og det spiller bare. Så det kan den godt. Det var sgu ret simpelt.Big smile


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Mikkel A
Skrevet den: 14-April-2011 kl. 18:05
Okay, helt i orden. Jeg prøver for 3. gang at ringe til AV-Connection for at se om de nu kan svare mig på det åbenbart meget svære spørgsmål, he he...
God fornøjelse med dyret :-)


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 14-April-2011 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:


Der står i manualen at man kan, så det er jeg ikke i tvivl om, det er mere om det virker ok og er ordentlig lyd derfra. Jeg har afspillet nogle mp3'er på min 508, dog via analog og lyden var mildest talt elendig derfra. Om det så er afspilleren, analog eller mp3 delen der gør det ved jeg ikke.
Det nummer jeg lige har afspillet, det lyder faktisk ret godt. Det er ikke dårligere end andet musik.l


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 14-April-2011 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af Mikkel A Mikkel A skrev:

Okay, helt i orden. Jeg prøver for 3. gang at ringe til AV-Connection for at se om de nu kan svare mig på det åbenbart meget svære spørgsmål, he he...
God fornøjelse med dyret :-)
Ellers prøv  at ringe til kt-radio eller nb-radio. De plejer at vide en del om det også.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: tvkartoffel
Skrevet den: 14-April-2011 kl. 18:11
@ Mikkel A
 
Man kan også kigge i manualen s. 62 ;-)
 
Only analog input sources are output from the ZONE 2 LINE
OUT L/R jacks and ZONE 2 L/R terminals. Digital input
sources are not output. If no sound is heard when an input source
is selected, verify that the source is connected to an analog input.
 
 
http://www.eu.onkyo.com/dl/1471781/Manual_TX-NR609_En.pdf - http://www.eu.onkyo.com/dl/1471781/Manual_TX-NR609_En.pdf
 
 
tvkartoffel

 

 



Skrevet af: Mikkel A
Skrevet den: 14-April-2011 kl. 18:17
Ha ha, genialt... eller, det er det jo desværre netop ikke, men tak for opklaringen :-)


Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 14-April-2011 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:


Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:


Der står i manualen at man kan, så det er jeg ikke i tvivl om, det er mere om det virker ok og er ordentlig lyd derfra. Jeg har afspillet nogle mp3'er på min 508, dog via analog og lyden var mildest talt elendig derfra. Om det så er afspilleren, analog eller mp3 delen der gør det ved jeg ikke.

Det nummer jeg lige har afspillet, det lyder faktisk ret godt. Det er ikke dårligere end andet musik.l


Tak for det.. Overvejer kraftigt.

Den kan ikke klare Shoutcast radio vel?


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 14-April-2011 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:


Den kan ikke klare Shoutcast radio vel?
Er det også bare en radiostation?


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 14-April-2011 kl. 20:32
Det er winamps radiostationer :)

http://www.shoutcast.com/


Skrevet af: Mothwings
Skrevet den: 14-April-2011 kl. 21:37
Hej Flemming

Hvordan har din 609'er med varmen ? bliver den ekstremt varm som de gamle eller har de fået "fixet" det ? :)

På forhånd tak
Mothwings


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 14-April-2011 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af Mothwings Mothwings skrev:

Hej Flemming

Hvordan har din 609'er med varmen ? bliver den ekstremt varm som de gamle eller har de fået "fixet" det ? :)

På forhånd tak
Mothwings
Efter at have stået tændt hele dagen, så er den faktisk ret kølig. Jeg havde en 508, og det var lige før den brændte. Så det er løst på min udgave i hvertfald.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Mothwings
Skrevet den: 14-April-2011 kl. 21:54
ok takker.. må nok hellere lige få anskaffet mig sådan en fætter


Skrevet af: henningdalgaard
Skrevet den: 15-April-2011 kl. 08:53
Har den zone 3 også?


