Nye fjernsynsmodeller fra JVC.
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=9615
Udskrevet den: 15-Februar-2025 kl. 11:53
Emne: Nye fjernsynsmodeller fra JVC.
Skrevet af: Thorvald
Emne: Nye fjernsynsmodeller fra JVC.
Skrevet den: 12-Februar-2006 kl. 20:37
På JVC's hjemmeside kan man se en række nye interessante fjernsyn.
LCD-fjernsyn:
På LCD-siden ser der ud til at komme en X70 serie, størrelsen 26", og 32". I 37" størrelsen kommer en ny model LT-37R70 og tre 40" modeller i en S70 serie (tre forskellige farvevalg).
http://www.jvc.dk/product.php?id=LT-32X70BU&catid=100089 - LT-32X70BU HD-Ready 32" DynaPix HD Wide-Screen LCD-TV
http://www.jvc.dk/product.php?id=LT-32X70BU&catid=100089"> |
Jeg tror det nye primært er designet og på en del af modellerne er der 2 HDMI stik.
http://www.jvc.dk/product.php?id=LT-40S70BU&catid=100089 - LT-40S70BU HD-Ready 40" DynaPix HD Wide-Screen LCD-TV med DIST
http://www.jvc.dk/product.php?id=LT-40S70BU&catid=100089"> |
Elegante Slim-Line LCD-TV i luksusudførelse med Dynapix HD teknologi og 2 x HDMI tilslutninger
Jeg ved ikke om teknikken er ny som i LT-37M60 eller om teknikken er den samme som i S60 serien.
HD-ILA Hybrid TV:
For dem, der gerne vil have meget store fjernsyn er der to nye modeller med ny teknik, nemlig 56" og 70". Disse fjernsyn tager det bedste fra LCD, Plasma og bagprojektions TV - og et flot design.
![](http://www.jvc.dk/skin/dk/img/dot.gif)
|
![](http://www.jvc.dk/skin/dk/img/greyborder-top-l.gif) |
![dot](http://www.jvc.dk/skin/dk/img/dot.gif) |
![](http://www.jvc.dk/skin/dk/img/greyborder-top-r.gif) |
HD-ILA Hybrid-TV 70" med Dynapix HD og 1 x HDMI indgang. En blanding af det bedste fra LCD, bagprojektion og plasma teknologi | | | | Se mere her:
- http://www.jvc.dk/product-list.php?id=100089 - LCD fjernsyn .
- http://www.jvc.dk/product-list.php?id=100004 - HD-ILA Hybrid TV .
------------- Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
Svar:
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 12-Februar-2006 kl. 23:10
Så må vi håbe,at LCD´erne tillader 1:1 pixelmapping !! ??
|
Skrevet af: SMS
Skrevet den: 12-Februar-2006 kl. 23:20
Thorvald ved du om der er digital tuner i de nye modeller ?
------------- / Venlig hilsen Søren.
|
Skrevet af: Benu
Skrevet den: 12-Februar-2006 kl. 23:57
Hvis du ser hjemmesiden er det ikke ligefrem noget de reklamerer med, så det er der nok ikke.
------------- Den Ben
|
Skrevet den: 13-Februar-2006 kl. 07:02
Umiddelbart tror jeg at de nye LCD modeller er baseret på samme generation som S60 modellerne, men jeg er ikke helt sikker.
Thorvald.
|
Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 13-Februar-2006 kl. 08:26
Jeg glæder mig altså til at se det mofo af et tv (HD-ILA) live in action. Det gjorde Brian jo stor reklame for da snakken gik om Sony's 3LCD tv'er.
|
Skrevet den: 13-Februar-2006 kl. 10:34
Her følger nærmere forklaring:
LCD fjernsynene:
BrianJVC skrev:
Ja der kommer nye, de kommer ind i marts måned, forskellen fra de eksisterende modeller som fortsætter er:
X70 serien har følgende fordele, samlignet med S60 serien:
1) Dynapix HD, JVC's 6. generations D.I.S.T. teknology, en rigtig stor fordel er at hele billedteknologien nu er samlet i en enkelt chip-kreds, dette gør at teknikken kan arbejde endnu hurtigere, og retter på signalet i real-time, ikke bare på det analoge signal men ny kører støjreduktions systemet på alle indkomne signaler. Det er der ingen anden producent der kan klare. Philips Pixel Plus 2 slår hele teknologien fra når du viser HD. På vores den 6. generation er hele teknikken igang, på 5. generation var der ikke datakraft til at støjreduktions sytemet også kunne kapere DVD og HD, kun analogt signal, men resten af teknikken kører.
