Print side | Luk vindue

Anmeldelse af Clint DC5 digital kabel-tv recorder

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Anmeldelser
Forumbeskrivelse: Debat om anmeldelserne på recordere.dk
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=96688
Udskrevet den: 29-April-2024 kl. 07:14


Emne: Anmeldelse af Clint DC5 digital kabel-tv recorder
Skrevet af: Lars
Emne: Anmeldelse af Clint DC5 digital kabel-tv recorder
Skrevet den: 30-April-2011 kl. 10:20
 
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=5062">
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=5062 - Anmeldelse: Udfordrer til YouSee digital boks
http://www.recordere.dk/indhold/templates/?a=5062 - Får YouSee boksen konkurrence? Vi kigger på Clint DC5. Den første 3.parts recorder til digitalt kabel-tv, som er godkendt af YouSee.
 
 
Spørgsmål herunder...
 
 


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk



Svar:
Skrevet af: cloudy
Skrevet den: 30-April-2011 kl. 11:27
Ifølge manualen s.22 er optagelserne krypterede, så de kan kun afspilles på den samme enhed som de blev optaget på. Man må håbe at køberne vil være glad for boksen i mange år frem...


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 30-April-2011 kl. 11:41
Man bør nok nævne at DC3'eren kun koster 800 kr, så der kan man få meget mere for pengene med en ekstern USB HDD og vælge en større, hvis man har brug for det.
 
Menuer ligner jo en tro kopi af DC1 og BlueTinum og det kan da være at man også på DC3/DC5 kan se programmer fra den MUX, man optager fra.
 


-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: longjohn2
Skrevet den: 30-April-2011 kl. 11:45
Det ligner fuldstændig en 500 kroners Bluetinum BT-DCT110 blot med ny front - og så HD og CAM-læser selvfølgelig. Clint og Bluetinum kommer begge fra ViewMedia, så der er nok en god grund til ligheden. 

Fjernbetjeningen er nøjagtige den samme, menuerne er de samme og bagsiden er helt identisk. Selv brugsanvisningen er blot en lettere redigeret kopi. 

Ifølge specs er der dog 64 MB SDRAM mindre i Clint-boksen. 

Tre spørgsmål:

1) Hvori består YouSees blåstempling - er det blot et stempel producenten køber?

2) Hvilken version er firmwaren? (Bluetinum har fået en ny vers. 1.03.05 11. april 2011)

3) Kan du åbne boksen og tage et billede af indmaden 
(så vi kan se, hvordan HD og CAM-modul er tilsluttet - og dermed måske selv modificere vores billigboks ;-)

vh
Lars 




Skrevet af: Lars
Skrevet den: 30-April-2011 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

1) Hvori består YouSees blåstempling - er det blot et stempel producenten køber?
 
Den er testet hos YouSee, og firmwaren tilpasset deres kabel-tv.
 
Det vil sige at alt virker. TV-guide, kanal-indstillinger, kabel-net (genkender de mange forskellige YouSee net) osv.
 
Netop digitalt kabel-tv er et område der kan være endog store forskelle på, hvordan de enkelte kabel-tv operatører har valgt at gøre det på.
 
Så YouSee Ready er ligesom Boxer godkendt, en nogenlunde garanti for at der ikke kommer nogen overraskelser nu som senere.
 
  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 30-April-2011 kl. 12:24
Jeg har svært ved at se fordelen i forhold til boksen fra YouSee Samsung 3126 PVR med 320 GB HDD.
Prisen Clint DC5 er ca. 1.800 kr. hertil kommer Cam-modul til ca. 400 kr. I alt altså ca. 2.200 kr.
Boksen fra YouSee - hvor jeg - i modsætning til Hother - ikke oplever larm - koster 2.695 kr., men så har den også to tunere. Kan altså optage på en kanal, mens man ser TV på en anden. En anden fordel ved boksen fra YouSee er, at man kan leje den og efter 6 mdr. kan opsige lejemålet. Den er altså til at komme af med igen. Det kan man ikke sige om Clint DC5. Selvfølgelig kan den sælges med tab i DBA.
I øvrigt en god gennemgang Hother.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 30-April-2011 kl. 12:43
Nu er du jo også uc-mand om en hals Wink
Anyway, tak til Hother for anmeldelsen. Eneste anke er at den burde starte med at nævne der ikke er to tunere. Så behøver mange ikke læse videre.


Skrevet af: Thomas Sillesen
Skrevet den: 30-April-2011 kl. 12:46
Jeg har Clints DC3, og umiddelbart virker det som samme produkt som DC5 bare uden harddisk. Til min Pio 5090 virker den fremragende.

-------------
Med venlig hilsen



Thomas Sillesen

Head Honcho Densen og HiFi Freaks


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 30-April-2011 kl. 15:30
Spørgsmål vedr stand-by

1) Er der aktivt RF loop i stand-by tilstanden?
2) Kan boxen selv starte fra stand-by når en timer er programmeret (via RTC), ligesom de gamle recordere kunne det?

Hvis der kan svares ja til begge spørgsmål, kan man spare en masse strøm i forhold til YouSee boxen. Ellers er strømbesparelsen marginal hvis man, som de fleste vel har, konstant har en optagelse programmeret.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 30-April-2011 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Nu er du jo også uc-mand om en hals Wink
Anyway, tak til Hother for anmeldelsen. Eneste anke er at den burde starte med at nævne der ikke er to tunere. Så behøver mange ikke læse videre.


I takt med at folk køber TV med DVB-C tuner, falder behovet for en dual-tuner PVR.

Medmindre dual-tuner betyder at boxen kan optage to kanaler samtidigt, men det kan YouSee boxen jo heller ikke.

Selvfølgelig er der stadig en del som ikke har DVB-C tuner i deres TV, men dette segment bliver løbende mindre, og det forhold indgår utvivlsomt i producenternes produktplanlægning.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 30-April-2011 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Den er testet hos YouSee, og firmwaren tilpasset deres kabel-tv.
 
