Print side | Luk vindue

Hdmi 12 bit?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Plasma TV
Forumbeskrivelse: Forum for Plasma TV (PDP)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=96634
Udskrevet den: 06-Juni-2025 kl. 19:33

Emne: Hdmi 12 bit?
Skrevet af: plasmapingu
Emne: Hdmi 12 bit?
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 20:58
Godaften!

Jeg ejer en WDTV boks, der smider 1080p @ 60hz til min plasmaskærm. Jeg kan vælge HDMI color output 8 eller 12 bit? Kan forstå 12 bit kan vise flere farver?? Men er det bedre? Desuden, nogle der ved hvorfor lyden er 1-2ms efter billedet :/? Sætter jeg lyd fra digital til stereo er der intet audio sync problem :s

Pft.

Svar:
Skrevet af: Otto J
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af plasmapingu plasmapingu skrev:

Godaften!

Jeg ejer en WDTV boks, der smider 1080p @ 60hz til min plasmaskærm. Jeg kan vælge HDMI color output 8 eller 12 bit? Kan forstå 12 bit kan vise flere farver?? Men er det bedre? Desuden, nogle der ved hvorfor lyden er 1-2ms efter billedet :/? Sætter jeg lyd fra digital til stereo er der intet audio sync problem :s

Pft.

Det er noget der er lidt kontroverser om, men da kildematerialet er 8 bit, mener jeg ikke der er nogen gevinst ved at overføre mere end dét.

Pas mht. audio sync.

-------------
Mvh Otto

Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 22:01
Ang. lyd.

Dit TV er kun stereo så det er muligt at det ikke kan håndtere det digitale signal ( 5.1 ) og derfor konverterer til stereo.

derfor sync problem.

NB. jeg kan heller ikke se forskel på 8 og 12 bit 

Skrevet af: plasmapingu
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 22:18
Tak for svar, men kører optisk kabel fra WDTV til Samsung home theater 5.1, men det er ikke alle film, dog er der ingen sync problemer hvis jeg vælger tv lyd :(

Skrevet af: Pony65
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 22:25
Jeg kører

WDTV --> Reciver --> TV

Alt med HDMI kabel og har ingen problem.

Under indstillinger skal du vælge Digital pass-trough via optical

Skrevet af: Thomaszulu
Skrevet den: 28-April-2011 kl. 22:34
jeg ved godt hvad dit problem er. Det er simpelhen dine filer der er for dårlige. hverken dit tv eller medie afspiller. 

Jeg så mange film i visse formater hvor jeg ike kunne få sync til at passe. Jeg brugte uendelige tid på at finde ud af det. Indtil jeg læste en kommentar på siden hvor jeg " hentede" dem. Der var åbenbart mange der bøvlede med det. 

Så det er simpelhen de filer du henter. Smid mig en PM så forklarer jeg

-------------

Print side | Luk vindue