Print side | Luk vindue

Løst: pace ds425 modtager vil ikke modtage kort?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Satellit TV
Forumbeskrivelse: Canal Digital, Viasat, Astra m.fl. (DVB-S)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=96373
Udskrevet den: 27-Maj-2024 kl. 00:34


Emne: Løst: pace ds425 modtager vil ikke modtage kort?
Skrevet af: aerik
Emne: Løst: pace ds425 modtager vil ikke modtage kort?
Skrevet den: 21-April-2011 kl. 19:23

Er det miuligt at gøre et eller andet, så modtageren kan bruge et viasatkort. Modtageren er leveret sammen med Canal Digital.

på forhånd tak

Første spørgsmål er svaret, derfor har jeg skiftet overskrift.

Fik en brugt viasat modtager igår, og denne siger at kortet ikke passer til, da id ikke er den samme. er det noget man kan gøre noget ved?



Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 21-April-2011 kl. 20:26
 
 En Modtager fra Canal Digital kan ikke bruges til anden udbyder, det kan en fra Viasat heller ikke.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 21-April-2011 kl. 21:41
tænkte det nok.
Har skaffet en anden viasatbox, men denne siger at kortet ikke passer til maskinen. Kan man gøre noget ved dette?


Skrevet af: Neobi/q
Skrevet den: 21-April-2011 kl. 22:11
Ring på 70121151 få det byttet. Dog hvis den er købt brugt, er du nok nød til at have fat i teknisk afdeling

-------------
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 21-April-2011 kl. 23:23
Har lige fået at vide, at de ikke vil åbne for brugte recievere, nogen der ved om det er rigtigt?


Skrevet af: Neobi/q
Skrevet den: 22-April-2011 kl. 08:50
Har aldrig hørt om det før. plejer ikke at være noget problem

-------------
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 22-April-2011 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af Neobi/q Neobi/q skrev:

Har aldrig hørt om det før. plejer ikke at være noget problem


Skal lige sikre mig, Plejer ikke at være et problem at få dem til at låse op?

Spørger fordi jeg fik at vide de ikke vil, da de så ikke kan tjene på leje af en ny.


Skrevet af: Neobi/q
Skrevet den: 22-April-2011 kl. 09:13
For det første lejer de ikke bokse ud. og salg af dem er ingen god foretning, hvis man ser på de rene priser rundt om på nettet.

Og der er jo massere der sælger deres bokse via det her forum og dba. så kan ikke se hvorfor der skulel være noget som helst galt der.

Morten


-------------
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 22-April-2011 kl. 09:16
Det er super.. har bare ingen viden om parabol, er selv yousee-brugerDead (føj for nogle priser), men er igang med at hjælpe svigerfar med at få tv i hans gildesal uden at skulle flytte modtageren hver gang. men giver da Viasat et kald på tirsdag så 


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-April-2011 kl. 09:49
 
 Viasat bruger parring, jeg er ikke sikker på, at man kan flytte kortene mellem modtagerne, men at det kun kan bruges i den som det er sat op til. Du skriver jo også at kortet fra den existerende modtager ikke kan bruges i den der lige er købt.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 22-April-2011 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Viasat bruger parring, jeg er ikke sikker på, at man kan flytte kortene mellem modtagerne, men at det kun kan bruges i den som det er sat op til. Du skriver jo også at kortet fra den existerende modtager ikke kan bruges i den der lige er købt.


Betyder det med parringen så at kortet kun kan bruges til en maskine, altså hvis viasat parrer den nye box til kortet så "dør" den gamle box?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-April-2011 kl. 09:57
 
 For at få det ønskede til at virke skal man have en Multiroom løsning, hvor der bruges 2 kort, et til hver modtager. Viasat tilbyder en sådan løsning.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 22-April-2011 kl. 09:59
De er snu de sataner Wink
Jeg takker for dit svar


Skrevet af: Neobi/q
Skrevet den: 22-April-2011 kl. 11:16
Så fremt begge bokse er frie. kan der sagtens rykkes rundt på kortene. du vil bare skulle bytte det via 70121151. eller mit viasat på deres hjemmeside hvergang du bytter modtager

-------------
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 22-April-2011 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Neobi/q Neobi/q skrev:

Så fremt begge bokse er frie. kan der sagtens rykkes rundt på kortene. du vil bare skulle bytte det via 70121151. eller mit viasat på deres hjemmeside hvergang du bytter modtager


Nu er jeg jo ikke parabolbruger selv, som sagt er det svigerfars, hvorfor jeg ikke lige kan afprøve hvad du siger. Men hvis jeg forstår dig ret, så kan man på mit viasat rette hvilken box kortet skal bruges til. Altså skrive box id ind?


Skrevet af: Neobi/q
Skrevet den: 22-April-2011 kl. 12:08
Yepper

-------------
Lukker jeg lort ud. Så skriv en pm. Det er altid rart at lære noget nyt


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 22-April-2011 kl. 12:09
Det er dælme smart. får ham lige til at tjekke det efter :)


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 05-Maj-2011 kl. 18:25
har lige tjekket efter, nu siger den at boxen er parret til et andet kort. Nogen der ved hvordan dette løses?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 05-Maj-2011 kl. 18:51
 
 Så skal den vel sagtens parres om til det andet kort. Det må man kunne gøre hos kundeservice.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: aerik
Skrevet den: 12-Maj-2011 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 Så skal den vel sagtens parres om til det andet kort. Det må man kunne gøre hos kundeservice.
 
Fik Viasats tekniske afdeling til at låse op for parringen og alt kører som det skal nu.. Takker for den hjælp i har givet. Svigerfar er en glad mand nuLOL



Print side | Luk vindue