Print side | Luk vindue

Optag fra VHS med Eyetv

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=96621
Udskrevet den: 03-December-2024 kl. 20:03

Emne: Optag fra VHS med Eyetv
Skrevet af: MacMia
Emne: Optag fra VHS med Eyetv
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 12:28
Hej..

Hvordan er det man optager over fra sine VHS bånd og så over på computeren ved brug af Elgato eyetv hydrid??

Mvh Mia

-------------
Peace*Mia

Svar:
Skrevet af: rhsin
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 12:35
tilslutter sin component ledninger (eller s-video) til vhs maskinen og sætter eyetv på det input også klikker på optag.. og trimmer til efterfølgende hvis man ikke ønsker sne i starten.

-------------
Mvh

René

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

tilslutter sin component ledninger (eller s-video) til vhs maskinen og sætter eyetv på det input også klikker på optag.. og trimmer til efterfølgende hvis man ikke ønsker sne i starten.

VHS maskinen kan højest sandsynligt hverken tage component eller s-video. Der skal derfor bruges et composite kabel.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet den: 28-April-2011 kl. 13:47
det var vist også det jeg mente.. gul til billed hvid og rød til lyd Embarrassed

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 18:11
Tak for jeres svar..

Jeg er ikke helt med på hvad I begge mener (er ret grøn når det kommer til ledninger) men har sat stikkene i som vist på tegningen der fulgte med i pakken... 

Men kan ikke finde ud af hvordan jeg kommer hen på den kanal hvor jeg kan se min vhs optagelser??
Jeg har forsøgt at gå vælge "Modtager", "composite video-indgang" og "S-videoindgang" under "Betjening" og der vises kun at der ingen forbindelse er..

Pleas guide mig på laveste niveau til hvordan jeg får det frem ! :)

-------------
Peace*Mia

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 18:57

Du skal vælge den pågældende Input kilde, og i dit tilfælde er det Composite. Så er der hul igennem fra afspilleren til PC/TV skærmen.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 20:28
JA jeg har forsøgt at vælge Composite men den viser at der ingen forbindelse er - hvad kan jeg gøre forkert? Stikkene skulle være rigtige sat i.. Jeg har brugt de stik jeg har fra Playstation 2 da jeg har fået at vide det er ligeså godt..

-------------
Peace*Mia

Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 20:34

Det er sikkert en fejl 40.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 20:34
Jeg må nok gentage at jeg er ret grøn på det her punkt....
Hvad er fejl 40 ??? Og hvordan retter jeg op på den?

-------------
Peace*Mia

Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 20:38

En fejl 40 retter man op ved at sætte sig ind i hvad det er man har med at gøre.

-------------

Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 20:42
Skal der virkelig så meget til før man får hjælp til at få forbindelse til en VHS ??
Hvordan sætter jeg mig ind i en fejl 40 ?

-------------
Peace*Mia

Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 20:53

Får du signal fra Tuner.? Hvis ja, så virker Eye TV, er der så ikke signal når det vælges Composite, så er der en fejl, mit gæt er en bruger fejl (40).

-------------

Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 20:55
Altså når jeg optager TV udsendelser ser jeg kanalerne igennem kabel der går ud til vores antenneforening - hvor huset har signal fra..
Går ikke ud fra det er Tuner ? Det er vel den lille antenne..

-------------
Peace*Mia

Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 21:02

Det du lige har skrevet, viser at du ved alt for lidt om hvad det er du har med at gøre, så jeg ved ikke lige hvordan du skal hjælpes videre med at få det til at virke.

-------------

Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 21:16
Ja og netop derfor har jeg brug for hjælp til at blive sat ind i eyetv og forstå hvad jeg har med at gøre som du selv siger...
Men hvis jeg bliver overladt til mig selv får jeg ikke noget ud af det for alt jeg kan finde ud af selv - kan jeg nu... Så uden hjælp kommer jeg ingen vegne..
Det er absolut ingen hjælp at fortælle mig jeg ikke ved nok om eyetv... det ved jeg godt..

-------------
Peace*Mia

Skrevet af: Erland
Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 21:56
Hej 

Du skriver, at du bruger et kabel fra en ps2. Er du sikker på, at det er samme type kabel?
Har du tre runde udgange på videoen (rød, hvid og gul)?

Mvh Erland

Skrevet den: 14-Juni-2011 kl. 22:07
Nej men de tre stik du nævner sidder i et scart stik som jeg jo så sætter i videoen..
Fik at vide af en kammerat at det var det samme som hvis jeg gik ud og købte det der stod der skulle bruges til det..