2) 2 x HDMI stik i TV-et
3) MaxxBass lyd for endnu større dynamik, ret så hørbart og giver en fantastisk lyd
4) Nyt design
LT-37M60 bliver eneste model med Clear Motion Drive, der kommer en afløser til denne i oktober måned.
LT-37M60 er også første model fra JVC med Dynapix HD altså 6. generations billedteknologi fra JVC |
BrianJVC skrev:
Ja det må du gerne citere mig, også for de store Hybrid modeller som også har Dynapix HD teknologien implementeret, men det er hele billedteknologien der er samlet i en chip, D.I.S.T er grundstammen eller hjertet i teknologien, følgende er nu samlet i samme chip som dermed kaldes "Dynapix powered by D.I.S.T.":
1) RF Støjreduktion
2) I-P konverter
3) Super Digipure LSI-chip
4) Dynamic Picture Management
5) Colour Management
6) Dynamic Black Level Control
7) Gamma Curve Control
8) IC med særlig CPU til dynamisk signalbehandling
Clear Motion Drive er så et add-on til teknikken og ikke en decideret del af 6. generation |
Så for at få styr på generationerne:
- 5. generation Dynapix - S60 modellerne.
- 6. generation Dynapix, som beskrevet ovenfor: Første model er LT-37M60, som i tillæg til 6. generation Dynapix har Clear Motion Drive.
- 6. generation Dynapix - X70 modellerne: Nyt design, Maxxbass, 6. generation Dynapix m.v.
Hybrid modellerne:
BrianJVC skrev:
Hybrid modellerne er rigtig spændende. Det er suverænt det bedste billede på markedet overhovedet. Samtidigt kan man på disse skærme måle højeste lysstyrke nogensinde samlignet med alle andre typer fladskærme eller bagprojektions TV, 900 cd/m2 på 56" og det er målt på hele skærmen når den er tændt.
... teknologien bag, som er D-ILA vores teknik fra projektorer, hvor mindste model koster 60.000,- |
Thorvald.
|
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 13-Februar-2006 kl. 11:16
At dømme efter billederne, er det jo nogle rigtig flotte modeller, men utroligt, at nye modeller ikke har indbygget digital tuner nu da digital TV snart vælter ned over os.
Flemming
|
Skrevet den: 13-Februar-2006 kl. 12:47
Tja - men er problemet ikke også, at forskellige mennesker skal bruge forskellig digital tuner?
Der er jo tre forskellige at vælge mellem, DVB-S, DVB-T og DVB-C. Så er det vel lige så smart at købe en eksterne digital tuner, så man får lige det man har brug for? Og nogen får måske slet ikke brug for nogen (kabel-tv, boligforening, bynet)? Desuden er det jo først i år 2009 - 2011, det for alvor bliver nødvendigt.
Det er ikke sikkert at jeg har forstået det med de digitale tv-tunere helt rigtigt, så rettelser modtages gerne. ![](smileys/smiley1.gif)
Thorvald.
|
Skrevet af: BrianJVC
Skrevet den: 13-Februar-2006 kl. 14:56
fltk skrev:
At dømme efter billederne, er det jo nogle rigtig flotte modeller, men utroligt, at nye modeller ikke har indbygget digital tuner nu da digital TV snart vælter ned over os.