Det vil sige at alt virker. TV-guide, kanal-indstillinger, kabel-net (genkender de mange forskellige YouSee net) osv.

Gør diverse Clint/Bluetinum boxe uden klistermærke ikke også det?

YouSee-godkendt klistermærket vil sikkert hjælpe på salget, men man skal være klar over prisen: optagelserne bliver DRM-krypteret på harddisken, hvilket dels æder strøm (medmindre der er en dedikeret low-power crypto enhed på det SoC som benyttes?), dels gør boxen mindre anvendelig og skaber en masse problemer, f.eks. ved ombytning af en defekt enhed.

På min gamle Dreambox DM600C kan jeg installeret et nyt image (software) uden at røre ved optagelserne. Jeg kan flytte harddisken over i en anden Dreambox, og alting vil virke.



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Stampe
Skrevet den: 30-April-2011 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Nu er du jo også uc-mand om en hals Wink
Anyway, tak til Hother for anmeldelsen. Eneste anke er at den burde starte med at nævne der ikke er to tunere. Så behøver mange ikke læse videre.


I takt med at folk køber TV med DVB-C tuner, falder behovet for en dual-tuner PVR.

Medmindre dual-tuner betyder at boxen kan optage to kanaler samtidigt, men det kan YouSee boxen jo heller ikke.

Selvfølgelig er der stadig en del som ikke har DVB-C tuner i deres TV, men dette segment bliver løbende mindre, og det forhold indgår utvivlsomt i producenternes produktplanlægning.


Jeg har ikke brugt mit tvs tuner siden 1996. Og at man i det herrens år 2011 ikke er i stand til at levere et (optage)apparat der kan vise et program og samtidig optage et andet er dybt dybt dybt dybt dybt åndsvagt.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 30-April-2011 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:


Jeg har ikke brugt mit tvs tuner siden 1996. Og at man i det herrens år 2011 ikke er i stand til at levere et (optage)apparat der kan vise et program og samtidig optage et andet er dybt dybt dybt dybt dybt åndsvagt.


Der findes dual-tuner TV.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Thomas Sillesen
Skrevet den: 30-April-2011 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Spørgsmål vedr stand-by

1) Er der aktivt RF loop i stand-by tilstanden?
2) Kan boxen selv starte fra stand-by når en timer er programmeret (via RTC), ligesom de gamle recordere kunne det?

Hvis der kan svares ja til begge spørgsmål, kan man spare en masse strøm i forhold til YouSee boxen. Ellers er strømbesparelsen marginal hvis man, som de fleste vel har, konstant har en optagelse programmeret.
 
1) På min DC3 er der ikke aktivt RF loop i stand-by, så den skal stå tændt konstant. Det gælder garanteret også for DC5.
 
2) Det ved jeg ikke.
 


-------------
Med venlig hilsen



Thomas Sillesen

Head Honcho Densen og HiFi Freaks


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 30-April-2011 kl. 17:55
Oprindeligt skrevet af Thomas Sillesen Thomas Sillesen skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Spørgsmål vedr stand-by

1) Er der aktivt RF loop i stand-by tilstanden?
2) Kan boxen selv starte fra stand-by når en timer er programmeret (via RTC), ligesom de gamle recordere kunne det?

Hvis der kan svares ja til begge spørgsmål, kan man spare en masse strøm i forhold til YouSee boxen. Ellers er strømbesparelsen marginal hvis man, som de fleste vel har, konstant har en optagelse programmeret.
 
1) På min DC3 er der ikke aktivt RF loop i stand-by, så den skal stå tændt konstant. Det gælder garanteret også for DC5.
 
2) Det ved jeg ikke.
 
 
Nu ved jeg godt at de fleste mennesker ikke læser manualen, men det sker da at der er brugbare informationer, fx at loop through skal aktiveres i menuen. Jeg kunne så ikke lige finde beskrivelsen af at den vågner op til optagelser, men det kan man gå ud fra.
 


-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 30-April-2011 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Nu ved jeg godt at de fleste mennesker ikke læser manualen, men det sker da at der er brugbare informationer, fx at loop through skal aktiveres i menuen. Jeg kunne så ikke lige finde beskrivelsen af at den vågner op til optagelser, men det kan man gå ud fra.


Det er en sjældent forekommende feature på en DVB PVR, formentlig fordi der ikke er RTC på de SoC boards som typisk benyttes. Derfor spørgsmålet....?

Nu har jeg også skimmet manualen, og RF loop er forklaret meget præcist. Det er slået fra som standard for at holde stand-by strømforbruget under 1W.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-April-2011 kl. 18:18
Beklager min manglende indsats i tråden, jeg er lige "landet" fra Sønderborg, hvor jeg har besøgt AV-Connection ifm en besøgsartikel for recordere.dk - og der er dæleme langt til Kastrup fra SønderborgEmbarrassed
 
Men jeg kan jo se, at I heldigvis selv har fundet svareneTongue


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 30-April-2011 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Og at man i det herrens år 2011 ikke er i stand til at levere et (optage)apparat der kan vise et program og samtidig optage et andet.
 
Det er der sandelig også mange andre producenter der kan levere, endda med mulighed for at optage flere programmer samtidig.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 30-April-2011 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Beklager min manglende indsats i tråden, jeg er lige "landet" fra Sønderborg, hvor jeg har besøgt AV-Connection ifm en besøgsartikel for recordere.dk - og der er dæleme langt til Kastrup fra SønderborgEmbarrassed
 
Men jeg kan jo se, at I heldigvis selv har fundet svareneTongue


Ikke på om den kan vågne op fra stand-by og optage, så hvis du stadig har boxen stående må du gerne lave en hurtig test...?

Jeg har skimmet manualen og kunne ikke finde svaret (ikke læst alle 100 sider, men søgt efter måske relevante keywords..).

