Test af Panasonic VT 30
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=96577
Udskrevet den: 25-November-2024 kl. 01:10
Emne: Test af Panasonic VT 30
Skrevet af: keldp
Emne: Test af Panasonic VT 30
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 11:40
Så er Flatpanels kommet med deres test af VT 30
------------- Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011 CD Afspiller : YAMAHA CDX-890 BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80 Højtalere Front : Dali, Mentor 5 Center: Dali Suite C 0.8 Bag:Dali Suite Rear. Sub: Dali S 12.
|
Svar:
Skrevet af: Hother
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 11:42
Skrevet af: .FTH'
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 11:49
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1303893696 - LINKFISK
------------- JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 43
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 12:05
Tillykke!
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1190384687">
|
Skrevet af: xcardman
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 12:21
kampus vi er stadig på kuro holdet fin og så forstå jeg faktisk ikke nogen gider og kigge på andre i 50 tommer i forhold til prisklassen tror ikke der er nogen som slå den, hverken 2D eller 3D glæd jer over en fin skærm, dem der skal ud og investere
|
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 12:31
xcardman skrev:
kampus vi er stadig på kuro holdet
|
Jo, men nu puster Pana os virkeligt i nakken
|
Skrevet af: Shiva
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 13:50
En tanke...
Jeres Kuro'er er 3 år gamle og stadig de bedste på markedet mht. billedkvalitet. Hvordan kan et entusiastforum sidde og juble over at "...nu puster Pana os virkeligt i nakken"??? Især når man tænker på, at Panasonic har haft samme Kuro teknologi i hænderne i dette tidsrum.
Jeg synes sgu, det er sørgeligt at der ikke kan udvikles en ny reference. Er det stadig OLED, vi skal vente på?
-------------
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
|
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 13:59
Ah, 3 år er de nu ikke endnu. Mit er fra jan 09. Og så vidt jeg husker, lukkede Pioneer først for TV produktionen flere md senere. Så hvis Panasonic har haft teknologien i maks 2 år, passer det vist bedre
|
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 14:11
Kampus skrev:
Ah, 3 år er de nu ikke endnu. Mit er fra jan 09. Og så vidt jeg husker, lukkede Pioneer først for TV produktionen flere md senere. Så hvis Panasonic har haft teknologien i maks 2 år, passer det vist bedre |
V10, VT20, VT30
Så 3 årgange da, hvis vi skal fluekneppe. Generationer om du vil. Så er jeg vist dækket af...
-------------
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
|
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 14:18
Shiva skrev:
Kampus skrev:
Ah, 3 år er de nu ikke endnu. Mit er fra jan 09. Og så vidt jeg husker, lukkede Pioneer først for TV produktionen flere md senere. Så hvis Panasonic har haft teknologien i maks 2 år, passer det vist bedre |
V10, VT20, VT30
Så 3 årgange da, hvis vi skal fluekneppe. Generationer om du vil. Så er jeg vist dækket af... |
Den knepning klarer du selv
http://newz.dk/bekraeftet-pioneer-stopper-tv-produktion-og-fyrer-10-000-medarbejdere - http://newz.dk/bekraeftet-pioneer-stopper-tv-produktion-og-fyrer-10-000-medarbejdere
|
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 14:26
Kampus skrev:
Shiva skrev:
Kampus skrev:
V10, VT20, VT30
Så 3 årgange da, hvis vi skal fluekneppe. Generationer om du vil. Så er jeg vist dækket af... |
http://newz.dk/bekraeftet-pioneer-stopper-tv-produktion-og-fyrer-10-000-medarbejdere - http://newz.dk/bekraeftet-pioneer-stopper-tv-produktion-og-fyrer-10-000-medarbejdere |
Jamen super!! Bliv da ved med at spamme tråden med flere ligegyldigheder.
Hvis min pointe fra første indlæg gik din næse forbi, så fint nok. Det har jeg forstået, men tag lige og hold al dit sædvanlige off-topic gejl ovre i jeres private snik-snak tråd.
-------------
|
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 14:36
Jeg tror måske, at man går lidt fejl, hvis man mener, at Panasonic har haft et mål om at overgå Pioneer. Panasoinc har en filosofi om, at levere en fremragende billedkvalitet, og med en udvikling også på andre områder. Og det mener jeg panasonic lever op til. I virkeligheden er Panasonic jo på flere områder mere fleksibelt end noget Pioneer TV (internettjenester, 3D og forskellige tunere osv). Man kan så diskuttere om det er det, som hver enkelt bruger ønsker - det er jo nok svært at opfylde. Panasonic har og havde en anden målgruppe end Pioneer.
Skrevet af en som har haft 3 Pioneer paneler - og et godt tilfreds, både med mit nuværende VT20 - og med resultatet af Flatpaneles anmeldelse af VT30
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 14:41
Kampus skrev:
http://gizmodo.com/#!364842/pioneer-will-give-kuro-secret-sauce-to-panasonic-says-nikkei
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 14:50
Shiva skrev:
Kampus skrev:
Shiva skrev:
Kampus skrev:
V10, VT20, VT30
http://newz.dk/bekraeftet-pioneer-stopper-tv-produktion-og-fyrer-10-000-medarbejdere - http://newz.dk/bekraeftet-pioneer-stopper-tv-produktion-og-fyrer-10-000-medarbejdere |
Jamen super!! Bliv da ved med at spamme tråden med flere ligegyldigheder.
Hvis min pointe fra første indlæg gik din næse forbi, så fint nok. Det har jeg forstået, men tag lige og hold al dit sædvanlige off-topic gejl ovre i jeres private snik-snak tråd. |
Tværtimod! Jeg forstod fuldstændigt din pointe, og derfor reagerede jeg. Men hvis du vælger at blive mavesur over det, så bevares
Hvem startede spam'en
|
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 14:59
Shiva skrev:
En tanke...
Jeres Kuro'er er 3 år gamle og stadig de bedste på markedet mht. billedkvalitet. Hvordan kan et entusiastforum sidde og juble over at "...nu puster Pana os virkeligt i nakken"??? Især når man tænker på, at Panasonic har haft samme Kuro teknologi i hænderne i dette tidsrum.
Jeg synes sgu, det er sørgeligt at der ikke kan udvikles en ny reference. Er det stadig OLED, vi skal vente på? |
min 500M model kom frem i sep 2008 pris 35000 kr købte mit i foråret 2009 pris 20000 kr ikke underligt pio måtte lukke deres tv produktion
samt en 500m, var slet ikke til private, men var til erhverv og kunne bruges som reklame fremviser
hvorfor jubler vi. fordi en pan vt30 er næsten lige så god som en pio der hvor jeg ser det, mangler den faktisk kun lidt på sortniveau det tror jeg godt panasonic kunne levere, men det har noget og gøre med strøm der hvor panasonic og pioneer ligger nu, er nogenlunde hvad plasma teknologien kan levere
så for at få et større spring, Ja der skal vi over i oled eller måske en helt anden teknologi men det skal også laves ordenligt, nogle producenter lavere jo deres egen version af god billedekvalitet gider ikke og nævne navn. led/lcd kommer aldrig til at slå et plasma tv. i hvertfald ikke på 3D delen sikkert heller ikke på 2D
beholder mit pio i nogle år endnu, men ser rigtig mange film på projektor så mit pio kører ikke mange timer om ugen
|
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 15:15
Hother skrev:
Jeg tror måske, at man går lidt fejl, hvis man mener, at Panasonic har haft et mål om at overgå Pioneer. Panasoinc har en filosofi om, at levere en fremragende billedkvalitet, og med en udvikling også på andre områder. Og det mener jeg panasonic lever op til. I virkeligheden er Panasonic jo på flere områder mere fleksibelt end noget Pioneer TV (internettjenester, 3D og forskellige tunere osv). Man kan så diskuttere om det er det, som hver enkelt bruger ønsker - det er jo nok svært at opfylde. Panasonic har og havde en anden målgruppe end Pioneer.
|
Det kan jeg ikke være uenig i, men hvis Pioneer var fortsat, havde deres skærme jo sikkert også haft alle de features, du nævner.