Flemming
| Pressen (Ekstrabladet) gjorde meget ud af på et tidspunkt at fortælle om Digital TV og at de TV der sælges idag ikke er klar til det digitale marked. Det er noget decideret vås, det er rigtigt der ikke er indbygget digital tuner, og hvad man glemte at informere om i teksten omkring digital tv er at lidt over en million husstande har kabel-TV, og får derfor ikke brug for den digitale tuner, da signalet alligevel laves om inde fra centralerne af, du skal derfor købe en selector boks hvor du samtidigt kan sætte TDC kortet i.
X70 serien kommer også med digital tuner DX7 hedder de så, men ikke før sidst på året til de nordiske landes systemer.
------------- JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 13-Februar-2006 kl. 15:58
BrianJVC skrev:
Pressen (Ekstrabladet) gjorde meget ud af på et tidspunkt at fortælle om Digital TV og at de TV der sælges idag ikke er klar til det digitale marked. Det er noget decideret vås, det er rigtigt der ikke er indbygget digital tuner, |
Helt noget vås er det altså ikke!!
BrianJVC skrev:
og hvad man glemte at informere om i teksten omkring digital tv er at lidt over en million husstande har kabel-TV, og får derfor ikke brug for den digitale tuner, da signalet alligevel laves om inde fra centralerne af, du skal derfor købe en selector boks hvor du samtidigt kan sætte TDC kortet i. | Det vil sige, at hvis man anskaffer sig et apparat med indbygget DVB-C tuner, kan man ikke anvende den hos TDC-kabel TV? Er det korrekt opfattet?
------------- mvh Christian
|
Skrevet den: 13-Februar-2006 kl. 17:31
Ja, man må jo lige huske, at skelne mellem (digital) tuner og DVB-tuner - og det er det sidste jeg snakker om.
Thorvald.
|
Skrevet den: 13-Februar-2006 kl. 20:09
cnn3 skrev:
BrianJVC skrev:
Pressen (Ekstrabladet) gjorde meget ud af på et tidspunkt at fortælle om Digital TV og at de TV der sælges idag ikke er klar til det digitale marked. Det er noget decideret vås, det er rigtigt der ikke er indbygget digital tuner, |
Det er noget vås når de ikke forklarer det i detaljer, de undlader den del der gør deres ide med artiklen totalt til vås. De kunne have grebet det an langt bedre ved at kontakte TDC, og et par producenter, og derefter butiksledet, for at få den samlede ide om, hvad er situationen i branchen. Og så har man jo med vilje undladt at tage de ansatte i butikkerne som har forklaret præcis hvordan tingene er, og kun taget dem de kunne få til at tale sig efter munden.
BrianJVC skrev:
og hvad man glemte at informere om i teksten omkring digital tv er at lidt over en million husstande har kabel-TV, og får derfor ikke brug for den digitale tuner, da signalet alligevel laves om inde fra centralerne af, du skal derfor købe en selector boks hvor du samtidigt kan sætte TDC kortet i.
| Det vil sige, at hvis man anskaffer sig et apparat med indbygget DVB-C tuner, kan man ikke anvende den hos TDC-kabel TV? Er det korrekt opfattet?
| Helt korrekt du vil ikke kunne bruge deres kort, de vil indtil videre holde sig til at du skal købe en selector til kabel-TV. På den måde kan de jo også sikre sig et returspor som den nye boks kan.
|
Skrevet af: Pokerface
Skrevet den: 13-Februar-2006 kl. 20:43
Hej. ![](smileys/smiley1.gif)
"BrianJVC"... Hvordan forholder det sig så, når man er koblet på antenne-nettet i en antenneforening, der får signalet leveret af Stofa???
Mig bekendt, har Stofa ikke en Selector el. et andet lign. produkt.
Vil man i den situation, så slet ikke få behov for Digitale tunere i sit TV, af enten den ene el. den anden slags???
Og måske istedet være afhængig af om antenneforeningen og Stofa vil leve et digitalt signal??? Hvad de da sikkert gerne vil, hvis bare kunderne vil betale. ![](smileys/smiley36.gif)
Rart nok at vide, når man nu muligvis snart skal ha' nyt TV. ![](smileys/smiley4.gif)
------------- Mvh. Frede. ![](smileys/smiley1.gif)
[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70
Afspiller: "Pana" DMP-BD80
|
Skrevet den: 13-Februar-2006 kl. 21:57
Pokerface - Stofa har en selector ligenede box.