P.S. Jeg er også mest til jetfly når det nu skal være, men er Cimber Air's små propelfly virkelig så langsomme?


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-April-2011 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Beklager min manglende indsats i tråden, jeg er lige "landet" fra Sønderborg, hvor jeg har besøgt AV-Connection ifm en besøgsartikel for recordere.dk - og der er dæleme langt til Kastrup fra SønderborgEmbarrassed
 
Men jeg kan jo se, at I heldigvis selv har fundet svareneTongue


Ikke på om den kan vågne op fra stand-by og optage, så hvis du stadig har boxen stående må du gerne lave en hurtig test...?

Jeg har skimmet manualen og kunne ikke finde svaret (ikke læst alle 100 sider, men søgt efter måske relevante keywords..).

P.S. Jeg er også mest til jetfly når det nu skal være, men er Cimber Air's små propelfly virkelig så langsomme?
Jeg kan svare på, at den kan vågne fra stb - og optage. Men jeg har ikke mere boksen i mit setup - boksen blev returneret torsdagBig smile
 
Nix - jeg var i bilSmile


-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 30-April-2011 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nix - jeg var i bilSmile


Jeg havde glemt at du bor i Kastrup, og af gammel vane forbinder jeg altid Kastrup med lufthavnen, beklager....Smile


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Hother
Skrevet den: 30-April-2011 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nix - jeg var i bilSmile


Jeg havde glemt at du bor i Kastrup, og af gammel vane forbinder jeg altid Kastrup med lufthavnen, beklager....Smile
Ja - og det mest fjantede Jesper - jeg er jo luftfartsmand, men af forskellige årsager valgte vi at køre i bilTongue 

-------------
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.


Skrevet af: Fanastril
Skrevet den: 30-April-2011 kl. 22:05
25 min med Cimber...


Skrevet af: KasperM
Skrevet den: 01-Maj-2011 kl. 01:36
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Boksen fra YouSee - hvor jeg - i modsætning til Hother - ikke oplever larm - koster 2.695 kr., men så har den også to tunere. Kan altså optage på en kanal, mens man ser TV på en anden. En anden fordel ved boksen fra YouSee er, at man kan leje den og efter 6 mdr. kan opsige lejemålet. Den er altså til at komme af med igen.
Jeg har også YouSee boksen og blev overrasket, da jeg fandt ud af, at man ikke skal aflevere boksen, når man opsiger sit abonnement. Ekspedienten i TDC butikken sagde, at selvom man opsiger det efter de obligatoriske 6 måneder, så er boksen herefter éns ejendom. Det vil reelt sige, at man kan købe den til 5- 600 kr., hvis man bare er villig til at binde sig for 6 måneder.
Nu har jeg dog kun fået det at vide af ekspedienten i butikken og hun kan naturligvis have taget fejl, men hvis det ikke er tilfældet er det jo en billig måde at få en YouSee harddiskoptager...


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 01-Maj-2011 kl. 06:51
Oprindeligt skrevet af KasperM KasperM skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Boksen fra YouSee - hvor jeg - i modsætning til Hother - ikke oplever larm - koster 2.695 kr., men så har den også to tunere. Kan altså optage på en kanal, mens man ser TV på en anden. En anden fordel ved boksen fra YouSee er, at man kan leje den og efter 6 mdr. kan opsige lejemålet. Den er altså til at komme af med igen.
Jeg har også YouSee boksen og blev overrasket, da jeg fandt ud af, at man ikke skal aflevere boksen, når man opsiger sit abonnement. Ekspedienten i TDC butikken sagde, at selvom man opsiger det efter de obligatoriske 6 måneder, så er boksen herefter éns ejendom. Det vil reelt sige, at man kan købe den til 5- 600 kr., hvis man bare er villig til at binde sig for 6 måneder.
Nu har jeg dog kun fået det at vide af ekspedienten i butikken og hun kan naturligvis have taget fejl, men hvis det ikke er tilfældet er det jo en billig måde at få en YouSee harddiskoptager...
Trist, men helt sikkert: Hun tager fejl.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Moef
Skrevet den: 02-Maj-2011 kl. 01:06
I snakker om det med 2 tunere. Jamen hvorfor ikke bare bruge tuneren i TV'et mens boksen f.eks. optager på en anden kanal. Det er jo som med de gamle  analog recordere :-)

-------------
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 02-Maj-2011 kl. 06:38
Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

I snakker om det med 2 tunere. Jamen hvorfor ikke bare bruge tuneren i TV'et mens boksen f.eks. optager på en anden kanal. Det er jo som med de gamle  analog recordere :-)
Hvis man ikke har et TV med DVB-C tuner i, kan man jo kun se de analoge kanaler, hvis boksen ikke bruges.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: Moef
Skrevet den: 02-Maj-2011 kl. 10:40
Den er jeg med på, hvis man har et TV uden dvb-c. Men set med alm. nutidige dvb-c TV øjne, ser jeg ikke det helt store problem. Mange har vel efterhånden en dvb-c tuner på den ene eller anden måde?!


-------------
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 02-Maj-2011 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Den er jeg med på, hvis man har et TV uden dvb-c. Men set med alm. nutidige dvb-c TV øjne, ser jeg ikke det helt store problem. Mange har vel efterhånden en dvb-c tuner på den ene eller anden måde?!
 
Jeg går efter 2 tuner for at kunne optage 2 programmer samtidig, men det er desværre sjældent og dyrt.
 
Jeg har set en med twin tuner, der kunne optage 4 programmer og vise et femte (selvfølgelig fra højst 2 MUX), men den kunne så ikke MPEG-4, så jeg bygger nok selv en.
 


-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: Steen6400
Skrevet den: 02-Maj-2011 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Og at man i det herrens år 2011 ikke er i stand til at levere et (optage)apparat der kan vise et program og samtidig optage et andet.
 
Det er der sandelig også mange andre producenter der kan levere, endda med mulighed for at optage flere programmer samtidig.
 
Er der nogen til under 4K med CI?
 