-------------
Peace*Mia

Skrevet den: 15-Juni-2011 kl. 00:12
er du måske kommet til at sætte stikket i "input" stikkene på vhs maskinen, du skal være helt sikker på at du har sat dem i "output stikket" på vhs maskinen typisk er der ens stik bagpå en vhs maskine så det er lige med at tilslutte til den/de rigtige

-------------
Mvh

René

Skrevet den: 15-Juni-2011 kl. 13:44
Afhængigt af dit scartstik kan der også være en omskfter til in/out. (den skal så stå til out).

Mvh. Erland

Skrevet den: 15-Juni-2011 kl. 15:27
Oprindeligt skrevet af Erland Erland skrev:

Afhængigt af dit scartstik kan der også være en omskfter til in/out. (den skal så stå til out).

Mvh. Erland

Hvis ikke der er en sådan omskifter er kablet one way, det vil sige at signalet kun kan køre én vej, og det tyder i dette tilfælde på at det er den forkerte, altså at signalet kun kan komme ud af Scart enden. I så fald er der ingen vej uden om et nyt, korrekt, kabel.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100

Skrevet den: 15-Juni-2011 kl. 20:28
Ok, altså hvis jeg nu siger at der står "input" på det scartstik der sidder i vhs maskinen med de 3 stik i - er det så forkert? Skal den være en "output"?

-------------
Peace*Mia

Skrevet af: claus_jac
Skrevet den: 15-Juni-2011 kl. 20:29
Er meget ked af at måtte sige det - men få fat i en i din omgangskreds og få vedkommende ud og kigge på det. - selv de ting vi fortæller om her vil miste deres betydning hvis du ikke har helt basal viden om hvad det egentlig er du laver, og hvad det er for kabler og dimser du sidder med!

Skrevet den: 15-Juni-2011 kl. 20:45
Jeg er den eneste i min omgangskreds der har eyetv men hvis der var nogen jeg kendte havde jeg også gået til dem

-------------
Peace*Mia

Skrevet den: 15-Juni-2011 kl. 20:50

Det skal jo bare være en som har den basale viden om tingene som du mangler.

-------------

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 15-Juni-2011 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det du lige har skrevet, viser at du ved alt for lidt om hvad det er du har med at gøre, så jeg ved ikke lige hvordan du skal hjælpes videre med at få det til at virke.
Det er næsten ligesom når du prøver at besvare Mac spørgsmål, der er svarene også helt i skoven !

Skrevet den: 15-Juni-2011 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af MacMia MacMia skrev:

Jeg er den eneste i min omgangskreds der har eyetv men hvis der var nogen jeg kendte havde jeg også gået til dem
Kan du ikke tage et billede af din video maskine og indsætte det her i tråden.

Det bedste er sikkert at bruge det kabel der følger med din Elgato tuner. Der skulle medfølge sådan et kabel.
Hvor du sætter venstre ende i Elgato USB tuneren. 

Den anden ende skal sættes i din VHS.

Men snup et foto af vhs'en, så kan folk lettere hjælpe dig.

Skrevet af: peranni
Skrevet den: 15-Juni-2011 kl. 22:06
Hvis du har en DVD optager , har jeg måske en løsning, jeg har købt mange såkaldte "grabbere" men endt med en god løsning uden synlig kvalitetstab, dog kræver det et videobehandlingsprogram på PC  en

Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 12:46

Ok, altså hvis jeg nu siger at der står "input" på det scartstik der sidder i vhs maskinen med de 3 stik i - er det så forkert? Skal den være en "output"?

Hej 

Ja, det skal være output.

Mvh. Erland

Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 13:04
For at være sikker, så vælg den Scartbøsning på VHSen hvor der står enten TV eller AV out.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100

Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af peranni peranni skrev:

Hvis du har en DVD optager , har jeg måske en løsning, jeg har købt mange såkaldte "grabbere" men endt med en god løsning uden synlig kvalitetstab, dog kræver det et videobehandlingsprogram på PC  en

Jeg har ingen DVD-optager , det er i stedet for sådan en jeg købte eyetv

-------------
Peace*Mia

Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Kan du ikke tage et billede af din video maskine og indsætte det her i tråden.

Det bedste er sikkert at bruge det kabel der følger med din Elgato tuner. Der skulle medfølge sådan et kabel.
Hvor du sætter venstre ende i Elgato USB tuneren. 

Den anden ende skal sættes i din VHS.

Men snup et foto af vhs'en, så kan folk lettere hjælpe dig.

Jeg tror min vhs maskine er en gammel en - der er ikke nogen steder at sætte de tre-farvede stik i..
De eneste stik der kan sættes i vhs'en er scart stik :S ?

-------------
Peace*Mia

Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 15:38
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

For at være sikker, så vælg den Scartbøsning på VHSen hvor der står enten TV eller AV out.