-------------
|
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 15:33
Shiva skrev:
Det kan jeg ikke være uenig i, men hvis Pioneer var fortsat, havde deres skærme jo sikkert også haft alle de features, du nævner. |
Eller blot et endnu bedre billede...
Men folk får, hvad de vil betale for!
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: taj59
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 16:34
nu har jeg gentagende gange læst, de 3 herre's negative kommentar, om Panasonic VT30 TV,
Shiva,xcardman.KlausDm i har åbenbart så stor kærlighed, til jeres Pioneer TV, og fair nok, men så lad dog være med, at skrive de samme negative kommentar, på hvert et nyt Panasonic emne, det er livet sku for kort til, at vi andre skal læse om, jeres dårlige karma, hver gang der er et nyt emne om Panasonics nye 2011 produkter
her er den sædvanlige dumme kommentar, KlausDm skriver gang på gang, men folk får, hvad de vil betale for
og Shiva skriver dette til Hother Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl. dette fortæller vist mere om Shiva, end om Hother's enkle indlæg uden arrigskab
om xcardman er det enste jeg kan sige, at han idet mindste ikke er nedladende i sit ordsprog, men kun negativ, over for Panasonic Plasma TV, men for fanden, opret en tråd, hvor i kan rose de gamle Pioneer plasma TV, jeg kan kun være enig, om at Pioneer lavde super gode plasma TV, og alt det snak om Panasonic, ikke nå Pioneer Kuro sorte niveu, er noget vås, man skal være godt nørdet, hvis denne ene ting, skulle få alle de andre gode nye forbedringer, af Panasoc 2011 TV, til at få folk, til ikke, at købe et Panasonic TV,men det tror jeg ikke at 99% vil afskrække dem for ikke at købe et Panasonic VT30.
nå men nu fik jeg luft, for mine tanker, jeg håber ikke at have stødt for mange her inde med dette
men hvis der er, så er der sku ikke noget at gøre ved det
|
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 16:37
hvilket forum læser du i det kan da ikke være denne tråd har ikke skrevet et negativt ord om vt30, nogen steder
|
Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 17:08
xcardman skrev:
hvilket forum læser du i
det kan da ikke være denne tråd har ikke skrevet et negativt ord om vt30, nogen steder
|
Næ, kan jeg egentlig heller ikke se - Der skrives endda "hvorfor jubler vi. fordi en pan vt30 er næsten lige så god som en pio" - og det er da en kompliment eftersom pioneer stadig er reference (mange steder) på billedkvalitet
|
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 17:12
xcardman skrev:
hvilket forum læser du i
det kan da ikke være denne tråd har ikke skrevet et negativt ord om vt30, nogen steder
|
nej ikke så meget i denne tråd,men i de andre tråde her på recorder, om VT30 og dem er der mange af
|
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 17:15
taj59 skrev:
xcardman skrev:
hvilket forum læser du i
|
nej ikke så meget i denne tråd,men i de andre tråde her på recorder, om VT30 og dem er der mange af |
det kan jeg kun sige en ting til du læser som vinden blæser
det er fakta en pio har bedre sort det er hvad jeg har skrevet og det stå også højt og tydeligt i testen så klag du til Rasmus der har lavet denne test
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 17:33
taj59 skrev:
og Shiva skriver dette til Hother Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl. dette fortæller vist mere om Shiva, end om Hother's enkle indlæg uden arrigskab |
Og du har så aldrig hørt om 'signaturer'?
|
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 17:41
taj59 skrev:
nu har jeg gentagende gange læst, de 3 herre's negative kommentar, om Panasonic VT30 TV,
Shiva,xcardman.KlausDm i har åbenbart så stor kærlighed, til jeres Pioneer TV, og fair nok, men så lad dog være med, at skrive de samme negative kommentar, på hvert et nyt Panasonic emne, det er livet sku for kort til, at vi andre skal læse om, jeres dårlige karma, hver gang der er et nyt emne om Panasonics nye 2011 produkter
her er den sædvanlige dumme kommentar, KlausDm skriver gang på gang, men folk får, hvad de vil betale for
og Shiva skriver dette til Hother Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl. dette fortæller vist mere om Shiva, end om Hother's enkle indlæg uden arrigskab
om xcardman er det enste jeg kan sige, at han idet mindste ikke er nedladende i sit ordsprog, men kun negativ, over for Panasonic Plasma TV, men for fanden, opret en tråd, hvor i kan rose de gamle Pioneer plasma TV, jeg kan kun være enig, om at Pioneer lavde super gode plasma TV, og alt det snak om Panasonic, ikke nå Pioneer Kuro sorte niveu, er noget vås, man skal være godt nørdet, hvis denne ene ting, skulle få alle de andre gode nye forbedringer, af Panasoc 2011 TV, til at få folk, til ikke, at købe et Panasonic TV,men det tror jeg ikke at 99% vil afskrække dem for ikke at købe et Panasonic VT30.
nå men nu fik jeg luft, for mine tanker, jeg håber ikke at have stødt for mange her inde med dette
men hvis der er, så er der sku ikke noget at gøre ved det |
Øh...kunne du ikke lige lægge vandpiben et øjeblik og tage en slapper. Det var dog et umådeligt barnligt indlæg.
Jeg har skam ikke angrebet hverken Hother eller Panasonic.
"Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl."
...er min signatur på min profil og er ikke møntet på andre end mig selv. Det er faktisk et citat af sportsdirektør Erik Breukink efter en af hans ryttere havde udtalt sig ret uheldigt i pressen.
Jeg er ikke Pioneer-ejer og har ikke været det, så der er ingen aktier i den retning. Jeg har faktisk ved flere lejligheder angrebet Pio-ejere for at vogte over deres skærmes uanfægtelige reference med nærmest religiøs nidkærhed (den sætning var ment som en joke) Til gengæld har jeg haft 2 Panasonic skærme igennem tiden.
Jeg angriber lysten/evnen til at rykke ved standarderne for billedkvalitet. At det så går ud over Panasonic og ikke Samsung, skyldes nok trådens titel, kombineret med en masse jubel-smileys i de første indlæg. Rasmus konkluderer faktisk i testen, at der ikke er den store forskel på VT30 og sidste års VT20. Det udsagn, kombineret med det faktum, at VT30 heller ikke har matchet Pio 5090 på billedsiden, gjorde mig skuffet.
(Se nedenfor. Nu står det der igen )
-------------
|
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 17:44
xcardman skrev:
taj59 skrev:
xcardman skrev:
hvilket forum læser du i
|
nej ikke så meget i denne tråd,men i de andre tråde her på recorder, om VT30 og dem er der mange af |
det er fakta en pio har bedre sort det er hvad jeg har skrevet og det stå også højt og tydeligt i testen så klag du til Rasmus der har lavet denne test
|
ok Xcardman, måske var jeg lige hurtig nok til at anklage dig, idet jeg har lige taget en søgning,
på dine indlæg, så det er jeg ikke, for stor til at undskylde så den er hermed givet men det var nu også mest de 2 andre herre, jeg mest var irreteret over at læse deres gentagende sure opstød om VT30.
|
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 17:49
Non-Desperado skrev:
taj59 skrev:
og Shiva skriver dette til Hother Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl. dette fortæller vist mere om Shiva, end om Hother's enkle indlæg uden arrigskab |
Og du har så aldrig hørt om 'signaturer'? |
tja Shiva,s signatur står der, sørme det samme hvergang kan jeg se, men den kan sku godt misforstås
men alt det andet passer, med negativiteten
|
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 17:51
taj59 skrev:
xcardman skrev:
taj59 skrev:
xcardman skrev:
hvilket forum læser du i
|
|
ok Xcardman, måske var jeg lige hurtig nok til at anklage dig, idet jeg har lige taget en søgning,
på dine indlæg, så det er jeg ikke, for stor til at undskylde så den er hermed givet men det var nu også mest de 2 andre herre, jeg mest var irreteret over at læse deres gentagende sure opstød om VT30. |
Kunne du så ikke lige for en god ordens skyld give mig et par eksempler på "gentagne sure opstød" mod VT30 fra min side? Inden denne tråd forstås...Jeg går ud fra, at jeg er den ene herre?