-------------
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music


Skrevet af: davot
Skrevet den: 02-Maj-2011 kl. 21:59
Hvor god denne recorder end er, så er den største fejl - efter min mening, at den krypterer det optagne, s optagelserne kun kan ses på den disk, som de er optaget på, men det er åbenbart blevet standard i DK? Som jeg ser det, er der ingen anden vej, end at købe optagere i vore nabolande af f.eks. mærkerne Vantage eller Topfield.
Otto


-------------
od


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 02-Maj-2011 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af davot davot skrev:

Hvor god denne recorder end er, så er den største fejl - efter min mening, at den krypterer det optagne, s optagelserne kun kan ses på den disk, som de er optaget på, men det er åbenbart blevet standard i DK?
 
Ja, det er standard.
 
Det er krav fra indholdsleverandørene. Man må ikke kunne bruge optagelser til "pirat virksomhed". Så det retter producenterne sig efter.
 
Så man får kun lov at optage og afspille på samme enhed.
 
  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 02-Maj-2011 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Ja, det er standard.
 
Det er krav fra indholdsleverandørene. Man må ikke kunne bruge optagelser til "pirat virksomhed". Så det retter producenterne sig efter.


Det er altså ikke mere "standard" og "krav" end at der findes en lang række produkter som ikke gør brug af denne tåbelige begrænsninger, herunder boxe fra den samme producent som som DC5 kommer fra (optagelse på USB diske). Der er masser af producenter som ikke retter sig efter det, af den simple grund at det er de ikke forpligtet til. Jeg har aldrig hørt om dette hos Dreambox, IP Box, Vantage, Humax, Topfield, Arion m.fl. Hvorfor skulle de dog bruge penge på at lave noget som giver deres produkter mindre værdi?

Jeg vil påstå at der findes flere produkter med fri adgang til harddisken end produkter med blokeret adgang (som diverse YouSee og YouSee-godkendte boxe).

YouSee stiller åbenbart dette som betingelse for at velsigne produktet med et klistermærke, og fred være med det, men kan vi ikke slå fast en gang for alle at der ikke er noget lovkrav som kræver at optagelser skal krypteres og bindes til en bestemt box?

Dem der vil påstå det modsatte bedes komme med noget dokumentation, såsom henvisninger til relevante paragraffer i ophavsretsloven. Start med at kigge på §12.

Det er også noget pjat mildest talt at talt om "pirat virksomhed". Forbrugerne ønsker denne feature fordi de gerne vil lave egne arkiver (tidligere ved brænding af DVD, nu på USB harddiske eller NAS'en), fordi harddisken er fyldt op og der skal være plads til nye optagelser uden at man vil miste de gamle, fordi de gerne vil klippe reklamer væk inden hele familien ser optagelsen, fordi de ønsker at afspille på andre platforme f.eks. med streaming til VLC på den bærbare i køkkenet, eller måske fordi de ikke gider miste deres optagelser hvis hardwaren bliver defekt og skal ombyttes. Og måske fordi de har en principiel modstand mod DRM, som jeg selv har det.

Alle disse ting giver mening. Derimod giver det ikke særligt meget mening at uploade kopier af Hollywood film eller TV serier til The Pirate Bay og lignende kulturformidlingsplatforme. Der er de i forvejen, typisk i form af et DVD rip eller Blu-ray rip som er i meget bedre kvalitet.

YouSee kan måske have en interesse i at beskytte deres "TV arkiv" produkt mod konkurrence ved at gøre private optagelser mere besværlige? Det er en tanke som er værd at overveje...


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 02-Maj-2011 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Ja, det er standard.
 
Det er krav fra indholdsleverandørene. Man må ikke kunne bruge optagelser til "pirat virksomhed". Så det retter producenterne sig efter.


YouSee stiller åbenbart dette som betingelse for at velsigne produktet med et klistermærke, og fred være med det, men kan vi ikke slå fast en gang for alle at der ikke er noget lovkrav som kræver at optagelser skal krypteres og bindes til en bestemt box?

YouSee kan måske have en interesse i at beskytte deres "TV arkiv" produkt mod konkurrence ved at gøre private optagelser mere besværlige? Det er en tanke som er værd at overveje...
Trist, når en ellers indsigtsfuld person begynder at skrive noget, som vedkommende ikke aner noget om.
Har du spurgt YouSee, hvad der ligger i deres mærkning af TV m.m.? TV Arkiv er jo yderst begrænset, sån indtil videre er den tanke ikke værd at overveje. Skriv nu til dem og lad og få en melding her.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 02-Maj-2011 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


Har du spurgt YouSee, hvad der ligger i deres mærkning af TV m.m.? TV Arkiv er jo yderst begrænset, sån indtil videre er den tanke ikke værd at overveje. Skriv nu til dem og lad og få en melding her.


Nej, hvorfor skulle jeg dog det? Jeg interesserer mig ikke for YouSee produkter med begrænset funktionalitet.

Desuden har jeg mere end rigeligt at se til at at modgå forkerte påstande om at ophavsretsloven kræver at producenterne krypterer optagelserne på harddisken.

EDIT: Et eksempel er første "svar" i http://www.clintdigital.com/images/Billeder/Produkter/DC3/faq%20-%20dc3dc5.pdf - denne FAQ fra Clint DC5 producenten. Det rene vrøvl! De har valgt at levere et forkrøblet produkt, og så prøver de at fedte det af på krav i ophavsretsloven.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 02-Maj-2011 kl. 23:38
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Desuden har jeg mere end rigeligt at se til at at modgå forkerte påstande om at ophavsretsloven kræver at producenterne krypterer optagelserne på harddisken.
 
Det er der vel heller ingen som snakker om. Det har ikke noget med lov og ret at gøre.
 
Det handler om at varetage et økosystem, hvor piratkopier anses som en ødelæggende faktor.
 