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 15-April-2011 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

Har den zone 3 også?
Kun zone 2.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 15-April-2011 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:


Den kan ikke klare Shoutcast radio vel?
Det skulle den kunne. Jeg kan ikke lige selv finde rundt i det.
 
Fra en ven.
Den kan godt afspille dem, jeg åbner Winamp og så finder radiostationen der, begynder afspilning og dobbelt klikker i det felt hvor stationens navn står, kopierer det over i onkyoens liste på pc.
 


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 15-April-2011 kl. 09:58
Hvordan virker den liste på pc'en? Er det en browser side man kan styre receiveren fra og give den stationer at spille? Og kan man så gemme stationer i den, så den kan finde dem igen senere?


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 15-April-2011 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Hvordan virker den liste på pc'en? Er det en browser side man kan styre receiveren fra og give den stationer at spille? Og kan man så gemme stationer i den, så den kan finde dem igen senere?
Jeg ved det faktisk ikke. Jeg snakkede bare med en ven i går om det, og han gjorde det så på sin. Jeg skal også selv have fundet ud af det. Men det skulle virke. Det er altid noget.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: bibihest
Skrevet den: 15-April-2011 kl. 10:16
Takker

Du må gerne melde tilbage når du har prøvet det og fortælle lidt ;) specielt om den kan gemme stationerne så man ikke skal sidde med browser hver gang



Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 15-April-2011 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af bibihest bibihest skrev:

Takker

Du må gerne melde tilbage når du har prøvet det og fortælle lidt ;) specielt om den kan gemme stationerne så man ikke skal sidde med browser hver gang

Det skal jeg gøre, når han har været forbi.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 15-April-2011 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

 
Jeg var inde på netradio kort i går. Og der var rigtig mange at vælge imellem. 

Den netradio...Er det kun ved kablet forbindelse, eller kan man streame netradio?!


Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 15-April-2011 kl. 18:33
Hej Flemming
Hvor har du købt den? Og til hvilken pris?
Med venlig hilsen
Søren

-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 15-April-2011 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Hej Flemming
Hvor har du købt den? Og til hvilken pris?
Med venlig hilsen
Søren
NB radio, roskilde. 4488,- afhentet.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Hans j
Skrevet den: 15-April-2011 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Hej Flemming
Hvor har du købt den? Og til hvilken pris?
Med venlig hilsen
Søren
NB radio, roskilde. 4488,- afhentet.


Det var da en fin pris Thumbs Up.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 15-April-2011 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Hej Flemming
Hvor har du købt den? Og til hvilken pris?
Med venlig hilsen
Søren
NB radio, roskilde. 4488,- afhentet.


Det var da en fin pris Thumbs Up.
Ja, jeg synes det var ok. Og der er jo ikke så langt fra taastrup til roskilde.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 15-April-2011 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

 
Jeg var inde på netradio kort i går. Og der var rigtig mange at vælge imellem. 

Den netradio...Er det kun ved kablet forbindelse, eller kan man streame netradio?!
Der er ikke noget trådløst netværk i, så umiddelbart kan den ikke streame trådløst.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 17-April-2011 kl. 16:32
har du hdmi 1.4? altså mulighed for at sende audio fra tv tilbage til receiver?
 
jeg tror jeg skal have fat i et 1.4 kabel, da det ikke virker her, 3D virker dog fint med kablerne jeg bruger (som er 1.3) .
 


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 17-April-2011 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

har du hdmi 1.4? altså mulighed for at sende audio fra tv tilbage til receiver?
 
jeg tror jeg skal have fat i et 1.4 kabel, da det ikke virker her, 3D virker dog fint med kablerne jeg bruger (som er 1.3) .
 
Ja, der er er ARC på, så lyden kører tilbage gennem hdmi. Det virkede desværre ikke på pio 920. Jeg tror nu de fleste ting virker med et 1.3 kabel.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 17-April-2011 kl. 19:39
mystisk.. virker ikke her, har aktiveret ARC på tv også.. tror at tilbage-lyd kun er på 1.4 kabler.. men det må jeg dobbelt checke på wiki før jeg køber et kabel som alligevel måske er til ingen nytte.