-------------
|
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 18:17
taj59 det er helt i orden mit syn på pan Ja jeg har været meget hård mod v10 modellen det er måske det som spiller ind du skal bare være glad for pan endelig er kommet så langt du kan kun blive glad for dine nye skærm, det er jeg sten sikker på
|
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 18:18
Hold da op det er træls at læse om jeres ordkløveri.
------------- Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011 CD Afspiller : YAMAHA CDX-890 BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80 Højtalere Front : Dali, Mentor 5 Center: Dali Suite C 0.8 Bag:Dali Suite Rear. Sub: Dali S 12.
|
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 18:21
xcardman skrev:
taj59
det er helt i orden mit syn på pan Ja jeg har været meget hård mod v10 modellen det er måske det som spiller ind du skal bare være glad for pan endelig er kommet så langt du kan kun blive glad for dine nye skærm, det er jeg sten sikker på |
|
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 18:47
taj59 skrev:
Shiva,xcardman.KlausDm i har åbenbart så stor kærlighed, til jeres Pioneer TV, og fair nok, men så lad dog være med, at skrive de samme negative kommentar, på hvert et nyt Panasonic emne, det er livet sku for kort til, at vi andre skal læse om, jeres dårlige karma, hver gang der er et nyt emne om Panasonics nye 2011 produkter |
Sig mig, gider du lige at pege i denne tråd, hvor jeg skriver noget negativt om VT30?
taj59 skrev:
her er den sædvanlige dumme kommentar, KlausDm skriver gang på gang, men folk får, hvad de vil betale for |
Er det da løgn? Er sandheden dum?
Den eneste der er negativ her er vidst dig......
Klaus
|
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 18:55
Og så tilbage til trådens Topic, som omfatter Flatpanels.dk´s anmeldelse af 50VT30
Hother
recordere.dk
------------- B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
Skrevet af: Torben Rasmussen
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 19:36
...og husk at sende linket til anmeldelsen til så mange som muligt. Også gerne til folk der er vilde med at klikke på reklamebannere :)
------------- FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
Skrevet af: tommyaxen
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 19:49
Nu slynger jeg lige en bemærkning ud i luften........ Jeg er en lykkelig ejer af et pioneer 6090h pioneer 60" plasma, jeg har bestilt et panasonic vt30 til at erstatte det og jeg havde VIRKELIG håbet at pioneeret var nået på ren billedekvalitet, det er som der blev sagt tidligere i tråden 3 panasonic generationer siden, altså skal vi (minimum) i 2012 for at finde et som overgår pioneer dvs. pioneer kom i 08 altså vil det i så fald ha taget panasonic 4år at overhale pioneer og det synes jeg er, ja nærmest komisk og fortæller vel noget om hvor godt pioneer var (og stadig er) Som sagt har jeg bestilt et p65vt30 da det trods alt slår pioneer på nogle punkter, ja mange punkter rent funktionsmæssigt, der er f.eks en optage funktion jeg bliver glad for og det er kanal digital godkendt så jeg kan smide mit parabol kort i for selvom pioneer også har sattelit tuner fungere den ikke ordentligt desuden har den enormt langsomt kanalskift, en anden ting er det tynde og lækre design jeg er faldet for og og ja så er der jo 3D som man kan synes om hvad man vil men jeg synes personligt at se fodbold i 3D er ret fedt på et 65", og ja så er der jo de ekstra 5" jeg synes mit 60" er blevet lidt småt så det passer mig fint med et større tv. Alt i alt ærgre det mig at det igen ikke var året hvor pioneer blev vippet af pinden og synes bare det virker som nogen "fryder sig" over at det ikke er slået og det synes jeg da er noget underligt noget selvom jeg har 6090h håber jeg da stadig det bliver slået?!?!? Desuden har det 4 hdmi ingange hvor en er 1.4 med ARC hvilket også er meget rart jo (jeg skal bruge 5 ?!?!?) Lad os lige blive enige om at der også sker ting på den funktionsmæssige front, den har også dvb-c til dem der bruger sådan noget..
|
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 20:08
tommyaxen skrev:
Nu slynger jeg lige en bemærkning ud i luften........
Jeg er en lykkelig ejer af et pioneer 6090h pioneer 60" plasma, jeg har bestilt et panasonic vt30 til at erstatte det og jeg havde VIRKELIG håbet at pioneeret var nået på ren billedekvalitet, det er som der blev sagt tidligere i tråden 3 panasonic generationer siden, altså skal vi (minimum) i 2012 for at finde et som overgår pioneer dvs. pioneer kom i 08 altså vil det i så fald ha taget panasonic 4år at overhale pioneer og det synes jeg er, ja nærmest komisk og fortæller vel noget om hvor godt pioneer var (og stadig er)
Som sagt har jeg bestilt et p65vt30 da det trods alt slår pioneer på nogle punkter, ja mange punkter rent funktionsmæssigt, der er f.eks en optage funktion jeg bliver glad for og det er kanal digital godkendt så jeg kan smide mit parabol kort i for selvom pioneer også har sattelit tuner fungere den ikke ordentligt desuden har den enormt langsomt kanalskift, en anden ting er det tynde og lækre design jeg er faldet for og og ja så er der jo 3D som man kan synes om hvad man vil men jeg synes personligt at se fodbold i 3D er ret fedt på et 65", og ja så er der jo de ekstra 5" jeg synes mit 60" er blevet lidt småt så det passer mig fint med et større tv.
Alt i alt ærgre det mig at det igen ikke var året hvor pioneer blev vippet af pinden og synes bare det virker som nogen "fryder sig" over at det ikke er slået og det synes jeg da er noget underligt noget selvom jeg har 6090h håber jeg da stadig det bliver slået?!?!?
Desuden har det 4 hdmi ingange hvor en er 1.4 med ARC hvilket også er meget rart jo (jeg skal bruge 5 ?!?!?)
Lad os lige blive enige om at der også sker ting på den funktionsmæssige front, den har også dvb-c til dem der bruger sådan noget..
|
Hvis jeg skal forholde mig til dit køb af 65VT30, så mener jeg at du skal slå koldt vand i blodet. Jeg har jo haft fornøjelsen af at se både 50 og 65 tommer udgaven (i uvis indstillingstiltand), men jeg tror bestemt ikke, at du bliver skuffet. Der er sikkert mange der vil udtale - uden tøven, at de kan se forskel på et Pioneer G9, og de nye Panasonic VT30 modeller. Og jeg kan naturligvis ikke afvise at nogen reelt kan se forskel, men det vil kræve et overordentligt erfarent "Billedøje". Naturligvis kan de være nogle minimale artifacts som ikke fandtes på G9, men disse fejl har jeg stadig til gode at observere
|
Skrevet af: Sploink
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 20:11
Skuffende at sidste generations bugs stadig er der i top modellen. Må ikke håbe at det også taber sort over tid som de forrige. Der havde jeg altså haft nogle forhåbninger om de ville blive rettet
|
Skrevet af: Letten
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 20:13
Kan i ikke starte en ny tråd om VT30, man bliver sgu' deprimeret af at trevle igennem de sædvanlige kommentarer fra de hellige pioneer-krigere, der som sædvanlig lige skal smide et par skadefro bemærkninger om at deres antikverede Pioneer skam ikke er overgået på sortniveau endnu.
Tænk på alle de glade forum brugere der glæder sig til at læse om det nye Panasonic VT30, de kan så starte med at læse det ævl.