  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 02-Maj-2011 kl. 23:49
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Desuden har jeg mere end rigeligt at se til at at modgå forkerte påstande om at ophavsretsloven kræver at producenterne krypterer optagelserne på harddisken.
 
Det er der vel heller ingen som snakker om. Det har ikke noget med lov og ret at gøre.
 
Det handler om at varetage et økosystem, hvor piratkopier anses som en ødelæggende faktor.
 
  /Lars


Ja, der er sikkert 0.00001% af kunderne som vil misbruge deres Clint DC5 box til dette, hvis det var muligt, og når det nu ikke er muligt bruger de en anden teknik. Kan man afspille, kan man kopiere. Sådan er det.

Derudover kan jeg slet ikke se hvilken interesse STB producenterne skulle have i dette? Normalt sælger man ikke mere hvis man gør produktet dyrere og ringere.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 03-Maj-2011 kl. 00:00
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Derudover kan jeg slet ikke se hvilken interesse STB producenterne skulle have i dette? Normalt sælger man ikke mere hvis man gør produktet dyrere og ringere.
 
Det er som nævnt et økosystem.
 
Boxproducenter er afhængige af TV-distributører, som er afhængige af indholdsleverandører, som er afhængige af boxproducenter.
 
Det sælger netop ikke at stå udenfor. Så bliver det mere pleje af undergrund og niche, end leverandør til det brede økosystem (hvor det store salg ligger).
 
  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 03-Maj-2011 kl. 00:07
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Boxproducenter er afhængige af TV-distributører, som er afhængige af indholdsleverandører, som er afhængige af boxproducenter.
 

Øh? Først og fremmest er de afhængige af at der er nogle kunder som vil betale for deres produkter.

Men bevares... hvis du virkelig tror at man sælger mere ved at ødelægge sit eget produkt, og derefter komme med tvivlsomme forklaringer om at det er et "krav" i ophavsretsloven (som Clint DC5 producenten http://www.clintdigital.com/images/Billeder/Produkter/DC3/faq%20-%20dc3dc5.pdf - gør ), så be must guest...

I hver eneste tråd er der spørgsmål om hvordan man flytter optagelserne, og det er ikke fra medlemmerne af http://en.wikipedia.org/wiki/Warez_scene - Teh Scene . De ved godt hvordan DVB bliver til TPB, hvis det skal være. Det er altså ikke rocket science...


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 03-Maj-2011 kl. 00:15
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Øh? Først og fremmest er de afhængige af at der er nogle kunder som vil betale for deres produkter.
 
Men det er jo netop det der er rig mulighed for, hvis du er en del af økosystemet.
 
Står du derimod udenfor, og støtter op om eksempelvis fri kopiering, så er mange døre lukkede, og salget bliver mere nichepræget.
 
  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 03-Maj-2011 kl. 00:18
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Øh? Først og fremmest er de afhængige af at der er nogle kunder som vil betale for deres produkter.
 
Men det er jo netop det der er rig mulighed for, hvis du er en del af økosystemet.
 
Står du derimod udenfor, og støtter op om eksempelvis fri kopiering, så er mange døre lukkede, og salget bliver mere nichepræget.


Ophavsretsloven §12 giver mig faktisk adgang til fri kopiering til eget brug.

Derudover savner jeg stadig at forstå at http://www.clintdigital.com/da/produkter/details/99/47/media/clint-dc1---kabel-tv-dvb-c - dette skulle være et piratprodukt mens DC5 skulle være en del af økosystemet?


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 03-Maj-2011 kl. 00:32
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Ophavsretsloven §12 giver mig faktisk adgang til fri kopiering til eget brug.
 
Sådan tolker Kulturministeriet det ikke, når der er tale om en digital kopi af matriale beskyttet af ophavsret.
 
http://www.kum.dk/da/Infokiosk/Radio-TV/#3 - http://www.kum.dk/da/Infokiosk/Radio-TV/#3

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Derudover savner jeg stadig at forstå at http://www.clintdigital.com/da/produkter/details/99/47/media/clint-dc1---kabel-tv-dvb-c - dette skulle være et piratprodukt mens DC5 skulle være en del af økosystemet?
 
For at være en del af økosystemet, må du acceptere økosystemets spilleregler og krav. Det er ophavsretshaverne, der er med til at definere dem. Eksempelvis Hollywood studierne.
 
  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 03-Maj-2011 kl. 00:44
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Ophavsretsloven §12 giver mig faktisk adgang til fri kopiering til eget brug.
 
Sådan tolker Kulturministeriet det ikke, når der er tale om en digital kopi af matriale beskyttet af ophavsret.
 
http://www.kum.dk/da/Infokiosk/Radio-TV/#3 - http://www.kum.dk/da/Infokiosk/Radio-TV/#3


Fra dit eget link vedr. den digitale kopi:

Må jeg optage film fra fjernsynet?

Svar: Ja, det er tilladt at tage en kopi til dig selv eller til din husstand af film i fjernsynet.


Jeg skrev til "eget brug", men det er faktisk til hele hustanden, så måske er jeg på vej til at blive en del af økosystemet ved at hjælpe til med at indskrænke folks rettigheder...LOLLOL


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 03-Maj-2011 kl. 01:13
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Ja, det er tilladt at tage en kopi til dig selv eller til din husstand af film i fjernsynet.


I det øjeblik du optager digitalt, så tager du en jo kopi af udsendelsen.

Den kopi kan du ikke kopiere ud i flere eksemplarer. Altså kopiere fra boksen der optog, til eksempelvis en PC. Ikke som jeg læser vejledningerne med ophavsret af digitale værker.

  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 03-Maj-2011 kl. 01:31
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:


Den kopi kan du ikke kopiere ud i flere eksemplarer. Altså kopiere fra boksen der optog, til eksempelvis en PC. Ikke som jeg læser vejledningerne med ophavsret af digitale værker.


Det er et interessant synspunkt, men ikke et som man kan læse ud af dit link der alene omhandler forskellen mellem digitale og analoge kopier.