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 17-April-2011 kl. 19:42
Har du aktiveret det på din onkyo? Det skal sættes til der.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 17-April-2011 kl. 19:45
Du trykke reciver, Setup, hardware setup, hdmi og så skal hdmi control (rihd) stå til on.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 17-April-2011 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Du trykke reciver, Setup, hardware setup, hdmi og så skal hdmi control (rihd) stå til on.
jeg må prøve igen, jeg har dog prøvet det, men anden gang skrev den ikke Rihd on men rihd not found...
 
måske en comm. fejl..


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 17-April-2011 kl. 19:49
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Du trykke reciver, Setup, hardware setup, hdmi og så skal hdmi control (rihd) stå til on.
jeg må prøve igen, jeg har dog prøvet det, men anden gang skrev den ikke Rihd on men rihd not found...
 
måske en comm. fejl..
Mystisk. Men efter hvad jeg har læst mig til, så virker det kun med rihd til on.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 17-April-2011 kl. 21:00
nå, så kom det til at virke.. skulle lige gå ind i "simplink" menu'n på tv en enkelt gang, så var højttalere fundet..


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 17-April-2011 kl. 21:04
Fedt. Tillykke med det.Smile Der er ikke noget, som er mere irriterende, end at man ikke kan få tingene, til at virke.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: fhebo
Skrevet den: 30-August-2011 kl. 22:07
Den ser spændende ud.

Har fundet den på Amazon.de til 469€ (dvs. ca 3300 kr) incl forsendelse. Måske værd at overveje ift. de danske forhandlerpriser.


Skrevet af: kskruger
Skrevet den: 30-August-2011 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af fhebo fhebo skrev:

Den ser spændende ud.

Har fundet den på Amazon.de til 469€ (dvs. ca 3300 kr) incl forsendelse. Måske værd at overveje ift. de danske forhandlerpriser.


189,- kr. ikke meget at spare, når man kan købe den i elgiganten til 3489,- med 14 dags returret og med dansk garanti.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hifi-komponenter/receiver-forstarker/TXNR609B/onkyo-7-1-receiver-tx-nr609


Skrevet af: mikkel.lund
Skrevet den: 31-August-2011 kl. 12:17
Eller også kr. 3.489,- hos Tape Connection m. fri fragt:
 
http://www.tapeconnection.dk/DvdSurround.aspx?id_category=50&product_number=6320138 - http://www.tapeconnection.dk/DvdSurround.aspx?id_category=50&product_number=6320138


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 31-August-2011 kl. 12:57
jeg ville ikke være i tvivl - tapeconnection

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: fhebo
Skrevet den: 31-August-2011 kl. 14:14
Ja det er jo så helt andre priser end dem jeg tidligere har set. Foretrækker da også Tapeconnection fremfor Amazon Wink
 
Kunne I hurtigt give mig et forslag til et højttalersystem som opfylder følgende krav som er fyldt med det sædvanlige kompromis for en familie hvor der sjældent er tid til at nyde musik alene Smile:
- 5.1 system til en mindre stue på 25 m2,
- god lyd til ca 5-7.000 kr,
- høj WAF, dvs. små højttalere, gerne hvide, subwoofer/center dog tilladt :-)
Også gerne acceptabel stereo-lyd.
 
 


Skrevet af: mikkel.lund
Skrevet den: 31-August-2011 kl. 14:21
Evt. Focal Sib2 fra HiFi Freaks.
 
Du kan evt. opgradere de to fronter og centeren til Sib XL, så prisen bliver kr. 5.845,- ekskl. kabler.
 
http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?products_id=442 - http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?products_id=442
 
De skulle få dem i hvid igen i september.
 
Edit: Tilføjet center til Sib XL.