Personligt vil jeg da helst ike betale for mere end jeg kan bruge, derfor foretrækker jeg et TV uden digital tv-tuner.
Er der nogle der ved hvor stor en del af seerne som ikke modtager fra enten TDC, Stofa eller antenneforening?
------------- Den Ben
|
Skrevet den: 13-Februar-2006 kl. 22:18
Hej "Benu". ![](smileys/smiley1.gif)
Okay, jeg forhørte mig ellers forleden hos vores formand, og fik at vide, at de dels ikke havde, og at der dels ikke kunne bruges den slags bokse på vores antenne-net endnu, men at noget da sikkert ville være at tilbyde inden for de nærmeste år.
Men når der kom noget, så ville det blive noget man selv skulle betale for, altså udover den normale antenne-afgift.
Og den troede jeg jo så på. ![](smileys/smiley2.gif)
Det er derfor jeg godt ville vide, om jeg under ingen omstændigheder kan få glæde af at TV'et har div. "Digitale Tunere" indbygget, for så er der jo heller ingen grund til at betale for at en sådan "dims" er indbygget. ![](smileys/smiley2.gif)
|
Skrevet den: 14-Februar-2006 kl. 12:28
lige et link
Det digitale spejl http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=43
Tro er godt, viden er bedre
------------- Den Ben
|
Skrevet den: 14-Februar-2006 kl. 20:03
Hej. ![](smileys/smiley1.gif)
Tak for linket. ![](smileys/smiley4.gif)
Men den side kender jeg godt.... Problemet er så bare, at jeg IKKE som sådan er tilsluttet Stofa, men derimod vores lokale antenneforening, der har opgivet at fortsætte med at drive vores egen antennesystem, og derfor får TV/Radio signalet leveret fra Stofa. Og så vidt mig bekendt, er det ikke Stofa's fulde program vi modtager. Og Stofa har intet overhovedet med antennesystemet at gøre, udover at levere det signal som er bestilt af foreningen.
Forresten kan vi heller ikke blive tilsluttet Stofa's internet, da vores antenne-system ikke er "gearet" til det, og foreningen har derfor lavet deres egen "specialløsning", som vist nok ikke er helt så godt som Stofa's egen, og desuden er det dyrere, end det "rigtige" Stofa-net. Jeg er derfor heller ikke tilsluttet foreningens internet-system. (Nå men, det var lige et lille "sidespring".) ![](smileys/smiley4.gif)
Den løsning, Stofa iøvrigt tilbyder der på siden, koster jo så også 75 kr. "ekstra" pr. md. = 900 kr. årligt. Det synes jeg er for meget, når jeg i forvejen betaler næsten 2600 kr. årligt i antenneafgift.
Og derfor stillede jeg mit spørgsmål i mit tidligere indslag, men hvis jeg alligevel ikke kan få glæde af indbyggede "Digitale tunere" i et nyt TV, så vil jeg selvfølgelig heller ikke give de penge ekstra, som det koster at de er indbygget i Fjernsynet.
|
Skrevet den: 14-Februar-2006 kl. 22:34
Stampe skrev:
Jeg glæder mig altså til at se det mofo af et tv (HD-ILA) live in action. Det gjorde Brian jo stor reklame for da snakken gik om Sony's 3LCD tv'er.
| Du kan idag se det inde hos Speakers Corner i Københanv, det er godt nok kun en 52" men her inden længe modtager vi både 56" og 70" så laver vi nok en lille seance på disse produkter.
|
Skrevet af: Gavtyv
Skrevet den: 14-Februar-2006 kl. 23:15
Jeg har så sent som i november forespurgt Stofa, hvorvidt man ved det digitale spejl kunne bruge den indbyggede DVB tuner i nye LCD-tv eller om det kræver en "set-top-box" eller hvad de nu kaldes.