Jeg kan bare ikke se at der skulle være noget i §12 som forhindrer mig i at lave flere kopier, blot disse anvendes inden for husstanden. Du må også gerne rippe dine CD'ere til både flac og mp3 format, hvis du har forskellige media players, eller bare synes at det er sjovt.

Ud fra din argumentation skulle Pioneer og Sony HDD recordere (apropos dette site's oprindelse...) i øvrigt være ulovlige, eller i hvert fald stå uden for økosystemet. Disse pirat devices tillader jo at man ikke alene kan lave en kopi på harddisken, men også at man kan brænde et ubegrænset antal kopier på optiske medier.

Hvor mange kopier er der tale om hvis TS filen ligger på et netværksdrev og der er 17 klienter i husstanden? Lad os sige at optagelsen er lavet direkte til et netværksdrev, f.eks. med et NFS mount af /hdd/movie på en Dreambox eller lignende metode (der er USB stick som mounter et SMB share), så der ikke er sket yderligere kopiering end den rå capture af TS filen.

EDIT: OHL §12 bruger udtrykket eksemplarer, godt nok med ordet "enkelte" foranstillet, men det er i hvert fald mere end en kopi, og den reelle begrænsning er at disse eksemplarer/kopier skal anvendes inden for husstanden hvis der er tale om digitale kopier. Så frem med VHS maskinen hvis naboen skal have en kopi.LOL

Mere EDIT: i den so-ein-Ding udsendelse hvor Nicolai Sonne havde VPN-syge, og et par advokater vikarierede for ham for at rede trådene ud på DRs nye anti-VPN censurpolitik, var der en del diskussion om "format shifting", herunder løsninger som indebar at man streamede en TV optagelse via internettet til et hotelværelse somewhere andetsteds i verden ("pirat devices" som recordere.dk har skrevet rosende om, Slingplayer hedder de vist?). Det var også ok, og generelt mener jeg at holdepunktet må være "inden for husstanden" (hvilket også omfatter din bil, dit sommerhus, og hvis du er alene på et hotelværelse ude i den store verden).



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: Zagadka
Skrevet den: 03-Maj-2011 kl. 02:22
Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

I snakker om det med 2 tunere. Jamen hvorfor ikke bare bruge tuneren i TV'et mens boksen f.eks. optager på en anden kanal. Det er jo som med de gamle  analog recordere :-)


Jeg har endda et TV med DVB-C tuner, men den er begrænset brugbar eftersom jeg har en favorit aftale gennem YouSee Plus og derfor har behov for at sætte kort i tuneren for at se alle kanaler.

Boksen fra YouSee kan optage fra en krypteret kanal med den ene tuner og man kan se en krypteret kanal med den anden tuner samtidig med kun et kort. En boks med kun en tuner og CI slot vil kræve et CAM og kort, desuden skal jeg bruge et CAM og kort til tuneren i mit TV. Altså en yderligere udgift over en dual tuner boks, og jeg kan ikke tro at jeg er den eneste i denne situation for YouSee har en del programpakker og med deres kommende Frit Valg (gad vide hvad det bliver til) bliver de sandsynligvis mere udbredte.


-------------
Panasonic TX-P42G10E
Panasonic DMR-BCT720
Oppo BDP-80
RikoMagic MK802IV med uoriginal firmware
Sony Xperia Z3


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 03-Maj-2011 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Ud fra din argumentation skulle Pioneer og Sony HDD recordere (apropos dette site's oprindelse...) i øvrigt være ulovlige, eller i hvert fald stå uden for økosystemet.
 
Digital kopi 1:1 er ikke nødvendigvis ulovligt, med mindre det er i strid med copyright indehaverens betingelser for brug af matrialet.
 
Men de gamle recordere var ikke en 1:1 digital kopi. Signalerne gik via analog af samme grund. Fra den digitale tuner bliver signalet konverteret til analog, for derefter at blive digitaliseret igen. På den måde kunne de omgå det med at videredistribuere en digital kopi i original kvalitet.
 
Det er de bokse som optager bitstrømmen fra det digitale signal direkte, der er nødt til at kryptere optagelserne så de kun kan afspilles i samme boks. Ihvertfald hvis de vil være en del af økosystemet, for det kan være i strid mod rettighedshavernes betingelser ikke at gøre det.
 
  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 03-Maj-2011 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Digital kopi 1:1 er ikke nødvendigvis ulovligt, med mindre det er i strid med copyright indehaverens betingelser for brug af matrialet.


Ny lyder du som Sony.... Det er ophavsretsloven som bestemmer hvad der er ulovligt, ikke private firmaer der laver deres egne "love" som de får politiet til at håndhæve (at den slags sker oftere og oftere er en anden sag).

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:


Men de gamle recordere var ikke en 1:1 digital kopi. Signalerne gik via analog af samme grund. Fra den digitale tuner bliver signalet konverteret til analog, for derefter at blive digitaliseret igen. På den måde kunne de omgå det med at videredistribuere en digital kopi i original kvalitet.


At der sker en D/A konvertering efterfulgt af en A/D konvertering gør ingen forskel i forhold til ophavsretsloven. Det er slutresultatet som afgør om der er tale om en digital eller analog kopi.

Det gør heller ikke nogen forskel om kopien er 1:1 eller lossy. Folk der laver flac kopier af CD'ere, eller brænder nye 1:1 CD images, er underkastet de samme regler som dem der laver 56Kbps mp3. De laver digitale kopier reguleret af §12.

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:


Det er de bokse som optager bitstrømmen fra det digitale signal direkte, der er nødt til at kryptere optagelserne så de kun kan afspilles i samme boks. Ihvertfald hvis de vil være en del af økosystemet, for det kan være i strid mod rettighedshavernes betingelser ikke at gøre det.


Medmindre du kan finde nogle bedre argumenter, synes jeg at du skal droppe ophavsretsloven og nøjes med dit økosystem argument.