Skrevet af: mikkel.lund
Skrevet den: 31-August-2011 kl. 14:27
hvis = hvid


Skrevet af: p.las
Skrevet den: 31-August-2011 kl. 14:34
monitor audio laver nogle rigtig gode standerhøjtalere til menneske penge.
jeg ved ikke hvilken model det var , men til udstillingen i København sidste efterår, var den det helt store samtale emne

-------------
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=48702 - Full blown JBL bio


Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 31-August-2011 kl. 16:05
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:


jeg ved ikke hvilken model det var , men til udstillingen i København sidste efterår, var den det helt store samtale emne


Silver RX1 Smile

EDIT: Læste lige baglæns i tråden, de bryder så budgettet noget...


-------------
Mvh Otto


Skrevet af: Madss
Skrevet den: 08-September-2011 kl. 15:02
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=631612 -


Skrevet af: winberg2
Skrevet den: 19-September-2011 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jeg var inde på netradio kort i går. Og der var rigtig mange at vælge imellem. Man kan søge efter dem på navn. Så det er ret simpelt.
 
Hej Flemming
 
Kan du også søge efter deciderede danske radiostationer (P3, P4 osv.)?
 
M.v.h.
Per


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 19-September-2011 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af winberg2 winberg2 skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jeg var inde på netradio kort i går. Og der var rigtig mange at vælge imellem. Man kan søge efter dem på navn. Så det er ret simpelt.
 
Hej Flemming
 
Kan du også søge efter deciderede danske radiostationer (P3, P4 osv.)?
 
M.v.h.
Per
Ja, der er også en ganske almindelig FM og AM radio på.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: winberg2
Skrevet den: 19-September-2011 kl. 09:28

Jeg tænkte nu mere mht. internetradio-delen.

 
M.v.h.
Per


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 19-September-2011 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af winberg2 winberg2 skrev:

Jeg tænkte nu mere mht. internetradio-delen.

 
M.v.h.
Per
Nå der. Det skal jeg ikke kunne sige. Men mon ikke den kan, Hvis de er på på internettet, så kan de vel komme ind ligesom alle de andre.


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: winberg2
Skrevet den: 19-September-2011 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af winberg2 winberg2 skrev:

Jeg tænkte nu mere mht. internetradio-delen.

 
M.v.h.
Per
Nå der. Det skal jeg ikke kunne sige. Men mon ikke den kan, Hvis de er på på internettet, så kan de vel komme ind ligesom alle de andre.
 
Ok. så får vi se. Jeg har nemlig bestilt dyret til levering. Glæder mig som en lille dreng :)


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 19-September-2011 kl. 10:06
Jamen god fornøjelse med den. Jeg synes det er en rigtig fed reciver.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: kwh73
Skrevet den: 21-September-2011 kl. 12:59
Jeg har lige købt en TX-NR609 og modtog den i fredags, men har lige et par spørgsmål som jeg håber at kunne få besvaret.

For det første synes jeg pludseligt efter et par dage at volumeknappen (den hvide volume-knap) på fjernbetjeningen føltes anderledes end til at begynde med... altså volume-ned føltes meget mere sensitiv at trykke på end volume-op. I modsætning til den mørkegrå volume-knap på remoten hvor både op og ned føles ens. Den har jo sikkert nok været sådan hele tiden... lagde bare først mærke til det efter et par dage. Er der nogen der kan bekræfte at der er en tryk-forskel på op og ned?

Udover det, så kommer der en sjælden gang imellem en kliklyd nede fra forstærkeren som om noget slår fra selvom der ikke bliver ændret noget i lyden eller formatet.

Jeg oplevede også i starten at der kom en høj subwoofer bum lyd hver gang jeg skiftede format eller gik i menuen osv. Det skyldes forhåbentlig subwooferkablet som ikke sad stramt nok til indgangen i subwooferen.