øv øv øv
|
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 20:38
Letten, jeg er enig i at kommentare i stil med " Panasonic puster OS i nakken" ( eller noget i den stil) er ja hva skal jeg sige man tænker sit ihvertfald om den slags. men når det er sagt er det jo relevant at sammenligne med pioneer da det trods alt er det man skal slå og jeg synes da det er en naturlig debat om det stadig ikke er slået, jeg er ikke pioneer fanatiker som håber det aldrig bliver slået tværtimod, det må være på tide at vi kommer videre pioneer er nærmest forældet mht. features så nu må vi snart få et moderne tv med ligeså god billede kvalitet, jeg satser på at VT30 er tæt nok på og jeg så til gengæld får 3D, dvb-s (som virker) iphone betjening, optage funktion, 4hdmi, 5" større bla.
iøvrigt rapportere Phil Hinton at 50hz buggen skulle være "næsten" helt væk på vt30 og floating og rising blacks skulle også være væk http://www.avforums.com/forums/plasma-tvs/1437320-panasonic-50hz-bug-2010-11-range-plasmas-8.html
|
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 20:39
Hother var løvrigt selv hos Sommer As, det var jeg købte det :-)
|
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 21:13
Letten skrev:
Kan i ikke starte en ny tråd om VT30, man bliver sgu' deprimeret af at trevle igennem de sædvanlige kommentarer fra de hellige pioneer-krigere, der som sædvanlig lige skal smide et par skadefro bemærkninger om at deres antikverede Pioneer skam ikke er overgået på sortniveau endnu.
Tænk på alle de glade forum brugere der glæder sig til at læse om det nye Panasonic VT30, de kan så starte med at læse det ævl.
øv øv øv |
Ævl? Man kan vel have lov at have en kritisk holdning til at Panasonic, på trods af, at de sidder på Kuro-teknologien, endnu ikke kan matche de gamle paneler. Det er måske trivielle fakta, men da på ingen måde ævl.
Iøvrigt hedder tråden ikke "En hyldest til VT30", så selvfølgelig må brugerne kommentere på Flatpanels' anmeldelse og forholde sig kritisk til dele af testen.
Det står dig jo frit for at oprette en sådan tråd.
-------------
|
Skrevet af: Helmuth
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 21:35
Letten skrev:
Kan i ikke starte en ny tråd om VT30, man bliver sgu' deprimeret af at trevle igennem de sædvanlige kommentarer fra de hellige pioneer-krigere, der som sædvanlig lige skal smide et par skadefro bemærkninger om at deres antikverede Pioneer skam ikke er overgået på sortniveau endnu. |
Fuldstændig enig. Synes det er SÅ grinagtigt når Xcardman med venner synes deres oldnordiske Pioneer stadig er kongen, bare pga sort niveauet. Come on ... der er SÅ meget andet end sortniveau, når billedkvaliteten vurderes, plus ikke at forglemme de forskellige features de nye tv har. Wake up!
|
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 21:39
Letten skrev:
øv øv øv |
|
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 21:43
Helmuth skrev:
Letten skrev:
Kan i ikke starte en ny tråd om VT30, man bliver sgu' deprimeret af at trevle igennem de sædvanlige kommentarer fra de hellige pioneer-krigere, der som sædvanlig lige skal smide et par skadefro bemærkninger om at deres antikverede Pioneer skam ikke er overgået på sortniveau endnu. |
Fuldstændig enig. Synes det er SÅ grinagtigt når Xcardman med venner synes deres oldnordiske Pioneer stadig er kongen, bare pga sort niveauet. Come on ... der er SÅ meget andet end sortniveau, når billedkvaliteten vurderes, plus ikke at forglemme de forskellige features de nye tv har. Wake up!
|
kan du ikke lade være med at nævne mit brugernavn hver eneste gang du skriver et indlæg
os som skriver noget om billedekvalitet, er netop fordi vi ønsker man kan få noget som er endnu bedre
|
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 21:53
Tak til Rasmus og Flatpanels for en , endnu , god og gennemgribende test
For mig drejer det sig om at få den bedste skærm til prisen , uanset teknologi , og jeg bemærker da også at Rasmus skriver , at kløften er blevet mindre Plasma/ LCD de sidste par år.
Når man køber en ny skærm , skulle den jo gerne være bedre end den man har i forvejen. Når jeg læser testen af G20 og VT30 , så undrer det mig at lysstyrken er næsten ens? Hvordan kan det egentlig være , alle skriver at de nye er meget mere lysstærke . Er det fordi , at de nu også er det i dagligdagslys?
Jeg glæder mig til at høre , om dem der udskifter deres G20 til et VT30
MVH
------------- PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 21:57
Mig bekendt forbuger et plasma TV mest energi når der vises helt hvid skærm ? - derfor forstår jeg ikke helt udsagnet om at Panasonic måske kunne levere endnu bedre sortniveau hvis der ikke skulle tages hensyn til strømforbruget ? ?
Mht sidste års "bugs", så konkluderer testen at retention spøgelset er tydeligt forbedret, samt at buzz er ikke hørbart v ca 1m afstand såhh. . .
Alt i alt et lidt bedre billede end sidste år, med færre og mindre issues - i en lysår meget flottere indpakning .
Indtil videre ubetinget årets bedste billede på 2D og 3D !
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 22:01
tommyaxen skrev:
Hother var løvrigt selv hos Sommer As, det var jeg købte det :-) |
-
jeg var jo også selv hos Sommer, og bestilte mit der, jeg så som sagt både 50VT30 og 65VT30
men først nu har jeg lagt mærke til at på 42VT30 og 50VT30 så sidder der kun en USB port i siden af panelet USB3 som man skal bruge til en USB harddisk, og USB 1 og 2 sidder så på bag på panelet,dette er ikke så smart hvis man vil sætte den trådløse LAN-adapter til
undre mig om den kan være der hvis man har et tyndt vægbeslag, men derimod mener jeg at på den 65VT30 som jeg selv har bestilt,så mener jeg at alle 3 USB tilslutninger sider i siden af panelet, på 65VT30
billede af 50VT30
og 65VT30 jeg kan se to stk USB porte men hvor er så den tredje
|
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 22:54
Lennon skrev:
Mig bekendt forbuger et plasma TV mest energi når der vises helt hvid skærm ? - derfor forstår jeg ikke helt udsagnet om at Panasonic måske kunne levere endnu bedre sortniveau hvis der ikke skulle tages hensyn til strømforbruget ? ?
|
Sammenhængen er nok ikke så simpel når det kommer til praksis. Der skal jo lys på de "sorte" pixels igen, det kan være det ekstra kræver meget strøm jo lavere sort det skal "op" fra (jeg gætter).
Jeg har hørt om nogle plasma skærme som havde et lidt bedre sortniveau VT30 - men de brugte over dobbelt så meget strøm.
|
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 22:56
det ved jeg ikke men mon ikke det nok kan lade sig gøre, måske er det billede du viser af en sample Unit
|
Skrevet den: 27-April-2011 kl. 23:14
Shiva skrev:
Letten skrev:
øv øv øv |
Ævl? Man kan vel have lov at have en kritisk holdning til at Panasonic, på trods af, at de sidder på Kuro-teknologien, endnu ikke kan matche de gamle paneler. Det er måske trivielle fakta, men da på ingen måde ævl.
Iøvrigt hedder tråden ikke "En hyldest til VT30", så selvfølgelig må brugerne kommentere på Flatpanels' anmeldelse og forholde sig kritisk til dele af testen.
Det står dig jo frit for at oprette en sådan tråd.
|
Faktuelt kritik - fint med mig. Vis mig lige faktuel og saglig kritik af VT30 i de første sider med indlæg fra selvforherligende Pioneer ejere.
Faktum er at VT30 er foran på stortset samtlige parametre bortset fra sortniveau - move on! Faktum er at Panasonic har holdt plasma-fanen højt hvor andre har måtte give op. Faktum er at Panasonic lytter til markedet og løbende har produceret de bedste skærme år efter år - og stadig formået at tjene penge.