Og så er vi tilbage ved udgangspunktet: der er ingen lov som tvinger STB producenterne til at ødelægge deres eget produkt. Det er noget som de frivilligt vælger at gøre, muligvis for at være en del af det økosystem hvor man genererer de betalende kunder? Who knows, men modsat hvad Clint DC5 producenten skriver har det intet med ophavsretsloven at gøre.



-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 03-Maj-2011 kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Og at man i det herrens år 2011 ikke er i stand til at levere et (optage)apparat der kan vise et program og samtidig optage et andet.
 
Det er der sandelig også mange andre producenter der kan levere, endda med mulighed for at optage flere programmer samtidig.
 
Er der nogen til under 4K med CI?
 
 
Ja, masser. Søg f.eks. på Vantage, Homecast, Kathrein, Technisat, IP Box, Clarketech, Topfield og mange, mange flere.
 
Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Lars
Skrevet den: 03-Maj-2011 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Digital kopi 1:1 er ikke nødvendigvis ulovligt, med mindre det er i strid med copyright indehaverens betingelser for brug af matrialet.


Ny lyder du som Sony.... Det er ophavsretsloven som bestemmer hvad der er ulovligt, ikke private firmaer der laver deres egne "love" som de får politiet til at håndhæve (at den slags sker oftere og oftere er en anden sag).
 
Vi er enige om at der tales om kopier af TV-optagelserne her ikke? 
 
Altså at du frit - med ophavsretsloven i hånden - vil kunne kopiere de digitale optagelser ud af boksen 1:1 digitalt (og ikke via analog) ?
 
  /Lars


-------------
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 03-Maj-2011 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

 
Vi er enige om at der tales om kopier af TV-optagelserne her ikke? 
 
Altså at du frit - med ophavsretsloven i hånden - vil kunne kopiere de digitale optagelser ud af boksen 1:1 digitalt (og ikke via analog) ?
 


Kopier af TV udsendelser, og jeg tror ikke at du kommer nogle steder med at skelne mellem den ene eller den anden type kopi (hvis der ligger noget andet i dine ord "kopi af TV optagelser"?). Jf. også mine tidligere bemærkninger om Sony HDD recordere med DVD brænder.

Så... svar: Ja, forudsat at jeg bruger kopierne til brug inden for husstanden. Der er ikke noget specielt ved den harddisk som sidder inde i boxen eller er tilsluttet via USB.

Hvis jeg laver en analog kopi (på et VHS bånd), mǻ jeg i begrænset omfang give/udlåne den til naboen eller andre bekendte. Men det er jo en teoretiske diskussion i dag for hvor finder man en VHS maskine.Ouch


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 03-Maj-2011 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:


Ud fra din argumentation skulle Pioneer og Sony HDD recordere (apropos dette site's oprindelse...) i øvrigt være ulovlige, eller i hvert fald stå uden for økosystemet. Disse pirat devices tillader jo at man ikke alene kan lave en kopi på harddisken, men også at man kan brænde et ubegrænset antal kopier på optiske medier.
Omtalte Pioneer og Sony recordere er de forsynet med en DVB-C tuner og/eller en HDMI indgang?


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 03-Maj-2011 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:


Ud fra din argumentation skulle Pioneer og Sony HDD recordere (apropos dette site's oprindelse...) i øvrigt være ulovlige, eller i hvert fald stå uden for økosystemet. Disse pirat devices tillader jo at man ikke alene kan lave en kopi på harddisken, men også at man kan brænde et ubegrænset antal kopier på optiske medier.
Omtalte Pioneer og Sony recordere er de forsynet med en DVB-C tuner og/eller en HDMI indgang?


Hvilken forskel skulle det gøre i forhold til ophavsretsloven?
Begge enheder laver digitale kopier.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 03-Maj-2011 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:


Ud fra din argumentation skulle Pioneer og Sony HDD recordere (apropos dette site's oprindelse...) i øvrigt være ulovlige, eller i hvert fald stå uden for økosystemet. Disse pirat devices tillader jo at man ikke alene kan lave en kopi på harddisken, men også at man kan brænde et ubegrænset antal kopier på optiske medier.
Omtalte Pioneer og Sony recordere er de forsynet med en DVB-C tuner og/eller en HDMI indgang?


Hvilken forskel skulle det gøre i forhold til ophavsretsloven?
Begge enheder laver digitale kopier.
Hvordan kan man lave en digital kopi af TV programmer, hvis der ikke er en DVB-C tuner og/eller HDMI indgang?


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 03-Maj-2011 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Hvordan kan man lave en digital kopi af TV programmer, hvis der ikke er en DVB-C tuner og/eller HDMI indgang?


Check lige hvordan man definerer en digital kopi i ophavsretsloven...

(Hint: det afgørende er slutresultatet).


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 03-Maj-2011 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Hvordan kan man lave en digital kopi af TV programmer, hvis der ikke er en DVB-C tuner og/eller HDMI indgang?


Check lige hvordan man definerer en digital kopi i ophavsretsloven...

(Hint: det afgørende er slutresultatet).
Slutresultatet er en kopi af en analog udsendelse. Det har vi kunnet i flere år. Problemet er jo, at folk ikke vil nøjes med en kopi, der ikke er "ægte" digital - altså digital fra signal til afspilning af optagelsen. Min gamle Philips DVD-/HDD-optager klarede nemt den opgave, men det er ikke det samme via scart eller det analoge signal via antennekablet. Trådens emne er jo også digital kabel-TV recorder.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 03-Maj-2011 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


Slutresultatet er en kopi af en analog udsendelse. Det har vi kunnet i flere år. Problemet er jo, at folk ikke vil nøjes med en kopi, der ikke er "ægte" digital - altså digital fra signal til afspilning af optagelsen. Min gamle Philips DVD-/HDD-optager klarede nemt den opgave, men det er ikke det samme via scart eller det analoge signal via antennekablet. Trådens emne er jo også digital kabel-TV recorder.