Og det sidste at jeg slet ikke kan få arc til at virke. Jeg har et panasonic 50vt20 tv og har skiftet rundt mellem alle mine hdmi-kabler og her til morgen købt et officielt 1.4 kabel, men kan ikke få det til at virke. Jeg har kablet til hdmi 2 som er arc på tv'et og slået alt det rigtige til på både forstærker og tv, men der sker umiddelbart intet. Som jeg har forstået det skal jeg ind i "viera link" for at skifte til hjemmebio eller så noget, men lige meget hvad jeg har prøvet så skriver tv'et bare "funktion ikke tilgængelig" hver gang jeg trykker på viera link.... meget frustrerende.

Håber nogle kan hjælpe med at bekræfte eller afkræfte at der skulle være noget galt.


Skrevet af: winberg2
Skrevet den: 21-September-2011 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jamen god fornøjelse med den. Jeg synes det er en rigtig fed reciver.
Fik den igår og må sige, jeg kun er positivt overrasket indtil nu. -
 
Der var et spg. om arc: der kan jeg desværre ikke bidrage, da mit tv er af ældre dato og ikke har den funktion....
Mht. volumenknapperne oplever jeg ikke nogen trykforskel.
 
M.v.h.
Per


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 21-September-2011 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af kwh73 kwh73 skrev:

Og det sidste at jeg slet ikke kan få arc til at virke. Jeg har et panasonic 50vt20 tv og har skiftet rundt mellem alle mine hdmi-kabler og her til morgen købt et officielt 1.4 kabel, men kan ikke få det til at virke.
Jeg satte "Simplink/Viery link" aktivt på mit LG og på 609'ren aktiverede jeg HDMI control = ON . Så virkede det.
 
Kabel behøver ikke være 1.4, da jeg bruger et 1.1-1.3 (altså gammelt kabel) fra JemogFix og kører perfekt her.
 


Skrevet af: kwh73
Skrevet den: 21-September-2011 kl. 21:44
Tak for svarene... det lykkedes endelig at få receiveren til at "snakke" med tv'et via arc da jeg gav det en sidste chance og re-settede den og unpluggede alle andre hdmi-forbindelser på receiver og tv. Håber det holder når jeg connecter dem igen.... hvilket det ikke gjordeConfused


Skrevet af: kwh73
Skrevet den: 22-Oktober-2011 kl. 14:35

Jeg er på vej til at sende min næsten nye Onkyo 609 til reparation pga. klik-lyde nede fra forstærkeren. De samme slags klik-lyde som kommer når man skifter mellem et par af lydformaterne.

Jeg vil bare lige se om jeg kan få et par tilbagemeldinger inden jeg aflevere den om andre oplever det, for det sker kun få gange om dagen 2-3 ca. men det sker pludselig af sig selv uden der bliver skiftet format eller noget, og man kan da heller ikke høre noget i selve lydsporet eller se forskel på displayet, så det er altså kun en uforståelig kliklyd nede fra forstærkeren en sjælden gang imellem, men dagligt. Den er en måned gammel og har gjort det fra starten.

Nogen der oplever det samme eller har et fix inden jeg sender den afsted?


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 22-Oktober-2011 kl. 14:40
der sker også her ... men dog ikke ofte, eller også lægger jeg ikke mærke til det ofte nok, måske pga for høj lyd :)


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 22-Oktober-2011 kl. 15:13
De eneste gange, det sker hos mig, er når jeg er på tv 3+ hd, og lyden skifter, når der sendes reklamer.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 22-Oktober-2011 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

De eneste gange, det sker hos mig, er når jeg er på tv 3+ hd, og lyden skifter, når der sendes reklamer.
det er også min mistanke når du siger det..
jeg hører det nok når der skiftes mellem diverse lydspor..


Skrevet af: karula
Skrevet den: 22-Oktober-2011 kl. 16:53
jeg hører også engang imellem en knaks lyd, måske et par gange om dagen, har ikke rigtig
fulgt op på det, men kommer helt umotiveret - som om noget giver efter.