Her er Stofa's svar: Ja, du skal under alle omstændigheder bruge en dekoder samt et StofaXtra kort, ligemeget om det nye TV bruger en DVB turner.
Det giver altså ingen fordel på Stofa om du køber TV med eller uden DVB-tuner.
|
Skrevet den: 15-Februar-2006 kl. 06:45
Hej "Gavtyv". ![](smileys/smiley1.gif)
Tak for svaret, så ved jeg da hvad jeg har at rette mig efter, og jeg behøver altså ikke at vente på at der kommer "Digital tunere" i apparaterne, inden jeg handler.
I den forbindelse, vil jeg så lige spørge "BrianJVC", hvilke af JVC's fladskærme som er den nyeste serie.
Jeg ved godt at S70 serien er den sidste nye.
Men de andre jeg også er int i er serierne: M60 ,S60 og A61.
Synes nemlig ikke der er den store forskel på priserne på de nævnte modeller, så derfor ville jeg som sagt gerne vide, hvilket der er nyeste model. Og om den ene har nogen generelle fordele frem for den anden. Jeg synes nemlig jeres "Tekniske oplysninger" på hjemmesiden er lidt sparsomme.
|
Skrevet den: 15-Februar-2006 kl. 06:55
Rækkefølgen er vist nok:
- A61 serien
- S60 (5. generation D.I.S.T.)
- M60 (6. generation D.I.S.T. + Clear Motion Drive)
- X70 (6. generation D.I.S.T. uden Clear Motion Drive)
Se også mit indlæg på 1. side fra 13-Februar-2006 kl. 10:34.
Thorvald.
|
Skrevet den: 15-Februar-2006 kl. 08:01
Hej "Thorvald". ![](smileys/smiley1.gif)
Tak for dit svar. ![](smileys/smiley4.gif)
Hmmm, er det så rigtigt forstået, når jeg så synes, at det ser ud som om den nye X70 serie, egentlig nærmest (rent teknisk ihvertfald), er en opdatering af S60 serien, den er jo også uden: "Clear Motion Drive"???
|
Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 15-Februar-2006 kl. 10:24
BrianJVC skrev:
cnn3 skrev:
BrianJVC skrev:
Det er noget vås når de ikke forklarer det i detaljer, de undlader den del der gør deres ide med artiklen totalt til vås. De kunne have grebet det an langt bedre ved at kontakte TDC, og et par producenter, og derefter butiksledet, for at få den samlede ide om, hvad er situationen i branchen. Og så har man jo med vilje undladt at tage de ansatte i butikkerne som har forklaret præcis hvordan tingene er, og kun taget dem de kunne få til at tale sig efter munden.
Jeg er forsåvidt enig med dig, at de faktiske forhold kunne være bedre og mere detaljeret beskrevet, men du vælger at bruge ordet vås, det er egentlig noget .. nåja.. vås og det er det jeg opponerer imod. Hvis man modtager sit tv via luftantenne er det bestemt interessant med en indbygget DVB-T tuner i sit TV, hvis man skal til at have et nyt
BrianJVC skrev:
og hvad man glemte at informere om i teksten omkring digital tv er at lidt over en million husstande har kabel-TV, og får derfor ikke brug for den digitale tuner, da signalet alligevel laves om inde fra centralerne af, du skal derfor købe en selector boks hvor du samtidigt kan sætte TDC kortet i.
| Det vil sige, at hvis man anskaffer sig et apparat med indbygget DVB-C tuner, kan man ikke anvende den hos TDC-kabel TV? Er det korrekt opfattet?
| Helt korrekt du vil ikke kunne bruge deres kort, de vil indtil videre holde sig til at du skal købe en selector til kabel-TV. På den måde kan de jo også sikre sig et returspor som den nye boks kan. | Den sidste sætning med returspor forstod jeg ikke?
------------- mvh Christian
|
Skrevet den: 15-Februar-2006 kl. 11:59
X70 serien er nærmest en opgradering af S60 serien.
Thorvald.
|
Skrevet af: erimads
Skrevet den: 27-Marts-2006 kl. 13:52
Hej hej.