Flemming

Ved scart stik udgangene står der kun:

AV 1
EXT 1

AV 2
EXT 2

-------------
Peace*Mia

Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 15:40

Det skal jo bare være en som har den basale viden om tingene som du mangler.

du behøver ikke svare mere... jeg kan slet ikke bruge dig til noget.. og til syneladende er jeg ikke den eneste der har det sådan..

-------------
Peace*Mia

Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 15:43

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Flemming

Ved scart stik udgangene står der kun:

AV 1
EXT 1

AV 2
EXT 2

Hvilke mærke og model nummer har din VHS ?

Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 15:47

[QUOTE=fltk]Hvilke mærke og model nummer har din VHS ?

Philips 

VR101 (hvis det er model nummeret)

-------------
Peace*Mia

Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 15:56
Du skal bruge AV1 EXT1 Scart-stik 1: Til tilslutning af TV-apparatet (programnummer ’E1’).

Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 15:59

Du skal bruge AV1 EXT1 Scart-stik 1: Til tilslutning af TV-apparatet (programnummer ’E1’).

Okay? 

Tror nok der står VMC-91 på det scart stik jeg lige nu forsøger med (stammer fra brug af ps2)..

Er ikke helt med på hvad du mener med "til tilslutning af TV-apparatet (programnummer E1)" ?? 
Det fungerer fint med det scart stik jeg bruger til TV'et - det kan bare ikke bruges til eyetv (bortset fra til forlængelse)

-------------
Peace*Mia

Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 16:04

Okay? 

Tror nok der står VMC-91 på det scart stik jeg lige nu forsøger med (stammer fra brug af ps2)..

Er ikke helt med på hvad du mener med "til tilslutning af TV-apparatet (programnummer E1)" ?? 
Det fungerer fint med det scart stik jeg bruger til TV'et - det kan bare ikke bruges til eyetv (bortset fra til forlængelse)

ifølge manaulen:
Scart-stik 1: Til tilslutning af TV-apparatet
Scart-stik 2: Til tilslutning af en sattelit-modtager, dekoder, videob °andoptager el. lign

Derfor mente jeg det skulle være scart-1

Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af Erland Erland skrev:

Hej 

Ja, det skal være output.

Mvh. Erland
Så det lyder som om det er et forkert scart stik..

Et andet spørgsmål mht EyeTv, du kan godt optage almindeligt tv ?

Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 17:54
Jeg er stadig ikke helt med mht. scart stik... skal jeg købe et nyt så? Hvis ja, præcis hvad skal jeg bede om i butikken?

Ja det går udemærket med at optage almindeligt tv.. Jeg har bare brug for nu at optage mine vhs optagelser over på min ekstern harddisk så jeg slipper for vhs..

-------------
Peace*Mia

Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 18:02

Der skal bruges en sådan: http://www.av-connection.dk/?PGr=139&ML=411 - http://www.av-connection.dk/?PGr=139&ML=411  og der skal bruges et sådan: http://www.av-connection.dk/?PGr=174&ML=319 - http://www.av-connection.dk/?PGr=174&ML=319

-------------

Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 18:05
Jeg vil gætte på du har brug for sådan et her http://www.av-connection.dk/?PGr=139&ML=411 - http://www.av-connection.dk/?PGr=139&ML=411

Er det købe film eller noget du selv har optaget ?

Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 18:17
Du skal bruge dette kabel http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=28907 - http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=28907

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100

Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 18:19

Det udgør det samme som de komponenter jeg linkede til.

-------------

Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 18:25

Det udgør det samme som de komponenter jeg linkede til.

Ja, men billigere og mere enkelt (alt i ét).

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100

Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 19:35
Ok så jeg går ud fra det er det link som Flemming (fltk) linker til jeg skal have fat i hvis det er det mest enkle og (vigtigere) det billigste..

-------------
Peace*Mia

Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 19:55

Jeg vil gætte på du har brug for sådan et her http://www.av-connection.dk/?PGr=139&ML=411 - http://www.av-connection.dk/?PGr=139&ML=411

Er det købe film eller noget du selv har optaget ?

Det er begge dele..

-------------
Peace*Mia

Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 20:36

Købefilm kan have Macrovision, og kan så ikke umiddelbart kopieres, uden at det fjernes med en Macrovision fjerner, hvorvidt sådanne stadig fås vides ikke.

-------------

Skrevet den: 16-Juni-2011 kl. 20:51
Hmm okay men så bare glem købefilmene i første omgang .. Til dem kan jeg beholde vha maskinen.. 
Det er mere for at slippe for mine mange vhs bånd - maskinen er ikke så slem at beholde.. så det er ok..

jeg vil bare gerne gemme mine egne optagelser på ekstern hdd i stedet fordi det er det der er mest af blandt mine vhs bånd

-------------
Peace*Mia

Print side | Luk vindue