-------------
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1


Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 22-Oktober-2011 kl. 21:31
fyi,
så fik jeg lige det "klik" imens filmen kører (for 5mins siden), og der er intet ændret, lyd , styrke eller afspilning.. så måske virkelig mærkeligt nu hvor man gøres opmærksom på det.
 
jeg ville dog ikke sende den til rep. , for der er jo ikke noget som ikke virker umiddelbart.


Skrevet af: kwh73
Skrevet den: 22-Oktober-2011 kl. 21:50
Tak for svarene.

Nej, det sker heller ikke tit for mig, men alligevel et par gange eller 3 dagligt uden grund og uden den skifter mellem lydformater, så det er umiddelbart ikke en stor ting men alligevel ret irriterende. Jeg er da også bange for at infocare som cdon.com samarbejder med ikke vil finde "fejlen" og intet vil være blevet lavet når jeg får den igen.

Men er også bare lidt nervøs for om det er noget der bliver værre. Hvis man googler "onkyo clicking noise" så er der en del forums med folk der har problemer med nogle andre modeller end 609eren. Men der er det vist en del flere klik end et par gange om dagen.

Jeg prøver nok at skrive til Onkyo igen ang. det. Har prøvet en gang men spurgte også til nogle andre ting samtidig, og det var åbenbart mere end de kunne håndtere, så de svarede aldrig på det.




Skrevet af: bruger udmeldt 5
Skrevet den: 22-Oktober-2011 kl. 22:03
nu gjorde jeg lige det samme (søgte på google), og der er vist en løsning på det click problem.
 
I noticed a lot of people posting that they are having problems with this, myself included. Well, I figured the issue out. It wasn't a firmware or hardware defect. It was just some simple settings.

It has to do with the default Listening Mode preset, which is "previous used" or something. This seems to be especially problematic with the PS3.

If you go into setup, and to listening modes, and find you input that you are using, and switch it from the default to "direct" on all of them, the clicking issue will be gone!
Jeg prøver ihvertfald lige det her ovenover, måske løser det sig også for dig?


Skrevet af: kwh73
Skrevet den: 23-Oktober-2011 kl. 03:10

Ja, det forslag havde jeg også set fra nogle dage siden da jeg først søgte om emnet, men har først prøvet det nu efter du postede det, men receiveren har lige sagt klik igen midt under Waynes World 2 i PLII movie mode, så det har ikke hjulpet noget for mig.

Jeg har skrevet til onkyo her til aften og håber at få et konkret svar fra dem om det er en defekt eller noget man bare kan forvente sker et par gange om dagen.

Tak for forsøget ellers.


Skrevet af: mugge1000
Skrevet den: 12-November-2011 kl. 00:11
Der er når blæser/køler starter der kommer den klik lyd. Der er det ihvertfald på min 608.


Skrevet af: kwh73
Skrevet den: 12-November-2011 kl. 00:31
Tak for svaret.

Det var også noget jeg havde i tankerne som en mulig grund uden dog at ane hvornår blæseren kører og ikke kører.

Fik aldrig svar fra Onkyo og har valgt at droppe at sende den til reparation så længe det kun sker 2-4 gange dagligt.


Skrevet af: beddemiz
Skrevet den: 12-November-2011 kl. 04:51
Min 608 gjorde det samme, det var blæseren der startede som mugge1000 også skriver


Skrevet af: mugge1000
Skrevet den: 12-November-2011 kl. 14:03
er det ellers en god maskine? Overvejer og skift min ud til sådanne en da jeg mangler netadgang. Kan man også hente film fra pc gennem anlægget eller er det kun musik? Altså streame?