Det er, for mig, usagligt at påstå at Panasonic ikke kan matche de gamle kuropanler - de er på mange måder overlegne. Lad nu være med at se jer blind på det fu.... sortniveau - der er MEGET andet der spiller ind på et godt billede.
|
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 00:06
letten, nu skal det heller ikke vendes til at Panasonic har et bedre billede end pioneer men Panasonic vinder klart på en masse andre steder og jeg håber bare at vt30 er "tæt på" det kan jeg leve med da jeg snart ejer begge to bliver det let at vurdere hvad jeg i praksis bliver gladest for All round...men det er jo en smagssag hvad man helst vil som sagt glæder jeg mig til en fungerende dvb-s tuner f.eks....
|
Skrevet af: Bruger udmeldt 9
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 08:01
Lennon skrev:
|
Jeg kunne forestille mig, at det er fordi man lægger et mørkt filter på panelet, hvilket bevirker at der skal ekstra blus på plasmacellerne for at kunne vise alle andre farver end sort korrekt.
Ekstra blus = højere strømforbrug.
|
Skrevet af: Helmuth
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 08:11
Hvad mener i om http://www.pricerunner.dk/pl/2-2698706/TV/Panasonic-Viera-TX-P42VT30E-Sammenlign-Priser - priserne på VT30'eren?
P.t. 15 kilo for et 42".
Hvad vil I tro det kommer ned i til efteråret?
|
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 08:27
Hother
Jeg har jo haft fornøjelsen af at se både 50 og 65 tommer udgaven (i uvis indstillingstiltand), men jeg tror bestemt ikke, at du bliver skuffet. Der er sikkert mange der vil udtale - uden tøven, at de kan se forskel på et Pioneer G9, og de nye Panasonic VT30 modeller. Og jeg kan naturligvis ikke afvise at nogen reelt kan se forskel, men det vil kræve et overordentligt erfarent "Billedøje". Naturligvis kan de være nogle minimale artifacts som ikke fandtes på G9, men disse fejl har jeg stadig til gode at observere [/QUOTE]
Ja jeg satser da på at se en stor forskel fra mit (Gamle PX 80) til VT 30. Jeg synes også deres ny design er super flot efter min smag. jeg glæder mig til at se det live.
|
Skrevet af: JesA
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 09:31
Letten skrev:
Shiva skrev:
Letten skrev:
øv øv øv |
Det står dig jo frit for at oprette en sådan tråd. |
Faktuelt kritik - fint med mig. Vis mig lige faktuel og saglig kritik af VT30 i de første sider med indlæg fra selvforherligende Pioneer ejere.
Faktum er at VT30 er foran på stortset samtlige parametre bortset fra sortniveau - move on!
Faktum er at Panasonic har holdt plasma-fanen højt hvor andre har måtte give op.
Faktum er at Panasonic lytter til markedet og løbende har produceret de bedste skærme år efter år - og stadig formået at tjene penge.
Det er, for mig, usagligt at påstå at Panasonic ikke kan matche de gamle kuropanler - de er på mange måder overlegne. Lad nu være med at se jer blind på det fu.... sortniveau - der er MEGET andet der spiller ind på et godt billede.
|
Nu har jeg hverken Pioneer ( længere ) eller Panasonic, så tillader mig at påberåbe mig værende upartisk i denne her sammenhæng. Men ligesom du/letten kan finde det patetisk at nogle er kritiske overfor VT 30 , ligeså kan andre finde det patetisk at en tråd om Pana VT30 ikke må indeholde kritik, kun lovprisninger......
Jeg har ikke selv stiftet bekendtskab med VT 30 IRL ( - har du ?), men har et par kommentarer til dine "faktum'er";
Faktum er at godt sortniveau ER af største vigtighed for at få et godt billed.
Faktum er at Panasonic OG EN MASSE ANDRE PRODUCENTER har holdt fanen højt plasma-wise.
Faktum er at Panasonic har været træge til at efterkomme brugers ønsker/lyttet til deres ønsker; ordentligt design, korrekt vendte stik, ikke-buzzende, color banding, dårlige analoge tunere mm. OG ALLE HAR EFTERSPURGT KURO-SORTNIVEAU! ( Og det har Panasonics egne ingeniør endda de senste to år påstået at de har opnået..).
At Panasonic de seneste mange år har produceret nogle af de bedste paneler, er vi enige om. SAMMEN med bla. Samsung , LG o.a.
Jeg vil så, inden at du nu farer i blækhuset edderrasende , medgive dig at der er mange andre faktorer som gør et godt billed, og er helt sikker på/enig med dig i at Panasonic VT 30 er et fantastisk TV, formentlig det p.t. bedste produceret TV.
Personligt er jeg spændt på at se om billedet opleves som "roligt" i modsætning til sidste års VT-serie, hvor jeg fandt billedet meget "uroligt"/"flikkende" - i modsætning til f.eks. Samsung..
MVH
JesA
|
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 09:36
Helmuth skrev:
Hvad mener i om http://www.pricerunner.dk/pl/2-2698706/TV/Panasonic-Viera-TX-P42VT30E-Sammenlign-Priser - priserne på VT30'eren?
P.t. 15 kilo for et 42".
|
Dit gæt er ligeså godt som mit/andres. Men; Kr. 12.000 til efteråret. Til Jul Kr. 9.999
- og så kommer dit næste spørgsmål; skal jeg vente med at købe TV til næste år ? .....igen; dit svar er ligeså godt som mit/andres +
MVH
|
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 09:41
jeg siger køb med det samme, man får glæde af det længere tid inden der kommer en ny model
|
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 09:49
JesA skrev:
Helmuth skrev:
P.t. 15 kilo for et 42".
|
Dit gæt er ligeså godt som mit/andres. Men; Kr. 12.000 til efteråret. Til Jul Kr. 9.999
- og så kommer dit næste spørgsmål; skal jeg vente med at købe TV til næste år ? .....igen; dit svar er ligeså godt som mit/andres +
MVH |
tror ikke at du skal, forvente at købe et til dine pris eksempel, en 42VT20 kan du købe nu for ca 12K
,så hvordan skulle du så kunne købe det til ca 10K til jul,
man kan også spare sig ihjel
|
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 09:50
tommyaxen skrev:
jeg siger køb med det samme, man får glæde af det længere tid inden der kommer en ny model |
- Det er jeg i princippet enig med dig i.
Man KAN dog også spørge sig selv om VT 30 er 50% bedre end VT 20, som kan (kunne?) købes til kr. 10.000.
Jeg synes ikke at udviklingen indenfor TV er så "revolutionerende" fra årgang til årgang, at den retfærdiggør typisk 50% merpris i forh. til foregående års modeller, som sælges til nedsat pris umiddelbart før ny årgang lanceres - syntes at man får langt mere "value for money" på den måde.
ISÆR panasonic ser man ofte med nogle meget kraftige prisfald. ( - man KAN godt få den fornemmelse at DK Panasonic sætter nogle meget høje startpriser på deres TV med vilje )
MVH
|
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 09:55
taj59 skrev:
JesA skrev:
Helmuth skrev:
P.t. 15 kilo for et 42".
|
MVH |
tror ikke at du skal, forvente at købe et til dine pris eksempel, en 42VT20 kan du købe nu for ca 12K
man kan også spare sig ihjel |
taj 59; umiddelbart er det jo ikke mig som vil vente - jeg giver blot nogle bud på prisudviklingen, udfra den (start) pris Helmuth oplyste.......................
Men om prisen allerede nu er kr. 12.000, så er kr. 10.000 til jul, vel ikke et helt forkert bud. Ja, det vil vel næsten være billigere.....
Men som skrevet; er kun et bud/gæt :)
MVH
|
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 09:56
[QUOTE=keldp] Hother
Jeg har jo haft fornøjelsen af at se både 50 og 65 tommer udgaven (i uvis indstillingstiltand), men jeg tror bestemt ikke, at du bliver skuffet.
.
Det tror jeg heller ikke at man bliver, jeg så hos Sommer, Grand Canyon på 65VT30 hvor der kom en gummibåd ned ad floden,det var så flot at se det, på en stor skærm, men følte næsten at man var der selv
Super skarpt og klart billede, med fantastiske farver der blev jeg forelsket i den nye 65VT30
|
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 10:10
JesA skrev:
taj59 skrev:
JesA skrev:
Helmuth skrev:
P.t. 15 kilo for et 42".
|
MVH |
man kan også spare sig ihjel |
taj 59; umiddelbart er det jo ikke mig som vil vente - jeg giver blot nogle bud på prisudviklingen, udfra den (start) pris Helmuth oplyste.......................
