Print side | Luk vindue

Oplysning om MPEG2-sluk nu igang - Center Radio/TV

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=96733
Udskrevet den: 08-Februar-2025 kl. 01:28

Emne: Oplysning om MPEG2-sluk nu igang - Center Radio/TV
Skrevet af: bruger udmeldt 23
Emne: Oplysning om MPEG2-sluk nu igang - Center Radio/TV
Skrevet den: 01-Maj-2011 kl. 18:29

Hvornår mon andre følger efter: (Fona, Expert, og hvad vi nu har...) Nedenstående billede er fra Panasonic Center-kataloget, som jeg fik i dag... Det med TV 2 er da vist ikke HELT korrekt, da man jo muligvis SKAL foretage sig et eller andet, hvis man vil se TV 2 på Kabel-TV. Det med, at man ikke skal foretage sig noget...

Svar:
Skrevet den: 01-Maj-2011 kl. 18:36
Vil harddisken i min gamle Digiality CX 302 T være til noget, eller kan den ryge ud sammen med modtageren?

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 01-Maj-2011 kl. 18:41

Det er jo en ganske almindelig HDD, så smid den i et kabinet og brug den til dit MC/PC eller hvad du nu har.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 01-Maj-2011 kl. 18:48
Det prøver jeg så!Thumbs Up

Skrevet af: ThomasP
Skrevet den: 01-Maj-2011 kl. 19:40
Du skal lige være opmærksom på, at harddisken har ATA / IDE stik (med mange ben), mens nyere computere har SATA-tilslutning (et stik med få ben). På mit bundkort er der dog plads til to ATA/ IDE tilslutninger, hvoraf DVD-drevet optager det ene. Bare så du ikke bliver skuffet, når du har skilt computeren ad.Wink

Vh. Thomas

Skrevet den: 01-Maj-2011 kl. 19:44

Hvad jeg mente, var at sætte den i et kabinet og bruge den med USB.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 01-Maj-2011 kl. 19:51
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Hvad jeg mente, var at sætte den i et kabinet og bruge den med USB.
Det var også således, at jeg forstod det, Radiomand.Smile Altså, man kan købe et tomt kabinet og smide en eksisterende harddisk deri)

Skrevet den: 01-Maj-2011 kl. 20:15

Ja der kan købes kabinetter til den type HDDer, der medfølger den nødvendige strømforsyning, det er ikke nok med det der kommer fra USB porten.

-------------

Skrevet af: mhv_omjk
Skrevet den: 02-Maj-2011 kl. 13:22

( Måske lidt OT i den her tråd men jeg vælger at låne den)

. Men hvis jeg nu fik fat i en brugt DVD-recorder hvor drevet er fulstændig smadret og ikke kan mere, hvad skete der så hvis jeg smed en IDE/ATA HDD i der hvor drevet sidder?

-------------
mhv_omjk alias Michael Hvidberg

Skrevet af: fltk
Skrevet den: 02-Maj-2011 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af mhv_omjk mhv_omjk skrev:

. Men hvis jeg nu fik fat i en brugt DVD-recorder hvor drevet er fulstændig smadret og ikke kan mere, hvad skete der så hvis jeg smed en IDE/ATA HDD i der hvor drevet sidder?

Formentlig ingenting, det vil sige at du ikke kan bruge harddisken i recorderen da recorderen bruger sit eget filsystem og du ikke umiddelbart kan formatere med recorderen.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet den: 02-Maj-2011 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af mhv_omjk mhv_omjk skrev:

Og nu var det vist min egen skyld, at MPEG2-slukket kom til at handle om harddiske fra afdanket MPEG2'ere - så du behøver slet ikke at undskylde, så lån du bare videre!Thumbs Up

Print side | Luk vindue