Jeg er klar over den tekniske forskel, men i forhold til ophavsretslovens §12 gør det ingen forskel, selvom flere har prøvet at påstå det modsatte...

Jeg forstår i øvrigt ikke denne "nøjes med" kommentar? Jeg har købt et produkt som giver mig mulighed for at lave 1:1 kopier, hvilket i øvrigt er både billigere og nemmere end at lave lossy kopier, men det er en anden sag.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 03-Maj-2011 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


Slutresultatet er en kopi af en analog udsendelse. Det har vi kunnet i flere år. Problemet er jo, at folk ikke vil nøjes med en kopi, der ikke er "ægte" digital - altså digital fra signal til afspilning af optagelsen. Min gamle Philips DVD-/HDD-optager klarede nemt den opgave, men det er ikke det samme via scart eller det analoge signal via antennekablet. Trådens emne er jo også digital kabel-TV recorder.


Jeg er klar over den tekniske forskel, men i forhold til ophavsretslovens §12 gør det ingen forskel, selvom flere har prøvet at påstå det modsatte...

Så har du jo ikke noget problem. Du kan jo bare gøre som du og vi andre plejer at gøre. Wink


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 03-Maj-2011 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:


Jeg er klar over den tekniske forskel, men i forhold til ophavsretslovens §12 gør det ingen forskel, selvom flere har prøvet at påstå det modsatte...

Så har du jo ikke noget problem. Du kan jo bare gøre som du og vi andre plejer at gøre. Wink


Jeg kan gøre noget andet (mere) end dig og Clint DC5 ejerne.Wink


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 03-Maj-2011 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:


Jeg er klar over den tekniske forskel, men i forhold til ophavsretslovens §12 gør det ingen forskel, selvom flere har prøvet at påstå det modsatte...

Så har du jo ikke noget problem. Du kan jo bare gøre som du og vi andre plejer at gøre. Wink


Jeg kan gøre noget andet (mere) end dig og Clint DC5 ejerne.Wink
Er sikker på, at du ikke ved, hvad jeg kan gøre. Wink


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 03-Maj-2011 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


Er sikker på, at du ikke ved, hvad jeg kan gøre. Wink


Jeg vil da håbe at du har brudt krypteringen og fået (fri) adgang til optagelserne på dine YouSee boxe. Go for it...Wink


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: joern.loenborg
Skrevet den: 03-Maj-2011 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:


Er sikker på, at du ikke ved, hvad jeg kan gøre. Wink


Jeg vil da håbe at du har brudt krypteringen og fået (fri) adgang til optagelserne på dine YouSee boxe. Go for it...Wink
Det har jeg ikke og vil heller ikke gøre noget for at få det. Har sat en lille USB DVB-T/C modtager på min PC. Kan hente de digitale kanaler incl. HD-kanalerne og optage dem på min PC - sådan. Kort er ikke en mulighed. Har kun købt den for at prøve den - jeg har rigeligt med to PVR-bokse fra YouSee.


-------------
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.


Skrevet af: snadepind
Skrevet den: 03-Maj-2011 kl. 16:42
Forstår overhovedet ikke, hvem der vil give over 2000 kr for sådan en clint box. 

Så vidt jeg husker følger Yousee boxen gratis med, hvis du køber Yousee Plus til 89 kr om måneden. Så kan du have en Samsung box i 2000 kr / 89 kr/mån = 2 år, have glæde af dine ekstra Yousee Plus HD kanaler og så bytte den til den nye og bedre model, der sikkert eksisterer om 2 år.

Bortset fra at standby er helt på månen på en yousee box, så fungerer den problemfrit og brugergrænsefladen virker meget mere poleret på Samsung boksen.


-------------
Pioneer LX5090H (Bumtious)
Pioneer VSX-919-ASK, XTZ 99.36, XTZ 99.26 Shielded
PS3 + Popcorn Hour A-200 Movieka Alu Edition + Samsung Yousee Box
Sonos CR200+ZP90+ZP120, B&W DM 602 S3, Verbatim NAS.


Skrevet af: rasmuskarlsen
Skrevet den: 01-September-2011 kl. 10:02
Kan man tilslutte en NAS? Så denne optager gemmer direkte på denne?


Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-September-2011 kl. 10:15
 
 Der kan ikke tilsluttes nogen extern lagerenhed til You See modtageren.


-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E


Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 02-September-2011 kl. 02:13
Oprindeligt skrevet af rasmuskarlsen rasmuskarlsen skrev:

Kan man tilslutte en NAS? Så denne optager gemmer direkte på denne?


Nej, hverken på Clint eller YouSee Samsung boxen.

Hvis du har ønsker om at gemme optagelserne direkte på NAS'er via netværk, skal du kigge på boxe som Dreambox eller PC løsninger. Når du dropper de officielt godkendte boxe, slipper du også for den tåbelige kryptering, og du kan bruge og gemme optagelser lige så frit som du ønsker det.


-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.


Skrevet af: arcona
Skrevet den: 09-Marts-2012 kl. 12:06
har lige købt en CLint DC3 til 599, som skulle være det samme, men uden Hardisk

det undrer mig at EPG TV guiden kun viser en kanal.

Det er fedt at have en TV guide hvor man ser oversigt over kanalerne og hvad de viser nu, på yousee's boks og sågar fjernsyn med mpeg4 tunere.

Hvorfor i alverden har clint ikke en TV guide med flere kanaler?

Nå, men håber snart der kommer en ordenlig boks


-------------
http://c.mymovies.dk/arcona - Mine blu-rays


Skrevet af: jhe
Skrevet den: 25-April-2012 kl. 21:06
Har du tjekket om man så blot kan åbne den (DC3'eren) og sætte en Harddisk i, og dermed få en DC5 ud af det ?

Hvordan ser oversigten over optagede udsendelser ud ?? gemmer den titlen på udsendelsen samt infoteksten fra EPG  ?



Print side | Luk vindue