Men om prisen allerede nu er kr. 12.000, så er kr. 10.000 til jul, vel ikke et helt forkert bud. Ja, det vil vel næsten være billigere..... ja for 42VT20 SOM JEG SKREV, SÅ PRISEN ER IKKE ALLEREDE 12K, FOR ET 42VT30
Men som skrevet; er kun et bud/gæt :)
MVH |
|
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 10:46
alene designet er de 3000 ekstra værd synes jeg, der er da masser af bedre ting ved vt30 nu må vi lige være realistiske en gang, bedre billede, bedre design , bedre fjernbetjening, auto ISF option, bedre og flere tunere (dvb-t2) bedre gensalgs værdi hvis det skal sælges om et år eller to.... personligt vil jeg gerne have "det bedste" og ikke spare lidt små penge ved godt folk snakker meget om value for money men det kan man ikke bruge til noget når man skal nyde sit tv så er billedet ikke bedre fordi man har sparet 3000kr i forhold til en ny model, løvrigt tyder Phil Hinton fra avforums på VÆSENTLIG forbedret mht 50hz bug ift vt20
|
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 11:02
tommyaxen skrev:
alene designet er de 3000 ekstra værd synes jeg, der er da masser af bedre ting ved vt30 nu må vi lige være realistiske en gang, bedre billede, bedre design , bedre fjernbetjening, auto ISF option, bedre og flere tunere (dvb-t2) bedre gensalgs værdi hvis det skal sælges om et år eller to.... personligt vil jeg gerne have "det bedste" og ikke spare lidt små penge ved godt folk snakker meget om value for money men det kan man ikke bruge til noget når man skal nyde sit tv så er billedet ikke bedre fordi man har sparet 3000kr i forhold til en ny model, løvrigt tyder Phil Hinton fra avforums på VÆSENTLIG forbedret mht 50hz bug ift vt20 |
Dog ikke helt automatisk ISF. Mener man skal købe kalibrerings enheden ved siden af, for 500-600 €
|
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 11:15
Sploink skrev:
tommyaxen skrev:
alene designet er de 3000 ekstra værd synes jeg, der er da masser af bedre ting ved vt30 nu må vi lige være realistiske en gang, bedre billede, bedre design , bedre fjernbetjening, auto ISF option, bedre og flere tunere (dvb-t2) bedre gensalgs værdi hvis det skal sælges om et år eller to.... personligt vil jeg gerne have "det bedste" og ikke spare lidt små penge ved godt folk snakker meget om value for money men det kan man ikke bruge til noget når man skal nyde sit tv så er billedet ikke bedre fordi man har sparet 3000kr i forhold til en ny model, løvrigt tyder Phil Hinton fra avforums på VÆSENTLIG forbedret mht 50hz bug ift vt20 |
Dog ikke helt automatisk ISF. Mener man skal købe kalibrerings enheden ved siden af, for 500-600 € |
ja det er rigtigt,men der hvor jeg har bestilt mit VT30, der vil de muligvis tilbyde at ISF kalibrere, mit VT30, måske koster det et beløb for dettemen det vil tiden vise,jeg vil da gerne have mit kalibreret,og det skal jo foregå der hvor TV skal bruges,så man kan ikke få det kalibreret hos eks. en forhanler,og så sendes hjem til en.
|
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 11:21
Det fortjener helt klart en kalibrering. Og fin service hvis forhandleren gør det for et mindre beløb, man kan håbe de tilbyder der gratis
|
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 11:25
Sploink skrev:
Det fortjener helt klart en kalibrering. Og fin service hvis forhandleren gør det for et mindre beløb, man kan håbe de tilbyder der gratis |
.
man kan håbe de tilbyder der gratis Nemlig lige mine ord
|
Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 14:20
tommyaxen skrev:
jeg siger køb med det samme, man får glæde af det længere tid inden der kommer en ny model |
Nu er det jo nok trods alt et fåtal som skifter TV hvert år.
|
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 14:40
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 14:45
Me too!
|
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 14:57
stadig er det vel lidt federe at ha den sidste nye model når man så skifter og i min verden er der stor forskel på vt20 og vt30, jeg skifter heller ikke HVERT år det er for dyrt når det er de store modeller synes jeg og jeg "savner" intet overhovedet mht billedekvalitet på mit 6090h men 3D tiltaler mig til f.eks fodbold for det er for fedt plus usb optagelse bla. og de 4hdmi, ja der er mange fede ting ved det nye Panasonic som mit pioneer ikke har
|
Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 16:50
Lennon skrev:
Mht sidste års "bugs", så konkluderer testen at retention spøgelset er tydeligt forbedret, samt at buzz er ikke hørbart v ca 1m afstand såhh. . .
Alt i alt et lidt bedre billede end sidste år, med færre og mindre issues - i en lysår meget flottere indpakning .
Indtil videre ubetinget årets bedste billede på 2D og 3D ! |
Kan jo tænkes, at "sortfilteret" må begrænses, for at imødegå krav om energiforbrug. Der refereres ikke til buzz, efter min bedste overbevisning, når der fastslås at der høres summen fra bagpanelet. Buzz fremkommer fra fronten af panelet, støj fra bagpanel vedrører blæsere og trafo "knitren".
------------- Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 16:52
taj59 skrev:
tommyaxen skrev:
-
jeg var jo også selv hos Sommer, og bestilte mit der, jeg så som sagt både 50VT30 og 65VT30
men først nu har jeg lagt mærke til at på 42VT30 og 50VT30 så sidder der kun en USB port i siden af panelet USB3 som man skal bruge til en USB harddisk, og USB 1 og 2 sidder så på bag på panelet,dette er ikke så smart hvis man vil sætte den trådløse LAN-adapter til
undre mig om den kan være der hvis man har et tyndt vægbeslag, men derimod mener jeg at på den 65VT30 som jeg selv har bestilt,så mener jeg at alle 3 USB tilslutninger sider i siden af panelet, på 65VT30
billede af 50VT30
|
Er det trådløse lan ikke indbygget, mener jeg at have læst, derfor ikke brug for en wifi dongle.
------------- Sony 65 A1 Oppo UDP 203 MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650
|
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 17:00
JesA skrev:
tommyaxen skrev:
Man KAN dog også spørge sig selv om VT 30 er 50% bedre end VT 20, som kan (kunne?) købes til kr. 10.000.
Jeg synes ikke at udviklingen indenfor TV er så "revolutionerende" fra årgang til årgang, at den retfærdiggør typisk 50% merpris i forh. til foregående års modeller, som sælges til nedsat pris umiddelbart før ny årgang lanceres - syntes at man får langt mere "value for money" på den måde.
ISÆR panasonic ser man ofte med nogle meget kraftige prisfald. ( - man KAN godt få den fornemmelse at DK Panasonic sætter nogle meget høje startpriser på deres TV med vilje )
MVH |
Hvorfor sammenligne prisen på et tv, når det står til udfasning. Et 50VT20, under de første intromåneder, stod til 19.999. Samme butikskæde ( HiFi Klubben ), har 50VT30 til 18.999 pt. Mig bekendt er det ikke 50% dyrere, men nærmere 5% billigere.
|
Skrevet af: MortenJA
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 17:12
JeTex skrev:
JesA skrev:
tommyaxen skrev:
MVH |
Hvorfor sammenligne prisen på et tv, når det står til udfasning. Et 50VT20, under de første intromåneder, stod til 19.999. Samme butikskæde ( HiFi Klubben ), har 50VT30 til 18.999 pt. Mig bekendt er det ikke 50% dyrere, men nærmere 5% billigere. |
Det vil sige at 11.000 kr. for et 50VT20 ikke kan sammenlignes med 18.999 kr. for et 50VT30? Det lyder satme meget mærkeligt. Det er fuldstændig ligemeget om det er på vej ud af markedet. Faktum er at det koster omkring 11.000 kr., hvilket er betydeligt mindre end 50VT30.
