Print side | Luk vindue

vidvinkel til Full Size CCD (Canon C5)

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Digital Foto
Forumbeskrivelse: Foto med digital kamera, digital spejlrefleks, tilbehør mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=96702
Udskrevet den: 31-Januar-2025 kl. 13:37

Emne: vidvinkel til Full Size CCD (Canon C5)
Skrevet af: carstenlevin
Emne: vidvinkel til Full Size CCD (Canon C5)
Skrevet den: 30-April-2011 kl. 18:49
Jeg er så "heldig" synes jeg ellers at have et Canon D5 med fuld størrelse CCD. Altså ikke den reducerede som de mindre Canon kameraer, Nikon og de andre bruger.

Jeg vil nu gerne have enten en fast-brænvidde 14mm vidvinkel ellerr evt. en zoom der mindst starter ved 14mm. Egentlig helst fast brændvidde, også for prisens/kvalitetens skyld.
Helst med autofokus.

Dem jeg finder kan kun bruges med mindre CCD'er og ikke med fx EOS D5.

Er der nogen der kan foreslå ikke for dyre optikker, gerne Canon, Sigma eller fx Tamron.

-------------
Mvh

Carsten Levin

Svar:
Skrevet af: db89
Skrevet den: 30-April-2011 kl. 18:59
Det hedder altså Canon EOS 5D Wink og der findes både en mk1 og mk2

"Problemet" ved at vælge et dSLR med fullframe sensor er at du så ikke kan anvende objektiver af EF-S typen (Tamron, Sigma etc har deres egne betegnelser) der kun er beregnet til "crop kameraer". Det bliver dog hurtigt halvdyrt for et objektiv med den lave brændvidde til et fullframe kamera. Kan ikke huske om Tokina også har et par stykker nede omkring den brændvidde.

Spørg ellers evt ovre på http://www.fotostart.dk%20 - www.fotostart.dk der ved de i hvert fald hvilke der er værd at købe.

Skrevet af: carstenlevin
Skrevet den: 01-Maj-2011 kl. 10:49
Hej db89, jamen jeg ved jo godt at jeg ikke kan anvende de optikker, det er jo udgangspunktet for at jeg spørger. 
Mit spørgsmål gik så på om der er nogen her der ved noget om det og har noget at anbefale, som er rimeligt ifht. kvalitet/pris.

-------------
Mvh

Carsten Levin

Print side | Luk vindue