Er der slet ikke nogen her som kan svare på hvilken generation 37R70 hører til vedr: D.I.S.T. m.m.![](smileys/smiley5.gif)
/Erik
|
Skrevet af: Dani3l
Skrevet den: 04-April-2006 kl. 17:19
Hmm så har jeg lige to spørgsmål.:
1. Burde man ikke gå efter TV med 2 HDMI indgange? -Tænker på når man på et tidpunkt skal til at tilslutte digital-modtager og så en dvdoptager, og man gerne vil køre HD.
2. Gør Clear Motion den stor forskel? -Det er jo den eneste forskel på S70 og M60, af tekniske forskelle ihvertfald. Eller er M60 stadig bedre?
Dani3l
|
Skrevet af: Lars
Skrevet den: 04-April-2006 kl. 17:34
Dani3l skrev:
1. Burde man ikke gå efter TV med 2 HDMI indgange? -Tænker på når man på et tidpunkt skal til at tilslutte digital-modtager og så en dvdoptager, og man gerne vil køre HD. |
Måske, men tiden er ved at løbe fra TV med ultra mange indgange. Næsten uanset hvor mange indgange der er, vil Murphy sørge for at der mindst mangler én ![](smileys/smiley2.gif)
Istedet bør man sende signalerne igennem en boks der sørger for at skifte imellem kilderne. Det kunne være en surround-forstærker, eller blot en HDMI omskifter. Lige nu er den slags dog forholdsvis dyre - til HDMI - men det bliver sikkert billigere.
/Lars
------------- Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
Skrevet den: 04-April-2006 kl. 17:51
Okay ved ikke om det er et dumt spørgsmål, men hvem eller hvad er Murphy?
Men selvom man kører det gennem en forstærker eller lignende, vil der så ikke mangle et HDMI stik til dekoderen? For skal den ikke også bruge HDMI for i fremtiden at vise HD kvalitet, eller har jeg misforstået det?
|
Skrevet af: Mollerup
Skrevet den: 04-April-2006 kl. 18:40
Kender du ikke Murphy lov, alt som kan gå galt, gør det
|
Skrevet den: 04-April-2006 kl. 18:42
erimads skrev:
Er der slet ikke nogen her som kan svare på hvilken generation 37R70 hører til vedr: D.I.S.T. m.m. |
Jeg mener den hører sammen med X70 serien.
Dani3l skrev:
2. Gør Clear Motion den stor forskel? -Det er jo den eneste forskel på S70 og M60, af tekniske forskelle ihvertfald. Eller er M60 stadig bedre? |
Ja, clear motion drive gør en mærkbar forskel og M60 er den eneste model der har det.
Dani3l skrev:
Men selvom man kører det gennem en forstærker eller lignende, vil der så ikke mangle et HDMI stik til dekoderen? For skal den ikke også bruge HDMI for i fremtiden at vise HD kvalitet, eller har jeg misforstået det? | Der vil skulle være flere HDMI indgange på receiveren og én HDMI udgang til fjernsynet.
Thorvald.
|
Skrevet den: 04-April-2006 kl. 19:11
Men betyder det så ikke at man skal tænde recieveren også hver gang man skal se TV? -Jeg går ud fra du med reciever mener forstærker, eller hvad?
En der gider sådan skrive(forklare) Hvordan det hænger sammen, eller hvordan det KUNNE hænge sammen, sådan ledning for ledning? For jeg prøver sådan at danne mig indtryk af hvordan tingene hænger sammen, da jeg skal til at investere i de forskellige ting.
Og tak for svarene forresten.
Nogen speciel grund til de ikke har brugt clear motion i S70? Sys det er synd når den er nyere, og hvis det gør en mærkbar forskel.
Dani3l
|
Skrevet den: 05-April-2006 kl. 06:52
F.eks. har man måske: 1 video, 2 dvd-optagere, heraf måske en med HDMI, 1 dvd-afspiller.