|
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 17:15
JeTex skrev:
taj59 skrev:
tommyaxen skrev:
-
billede af 50VT30
|
Er det trådløse lan ikke indbygget, mener jeg at have læst, derfor ikke brug for en wifi dongle. |
jo men det skal stadigvæk tilsluttes via en USB Port 1 eller 2
|
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 17:19
bort set fra pengene så er det sket rigtig meget mellem en vt20 og en vt30 udover billedet de sidste år har forskellen hvert lille synes bestemt en vt30 er et stort skridt frem personligt vil jeg da aldrig købe en vt20 nu hvis man ikke har råd, vent et år
|
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 17:28
MortenJA skrev:
JeTex skrev:
JesA skrev:
tommyaxen skrev:
MVH |
Hvorfor sammenligne prisen på et tv, når det står til udfasning. Et 50VT20, under de første intromåneder, stod til 19.999. Samme butikskæde ( HiFi Klubben ), har 50VT30 til 18.999 pt. Mig bekendt er det ikke 50% dyrere, men nærmere 5% billigere. |
Det vil sige at 11.000 kr. for et 50VT20 ikke kan sammenlignes med 18.999 kr. for et 50VT30? Det lyder satme meget mærkeligt. Det er fuldstændig ligemeget om det er på vej ud af markedet. Faktum er at det koster omkring 11.000 kr., hvilket er betydeligt mindre end 50VT30. |
Vi må tage udgangspunkt i nypriserne for begge tv modeller, her er 50VT30 billigere end 50VT20. Uanset produkttype, fås alt billigere når sidste salgsdato er nået. Her må hver enkelt forbruger, gøre op med sig selv, om de evt. forbedringer på et nyt tv er nyprisen værd. Mindre retention, mindre fosforslør, andet design, forbedret 3d del, opdateret tv tunere, redesignet remote, mulighed for autokalibrering ( ved tilkøb af udstyr ) og sikkert en masse andre ting, samt et ikke udgået tv. Om det kan gøres op i %, tvivler jeg på, men et er dog sikkert, startprisen for VT30 er lavere end VT20, uanset hvad du ellers må komme med af udfasningspriser for VT20. Hvis der skal sammenlignes, må det være et bedre køb, når VT30 når sidste salgsdato.
|
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 17:43
dskutionen går jo ikke på vt20 nypris for et år siden mod vt30 idag, den går på om det IDAG er merprisen værd i forhold til hvad et vt20 koster IDAG.... hvis man skal købe et tv IDAG er det jo ligemeget hvad det kostede for et år siden
|
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 17:56
tommyaxen skrev:
dskutionen går jo ikke på vt20 nypris for et år siden mod vt30 idag, den går på om det IDAG er merprisen værd i forhold til hvad et vt20 koster IDAG.... hvis man skal købe et tv IDAG er det jo ligemeget hvad det kostede for et år siden |
De 2 tv modeller, er på mange punkter så forskellige, at prisen ikke kan sammenlignes ( kun ved begges nypris, og her vinder VT30 mere end suverent ). Uanset ny - eller gammel pris, vil et VT30 være mere værd, både i dag og om et år.
|
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 18:03
hvis der sidder en person med en bunke penge kan den person da sammenligne de nuværende priser og om han vil betale den nuværende difference for at få det nye og bedre vt30 hvad er det man ikke kan sammenligne??
|
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 18:24
tommyaxen skrev:
hvis der sidder en person med en bunke penge kan den person da sammenligne de nuværende priser og om han vil betale den nuværende difference for at få det nye og bedre vt30 hvad er det man ikke kan sammenligne?? |
Hvis du læser tidligere indlæg, vil du se et kort oprids af forskellene på de 2 tv. Er der forskel på en Fabia og Octavia, det er jo begge en Skoda.
|
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 18:56
Jetex, jeg har altså ikke helt forstået hvad det egentlig er du prøver at argumentere for?? du siger at man skal sammenligne nypriser ?? jeg prøver at forklare at der var en der satte spørgsmålstegn ved om et 50vt30 er merprisen værd på ca7000kr ( hvis man kan få vt20 til 12k det ved jeg ik om man kan) jeg må indrymme jeg ikke helt forstår hvad din pointe er??? og du siger at jeg kan se forskellene opridset i tidligere indlæg, hvis du læser tråden kan du se St jeg selv flere gange har opridset fordelene frem for vt20..
|
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 19:49
Vi har helt glemt de LANGT bedre briller der også er med til vt30 er også en fordel frem for vt20
|
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 20:49
tommyaxen skrev:
Jetex, jeg har altså ikke helt forstået hvad det egentlig er du prøver at argumentere for?? du siger at man skal sammenligne nypriser ?? jeg prøver at forklare at der var en der satte spørgsmålstegn ved om et 50vt30 er merprisen værd på ca7000kr ( hvis man kan få vt20 til 12k det ved jeg ik om man kan) jeg må indrymme jeg ikke helt forstår hvad din pointe er??? og du siger at jeg kan se forskellene opridset i tidligere indlæg, hvis du læser tråden kan du se St jeg selv flere gange har opridset fordelene frem for vt20.. |
Der konstateres i indlæg, at et VT30 er 50% dyrere end VT20 d.d. Og ønsker, at drage den konklusion, at VT30 ikke er 50% bedre end den uddateret VT20. Dertil lægges der i indlæg, at Panasonic holder kunstigt høje priser. Hertil skrev jeg, at VT30 rent faktisk starter til lavere pris end VT20, på trods af en hel del forbedringer Ydermere kan forbedringer ikke diskuteres / sættes op i %, i forhold til pris på nyt og gammelt. Der er så mange ting / forbedringer ved VT30, at man fristes til, at mene de 2 modeller ikke kan sammenlignes. Hvis man kan leve med en uddateret model ( i forhold til VT30 ), så køber man den model, som i dag er prissat rigtigt i forhold til den nye model / afløser.
|
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 22:10
JeTex skrev:
tommyaxen skrev:
Jetex, jeg har altså ikke helt forstået hvad det egentlig er du prøver at argumentere for?? du siger at man skal sammenligne nypriser ?? jeg prøver at forklare at der var en der satte spørgsmålstegn ved om et 50vt30 er merprisen værd på ca7000kr ( hvis man kan få vt20 til 12k det ved jeg ik om man kan) jeg må indrymme jeg ikke helt forstår hvad din pointe er??? og du siger at jeg kan se forskellene opridset i tidligere indlæg, hvis du læser tråden kan du se St jeg selv flere gange har opridset fordelene frem for vt20.. |
Der konstateres i indlæg, at et VT30 er 50% dyrere end VT20 d.d. Og ønsker, at drage den konklusion, at VT30 ikke er 50% bedre end den uddateret VT20. Dertil lægges der i indlæg, at Panasonic holder kunstigt høje priser. Hertil skrev jeg, at VT30 rent faktisk starter til lavere pris end VT20, på trods af en hel del forbedringer
Ydermere kan forbedringer ikke diskuteres / sættes op i %, i forhold til pris på nyt og gammelt. Der er så mange ting / forbedringer ved VT30, at man fristes til, at mene de 2 modeller ikke kan sammenlignes.
Hvis man kan leve med en uddateret model ( i forhold til VT30 ), så køber man den model, som i dag er prissat rigtigt i forhold til den nye model / afløser. |
.
Gab Jetex køb du bare en VT20, den med den grimme kobber farvede frame, og så lad os andre købe en VT30
|
Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 23:13
Det er jo individuelt hvad man synes . Kogt ned til rå billedkvalitet, så er VT30 ikke merprisen værd lige her og nu.Flatpanels nævner jo også, at VT20 ejere ikke med vold og magt bør gå ud og opdatere. Men som så mange andre er inde på , så kan ejerglæden ved et spritnyt produkt - i en helt anden forklædning ikke rigtigt vurderes .
Verden var forøvrigt noget anderledes da VT20 lanceredes . Udover at det var 1. generation med 3D, - så var V10 lagrene helt tømte inden VT20 ramte gaden . .