Skrevet af: Europakureren
Skrevet den: 24-December-2011 kl. 15:40
Fås nu til kun 2795 i elgiganten mellem jul og nytår 2011


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 24-December-2011 kl. 15:45
Oprindeligt skrevet af Europakureren Europakureren skrev:

Fås nu til kun 2795 i elgiganten mellem jul og nytår 2011
Det er altså en rigtig god pris.
Og velkommen til recordere.dk.Smile


-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: PF
Skrevet den: 25-December-2011 kl. 10:41
Fik den i julegave i går. Kan da se at jeg skal have pengene tilbage og så købe den igen :D


Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 25-December-2011 kl. 19:49
Med Elgigantens prisgaranti skal du bare ha' differencen udbetalt Wink


Skrevet af: forzajuve
Skrevet den: 25-December-2011 kl. 21:59
var der noget med at den kunne vise covers af cd´erne hvis man havde en ipad/ipod.. tror d måske man skal have sig sådan en fætter....

-------------
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 25-December-2011 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

var der noget med at den kunne vise covers af cd´erne hvis man havde en ipad/ipod.. tror d måske man skal have sig sådan en fætter....
Den kan i hvertfald vise covers fra en iPhone. Så mon ikke også fra de andre.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: forzajuve
Skrevet den: 25-December-2011 kl. 22:02
kan godt være jeg er et fæ, men hvor viser den de covers ?? .-) og læste at den kunne opscalere til 4k, hvordan kommer det til udtryk for en rookie...

-------------
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 25-December-2011 kl. 22:24
Den viser det på tv skærmen. Den skal køres over der, for at kunne ses.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: Quarker
Skrevet den: 26-December-2011 kl. 08:34
Jeg overvejer også at købe en til den pris  (2799 hos Elgiganten mellem jul og nytår)
Er der nogle som ved hvad 2012 modellerne får af nyheder i forhold til 2011. Ud over : http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=6055&zoneid=5 - http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=6055&zoneid=5
Dvs. hvad "mister" jeg ved at købe nu i forhold til at vente på 2012 modellerne ?


Skrevet af: PF
Skrevet den: 26-December-2011 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Med Elgigantens prisgaranti skal du bare ha' differencen udbetalt Wink

Spørgsmålet er om jeg kan gå derover og sige at jeg gerne vil have det udbetalt, eller om jeg skal bytte den og købe den igen :D


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 26-December-2011 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Med Elgigantens prisgaranti skal du bare ha' differencen udbetalt Wink

Spørgsmålet er om jeg kan gå derover og sige at jeg gerne vil have det udbetalt, eller om jeg skal bytte den og købe den igen :D
Du går bare derover, og siger at nu er den faldet inden for din retur periode. Jeg skal selv ud i morgen og have 200kr tilbage for et tv. Der plejer aldrig at være problemer, med elgiganten med at få penge retur.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: PF
Skrevet den: 26-December-2011 kl. 13:12
Jeg siger tak :)


Skrevet af: PF
Skrevet den: 27-December-2011 kl. 11:36
Jeg er vant til min gamle Sony forstærker, hvor HT kablerne er på den almindelige måde hvor du fjerner noget isolering og så klikker dem ind i receiveren. 

Er Onkyo´en det samme, eller skal jeg bruge nogle specielle stik dertil?


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 27-December-2011 kl. 12:14
De skal ikke klikkes, de skal bare skrues ind. Det et ret simpelt.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: PF
Skrevet den: 27-December-2011 kl. 12:15
Ah okay, så jeg skal ikke købe de der bananstik eller sådan noget?


Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 27-December-2011 kl. 12:18
Du kan godt bruge bananstik, men hvis du ikke render og flytter den i tide, og utide, så ville jeg bare skrue dem i.

-------------
Mvh
Flemming Larsen


Skrevet af: PF
Skrevet den: 27-December-2011 kl. 12:29
Jeg siger mange tak :>


Skrevet af: bigdane
Skrevet den: 24-Januar-2012 kl. 18:41
Var der noget med at man kunne høre internetradio på Onkyoen.
altså de danske stationer P3?!
Har lige set den til 2.995,- så jeg tror det er nu jeg skal investere...



Print side | Luk vindue