Disse 4 maskiner tilsluttes receiver/forstærker (f.eks. JVC RX-D701), med de kabler der nu passer bedst for den enkelte maskine - scart, component, s-video eller HDMI. Derefter sætter man et HDMI-kabel fra receiverens HDMI udgang til fjernsyn samt et lydkabel fra fjernsyn til receiver (for at udnytte de eksterne højtalere.
Og jo, receiveren ville så skulle være tændt, hvis man f.eks. skal se noget fra dvd-optager.
Thorvald.
|
Skrevet den: 05-April-2006 kl. 21:24
Okay. Tror jeg forstår det nu.
Og hvis man bare skal se TV, kan man sagtens det?
Lige nu går jeg og overvejer :
JVC LT-37M60, JVC DR-MH300 og JVC RX-D701. Så hvis jeg fik det og på et tidspunkt en digital modtager, ville det ikke være noget problem med stik? Går ud fra man helst skal bruge HDMI da de alle har det.
|
Skrevet den: 06-April-2006 kl. 07:24
Lige præcist - sådan et JVC sæt ville være perfekt sammen. Og selvfølgelig kan man se tv, uden at tænde for receiveren - med mindre man vil have lyden fra tv'et ud i eksterne højtalere.
Hvis du ikke har/får flere videomaskiner end DR-MH300, er der måske ikke grund til at køre HDMI signalet gennem receiveren. Dvs. der er sådan set to muligheder:
- DR-MH300 direkte til fjernsyn med HDMI - og digital lydkabel fra DR-MH300 til receiver.
- DR-MH300 til receiver med HDMI (som er inkl. lyd) og HDMI fra receiver til fjernsyn.
Thorvald.
|
Skrevet den: 06-April-2006 kl. 13:40
Okay. Mange tak for hjælpen.
Digital lydkabel, er det bare de der audiokabler der er rød og hvid? Var ellers begyndt at tro man skulle køre lyd og billed igennem forstærkeren for at få DTS til at virke, for det har jeg nemlig problemer med, med det udstyr jeg har nu, så troede det var det.
|
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 06-April-2006 kl. 14:00
Thorvald skrev:
Lige præcist - sådan et JVC sæt ville være perfekt sammen. Og selvfølgelig kan man se tv, uden at tænde for receiveren - med mindre man vil have lyden fra tv'et ud i eksterne højtalere.
Hvis du ikke har/får flere videomaskiner end DR-MH300, er der måske ikke grund til at køre HDMI signalet gennem receiveren. Dvs. der er sådan set to muligheder:
- DR-MH300 direkte til fjernsyn med HDMI - og digital lydkabel fra DR-MH300 til receiver.
- DR-MH300 til receiver med HDMI (som er inkl. lyd) og HDMI fra receiver til fjernsyn.
|
Hvordan vil du tilslutte din Selector med HDMI output til dit TV / Receiver ? Fra Selectoren får du jo 5.1 lyd mens billeder skal til dit TV ?
|
Skrevet den: 07-April-2006 kl. 07:26
Med digitale lydkabler mener jeg digital coaxial eller digital optisk.
lahan skrev:
Hvordan vil du tilslutte din Selector med HDMI output til dit TV / Receiver ? Fra Selectoren får du jo 5.1 lyd mens billeder skal til dit TV ? |
Sådan en dims har jeg ikke og skal heller ikke have det (ikke foreløbigt i hvert fald). Så jeg ved ikke lige hvordan - men formentligt med HDMI til receiver og scart til DVD-optager, så jeg kunne optage fra den. Så har jeg altså HDMI fra selector og HDMI fra DVD til receiver og HDMI fra receiver til fjernsyn.
Thorvald.
|
Skrevet den: 07-April-2006 kl. 19:01
Thorvald: Er stadig ikke sikker på hvilke kabler du mener gider du linke til et af hver, bare lige så jeg kan se hvordan de ser ud.
MVh
Dani3l
edit:ahh det er ikke så vigtigt alligevel, kom til at tænke på jeg skal slutte det sammen med HDMI, og så er det hele i jo ![](smileys/smiley1.gif)
|
|