------------- Samsung PS63C7705 Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm
|
Skrevet den: 29-April-2011 kl. 08:39
JeTex skrev:
tommyaxen skrev:
Der konstateres i indlæg, at et VT30 er 50% dyrere end VT20 d.d. Og ønsker, at drage den konklusion, at VT30 ikke er 50% bedre end den uddateret VT20. Dertil lægges der i indlæg, at Panasonic holder kunstigt høje priser. Hertil skrev jeg, at VT30 rent faktisk starter til lavere pris end VT20, på trods af en hel del forbedringer
Ydermere kan forbedringer ikke diskuteres / sættes op i %, i forhold til pris på nyt og gammelt. Der er så mange ting / forbedringer ved VT30, at man fristes til, at mene de 2 modeller ikke kan sammenlignes.
Hvis man kan leve med en uddateret model ( i forhold til VT30 ), så køber man den model, som i dag er prissat rigtigt i forhold til den nye model / afløser. |
JeTex; du skal læse og forstå hvad jeg skriver; Jeg skriver intetsteds at man skal sammenligne ny-priser - det som jeg skriver er, at man typisk i overgangsfasen/-perioden til ny model TV, kan købe sidste års model typisk 50% billigere end hvad den nye model prissættes til. Bemærk i overgangsfasen/-perioden. Og der synes jeg at det er særdeles relevant at kigge på om ny model er den merpris værd? - at DU har en anden opfattelse, og synes at et nyt ALTID er merprisen er OK. Jeg er blot ikke ubetinget enig med dig.
Og så vil jeg iøvrigt stadig fastholde at især DK-Panasonic netop ved intro af ny model TV kører nogle relativt høje listepriser - som kan være fordi de mener at man kan "malke markedet for penge" bedst muligt - hvilket på sin vis er fair nok, det står enhver frit for at købe. Samtidig giver det mulighed for efterfølgende at give nogle høje rabatter
MVH
|
Skrevet den: 29-April-2011 kl. 08:43
netop ved intro af ny model TV kører nogle relativt høje listepriser - som kan være fordi de mener at man kan "malke markedet for penge" bedst muligt - hvilket på sin vis er fair nok, det står enhver frit for at købe. Samtidig giver det mulighed for efterfølgende at give nogle høje rabatter det kan du jo se fra alle producenter og ikke kun pan alle skærme falder et godt stykke i pris bare se samsungs plasma tv
|
Skrevet den: 29-April-2011 kl. 08:46
Jep. Det gør de fleste producenter i starten, og egentlig meget logisk. Man skal jo nok punge ud, hvis man vil have det nyeste på lancerings dagen
|
Skrevet den: 29-April-2011 kl. 09:08
xcardman skrev:
netop ved intro af ny model TV kører nogle relativt høje listepriser - som kan være fordi de mener at man kan "malke markedet for penge" bedst muligt - hvilket på sin vis er fair nok, det står enhver frit for at købe. Samtidig giver det mulighed for efterfølgende at give nogle høje rabatter
det kan du jo se fra alle producenter og ikke kun pan
alle skærme falder et godt stykke i pris bare se samsungs plasma tv
|
.
man kan diskutere meget om priserne på Panasonic TV, høje liste priser
hvis jeg sammenligner den 65VT30 som jeg har bestilt, listeprise 34.995 KR sammen med sidste års model, 65VT20 hvor listepris var 39.995 Kr. så er 65VT30 da 5.000 Kr. billigere end sidste år's
pris og så får jeg et meget bedre TV, bedre design osv.
|
Skrevet den: 29-April-2011 kl. 09:24
forstå udmærket dit valg hvis jeg stod i samme situation, havde jeg også købt en vt30 hvis jeg ikke havde råd, så havde jeg ventet et år meget længere er den ikke
|
Skrevet den: 29-April-2011 kl. 09:31
ja, 65" modellerne har taget et godt prisdyk hvert år det er ikke så lange tid siden et 65" Panasonic kostede 80.000+ og i år er det blevet rigtigt lækkert med det nye design . jeg kan ikke forstå hvorfor det er nogen der siger der ikke er sket så meget, prøv at se designet, ja og resten har vi været igennem. sommer AS fortalte også at en lille ting som at man nu kan bruge selfpowered 2,5" hdd til usb optagelse hvor man før skulle bruge en med ekstern strøm, så mon ikke der er flere "småting" som også er forbedret, de nye menuer er også en fornøjelse f.eks og de sidevendte stik er rart og som jeg har sagt før en FUNGERENDE dvb-s tuner CD godkendt
|
Skrevet den: 29-April-2011 kl. 09:44
tommyaxen skrev:
ja, 65" modellerne har taget et godt prisdyk hvert år det er ikke så lange tid siden et 65" Panasonic kostede 80.000+ og i år er det blevet rigtigt lækkert med det nye design . jeg kan ikke forstå hvorfor det er nogen der siger der ikke er sket så meget, prøv at se designet, ja og resten har vi været igennem. sommer AS fortalte også at en lille ting som at man nu kan bruge selfpowered 2,5" hdd til usb optagelse hvor man før skulle bruge en med ekstern strøm, så mon ikke der er flere "småting" som også er forbedret, de nye menuer er også en fornøjelse f.eks og de sidevendte stik er rart og som jeg har sagt før en FUNGERENDE dvb-s tuner CD godkendt |
.
sommer AS fortalte også at en lille ting som at man nu kan bruge selfpowered 2,5" hdd til usb optagelse hvor man før skulle bruge en med ekstern strøm,
skriver du men da jeg spurgte Jimmy fra Sommer og Troels fra Panasonic, om dette svarede de, at de anbefalede at man brugte en, med ekstern strøm,idet der er alt for mange problemer med at få det til at virke, med en uden ekstern strøm, jeg har selv købet en, Iomega 1500gb USB til dette formål, og jeg vælger så bare, at tænde for den, når jeg skal optage, det kan jeg godt leve med
|
Skrevet den: 29-April-2011 kl. 09:53
det lyder underligt da det var Jimmy der sagde det, men jeg er sikker på det nok skal virke min hdd har 2 usb stik den fungere med kun et men hurtigere med to sat i men der er jo også 3 på tv'et
|
Skrevet den: 29-April-2011 kl. 09:57
Det er vel kun det ene USB stik på tvèt , der kan bruges til optagelse....
MVH
------------- PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Skrevet af: Flemming Larsen
Skrevet den: 29-April-2011 kl. 09:59
hopgreve skrev:
Det er vel kun det ene USB stik på tvèt , der kan bruges til optagelse....
MVH |
På mit vt20, kan begge usb bruges til optagelse.
------------- Mvh Flemming Larsen
|
Skrevet den: 29-April-2011 kl. 09:59
tommyaxen skrev:
det lyder underligt da det var Jimmy der sagde det, men jeg er sikker på det nok skal virke min hdd har 2 usb stik den fungere med kun et men hurtigere med to sat i men der er jo også 3 på tv'et |
ja men det er vist kun USB3 der er beregnet til HDD optagning, lige som HDMI 2 er til ARC 1,4
vist på 50VT30 men det er det samme på 65VT30
|
Skrevet den: 29-April-2011 kl. 10:06
ja men på min hdd et usb nummer to kun til strøm så man hiver ekstra strøm ind mennden fungere også uden min parabol boks optager fint på den kun med et stik tilsluttet
|
Skrevet den: 29-April-2011 kl. 10:10
okay...
MVH
|
Skrevet den: 29-April-2011 kl. 15:30
taj59 skrev:
JeTex skrev:
tommyaxen skrev:
.
Gab Jetex køb du bare en VT20, den med den grimme kobber farvede frame, og så lad os andre købe en VT30 |
Godmorgen, hvorfor købe noget jeg ejer. Helt rigtigt med kobberfarven, men i 99% af tiden, fremstår den sort. Jeg har på intet tidspunkt skrevet dårligt om VT30, håber blot at der er kommet styr på retention, samt andre små issues.
|
|